abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 oktober 2015 @ 18:52:41 #100
36461 Joppy
geen colaboy
pi_156997572
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 06:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben voor innovatie en investeringen, maar 300.000 euro per meter is wel wat fors niet ;) ?
Ik zeg ook niet dat het een koopje is ;)
Let the beat control your body!
pi_157054582
Eerste metro in de noordzuidlijn tunnel



Dit weekend zal voor het eerst een metro zijn wielen op het spoor in de Noord/Zuidlijntunnel plaatsen. Waar de tunnel eerder het domein van de bouwers was, zal de ondergrondse Noord/Zuidlijn de komende tijd ‘s nachts het terrein van deze M4 zijn die de treinbeveiliging test. Een mooi moment in de complexe eindfase van een bijzonder project. Projectleider testen Emiel Vergouw vertelt meer.

Hoe komt de metro naar de tunnel?

“Toen we onlangs met de metro gingen testen in Noord moest deze nog via bijzonder transport over de weg vervoerd worden. Dat hoeft nu niet meer, omdat we afgelopen zomer het Noord/Zuidlijnspoor op het metrospoor in Zuid hebben aangesloten. De metro, die we lenen van GVB, rijdt nu vanaf het opstelterrein in Diemen via de ringlijn naar station Zuid en zal dan vanaf daar over het Noord/Zuidlijnspoor voortgetrokken worden, zo de tunnel in.”

Kunnen onze lezers dit spektakel volgen?

“Nou, het gebeurt ’s nachts omdat we het metroverkeer niet in de weg willen zitten. Station RAI, waar vandaan je wat zou kunnen zien, is dan natuurlijk gesloten. Verder gebeurt het testen onder de grond en is dit sowieso niet zichtbaar. Het wordt dus lastig om hier live bij te zijn. Fotograaf Gé Dubbelman komt in ieder geval wel binnenkort langs om mooie plaatjes van de eerste metro in de tunnel te maken, zodat de volgers toch nog mee kunnen genieten.”


Hier wordt straks de metro voortgetrokken. Dit gebeurt 's nachts, zodat de bouwers overdag veilig kunnen doorwerken. Foto Gé Dubbelman

Wat en wanneer gaat de metro testen?
“We beginnen gelijk komend weekend met het testen van het treinbeveiligingssysteem. In principe gaan we hetzelfde doen als tijdens de testen in Amsterdam Noord, eerder dit jaar, met het verschil natuurlijk dat we nu in de tunnel werken. We trekken (en duwen) de metro voort met een speciaal voertuig en kijken zo of de aangebrachte treinbeveiligingssoftware klopt met de werkelijkheid.”

Kun je een voorbeeld geven?
“Als de metro volgens de software afremt op 100 meter voor bijvoorbeeld station De Pijp, maar in de praktijk blijkt dat hij op 105 meter afstand is, dan moet dit aangepast worden. De software die in de metro zit is gekoppeld aan de gele bakens die langs het spoor geplaatst zijn. Deze communiceren als het ware met elkaar, waardoor de metro precies weet waar hij zich bevindt op het traject. Deze informatie is niet alleen nodig voor de dienstregeling, maar ook voor de veiligheid; metro’s mogen natuurlijk nooit te dicht op elkaar rijden.”

Waarom doen we dit zo?
“Alleen op deze manier kun je in de praktijk zien of wat je op papier hebt bedacht, ook klopt met de werkelijkheid. Eventuele fouten in de software halen we er vervolgens uit. Uiteraard zijn dit ook niet de enige testen die we uitvoeren met een metro; later dit jaar beginnen we met de lowspeed testen in Noord waarbij een M5 – op eigen kracht, dus gekoppeld aan de derde rail – met maximaal 40 km per uur over het spoor rijdt.”

En daarna?
“Als dit goed gaat verhogen we de snelheid naar ongeveer 70 km per uur. Begin 2016 willen we over het hele traject rijden, met meerdere metro’s die dan ook allemaal zijn aangesloten op de derde rail. Maar de komende testen zijn ook al erg leuk natuurlijk!”
pi_157055049
Schot in metro-entrees centraal station



Een aantal volgers durfde er al niet meer naar te vragen, bang om weer teleurgesteld te worden: het ontbrekende glas in de metrotoegangen op het Stationsplein. Projectleider Dries van Heusden heeft goed nieuws: “Het glas dat door het failliete Oskomera geproduceerd werd, is nu van de curator overgenomen en in ons bezit.” Er zit dus schot in de zaak.

Dries, wanneer gaan we beginnen?

“Hoho, niet zo snel. Zoals ik vorige week vertelde maken we nu eerst de rookwarmteafvoerkanalen gereed. Die zijn inderdaad eind deze maand af. We hebben besloten om de bevestiging van de glazen panelen mee te nemen in de totale afbouw van de entrees, waarmee we starten in het eerste kwartaal van 2016.”

Een woordvoerder van de Noord-Zuidlijn bevestigt de problemen met het glaswerk, maar benadrukt dat de aanleg van de metro er waarschijnlijk niet door vertraagd zal worden.

Hier ziet u goed waar de glazen platen ontbreken. Foto Gé Dubbelman

Totale afbouw?
“De entrees aan de oost- en westkant worden aan één zijde geflankeerd door tijdelijke brandschotten. Op deze plekken worden de toegangen gescheiden van de verbindingen naar de Noord/Zuidlijn. Als eind dit jaar daar de werkzaamheden klaar zijn, kunnen we hier dus ook afbouwen. Het plaatsen van het nu nog ontbrekende glas nemen we dan mee in deze werkzaamheden.”

Aha, neemt dat veel tijd in beslag?
“Ik weet niet precies wat je lang vindt, maar ik verwacht dat we met iedere ingang toch wel zo’n 4 tot 6 weken bezig zijn. Om deze reden zullen de toegangen gefaseerd aan de beurt zijn: we beginnen met de ingang aan de oostzijde, dan de ingang en de westzijde en we eindigen met de ingang aan de zuidzijde van het station. Er zullen zo in ieder geval altijd twee ingangen toegankelijk zijn.”

De lift. Foto Gé Dubbelman

Nu het glas er is kan de metrohal beneden ook worden afgemaakt toch?
“Dat klopt inderdaad. Dit werk zal tegelijkertijd plaatsvinden met de afbouw van toegang zuid, richting het Damrak. En, goed nieuws voor volger d’ouwe vos, als dit stuk van de metrohal afgewerkt en veilig is, kan de lift die zich hier bevindt ook in gebruik genomen worden.”
pi_157060068
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Alweer |:( |:( |:(
Man, het GVB is nu al 4 jaar op rij bezig met renovaties, elke zomer weer is het ellende en als puntje bij paaltje komt zal het wel weer niet in orde zijn omdat er ruzie met de aannemer was.

http://www.at5.nl/zoek/1/renovatie+metro
Afgelopen jaren is de tunnel aangepakt, nu gaan ze beginnen met renovatie van de buiten stations, op drie na blijven ze allemaal open.
pi_157062265
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 12:24 schreef icloud het volgende:

[..]

Afgelopen jaren is de tunnel aangepakt, nu gaan ze beginnen met renovatie van de buiten stations, op drie na blijven ze allemaal open.
We hebben het over 2 KM spoor, in normale landen fixen ze dat in een zomer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157062286
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

We hebben het over 2 KM spoor, in normale landen fixen ze dat in een zomer.
Klopt maar dat heeft weinig te maken met artikel waar jij op reageerde, dat gaat namelijk niet over spoor noch over de oostlijntunnel.
pi_157174734
Eerste beelden van metro in de Noord/Zuidlijn-tunnel



En hier zijn ze dan, zoals beloofd: de eerste beelden van een metro die door onze tunnel rijdt, geschoten door Gé Dubbelman. Rijden klopt trouwens niet helemaal: de metro wordt de komende tien dagen door de tunnel geduwd (en voortgetrokken) om het treinbeveiligheidssysteem te testen, zoals projectleider Emiel Vergouw afgelopen vrijdag vertelde. Kijk en geniet!



De metro, die we lenen van GVB, reed vanaf het opstelterrein in Diemen via de ringlijn naar station Zuid. Vanaf daar werd deze over het Noord/Zuidlijnspoor voortgetrokken, de tunnel in.



Het testen gebeurt 's nachts onder de grond en is dus helaas niet zichtbaar voor de volgers. Hopelijk krijgt u door deze foto's toch een goed beeld van het werk.



Voor deze testen is een M4 ingezet. Dit is overigens niet de metro waar we straks mee op de Noord/Zuidlijn gaan rijden; dat is met een M5. Later zullen we ook gaan testen met een M5.



De komende dagen testen we het treinbeveiligingssysteem van leverancier Alstom. Samen met Alstom, onze aannemer VIA NoordZuidlijn en GVB worden de testen uitgevoerd. In principe gaan we hetzelfde doen als tijdens de testen in Amsterdam Noord, eerder dit jaar, met het verschil natuurlijk dat we nu in de tunnel werken. We trekken (en duwen) de metro voort met een speciaal voertuig en kijken zo of de aangebrachte treinbeveiligingssoftware klopt met de werkelijkheid. Hier stopt de metro in station De Pijp.



Binnenin de metro staat de apparatuur die het treinbeveiligingssysteem nauwkeurig test. De software is gekoppeld aan de gele bakens die langs het spoor geplaatst zijn. Deze communiceren als het ware met elkaar, waardoor de metro precies weet waar hij zich bevindt op het traject.



Als de metro volgens de software afremt op 100 meter voor bijvoorbeeld station De Pijp (hier in beeld), maar in de praktijk blijkt dat hij op 105 meter afstand is, dan moet dit aangepast worden. Dat is in feite wat er nu getest wordt.



Dat is pas een uitzicht



We hebben boven het spoor een werkplatform gecreëerd. Op deze manier heeft de metro ruim baan en kunnen de bouwers doorwerken aan het station, in dit geval bij de Vijzelgracht.



De testen die we de komende dagen uitvoeren zijn natuurlijk niet de laatste: later dit jaar beginnen we met de lowspeed testen in Noord waarbij een M5 – op eigen kracht, dus gekoppeld aan de derde rail – met maximaal 40 km per uur over het spoor rijdt. Als dit goed verloopt verhogen we de snelheid naar ongeveer 70 km per uur. Begin 2016 willen we over het hele traject rijden, met meerdere metro’s die dan ook allemaal zijn aangesloten op de derde rail.

Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door George_Zina op 29-10-2015 00:29:13 ]
pi_157188406
Bouw appartementen boven toegangen station De Pijp op schema



Afgelopen zomer bracht collega Renske een bezoek aan Soufiane Moujtahid, uitvoerder bij Era Contour, de aannemer die de appartementen boven de twee toegangen van station De Pijp bouwt. Toen bevond het project zich nog in de voorbereidende fase. We moesten half oktober maar terugkomen om het begin van de bouw mee te maken. En zo geschiedde…

Als ik aankom in De Pijp zie ik in één oogopslag dat hier geen loze beloften zijn gedaan: de contouren van de eerste verdieping van de noordelijke toegang bij de Albert Cuypmarkt zijn overduidelijk aanwezig. De zuidelijke toegang lijkt iets minder ver, maar ook daar wordt zichtbaar gewerkt. Op naar uitvoerder Soufiane, voor tekst en uitleg.

Hoe gaat het met de bouw?
“De bouw ligt op schema, maar is niet altijd op rolletjes verlopen. De appartementen die boven de toegangen komen, hebben geen gewone funderingspalen. In plaats daarvan hebben we een zogenoemde ‘tafelconstructie’ gemaakt: een steunconstructie die bestaat uit een blad met (in dit geval) Y-vormige poten. De opbouw die daar bovenop gebouwd wordt, moet naadloos aansluiten op het tafelblad. En vooral het geschikt maken van dit ‘tafelblad’, is een flinke klus geweest.”

Wat moest er dan gebeuren?
“Omdat er een aantal veranderingen in het ontwerp geweest zijn moest onder meer de liftopening voor de Noord/Zuidlijn in de vloer verplaatst worden. Dit betekende dat er op een andere plek een nieuw gat van 3 bij 3 meter gemaakt moest worden in een vloer van 60 centimeter dik, vol gewapend beton. Harder dan dat krijg je het bijna niet. Stel je voor: om dat gat te maken hebben 4 mannen met 4 hakhamers en 2 compressors een hele week lang staan slopen. Echt heel zwaar werk.”

En toch geen vertraging?
“Nee, we lopen op schema. We moeten wel, we zitten midden in de stad en het bouwterrein buiten is vanaf januari al aan een ander toegezegd. Daarnaast wil je de mensen die in de buurt wonen en werken niet eindeloos lastig vallen met je bouwlawaai en stof. Toen duidelijk werd dat het liftgat verplaatst moest worden en dat dit een week werk zou kosten, heb ik gekeken welke andere werkzaamheden tegelijkertijd uitgevoerd konden worden om niet achterop de planning te komen. Dat is aardig gelukt.”

En bevalt het werken in de stad?
“Het werken met minimale ruimte voor opslag en laden en lossen kent voor mij inmiddels geen geheimen meer. Toch is elke klus weer anders. Bij deze klus bijvoorbeeld besteed ik meer tijd dan anders aan de logistiek: tot verleden week was brug 116, tussen de Ceintuurbaan en Roelof Hartstraat, gestremd. Rond onze laad- en lostijden kreeg ik dus veel chauffeurs aan de lijn die ergens in Amsterdam rondreden en niet meer wisten hoe ze hier kunnen komen. Op zo’n moment is het handig dat ik bijna mijn hele leven al in Amsterdam heb gewoond.”

De bouw van de appartementen bij de zuidelijke entree van station De Pijp loopt iets achter op die van de toegang bij de Albert Cuypmarkt. Foto: Gé Dubbelman.

Hoe ver zijn jullie nu?
“We werken op dit moment aan de eerste verdieping. De komende weken storten we het beton voor deze verdieping. Daarnaast gaan we de prefab gevelelementen aan de tafelrand monteren. Aan de binnenkant daarvan lijmen we vervolgens het kalkzandsteen binnenblad. En dan komt de trap erin naar de tweede verdieping. Als de ruwbouw van de eerste verdieping klaar is, bouwen we de tijdelijke ondersteuning voor de volgende verdieping. En dan herhaalt de hele riedel met de prefabwanden- en trappen zich. En zo bouwen we elke maand een woonlaag.”

Bron
pi_157193495
In Parijs steken ze tot 2030 zo'n 26,6 miljard euro in de uitbreiding van het metronetwerk.
pi_157193568
Zo te zien wordt het nu echt wat. Gaaf hoor.
pi_157193769
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
Zo te zien wordt het nu echt wat. Gaaf hoor.
De eindfase. Gaaf om te volgen dit soort grote projecten. Het bouwen van een (snel)tram is eigenlijk kinderspel in vergelijking met het opzetten van een metronetwerk. Als je kijkt hoe relatief snel ze in Utrecht de Uithoflijn aan het bouwen zijn (tramlijn van Utrecht Centraal naar de Uithof). Dat loopt van 2012 tot 2018. Zo'n 6 jaar. Terecht, men zette extreem lange bussen in en ze gingen om de 2/3 minuten maar nog steeds zaten ze propvol met studenten. Ze hebben nog te lang gewacht met het bouwen van een tramlijn naar de Uithof. In eerste instantie zullen ze in 2018 op die lijn 27 splinternieuwe lagevloertrams van elk 33 meter inzetten. Zal zorgen voor wat ademruimte in die bussen.

[ Bericht 2% gewijzigd door George_Zina op 29-10-2015 22:26:44 ]
pi_157195844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
Zo te zien wordt het nu echt wat. Gaaf hoor.
Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157195942
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.
Kun je ook nog wat anders dan altijd en overal zoeken naar een kans om te gaan lopen jammeren dat het allemaal niet eerlijk is? :')
pi_157196073
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 23:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Kun je ook nog wat anders dan altijd en overal zoeken naar een kans om te gaan lopen jammeren dat het allemaal niet eerlijk is? :')
Ja hoor, als er een noodzaak zou zijn voor een dergelijk project, die is er echter niet volgens vriend en vijand in dit geval.
Dat is een beetje flauw van jou, Igen. Jij weet maar al te goed dat ik een voorstander ben van nuttige projecten m.b.t. infrastructuur (brede betekenis), ik heb er juist hier vaak voor gepleit om daar meer aan te doen. Dit is helaas geen nuttig project.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157196108
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja hoor, als er een noodzaak zou zijn voor een dergelijk project, die is er echter niet volgens vriend en vijand in dit geval.
Dat is een beetje flauw van jou, Igen. Jij weet maar al te goed dat ik een voorstander ben van nuttige projecten m.b.t. infrastructuur (brede betekenis), ik heb er juist hier vaak voor gepleit om daar meer aan te doen. Dit is helaas geen nuttig project.
Zoals je kan zien is het bijna af. Het is zinloze negativiteit en energieverspilling om nu nog te gaan lopen janken over dat men toen-en-toen een verkeerde keuze heeft gemaakt. Dat is de sunk-cost-fallacy. Je kan beter blij zijn over wat nu goed gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2015 23:58:54 ]
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:06:17 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157196212
Was het maar bijna af! In Rotterdam waren ze godverredomme al aan de eerste renovatieronde begonnen. In 020 debatteert men nog over de vraag wie straks het lint mag doorknippen en welk merk champagne op de receptie wordt geschonken. :r
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:19:03 #116
28033 Pek
je moet wat
pi_157197029
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

We hebben het over 2 KM spoor, in normale landen fixen ze dat in een zomer.
Onder een middeleeuws centrum door, met verzakkingen hier en daar, tuurlijk. _O-
Ik ben juist positief verrast door de snelle oplevering. :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_157197120
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 01:19 schreef Pek het volgende:

[..]

Onder een middeleeuws centrum door, met verzakkingen hier en daar, tuurlijk. _O-
Ik ben juist positief verrast door de snelle oplevering. :P
In de 'normale' landen waar hij het over heeft zouden ze gewoon het middeleeuwse centrum plat walsen. Op die manier kan elke malloot het wel binnen een half jaartje doen.
pi_157197130
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.
/care. Alsof het nooit voor komt dat Amsterdammers moeten meebetalen aan infrastructuur waar ze nooit/bijna nooit gebruik van maken.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 02:02:57 #119
28033 Pek
je moet wat
pi_157197284
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.
Ik ben ook een tegenstander vanaf dag 1, maar als je eenmaal een weg ingeslagen bent, kan je niet meer terug. Zo is het nou eenmaal.

Dit project is welgeteld: 10 minuten winst om van Noord naar Zuid te komen, tov van de bestaande Metrolijn, wooptiedoo _O- :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 02:20:55 #120
28033 Pek
je moet wat
pi_157197332
quote:
6s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:12 schreef George_Zina het volgende:
In Parijs steken ze tot 2030 zo'n 26,6 miljard euro in de uitbreiding van het metronetwerk.
Mja, daar kan je het in rotsen uithakken. Hier zakken we weg in de klei :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_157198189
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 02:02 schreef Pek het volgende:

[..]

Ik ben ook een tegenstander vanaf dag 1, maar als je eenmaal een weg ingeslagen bent, kan je niet meer terug. Zo is het nou eenmaal.

Dit project is welgeteld: 10 minuten winst om van Noord naar Zuid te komen, tov van de bestaande Metrolijn, wooptiedoo _O- :')
sowieso ook nog eens een directe verbinding ipv een overstap :7
noord holland kan eindelijk naar de zuid-as / VUmc
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:40:49 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157198204
Ik ga er vanuit dat ik dit sowieso niet meer mee ga maken als dertiger.

Misschien mijn kleinkinderen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157198437
"niet instappen" Dat zegt het al.
pi_157199771
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 01:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

In de 'normale' landen waar hij het over heeft zouden ze gewoon het middeleeuwse centrum plat walsen. Op die manier kan elke malloot het wel binnen een half jaartje doen.
http://www.nieuwsneus.nl/index.php?type=content&id=162&mid=10

Maar goed, 300.000 per meter ??? :') :') :')

Stel je voor dat een arbeider 100.000 euro per jaar zou kosten, dan zou hij dus 3 jaar hebben om 1 meter te graven, laten we zeggen 1000 dagen. Kortom dan zou hij maar 1 millimeter per dag aan progressie moeten behalen _O- _O- _O- _O- _O-
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157200019
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kortom dan zou hij maar 1 millimeter per dag aan progressie moeten behalen _O- _O- _O- _O- _O-
Is dat zo onrealistisch? Je hebt het wel over graven in zand onder gammele eeuwenoude huizen. Alleen al het wegpompen van grondwater kan ervoor zorgen dat de boel verzakt. Je zou in je eentje in een leven lang niet eens alle machinerie kunnen bouwen om überhaupt aan de klus te kunnen beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2015 10:48:46 ]
pi_157200398
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Is dat zo onrealistisch? Je hebt het wel over graven in zand onder gammele eeuwenoude huizen. Alleen al het wegpompen van grondwater kan ervoor zorgen dat de boel verzakt. Je zou in je eentje in een leven lang niet eens alle machinerie kunnen bouwen om überhaupt aan de klus te kunnen beginnen.
Ja en alleen daarom al een dom plan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157200862
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

http://www.nieuwsneus.nl/index.php?type=content&id=162&mid=10

Maar goed, 300.000 per meter ??? :') :') :')

Stel je voor dat een arbeider 100.000 euro per jaar zou kosten, dan zou hij dus 3 jaar hebben om 1 meter te graven, laten we zeggen 1000 dagen. Kortom dan zou hij maar 1 millimeter per dag aan progressie moeten behalen _O- _O- _O- _O- _O-
Een rus die een tunneltje graaft voor karretjes met een capaciteit van 4 personen is inderdaad briljant vergelijkingsmateriaal voor de Amsterdamse metro :').
pi_157200979
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een rus die een tunneltje graaft voor karretjes met een capaciteit van 4 personen is inderdaad briljant vergelijkingsmateriaal voor de Amsterdamse metro :').
Was gewoon een grap hoor ;)
Overigens voorspel ik nu al dat het een teleurstelling word. Zal wel weer heel veel storingen worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157201513
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Was gewoon een grap hoor ;)
Overigens voorspel ik nu al dat het een teleurstelling word. Zal wel weer heel veel storingen worden.
Hoezo? De rest van de metro in Amsterdam rijdt best betrouwbaar. Zelfs als het sneeuwt en de NS het heeft opgegeven.
pi_157202829
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 02:02 schreef Pek het volgende:

[..]

Ik ben ook een tegenstander vanaf dag 1, maar als je eenmaal een weg ingeslagen bent, kan je niet meer terug. Zo is het nou eenmaal.

Dit project is welgeteld: 10 minuten winst om van Noord naar Zuid te komen, tov van de bestaande Metrolijn, wooptiedoo _O- :')
Ja, en dan ben je volgens Igen een zuurpruim als je dat project bekritiseert. Ik ben hartstikke een voorstander van nuttige infrastructurele projecten, investeren in innovatie, onderzoek en al die zaken. Maar investeer dat geld in iets wat nuttig is. Zelfs een nutteloos project kan in een enkel geval verstandig zijn, zie die plas die ze in Amsterdam met de hand lieten graven door arbeiders als werkgelegenheidsproject toen er veel werkeloosheid was, maar die Metrolijn is een ander soort project.

Igen, ik deel niet jouw mening dat het zinloos is om er achteraf over te zeuren, misschien komt daar uit voort dat de mensen de volgende keer wat beter nadenken als zo'n project wordt overwogen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-10-2015 13:42:31 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157203082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en alleen daarom al een dom plan.
Een goed punt. :)
Het is allemaal hartstikke knap maar we kunnen ook iets doen wat hartstikke knap is wat ons, en dan ook nog eens alle Nederlanders, veel meer oplevert op de lange termijn.

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 02:20 schreef Pek het volgende:

[..]

Mja, daar kan je het in rotsen uithakken. Hier zakken we weg in de klei :P
Een hele goede reden om gewoon niet aan metro te beginnen. Bij lange na niet de enige goede reden. Het kleine oppervlakte van Amsterdam (het stadsdeel) lijkt me ook een verdomd goede reden om geen metro te bouwen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-10-2015 13:41:22 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157204873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Igen, ik deel niet jouw mening dat het zinloos is om er achteraf over te zeuren, misschien komt daar uit voort dat de mensen de volgende keer wat beter nadenken als zo'n project wordt overwogen.
Goed, het heeft een zinloze en een pessimistische component. De zinloze component is dat je je druk maakt over iets wat niet meer te veranderen is, de pessimistische component is dat je je energie richt op het niet doen van dingen in de toekomst.
pi_157204911
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
Zo te zien wordt het nu echt wat. Gaaf hoor.
Dat mag ook wel voor de prijs.
pi_157204958
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amsterdam eindigt in diverse lijstjes bij de top-25 wereldsteden. Dat is namelijk niet alleen een kwestie van veel inwoners. Natuurlijk is dat geen reden om onnodige infrastructuur te bouwen. Maar het lijkt er eerder op dat jij zelf aan een calimerocomplex lijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2015 15:23:40 ]
pi_157204963
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed, het heeft een zinloze en een pessimistische component. De zinloze component is dat je je druk maakt over iets wat niet meer te veranderen is, de pessimistische component is dat je je energie richt op het niet doen van dingen in de toekomst.
Je kan gewoon eerlijk zijn over een project dat geheel anders ging dan planning. Vraag het aan ondernemers op de Ferdinand Bol.
pi_157204976
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Amsterdam eindigt in diverse lijstjes bij de top-25 wereldsteden. Dat is namelijk niet alleen een kwestie van veel inwoners. Natuurlijk is dat geen reden om onnodige infrastructuur te bouwen. Maar het lijkt er eerder op dat jij zelf aan een calimerocomplex lijdt.
Maar jij vindt het wel een geslaagd project?
pi_157204983
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan gewoon eerlijk zijn over een project dat geheel anders ging dan planning. Vraag het aan ondernemers op de Ferdinand Bol.
Je kan, als er een volgende keer komt, eens terugkijken en goed nadenken. Maar dat is wat anders dan dat je zoals Bram_van_Loon de hele dag met niets anders bezig bent dan overal spelden op laag water te zoeken om maar verongelijkt te kunnen zeggen dat het allemaal niet eerlijk is.
pi_157205013
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan, als er een volgende keer komt, eens terugkijken en goed nadenken. Maar dat is wat anders dan dat je zoals Bram_van_Loon de hele dag met niets anders bezig bent dan overal spelden op laag water te zoeken om maar verongelijkt te kunnen zeggen dat het allemaal niet eerlijk is.
Ik weet niet hoe vaak hij iets zegt en over wat precies. Hierin heeft hij gewoon gelijk. Het is een krankzinnig duur project geworden.
pi_157205056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe vaak hij iets zegt en over wat precies. Hierin heeft hij gewoon gelijk. Het is een krankzinnig duur project geworden.
Hij is altijd overal negatief over. Over het onderwijs, over de politiek, over de EU, over de economie, over bedrijven, over Amsterdammers, over dit project, altijd.

Behalve als het om zijn hobby wielrennen gaat. Op grond daarvan is dan bijv. ineens een dure en sociaal onveilige fietstunnel onder het IJ door wel goed idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2015 15:28:13 ]
pi_157205092
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij is altijd overal negatief over. Over het onderwijs, over de politiek, over de EU, over de economie, over bedrijven, over Amsterdammers, over dit project, altijd.

Behalve als het om zijn hobby wielrennen gaat. Op grond daarvan is dan bijv. ineens een dure en sociaal onveilige fietstunnel onder het IJ door wel goed idee.
Dat weet ik allemaal niet dus. Ik heb een hekel aan wielrenners. In dit geval heeft hij gelijk. Het ergerlijke is ook dat simpele mensen dit soort beslissingen nemen. Daar heb ik tientallen vb van op gemeentelijk niveau.
pi_157205369
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:40 schreef SpecialK het volgende:
Ik ga er vanuit dat ik dit sowieso niet meer mee ga maken als dertiger.

Misschien mijn kleinkinderen.
_O-
pi_157206471
Mooi faalproject weer. Maar ach, geen weldenkend mens die anders verwacht had.
pi_157213529
In elk geval hebben gemeente mensen weer een dure les geleerd. Op kosten van de burger.
pi_157213655
Op de site van AT5 stond ook nog een filmpje van die eerste rit met een metro:

http://www.at5.nl/artikel(...)r-door-noordzuidlijn
pi_157213796
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
Op de site van AT5 stond ook nog een filmpje van die eerste rit met een metro:

http://www.at5.nl/artikel(...)r-door-noordzuidlijn
Dat is een duur ritje. Het ziet er ook niet naar uit dat men het nu vaak gaat doen.
pi_157214419
Een mooi project voor Amsterdam.. Jammer dat een aantal mensen de voordelen er niet van inzien.
pi_157214595
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:28 schreef andreas612 het volgende:
Een mooi project voor Amsterdam.. Jammer dat een aantal mensen de voordelen er niet van inzien.
Welke voordelen en voor welke prijs?
pi_157215470
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo? De rest van de metro in Amsterdam rijdt best betrouwbaar. Zelfs als het sneeuwt en de NS het heeft opgegeven.
Ja omdat het grootste stuk van de metro een veredelde tram is, het probleem is dat als er iets in de tunnel aan de hand is, de hele boel stil komt te liggen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157215527
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja omdat het grootste stuk van de metro een veredelde tram is, het probleem is dat als er iets in de tunnel aan de hand is, de hele boel stil komt te liggen.
Nee, de metro heeft ook op het bovengrondse deel centrale verkeersleiding, blokstelsel, lichtseinen, automatische treinbeïnvloeding, net als bij de spoorwegen. Het is zeker geen veredelde tram.

(Uitgezonderd de Station Zuid - Amstelveen)
pi_157215584
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Amsterdam eindigt in diverse lijstjes bij de top-25 wereldsteden. Dat is namelijk niet alleen een kwestie van veel inwoners. Natuurlijk is dat geen reden om onnodige infrastructuur te bouwen. Maar het lijkt er eerder op dat jij zelf aan een calimerocomplex lijdt.
Wereldstad :') :') :') :')
Amsterdam staat qua inwoners niet eens in de top 400 steden in de wereld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157215621
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, de metro heeft ook op het bovengrondse deel centrale verkeersleiding, blokstelsel, lichtseinen, automatische treinbeïnvloeding, net als bij de spoorwegen. Het is zeker geen veredelde tram.

(Uitgezonderd de Station Zuid - Amstelveen)
Ja dus? Daarnaast is de rijfrequentie van de meeste lijnen nog lager dan sommige trams.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157215866
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wereldstad :') :') :') :')
Amsterdam staat qua inwoners niet eens in de top 400 steden in de wereld.
Alsof inwonertal wat zegt. :') :') :')

Hier: Wikipedia: Global City staat Amsterdam in bijna al die lijstjes wel rond plek 25 of hoger.

Haters gonna hate :P
pi_157215884
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Alsof inwonertal wat zegt. :') :') :')

Hier: Wikipedia: Global City staat Amsterdam in bijna al die lijstjes wel rond plek 25 of hoger.

Haters gonna hate :P
Ik woon zelf in Amsterdam, kortom ik weet hoe dorps het is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157215964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik woon zelf in Amsterdam, kortom ik weet hoe dorps het is.
Ik woon niet meer in Amsterdam maar in een andere stad met ruim 500.000 inwoners en merk wel hoe kosmopolitaans Amsterdam in vergelijking is. :P
pi_157216161
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik woon niet meer in Amsterdam maar in een andere stad met ruim 500.000 inwoners en merk wel hoe kosmopolitaans Amsterdam in vergelijking is. :P
Het is in veel opzichten gewoon truttig, een wethouder die het plan had dat bewoners maar zelf hun stoep sneeuwvrij moeten maken op straffe van boete, terwijl als ik op mijn stoep een reclamebord zet de gemeente er als de kippen bij is om precario belasting te heffen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157216206
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is in veel opzichten gewoon truttig, een wethouder die het plan had dat bewoners maar zelf hun stoep sneeuwvrij moeten maken op straffe van boete, terwijl als ik op mijn stoep een reclamebord zet de gemeente er als de kippen bij is om precario belasting te heffen.
Ongetwijfeld, maar je denkt toch niet dat ze in pakweg Tokio alleen maar brede boulevards en wolkenkrabbers hebben en nooit zulke discussies voeren? ;)
pi_157216272
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar je denkt toch niet dat ze in pakweg Tokio alleen maar brede boulevards en wolkenkrabbers hebben en nooit zulke discussies voeren? ;)
Tuurlijk niet, ik vind Amsterdam geweldig, maar we moeten JUIST niet doen alsof we een wereldstad zijn, we zijn het mooiste werelddorp ter wereld :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157216979
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, ik vind Amsterdam geweldig, maar we moeten JUIST niet doen alsof we een wereldstad zijn, we zijn het mooiste werelddorp ter wereld :)
Zo is het! Geen grootheidswaanzin maar het kleine en fijne wat je hebt koesteren. Size isn't everything.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157217428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, ik vind Amsterdam geweldig, maar we moeten JUIST niet doen alsof we een wereldstad zijn, we zijn het mooiste werelddorp ter wereld :)
Ik weet het niet. Het is geen New York maar het moet ook geen Orvelte worden. Als je in de Oostlijn stapt dan ben je in één klap uit het 'Amsterdam-gevoel' van de grachten en trapgeveltjes, maar als je in Zuidoost woont is het maar wat handig dat die lijn er ligt.

Is het leuke aan Amsterdam niet ook de diversiteit? Aan de ene kant de grachtengordel of nog erger die kneuterige huisjes aan de Nieuwendammerdijk, maar aan de andere kant ook de Bijlmer en de Rembrandttoren. Met ADE de ene houseparty ergens in een grachtenpand en de andere in een betonnen hal bij de A10-West. En straks kun je schattig met tram 2 naar een kakbuurt met geveltuintjes bij het Vondelpark, of modern met metro 52 naar de Zuidas of naar de hipsters op de noordelijke IJ-Oever.

Het kost idioot veel maar dan heb je ook wel een beetje wat. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2015 00:39:09 ]
pi_157218178
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 00:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Het is geen New York maar het moet ook geen Orvelte worden. Als je in de Oostlijn stapt dan ben je in één klap uit het 'Amsterdam-gevoel' van de grachten en trapgeveltjes, maar als je in Zuidoost woont is het maar wat handig dat die lijn er ligt.

Is het leuke aan Amsterdam niet ook de diversiteit? Aan de ene kant de grachtengordel of nog erger die kneuterige huisjes aan de Nieuwendammerdijk, maar aan de andere kant ook de Bijlmer en de Rembrandttoren. Met ADE de ene houseparty ergens in een grachtenpand en de andere in een betonnen hal bij de A10-West. En straks kun je schattig met tram 2 naar een kakbuurt met geveltuintjes bij het Vondelpark, of modern met metro 52 naar de Zuidas of naar de hipsters op de noordelijke IJ-Oever.

Het kost idioot veel maar dan heb je ook wel een beetje wat. :P
Het mooie is inderdaad de diversiteit. We zijn gewoon geen grote stad.
pi_157218181
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik woon niet meer in Amsterdam maar in een andere stad met ruim 500.000 inwoners en merk wel hoe kosmopolitaans Amsterdam in vergelijking is. :P
Amsterdam heeft iets. Maar dat zal voor een Rotterdammer ook gelden.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 06:32:07 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157218182
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 06:30 schreef Jaroon het volgende:

Amsterdam heeft iets.
Ouwe zooi en kleine huizen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_157218186
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 06:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ouwe zooi en kleine huizen.
Nee. Dat ook. Maar de gekkigheid. Ik heb in het buitenland werkelijk verlangt naar Amsterdam. Bijvoorbeeld winter.
pi_157218191
En kijk eens naar Lebbis. Mooier Amsterdams krijg je het volgens mij niet.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 06:51:54 #165
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_157218212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wereldstad :') :') :') :')
Amsterdam staat qua inwoners niet eens in de top 400 steden in de wereld.
Gemeentegrenzen zeggen dan ook helemaal niets. Amsterdam mag je internationaal rustig als 1,5 miljoen tellen. Nog niet veel, maar qua voorzieningen en bedrijvigheid scoort het wel degelijk hoog. Of dacht je daadwerkelijk dat steden als adelaide, winnipeg, kathmandu en harrare daadwerkelijk meer voorstellen omdat ze meer inwoners in de gemeente hebben? (Ohnee, wacht gemeente adelaide heeft er ook maar een paar duizend, maar daar is men zo reëel niet te stoppen met tellen bij de gemeentegrens ;) )
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_157218222
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 06:51 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Gemeentegrenzen zeggen dan ook helemaal niets. Amsterdam mag je internationaal rustig als 1,5 miljoen tellen. Nog niet veel, maar qua voorzieningen en bedrijvigheid scoort het wel degelijk hoog. Of dacht je daadwerkelijk dat steden als adelaide, winnipeg, kathmandu en harrare daadwerkelijk meer voorstellen omdat ze meer inwoners in de gemeente hebben? (Ohnee, wacht gemeente adelaide heeft er ook maar een paar duizend, maar daar is men zo reëel niet te stoppen met tellen bij de gemeentegrens ;) )
Amsterdam is gewoon klein. Vergelijk het met bijv. Bangkok.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 07:22:35 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157218249
Als je het over global cities wilt hebben, beschouw je de Randstad natuurlijk als één geheel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_157218271
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 07:22 schreef Ringo het volgende:
Als je het over global cities wilt hebben, beschouw je de Randstad natuurlijk als één geheel.
Niet echt.
pi_157221944
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Welke voordelen en voor welke prijs?
Het feit dat je in een klap Amsterdam Noord een stuk aantrekkelijker maakt als vestigingsklimaat (zowel wonen als werken). Het feit dat je daardoor Noord ook verder kan ontwikkelen naar een volwassen stadsdeel. En tot slot dat het metrogedeelte op noord als aantakking kan fungeren voor de toekomstige metrolijn die van sloterdijk via ndsm naar noord gaat.

Maw, Amsterdam meer en beter laten groeien, zodat je niet alleen buitenwijken krijgt waar je slecht ontsloten zit maar daadwerkelijk wijken creërt die onderdeel van het geheel zijn.

Daarbij, als Amsterdam (en Schiphol) groeien profiteert de directe en indirecte omgeving daar van. Lijkt me toch wel iets wat de kosten min of meer verantwoord. Niet alles uiteraard aangezien ze dik over budget zitten.
pi_157222383
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:47 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Het feit dat je in een klap Amsterdam Noord een stuk aantrekkelijker maakt als vestigingsklimaat (zowel wonen als werken). Het feit dat je daardoor Noord ook verder kan ontwikkelen naar een volwassen stadsdeel. En tot slot dat het metrogedeelte op noord als aantakking kan fungeren voor de toekomstige metrolijn die van sloterdijk via ndsm naar noord gaat.

Maw, Amsterdam meer en beter laten groeien, zodat je niet alleen buitenwijken krijgt waar je slecht ontsloten zit maar daadwerkelijk wijken creërt die onderdeel van het geheel zijn.

Daarbij, als Amsterdam (en Schiphol) groeien profiteert de directe en indirecte omgeving daar van. Lijkt me toch wel iets wat de kosten min of meer verantwoord. Niet alles uiteraard aangezien ze dik over budget zitten.
Het gaat over het fout inschatten van een groot project.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:30:44 #171
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_157226020
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 07:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Amsterdam is gewoon klein. Vergelijk het met bijv. Bangkok.
Ja en vergeleken met Teheran waar ik nu ben is het al helemaal klein. Ik ben echter blij dat dat niet voor ons allemaal de maatstaf is om al dan niet te investeren in een robuust ov netwerk. Want zowel in Bangkok als in Teheran in jezelf verplaatsen dramatisch. Vergeleken met Oslo is Amsterdam weer groot, maar gelukkig voor de noren is dat voor hen geen reden om geen metro te bouwen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_157226192
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:30 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Ja en vergeleken met Teheran waar ik nu ben is het al helemaal klein. Ik ben echter blij dat dat niet voor ons allemaal de maatstaf is om al dan niet te investeren in een robuust ov netwerk. Want zowel in Bangkok als in Teheran in jezelf verplaatsen dramatisch. Vergeleken met Oslo is Amsterdam weer groot, maar gelukkig voor de noren is dat voor hen geen reden om geen metro te bouwen.
Ik zou er niet kunnen wonen. Mensen begrijpen niet wat grote steden zijn. En jij kan daar iets voelen dat ik niet heb.
pi_157226669
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 00:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Het is geen New York maar het moet ook geen Orvelte worden. Als je in de Oostlijn stapt dan ben je in één klap uit het 'Amsterdam-gevoel' van de grachten en trapgeveltjes, maar als je in Zuidoost woont is het maar wat handig dat die lijn er ligt.
Hoezo zouden inwoners uit Zuidoost proviteren van de NZ Lijn? Ze hebben al directe verbinding naar centraal, en als je naar de buurt van de leidseplein wilt nam neem je gewoon 7 of 10 vanaf Weesperplein. Reizen naar Zuid duurt wat dat betreft langer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157226918
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo zouden inwoners uit Zuidoost proviteren van de NZ Lijn? Ze hebben al directe verbinding naar centraal, en als je naar de buurt van de leidseplein wilt nam neem je gewoon 7 of 10 vanaf Weesperplein. Reizen naar Zuid duurt wat dat betreft langer.
Heeft dat niet te maken met de ontwikkeling van het zakendistrict Zuidas die loopt tot 2035. Men voorspelt nu al dat Amsterdam Zuid het drukste station zal worden na Amsterdam Centraal. Daar spelen ze dan al op in door onder andere deze metrolijn te bouwen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:18:13 #175
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_157227004
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo zouden inwoners uit Zuidoost proviteren van de NZ Lijn?
Dat staat er toch ook niet?Igen heeft het over de Oostlijn. En die gaat wel naar Zuidoost.
pi_157227039
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:18 schreef freako het volgende:

[..]

Dat staat er toch ook niet?Igen heeft het over de Oostlijn. En die gaat wel naar Zuidoost.
Oh ik dacht dat het sloeg op de nieuwe lijn :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157227059
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:13 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Heeft dat niet te maken met de ontwikkeling van het zakendistrict Zuidas die loopt tot 2035. Men voorspelt nu al dat Amsterdam Zuid het drukste station zal worden na Amsterdam Centraal. Daar spelen ze dan al op in door onder andere deze metrolijn te bouwen.
Maar de mensen die in het zakendistrict wonen komen mijn inziens vooral direct op het Treinstation en veel minder met de metro.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157227132
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar de mensen die in het zakendistrict wonen komen mijn inziens vooral direct op het Treinstation en veel minder met de metro.
Je kunt niet direct met de trein van zuid naar centraal/centrum, daarvoor is deze metrolijn.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:27:30 #179
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_157227157
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:30 schreef Kopstoot het volgende:

[..]
Vergeleken met Oslo is Amsterdam weer groot, maar gelukkig voor de noren is dat voor hen geen reden om geen metro te bouwen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_van_Oslo

;).
pi_157227347
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar de mensen die in het zakendistrict wonen komen mijn inziens vooral direct op het Treinstation en veel minder met de metro.
Dit is een interessant artikel over dat onderwerp!

Waarom wordt de Noord-Zuidlijn ook alweer gebouwd?



In de rubriek ‘Vraag van de volger’ gaan we deze keer in op de vraag van William. Hij wil graag weten waarom de Noord/Zuidlijn ook alweer gebouwd wordt, aangezien de Zuidas en Noord minder hard groeien door de crisis dan verwacht.

Groei Amsterdam
Allereerst over de groei van de stad. Amsterdam kende bij de start van de bouw van de Noord/Zuidlijn in april 2003 nog 737.641 inwoners. Inmiddels is dit aantal gegroeid naar 813.387 Amsterdammers op 1 juli 2014. In 2002 telde Amsterdam 417.711 banen, dat aantal is gegroeid naar 484.600 in 2014. Het toerisme in Amsterdam groeide in diezelfde periode van 3,99 miljoen hotelgasten met 7,61 miljoen overnachtingen, naar 6 miljoen hotelgasten, goed voor 11,3 miljoen overnachtingen in 2013. Daarmee groeit Amsterdam in zijn geheel juist harder dan verwacht. Om het groeiend aantal inwoners, forenzen en bezoekers te vervoeren is het van belang om het openbaar vervoer mee te laten groeien.

Noord verbinden
Een ander voordeel van de Noord/Zuidlijn is dat stadsdeel Noord met de rest van de stad verbonden wordt. Op dit moment beperkt het openbaar vervoer van Amsterdam-Noord naar de stad zich tot bussen en veren. Zouden we stadsdeel Noord zien als aparte gemeente van Nederland, dan zou dit met 90.000 inwoners de grootste stad zijn zonder tram, metro of trein. Met de komst van de Noord/Zuidlijn krijgt Noord twee metrostations. De verwachting is dat veel busgebruikers in de toekomst gebruik zullen maken van de Noord/Zuidlijn.

Snel en betrouwbaar
De Noord/Zuidlijn zorgt ook voor een snelle verbinding dwars door het hart van de stad. De gemiddelde snelheid van de tram in de binnenstad is 12 kilometer per uur, terwijl de gemiddelde snelheid van de Noord/Zuidlijn zo’n 40 kilometer per uur bedraagt. Daarnaast zal de Noord/Zuidlijn ook een betrouwbare verbinding zijn, omdat er onder de grond geen overig verkeer is waar rekening mee gehouden hoeft te worden. Trams hebben hier wel mee te maken, waardoor eerder oponthoud ontstaat.

Station Zuid als tweede CS
De komst van de Noord/Zuidlijn bij de Zuidas zorgt niet alleen voor betere bereikbaarheid van dit gebied, maar is ook een voorwaarde om station Zuid tot een volwaardig tweede Centraal Station uit te bouwen. De Noord/Zuidlijn zorgt voor een goede verbinding met de binnenstad. Dit alles is belangrijk, omdat Amsterdam Centraal maar een beperkte groei aankan en de drukte zo verspreid kan worden.

Ontwikkelingen
Hoewel de Zuidas en Noord door de crisis minder hard groeien dan verwacht, gaan er steeds meer bouwprojecten in aanbouw of zijn in ontwikkeling. In Noord is de M1 toren net opgeleverd en wordt er gebouwd in Elzenhagen. Op de Zuidas worden kantoren en hotels gebouwd bij 400 Beethovenstraat, 500 Beethovenstraat, AKD Deloitte, AkzoNobel, Stibbe, 1000 Mahlerlaan en Motel One. Daarnaast zijn of gaan binnenkort ruim 2000 woningen in aanbouw in de bekende kantorenwijk en breiden onder andere de RAI uit met Amtrium en de VU met 0|2 en VU.NU. Dit zijn ook weer ontwikkelingen die veel extra reizigers zullen opleveren.

Bron
pi_157227385
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:26 schreef icloud het volgende:

[..]

Je kunt niet direct met de trein van zuid naar centraal/centrum, daarvoor is deze metrolijn.
Ja en vanuit alle richtingen kun je dan met de trein uitstappen op Sloterdijk, Bijlmer Arena, of direct op Zuid-Wtc, kortom daar voegt het niets aan toe.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157227415
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en vanuit alle richtingen kun je dan met de trein uitstappen op Sloterdijk, Bijlmer Arena, of direct op Zuid-Wtc, kortom daar voegt het niets aan toe.
De pakken van de zuidas en de inwoners willen zo af en toe ook van zuid naar het centrum, hoe wil je dat doen per trein?
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:39:58 #183
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_157227428
quote:
Dat zeg ik, prima systeem wat momenteel ook gewoon rustig verder wordt uitgebreid. De frequentie is wat magertjes, maar op het gemeenschappelijke deel hoef je nooit lang te wachten. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_157227460
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:39 schreef icloud het volgende:

[..]

De pakken van de zuidas en de inwoners willen zo af en toe ook van zuid naar het centrum, hoe wil je dat doen per trein?
Tram 24 gaat gewoon vanaf Zuid-WTC, zit je binnen 10 minuten ook in het centrum.
Daarnaast komen Amsterdammers maar weinig in het Centrum.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157227506
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tram 24 gaat gewoon vanaf Zuid-WTC, zit je binnen 10 minuten ook in het centrum.
En jij denkt dat een tram even snel is als een metro? Even los ervan dat de 24 niet langs europaplein en rokin komt.

En hoe ga je verbinding met noord dan verbeteren?
pi_157227531
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:43 schreef icloud het volgende:

[..]

En jij denkt dat een tram even snel is als een metro? Even los ervan dat de 24 niet langs europaplein en rokin komt.

En hoe ga je verbinding met noord dan verbeteren?
Wat zou je als Amsterdammer in godsnaam op het Rokin moeten doen?
Geld wisselen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157227571
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat zou je als Amsterdammer in godsnaam op het Rokin moeten doen?
Geld wisselen?
Het is de bedoeling dat er mensen komen te wonen op de zuidas, jij denkt dat die nooit naar het centrum gaan? hebben nooit kleding nodig? Willen nooit uitgaan? Willen nooit naar een musseum?

En jij lult over noord heen......
pi_157227616
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat er mensen komen te wonen op de zuidas, jij denkt dat die nooit naar het centrum gaan? hebben nooit kleding nodig? Willen nooit uitgaan? Willen nooit naar een musseum?

En jij lult over noord heen......
Alsof Amsterdammers kleding gaan kopen in de kalverstraat, dat is voor provinciaaltjes :') :')
Daarnaast komen mensen uit Noord niet over het IJ heen, en dat is maar goed ook.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157227632
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Alsof Amsterdammers kleding gaan kopen in de kalverstraat, dat is voor provinciaaltjes :') :')
Daarnaast komen mensen uit Noord niet over het IJ heen, en dat is maar goed ook.
Goed een troll dus.
pi_157227676
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:49 schreef icloud het volgende:

[..]

Goed een troll dus.
Nee, mag ik vragen waar je woont?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157227855
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat over het fout inschatten van een groot project.
Nee, en je maakt t jezelf er wel erg makkelijk vanaf door er niet op in te gaan, nu loop je gewoon tegen schenen te schoppen omdat het kan.

Alsof er ooit grote projecten met dergelijke complexiteit binnen het budget afgerond zijn. Je leeft in een illusie als je dit niet zag aankomen.
pi_157228487
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:58 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Nee, en je maakt t jezelf er wel erg makkelijk vanaf door er niet op in te gaan, nu loop je gewoon tegen schenen te schoppen omdat het kan.

Alsof er ooit grote projecten met dergelijke complexiteit binnen het budget afgerond zijn. Je leeft in een illusie als je dit niet zag aankomen.
Ik kom uit het bedrijfsleven. Wij ronden zaken wel af binnen een budget.
pi_157228715
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Alsof Amsterdammers kleding gaan kopen in de kalverstraat, dat is voor provinciaaltjes :') :')
Daarnaast komen mensen uit Noord niet over het IJ heen, en dat is maar goed ook.
Die houding tov. Noord is zooo 2008 ;)
pi_157228857
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Die houding tov. Noord is zooo 2008 ;)
Noord wordt nog steeds niet serieus genomen. Onterecht.
pi_157228978
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Die houding tov. Noord is zooo 2008 ;)
Er zijn een paar mooie stukjes noord, de rest blijft tuig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157229010
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er zijn een paar mooie stukjes noord, de rest blijft tuig.
Deels . Anders kan je de Pijp ook tuig noemen.
pi_157229043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Deels . Anders kan je de Pijp ook tuig noemen.
Nee, dat zijn deels arme mensen, hoe vaak word een auto in de fik gestoken in de Pijp?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157229183
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, dat zijn deels arme mensen, hoe vaak word een auto in de fik gestoken in de Pijp?
Ik kom er vandaan. Er waren echt problemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')