abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156542776
quote:
De Nederlandse Spoorwegen hoopt dat scholen en hogere onderwijsinstellingen hun lesuren meer gaan spreiden als er komend jaar een tekort aan treinen ontstaat.

Topman Roger van Boxtel roept de instellingen op mee te werken omdat treinen anders overvol zitten.

De NS zelf heeft zijn kantoormedewerkers de mogelijkheid gegeven om buiten de spits te reizen of te flexwerken zodat reizigers een plek in de trein hebben.

In een interview met Nieuwsuur legt van Boxtel de knelpunten uit waarmee de NS kampt. ''We hebben voor meer dan 2 miljard aan nieuwe treinen besteld, maar we hebben ze nog niet.''

Oude treinen gaan er al uit. ''We proberen het gat tussen de oude en nieuwe treinen zo klein mogelijk te houden, maar het is onvermijdelijk dat we een korte periode krijgen waarin het dringen wordt en als we in Nederland allemaal op hetzelfde tijdstip beginnen en op hetzelfde tijdstip naar huis willen.''

Spits

De NS bekijkt al langer of het mogelijk is jongeren de spits meer te laten mijden. Daartoe werd afgelopen jaar de onderzoeksgroep Beter Benutten Onderwijs en Openbaar Vervoer in het leven geroepen onder leiding van de wethouder van verkeer van Rotterdam Jeanette Baljeu.

In gesprek met het FD signaleert Van Boxtel vrijdag dat de NS ''een hete herfst'' tegemoet gaat. De komende maanden komen maar liefst vier rapporten uit waarin het functioneren van de organisatie wordt beoordeeld, inclusief de langverwachte uitkomst van de Fyra-enquête eind oktober. Dat is eigenlijk meer dan een bedrijf aankan, meent hij. ''De NS is een gewond dier, waar de gieren omheen cirkelen. Het bedrijf moet snel weer op eigen benen staan.''

Oplossing

Voorzitter Jan van Zijl van de MBO Raad ziet weinig in de plannen van de NS.

''Dit is een iets te makkelijke oplossing voor een iets te moeilijk probleem'', zei hij tegen de NOS. ''Met dit plan wordt de complexiteit van het aanpassen van de lesroosters miskend. In de regio is hier en daar misschien wat mogelijk. Maar in de Randstad is het niet te doen voor de grote instellingen om zomaar even een uurtje later te beginnen. Bovendien wordt hiermee het probleem naar het einde van de middag verplaatst.''
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-plek-in-trein.html

Ja hoor, schuif je eigen problemen maar door naar scholen. Goed bezig, jongens.
Of je doet verdomme eens waar je voor opgericht bent: mensen vervoeren.
Sjongejonge :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156542805
Terechte klacht
Kut ns
pi_156542808
Wat een faalbedrijf. Straks worden we nog vervoerd in veewagens
pi_156542827
Wat is er precies mis met deze proefballon? Werktijden van 8 tot 5 zijn ook verleden tijd (gelukkig) waarom dan ook niet iets proberen bij scholen?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:14:03 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156542871
Ik zou zeggen de oude treinen opgeven als de nieuwe binnen zijn? Maar ben slechts een domme burger. En geen oud D66 politicus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_156542884
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:11 schreef TUFKAL het volgende:
Wat is er precies mis met deze proefballon? Werktijden van 8 tot 5 zijn ook verleden tijd (gelukkig) waarom dan ook niet iets proberen bij scholen?
Het is nauwelijks mogelijk om lesroosters anders in te delen.
En de NS legt het probleem eenvoudigweg bij een ander neer.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156542891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:14 schreef Megumi het volgende:
Ik zou zeggen de oude treinen opgeven als de nieuwe binnen zijn?
Ja idd, ik snap ook niet waarom ze die oude treinen al wegdoen voordat er nieuwe zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156542899
Lekker belachelijk. Oh de treinen moeten vervangen worden...laten we de nieuwe treinen te laat binnenhalen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:17:09 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156542912
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is nauwelijks mogelijk om lesroosters anders in te delen.
En de NS legt het probleem eenvoudigweg bij een ander neer.
Logisch. De schuld of verantwoordelijkheid op een ander afschuiven is het slimste wat je kan doen als oud politicus of directeur.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_156542927
Waarom zit er tijdspanne tussen het buiten gebruik stellen van de oude treinen en in gebruik nemen van de nieuwe treinen? Typisch monopolistengedrag weer, de klant komt toch wel.
pi_156542944
En ik wel dat de NS gewoon een dubbele trein inzet op drukke trajecten, zelfs overdag. Maar ja, we willen allemaal wel eens wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 02-10-2015 09:28:08 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156542945
Hier is maar één smiley voor: :')
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_156542968
zelfde kutgeintje dat ze zeggen dat de werktijden verlegd moeten worden om files te verminderen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:23:14 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_156542983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Voorzitter Jan van Zijl van de MBO Raad ziet weinig in de plannen van de NS.

''Dit is een iets te makkelijke oplossing voor een iets te moeilijk probleem'', zei hij tegen de NOS. ''Met dit plan wordt de complexiteit van het aanpassen van de lesroosters miskend. In de regio is hier en daar misschien wat mogelijk. Maar in de Randstad is het niet te doen voor de grote instellingen om zomaar even een uurtje later te beginnen. Bovendien wordt hiermee het probleem naar het einde van de middag verplaatst.''
Net op de radio verwoordde hij het nog wat feller: de gevolgen van het falend inkoopbeleid van de NS mogen niet op het onderwijs worden afgeschoven.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_156543011
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:22 schreef kovenant het volgende:
zelfde kutgeintje dat ze zeggen dat de werktijden verlegd moeten worden om files te verminderen.
Met dat verschil dat werktijden vaak wel aan te passen zijn. Het gaat vaak om 1 persoon die wat eerder of later komt/vertrekt en die flexibel kan zijn.
Scholen moeten rekening houden met verschillende klassen, met verschillende leraren die soms ook nog eens deeltijd werken en met beschikbaarheid van lokalen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156543023
Het probleem met de NS is dat de overheid wel boetes e.d. kan geven, maar diezelfde overheid en/of de reizigers betalen die boetes. De NS boeit het geen fuck.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156543073
Waarom worden die oude treinen er eerder uitgehaald? Deze ogen als prima treinen.
pi_156543090
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:29 schreef MrGuma het volgende:
Waarom worden die oude treinen er eerder uitgehaald? Deze ogen als prima treinen.
Nu ze zijn wel aan vervanging toe maar je zou zeggen dat ze toch ook een half jaar later uit dienst kan nemen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_156543108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu ze zijn wel aan vervanging toe maar je zou zeggen dat ze toch ook een half jaar later uit dienst kan nemen?
Op z'n minst. Ik verwacht dat wanneer de reiziger de keuze heeft, hij liever wat langer met verouderde treinen rijdt. Ik wel in ieder geval. Ik heb geen behoefte aan die ongein dat nu omschreven wordt.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:39:51 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156543202
Ah, straks kunnen ze dan weer zeggen dat als er geen plek is, de NS is Niet Schuldig hoor. Het zijn de scholen!

Koop eens treinen, kutjes!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:40:26 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156543214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:26 schreef spijkerbroek het volgende:
De NS boeit het geen fuck.
De rest is overbodig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:44:28 #22
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_156543276
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:23 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Net op de radio verwoordde hij het nog wat feller: de gevolgen van het falend inkoopbeleid van de NS mogen niet op het onderwijs worden afgeschoven.
Inmiddels ook als los artikel op nos.nl:
quote:
'Scholen kunnen problemen door beroerd inkoopbeleid NS niet oplossen'

Het is aan scholen te veel gevraagd om hun lestijden te veranderen om de problemen op het spoor op te lossen. Dat zegt voorzitter Jan van Zijl van de MBO Raad in het NOS-Radio 1 Journaal.
http://nos.nl/artikel/206(...)s-niet-oplossen.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:05:02 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_156543636
quote:
In een interview met Nieuwsuur legt van Boxtel de knelpunten uit waarmee de NS kampt. ''We hebben voor meer dan 2 miljard aan nieuwe treinen besteld, maar we hebben ze nog niet.''
Je kunt niet met iets kampen waar je zelf voor gekozen hebt.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:15:22 #24
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_156543779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:05 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je kunt niet met iets kampen waar je zelf voor gekozen hebt.
Gezien de mate van bemoeienis van de overheid in zowel het bestellen van nieuw materieel als het opleggen van eisen aan verouderd materieel, is dat niet helemaal waar. De NS stelt ouder materieel buiten dienst omdat het niet langer dienst mag doen van de toezichthouder, oftewel de minister.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_156543797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:15 schreef hooibaal het volgende:
Gezien de mate van bemoeienis van de overheid in zowel het bestellen van nieuw materieel als het opleggen van eisen aan verouderd materieel, is dat niet helemaal waar. De NS stelt ouder materieel buiten dienst omdat het niet langer dienst mag doen van de toezichthouder, oftewel de minister.
Heb je daar een bron van?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')