abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160182407
http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/

Ik ga bij voorkeur op de fiets naar mijn werk; dat is zo'n 9 km. Maar ik moet wel zeggen dat ik bij regen / kou al snel voor de bus kies. Toch is dat op zich een afstand die je inderdaad prima kunt fietsen. Ik doe er overigens wel een stuk langer over dan Bram van Loon: zo'n 40 minuten. Komt ook doordat ik tussendoor met een pont over moet, en daarna dwars door Amsterdam ga, dus nogal wat oponthoud heb van stoplichten. Al met al zal ik blij zijn als die metro eindelijk rijdt.
pi_160182814
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:16 schreef Bleie het volgende:
http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/

Ik ga bij voorkeur op de fiets naar mijn werk; dat is zo'n 9 km. Maar ik moet wel zeggen dat ik bij regen / kou al snel voor de bus kies. Toch is dat op zich een afstand die je inderdaad prima kunt fietsen. Ik doe er overigens wel een stuk langer over dan Bram van Loon: zo'n 40 minuten. Komt ook doordat ik tussendoor met een pont over moet, en daarna dwars door Amsterdam ga, dus nogal wat oponthoud heb van stoplichten. Al met al zal ik blij zijn als die metro eindelijk rijdt.
De stations in Amsterdam-Noord (Noorderpark en Noord) worden pas aan het eind van dit jaar opgeleverd terwijl de overige stations deze zomer worden opgeleverd volgens de planning. Voor station Noord zijn ze zelfs nog op zoek naar een aannemer die het specialistische glaswerk kan verrichten. Oskomera zou dat doen maar die zijn op de fles gegaan. Het is al maanden geleden dat Oskomera failliet is gegaan. Ik vraag mij af waar ze in godsnaam mee bezig zijn: moeten ze 100 km papierwerk in orde maken of wat? Ongelofelijk.
pi_160183506
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:31 schreef George_Zina het volgende:

[..]

De stations in Amsterdam-Noord (Noorderpark en Noord) worden pas aan het eind van dit jaar opgeleverd terwijl de overige stations deze zomer worden opgeleverd volgens de planning. Voor station Noord zijn ze zelfs nog op zoek naar een aannemer die het specialistische glaswerk kan verrichten. Oskomera zou dat doen maar die zijn op de fles gegaan. Het is al maanden geleden dat Oskomera failliet is gegaan. Ik vraag mij af waar ze in godsnaam mee bezig zijn: moeten ze 100 km papierwerk in orde maken of wat? Ongelofelijk.
Heel leuk, maar hoe is dat een reactie op wat ik schreef?

Anyway, wat mij nog steeds volkomen onduidelijk is, is hoe de overstap bij Centraal wordt. Concreet: ik moet van de Noord/Zuidlijn overstappen op een metro naar Weesperplein, en vv. Hoe lang moet ik dan lopen van de ene metro naar de andere? Want ze zijn nu aan de Noordkant van het station bezig voor de Noord/Zuidlijn, maar de huidige metro's komen aan de Zuidkant. Komt er ondergronds een aansluiting? Of moet je altijd het hele station doorlopen?
  woensdag 24 februari 2016 @ 20:01:35 #179
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160183712
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:54 schreef Bleie het volgende:

[..]

Anyway, wat mij nog steeds volkomen onduidelijk is, is hoe de overstap bij Centraal wordt. Concreet: ik moet van de Noord/Zuidlijn overstappen op een metro naar Weesperplein, en vv. Hoe lang moet ik dan lopen van de ene metro naar de andere? Want ze zijn nu aan de Noordkant van het station bezig voor de Noord/Zuidlijn, maar de huidige metro's komen aan de Zuidkant. Komt er ondergronds een aansluiting? Of moet je altijd het hele station doorlopen?
Er komt een ondergrondse aansluiting.

http://wijnemenjemee.nl/n(...)udden-elkaar-de-hand
pi_160186045
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:01 schreef freako het volgende:

[..]

Er komt een ondergrondse aansluiting.

http://wijnemenjemee.nl/n(...)udden-elkaar-de-hand
Maar hoe ver moet je dan lopen?
pi_160186172
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:07 schreef Bleie het volgende:

[..]

Maar hoe ver moet je dan lopen?
Als ik die tekening zo zie, dan gok ik grofweg 164 voet en 0,5 inch. :+
  donderdag 21 april 2016 @ 12:21:38 #182
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_161598945
Eerste test met een metro op 80 km/h op het nieuwe spoorgedeelte in de homohoofdstad van Nederland.
Eerste test Noord-Zuidlijn op hoge snelheid
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  donderdag 21 april 2016 @ 13:16:26 #183
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_161600136
Tegen de tijd dat dit ding gaat rijden maakt haast niemand er gebruik van. De bestaande busverbinding is er al. Eventueel voor mensen die van Noord naar Schiphol willen hoeven maar 1 keer over te stappen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 21 april 2016 @ 20:31:48 #184
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_161609906
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:16 schreef Woods het volgende:
Tegen de tijd dat dit ding gaat rijden maakt haast niemand er gebruik van. De bestaande busverbinding is er al. Eventueel voor mensen die van Noord naar Schiphol willen hoeven maar 1 keer over te stappen.
Hierin ga ik absoluut niet met je mee. Dit is dan de snelste en meest comfortabele verbinding van Noord/CS naar Zuid. Daar kan geen bus of tram tegenop.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 22 mei 2016 @ 20:45:07 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_162415988
wak1964 twitterde op zaterdag 21-05-2016 om 11:21:57 Zelfspot. Van de gemeente Amsterdam. Ik vind m leuk. #nzlijn https://t.co/oH89f0KXiO reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 9 juli 2016 @ 15:51:17 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163623083
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:45 schreef rubbereend het volgende:
wak1964 twitterde op zaterdag 21-05-2016 om 11:21:57 Zelfspot. Van de gemeente Amsterdam. Ik vind m leuk. #nzlijn https://t.co/oH89f0KXiO reageer retweet
[ afbeelding ]
Je kunt ook zeggen: een goed gemanicuurde middelvinger naar de burger, groetjes van de afdeling Communicatie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163623935
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:45 schreef rubbereend het volgende:
wak1964 twitterde op zaterdag 21-05-2016 om 11:21:57 Zelfspot. Van de gemeente Amsterdam. Ik vind m leuk. #nzlijn https://t.co/oH89f0KXiO reageer retweet
[ afbeelding ]
:D
  woensdag 20 juli 2016 @ 02:06:39 #189
174940 W00fer
Maar echt
pi_163872319
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_166736530
Enige tijd geleden heeft het GVB een concept vervoerplan ingediend.
Dit is vrij gedetailleerd uitgewerkt.
Zie https://over.gvb.nl/over-gvb/gvb-dient-plan-voor-nieuw-ov-net alwaar het vervoerplan ook gedownload kan worden (PDF van tig pagina's).

In het kort komt het er op neer dat er zeer zwaar geleund gaat worden op de NZlijn en het bovengrondse net behoorlijk verschraalt. Waar je nu veel bestemmingen nog kunt bereiken zonder of met hooguit 1 overstap, zal het straks heel vaak voorkomen dat je 2 of zelfs 3 keer moet overstappen. Byzonder jammer omdat het OV hierdoor veel minder ontspannen wordt (nou ja, ontspannen.. Maar toch.) en de lijnen die overblijven vaker aan hun maximum capaciteit zullen zitten.
Mooi voor het GVB natuurlijk, ik snap ze dondersgoed, maar voor de reizigers byzonder jammer!
De NZlijn an sich is prachtig maar het was vooral fijn geweest als aanvulling op het huidige net, waarbij het logischerwijs heus bepaalde routes ontlast danwel overneemt, maar niet in die mate waarin GVB het nu wil gaan uitmelken.
De mensen die de meeste hinder zullen gaan ondervinden van het nieuwe vervoersplan zullen de minder validen zijn - zij, die slecht ter been zijn maar te goed zijn voor specialistisch vervoer - zoals senioren, maar ook moeders met kleine kinderen bijvoorbeeld die de kroost moeten in en uitladen, haasten tussen overstaps en de kinderwagen / boodschappenwagen aan boord moeten heisen.

Om toch nog met een positieve noot te eindigen, de ingangen beginnen steeds meer gestalte te geven van hun definitieve vorm. Doordat de werkzaamheden, in ieder geval bovengronds, steeds meer in een afrondende fase belanden is het gebied langs de route, na jarenlange hinder, steeds minder een zandbak en kan het normale leven hervat worden. Gevels worden weer zichtbaar, omleidingen worden opgeheven en de openbare ruimte word weer te genieten.

PS.
Projecten die op een laag pitje blijven doorsudderen en met enige regelmaat toch weer de kop opsteken in relatie tot de NZlijn zijn bijvoorbeeld het sluiten van de ringlijn (doortrekken naar CS of een van de NZlijn haltes in Noord), de NZlijn doortrekken naar Schiphol en last but not least een Oost-West-lijn. Vooral dat laatste zou interessant kunnen zijn nu in het nieuwe vervoersplan de doorsteek tussen Oost en West bij de Dam verdwijnt - en daarmee een mooie rechtstreekse Oost-West verbinding via het centrum (nu verzorgd door tram 14.)
Maar of men het nog eens aandurft om onder het historisch centrum te gaan boren betwijfel ik, dus een eventuele 'OWlijn' zal dan wel het traject volgen via Leidseplein - Weteringcircuit - Frederiksplein, of zelfs een nog iets zuidelijker tracé onder/naast de S100. Makkelijker en met minder risico's dus, maar m.i. een gemiste kans als men daadwerkelijk nog eens zo'n megaproject wil gaan uitvoeren.
  vrijdag 18 november 2016 @ 23:42:44 #191
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_166748756
Het is mij een raadsel waarom de gemeente het eindpunt van metro 50 isolaterweg niet doortrekt naar CS. Een relatieve moeite. Oke, je bent met de trein van Sloterdijk zo op CS maar nu moet je met de tram de stad doorkruisen om op de volgende haltes te kunnen komen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_166755564
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 23:42 schreef Woods het volgende:
Het is mij een raadsel waarom de gemeente het eindpunt van metro 50 isolaterweg niet doortrekt naar CS. Een relatieve moeite. Oke, je bent met de trein van Sloterdijk zo op CS maar nu moet je met de tram de stad doorkruisen om op de volgende haltes te kunnen komen.
Waar wil je dat eindpunt dan laten? Dat wordt al snel ondergronds wat dan weer honderden miljoenen gaat kosten, terwijl de vervoerswaarde gering is. Als je nu vanaf een punt op de ringlijn in de stad wilt zijn, kun je vanaf bijvoorbeeld lelylaan of Sloterdijk beter gelijk de tram nemen dan eerst naar CS. Reizigers met de metro naar CS willen, doen dat meestal om de trein te pakken en dat kan dan ook prima op Sloterdijk. Direct rondom CS zijn er verder maar beperkt bestemmingen die echt interessant zijn voor de bewoners rondom de Ringlijn, hooguit de Bieb of de Zeedijk.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_167761953
quote:
Nieuwe metro test Noord-Zuidlijn
Op maandag 2 januari zal voor de eerste keer een nieuwe M5-metro op eigen kracht vanaf station Amsterdam Zuid het Noord/Zuidlijn-spoor oprijden en vervolgens de tunnel bij de RAI induiken.De rit is het startsignaal van een omvangrijk testprogramma dat zo’n zeven maanden in beslag zal nemen.

Eerder werd al het noordelijk deel van de treinbeveiliging van de Noord/Zuidlijn getest met onder meer een M5, maar deze moest toen nog in twee delen door de tunnel worden getrokken. Nu zijn de stations en de railinfrastructuur zo ver afgebouwd dat de metro's op eigen kracht de testritten kunnen uitvoeren op de hele Noord/Zuidlijn.

Het grote testprogramma wordt samen met Alstom, de leverancier van de metro's en de bouwer van het nieuwe treinbeveiligingssysteem, in gang gezet. Manager van deze testfase Jan Swanepoel: "In de eerste fase gaan we op de hele lijn door een serie van testen bewijzen dat de metro’s veilig en op de juiste snelheid kunnen voortbewegen. Eerst op lage snelheid met één metro, maar uiteindelijk op hoge snelheid op de hele lijn, met meerdere metro's."

Naar verwachting loopt het testprogramma ongeveer 33 weken. Wanneer de metro’s kunnen rijden zoals vereist, wordt het testprogramma uitgebreid. Dan volgen testen of de communicatie tussen alle verschillende systemen goed werkt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')