abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156571464
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:03 schreef Tijn het volgende:
Dat hangt van de leeftijd van dat kind af. Maar dan nog heb ik nog nooit gehoord van een ouder die de gevangenis in moet omdat z'n kind iets geflikt heeft.
Nee, maar de ouders kunnen wel uit de ouderlijke macht gezet worden. En precies dat zou men met de falende psych ook moeten doen dan!! Uit het ambt zetten!! Ook draaien de ouders op voor schade. Ook dat zou de psych moeten
  zondag 4 oktober 2015 @ 10:00:54 #102
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156587770
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 01:53 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja. Zo is het leven. Iedereen moet fouten kunnen maken, want iedereen zal fouten maken.
Sterker nog, het is ook mogelijk dat een psycholoog géén fouten maakt, en dat een patient/dader tóch weer een misdrijf pleegt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156588263
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:00 schreef GrumpyFish het volgende:
Sterker nog, het is ook mogelijk dat een psycholoog géén fouten maakt, en dat een patient/dader tóch weer een misdrijf pleegt.
Als een psycholoog aangeeft dat iemand weer met een bepaalde verantwoordelijkheid om kan gaan waarmee men eerder niet om kon gaan. En de dader gaat weer in dezelfde fout? Dan is dat toch duidelijk een inschattingsfout van de psych, lijkt mij.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:02:02 #104
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_156588334
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:55 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als een psycholoog aangeeft dat iemand weer met een bepaalde verantwoordelijkheid om kan gaan waarmee men eerder niet om kon gaan. En de dader gaat weer in dezelfde fout? Dan is dat toch duidelijk een inschattingsfout van de psych, lijkt mij.
Een psycholoog kan je nooit van te voren vertellen wat er in het hoofd van een persoon gaat gebeuren nadat je hem vrijlaat, hoe goed die psycholoog ook is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156588471
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:47 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee dat zie ik niet verkeerd. Jij wilt het anders zien omdat je anders moet erkennen dat de staat wel degelijk verantwoording heeft bij recidiverende daders! Wanneer de staat stelt(zoals je zelf al aangaf) dat de dader wordt vastgezet omdat de niet met die verantwoordelijkheid om kan gaan. En de staat laat deze dader weer vrij die recidiveert(en dus nog steeds met die verantwoordelijkheid om kan gaan).

Wie is er dan verantwoordelijk? Niemand?
De staat zet geen mensen vast omdat zij "niet met verantwoordelijkheid kunnen omgaan", maar omdat die mensen behaalde gedragingen hebben uitgevoerd die bij wet strafbaar zijn gesteld.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_156588779
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:14 schreef Polacco het volgende:
De staat zet geen mensen vast omdat zij "niet met verantwoordelijkheid kunnen omgaan", maar omdat die mensen behaalde gedragingen hebben uitgevoerd die bij wet strafbaar zijn gesteld.
Dan zal tijn het niet met je eens zijn. Dat was namelijk zijn bewoording, en in die bewoording ging ik met hem verder.
pi_156588800
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:02 schreef Molurus het volgende:
Een psycholoog kan je nooit van te voren vertellen wat er in het hoofd van een persoon gaat gebeuren nadat je hem vrijlaat, hoe goed die psycholoog ook is.
Dan heeft de psych dus eigenlijk een zinlose rol in dit verhaal?
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:39:24 #108
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_156588816
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:38 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dan heeft de psych dus eigenlijk een zinlose rol in dit verhaal?
Nee. Ook gedeeltelijke zekerheid is zinvol. Niet alles hoeft absoluut waar te zijn, weet je nog. :P

Probeer eens wat minder zwart-wit te denken.
pi_156588839
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee. Ook gedeeltelijke zekerheid is zinvol. Niet alles hoeft absoluut waar te zijn, weet je nog. :P

Probeer eens wat minder zwart-wit te denken.
Ik denk niet zwart/wit. Jij ziet me zwart/wit, ik denk dat ik veel genuanceerder denk dan dat men door heeft.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:41:51 #110
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156588846
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:55 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Een psycholoog handelt op basis van bestaande kennis (die dus nooit compleet is) om een oordeel te vellen over iemand waarvan diegene nooit volledige zekerheid kan hebben van wat er precies in diens hoofd omgaat, of wat er in de toekomst op diens weg komt en wat voor invloed dat heeft om diens geestelijke gesteldheid.

Dat een psycholoog eventueel niet gelijk heeft gekregen, betekent niet per definitie dat die psycholoog een fout heeft gemaakt. Daarnaast zal een psycholoog, volgens mij, altijd een kansinschatting doen, en nooit stellen dat iemand nooit eenzelfde misdrijf zal plegen.

Nu zal jij waarschijnlijk stellen dat elke kans, hoe klein ook, voldoende is om iemand óf levenslang vast te houden, óf te vermoorden. Ik kan daar moeilijk in meegaan.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:42:59 #111
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_156588863
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik dek niet zwart/wit. Jij ziet me zwart/wit, ik denk dat ik veel genuanceerder denk dan dat men door heeft.
Kennelijk weet je het dan ieg niet te communiceren. Alsnog jouw probleem.
pi_156588870
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:42 schreef Molurus het volgende:
Kennelijk weet je het dan ieg niet te communiceren. Alsnog jouw probleem.
Nope.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:45:36 #113
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_156588891
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:43 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nope.
Yep. 9 van je 10 reacties demonstreren dat je niet hebt begrepen waar je op gereageert. En dat is hondsvermoeiend kan ik je vertellen.
pi_156588928
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:41 schreef GrumpyFish het volgende:

Nu zal jij waarschijnlijk stellen dat elke kans, hoe klein ook, voldoende is om iemand óf levenslang vast te houden, óf te vermoorden. Ik kan daar moeilijk in meegaan.
Wanneer iemand een moord pleegt voor eigen gewin, en iemand toont geen berouw(overtuigend of helemaal niet), dan heb je dus geen enkele reden aan te nemen dat de dader niet weer zal doen wat hij/zij al eerder gedaan heeft.

De mens verdiend misschien het voordeel van de twijfel, tot een bepaalde grens is overschreden.
Wanneer men eigen gewin verkiest boven het leven van een ander(letterlijk) dan is het voordeel van de twijfel weg. Iemand die moord uit eigen gewin of ego, heeft een bepaalde mindset die levensgevaarlijk voor anderen in een maatschappij!! Die mindset is vaak niet weg, dus verdiend men ook niet die tweede kans.
pi_156588948
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:45 schreef Molurus het volgende:
Yep. 9 van je 10 reacties demonstreren dat je niet hebt begrepen waar je op gereageert. En dat is hondsvermoeiend kan ik je vertellen.
Nee, dat komt doordat men leest wat ik schrijf vanuit het perspectief waar men mij in plaatst(het hokje). En dat hokje is vaak niet terecht. Maar als het vermoeiend is, kwel jezelf dan niet langer. En plaats me niet in het hokje en lees wat ik zeg, of reageer niet als je het niet eens met me wilt zijn.
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:02:59 #116
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_156589105
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:50 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee, dat komt doordat men leest wat ik schrijf vanuit het perspectief waar men mij in plaatst(het hokje). En dat hokje is vaak niet terecht.
Dan is het alsnog aan jou om dat duidelijk te communiceren. Als niemand hier je begrijpt ligt het probleem bij jou, niet bij anderen.

quote:

Maar als het vermoeiend is, kwel jezelf dan niet langer. En plaats me niet in het hokje en lees wat ik zeg, of reageer niet als je het niet eens met me wilt zijn.
Als je uit mijn reactie de conclusie trekt dat een beoordeling door een psycholoog zinloos is, en die conclusie die trek je hierboven, dan heb je eenvoudig niet begrepen waar je op reageert. Dat heeft niets te maken met in welk hokje ik jou plaats. Je interpreteert de reacties van anderen in dit forum vrij consistent verkeerd.

En hoewel dat wellicht niet zo bedoeld is komt dat op veel mensen trollerig over.
pi_156597341
quote:

[..]

Nee, dat komt doordat men leest wat ik schrijf vanuit het perspectief waar men mij in plaatst(het hokje). En dat hokje is vaak niet terecht. Maar als het vermoeiend is, kwel jezelf dan niet langer. En plaats me niet in het hokje en lees wat ik zeg, of reageer niet als je het niet eens met me wilt zijn.
Misschien moet je eens proberen met de users te praten en niet tegen hen. Op mij kom je iig altijd vrij vijandig over. Ik vraag me dan af wat je bedoeling is. Als je mensen wil overtuigen van je standpunt sla je de plank mis. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn O+
https://www.brainpickings(...)ort-rules-criticism/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_156597477
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 16:46 schreef Kijkertje het volgende:
Misschien moet je eens proberen met de users te praten en niet tegen hen. Op mij kom je iig altijd vrij vijandig over. Ik vraag me dan af wat je bedoeling is. Als je mensen wil overtuigen van je standpunt sla je de plank mis. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn O+
Als jij normaal met mij praat, praat ik normaal met jou, als je vervelend gaat doen tegen mij? Dan krijg je terug van mij wat je zaait.
pi_156597512
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 16:50 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als jij normaal met mij praat, praat ik normaal met jou, als je vervelend gaat doen tegen mij? Dan krijg je terug van mij wat je zaait.
Sta erboven dan maak je meer indruk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_156597623
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 16:51 schreef Kijkertje het volgende:
Sta erboven dan maak je meer indruk.
Ik ben wie ik ben, ik doe daarom wat ik doe. Als ik mensen negeer en ze blijven me stalken en lopen etteren, dan zeg ik er wat van, meer niet. Ik heb liever dat je me haat om wie ik ben, dan dat je me liefhebt om iets wat ik doe maar niet ben.
pi_156597785
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 16:54 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik ben wie ik ben, ik doe daarom wat ik doe. Als ik mensen negeer en ze blijven me stalken en lopen etteren, dan zeg ik er wat van, meer niet. Ik heb liever dat je me haat om wie ik ben, dan dat je me liefhebt om iets wat ik doe maar niet ben.
Dat begrijp ik maar waarom je verlagen tot hetzelfde niveau? Als je werkelijk een goed debat wil voeren negeer je dat en ga je alleen in op de inhoudelijke reacties. Zo bereik je het meeste effect. Ik neem tenminste aan dat dat je bedoeling is.
pi_156598009
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 17:00 schreef Kijkertje het volgende:
Dat begrijp ik maar waarom je verlagen tot hetzelfde niveau?
Och, je kunt een kleuter een hele preek geven, maar de kleuter begrijpt het pas als je het op leuterniveau doet.
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 17:00 schreef Kijkertje het volgende:
Als je werkelijk een goed debat wil voeren negeer je dat en ga je alleen in op de inhoudelijke reacties. Zo bereik je het meeste effect. Ik neem tenminste aan dat dat je bedoeling is.
Ja doe ik ook vaak wel, maar als er steeds hetzelfde groepje de boel komt vervuilen, dan maakt het het topic kapot. En op mods hoef ik ook niet te rekenen, want die zijn nogal selectief. Die helpen hun "vriendjes"
pi_156598238
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 17:07 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Och, je kunt een kleuter een hele preek geven, maar de kleuter begrijpt het pas als je het op leuterniveau doet.
Geef de kleuter het goede voorbeeld dan!

quote:
Ja doe ik ook vaak wel, maar als er steeds hetzelfde groepje de boel komt vervuilen, dan maakt het het topic kapot. En op mods hoef ik ook niet te rekenen, want die zijn nogal selectief. Die helpen hun "vriendjes"
Wat een achterdocht :') Probeer gewoon eens wat positiever te denken. Van een aantal mensen hier kan je nog veel leren?
pi_156598258
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 17:16 schreef Kijkertje het volgende:
Wat een achterdocht :') Probeer gewoon eens wat positiever te denken.
Ik ben noch positief noch negatief. Ik ben liever realist.
pi_156598319
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 17:17 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik ben noch positief noch negatief. Ik ben liever realist.
Waarom die vijandigheid de hele tijd vraag ik me dan af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')