De stations in Amsterdam-Noord (Noorderpark en Noord) worden pas aan het eind van dit jaar opgeleverd terwijl de overige stations deze zomer worden opgeleverd volgens de planning. Voor station Noord zijn ze zelfs nog op zoek naar een aannemer die het specialistische glaswerk kan verrichten. Oskomera zou dat doen maar die zijn op de fles gegaan. Het is al maanden geleden dat Oskomera failliet is gegaan. Ik vraag mij af waar ze in godsnaam mee bezig zijn: moeten ze 100 km papierwerk in orde maken of wat? Ongelofelijk.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:16 schreef Bleie het volgende:
http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/
Ik ga bij voorkeur op de fiets naar mijn werk; dat is zo'n 9 km. Maar ik moet wel zeggen dat ik bij regen / kou al snel voor de bus kies. Toch is dat op zich een afstand die je inderdaad prima kunt fietsen. Ik doe er overigens wel een stuk langer over dan Bram van Loon: zo'n 40 minuten. Komt ook doordat ik tussendoor met een pont over moet, en daarna dwars door Amsterdam ga, dus nogal wat oponthoud heb van stoplichten. Al met al zal ik blij zijn als die metro eindelijk rijdt.
Heel leuk, maar hoe is dat een reactie op wat ik schreef?quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:31 schreef George_Zina het volgende:
[..]
De stations in Amsterdam-Noord (Noorderpark en Noord) worden pas aan het eind van dit jaar opgeleverd terwijl de overige stations deze zomer worden opgeleverd volgens de planning. Voor station Noord zijn ze zelfs nog op zoek naar een aannemer die het specialistische glaswerk kan verrichten. Oskomera zou dat doen maar die zijn op de fles gegaan. Het is al maanden geleden dat Oskomera failliet is gegaan. Ik vraag mij af waar ze in godsnaam mee bezig zijn: moeten ze 100 km papierwerk in orde maken of wat? Ongelofelijk.
Er komt een ondergrondse aansluiting.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:54 schreef Bleie het volgende:
[..]
Anyway, wat mij nog steeds volkomen onduidelijk is, is hoe de overstap bij Centraal wordt. Concreet: ik moet van de Noord/Zuidlijn overstappen op een metro naar Weesperplein, en vv. Hoe lang moet ik dan lopen van de ene metro naar de andere? Want ze zijn nu aan de Noordkant van het station bezig voor de Noord/Zuidlijn, maar de huidige metro's komen aan de Zuidkant. Komt er ondergronds een aansluiting? Of moet je altijd het hele station doorlopen?
Maar hoe ver moet je dan lopen?quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:01 schreef freako het volgende:
[..]
Er komt een ondergrondse aansluiting.
http://wijnemenjemee.nl/n(...)udden-elkaar-de-hand
Hierin ga ik absoluut niet met je mee. Dit is dan de snelste en meest comfortabele verbinding van Noord/CS naar Zuid. Daar kan geen bus of tram tegenop.quote:Op donderdag 21 april 2016 13:16 schreef Woods het volgende:
Tegen de tijd dat dit ding gaat rijden maakt haast niemand er gebruik van. De bestaande busverbinding is er al. Eventueel voor mensen die van Noord naar Schiphol willen hoeven maar 1 keer over te stappen.
twitter:wak1964 twitterde op zaterdag 21-05-2016 om 11:21:57Zelfspot. Van de gemeente Amsterdam. Ik vind m leuk. #nzlijn https://t.co/oH89f0KXiO reageer retweet
Je kunt ook zeggen: een goed gemanicuurde middelvinger naar de burger, groetjes van de afdeling Communicatie.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:45 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]twitter:wak1964 twitterde op zaterdag 21-05-2016 om 11:21:57Zelfspot. Van de gemeente Amsterdam. Ik vind m leuk. #nzlijn https://t.co/oH89f0KXiO reageer retweet
quote:Op zondag 22 mei 2016 20:45 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]twitter:wak1964 twitterde op zaterdag 21-05-2016 om 11:21:57Zelfspot. Van de gemeente Amsterdam. Ik vind m leuk. #nzlijn https://t.co/oH89f0KXiO reageer retweet
Waar wil je dat eindpunt dan laten? Dat wordt al snel ondergronds wat dan weer honderden miljoenen gaat kosten, terwijl de vervoerswaarde gering is. Als je nu vanaf een punt op de ringlijn in de stad wilt zijn, kun je vanaf bijvoorbeeld lelylaan of Sloterdijk beter gelijk de tram nemen dan eerst naar CS. Reizigers met de metro naar CS willen, doen dat meestal om de trein te pakken en dat kan dan ook prima op Sloterdijk. Direct rondom CS zijn er verder maar beperkt bestemmingen die echt interessant zijn voor de bewoners rondom de Ringlijn, hooguit de Bieb of de Zeedijk.quote:Op vrijdag 18 november 2016 23:42 schreef Woods het volgende:
Het is mij een raadsel waarom de gemeente het eindpunt van metro 50 isolaterweg niet doortrekt naar CS. Een relatieve moeite. Oke, je bent met de trein van Sloterdijk zo op CS maar nu moet je met de tram de stad doorkruisen om op de volgende haltes te kunnen komen.
quote:Nieuwe metro test Noord-Zuidlijn
Op maandag 2 januari zal voor de eerste keer een nieuwe M5-metro op eigen kracht vanaf station Amsterdam Zuid het Noord/Zuidlijn-spoor oprijden en vervolgens de tunnel bij de RAI induiken.De rit is het startsignaal van een omvangrijk testprogramma dat zo’n zeven maanden in beslag zal nemen.
Eerder werd al het noordelijk deel van de treinbeveiliging van de Noord/Zuidlijn getest met onder meer een M5, maar deze moest toen nog in twee delen door de tunnel worden getrokken. Nu zijn de stations en de railinfrastructuur zo ver afgebouwd dat de metro's op eigen kracht de testritten kunnen uitvoeren op de hele Noord/Zuidlijn.
Het grote testprogramma wordt samen met Alstom, de leverancier van de metro's en de bouwer van het nieuwe treinbeveiligingssysteem, in gang gezet. Manager van deze testfase Jan Swanepoel: "In de eerste fase gaan we op de hele lijn door een serie van testen bewijzen dat de metro’s veilig en op de juiste snelheid kunnen voortbewegen. Eerst op lage snelheid met één metro, maar uiteindelijk op hoge snelheid op de hele lijn, met meerdere metro's."
Naar verwachting loopt het testprogramma ongeveer 33 weken. Wanneer de metro’s kunnen rijden zoals vereist, wordt het testprogramma uitgebreid. Dan volgen testen of de communicatie tussen alle verschillende systemen goed werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |