abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156542776
quote:
De Nederlandse Spoorwegen hoopt dat scholen en hogere onderwijsinstellingen hun lesuren meer gaan spreiden als er komend jaar een tekort aan treinen ontstaat.

Topman Roger van Boxtel roept de instellingen op mee te werken omdat treinen anders overvol zitten.

De NS zelf heeft zijn kantoormedewerkers de mogelijkheid gegeven om buiten de spits te reizen of te flexwerken zodat reizigers een plek in de trein hebben.

In een interview met Nieuwsuur legt van Boxtel de knelpunten uit waarmee de NS kampt. ''We hebben voor meer dan 2 miljard aan nieuwe treinen besteld, maar we hebben ze nog niet.''

Oude treinen gaan er al uit. ''We proberen het gat tussen de oude en nieuwe treinen zo klein mogelijk te houden, maar het is onvermijdelijk dat we een korte periode krijgen waarin het dringen wordt en als we in Nederland allemaal op hetzelfde tijdstip beginnen en op hetzelfde tijdstip naar huis willen.''

Spits

De NS bekijkt al langer of het mogelijk is jongeren de spits meer te laten mijden. Daartoe werd afgelopen jaar de onderzoeksgroep Beter Benutten Onderwijs en Openbaar Vervoer in het leven geroepen onder leiding van de wethouder van verkeer van Rotterdam Jeanette Baljeu.

In gesprek met het FD signaleert Van Boxtel vrijdag dat de NS ''een hete herfst'' tegemoet gaat. De komende maanden komen maar liefst vier rapporten uit waarin het functioneren van de organisatie wordt beoordeeld, inclusief de langverwachte uitkomst van de Fyra-enquête eind oktober. Dat is eigenlijk meer dan een bedrijf aankan, meent hij. ''De NS is een gewond dier, waar de gieren omheen cirkelen. Het bedrijf moet snel weer op eigen benen staan.''

Oplossing

Voorzitter Jan van Zijl van de MBO Raad ziet weinig in de plannen van de NS.

''Dit is een iets te makkelijke oplossing voor een iets te moeilijk probleem'', zei hij tegen de NOS. ''Met dit plan wordt de complexiteit van het aanpassen van de lesroosters miskend. In de regio is hier en daar misschien wat mogelijk. Maar in de Randstad is het niet te doen voor de grote instellingen om zomaar even een uurtje later te beginnen. Bovendien wordt hiermee het probleem naar het einde van de middag verplaatst.''
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-plek-in-trein.html

Ja hoor, schuif je eigen problemen maar door naar scholen. Goed bezig, jongens.
Of je doet verdomme eens waar je voor opgericht bent: mensen vervoeren.
Sjongejonge :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156542805
Terechte klacht
Kut ns
pi_156542808
Wat een faalbedrijf. Straks worden we nog vervoerd in veewagens
pi_156542827
Wat is er precies mis met deze proefballon? Werktijden van 8 tot 5 zijn ook verleden tijd (gelukkig) waarom dan ook niet iets proberen bij scholen?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:14:03 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156542871
Ik zou zeggen de oude treinen opgeven als de nieuwe binnen zijn? Maar ben slechts een domme burger. En geen oud D66 politicus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_156542884
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:11 schreef TUFKAL het volgende:
Wat is er precies mis met deze proefballon? Werktijden van 8 tot 5 zijn ook verleden tijd (gelukkig) waarom dan ook niet iets proberen bij scholen?
Het is nauwelijks mogelijk om lesroosters anders in te delen.
En de NS legt het probleem eenvoudigweg bij een ander neer.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156542891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:14 schreef Megumi het volgende:
Ik zou zeggen de oude treinen opgeven als de nieuwe binnen zijn?
Ja idd, ik snap ook niet waarom ze die oude treinen al wegdoen voordat er nieuwe zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156542899
Lekker belachelijk. Oh de treinen moeten vervangen worden...laten we de nieuwe treinen te laat binnenhalen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:17:09 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156542912
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is nauwelijks mogelijk om lesroosters anders in te delen.
En de NS legt het probleem eenvoudigweg bij een ander neer.
Logisch. De schuld of verantwoordelijkheid op een ander afschuiven is het slimste wat je kan doen als oud politicus of directeur.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_156542927
Waarom zit er tijdspanne tussen het buiten gebruik stellen van de oude treinen en in gebruik nemen van de nieuwe treinen? Typisch monopolistengedrag weer, de klant komt toch wel.
pi_156542944
En ik wel dat de NS gewoon een dubbele trein inzet op drukke trajecten, zelfs overdag. Maar ja, we willen allemaal wel eens wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 02-10-2015 09:28:08 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156542945
Hier is maar één smiley voor: :')
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_156542968
zelfde kutgeintje dat ze zeggen dat de werktijden verlegd moeten worden om files te verminderen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:23:14 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_156542983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Voorzitter Jan van Zijl van de MBO Raad ziet weinig in de plannen van de NS.

''Dit is een iets te makkelijke oplossing voor een iets te moeilijk probleem'', zei hij tegen de NOS. ''Met dit plan wordt de complexiteit van het aanpassen van de lesroosters miskend. In de regio is hier en daar misschien wat mogelijk. Maar in de Randstad is het niet te doen voor de grote instellingen om zomaar even een uurtje later te beginnen. Bovendien wordt hiermee het probleem naar het einde van de middag verplaatst.''
Net op de radio verwoordde hij het nog wat feller: de gevolgen van het falend inkoopbeleid van de NS mogen niet op het onderwijs worden afgeschoven.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_156543011
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:22 schreef kovenant het volgende:
zelfde kutgeintje dat ze zeggen dat de werktijden verlegd moeten worden om files te verminderen.
Met dat verschil dat werktijden vaak wel aan te passen zijn. Het gaat vaak om 1 persoon die wat eerder of later komt/vertrekt en die flexibel kan zijn.
Scholen moeten rekening houden met verschillende klassen, met verschillende leraren die soms ook nog eens deeltijd werken en met beschikbaarheid van lokalen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156543023
Het probleem met de NS is dat de overheid wel boetes e.d. kan geven, maar diezelfde overheid en/of de reizigers betalen die boetes. De NS boeit het geen fuck.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156543073
Waarom worden die oude treinen er eerder uitgehaald? Deze ogen als prima treinen.
pi_156543090
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:29 schreef MrGuma het volgende:
Waarom worden die oude treinen er eerder uitgehaald? Deze ogen als prima treinen.
Nu ze zijn wel aan vervanging toe maar je zou zeggen dat ze toch ook een half jaar later uit dienst kan nemen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_156543108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu ze zijn wel aan vervanging toe maar je zou zeggen dat ze toch ook een half jaar later uit dienst kan nemen?
Op z'n minst. Ik verwacht dat wanneer de reiziger de keuze heeft, hij liever wat langer met verouderde treinen rijdt. Ik wel in ieder geval. Ik heb geen behoefte aan die ongein dat nu omschreven wordt.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:39:51 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156543202
Ah, straks kunnen ze dan weer zeggen dat als er geen plek is, de NS is Niet Schuldig hoor. Het zijn de scholen!

Koop eens treinen, kutjes!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:40:26 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156543214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:26 schreef spijkerbroek het volgende:
De NS boeit het geen fuck.
De rest is overbodig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:44:28 #22
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_156543276
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:23 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Net op de radio verwoordde hij het nog wat feller: de gevolgen van het falend inkoopbeleid van de NS mogen niet op het onderwijs worden afgeschoven.
Inmiddels ook als los artikel op nos.nl:
quote:
'Scholen kunnen problemen door beroerd inkoopbeleid NS niet oplossen'

Het is aan scholen te veel gevraagd om hun lestijden te veranderen om de problemen op het spoor op te lossen. Dat zegt voorzitter Jan van Zijl van de MBO Raad in het NOS-Radio 1 Journaal.
http://nos.nl/artikel/206(...)s-niet-oplossen.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:05:02 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_156543636
quote:
In een interview met Nieuwsuur legt van Boxtel de knelpunten uit waarmee de NS kampt. ''We hebben voor meer dan 2 miljard aan nieuwe treinen besteld, maar we hebben ze nog niet.''
Je kunt niet met iets kampen waar je zelf voor gekozen hebt.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:15:22 #24
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_156543779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:05 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je kunt niet met iets kampen waar je zelf voor gekozen hebt.
Gezien de mate van bemoeienis van de overheid in zowel het bestellen van nieuw materieel als het opleggen van eisen aan verouderd materieel, is dat niet helemaal waar. De NS stelt ouder materieel buiten dienst omdat het niet langer dienst mag doen van de toezichthouder, oftewel de minister.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_156543797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:15 schreef hooibaal het volgende:
Gezien de mate van bemoeienis van de overheid in zowel het bestellen van nieuw materieel als het opleggen van eisen aan verouderd materieel, is dat niet helemaal waar. De NS stelt ouder materieel buiten dienst omdat het niet langer dienst mag doen van de toezichthouder, oftewel de minister.
Heb je daar een bron van?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156543818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is nauwelijks mogelijk om lesroosters anders in te delen.
En de NS legt het probleem eenvoudigweg bij een ander neer.
waarom zou dat niet mogelijk zijn?
pi_156543847
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:18 schreef TUFKAL het volgende:
waarom zou dat niet mogelijk zijn?
1. ik zeg dat het nauwelijks mogelijk is; niet dat het niet mogelijk is.
2.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Scholen moeten rekening houden met verschillende klassen, met verschillende leraren die soms ook nog eens deeltijd werken en met beschikbaarheid van lokalen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156543866
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

1. ik zeg dat het nauwelijks mogelijk is; niet dat het niet mogelijk is.
2.

[..]

Scholen zitten, net als de NS, ook vast in oude denkbeelden.
pi_156543873
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Gezien de mate van bemoeienis van de overheid in zowel het bestellen van nieuw materieel als het opleggen van eisen aan verouderd materieel, is dat niet helemaal waar. De NS stelt ouder materieel buiten dienst omdat het niet langer dienst mag doen van de toezichthouder, oftewel de minister.
Doel je nu op die MAT64 treinen die de NS al in 2008 zou uitfaseren en die nog steeds rondrijden omdat de afdeling inkoop van de NS gefaald heeft?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:22:13 #30
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_156543895
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Gezien de mate van bemoeienis van de overheid in zowel het bestellen van nieuw materieel als het opleggen van eisen aan verouderd materieel, is dat niet helemaal waar. De NS stelt ouder materieel buiten dienst omdat het niet langer dienst mag doen van de toezichthouder, oftewel de minister.
Onzin. Ze weten állang dat dat materieel er een keertje uit moet, maar hebben er bewust voor gekozen om de bestelling van nieuwe treinen uit te stellen omdat ze het aantal reizigers onderschat hebben.

De NS is gewoon een visieloos bedrijf. Liever de kans lopen dat er (nog meer) mensen als vee vervoerd worden dan dat ze wat eerder over nieuwe treinen beschikken en er wat eerder afscheid genomen kan worden van de Mat' 64-en, dat is gewoon een bewuste keuze geweest.
pi_156544076
Het is faal op faal, niet te geloven. Een "normaal" bedrijf zou allang failliet zijn, maar nee.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:44:57 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156544210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Doel je nu op die MAT64 treinen die de NS al in 2008 zou uitfaseren en die nog steeds rondrijden omdat de afdeling inkoop van de NS gefaald heeft?
Oh ja fijne dingen zijn dat. Afgelopen zomer zat ik in zo'n ding. Buiten 25 graden, binnen 40 graden want men kreeg de verwarming niet uit :')
pi_156544319
Echt een Kutbedrijf. En de overheid is in zijn aandeel ook zo mak als een lammetje.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:36:05 #34
111843 Cassius
Something's fucky
pi_156545201
Dan moet Mat '64 maar wat langer door blijven rijden. Beter een bejaarde trein dan ondercapaciteit.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:45:53 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156545388
De NS faalt met inkopen, de overheid begrijpt niet dat die treinen nog niet weg kunnen. Het idee was om Mat'64 volgend jaar pad geheel uit dienst te nemen, het uitfaseren is al een tijdje bezig. Maar de NS wordt nu gedwongen om ze nu uit dienst te nemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:08:20 #36
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_156545832
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:45 schreef Nattekat het volgende:
De NS faalt met inkopen, de overheid begrijpt niet dat die treinen nog niet weg kunnen. Het idee was om Mat'64 volgend jaar pad geheel uit dienst te nemen, het uitfaseren is al een tijdje bezig. Maar de NS wordt nu gedwongen om ze nu uit dienst te nemen.
NS faalt niet per se, zij hadden minder reizigers verwacht door afschaffing van het studenten-ov. Echter besloot de overheid ineens om hem uit te breiden waardoor er straks ineens meer studenten zijn. De NS heeft hierop meteen een spoedbestelling geplaatst voor nieuwe treinen die bovenop de nieuwe sprinters komen. Tsja, en dat de overheid ook nog wil dat Mat'64 weggaat is niet echt handig.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:20:41 #37
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_156546093
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:08 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

NS faalt niet per se, zij hadden minder reizigers verwacht door afschaffing van het studenten-ov. Echter besloot de overheid ineens om hem uit te breiden waardoor er straks ineens meer studenten zijn.
Gewoon geen visie dus. Punt. Sowieso, hoe moeten die studenten anders reizen? 't is nou niet bepaald dat de studentenwoningen voor het oprapen liggen en opeens veel meer studenten zullen verhuizen naar de studiestad als een OV-studentenkaart wordt ingeperkt. Daar is gewoon geen woonruimte voor.

En die Mats hadden er allang uit gemoeten, dus daar had je jaren geleden al op in kunnen springen. Geen enkele reden om als monopolist zo conservatief om te gaan met je aankopen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:54:25 #38
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_156546762
Het is allemaal de schuld van de vluchtelingen die de plekken van studenten in de trein innemen
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_156547154
Scholieren korting bieden op autorijlessen lijkt mij een beter alternatief.
pi_156547389
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:12 schreef Elzies het volgende:
Scholieren korting bieden op autorijlessen lijkt mij een beter alternatief.
En korting op auto's zeker?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156547435
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:12 schreef Elzies het volgende:
Scholieren korting bieden op autorijlessen lijkt mij een beter alternatief.
Het is namelijk al zo lekker rustig op de weg en je kunt al zo goed parkeren bij hogescholen/universiteiten.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_156547470
Antwoord is toch simpel..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:32:47 #43
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156547548
Allemaal NS reclamebanners in dit topic. :D
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:33:34 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156547567
Goed idee. Sowieso moeten we af van die vreselijke 9 tot 5 mentaliteit en daar kunnen de scholen een prima voorbeeld in geven.

Daar werkt toch iedereen al part time :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:33:40 #45
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_156547569
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Allemaal NS reclamebanners in dit topic. :D
De treinen moeten voller!
pi_156547581
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Allemaal NS reclamebanners in dit topic. :D
:N
Donald Duck en Piet Klerxkxsckxksx
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156547594
Op zich niet eens zo'n gek idee om eens te bespreken.
Alleen is het weer anders, dat trekken er hier een boel niet natuurlijk :')
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:35:22 #48
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156547610
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:12 schreef Elzies het volgende:
Scholieren korting bieden op autorijlessen lijkt mij een beter alternatief.
Je kunt er ook voor gaan werken. Studeren en werken is niet iets nieuws.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:45:29 #49
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156547795
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:34 schreef marcb1974 het volgende:
Op zich niet eens zo'n gek idee om eens te bespreken.
Alleen is het weer anders, dat trekken er hier een boel niet natuurlijk :')
Mja, hoeveel scholieren gaan er nou met de trein naar hun school? Dan heb ik het over middelbare en mbo-leerlingen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_156547844
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:12 schreef Elzies het volgende:
Scholieren korting bieden op autorijlessen lijkt mij een beter alternatief.
Ja man, nog meer auto's en nog meer files. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')