dit had ik gemist!quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:26 schreef Intellectueel het volgende:
Karzai is er natuurlijk niet meer.
http://english.alarabiya.(...)-moves-in-Syria.htmlquote:Russia's intervention in Syria will curtail the spread of terrorism and help deal a fatal blow to ISIS in the war-torn country, Egypt's Foreign Minister Sameh Shoukry said on Saturday.
Russia launched air strikes in Syria on Wednesday in its biggest Middle East intervention in decades, marking a dramatic escalation in a more than four-year-old civil war in which every major country in the region has a stake.
"Russia's entrance, given its potential and capabilities, is something we see is going to have an effect on limiting terrorism in Syria and eradicating it," Shoukry said in a televised interview on Saturday.
Vladimir Putin said he is striking ISIS and helping Syria's Bashar al-Assad, long Russia's closest ally in the region. But the United States is concerned that Moscow is propping up Assad, who Washington has long held should leave.
Egypt has avoided showing support for Assad.
Shoukry's comments are just the latest sign of warming relations between Russia and Egypt. In a state visit to Russia by President Abdel Fattah al-Sisi in August, the two countries called for a coalition to fight terrorism in the Middle East.
Haha, lekker gefrustreerd soennietje ben jijquote:Op zondag 4 oktober 2015 13:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Idlib zal het front worden geopend om het terug te nemen aankomende maanden. Maar denk niet dat dat heel gemakkelijk zal gaan. Dit gebied tot de Turkse grens is toch wel een centraal gebied voor de rebellen en de Turkse overheid is op hun hand.
De Jordaanse steun die is ingetrokken geloof ik niet veel van. Heel simpel vanwege het feit dat Jordanie leeft van Amerikaanse en Saoedische steun. Die Koning kan geen enkele kick geven. Dus als zij anders beslissen zullen de Jordaniers gewoon weer mee moeten. En het Southern Front is weldegelijk een partij waar zowel de Amerikanen, Jordaniers als Saoediers een gerust hart bij hebben. Het operations centre van SF zit in Amman bijv. Daarnaast, als Saoedie Arabie de bewapening gaat opvoeren met bijv Pakistaanse ANZ manpads (samen ontwikkeld met de Chinezen) zijn ook de geruchten dat dit zoals eerder met andere wapens via Jordanie gaat.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKCN0RY09520151004quote:The Russian air force is using KH-29L air-to-surface laser-guided missiles in Syria, the RIA news agency reported on Sunday, citing Colonel Igor Klimov, an air force spokesman.
The high-precision missiles are being used by Su-34 and Su-24 aircraft, Klimov said.
On Saturday, Russia said it would step up its air strikes in Syria, escalating a military intervention which Moscow says is weakening Islamic State militants, but which Western powers say aims to support President Bashar al-Assad.
Landlink met het Hazara gebied.quote:
Klopt, maar ze zullen middels smokkelroutes waarschijnlijk wel een route kunnen vinden. Niet zo moeilijk in Afghanistan lijkt me.quote:
Verder nog iets?quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Bijna de hele wereld wil dat Rusland oprot uit Syri.
Niet goedschiks? Dan maar kwaadschiks!
Wat denken jullie wel, stomme Rusland lovers!
Oh God captain jack wordt weer emo omdat ie wat vrienden in Syrie heeft zittenquote:Op zondag 4 oktober 2015 13:44 schreef mr_jack het volgende:
Haha, lekker gefrustreerd soennietje ben jij![]()
quote:Angela Merkel wil militaire actie in Syri
De Duitse bondskanselier Angela Merkel vindt dat militair ingrijpen in Syri nodig is, ook al zal dat de oorlog in het land niet beindigen. Ze zei dat in een radio-interview met Deutschlandfunk, dat later op de dag wordt uitgezonden.
"We hebben militaire actie nodig, maar militaire actie brengt niet de oplossing. We hebben een politiek proces nodig, maar dat is nog niet goed van de grond gekomen", aldus Merkel.
Merkel voegde eraan toe dat het noodzakelijk is om het regime van de Syrische president Bashar al-Assad bij gesprekken te betrekken.
"Om een politieke oplossing te bereiken, heb ik zowel de vertegenwoordigers van de Syrische oppositie nodig als degenen die nu in Damascus regeren, en vooral de bondgenoten van de verschillende groeperingen."
Rusland, de Verenigde Staten, Saudi-Arabi en Iran zouden volgens de bondskanselier een belangrijke rol kunnen spelen, net als Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittanni.
Door: ANP
Nee hoor, alleen van jouw 10 laatste post druipt gewoon de frustratie af over het feit dat de rebellen nu zo de tyfus in gebombardeerd worden. Je loopt gewoon te dagdromen over allerlei onrealistische scenarios als manpads, etc.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:51 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Oh God captain jack wordt weer emo omdat ie wat vrienden in Syrie heeft zitten
waar heb je kennissen zitten?quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:30 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met het feit dat ik daar wat kennissen heb zitten.
Ik ken honderden mensen uit / in Syri.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:51 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Oh God captain jack wordt weer emo omdat ie wat vrienden in Syrie heeft zitten
Vorige keer zagen we dat al nusra voor 30% uit buitenlanders bestaat? De fsa is toch ook syrisch? Jammer dat het weer een anti westers aluhoedje kant op gaatquote:Op zondag 4 oktober 2015 13:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De enige reden dat Assad zoveel gebied heeft verloren is dat grenzen open staan en terroristen training, wapens en manschappen vanuit de hele wereld krijgen. Het is wat dat betreft geen Syrische revolutie meer (en je kan betwijfelen of dit het ooit is geweest, gezien Isral en Amerika samen met Saudi-Arabi en Qatar bewust zijn regime wilden destabiliseren om gaspijpleidingen via Homs naar het westen te krijgen). Was dit niet het geval, had Assad de rebellie allang verslagen en was hij nog steeds de leider met het overgrote deel van de bevolking achter zich geweest. Heck, hij geniet nog steeds veel steun van zijn bevolking.
Grappig, dat heb ik ook vaak.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Arabieren betrappen mij er op dat ik 'Syrisch' ben op grond van mijn dialect.
wat heb jij nu ook?quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:51 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Grappig, dat heb ik nou ook.
Wat ben ik nu?
Lol, begrijpend lezen is lastig in een andere taal blijkbaar.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij spreekt Arabisch en op grond daarvan vermoed men dat jij Syrisch bent?
Klopt, ik begrijp er niets van.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:53 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Lol, begrijpend lezen is lastig in een andere taal blijkbaar.
Nee, ik bedoel dat ik ook vaak aangemerkt wordt als Syrisch op basis van mijn dialect...
Nee op basis van mijn Friese dialectquote:Op zondag 4 oktober 2015 14:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, ik begrijp er niets van.
Met Arabisch bedoel ik dan ook of het komt door je Syrische dialect?
hipquote:Op zondag 4 oktober 2015 14:56 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Nee op basis van mijn Friese dialect![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |