Dat zou ik echt pas doen als ik overdag neer val denk ik. Het fijne van samen gaan wonen vond ik destijds juist dat we gewoon iedere avond samen kunnen slapen.quote:
je bent blijkbaar niet agressief genoeg smorgensquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:47 schreef Fripsel het volgende:
Dan ben ik ook al wakker dus is het ook al verpest. En bij z'n eerste wekker kan ik lullen als brugman dat verlies ik toch.
Nee klopt. Ik heb fibromyalgie.. Ik word wel wakker maar m'n lijf doet niet echt mee. Tindelende handen en voeten, stijve gewrichten enzo. Letterlijk kippenkrachtquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:53 schreef gianni61 het volgende:
[..]
je bent blijkbaar niet agressief genoeg smorgens
Kun je dat gewoon bij de drogisterij kopen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:52 schreef Bosnimf1983 het volgende:
Ik heb geen tip voor de ochtend, maar misschien kun je valdispert nacht extra sterk proberen? Werkt voor mij vaak goed. Een uur voordat je wil slapen innemen. Probeer in dat uur bijvoorbeeld ook geen tv meer te kijken. Ervaring met slaapmedicatie van de huisarts is dat je doodmoe wakker wordt en daarnaast is het ook nogal verslavend...in de zin van je lichaam went er snel aan.
ah oke, dus 2 voeten in zn rug planten en het bed uit duwen is geen optie...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:55 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Nee klopt. Ik heb fibromyalgie.. Ik word wel wakker maar m'n lijf doet niet echt mee. Tindelende handen en voeten, stijve gewrichten enzo. Letterlijk kippenkracht
Ja na n uur wakker gewekkerd zijn meestal wel hahaquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:56 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ah oke, dus 2 voeten in zn rug planten en het bed uit duwen is geen optie...
Ja, maar het samen slapen is nu niet meer zo fijn. Zo fijn dat je er zelfs een topic over opent. De oplossing is apart gaan slapen, maar dat wil je niet. Tja, dan maar elke ochtend zo vroeg wakker worden. Meer opties zijn er niet echt, lijkt me?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:53 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat zou ik echt pas doen als ik overdag neer val denk ik. Het fijne van samen gaan wonen vond ik destijds juist dat we gewoon iedere avond samen kunnen slapen.
Ik hoop het wel. Zo kan ik dat middeltje eens proberen, misschien slaap ik wel eerder dan en kan ik vervolgens tegelijkertijd met m'n vriend op staan bijvoorbeeld. Ik denk graag nog even verderquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:03 schreef Raves het volgende:
[..]
Ja, maar het samen slapen is nu niet meer zo fijn. Zo fijn dat je er zelfs een topic over opent. De oplossing is apart gaan slapen, maar dat wil je niet. Tja, dan maar elke ochtend zo vroeg wakker worden. Meer opties zijn er niet echt, lijkt me?
Moe ben ik altijdquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:10 schreef fathank het volgende:
9 uur je computer + tv+smartphone uit. Zorgen dat je 's avonds ook daadwerkelijk moe bent om te gaan slapen.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:55 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Kun je dat gewoon bij de drogisterij kopen?
Ga ik daar eens kijken, dankjequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:17 schreef Bosnimf1983 het volgende:
[..]ik weet dat kruidvat en etos het sowieso verkopen
waarom sta je zelf niet vroeg op? Is gezondquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:34 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik lach hard op bij het idee, maar ik ben te lief denk ik
Omdat ik niet slaap voor 1 uur. Ik kan dan wel om 6 of 7 uur opstaan maar dan komt er nog extra vermoeidheid op m'n fibromyalgie. Dan krijg ik niks gedaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:41 schreef Rucola het volgende:
[..]
waarom sta je zelf niet vroeg op? Is gezond
maar heb je geen werk of studie dan of zo? En dan zou ik gewoon voor 1 gaan slapen, heb je wat aan je dag, lekker rustig opstaan en allesquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:47 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Omdat ik niet slaap voor 1 uur. Ik kan dan wel om 6 of 7 uur opstaan maar dan komt er nog extra vermoeidheid op m'n fibromyalgie. Dan krijg ik niks gedaan.
Ja dat is dus het probleem he, ik slaap niet voor 1 anders deed ik dat wel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:52 schreef Rucola het volgende:
[..]
maar heb je geen werk of studie dan of zo? En dan zou ik gewoon voor 1 gaan slapen, heb je wat aan je dag, lekker rustig opstaan en alles
maar waarom zou jee niet voor 1 slapen, dat volg ik niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:56 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja dat is dus het probleem he, ik slaap niet voor 1 anders deed ik dat wel.
Ik studeer, maar parttime vanwege m'n ziekte. Heb op dit moment geen lessen alleen een verslag en herkansing. Volgend kwartaal een vak volgen maar dat is in de middag. Ik functioneer sowieso niet goed S ochtends maar hierdoor word het erger.
Best welquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
Pas je ritme er zoveel mogelijk op aan door eerder te slapen. Ik weet niet in hoeverre je aandoening het je onmogelijk maakt om ook een ochtendmens te worden.
desnoods programmas zoals f.lux installerenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:05 schreef Faeroer het volgende:
30 min voor het slapen gaan 500mg magnesium en 2mg melatonine, 1 uur voor je bed geen blauwe schermen bekijken (ook geen telefoon), cafeïne/beta alanine minderen, stevig neuken, klaar
Kan ook zijn dat er vóór het nachtleven gewoonweg zodanig teveel afleiding is, dat je niet aan slapen toe kan komen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:25 schreef lolnoob123 het volgende:
Bespreek het niet 's ochtends met je vriend. Dat gaat niet werken. Bespreek het als jullie beiden goed wakker zijn.
Verder is er geen reden waarom je niet eerder naar bed zou kunnen gaan. Dit zal op het begin lastig zijn maar als je volhoud dan lukt het wel. Als je een ritme van om 1 uur slapen, 9 uur opstaan (ik zeg maar wat) eerder had, dan zou om 11 uur slapen, 7 uur opstaan ook moeten kunnen.
Het is niet alsof je lichaam om 1 uur pas denkt, oh ik moet gaan slapen. Dat ritme kun je veranderen.
Dat moet dan toch ook aan te passen zijn?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:32 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat er vóór het nachtleven gewoonweg zodanig teveel afleiding is, dat je niet aan slapen toe kan komen.
Ik bespreek dat ook overdag met mijn vriend, meerdere keren al.. Maar het helpt niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:25 schreef lolnoob123 het volgende:
Bespreek het niet 's ochtends met je vriend. Dat gaat niet werken. Bespreek het als jullie beiden goed wakker zijn.
Verder is er geen reden waarom je niet eerder naar bed zou kunnen gaan. Dit zal op het begin lastig zijn maar als je volhoud dan lukt het wel. Als je een ritme van om 1 uur slapen, 9 uur opstaan (ik zeg maar wat) eerder had, dan zou om 11 uur slapen, 7 uur opstaan ook moeten kunnen.
Het is niet alsof je lichaam om 1 uur pas denkt, oh ik moet gaan slapen. Dat ritme kun je veranderen.
ja maar om nou te zeggen dat je niet in slaap kan vallen voor 1 uur? Je moet toch ook ooit gaan werken in dit leven? Een ritme is aan te passen. Bij mijn bijbaan heb ik een collega van 53 met ook die chronische ziekte die jij hebt, ze staat er wel gewoon om 10 voor 8 's ochtends tot 5 's avonds.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:41 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik bespreek dat ook overdag met mijn vriend, meerdere keren al.. Maar het helpt niet.
En mijn ritme was juist altijd 11 - 7 maar een kenmerk van m'n fibromyalgie is slapeloosheid.. Sinds de fibro erger is slaap ik beroerder.
Ik kan me voorstellen dat het lastig te begrijpen als je er geen last van hebt maar ik verzin het niet. Ik heb periodes gehad dat ik een paar weken probeerde om vroeger op bed te gaan liggen en eerder op te staan. Resultaat, iedere avond tot wanhoop aan toe naar het plafond liggen staren en overdag nog beroerder zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:53 schreef Rucola het volgende:
[..]
ja maar om nou te zeggen dat je niet in slaap kan vallen voor 1 uur? Je moet toch ook ooit gaan werken in dit leven? Een ritme is aan te passen. Bij mijn bijbaan heb ik een collega van 53 met ook die chronische ziekte die jij hebt, ze staat er wel gewoon om 10 voor 8 's ochtends tot 5 's avonds.
En daglicht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:21 schreef Faeroer het volgende:
Onderschat je dieet niet. Magnesium in je eten is belangrijk
In principe eet ik wel juist veel van de producten waar magnesium in zit, en probeer ik m'n ongezonde innamen zoveel mogelijk te beperken. Maar er extra op letten en capsules halen kan nooit kwaad natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:21 schreef Faeroer het volgende:
Onderschat je dieet niet. Magnesium in je eten is belangrijk
Emmer en dan ijsblokjes in mikken. Als die dan niet wakker wordt, de luie donder. Had beter geboren kunnen worden als panda of luiaard. Kon die 24/7 aan zijn ballen krabben.quote:
Oeh die wekker armband ga ik even opzoekenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:18 schreef danos het volgende:
Het probleem zit, volgens je post, dus vooral in je vriend met zijn wekker. Kan hij geen wekkerarmband die gaat trillen halen ofzo en jij goede oordoppen?
xiaomi miband.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:23 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oeh die wekker armband ga ik even opzoeken
Eerder naar bed gaan. En niet loot in de avond druk zijn met van alles en nog watquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:24 schreef Census het volgende:
Interessant topic. Ik heb zelf ook weleens last van slaapproblemen. Ik probeer meestal rond 00:00 naar bed te gaan (wordt vaak 00:30). Vervolgens gaat mijn wekker om 06:00 dus heb ik een krappe 6 uur slaap, wat net aan genoeg zou moeten zijn. Laatste tijd beetje veel stress en dingen aan mn hoofd waardoor ik vaak niet in slaap kan komen. Rond 02:00 val ik dan eindelijk in slaap en heb nog zo'n 4 uur over. Na zo'n week ben ik helemaal gebroken en slaap ik in 't weekend 2 dagen 10 uur.. niet echt een bevorderlijk ritme dus. Welke middelen zouden jullie aanraden?
Eerste is onzinnig natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Eerder naar bed gaan. En niet loot in de avond druk zijn met van alles en nog wat
Nee zeker niet. Uren in bed wakker liggen is juist heel slecht, kan je een flink hardnekkige slaapstoornis aan over houden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:44 schreef Census het volgende:
Het probleem is dat ik niet in slaap kan komen.. ik weet niet of eerder naar bed gaan in dat geval werkt..
en Fripsel ook een heeeel klein beetje, ik had dat dus niet maanden geaccepteerd hoorquote:
Naja echt gelukkig is het nietquote:
Potje, dekseltje, toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:22 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Naja echt gelukkig is het nietMaar de situatie is gewoon nogal complex. En ik "snap" het wel, eigenlijk ben ik er zelf ook gewoon fout in geweest vroeger, ik heb te lang in de "verzorgende" rol naar hem toe gezeten doordat hij psychisch ziek is.. En het is een lastig patroon om te doorbreken. Ik heb zelf dit patroon erin laten sluipen..
Dus eigenlijk nu ik dit zo zie kan ik het ook wel meer als een "positieve" doorbraak zien.
En ik ben zelf ook geen makkelijke. Ik had afgestudeerd moeten zijn nu.. En ook geld in het laatje moeten brengen. Maar dat is allemaal ook wat anders gelopen dan ik wilde. Dus er ligt ook heel veel verantwoordelijkheid op z'n schouders, nog boven op z'n eigen problemen.
We zijn een lekker stel bij elkaar![]()
Nee lekker elke ochtend een uur liggen snoozen terwijl iemand probeert te slapen is normaal.quote:
Waar heb ik gezegd dat dat normaal is?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee lekker elke ochtend een uur liggen snoozen terwijl iemand probeert te slapen is normaal.
Kan ik niet ligt op het kerkhof en Wil ik niet bij jou in bed
Dit.quote:
een wekkerarmband of iets anders met een trilwekker of lichtwekker werkt ook erg goed in combinatie met oordopjes.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:41 schreef Fripsel het volgende:
Oordopjes lijkt me niet handig want dan hoor ik m'n eigen wekker niet meer.
Ik hoef geen hogere seksdrivequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:59 schreef Eleiko het volgende:
https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/zma
Met een beetje mazzel ga je er nog beter van squirten ook.
Melatonine slikken is niet de oplossing!
Verder: geen televisie kijken op de slaapkamer. Idem ipad/telefoon etc.
Jouw keuze, maar blijf weg van melatonine.quote:
Lichamelijk moe en moe in je hoofd zijn, zoals je zelf al aangeeft, twee verschillende dingen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:11 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Moe ben ik altijdDat is het probleem niet. Licht gaat gewoon niet uit in m'n hoofd.
Eerder slapen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:24 schreef Census het volgende:
Interessant topic. Ik heb zelf ook weleens last van slaapproblemen. Ik probeer meestal rond 00:00 naar bed te gaan (wordt vaak 00:30). Vervolgens gaat mijn wekker om 06:00 dus heb ik een krappe 6 uur slaap, wat net aan genoeg zou moeten zijn. Laatste tijd beetje veel stress en dingen aan mn hoofd waardoor ik vaak niet in slaap kan komen. Rond 02:00 val ik dan eindelijk in slaap en heb nog zo'n 4 uur over. Na zo'n week ben ik helemaal gebroken en slaap ik in 't weekend 2 dagen 10 uur.. niet echt een bevorderlijk ritme dus. Welke middelen zouden jullie aanraden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |