SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tekening eerste verdieping (Badkamer is hier anders op andere aanpassingen kloppen wel)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tekening tweede verdiepingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.23 maart was het zover en gingen wij naar de notaris en zijn we eigenaar van hoe wij het noemen "onze zandbak"
16 maart was de officiële start van de bouw.
Ondertussen is er natuurlijk al veel uitgezocht.
Zo hebben we al een:
KeukenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BadkamerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ToiletSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegels beneden verdieping (Zonder de kleinste maat)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momenteel staat het er zo bij!image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ Bericht 3% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 01-10-2015 20:55:53 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Vandaag mochten we eindelijk eens bij ons huis binnen kijken.
En dat was gaaf! Viel ons eigenlijk niks tegen en nu hebben we alleen nog maar meer zin om er snel te gaan wonen natuurlijk. Helaas zal dat zeker nog 3 maanden gaan duren.
Onze aannemer hoopt voor kerst als de nutsbedrijven meewerken. Dus laten we daar maar op hopen
Maar nu het leukste... Foto's! Heel veel foto's
Ik snap nu in ieder geval waarom al die makelaars een groothoeklens hebben. Bijna niet te doen zo
Begane grond
HuiskamerIMG_7857 - kopie by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Vanuit huiskamer naar keuken.IMG_7904 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
TrapkastIMG_7858 - kopie by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Stukje gangIMG_7862 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Hier komt het toiletIMG_7859 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
I solemnly swear i'm up to no good![]()
Eerste verdieping
Master bedroomIMG_7872 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
IMG_7873 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
ramenIMG_7897 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
komt een grote kastwandIMG_7897 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
kant waar het bed komt te staanIMG_7893 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Tweede slaapkamerIMG_7878 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Slaapkamer 3 kleinste van het stelIMG_7881 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Doorkijk vanaf grote slaapkamer over overloop en andere twee slaapkamersIMG_7884 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Doorkijk vanaf kleinste slaapkamer naar grote slaapkamer. Mijn meneer staat iets op te meten.IMG_7883 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Badkamer heb ik even in panorama shot gedaan viel anders echt niet te fotograferenIMG_7870 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
ZolderIMG_7890 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
IMG_7886 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
IMG_7892 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Ik hoop het. Hebben nu een kelder dus gaat wel wennen worden. Even een handige indeling bedenken met planken.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:54 schreef laziness het volgende:
Ooh de trapkast op die manier in is handig!I solemnly swear i'm up to no good![]()
De meesten en bij ons ook ga je van opzij en dan loop je sneller tegen het lage gedeelte aan.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik hoop het. Hebben nu een kelder dus gaat wel wennen worden. Even een handige indeling bedenken met planken.
Deze oogt diep hoor.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Hij is ook echt diep en gaat het hoekje nog om. Mooi om spul neer te zetten wat je eens per jaar nodig hebt ofzoquote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:58 schreef laziness het volgende:
[..]
De meesten en bij ons ook ga je van opzij en dan loop je sneller tegen het lage gedeelte aan.
Deze oogt diep hoor.
Ja past makkelijk gelukkigquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Mooi! Komt het uit met de schuine plafonds nu met je kast?
Wij zijn voor de standaard.3 gegaan en gaan volgend jaar ofzo zelf meer bijleggenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:33 schreef Leandra het volgende:
Heb je voor extra zonnepanelen gekozen of is het bij die standaard 3 gebleven?![]()
Jammere aan meerwerk is dat er altijd zoveel aan de strijkstok blijft hangen
Twee meter uitbouw. En ik ben zo enorm blij dat we dat gedaan hebben. Kon zo is binnen kijken bij mensen die het niet hadden en dan hadden wij er geheid spijt van gekregenquote:I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ziet er goed uitZe zijn al ver! (wat lijkt 3 maanden dan nog lang, het ziet eruit alsof het al bijna af is)
![]()
Ik vind de manier waarop die 3 liggen sowieso al jammer, volgens mij zouden er wel 9 kunnen liggen (of 12 zelfs), maar door de hoogte van die 3 moet je sowieso gaan schuiven als je 3 rijen boven elkaar wilt hebben liggen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij zijn voor de standaard.3 gegaan en gaan volgend jaar ofzo zelf meer bijleggen![]()
Jammere aan meerwerk is dat er altijd zoveel aan de strijkstok blijft hangen
Maar goed, extra panelen waren dus duur... jammer is dat, want 3 panelen is zo'n beetje druppel op de gloeiende plaat opbrengst.![]()
Ja daarom gaan we er nog bij leggen. Moeten die 3 opgeschoven worden en dan nog 1 er naast en sowieso nog 4 erbovenop. En dan kijken wat nog extra past. Misschien nog zo'n waterding erop ofzo.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop die 3 liggen sowieso al jammer, volgens mij zouden er wel 9 kunnen liggen (of 12 zelfs), maar door de hoogte van die 3 moet je sowieso gaan schuiven als je 3 rijen boven elkaar wilt hebben liggen.
Maar goed, extra panelen waren dus duur... jammer is dat, want 3 panelen is zo'n beetje druppel op de gloeiende plaat opbrengst.
Maar dat is van latere zorg. Nu hebben we er op dit huis geen dus het scheelt allicht iets.
Ik denk dat we daar volgend jaar voor gaan kijken want het budget is er wat meerwerk betreft nu ver doorheen
Ja het oogt al zo af Maarja als je dan rondloopt zie je ook wat er allemaal nog moet gebeuren haha.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:51 schreef Chicolade het volgende:
Ziet er goed uitZe zijn al ver! (wat lijkt 3 maanden dan nog lang, het ziet eruit alsof het al bijna af is)
Maar ik ben al blij dat we nu een keer erin hebben kunnen rondlopen. Iets meer beeld erbij enzo.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Leuk uitzicht!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Eerste verdieping
[spoiler]
Master bedroom
[ link | afbeelding ]IMG_7872 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ link | afbeelding ]IMG_7873 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
ramen
[ link | afbeelding ]IMG_7897 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
komt een grote kastwand
[ link | afbeelding ]IMG_7897 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
kant waar het bed komt te staan
[ link | afbeelding ]IMG_7893 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Tweede slaapkamer
[ link | afbeelding ]IMG_7878 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Slaapkamer 3 kleinste van het stel
[ link | afbeelding ]IMG_7881 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Doorkijk vanaf grote slaapkamer over overloop en andere twee slaapkamers
[ link | afbeelding ]IMG_7884 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Doorkijk vanaf kleinste slaapkamer naar grote slaapkamer. Mijn meneer staat iets op te meten.
[ link | afbeelding ]IMG_7883 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Badkamer heb ik even in panorama shot gedaan viel anders echt niet te fotograferen
[ link | afbeelding ]IMG_7870 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[spoiler]
Ik zie dat ze bij jullie de leidingen op de zelfde "rechte" manier als bij ons leggen
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Zeker mooi uitzicht vanuit je slaapkamer, was ook het eerste dat me opviel
Wat die nutsbedrijven betreft: als de netbeheerder eenmaal de meters geplaatst heeft, krijg je je aansluitcodes (EAN-codes) en als je die hebt en je weet de definitieve opleverdatum dan kun je je aanmelden bij een leverancier
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Tegenwoordig kan je vaak ook af zonder EAN codes.
Het probleem is vooral dat de bouwer vaak de aanvraag voor de meters plaatsen te laat doet en dan is het wachten daarop.
En met vorst zijn ze niet zo happig op plaatsen.
Dat is een beetje naar elkaar wijzen maar kan de oplevering vertragen. En daarom roepen ze altijd ovb van.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Haha is volgens mij overal hetzelfde.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 08:04 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Leuk uitzicht!
Ik zie dat ze bij jullie de leidingen op de zelfde "rechte" manier als bij ons leggenI solemnly swear i'm up to no good![]()
Het us idd wat laziness zegt het moet nog aangelegd worden en 1 spat water of 1 graad te koud en ze werken niet meer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 08:36 schreef Rewimo het volgende:
Zeker mooi uitzicht vanuit je slaapkamer, was ook het eerste dat me opviel
Wat die nutsbedrijven betreft: als de netbeheerder eenmaal de meters geplaatst heeft, krijg je je aansluitcodes (EAN-codes) en als je die hebt en je weet de definitieve opleverdatum dan kun je je aanmelden bij een leverancier
Uitzicht is heerlijk. En blijft ook vrij volgens mij want achter ons huis komt de parkeerplaats voor de huizen![]()
Voor is het ook mooi aan het water
Dit iddquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:58 schreef laziness het volgende:
Tegenwoordig kan je vaak ook af zonder EAN codes.
Het probleem is vooral dat de bouwer vaak de aanvraag voor de meters plaatsen te laat doet en dan is het wachten daarop.
En met vorst zijn ze niet zo happig op plaatsen.
Dat is een beetje naar elkaar wijzen maar kan de oplevering vertragen. En daarom roepen ze altijd ovb van.
Ondertussen zijn ze de ramen aan het plaatsen en zijn achter de steigers weg.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Vandaag belde ook onze keuken leverancier weer. ze waren wezen meten en zoals we al bang waren gaat inderdaad de opstelling zoals onder het raam niet lukken. ipv 30-60-60-90 gaat het nu 30-60-50-90 worden. Helaas zal dan de wasbak iets uit het midden van het raam komen maar daar is helaas niks aan te doen. de andere 60 maat is namelijk voor de vaatwasser.
Ook komt de koof wat minder diep want dan zitten we weer met het raam wat hoog doorloopt. Nou ja ik vind het super dat ze alles netjes nameten en even doorspreken met ons
Ze zijn al best ver zo. Ben benieuwd wanneer ze denken op te leveren.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Keukenboer kwam ook aan met voor kerst dus ik heb goede hoop.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:22 schreef laziness het volgende:
Ze zijn al best ver zo. Ben benieuwd wanneer ze denken op te leveren.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Dat wordt klussen met kerst
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno![]()
Ik hoop eigenlijk dat ze iets eerder opleveren anders hebben we een hoop vertraging met al die vrije dagen met het plaatsen van de vloer en leuken enzoquote:
Ben ondertussen maar begonnen met spullen uitzoeken en inpakken die we toch niet meer nodig gaan hebben.
Zomerkleding enzo kan allemaal al opgeruimd worden. dat scheelt straks weer.
Heb een oude boekenkast leeg geruimd die gaat morgen naar de stort.
En zo prullen we alvast een beetje aan.
Ze zijn momenteel aan het voegen. Maar op de foto's is daar niks van te zien.
Als ze echt voor kerst opleveren is dat over 2,5 maand. Iedereen zei dat de tijd vast gaat kruipen. Maar eerlijk gezegd vliegt het voorbij. Zal straks dan wel 10x zo langzaam gaan
Ik ken dat. Ik heb nu nog 5,5 week en het voelt echt als gisteren dat het nog 7 maanden wachten was.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ben ondertussen maar begonnen met spullen uitzoeken en inpakken die we toch niet meer nodig gaan hebben.
Zomerkleding enzo kan allemaal al opgeruimd worden. dat scheelt straks weer.
Heb een oude boekenkast leeg geruimd die gaat morgen naar de stort.
En zo prullen we alvast een beetje aan.
Ze zijn momenteel aan het voegen. Maar op de foto's is daar niks van te zien.
Als ze echt voor kerst opleveren is dat over 2,5 maand. Iedereen zei dat de tijd vast gaat kruipen. Maar eerlijk gezegd vliegt het voorbij. Zal straks dan wel 10x zo langzaam gaanK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Ja echt hé. Het is echt poef en weer een maand voorbij.quote:Op maandag 12 oktober 2015 09:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ken dat. Ik heb nu nog 5,5 week en het voelt echt als gisteren dat het nog 7 maanden wachten was.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja bizar. Ik mocht vanochtend het vakje van de 40 dagen wegstrepen. Nog maar 39 dagen... Gaat zo hard!quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja echt hé. Het is echt poef en weer een maand voorbij.
Overigens is dat ook heel fijn hoor... en ik vermoed dat het in de laatste paar dagen wel echt elk half uur op de klok kijken wordt. Heb er nu al zo'n zin in!K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Haha ja ben nu al wel wat meer ongeduldig dan eerst inderdaad. Maar zou vooral een oplevering datum willen weten zodat wij ook ingepland kunnen worden bij de tegel leverancier voor het leggen enzo.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja bizar. Ik mocht vanochtend het vakje van de 40 dagen wegstrepen. Nog maar 39 dagen... Gaat zo hard!
Overigens is dat ook heel fijn hoor... en ik vermoed dat het in de laatste paar dagen wel echt elk half uur op de klok kijken wordt. Heb er nu al zo'n zin in!I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ze zijn volgens mij klaar met het voegen en de meeste steigers zijn weg. Deze steigers stonden verankert in het huis dus de schilders zullen straks hun eigen steigers wel meenemen ofzoimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
En zo heb je ineens een huis. Ziet er mooi uit!quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze zijn volgens mij klaar met het voegen en de meeste steigers zijn weg. Deze steigers stonden verankert in het huis dus de schilders zullen straks hun eigen steigers wel meenemen ofzo
[ link | afbeelding ]image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ link | afbeelding ]image by Thinkk-Pinkk, on Flickr![]()
Dankjewel. Ben heel benieuwd hoe het straks oogt als de muren geschilderd zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:38 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
En zo heb je ineens een huis. Ziet er mooi uit!
Oh ja de foto's zijn op verschillende dagen gemaakt valt niet op he
ja grappig is dat he. heb het zelf zo ook nog niet in het echt gezien hoor. Meeste foto's die hier staan komen van mijn schoonvader af. Wij zien het dan meestal pas een paar dagen later of als ze alweer wat stappen verder zijn haha.quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:21 schreef laziness het volgende:
Oogt gelijk anders zonder die steigers. Mooi hoor.
Duszzz... is het al december?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Valt wel op dat iedereen uitbouw heeft genomen. Zielig van dat ene huisje in het midden zonder uitbouw.
Dat vind ik toch wel een van de minpunten bij nieuwbouw, dat je dus nog zo ingebouwd kan worden wanneer je geen uitbouw neemt en dat men 'op jouw grond' kan bouwen. Maar voor degene die uitbouw nemen natuurlijk een rotzorg![]()
![]()
Mja ik vind de huizen die wij hebben zonder uitbouw echt te klein. We hadden hem zonder ook echt niet willen hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Valt wel op dat iedereen uitbouw heeft genomen. Zielig van dat ene huisje in het midden zonder uitbouw.
Dat vind ik toch wel een van de minpunten bij nieuwbouw, dat je dus nog zo ingebouwd kan worden wanneer je geen uitbouw neemt en dat men 'op jouw grond' kan bouwen. Maar voor degene die uitbouw nemen natuurlijk een rotzorg
Maar best rot voor de mensen die dat niet hebben want je zit wel behoorlijk ingebouwd.
Maarja godweet hoe blij ze zijn met hun huis
Wij hebben ook geen uitbouw maar we hebben geen directe buren aan één kant dus we konden niet ingebouwd worden.
Maar ik sprak gisteren iemand van verderop die er wel echt tussenin zit en die wil er een serre tussen maken en zag het totaal niet als probleem.
Dus ik denk dat we nogal geneigd zijn het als een probleem te zien wat een ander helemaal niet zo ervaart.
Er is mijn topic ook best doorgezaagd over de uitbouw van de buren die dan net een mini stukje op mijn grond staat, of ik niet denk er last van te ervaren, dat ik een uitbouw had moeten nemen etc.
Het is een weloverwogen keuze geweest omdat ik het huis groot genoeg vind en de tuin er niet voor op wil geven.
Die mensen er tussenin hebben in ieder geval altijd schaduw bij hun huis als het heet is. Je kan het ook positief bekijken
Overigens ben ik het er mee eens dat de basis bij jullie TP niet zo heel groot is. Oprecht een starterswoning en mocht je dan kinderen krijgen dan is dat wel krap.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Het huis wat jullie gekocht hebben is in de basis ook groter dus dan is een uitbouw minder "nodig"quote:Op maandag 12 oktober 2015 20:05 schreef laziness het volgende:
Wij hebben ook geen uitbouw maar we hebben geen directe buren aan één kant dus we konden niet ingebouwd worden.
Maar ik sprak gisteren iemand van verderop die er wel echt tussenin zit en die wil er een serre tussen maken en zag het totaal niet als probleem.
Dus ik denk dat we nogal geneigd zijn het als een probleem te zien wat een ander helemaal niet zo ervaart.
Er is mijn topic ook best doorgezaagd over de uitbouw van de buren die dan net een mini stukje op mijn grond staat, of ik niet denk er last van te ervaren, dat ik een uitbouw had moeten nemen etc.
Het is een weloverwogen keuze geweest omdat ik het huis groot genoeg vind en de tuin er niet voor op wil geven.
Die mensen er tussenin hebben in ieder geval altijd schaduw bij hun huis als het heet is. Je kan het ook positief bekijken
Overigens ben ik het er mee eens dat de basis bij jullie TP niet zo heel groot is. Oprecht een starterswoning en mocht je dan kinderen krijgen dan is dat wel krap.
Ons huis is nu groot genoeg voor als er kinderen komen. Zonder die uitbouw was dat niet zo geweestmI solemnly swear i'm up to no good![]()
Bij mijn project ben ik een van de weinige die een uitbouw heeft, ik had verwacht dat veel meer mensen dat zouden doen
Nu is het altijd goed te zien welke van mij is
Het schiet lekker op trouwens TP! Ziet er goed uit![]()
![]()
![]()
Jullie project was in de basis ook al een stuk groter toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 09:08 schreef Miezziej het volgende:
Bij mijn project ben ik een van de weinige die een uitbouw heeft, ik had verwacht dat veel meer mensen dat zouden doen
Nu is het altijd goed te zien welke van mij is
Het schiet lekker op trouwens TP! Ziet er goed uit![]()
Agh heb je straks lekker de ruimtehoe ver zijn ze bij jullie?
Standaard is ongeveer 4,5 x 8,8, dus niet echt toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jullie project was in de basis ook al een stuk groter toch?
Agh heb je straks lekker de ruimtehoe ver zijn ze bij jullie?
Ik kan nu even niet naar je plattegrond kijken
Niet zo verZe zijn nu bezig met de begane grondvloeren, vanaf week 44 de muren zeggen ze.Note to self: Topic maken
![]()
![]()
Oh nee dan is onze basis aardig gelijk. Hier 4,7 bij 8,18. Ja doe is topicquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:19 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Standaard is ongeveer 4,5 x 8,8, dus niet echt toch?Ik kan nu even niet naar je plattegrond kijken
Niet zo verZe zijn nu bezig met de begane grondvloeren, vanaf week 44 de muren zeggen ze.Note to self: Topic maken
[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 13-10-2015 14:48:17 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
De basis van mijn bestaande bouw is 5,5 x ongeveer 8 en ik sta te popelen om een uitbouw. Die duurt wel nog jaren, want dúúúr...quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh nee dan is onze basis aardig gelijk.hier 4,7 bij 8,18 Ja doe is topic.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Je hebt iig leker de breedtequote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De basis van mijn bestaande bouw is 5,5 x ongeveer 8 en ik sta te popelen om een uitbouw. Die duurt wel nog jaren, want dúúúr...I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja en een tuin van 17 meter diep. Ruimte genoeg voor de uitbouw dusooit...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Ha ruimte zat idd!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:45 schreef Tink89 het volgende:
Ja en een tuin van 17 meter diep. Ruimte genoeg voor de uitbouw dusooit...
Wij zijn in ons project tot nu toe de enige met een uitbouw van 2,40m. Wel veel huizen met een uitbouw 1,20m en ook een aantal zonder. Zonder uitbouw vond ik het woonkamergedeelte wel klein. Iets van 4 bij 4 meter, zonder de keuken.![]()
Bij ons zou het 3,2 bij 4,7 zijn zonder het stuk naar de keuken en de keuken meegerekend. Daar zou onze nieuwe bank net inpassen haha. Laat staan als er kleintjes komen en er moet een box bij ofzo hahaquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:10 schreef Peacefulll het volgende:
Wij zijn in ons project tot nu toe de enige met een uitbouw van 2,40m. Wel veel huizen met een uitbouw 1,20m en ook een aantal zonder. Zonder uitbouw vond ik het woonkamergedeelte wel klein. Iets van 4 bij 4 meter, zonder de keuken.
Wij hadden geen keuze in de maat aanbouw. Was gewoon 2 meter![]()
Ga je ook een eigen topic doen?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja! Ik zal er volgende week eens eentje starten. Eerst uitzoeken hoe ik de foto's ga plaatsen. Een topic zonder foto's is natuurlijk geen topic!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bij ons zou het 3,2 bij 4,7 zijn zonder het stuk naar de keuken en de keuken meegerekend. Daar zou onze nieuwe bank net inpassen haha. Laat staan als er kleintjes komen en er moet een box bij ofzo haha
Wij hadden geen keuze in de maat aanbouw. Was gewoon 2 meter![]()
Ga je ook een eigen topic doen?
Hebben jullie nu zo'n lekkere grote hoekbank? <3![]()
Leuk! Ik upload zelf alles naar Flickr. Maar photobucket schijnt ook goed te werkenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:52 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ja! Ik zal er volgende week eens eentje starten. Eerst uitzoeken hoe ik de foto's ga plaatsen. Een topic zonder foto's is natuurlijk geen topic!
Hebben jullie nu zo'n lekkere grote hoekbank? <3Ben benieuwd naar je topic!
En we hebben inderdaad een L bank gekocht. Groot is relatief want nu hebben we een u bank staan haha. Maar in feite leveren we maar 1 zit plek in dus die nieuwe is veel handigerBen heel benieuwd naar de bank in onze uitgekozen stof want we hebben hem alleen in het zwart gezien. En zwart met een Blonde hond is een no go
Oh wat mooi!Ik heb even bijgelezen en ga ook even volgen
Wij wachten op dit moment de financiering af van onze nieuwbouw woning, waarvan de bouw hopelijk dit jaar nog gestart wordt. Leuk om te zien hoe het allemaal in z'n werk gaat
Heb je al bedacht wat je gaat doen met behangen/verven straks? Ik vind overal hele tegenstrijdige berichten en weet nog steeds niet wat het beste is in een nieuwbouw huis
![]()
![]()
Haaij wat leuk dat je komt volgen!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:01 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh wat mooi!Ik heb even bijgelezen en ga ook even volgen
Wij wachten op dit moment de financiering af van onze nieuwbouw woning, waarvan de bouw hopelijk dit jaar nog gestart wordt. Leuk om te zien hoe het allemaal in z'n werk gaat
Heb je al bedacht wat je gaat doen met behangen/verven straks? Ik vind overal hele tegenstrijdige berichten en weet nog steeds niet wat het beste is in een nieuwbouw huis
Spannende tijd he die financiering rondkrijgen. Ik vond dat zelf echt een vreselijke periode ook al wisten we eigenlijk wel dat het goed zat. Maar toch. Ziet het er allemaal goed uit enzo?
Wat we gaan doen hangt even van meerdere factoren af. Bij voorkeur laten we het nu nog niet stucen ivm scheuren als het huis zich gaat zetten. Heb dit bij diverse vrienden gezien en dat is echt vreselijk jammer.
Nu is bij mijn schoonouders het huis behangklaar opgeleverd en hebben ze het in de voorstrijk gezet latex erover en klaar. Ziet er prima uit. Nu 14 jaar later hebben ze het laatst nog eens overschilderd maar nooit meer iets aan gedaan.
Mocht het behangklaar er nou bij ons een beetje vergelijkbaar uitzien gaan we waarschijnlijk dat doen en over 2 jaar heel het huis door een stukadoor laten stucen.
Mocht het nou een drama zijn gaan we er glasvliesbehang tegenaanplakken en dan again over 2 jaar stucen![]()
Het hangt er dus een beetje vanaf hoe de boel opgeleverd gaat worden.
Dus uhm tja eigenlijk weet je nu nog niks he
Ik ga het binnenkort eens uitproberenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Leuk! Ik upload zelf alles naar Flickr. Maar photobucket schijnt ook goed te werkenBen benieuwd naar je topic!
En we hebben inderdaad een L bank gekocht. Groot is relatief want nu hebben we een u bank staan haha. Maar in feite leveren we maar 1 zit plek in dus die nieuwe is veel handigerBen heel benieuwd naar de bank in onze uitgekozen stof want we hebben hem alleen in het zwart gezien. En zwart met een Blonde hond is een no go
![]()
Haha nee dat is idd niet zo handig! Welke kleur hebben jullie nu uitgekozen voor jullie bank?![]()
Deze bank, maar dan met 1 zitplek extra aan zeg voor het gemak even de linkerkantquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:01 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ik ga het binnenkort eens uitproberen![]()
Haha nee dat is idd niet zo handig! Welke kleur hebben jullie nu uitgekozen voor jullie bank?En dat lage stuk gaat bij ons iets korter worden anders staat het voor de deur naar buiten
En dan in de kleur die ik er voor het gemak maar even bovenop had gelegd. beetje zwart grijzig gemêleerd.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Mooie bank TP! Die had ik zelf ook zo uit kunnen kiezenEn met dat gemêleerde kun je mooi allerlei kleuren kussens combineren
![]()
Ja kussens <3 Hebben er ook twee mee besteld in de kleur van de bank. En heb bij ikea al allerlei kussens en kussenhoezen gekocht. Alles met groen erin.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:27 schreef Peacefulll het volgende:
Mooie bank TP! Die had ik zelf ook zo uit kunnen kiezenEn met dat gemêleerde kun je mooi allerlei kleuren kussens combineren
Het huis zelf wordt behoorlijk neutraal qua kleur van tegels tot meubels. Dus ik wil het dan een opfleuren met wat leuke accessoires in de kleur groen. En een kleurig schilderij ofzo boven de bank.
Nou ja de foto verraad al een beetje waar we hem vandaag hebben haha.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja leek ons ook wel aardig neutraal en licht genoeg. En wij zijn gek op hangbanken we hangen er ook meer in dan dat we zitten haha.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:32 schreef laziness het volgende:
Lekkere hangbank!![]()
En diekleur hadden wij voorheen ook. Altijd goedI solemnly swear i'm up to no good![]()
Het voordeel van de grote dingen neutraal houden, is dat je met accessoires lekker los kun gaan. En als je een kleurtje zat bent, koop je andere kleurtjes. Zo wisselen wij af tussen groen in het voorjaar en de zomer, en rood in het najaar en de winter. Zo oogt het elke keer weer anders, terwijl je maar weinig verandert.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja kussens <3 Hebben er ook twee mee besteld in de kleur van de bank. En heb bij ikea al allerlei kussens en kussenhoezen gekocht. Alles met groen erin.
Het huis zelf wordt behoorlijk neutraal qua kleur van tegels tot meubels. Dus ik wil het dan een opfleuren met wat leuke accessoires in de kleur groen. En een kleurig schilderij ofzo boven de bank.
Nou ja de foto verraad al een beetje waar we hem vandaag hebben haha.![]()
Ja precies zo denken wij er ook over. We hebben nu juist een heel kleurig uitbundig huis. Maarja die is nog uit de tijd dat we nog voor driekwart in het studentengedoe zaten enzoquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:41 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Het voordeel van de grote dingen neutraal houden, is dat je met accessoires lekker los kun gaan. En als je een kleurtje zat bent, koop je andere kleurtjes. Zo wisselen wij af tussen groen in het voorjaar en de zomer, en rood in het najaar en de winter. Zo oogt het elke keer weer anders, terwijl je maar weinig verandert.![]()
Een beetje rust en orde lijkt me heerlijk. Alles is nu met oranje gedaan. Heerlijke kleur want het lijkt altijd alsof de zon hier schijnt. Maar wel een beetje druk haha. (Als je het in je gordijnen, op je muren en in je accessoires hebt zitten)
Ik ben ook er benieuwd naar jouw huis wat jullie gaan kopen/gekocht hebben.
[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 16-10-2015 15:13:50 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Oplevering mogelijk net voor de kerst dus? Spannend. Hoop 't voor jullie. Bij ons zullen ze van de 12 woningen een paar net voor kerst opleveren. Die van ons zijn de laatste in het rondje dus waarschijnlijk na kerst pas.
...en waarom?![]()
Ja ik hoop het ook heel hard. Wij zitten sowieso bij het eerste blok dus lets hope, lets hope.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:10 schreef younesel het volgende:
Oplevering mogelijk net voor de kerst dus? Spannend. Hoop 't voor jullie. Bij ons zullen ze van de 12 woningen een paar net voor kerst opleveren. Die van ons zijn de laatste in het rondje dus waarschijnlijk na kerst pas.
En bij jullie dan ook al opleveren ja? Hoe snel bouwen ze daar wel niet![]()
Dat gieten is duidelijk een snellere bouwmanier haha.
[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 16-10-2015 15:21:01 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Bij ons is de bouw gelijk begonnen aan die van jouw woning. Volgens mij is de bouw van onze woning gelijk opgegaan aan die van jullie. Dus het lijkt me niet zo gek dat ze ongeveer op hetzelfde moment worden opgeleverd. Ja, er zit een kerststop tussen. Jammer, maar dat maakt dat de oplevering iets later is voor ons.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja ik hoop het ook heel hard. Wij zitten sowieso bij het eerste blok dus lets hope, lets hope.
En bij jullie dan ook al opleveren ja? Hoe snel bouwen ze daar wel niet
Dat gieten is duidelijk een snellere bouwmanier haha....en waarom?![]()
Oh wacht ja jullie waren van april dacht dat ze bij jullie veel later begonnen waren. Ik vond het al zo vlug gaan haha. Dan gaan ze inderdaad gelijk opquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:19 schreef younesel het volgende:
[..]
Bij ons is de bouw gelijk begonnen aan die van jouw woning. Volgens mij is de bouw van onze woning gelijk opgegaan aan die van jullie. Dus het lijkt me niet zo gek dat ze ongeveer op hetzelfde moment worden opgeleverd. Ja, er zit een kerststop tussen. Jammer, maar dat maakt dat de oplevering iets later is voor ons.
Dat was Thrilled bij wie het zo snel gaat. Haal weer eens mensen door elkaar sorry
Maakt niet uit. Het is vrijdag. Ik ben ook toe aan weekendquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh wacht ja jullie waren van april dacht dat ze bij jullie veel later begonnen waren. Ik vond het al zo vlug gaan haha. Dan gaan ze inderdaad gelijk op
Dat was Thrilled bij wie het zo snel gaat. Haal weer eens mensen door elkaar sorry
...en waarom?![]()
Zo zeg dat wel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:22 schreef younesel het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Het is vrijdag. Ik ben ook toe aan weekend
Drink er maar een op je huis of 1, of 2.. en als je wilt ook op de mijne dat maakt 3
Vandaag viel de rekening binnen voor de cementdekvloer. Dat betekent dat er hierna nog 1 komt en dat is die voor het tegelwerk in de sanitaire gedeeltes, stuc en spuitwerk en daarna de laatste die we betalen bij de oplevering.
Het komt echt steeds dichterbij. Zo eens even kijken hoe het er bij staat
Jaaaa! Zo gaaf om naar uit te kunnen kijken! Jullie paleisje.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vandaag viel de rekening binnen voor de cementdekvloer. Dat betekent dat er hierna nog 1 komt en dat is die voor het tegelwerk in de sanitaire gedeeltes, stuc en spuitwerk en daarna de laatste die we betalen bij de oplevering.
Het komt echt steeds dichterbij. Zo eens even kijken hoe het er bij staat![]()
1 van de weinige momenten in het leven van de mens waarop hij blij is met een binnengekomen factuurquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het komt echt steeds dichterbij. Zo eens even kijken hoe het er bij staat
...en waarom?![]()
Haha ja daar zul je me normaal niet snel blij om zijn hahaquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:16 schreef younesel het volgende:
[..]
1 van de weinige momenten in het leven van de mens waarop hij blij is met een binnengekomen factuurI solemnly swear i'm up to no good![]()
Gisteren mocht mijn schoonvader even ons huis binnen.
Daar kreeg hij ook te horen dat het gaat spannen of ze voor de kerst redden.
Maar hij heeft natuurlijk ook wat foto's gemaakt.
Nu maakt mijn schoonvader voornamelijk detailfoto's dus niet echt van de ruimtes enzo.
We kwamen tot de vrolijke conclusie dat we ook vloerverwarming op de wc krijgen. Dit hadden we niet verwacht omdat er normaal gezien ook geen radiator in het toilet zat.20151020_144339 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
De wc muurtjes zijn gezet.20151020_144450 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
De specificaties voor de badkamer hebben ze ook al ergens ingehamerd20151020_145243 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Plek waar de wasmachine komt te staan en de ketel komt te hangen op zolder20151020_144804 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Uitzichtje vanaf het zolderraam20151020_145010 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
En dit is in de woonkamer waar ze ook al de sleuven voor de leidingen aan het dichtsmeren zijn.20151020_144251 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Volgende week komt de tegelzetter voor de badkamer en toilet.
De rabatdelen voor buiten hebben nog meer vertraging gekregen dus daar wachten ze nog steeds op :p
De deuren en deurkozijnen worden in week 49/50 geplaatst.
Zo blijven we toch een beetje op de hoogte en daardoor jullie ook
[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 21-10-2015 12:17:23 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Nee want daar zitten nog geen tegels in.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:18 schreef Snoepje5 het volgende:
zie ik die tegels in de wc nou goed?
Denk dat wat jij ziet dat raster waarin de vloerverwarming ligt is.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ben daar ook best gelukkig mee. Niet het idee hutje mutje te zittenquote:
Wij hebben op de slaapkamer ook zo'n mooi uitzicht. Heerlijk over de weilanden kijken. Alleen niet vanuit de keuken helaas, maar als we door de woonkamer van de overburen kijken kunnen we wel de koeien en paarden zien lopen...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ben daar ook best gelukkig mee. Niet het idee hutje mutje te zitten![]()
![]()
Oh heerlijk <3 Vanuit de keuken kijken wij op water. Maar er is wel grote kans dat er aan de overkant van dat water nog gebouwd gaat worden. Dus hopelijk houden ze die weg ertussen dan nog. Dan is het niet zo dichtbij.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:17 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Wij hebben op de slaapkamer ook zo'n mooi uitzicht. Heerlijk over de weilanden kijken. Alleen niet vanuit de keuken helaas, maar als we door de woonkamer van de overburen kijken kunnen we wel de koeien en paarden zien lopen...I solemnly swear i'm up to no good![]()
Wij hopen het ook.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Nick1983 het volgende:
Super mooi allemaal! Ik hoop voor jullie dat ze het voor de kerst gaan redden!
Hoe staat het bij jullie ervoor?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Wat gaaf! En wat leuk dat je schoonvader zo dichtbij woont dat 'ie even de foto's voor jullie kan maken![]()
![]()
Ze wonen twee straten verderop haha. Meeste foto's hier zijn ook door hem gemaakt. Wij komen er hooguit 1 keer per 1-2 weken. Het is 30 km verder van hier dus dan is even heen en weer rijden ook snel niet leuk meer.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:33 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat gaaf! En wat leuk dat je schoonvader zo dichtbij woont dat 'ie even de foto's voor jullie kan makenI solemnly swear i'm up to no good![]()
30km? Dat is nog flink wennen dan! Wel leuk dat je schoonfamilie in ieder geval in de buurt woont.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ze wonen twee straten verderop haha. Meeste foto's hier zijn ook door hem gemaakt. Wij komen er hooguit 1 keer per 1-2 weken. Het is 30 km verder van hier dus dan is even heen en weer rijden ook snel niet leuk meer.![]()
Ja 30 via de snelweg iig. Binnendoor 10 km minder haha. Maar dan zijn er zoveel stoplichten.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 17:27 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
30km? Dat is nog flink wennen dan! Wel leuk dat je schoonfamilie in ieder geval in de buurt woont.
Het gaat sowieso wel wennen worden. Gelukkig heeft het dorp veel voorzieningen. leuk centrum enzo.
Mijn beste vriend woont er ook sinds een paar maanden.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Klinkt goed! Hier is de hele vriendengroep juist uit elkaar gaan wonen. Ieder stel woont in een compleet andere gemeente tegenwoordig haha.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 17:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja 30 via de snelweg iig. Binnendoor 10 km minder haha. Maar dan zijn er zoveel stoplichten.
Het gaat sowieso wel wennen worden. Gelukkig heeft het dorp veel voorzieningen. leuk centrum enzo.
Mijn beste vriend woont er ook sinds een paar maanden.![]()
Ja dat is bij mij 5 jaar geleden gebeurt helaas ook helemaal uit elkaar gevallen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 17:49 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Klinkt goed! Hier is de hele vriendengroep juist uit elkaar gaan wonen. Ieder stel woont in een compleet andere gemeente tegenwoordig haha.
[ Bericht 14% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 23-10-2015 10:38:40 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Leuk 12 november klein feestje op de bouwlocatie ivm het behalen van het hoogste punt. Nu is dat alweer even maargoed maakt niet uit
Babbeltje van de wethouder enzo en weer de buren zien met een hapje en drankje. Ben benieuwd!I solemnly swear i'm up to no good![]()
Wat leuk! Dan maak je gelijk een beetje kennis met de rest van de buurtbewoners. Hoe groot is de wijk die bij jullie gebouwd wordt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Leuk 12 november klein feestje op de bouwlocatie ivm het behalen van het hoogste punt. Nu is dat alweer even maargoed maakt niet uit
Babbeltje van de wethouder enzo en weer de buren zien met een hapje en drankje. Ben benieuwd!![]()
Ja hebben onze buren ook gezien op de kijk dag. Maar toen niet echt kans gehad om te praten ofzoquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:20 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat leuk! Dan maak je gelijk een beetje kennis met de rest van de buurtbewoners. Hoe groot is de wijk die bij jullie gebouwd wordt?![]()
Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot het is. Wordt steeds een blokje opgeleverd.
Zal eens kijken of ik er iets over kan vinden.
Edit: ik kan echt niet vinden hoeveel woningen er gebouwd worden/zijn Maar het is niet zo heel groot hoor gewoon een nieuw wijkje bij een dorp.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Oké, geen Leidsche Rijn of Vathorst of zoquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja hebben onze buren ook gezien op de kijk dag. Maar toen niet echt kans gehad om te praten ofzo![]()
Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot het is. Wordt steeds een blokje opgeleverd.
Zal eens kijken of ik er iets over kan vinden.
Edit: ik kan echt niet vinden hoeveel woningen er gebouwd worden/zijn Maar het is niet zo heel groot hoor gewoon een nieuw wijkje bij een dorp.Leuk zo'n bijeenkomst.
Zoiets zie ik bij ons nog niet gebeuren. Het wordt er heel gefaseerd gebouwd. De eerste woningen staan er nu een half jaar en ik gok dat ze pas over 4 jaar helemaal klaar zijn (als de verkoop nog een beetje spoedig verloopt).
Forum Opties Forumhop: Hop naar: