Ik zeg ook niet dat het een koopje isquote:Op woensdag 21 oktober 2015 06:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben voor innovatie en investeringen, maar 300.000 euro per meter is wel wat fors niet?
Afgelopen jaren is de tunnel aangepakt, nu gaan ze beginnen met renovatie van de buiten stations, op drie na blijven ze allemaal open.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alweer![]()
![]()
![]()
Man, het GVB is nu al 4 jaar op rij bezig met renovaties, elke zomer weer is het ellende en als puntje bij paaltje komt zal het wel weer niet in orde zijn omdat er ruzie met de aannemer was.
http://www.at5.nl/zoek/1/renovatie+metro
We hebben het over 2 KM spoor, in normale landen fixen ze dat in een zomer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:24 schreef icloud het volgende:
[..]
Afgelopen jaren is de tunnel aangepakt, nu gaan ze beginnen met renovatie van de buiten stations, op drie na blijven ze allemaal open.
Klopt maar dat heeft weinig te maken met artikel waar jij op reageerde, dat gaat namelijk niet over spoor noch over de oostlijntunnel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het over 2 KM spoor, in normale landen fixen ze dat in een zomer.
De eindfase. Gaaf om te volgen dit soort grote projecten. Het bouwen van een (snel)tram is eigenlijk kinderspel in vergelijking met het opzetten van een metronetwerk. Als je kijkt hoe relatief snel ze in Utrecht de Uithoflijn aan het bouwen zijn (tramlijn van Utrecht Centraal naar de Uithof). Dat loopt van 2012 tot 2018. Zo'n 6 jaar. Terecht, men zette extreem lange bussen in en ze gingen om de 2/3 minuten maar nog steeds zaten ze propvol met studenten. Ze hebben nog te lang gewacht met het bouwen van een tramlijn naar de Uithof. In eerste instantie zullen ze in 2018 op die lijn 27 splinternieuwe lagevloertrams van elk 33 meter inzetten. Zal zorgen voor wat ademruimte in die bussen.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
Zo te zien wordt het nu echt wat. Gaaf hoor.
Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
Zo te zien wordt het nu echt wat. Gaaf hoor.
Kun je ook nog wat anders dan altijd en overal zoeken naar een kans om te gaan lopen jammeren dat het allemaal niet eerlijk is?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.
Ja hoor, als er een noodzaak zou zijn voor een dergelijk project, die is er echter niet volgens vriend en vijand in dit geval.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Kun je ook nog wat anders dan altijd en overal zoeken naar een kans om te gaan lopen jammeren dat het allemaal niet eerlijk is?
Zoals je kan zien is het bijna af. Het is zinloze negativiteit en energieverspilling om nu nog te gaan lopen janken over dat men toen-en-toen een verkeerde keuze heeft gemaakt. Dat is de sunk-cost-fallacy. Je kan beter blij zijn over wat nu goed gaat.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja hoor, als er een noodzaak zou zijn voor een dergelijk project, die is er echter niet volgens vriend en vijand in dit geval.
Dat is een beetje flauw van jou, Igen. Jij weet maar al te goed dat ik een voorstander ben van nuttige projecten m.b.t. infrastructuur (brede betekenis), ik heb er juist hier vaak voor gepleit om daar meer aan te doen. Dit is helaas geen nuttig project.
Onder een middeleeuws centrum door, met verzakkingen hier en daar, tuurlijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het over 2 KM spoor, in normale landen fixen ze dat in een zomer.
In de 'normale' landen waar hij het over heeft zouden ze gewoon het middeleeuwse centrum plat walsen. Op die manier kan elke malloot het wel binnen een half jaartje doen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 01:19 schreef Pek het volgende:
[..]
Onder een middeleeuws centrum door, met verzakkingen hier en daar, tuurlijk.
Ik ben juist positief verrast door de snelle oplevering.![]()
/care. Alsof het nooit voor komt dat Amsterdammers moeten meebetalen aan infrastructuur waar ze nooit/bijna nooit gebruik van maken.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.
Ik ben ook een tegenstander vanaf dag 1, maar als je eenmaal een weg ingeslagen bent, kan je niet meer terug. Zo is het nou eenmaal.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat de rest van Nederland mag meebetalen voor dit prestigeprojectje van Amsterdam.
Mja, daar kan je het in rotsen uithakken. Hier zakken we weg in de kleiquote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:12 schreef George_Zina het volgende:
In Parijs steken ze tot 2030 zo'n 26,6 miljard euro in de uitbreiding van het metronetwerk.
sowieso ook nog eens een directe verbinding ipv een overstapquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 02:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik ben ook een tegenstander vanaf dag 1, maar als je eenmaal een weg ingeslagen bent, kan je niet meer terug. Zo is het nou eenmaal.
Dit project is welgeteld: 10 minuten winst om van Noord naar Zuid te komen, tov van de bestaande Metrolijn, wooptiedoo![]()
http://www.nieuwsneus.nl/index.php?type=content&id=162&mid=10quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 01:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In de 'normale' landen waar hij het over heeft zouden ze gewoon het middeleeuwse centrum plat walsen. Op die manier kan elke malloot het wel binnen een half jaartje doen.
Is dat zo onrealistisch? Je hebt het wel over graven in zand onder gammele eeuwenoude huizen. Alleen al het wegpompen van grondwater kan ervoor zorgen dat de boel verzakt. Je zou in je eentje in een leven lang niet eens alle machinerie kunnen bouwen om überhaupt aan de klus te kunnen beginnen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kortom dan zou hij maar 1 millimeter per dag aan progressie moeten behalen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja en alleen daarom al een dom plan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Is dat zo onrealistisch? Je hebt het wel over graven in zand onder gammele eeuwenoude huizen. Alleen al het wegpompen van grondwater kan ervoor zorgen dat de boel verzakt. Je zou in je eentje in een leven lang niet eens alle machinerie kunnen bouwen om überhaupt aan de klus te kunnen beginnen.
Een rus die een tunneltje graaft voor karretjes met een capaciteit van 4 personen is inderdaad briljant vergelijkingsmateriaal voor de Amsterdamse metroquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://www.nieuwsneus.nl/index.php?type=content&id=162&mid=10
Maar goed, 300.000 per meter ???![]()
![]()
Stel je voor dat een arbeider 100.000 euro per jaar zou kosten, dan zou hij dus 3 jaar hebben om 1 meter te graven, laten we zeggen 1000 dagen. Kortom dan zou hij maar 1 millimeter per dag aan progressie moeten behalen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Was gewoon een grap hoorquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een rus die een tunneltje graaft voor karretjes met een capaciteit van 4 personen is inderdaad briljant vergelijkingsmateriaal voor de Amsterdamse metro.
Hoezo? De rest van de metro in Amsterdam rijdt best betrouwbaar. Zelfs als het sneeuwt en de NS het heeft opgegeven.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was gewoon een grap hoor
Overigens voorspel ik nu al dat het een teleurstelling word. Zal wel weer heel veel storingen worden.
Ja, en dan ben je volgens Igen een zuurpruim als je dat project bekritiseert. Ik ben hartstikke een voorstander van nuttige infrastructurele projecten, investeren in innovatie, onderzoek en al die zaken. Maar investeer dat geld in iets wat nuttig is. Zelfs een nutteloos project kan in een enkel geval verstandig zijn, zie die plas die ze in Amsterdam met de hand lieten graven door arbeiders als werkgelegenheidsproject toen er veel werkeloosheid was, maar die Metrolijn is een ander soort project.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 02:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik ben ook een tegenstander vanaf dag 1, maar als je eenmaal een weg ingeslagen bent, kan je niet meer terug. Zo is het nou eenmaal.
Dit project is welgeteld: 10 minuten winst om van Noord naar Zuid te komen, tov van de bestaande Metrolijn, wooptiedoo![]()
Een goed punt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en alleen daarom al een dom plan.
Een hele goede reden om gewoon niet aan metro te beginnen. Bij lange na niet de enige goede reden. Het kleine oppervlakte van Amsterdam (het stadsdeel) lijkt me ook een verdomd goede reden om geen metro te bouwen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 02:20 schreef Pek het volgende:
[..]
Mja, daar kan je het in rotsen uithakken. Hier zakken we weg in de klei
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-10-2015 13:41:22 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Goed, het heeft een zinloze en een pessimistische component. De zinloze component is dat je je druk maakt over iets wat niet meer te veranderen is, de pessimistische component is dat je je energie richt op het niet doen van dingen in de toekomst.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Igen, ik deel niet jouw mening dat het zinloos is om er achteraf over te zeuren, misschien komt daar uit voort dat de mensen de volgende keer wat beter nadenken als zo'n project wordt overwogen.
Dat mag ook wel voor de prijs.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
Zo te zien wordt het nu echt wat. Gaaf hoor.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]Amsterdam eindigt in diverse lijstjes bij de top-25 wereldsteden. Dat is namelijk niet alleen een kwestie van veel inwoners. Natuurlijk is dat geen reden om onnodige infrastructuur te bouwen. Maar het lijkt er eerder op dat jij zelf aan een calimerocomplex lijdt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2015 15:23:40 ]
Je kan gewoon eerlijk zijn over een project dat geheel anders ging dan planning. Vraag het aan ondernemers op de Ferdinand Bol.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed, het heeft een zinloze en een pessimistische component. De zinloze component is dat je je druk maakt over iets wat niet meer te veranderen is, de pessimistische component is dat je je energie richt op het niet doen van dingen in de toekomst.
Maar jij vindt het wel een geslaagd project?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Amsterdam eindigt in diverse lijstjes bij de top-25 wereldsteden. Dat is namelijk niet alleen een kwestie van veel inwoners. Natuurlijk is dat geen reden om onnodige infrastructuur te bouwen. Maar het lijkt er eerder op dat jij zelf aan een calimerocomplex lijdt.
Je kan, als er een volgende keer komt, eens terugkijken en goed nadenken. Maar dat is wat anders dan dat je zoals Bram_van_Loon de hele dag met niets anders bezig bent dan overal spelden op laag water te zoeken om maar verongelijkt te kunnen zeggen dat het allemaal niet eerlijk is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je kan gewoon eerlijk zijn over een project dat geheel anders ging dan planning. Vraag het aan ondernemers op de Ferdinand Bol.
Ik weet niet hoe vaak hij iets zegt en over wat precies. Hierin heeft hij gewoon gelijk. Het is een krankzinnig duur project geworden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan, als er een volgende keer komt, eens terugkijken en goed nadenken. Maar dat is wat anders dan dat je zoals Bram_van_Loon de hele dag met niets anders bezig bent dan overal spelden op laag water te zoeken om maar verongelijkt te kunnen zeggen dat het allemaal niet eerlijk is.
Hij is altijd overal negatief over. Over het onderwijs, over de politiek, over de EU, over de economie, over bedrijven, over Amsterdammers, over dit project, altijd.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak hij iets zegt en over wat precies. Hierin heeft hij gewoon gelijk. Het is een krankzinnig duur project geworden.
Dat weet ik allemaal niet dus. Ik heb een hekel aan wielrenners. In dit geval heeft hij gelijk. Het ergerlijke is ook dat simpele mensen dit soort beslissingen nemen. Daar heb ik tientallen vb van op gemeentelijk niveau.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij is altijd overal negatief over. Over het onderwijs, over de politiek, over de EU, over de economie, over bedrijven, over Amsterdammers, over dit project, altijd.
Behalve als het om zijn hobby wielrennen gaat. Op grond daarvan is dan bijv. ineens een dure en sociaal onveilige fietstunnel onder het IJ door wel goed idee.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:40 schreef SpecialK het volgende:
Ik ga er vanuit dat ik dit sowieso niet meer mee ga maken als dertiger.
Misschien mijn kleinkinderen.
Dat is een duur ritje. Het ziet er ook niet naar uit dat men het nu vaak gaat doen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
Op de site van AT5 stond ook nog een filmpje van die eerste rit met een metro:
http://www.at5.nl/artikel(...)r-door-noordzuidlijn
Welke voordelen en voor welke prijs?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:28 schreef andreas612 het volgende:
Een mooi project voor Amsterdam.. Jammer dat een aantal mensen de voordelen er niet van inzien.
Ja omdat het grootste stuk van de metro een veredelde tram is, het probleem is dat als er iets in de tunnel aan de hand is, de hele boel stil komt te liggen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo? De rest van de metro in Amsterdam rijdt best betrouwbaar. Zelfs als het sneeuwt en de NS het heeft opgegeven.
Nee, de metro heeft ook op het bovengrondse deel centrale verkeersleiding, blokstelsel, lichtseinen, automatische treinbeïnvloeding, net als bij de spoorwegen. Het is zeker geen veredelde tram.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja omdat het grootste stuk van de metro een veredelde tram is, het probleem is dat als er iets in de tunnel aan de hand is, de hele boel stil komt te liggen.
Wereldstadquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Amsterdam eindigt in diverse lijstjes bij de top-25 wereldsteden. Dat is namelijk niet alleen een kwestie van veel inwoners. Natuurlijk is dat geen reden om onnodige infrastructuur te bouwen. Maar het lijkt er eerder op dat jij zelf aan een calimerocomplex lijdt.
Ja dus? Daarnaast is de rijfrequentie van de meeste lijnen nog lager dan sommige trams.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, de metro heeft ook op het bovengrondse deel centrale verkeersleiding, blokstelsel, lichtseinen, automatische treinbeïnvloeding, net als bij de spoorwegen. Het is zeker geen veredelde tram.
(Uitgezonderd de Station Zuid - Amstelveen)
Alsof inwonertal wat zegt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wereldstad![]()
![]()
![]()
![]()
Amsterdam staat qua inwoners niet eens in de top 400 steden in de wereld.
Ik woon zelf in Amsterdam, kortom ik weet hoe dorps het is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Alsof inwonertal wat zegt.![]()
![]()
Hier: Wikipedia: Global City staat Amsterdam in bijna al die lijstjes wel rond plek 25 of hoger.
Haters gonna hate
Ik woon niet meer in Amsterdam maar in een andere stad met ruim 500.000 inwoners en merk wel hoe kosmopolitaans Amsterdam in vergelijking is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Amsterdam, kortom ik weet hoe dorps het is.
Het is in veel opzichten gewoon truttig, een wethouder die het plan had dat bewoners maar zelf hun stoep sneeuwvrij moeten maken op straffe van boete, terwijl als ik op mijn stoep een reclamebord zet de gemeente er als de kippen bij is om precario belasting te heffen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik woon niet meer in Amsterdam maar in een andere stad met ruim 500.000 inwoners en merk wel hoe kosmopolitaans Amsterdam in vergelijking is.
Ongetwijfeld, maar je denkt toch niet dat ze in pakweg Tokio alleen maar brede boulevards en wolkenkrabbers hebben en nooit zulke discussies voeren?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is in veel opzichten gewoon truttig, een wethouder die het plan had dat bewoners maar zelf hun stoep sneeuwvrij moeten maken op straffe van boete, terwijl als ik op mijn stoep een reclamebord zet de gemeente er als de kippen bij is om precario belasting te heffen.
Tuurlijk niet, ik vind Amsterdam geweldig, maar we moeten JUIST niet doen alsof we een wereldstad zijn, we zijn het mooiste werelddorp ter wereldquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar je denkt toch niet dat ze in pakweg Tokio alleen maar brede boulevards en wolkenkrabbers hebben en nooit zulke discussies voeren?
Zo is het! Geen grootheidswaanzin maar het kleine en fijne wat je hebt koesteren. Size isn't everything.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, ik vind Amsterdam geweldig, maar we moeten JUIST niet doen alsof we een wereldstad zijn, we zijn het mooiste werelddorp ter wereld
Ik weet het niet. Het is geen New York maar het moet ook geen Orvelte worden. Als je in de Oostlijn stapt dan ben je in één klap uit het 'Amsterdam-gevoel' van de grachten en trapgeveltjes, maar als je in Zuidoost woont is het maar wat handig dat die lijn er ligt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, ik vind Amsterdam geweldig, maar we moeten JUIST niet doen alsof we een wereldstad zijn, we zijn het mooiste werelddorp ter wereld
Het mooie is inderdaad de diversiteit. We zijn gewoon geen grote stad.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 00:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het is geen New York maar het moet ook geen Orvelte worden. Als je in de Oostlijn stapt dan ben je in één klap uit het 'Amsterdam-gevoel' van de grachten en trapgeveltjes, maar als je in Zuidoost woont is het maar wat handig dat die lijn er ligt.
Is het leuke aan Amsterdam niet ook de diversiteit? Aan de ene kant de grachtengordel of nog erger die kneuterige huisjes aan de Nieuwendammerdijk, maar aan de andere kant ook de Bijlmer en de Rembrandttoren. Met ADE de ene houseparty ergens in een grachtenpand en de andere in een betonnen hal bij de A10-West. En straks kun je schattig met tram 2 naar een kakbuurt met geveltuintjes bij het Vondelpark, of modern met metro 52 naar de Zuidas of naar de hipsters op de noordelijke IJ-Oever.
Het kost idioot veel maar dan heb je ook wel een beetje wat.
Amsterdam heeft iets. Maar dat zal voor een Rotterdammer ook gelden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik woon niet meer in Amsterdam maar in een andere stad met ruim 500.000 inwoners en merk wel hoe kosmopolitaans Amsterdam in vergelijking is.
Nee. Dat ook. Maar de gekkigheid. Ik heb in het buitenland werkelijk verlangt naar Amsterdam. Bijvoorbeeld winter.quote:
Gemeentegrenzen zeggen dan ook helemaal niets. Amsterdam mag je internationaal rustig als 1,5 miljoen tellen. Nog niet veel, maar qua voorzieningen en bedrijvigheid scoort het wel degelijk hoog. Of dacht je daadwerkelijk dat steden als adelaide, winnipeg, kathmandu en harrare daadwerkelijk meer voorstellen omdat ze meer inwoners in de gemeente hebben? (Ohnee, wacht gemeente adelaide heeft er ook maar een paar duizend, maar daar is men zo reëel niet te stoppen met tellen bij de gemeentegrensquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 23:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wereldstad![]()
![]()
![]()
![]()
Amsterdam staat qua inwoners niet eens in de top 400 steden in de wereld.
Amsterdam is gewoon klein. Vergelijk het met bijv. Bangkok.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 06:51 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Gemeentegrenzen zeggen dan ook helemaal niets. Amsterdam mag je internationaal rustig als 1,5 miljoen tellen. Nog niet veel, maar qua voorzieningen en bedrijvigheid scoort het wel degelijk hoog. Of dacht je daadwerkelijk dat steden als adelaide, winnipeg, kathmandu en harrare daadwerkelijk meer voorstellen omdat ze meer inwoners in de gemeente hebben? (Ohnee, wacht gemeente adelaide heeft er ook maar een paar duizend, maar daar is men zo reëel niet te stoppen met tellen bij de gemeentegrens)
Niet echt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 07:22 schreef Ringo het volgende:
Als je het over global cities wilt hebben, beschouw je de Randstad natuurlijk als één geheel.
Het feit dat je in een klap Amsterdam Noord een stuk aantrekkelijker maakt als vestigingsklimaat (zowel wonen als werken). Het feit dat je daardoor Noord ook verder kan ontwikkelen naar een volwassen stadsdeel. En tot slot dat het metrogedeelte op noord als aantakking kan fungeren voor de toekomstige metrolijn die van sloterdijk via ndsm naar noord gaat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Welke voordelen en voor welke prijs?
Het gaat over het fout inschatten van een groot project.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:47 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Het feit dat je in een klap Amsterdam Noord een stuk aantrekkelijker maakt als vestigingsklimaat (zowel wonen als werken). Het feit dat je daardoor Noord ook verder kan ontwikkelen naar een volwassen stadsdeel. En tot slot dat het metrogedeelte op noord als aantakking kan fungeren voor de toekomstige metrolijn die van sloterdijk via ndsm naar noord gaat.
Maw, Amsterdam meer en beter laten groeien, zodat je niet alleen buitenwijken krijgt waar je slecht ontsloten zit maar daadwerkelijk wijken creërt die onderdeel van het geheel zijn.
Daarbij, als Amsterdam (en Schiphol) groeien profiteert de directe en indirecte omgeving daar van. Lijkt me toch wel iets wat de kosten min of meer verantwoord. Niet alles uiteraard aangezien ze dik over budget zitten.
Ja en vergeleken met Teheran waar ik nu ben is het al helemaal klein. Ik ben echter blij dat dat niet voor ons allemaal de maatstaf is om al dan niet te investeren in een robuust ov netwerk. Want zowel in Bangkok als in Teheran in jezelf verplaatsen dramatisch. Vergeleken met Oslo is Amsterdam weer groot, maar gelukkig voor de noren is dat voor hen geen reden om geen metro te bouwen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 07:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Amsterdam is gewoon klein. Vergelijk het met bijv. Bangkok.
Ik zou er niet kunnen wonen. Mensen begrijpen niet wat grote steden zijn. En jij kan daar iets voelen dat ik niet heb.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:30 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ja en vergeleken met Teheran waar ik nu ben is het al helemaal klein. Ik ben echter blij dat dat niet voor ons allemaal de maatstaf is om al dan niet te investeren in een robuust ov netwerk. Want zowel in Bangkok als in Teheran in jezelf verplaatsen dramatisch. Vergeleken met Oslo is Amsterdam weer groot, maar gelukkig voor de noren is dat voor hen geen reden om geen metro te bouwen.
Hoezo zouden inwoners uit Zuidoost proviteren van de NZ Lijn? Ze hebben al directe verbinding naar centraal, en als je naar de buurt van de leidseplein wilt nam neem je gewoon 7 of 10 vanaf Weesperplein. Reizen naar Zuid duurt wat dat betreft langer.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 00:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het is geen New York maar het moet ook geen Orvelte worden. Als je in de Oostlijn stapt dan ben je in één klap uit het 'Amsterdam-gevoel' van de grachten en trapgeveltjes, maar als je in Zuidoost woont is het maar wat handig dat die lijn er ligt.
Heeft dat niet te maken met de ontwikkeling van het zakendistrict Zuidas die loopt tot 2035. Men voorspelt nu al dat Amsterdam Zuid het drukste station zal worden na Amsterdam Centraal. Daar spelen ze dan al op in door onder andere deze metrolijn te bouwen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo zouden inwoners uit Zuidoost proviteren van de NZ Lijn? Ze hebben al directe verbinding naar centraal, en als je naar de buurt van de leidseplein wilt nam neem je gewoon 7 of 10 vanaf Weesperplein. Reizen naar Zuid duurt wat dat betreft langer.
Dat staat er toch ook niet?Igen heeft het over de Oostlijn. En die gaat wel naar Zuidoost.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo zouden inwoners uit Zuidoost proviteren van de NZ Lijn?
Oh ik dacht dat het sloeg op de nieuwe lijnquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:18 schreef freako het volgende:
[..]
Dat staat er toch ook niet?Igen heeft het over de Oostlijn. En die gaat wel naar Zuidoost.
Maar de mensen die in het zakendistrict wonen komen mijn inziens vooral direct op het Treinstation en veel minder met de metro.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:13 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Heeft dat niet te maken met de ontwikkeling van het zakendistrict Zuidas die loopt tot 2035. Men voorspelt nu al dat Amsterdam Zuid het drukste station zal worden na Amsterdam Centraal. Daar spelen ze dan al op in door onder andere deze metrolijn te bouwen.
Je kunt niet direct met de trein van zuid naar centraal/centrum, daarvoor is deze metrolijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar de mensen die in het zakendistrict wonen komen mijn inziens vooral direct op het Treinstation en veel minder met de metro.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_van_Osloquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:30 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Vergeleken met Oslo is Amsterdam weer groot, maar gelukkig voor de noren is dat voor hen geen reden om geen metro te bouwen.
Dit is een interessant artikel over dat onderwerp!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar de mensen die in het zakendistrict wonen komen mijn inziens vooral direct op het Treinstation en veel minder met de metro.
Ja en vanuit alle richtingen kun je dan met de trein uitstappen op Sloterdijk, Bijlmer Arena, of direct op Zuid-Wtc, kortom daar voegt het niets aan toe.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Je kunt niet direct met de trein van zuid naar centraal/centrum, daarvoor is deze metrolijn.
De pakken van de zuidas en de inwoners willen zo af en toe ook van zuid naar het centrum, hoe wil je dat doen per trein?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en vanuit alle richtingen kun je dan met de trein uitstappen op Sloterdijk, Bijlmer Arena, of direct op Zuid-Wtc, kortom daar voegt het niets aan toe.
Dat zeg ik, prima systeem wat momenteel ook gewoon rustig verder wordt uitgebreid. De frequentie is wat magertjes, maar op het gemeenschappelijke deel hoef je nooit lang te wachten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:27 schreef freako het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_van_Oslo.
Tram 24 gaat gewoon vanaf Zuid-WTC, zit je binnen 10 minuten ook in het centrum.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:39 schreef icloud het volgende:
[..]
De pakken van de zuidas en de inwoners willen zo af en toe ook van zuid naar het centrum, hoe wil je dat doen per trein?
En jij denkt dat een tram even snel is als een metro? Even los ervan dat de 24 niet langs europaplein en rokin komt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tram 24 gaat gewoon vanaf Zuid-WTC, zit je binnen 10 minuten ook in het centrum.
Wat zou je als Amsterdammer in godsnaam op het Rokin moeten doen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:43 schreef icloud het volgende:
[..]
En jij denkt dat een tram even snel is als een metro? Even los ervan dat de 24 niet langs europaplein en rokin komt.
En hoe ga je verbinding met noord dan verbeteren?
Het is de bedoeling dat er mensen komen te wonen op de zuidas, jij denkt dat die nooit naar het centrum gaan? hebben nooit kleding nodig? Willen nooit uitgaan? Willen nooit naar een musseum?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat zou je als Amsterdammer in godsnaam op het Rokin moeten doen?
Geld wisselen?
Alsof Amsterdammers kleding gaan kopen in de kalverstraat, dat is voor provinciaaltjesquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:47 schreef icloud het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat er mensen komen te wonen op de zuidas, jij denkt dat die nooit naar het centrum gaan? hebben nooit kleding nodig? Willen nooit uitgaan? Willen nooit naar een musseum?
En jij lult over noord heen......
Goed een troll dus.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alsof Amsterdammers kleding gaan kopen in de kalverstraat, dat is voor provinciaaltjes![]()
![]()
Daarnaast komen mensen uit Noord niet over het IJ heen, en dat is maar goed ook.
Nee, en je maakt t jezelf er wel erg makkelijk vanaf door er niet op in te gaan, nu loop je gewoon tegen schenen te schoppen omdat het kan.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat over het fout inschatten van een groot project.
Ik kom uit het bedrijfsleven. Wij ronden zaken wel af binnen een budget.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:58 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Nee, en je maakt t jezelf er wel erg makkelijk vanaf door er niet op in te gaan, nu loop je gewoon tegen schenen te schoppen omdat het kan.
Alsof er ooit grote projecten met dergelijke complexiteit binnen het budget afgerond zijn. Je leeft in een illusie als je dit niet zag aankomen.
Die houding tov. Noord is zooo 2008quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alsof Amsterdammers kleding gaan kopen in de kalverstraat, dat is voor provinciaaltjes![]()
![]()
Daarnaast komen mensen uit Noord niet over het IJ heen, en dat is maar goed ook.
Er zijn een paar mooie stukjes noord, de rest blijft tuig.quote:
Deels . Anders kan je de Pijp ook tuig noemen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn een paar mooie stukjes noord, de rest blijft tuig.
Nee, dat zijn deels arme mensen, hoe vaak word een auto in de fik gestoken in de Pijp?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Deels . Anders kan je de Pijp ook tuig noemen.
Ik kom er vandaan. Er waren echt problemen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, dat zijn deels arme mensen, hoe vaak word een auto in de fik gestoken in de Pijp?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |