abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156544180
Ik ga steeds slechter slapen. Eerst had ik alleen moeite met in slaap vallen ben blij als ik om 1 uur slaap. maar dankzij mijn vriend word ik nu iedere ochtend tussen 6 en 7 wakker. Hij slikt medicatie waardoor hij juist heel lastig wakker word :') dus zijn wekker gaat iedere ochtend 1 uur lang af en hij staat meestal pas op als ik hem uit bed duw. Heb er al een paar keer iets van gezegd maar als hij S ochtends niet wakker kan worden is dat wel het laatste waar hij aan denkt want z'n voeten naast bed zitten is al teveel gevraagd.

Ik word er een beetje wanhopig van. Heb een chronische ziekte waardoor ik sowieso al altijd moe ben, en waar slecht slapen al bij hoort. Maar dat vroege wakker worden maakt het nog verschrikkelijker. Heeft iemand tips? Zijn wekker buiten bed hebben we al geprobeerd, maar dan valt hij gewoon terug neer in bed. Oordopjes lijkt me niet handig want dan hoor ik m'n eigen wekker niet meer. Zit er aan te denken om langs de huisarts te gaan voor slaappillen, maar wil dat eigenlijk ook niet -O-
pi_156544217
Hem gelijk uit bed duwen zodra de wekker af gaat?
Ik zit NU op je toetsenbord
pi_156544251
Dan ben ik ook al wakker dus is het ook al verpest. En bij z'n eerste wekker kan ik lullen als brugman dat verlies ik toch.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:51:54 #4
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_156544316
Ik heb geen tip voor de ochtend, maar misschien kun je valdispert nacht extra sterk proberen? Werkt voor mij vaak goed. Een uur voordat je wil slapen innemen. Probeer in dat uur bijvoorbeeld ook geen tv meer te kijken. Ervaring met slaapmedicatie van de huisarts is dat je doodmoe wakker wordt en daarnaast is het ook nogal verslavend...in de zin van je lichaam went er snel aan.
"If she don't get her way
She'll slice you apart"
pi_156544327
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:51 schreef NoXia het volgende:
Andere kamer gaan slapen?
Dat zou ik echt pas doen als ik overdag neer val denk ik. Het fijne van samen gaan wonen vond ik destijds juist dat we gewoon iedere avond samen kunnen slapen.
pi_156544342
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:47 schreef Fripsel het volgende:
Dan ben ik ook al wakker dus is het ook al verpest. En bij z'n eerste wekker kan ik lullen als brugman dat verlies ik toch.
je bent blijkbaar niet agressief genoeg smorgens
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_156544361
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:53 schreef gianni61 het volgende:

[..]

je bent blijkbaar niet agressief genoeg smorgens
Nee klopt. Ik heb fibromyalgie.. Ik word wel wakker maar m'n lijf doet niet echt mee. Tindelende handen en voeten, stijve gewrichten enzo. Letterlijk kippenkracht :P
pi_156544372
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:52 schreef Bosnimf1983 het volgende:
Ik heb geen tip voor de ochtend, maar misschien kun je valdispert nacht extra sterk proberen? Werkt voor mij vaak goed. Een uur voordat je wil slapen innemen. Probeer in dat uur bijvoorbeeld ook geen tv meer te kijken. Ervaring met slaapmedicatie van de huisarts is dat je doodmoe wakker wordt en daarnaast is het ook nogal verslavend...in de zin van je lichaam went er snel aan.
Kun je dat gewoon bij de drogisterij kopen?
pi_156544394
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:55 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Nee klopt. Ik heb fibromyalgie.. Ik word wel wakker maar m'n lijf doet niet echt mee. Tindelende handen en voeten, stijve gewrichten enzo. Letterlijk kippenkracht :P
ah oke, dus 2 voeten in zn rug planten en het bed uit duwen is geen optie...
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_156544409
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:56 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ah oke, dus 2 voeten in zn rug planten en het bed uit duwen is geen optie...
Ja na n uur wakker gewekkerd zijn meestal wel haha :P maar daarvoor dus niet.
pi_156544524
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:53 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat zou ik echt pas doen als ik overdag neer val denk ik. Het fijne van samen gaan wonen vond ik destijds juist dat we gewoon iedere avond samen kunnen slapen.
Ja, maar het samen slapen is nu niet meer zo fijn. Zo fijn dat je er zelfs een topic over opent. De oplossing is apart gaan slapen, maar dat wil je niet. Tja, dan maar elke ochtend zo vroeg wakker worden. Meer opties zijn er niet echt, lijkt me?
pi_156544568
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:03 schreef Raves het volgende:

[..]

Ja, maar het samen slapen is nu niet meer zo fijn. Zo fijn dat je er zelfs een topic over opent. De oplossing is apart gaan slapen, maar dat wil je niet. Tja, dan maar elke ochtend zo vroeg wakker worden. Meer opties zijn er niet echt, lijkt me?
Ik hoop het wel. Zo kan ik dat middeltje eens proberen, misschien slaap ik wel eerder dan en kan ik vervolgens tegelijkertijd met m'n vriend op staan bijvoorbeeld. Ik denk graag nog even verder :)
pi_156544649
Ik zou inderdaad die Valdispert proberen en eerder gaan slapen, zodat je op dezelfde tijd op kan staan als je vriend. Hebben jullie beide genoeg slaap gehad én in hetzelfde bed geslapen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:10:18 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156544650
9 uur je computer + tv+smartphone uit. Zorgen dat je 's avonds ook daadwerkelijk moe bent om te gaan slapen.

Als je 'vroeger' wel gewoon op normale manier op een normale tijd in slaap kon komen betekent dat dat je ritme verneukt is. Externe storingsbronnen uitbannen. Alleen maar naar beeldschermen kijken 's avonds kan je ritme onwijs verneuken als je daar gevoelig voor bent.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156544679
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:10 schreef fathank het volgende:
9 uur je computer + tv+smartphone uit. Zorgen dat je 's avonds ook daadwerkelijk moe bent om te gaan slapen.
Moe ben ik altijd :+ Dat is het probleem niet. Licht gaat gewoon niet uit in m'n hoofd.
pi_156544783
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:55 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Kun je dat gewoon bij de drogisterij kopen?
:Y ik weet dat kruidvat en etos het sowieso verkopen
"If she don't get her way
She'll slice you apart"
pi_156544844
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:17 schreef Bosnimf1983 het volgende:

[..]

:Y ik weet dat kruidvat en etos het sowieso verkopen
Ga ik daar eens kijken, dankje :)
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:33:22 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156545141
glas water helpt! over zijn hoofd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156545163
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:33 schreef Re het volgende:
Ik lach hard op bij het idee, maar ik ben te lief denk ik |:(
pi_156545302
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:34 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik lach hard op bij het idee, maar ik ben te lief denk ik |:(
waarom sta je zelf niet vroeg op? Is gezond ;)
pi_156545416
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:41 schreef Rucola het volgende:

[..]

waarom sta je zelf niet vroeg op? Is gezond ;)
Omdat ik niet slaap voor 1 uur. Ik kan dan wel om 6 of 7 uur opstaan maar dan komt er nog extra vermoeidheid op m'n fibromyalgie. Dan krijg ik niks gedaan.
pi_156545526
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:47 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Omdat ik niet slaap voor 1 uur. Ik kan dan wel om 6 of 7 uur opstaan maar dan komt er nog extra vermoeidheid op m'n fibromyalgie. Dan krijg ik niks gedaan.
maar heb je geen werk of studie dan of zo? En dan zou ik gewoon voor 1 gaan slapen, heb je wat aan je dag, lekker rustig opstaan en alles
pi_156545610
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:52 schreef Rucola het volgende:

[..]

maar heb je geen werk of studie dan of zo? En dan zou ik gewoon voor 1 gaan slapen, heb je wat aan je dag, lekker rustig opstaan en alles
Ja dat is dus het probleem he, ik slaap niet voor 1 anders deed ik dat wel.

Ik studeer, maar parttime vanwege m'n ziekte. Heb op dit moment geen lessen alleen een verslag en herkansing. Volgend kwartaal een vak volgen maar dat is in de middag. Ik functioneer sowieso niet goed S ochtends maar hierdoor word het erger.
pi_156545711
Pas je ritme er zoveel mogelijk op aan door eerder te slapen. Ik weet niet in hoeverre je aandoening het je onmogelijk maakt om ook een ochtendmens te worden.
pi_156545763
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:56 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja dat is dus het probleem he, ik slaap niet voor 1 anders deed ik dat wel.

Ik studeer, maar parttime vanwege m'n ziekte. Heb op dit moment geen lessen alleen een verslag en herkansing. Volgend kwartaal een vak volgen maar dat is in de middag. Ik functioneer sowieso niet goed S ochtends maar hierdoor word het erger.
maar waarom zou jee niet voor 1 slapen, dat volg ik niet. :P

Dus eigenlijk doe je niks/vrij weinig waardoor je sowieso geen ritme (meer) hebt. Het lijkt me dat iedereen 's ochtends kan opstaan als je op een normaal tijdstip slaapt eigenlijk? Maar dan heb ik ook geen antwoord, behalve wennen aan vroeg opstaan wellicht.
pi_156545770
30 min voor het slapen gaan 500mg magnesium en 2mg melatonine, 1 uur voor je bed geen blauwe schermen bekijken (ook geen telefoon), cafeïne/beta alanine minderen, stevig neuken, klaar
pi_156545781
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
Pas je ritme er zoveel mogelijk op aan door eerder te slapen. Ik weet niet in hoeverre je aandoening het je onmogelijk maakt om ook een ochtendmens te worden.
Best wel :+ ik was altijd een ochtendmens. Stond op zaterdag om 6 uur op om te gaan paardrijden, had voor schooltijd een baantje bij de super en speelde zondag ochtend altijd een korfbal wedstrijd. En in de kroeg hoefde je me niet te vinden want om 11 uur wilde ik naar bed ging ik liggen en sliep ik. -O-
pi_156546261
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:05 schreef Faeroer het volgende:
30 min voor het slapen gaan 500mg magnesium en 2mg melatonine, 1 uur voor je bed geen blauwe schermen bekijken (ook geen telefoon), cafeïne/beta alanine minderen, stevig neuken, klaar
desnoods programmas zoals f.lux installeren
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:24:46 #30
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_156547395
Gewoon vaker bij een Onenight stand gaan slapen ^O^
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_156547406
Bespreek het niet 's ochtends met je vriend. Dat gaat niet werken. Bespreek het als jullie beiden goed wakker zijn.

Verder is er geen reden waarom je niet eerder naar bed zou kunnen gaan. Dit zal op het begin lastig zijn maar als je volhoud dan lukt het wel. Als je een ritme van om 1 uur slapen, 9 uur opstaan (ik zeg maar wat) eerder had, dan zou om 11 uur slapen, 7 uur opstaan ook moeten kunnen.

Het is niet alsof je lichaam om 1 uur pas denkt, oh ik moet gaan slapen. Dat ritme kun je veranderen.
pi_156547544
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:25 schreef lolnoob123 het volgende:
Bespreek het niet 's ochtends met je vriend. Dat gaat niet werken. Bespreek het als jullie beiden goed wakker zijn.

Verder is er geen reden waarom je niet eerder naar bed zou kunnen gaan. Dit zal op het begin lastig zijn maar als je volhoud dan lukt het wel. Als je een ritme van om 1 uur slapen, 9 uur opstaan (ik zeg maar wat) eerder had, dan zou om 11 uur slapen, 7 uur opstaan ook moeten kunnen.

Het is niet alsof je lichaam om 1 uur pas denkt, oh ik moet gaan slapen. Dat ritme kun je veranderen.
Kan ook zijn dat er vóór het nachtleven gewoonweg zodanig teveel afleiding is, dat je niet aan slapen toe kan komen.
pi_156547680
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:32 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat er vóór het nachtleven gewoonweg zodanig teveel afleiding is, dat je niet aan slapen toe kan komen.
Dat moet dan toch ook aan te passen zijn?
pi_156547726
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:25 schreef lolnoob123 het volgende:

Ik bespreek dat ook overdag met mijn vriend, meerdere keren al.. Maar het helpt niet.

En mijn ritme was juist altijd 11 - 7 maar een kenmerk van m'n fibromyalgie is slapeloosheid.. Sinds de fibro erger is slaap ik beroerder.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:49:43 #35
441859 crew  Lenny77
pi_156547869
Idd melatonine voor het slapen innemen. Valdispert is eigenlijk niet sterk genoeg.
En misschien kan je vriend ook wat moeite doen? Ook vroeger slapen gaan zodat hij misschien in de ochtend wat frisser is?
Desnoods maar in aparte kamers. Veel koppels slapen apart voor verschillende slaapproblemen. Apneu bv.
En dan kan je wel zeggen dat het gezellig is enz maar als je dit blijft doen dan ga je een keer echt flippen en heb je geen relatie meer ipv enkel apart te slapen. Onderschat slaaptekort niet en je verdraagzaamheid kort mee op ;-)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_156547949
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:41 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik bespreek dat ook overdag met mijn vriend, meerdere keren al.. Maar het helpt niet.

En mijn ritme was juist altijd 11 - 7 maar een kenmerk van m'n fibromyalgie is slapeloosheid.. Sinds de fibro erger is slaap ik beroerder.
ja maar om nou te zeggen dat je niet in slaap kan vallen voor 1 uur? Je moet toch ook ooit gaan werken in dit leven? Een ritme is aan te passen. Bij mijn bijbaan heb ik een collega van 53 met ook die chronische ziekte die jij hebt, ze staat er wel gewoon om 10 voor 8 's ochtends tot 5 's avonds.
pi_156548025
Die wekker die een uur lang afgaat is natuurlijk belachelijk maar niet oorzaak van jouw slaapprobleem. Ik zou hen uitzetten na 30 seconden als hij er toch niet op reageert
Melatonine is al genoemd, dat lijkt me beter dan slaappillen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:14:59 #38
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_156548349
Gebruik een tijdklok, om je vriend wakker te maken.
Daar kun je van alles op aansluiten, een studiolamp, ventilator, audioset of een keukenmixer waar je zijn hand in stopt voor het slapen gaan. Gegarandeerd klaarwakker!
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:16:24 #39
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_156548382
Hetzelfde slaapritme nemen als je partner is het best. En sowieso ook gezelliger.

Je slaapritme veranderen kan. Bij mij hielp melatonine. Probeer melatonine 2.5mg of 5mg tussen 22.00 en 23.00, en een kop koffie en de gordijnen open wanneer je er 's ochtends uit gaat.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_156548468
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:53 schreef Rucola het volgende:

[..]

ja maar om nou te zeggen dat je niet in slaap kan vallen voor 1 uur? Je moet toch ook ooit gaan werken in dit leven? Een ritme is aan te passen. Bij mijn bijbaan heb ik een collega van 53 met ook die chronische ziekte die jij hebt, ze staat er wel gewoon om 10 voor 8 's ochtends tot 5 's avonds.
Ik kan me voorstellen dat het lastig te begrijpen als je er geen last van hebt maar ik verzin het niet. Ik heb periodes gehad dat ik een paar weken probeerde om vroeger op bed te gaan liggen en eerder op te staan. Resultaat, iedere avond tot wanhoop aan toe naar het plafond liggen staren en overdag nog beroerder zijn.

Daarom zoek ik dus naar andere oplossingen die zouden kunnen werken zoals dat middel wat een aantal keer genoemd is :)
pi_156548491
Onderschat je dieet niet. Magnesium in je eten is belangrijk
pi_156548528
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:21 schreef Faeroer het volgende:
En daglicht.
pi_156548550
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:21 schreef Faeroer het volgende:
In principe eet ik wel juist veel van de producten waar magnesium in zit, en probeer ik m'n ongezonde innamen zoveel mogelijk te beperken. Maar er extra op letten en capsules halen kan nooit kwaad natuurlijk.
pi_156548718
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

En daglicht.
lol
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:39:30 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156548808
Schopje Lifestyle.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156549556
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:35 schreef Rucola het volgende:

[..]

lol
Want?
pi_156549568
Interessant topic. Ik heb zelf ook weleens last van slaapproblemen. Ik probeer meestal rond 00:00 naar bed te gaan (wordt vaak 00:30). Vervolgens gaat mijn wekker om 06:00 dus heb ik een krappe 6 uur slaap, wat net aan genoeg zou moeten zijn. Laatste tijd beetje veel stress en dingen aan mn hoofd waardoor ik vaak niet in slaap kan komen. Rond 02:00 val ik dan eindelijk in slaap en heb nog zo'n 4 uur over. Na zo'n week ben ik helemaal gebroken en slaap ik in 't weekend 2 dagen 10 uur.. niet echt een bevorderlijk ritme dus. Welke middelen zouden jullie aanraden?
The road to success is always under construction.
pi_156550230
Iets meer eten? Ik heb zelf ook een tijd slecht geslapen en ik weet dat jij ook met afvallen bezig bent.. ik werd zelf vaak dan 's nachts wakker met een licht hongergevoel.. Dus wie weet helpt het?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156554169
Apart slapen.
Mokkel met stuntstok
pi_156554238
Luie vriend
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:33 schreef Re het volgende:
Emmer en dan ijsblokjes in mikken. Als die dan niet wakker wordt, de luie donder. Had beter geboren kunnen worden als panda of luiaard. Kon die 24/7 aan zijn ballen krabben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')