SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Naam van het team?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:16 schreef MarcoD het volgende:
Heb wel een team waarbij jullie je kunnen inschrijven.
Afgelopen 4 jaar elk jaar ingeloot.
Daar kan Kees over meepratenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:45 schreef Gripper het volgende:
Wel oppassen voor je eigen mouwen en andere wielrenners die net muisstil in je wiel zijn komen rijden (true story, afgelopen zaterdag )
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:06 schreef keesfietst het volgende:
Tering wat een simpele figuren heb je toch. Vader met zoon hangen blijkbaar al een tijdje achter me (weg langs kanaal). Halen me bij een stoplicht in, ik gelijk bij die ouwe in z'n wiel, rochelt ie opzij echt vol in m'n gezicht. Even flink verrotgescholden en gevraagd of ie zin had om een klap voor z'n harses te krijgen.![]()
Verder wel ideaal fietsweer 's avonds. Was ook nog vrij druk met wielrenners.
Sorryquote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:32 schreef Leonos het volgende:
Was iemand vorige keer bij de fok! meet ook hele tijd iemand zijn neus aan het leeg halen.
Dacht dat het normaal was ofzo
Ik ookquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:17 schreef Flipmoehoe het volgende:
en ingeschreven voor de Amstel gold race, 150km it is
wandelen = meer tijd om van de omgeving te genietenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ook![]()
nu nog door de loting SPANNONT.. Ik hoop zo dat ik de agr mag wandelen.
Alleen de ketting. En die groep pas op een nieuw frame erop gooien.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef muzas het volgende:
Ik moet meuk voor die fiets hebben.
Is een KMC 10EL echt merkbaar beter dan een 10.93? Of alleen lichter en duurder?
Of zal ik gewoon een rival groep op die giant klappen.
Hmm dat is wel het kijken waard. En iets van Sigma?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
Tweedehands garmin edge 800?
Of zo'n bryton of mio. Maar dan kan je denk ik je geld nog beter in de fik steken.
Geen ervaring mee.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hmm dat is wel het kijken waard. En iets van Sigma?
ik heb paar weken terug een mio cyclo 315 hc gekocht (279 nieuw)quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:18 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog naar een goede fietscomputer zonder richting de 300 eu te gaan. Hij moet sowieso het volgende hebben:
- Cadansmeter
- Hartslagmeting met Ant+
- Navigatie met vooringestelde routes
Heeft iemand nog tips?
Als je voor dat ding van sigma gaat, kun je ook de Edge 25 nemen. Goedkoper en kan hetzelfde.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hmm dat is wel het kijken waard. En iets van Sigma?
was er eerst ook wat huiverig voor, na alle horror verhalen over een mio. Maar heb een aantal mensen gesproken die er ook 1 hadden en die waren er ook allemaal positief over. ook de koppeling met strava werkt prima. Je rit uploaden op mioshare en binnen een minuut staat hij ook op strava.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:11 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb deze zomer een Mio toestel mogen testen. Fijn apparaatje!
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:36 schreef Flipmoehoe het volgende:
Je hebt er ook een "suprise me" functie op zitten, hier kan je aangeven hoe ver je wil fietsen en dan maakt hij een rondje voor je.. kan je kiezen uit 3 opties.
Of je geeft een tijd aan, met een gemiddelde die je denkt te gaan fietsen en maakt daar een willekeurig rondje van.
GPX file inladen werkt ook prima, zo laatst 2 routes foutloos nagefietst.
Ik had die 505 versie te leen. En was ook wat huiverig, maar ook de klantenservice van Mio (ff gebeld met wat domme vragen) was goed. Navigeren ging best oke. Alleen op plekken waar veel wegen bij elkaar komen minder, dan moet je ff rustig/goed kijken.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:30 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
was er eerst ook wat huiverig voor, na alle horror verhalen over een mio. Maar heb een aantal mensen gesproken die er ook 1 hadden en die waren er ook allemaal positief over. ook de koppeling met strava werkt prima. Je rit uploaden op mioshare en binnen een minuut staat hij ook op strava.
Enigste wat jammer is dat ik daarvoor nog een kabeltje nodig heb. De 505 HC met wifi lag net ff wat buiten budget namelijk
Ik had een probleempje met het toestel, was al geregistreerd door de vorige gebruiker. Maar op facebook door mio nederland binnen 24 uur geholpen door het serienummer door te geven waarna ze het toestel konden loskoppelen en ik hem weer kon registreren. Het navigeren op de racefiets gaat echt prima. Alleen moet je idd even opletten op zulke punten. Had een weg 2x in mijn route zitten.. hij navigeerde goed maar net op dat punt waar ik de 2de keer rechtsaf moest ging hij met de oude route verder.. wist dat ik daar af moest en daarna pakte hij ook meteen de goede route weer.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik had die 505 versie te leen. En was ook wat huiverig, maar ook de klantenservice van Mio (ff gebeld met wat domme vragen) was goed. Navigeren ging best oke. Alleen op plekken waar veel wegen bij elkaar komen minder, dan moet je ff rustig/goed kijken.
Idee is om dan later de Zondas met 23mm GP4000 oid te rijden voor als ik wat sneller moet (liever geen 25mm meer om die velgen). En dan op de goedkopere wielset 25 mm bandjes die wat langer meegaan voor de wat rustigere / langere ritjes.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind dat wel fijn. Heb een setje Open Pro's met 25mm banden. Onverwoestbaar en lekker comfortabel. Ik gebruik ze eigenlijk te weinig.
Waarom niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:37 schreef ratatat het volgende:
[..]
Idee is om dan later de Zondas met 23mm GP4000 oid te rijden voor als ik wat sneller moet (liever geen 25mm meer om die velgen). En dan op de goedkopere wielset 25 mm bandjes die wat langer meegaan voor de wat rustigere / langere ritjes.
Laatst bijna 2 weken niet gefietst. Kon mezelf er niet toe motiveren.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:29 schreef Tommeke het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Heb je soms ook dat je je moet opladen? Meestal ben ik rond deze periode de racefiets wel ff zat. Er zijn hier in de buurt veel veldtoertochten waar ik me in het najaar altijd redelijk fanatiek mee bezighoud. Dus ik ga altijd lekker crossen.
Velg is te smal voor 25mm banden, gaan de banden zwabberen in de bochten. Kan je misschien tegengaan door ze harder op te pompen maar dan zit je weer op (of voorbij) de druk waarmee ik 23mm rijd. En 25mm banden op die velgen is slecht voor de aerodynamica.quote:
Goed om te weten, ik overweeg juist die velgen te kopen en dan eens 25mm te proberen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:42 schreef ratatat het volgende:
[..]
Velg is te smal voor 25mm banden, gaan de banden zwabberen in de bochten. Kan je misschien tegengaan door ze harder op te pompen maar dan zit je weer op (of voorbij) de druk waarmee ik 23mm rijd. En 25mm banden op die velgen is slecht voor de aerodynamica.
Gelukkig. Ben daar niet alleen in.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:38 schreef ratatat het volgende:
[..]
Laatst bijna 2 weken niet gefietst. Kon mezelf er niet toe motiveren.
Jazeker, ik raak mijn fiets(lees Gios) dan geheel niet aan. Tis nu ook al sinds de vakantie dat ik voor het laatst "recreatief" gefietst/getraind heb. Straks weer de gym in, ik hoop volgende week al maar zit nogal druk op mijn werk. Soort van stroomversnelling. Dan t/m december lekker in de gym, en pas in januari weer wat trainen of mss nog wel later.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:29 schreef Tommeke het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Heb je soms ook dat je je moet opladen? Meestal ben ik rond deze periode de racefiets wel ff zat. Er zijn hier in de buurt veel veldtoertochten waar ik me in het najaar altijd redelijk fanatiek mee bezighoud. Dus ik ga altijd lekker crossen.
Andere sport doen werkt altijd goed, alleen maar fietsgerelateerde dingen doen is ook een keer saaiquote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:29 schreef Tommeke het volgende:
Je hebt me doorquote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
je was gewoon weer zat natuurlijk
De 2180 want die heeft dat open Ant+ protocol welke de oudere modellen niet hebben. Is in Duitsland voor 300e te krijgen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:50 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zit er aan te denken om voor de wintermaanden een Tacx aan te schaffen. Ik twijfel tussen de T2180 en T2170. De T2180 werkt met een app op je tablet of telefoon en de T2170 werkt op de PC. Welke van de twee raden jullie mij aan om te kopen? De T2170 is het model van vorig jaar en is standaard wat duurder dan de T2180. Maar de 70 is nu zo afgeprijsd dat hij in de prijscategorie van de 80 valt.
Weet jij toevallig waar in Duitsland?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:05 schreef ratatat het volgende:
[..]
De 2180 want die heeft dat open Ant+ protocol welke de oudere modellen niet hebben. Is in Duitsland voor 300e te krijgen.
Betere coating, zou dus ook beter moeten schakelen en ziet er iets gelikter uit. Lijkt wat minder op de huis tuin en keuken FM ketting van de rol, dus mee soignee.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef muzas het volgende:
Ik moet meuk voor die fiets hebben.
Is een KMC 10EL echt merkbaar beter dan een 10.93? Of alleen lichter en duurder?
Of zal ik gewoon een rival groep op die giant klappen.
Oh, ik dacht dat het de route van je krantenwijk was.....quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Was er met strava ook een mogelijkheid om je gps lijntje weer recht op een straat te krijgen? Ik heb een nieuwe telefoon en blijkbaar ging het niet helemaal goed met de gps.
[ afbeelding ]
Dus dat de rode lijn op de Woortmanslaan komt. Bij Stava labs heb je wel iets dat slide heet, die doet precies wat ik wil maar kan dat ook met mijn eigen activiteit?
bike24.netquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:15 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Weet jij toevallig waar in Duitsland?
Dat ze lelijk zijnquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:41 schreef Sunri5e het volgende:
Wat moet ik hier van denken:
http://nl.aliexpress.com/(...)228_32313367925.html
?
Daar weet je zelf het antwoord wel opquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik stelde mezelf meer de vraag of ze echt zijn of niet....
Echt nep ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik stelde mezelf meer de vraag of ze echt zijn of niet....
Welke heb je en waar gekocht?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:30 schreef Oksel het volgende:
Duh. Moet overigens zeggen dat ik veel mensen ken met Chinese wielen, en er geen problemen over hoor. Spul van mij doet 't ook prima. Stijf en tot nu toe alles overleeft. En das best wat al qua lompheid.
Ken geen andere sporten die leuk zijnquote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:13 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Andere sport doen werkt altijd goed, alleen maar fietsgerelateerde dingen doen is ook een keer saai
Dat heeft mij bijna alleen maar naar kutwegen gestuurd met vrij weinig logica erin, het moest gewoon een x aantal kilometer worden en zo berekend de Mio dat ook.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:36 schreef Flipmoehoe het volgende:
Je hebt er ook een "suprise me" functie op zitten, hier kan je aangeven hoe ver je wil fietsen en dan maakt hij een rondje voor je.. kan je kiezen uit 3 opties.
Of je geeft een tijd aan, met een gemiddelde die je denkt te gaan fietsen en maakt daar een willekeurig rondje van.
GPX file inladen werkt ook prima, zo laatst 2 routes foutloos nagefietst.
ye, Garmin schrijft ook veel minder af dan die dingenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
Tweedehands garmin edge 800?
Of zo'n bryton of mio. Maar dan kan je denk ik je geld nog beter in de fik steken.
Ik heb de garmin 520.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:18 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog naar een goede fietscomputer zonder richting de 300 eu te gaan. Hij moet sowieso het volgende hebben:
- Cadansmeter
- Hartslagmeting met Ant+
- Navigatie met vooringestelde routes
Heeft iemand nog tips?
ik was van plan me samen met mn vrienden aan te sluiten bij dat team van wielertoerist. Vanwege de door jou genoemde reden. Als mensen dat van hier nou ook doen...quote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:46 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik heb de garmin 520.
Werkt echt super!Alle data in 1 overzicht te zien.
Aanschaf 250 e
Ingeschreven voor de 150 km agr
Is er al een fok team aangemaakt?Schijnt dat je dan makkelijker word ingeloot.
Ga je mijn ouwe sport doen. Kan je ook een hoop mooie carbon spullen voor kopen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ken geen andere sporten die leuk zijn
Dat is natuurlijk ook goed.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 06:07 schreef muzas het volgende:
[..]
ik was van plan me samen met mn vrienden aan te sluiten bij dat team van wielertoerist. Vanwege de door jou genoemde reden. Als mensen dat van hier nou ook doen...
heb die functie ook nog niet gebruikt, maar hij kan ook moeilijk weten wat jij mooie wegen vindquote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dat heeft mij bijna alleen maar naar kutwegen gestuurd met vrij weinig logica erin, het moest gewoon een x aantal kilometer worden en zo berekend de Mio dat ook.
[..]
ye, Garmin schrijft ook veel minder af dan die dingen
Het is net koers; flikken of geflikt worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 07:53 schreef muzas het volgende:
Ben ik ergens met je eens, maar tegelijkertijd houdt moreel bezwaar me dan niet tegen om het systeem zoals het is te gebruiken. Anders heb ik alleen mezelf er mee
Ik heb (denk ik)gisteren eindelijk een relaxte sportschool gevonden op fietsafstand van mn huis, waar je zonder dat je het hele jaar door moet sporten of je abbo kan stopzetten aan de slag kan.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Straks weer de gym in, ik hoop volgende week al maar zit nogal druk op mijn werk. Soort van stroomversnelling. Dan t/m december lekker in de gym, en pas in januari weer wat trainen of mss nog wel later.
Klinkt als de perfecte sportschool en 20¤ is echt spotgoedkoop hoor voor onbeperkt fitnessen zonder een opzegtermijn. Normaal ging ik altijd spinnen via de club en betaalde met korting ook 20¤ in de maand en mocht dan zo vaak als ik wou fitnessen, spinnen, groepslessen etc. Waardeloos is alleen dat je minimaal halfjaar lid moet worden en vorige jaar ook paar maand niet geweest.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb (denk ik)gisteren eindelijk een relaxte sportschool gevonden op fietsafstand van mn huis, waar je zonder dat je het hele jaar door moet sporten of je abbo kan stopzetten aan de slag kan.
Vorig jaar deed ik het met van die pre-paid handel of losse toegang, en dat was een beetje onhandig en ook wel duurder dan de meeste budget-abbo's.
Dit is ook wel zoiets, maar toch anders: toegang is 5¤ per keer, maar als je 4x bent geweest is de rest van de maand gratis. Dus het kost je max 20¤ in de maand.
En vooral: geen opzegtermijn.
Ik weet dat basic fit of zo'n pauper sportschool misschien wel nóg goedkoper kan, maar dan zit je meteen weer aan jaarabonnementen vast, en van maart tot oktober kom ik toch niet in die zweetzaal.
Ja, maar werd alsnog langs bospaadjes gestuurd daardoorquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 08:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
heb die functie ook nog niet gebruikt, maar hij kan ook moeilijk weten wat jij mooie wegen vindWel hoofdwegen en zandwegen uitgezet?
Dat de foto van originele Mavics is, maar dat je bij ontvangst ineens vaststelt dat die naven in de geleverde wielen er toch anders uitzien dan op de foto.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:41 schreef Sunri5e het volgende:
Wat moet ik hier van denken:
http://nl.aliexpress.com/(...)228_32313367925.html
?
Ik zie hem staan idd. Alleen twijfel ik wel. Als je de T2180 op je PC wilt gebruiken om GPS rides of filmpjes mee te fietsen dan moet je weer een upgradeset van 100 euro kopen die bij de T2170 al bij zit.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:05 schreef ratatat het volgende:
[..]
De 2180 want die heeft dat open Ant+ protocol welke de oudere modellen niet hebben. Is in Duitsland voor 300e te krijgen.
Nee, je hebt dan alleen een ANT+ dongle nodig om je pc met de trainer te laten communiceren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik zie hem staan idd. Alleen twijfel ik wel. Als je de T2180 op je PC wilt gebruiken om GPS rides of filmpjes mee te fietsen dan moet je weer een upgradeset van 100 euro kopen die bij de T2170 al bij zit.
En de software natuurlijkquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Nee, je hebt dan alleen een ANT+ dongle nodig om je pc met de trainer te laten communiceren.
op de foto staan geen originele mavicquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat de foto van originele Mavics is, maar dat je bij ontvangst ineens vaststelt dat die naven in de geleverde wielen er toch anders uitzien dan op de foto.
Heb ik ook last van met de voorrem, als je high speed hard op de voorrem pakt gaat de hele voorvork vibreren. Best irritant, ik heb alleen een full carbon voorvork en daar zit geen gaatje in om zo 1 te bevestigen. Ik durf er ook geen gat in te boren. Je hebt ze ook die je tussen cup van je balhoofd en frame doet geloof ik maar die past ook niet want hidden balhoofd. Dacht zelf toch aan een v-brake voor aan de voorkant?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:55 schreef Gripper het volgende:
Omdat de crosserij er weer aan komt, ben ik mn fiets aan het klaarmaken voor het modderseizoen![]()
nou had ik een tijd terug al goeie remmetjes gekocht, avid shorty ultimate. Eindelijk rempower!
Alleen, een gigantisch bokkende voorvork. Dit komt volgens ingewijden bijna altijd door de grote hoeveelheid vrije draad, tussen de kabelstopper die direct onder het balhoofd zit, en de daadwerkelijke bevestiging aan de rem. De draad gaat trillen als een strakke snaar, en daardoor is de remdruk op de velg niet constant.
Dus ik heb nu dit, en misschien wel 30 cm draad :
[ afbeelding ]
en ik heb zo'n klein dingske besteld, zodat nog maar een paar cm tussen rem en uiteinde buitenkabel zit:
[ afbeelding ]
Dan ook meteen maar ff nieuwe rem en schakelkabels monteren voor een frisse start!
Ja ik heb daar dus gelukkig een gaatje zitten. Het zou ook zonde zijn om het potentieel van die dure nieuwe remmen niet volledig te benutten, dus daarom deze operatie maar ff.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb ik ook last van met de voorrem, als je high speed hard op de voorrem pakt gaat de hele voorvork vibreren. Best irritant, ik heb alleen een full carbon voorvork en daar zit geen gaatje in om zo 1 te bevestigen. Ik durf er ook geen gat in te boren. Je hebt ze ook die je tussen cup van je balhoofd en frame doet geloof ik maar die past ook niet want hidden balhoofd. Dacht zelf toch aan een v-brake voor aan de voorkant?
Zou eens tijd worden! Beetje mevrouwgrip op dat levensgevaarlijke ding laten fietsenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:55 schreef Gripper het volgende:
Omdat de crosserij er weer aan komt, ben ik mn fiets aan het klaarmaken voor het modderseizoen
nou had ik een tijd terug al goeie remmetjes gekocht, avid shorty ultimate. Eindelijk rempower!
Misschien dat ie altijd trilt maar dat een lagere frequentie duidelijker voelbaar is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou eens tijd worden! Beetje mevrouwgrip op dat levensgevaarlijke ding laten fietsen
En ik ben benieuwd of het werkt. Zal vast als de ingewijden het zeggen, maar de logica erachter zie ik nog niet helemaal.
ja ff nokjes op mijn frame plakken dan met supercolquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:31 schreef Tommeke het volgende:
Die mini v-brakes zijn misschien niet zo mooi, maar ze remmen echt wel goed hoor! Je blokjes toe-in monteren helpt ook wel!
Of schijfremmen
V- brakes hebben een kantelpunt voor brede moutainbike wielen, krijg je nooit afgesteld. Hooguit dat de anders gemodelleerde V-brakes van een oude hybride fiets zou kunnen werken. Maar het ziet er niet uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb ik ook last van met de voorrem, als je high speed hard op de voorrem pakt gaat de hele voorvork vibreren. Best irritant, ik heb alleen een full carbon voorvork en daar zit geen gaatje in om zo 1 te bevestigen. Ik durf er ook geen gat in te boren. Je hebt ze ook die je tussen cup van je balhoofd en frame doet geloof ik maar die past ook niet want hidden balhoofd. Dacht zelf toch aan een v-brake voor aan de voorkant?
zeg fietsenmaker je hebt niet je dag vandaag, achter de blokjes van een v-Brake zitten vulringen die kun je verplaatsen voor of achter de blokkenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
V- brakes hebben een kantelpunt voor brede moutainbike wielen, krijg je nooit afgesteld. Hooguit dat de anders gemodelleerde V-brakes van een oude hybride fiets zou kunnen werken. Maar het ziet er niet uit natuurlijk.
Hoho, ik kreeg het sms'je van cc53-11 dat de spullen klaar lagen op een moment dat jij en ik probeerden te voorkomen dat we uitdroogden in Utrecht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou eens tijd worden! Beetje mevrouwgrip op dat levensgevaarlijke ding laten fietsen
Daar lijkt het wel op ja. Ik verwisselde V-brakes met cantilevers. Dus v-brakes op een crosser.... Veel succes, moet je toch aardig brede velgen hebben om dat een beetje afgesteld te krijgen want anders teveel vulringen nodig en wordt het een gevibreer wat een Magic Wand beslist niet haalt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:53 schreef dop het volgende:
[..]
zeg fietsenmaker je hebt niet je dag vandaag, achter de blokjes van een v-Brake zitten vulringen die kun je verplaatsen voor of achter de blokken
zo doende kunnen ze op verschillende fietsen soorten fietsen
en als dat niet werkt dan zijn er ook gewoon V-brakes te koop die speciaal voor de cross worden gemaakt
http://www.mantel.com/tektro-rx5-mini-vbrake
voorbeeldje is goedkope meuk maar er zijn er legio verschillende te krijgen
Zo, toen had ik een beste kater (al kon je dat er waarschijnlijk wel aan af zienquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoho, ik kreeg het sms'je van cc53-11 dat de spullen klaar lagen op een moment dat jij en ik probeerden te voorkomen dat we uitdroogden in Utrecht.
De week erna die hele handel gemonteerd (mussen vallen dood van het dak en je werkt aan je crosser) en sindsdien heeft m'n meisje er nog geen meter op gereden ondanks dat ie nu goeie remmen heeft...
Je hebt alleen die usb dongle nodig om swift te gebruiken met die trainer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:57 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb zojuist een Tacx T2180 aangeschaft en ik heb er een vraag over. Je kunt hem standaard uit de doos direct koppelen met een smartphone of tablet (klopt toch?). Maar als je hem wilt koppelen met je PC heb je en T2990 upgrade pakket nodig. Deze werkt alleen op een windows PC. Nu werkt het programma Zwift ook op een Mac (volgens de website van Tacx en zelf ondervonden). Hoe koppel je dat programma dan met de T2180????
Moet die dongel perse van Tacx zijn? Zo nee, iemand tips voor een goede dongel?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:24 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je hebt alleen die usb dongle nodig om swift te gebruiken met die trainer.
Maakt niet uit, Wahoo/Tacx/Garmin/etc. werken allemaal.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Moet die dongel perse van Tacx zijn? Zo nee, iemand tips voor een goede dongel?
Heb deze gister ook gekocht. Blijkt Tacx nu een iPad app te hebben die (nog) niet werkt met iOs9 en bluetooth...Geen last van?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:24 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je hebt alleen die usb dongle nodig om swift te gebruiken met die trainer.
Mwoah bwoah op een vlak parcours valt dat wel mee he, bovendien pak je in het veld in de afzink toch meer de achterrem en laat je wiel slippen. Voor een Hollenlandendse cross lijkt me het voordeel van een disc nog steeds verwaarloosbaar. Je moet toch vooral vaart maken en zo min mogelijk remmen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:05 schreef buzz1291 het volgende:
Ik zie dat er ook mini uitvoeringen zijn, laat dus maar. Zonder schijfremmen loop je achter.
Als renners daar echt bang voor zijn zie ik niet in waarom ze met schijven zouden gaan rijden. Kan je zeggen "omdat het moet van de sponsor", maar daar hebben de renners als het er op aan komt altijd al schijt aan gehad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:27 schreef kaasplankje het volgende:
Tevens:
Ik voorspel dat wanneer discs in het wegpeloton komen renners niet koersen gaan winnen omdat ze later of beter kunnen remmen, maar wel koersen verliezen gaan wanneer ze lekrijden in de finale en een reservefiets niet in de buurt is en een wiel wisselen langer duurt.
Ja waarschijnlijk wel, en zelfs na honderd jaar worden er nog altijd koersen mee gewonnen. Nys rijdt met zijn "hypermoderne" discs in de achtervolging want zijn ketting was eraf gevallen en die fiets je er niet terug op als je Di2 hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:30 schreef dop het volgende:
Eric De Vlaeminck reed al met cantilevers en hij was lang niet de eerste.
die dingen zijn bijna 100 jaar oud.
niet perongelijk een uitvinding van Campagnolo?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk wel, en zelfs na honderd jaar worden er nog altijd koersen mee gewonnen. Nys rijdt met zijn "hypermoderne" discs in de achtervolging want zijn ketting was eraf gevallen en die fiets je er niet terug op als je Di2 hebt.
Bij Wout van Aert is het een verhaal dat hij niet meer over de balken durfde te springen en daardoor iedere keer die fiets moet optillen met een paar honderd gram extra ballast. Maar hij schijnt geoefend te hebben deze zomer. We zullen het morgen zien.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:18 schreef kaasplankje het volgende:
Tja Woutje van Aert wint in Vegas met de cantilevers erop.
[ afbeelding ]
Bij Matthieu van der Poel had dat dus niets, maar dan ook helemaal niets met het materiaal te maken. En zeg je nu Nys 1 en MvdP 2 ongeacht het materiaal? Grappenmaker, Doet Lars van der Haar niet meer mee dan? Was wel de eerste Europese toppert met schijfremmen op z'n Giant.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:56 schreef dop het volgende:
mag een man van bijna 40 het afleggen, daar kan geen 100 jaar techniek nog iets aan veranderen.
van der poel reed vorig jaar op colnago en stevens met disc en niet zonder succes natuurlijk.
maar ik ben het met je eens , het zal niet aan de remmen hebben gelegen.
als je beide mannen een fiets geeft komen ze ongeacht het materiaal als 1 en 2 over de finish
Dat krijg je er nu van wanneer je vasthoud aan de inmiddels 72 jarige Fonske als monteur. In het eerste seizoen van die DI2 kregen ze het helemaal niet afgesteld, en Fons had al een paar keer met z'n vingers klem gezeten. Ja echt waar. Uiteindelijk kwamen ze bij Cees van de Wereld te biecht of die hen kon helpen want vanaf het begin reed Bart Aernouts zonder enig probleem met DI2. Cees moest het eerst eens met schoonzoon Bart overleggen en Bart vond het goed. De rest is historie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ja gelukkig had ie zijn startgeld en sponsorcontract nog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ATB'ers in hun baggy broekenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:15 schreef dop het volgende:
die wielrenners piepen bij elke verandering, kijk eens bij de Atb daar veranderen technische zaken zoveel sneller, die mannen zijn juist gek op snufjes en vernieuwing.
veldrijden loopt soms echt hopeloos achter.
niet gek ook in een belgen sport met wat verdwaalde hollanders en een enkele tjech of amerikaan.
En nu je er een tijd mee gereden hebt, zou je keus het zelfde zijn?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:48 schreef Tommeke het volgende:
Ben op m'n crosser wel blij met m'n schijfremmen maar m'n eerste keuze was wel velgremmen geweest. Alleen was de fiets die ik wilde niet met velgremmen te krijgen.
Ja. Het remt veel beter en heb er minder geouwehoer mee qua afstellen. Heb nu blokken (BBB) gevonden die zich lang goed houden. M'n fietsmaat met wie ik veel cross heeft bijna altijd een fiets die niet remt. Dat had ik vroeger ookquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:50 schreef muzas het volgende:
[..]
En nu je er een tijd mee gereden hebt, zou je keus het zelfde zijn?
wat geburt?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Pff weer materiaalpech
Toch maar eens naar een nieuwe Defy sora gaan kijken
Nieuw rammeltje van die bidonhouder, dat was vorige keer maar half half gemaakt moeten ze nu even goed doen. En mn cassette wiebelt terwijl ie wel goed vast zit, ben beetje bang dat de body alweer vervangen moet wordenquote:
Alleen pantani komt daarmee weg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:00 schreef Tommeke het volgende:
Vlak nadat ik m'n crosser had gekocht stond dit frame op marktplaats:
[ afbeelding ]
Had deze heel graag gewild
Quintana dan?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alleen pantani komt daarmee weg.
ik wou zeggen dat van aert en van der poel de 2 beste veldrijders van het moment zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij Matthieu van der Poel had dat dus niets, maar dan ook helemaal niets met het materiaal te maken. En zeg je nu Nys 1 en MvdP 2 ongeacht het materiaal? Grappenmaker, Doet Lars van der Haar niet meer mee dan? Was wel de eerste Europese toppert met schijfremmen op z'n Giant.
Scijfremmen geven nu eenmaal minder, maar wel andere, afstel problemen dan die Canti's die nogal eens onder een lage velg wilden schieten, of dubbel klappen bij een hoge velg met een salto mortale als gevolg wanneer dat vooraan gebeurt.
En ja, een man van 40 mag het afleggen tegen de jonkies, maar ga dan geen startgelden van meer da het dubbele van veel winnaar Van Aert of 75% meer dan MvdP lopen eisen.
Teams rijden niet samen en hoeven daardoor minder uniform te zijn?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:52 schreef ratatat het volgende:
Waarom is dat eigenlijk dat bij CX er veel meer kleur etc. wordt gebruikt in vergelijking met de weg.
Stybar en Der Jan ook. Maar het blijft een meisjes frame.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alleen pantani komt daarmee weg.
Ga een naar welke willekeurige wegwedstrijd in Italie kijken, dan zie je pas kleurtjes.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:52 schreef ratatat het volgende:
Waarom is dat eigenlijk dat bij CX er veel meer kleur etc. wordt gebruikt in vergelijking met de weg.
Met regen lijkt het me wel nuttig, als het droog is niet, je kunt toch niet harder remmen in droog weer met schijfremmen, want de grip op de weg is bepalend. Ook velgremmen kun je makkelijk blokkeren, dus de mogelijke remkracht is al maximaal.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:48 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben wel van vernieuwingen, als ze toegevoegde waarde hebben.
Als je op je racer schijfremmen nodig hebt om goed te kunnen remmen heb je of twee linkerhanden of kun je niet remmen.
Is dat nou kunstgras?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:18 schreef kaasplankje het volgende:
Tja Woutje van Aert wint in Vegas met de cantilevers erop.
[ afbeelding ]
No man. Idd Stybar frame.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 16:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Stybar en Der Jan ook. Maar het blijft een meisjes frame.
hier zit wel een discrepantie tussenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:29 schreef Oksel het volgende:
Zijn met klein groepje naar peloton A+B gereden, en daar werd ik 2e in de sprint.
(..) , nu 200ste v/d 700. Gemiddeld 38,9 over 135km, met gemiddelde HF van 176..![]()
![]()
![]()
't Was een groep met A B mensenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:40 schreef Wombcat het volgende:
Goed, maar:
[..]
hier zit wel een discrepantie tussen
Nee, het zat wat tegen gisteren, waardoor ik nogal laat aan zou komen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 20:20 schreef Oksel het volgende:
[..]
't Was een groep met A B mensenNatuurlijk niet de groep met de snelsten, die haal je nooit in als in C start. Als met A was gestart was ik hoger geeindigd. Rond de 160. Heb jij gereden?
https://www.strava.com/activities/405327941
Dit is dus waarom atb'ers niet serieus genomen worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:15 schreef dop het volgende:
die wielrenners piepen bij elke verandering, kijk eens bij de Atb daar veranderen technische zaken zoveel sneller, die mannen zijn juist gek op snufjes en vernieuwing.
veldrijden loopt soms echt hopeloos achter.
niet gek ook in een belgen sport met wat verdwaalde hollanders en een enkele tjech of amerikaan.
Ik heb naar je uitgekeken. Zag iemand met Gaul pakje rijden, dacht dat jij 't was.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 21:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, het zat wat tegen gisteren, waardoor ik nogal laat aan zou komen.
dat is waarom wielrenners misschien Atb'ers niet serieus nemen , maar dat zegt dan meer over de wielrenner dan over Atb'ersquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 21:41 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Dit is dus waarom atb'ers niet serieus genomen worden.
Cyclo's en wedstrijden rijd ik in mijn Stadion-pakje.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb naar je uitgekeken. Zag iemand met Gaul pakje rijden, dacht dat jij 't was.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:10 schreef Patroon het volgende:
Alles binnen (behalve zadel). Nu nog ff monteren
[ afbeelding ]
Ib4 mooie kleuren
Mooie fietsquote:Op zondag 4 oktober 2015 11:10 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Ib4 mooie kleuren
nope gaat altijd over de lengte van de zitbuis. center center of center topquote:Op zondag 4 oktober 2015 11:55 schreef Oksel het volgende:
Als je 't over een 54cm frame hebt, dan praat je toch over de lengte van balhoofd tot zadelpen?
Ik ben geen pokemonquote:Op zondag 4 oktober 2015 12:47 schreef dop het volgende:
Zo is het, van daar die mooie geometrie reken bladen.
Lees het vorige topic eens door , patroon, ratata, fretwork en Muzas waren toen lekker bezig
Vind eigenlijk van wel met die korte armpjes en pootjesquote:
Die wielen..... Ebola voor het oog.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:10 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Ib4 mooie kleuren
Thanks, heeft mij wel geholpen met een fiets bestellenquote:Op zondag 4 oktober 2015 12:47 schreef dop het volgende:
Zo is het, van daar die mooie geometrie reken bladen.
Lees het vorige topic eens door , Patroon, Ratatat, Fretwork en Muzas waren toen lekker bezig
Pics van je fietsquote:
Topfiets hoeft niet duur te zijn, ja toch? Goedkoopste racefiets per kg.quote:
Geïnteresseerd in je smaak. Vanwaar die edit trouwens?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:42 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Want? Omdat ik die wielen lelijk vind?
Omdat de logica me ontging. Maar zal zo even kijken...quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Geïnteresseerd in je smaak. Vanwaar die edit trouwens?
Straathaaiquote:
Oow komt later wel danquote:Op zondag 4 oktober 2015 16:50 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Omdat de logica me ontging. Maar zal zo even kijken...
Edit: ik kan niet van tablet of telefoon uploaden zie ik...
Mooi fietsje wel, wat voor wielen zijn dat?quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:09 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Bij deze... Geen bijzondere superfiets, wel mooie wielen :p
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Dank :-)quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mooi fietsje wel, wat voor wielen zijn dat?
Lekkere whisky glazen Patroon. De rest, die fiets dus, vind ik maar matig. Beetje instap modelletje zo met dat Rival er op.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:10 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Ib4 mooie kleuren
Helemaal top. Rood met zwart en 3T.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:09 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Bij deze... Geen bijzondere superfiets, wel mooie wielen :p
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja leuk he? Vooral het gedeelte rond het meertje. Daar hebben ze een vet toffe singletrack met steile klimmetjes aangelegd.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:14 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vandaag eens weer een keertje op de mountainbike geweest. Stukje van de route in Gieten gereden, ik kende dat stukje helemaal niet. Erg mooie route! Wegens tijdgebrek niet helemaal kunnen fietsen helaas.
Ja dat stukje heb ik meegepakt, echt tof! Ik dacht altijd dat het mtb parcour in Gieten alleen maar vlak was door het bos. Het is mooi in de buurt voor mij dus binnenkort maar eens de hele route proberen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja leuk he? Vooral het gedeelte rond het meertje. Daar hebben ze een vet toffe singletrack met steile klimmetjes aangelegd.
Broodje toch, ik moet er 180 km voor rijden en kan dat parkoers dromen. Schaam je, zo dicht in je achtertuin en de zandverstuivingen, of afgravingen?, van Gieten niet kennen. Maar ja ik kwam er al in 1991 toen jij nog liquid was.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja dat stukje heb ik meegepakt, echt tof! Ik dacht altijd dat het mtb parcour in Gieten alleen maar vlak was door het bos. Het is mooi in de buurt voor mij dus binnenkort maar eens de hele route proberen.
Niet alleen die wielen, die hele fiets is verkloot met die schreeuwende canyon reclame.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:42 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Want? Omdat ik die wielen lelijk vind?
Was je er vandaag ook Buzz? Er was superprestige, stonden aardig wat auto's langs de kant en ze hadden er prachtig weer bij!quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Broodje toch, ik moet er 180 km voor rijden en kan dat parkoers dromen. Schaam je, zo dicht in je achtertuin en de zandverstuivingen, of afgravingen?, van Gieten niet kennen. Maar ja ik kwam er al in 1991 toen jij nog liquid was.
Het is wat schreeuwerig , maar voor het geld vind ik het wel een mooi gooi en smijt koersfietsje.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:41 schreef kibo het volgende:
[..]
Niet alleen die wielen, die hele fiets is verkloot met die schreeuwende canyon reclame.
Jammer, want het is intrinsiek een mooi frame.
He Buzz, dat komt dan goed uit. Dat was ook de opzet als winter/reserve fiets!quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lekkere whisky glazen Patroon. De rest, die fiets dus, vind ik maar matig. Beetje instap modelletje zo met dat Rival er op.
Nee, ik was er niet. En dat was enerzijds omdat ik een redelijk saaie koers verwachtte, het een pleuris eind rijden is over een über saaie weg, het was hier behoorlijk mistig vanmorgen en moest een keuze maken tussen wandelen en kijken of zelf een rondje fietsen. Dus maar voor dat laatste gekozen en op tijd TV Drente aangeslingerd. Maar Valkenburg, Koppenberg cross, Namen en Francorchamps staan wel dik onderstreept in de agenda.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Was je er vandaag ook Buzz? Er was superprestige, stonden aardig wat auto's langs de kant en ze hadden er prachtig weer bij!
Ja, Canyon had er van mij ook minder op gemogen. Heb nu een 2e fiets voor 800euro. Betaalbaar en gelijke afstelling met huidige. Dat is gelukt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:05 schreef dop het volgende:
[..]
Het is wat schreeuwerig , maar voor het geld vind ik het wel een mooi gooi en smijt koersfietsje.
En een instapper, dan ken ik toch een hoop fietsen die een stuk minder zijn voor meer geld.
Goed gedaan Patroon.
Die zandafgraving die je bedoelt is van het recente NK en het WK 1991. Is wat verder weg van het dorp. En daarom heel duur om daar te organiseren want teveel agregaten nodig. Op het SP parkoers leggen ze ook een lange kabel naar die boerderij ten noorden van de NIJSloterweg (whats in a name....)quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:20 schreef Tommeke het volgende:
Haha lekker bezig Buzz. Ik ken die zandafgraving van een toertocht die ik heb gereden een paar jaar terug.
Dat is wel een andere kuil dan die van de Superprestige. Want daar kan je ook een mooi stukje fietsen zoals vandaag op tv was te zien. Ik ken alleen de weg nog niet helemaal goed daar in het bos. Als 't dinsdag een beetje weer is ga ik d'r weer heen denk ik.
Nee joh, je hebt helemaal gelijk hoor. Voor de winter moet het toch een ragbak zijn waar een beetje pekel geen pijn doet. Maar goedkoop of duur, het zijn toch nieuwe spullen en daar ben je altijd wat zuiniger mee. Daarom begrijp ik de idee achter al die nieuwe onderdelen niet helemaal. Maar dat hoeft ook niet hé.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
He Buzz, dat komt dan goed uit. Dat was ook de opzet als winter/reserve fiets!
Ach, geen zin om er ouwe meuk op te gooien. Zoveel goedkoper dan 200 euro gaat het niet worden. Zit crankstel van 20 euro op. Ketting, tandwielen en cassette hebben het meeste te leiden van pekel en die zijn makkelijk vervangbaar. Dat dit gelijk schakelt met mijn koersfiets is ook een voordeel, uit ervaring weet ik dat het altijd weer ff wennen is met shimano of campa.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee joh, je hebt helemaal gelijk hoor. Voor de winter moet het toch een ragbak zijn waar een beetje pekel geen pijn doet. Maar goedkoop of duur, het zijn toch nieuwe spullen en daar ben je altijd wat zuiniger mee. Daarom begrijp ik de idee achter al die nieuwe onderdelen niet helemaal. Maar dat hoeft ook niet hé.
die 800 geloof ik echt niet hoor.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, Canyon had er van mij ook minder op gemogen. Heb nu een 2e fiets voor 800euro. Betaalbaar en gelijke afstelling met huidige. Dat is gelukt.
Dat magquote:Op zondag 4 oktober 2015 19:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
die 800 geloof ik echt niet hoor.
Of reken je de wielen en de spullen die je had liggen niet mee?quote:
Tuurlijk niet, waarom dat meerekenen als ik het heb liggen. Heb nu thuis 4 setjes wielen, dat lijkt me voldoende.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of reken je de wielen en de spullen die je had liggen niet mee?
Ja. Nij Hemelriekje is dat. Volgende keer die kuil die ze vandaag deden ook maar ff meepakken dan. Thnx voor de uitleg!quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die zandafgraving die je bedoelt is van het recente NK en het WK 1991. Is wat verder weg van het dorp. En daarom heel duur om daar te organiseren want teveel agregaten nodig. Op het SP parkoers leggen ze ook een lange kabel naar die boerderij ten noorden van de NIJSloterweg (whats in a name....)
Ik weet het ook allemaal niet precies, maar dat zou wel verklaren waarom ddx geen lift kon krijgenquote:
Surhuisterveen altijd. Maar afgelopen keer heb ik je alleen op de deelnemerslijst gezien verder in geen velden of wegen te bekennen, je naam werd 26 x omgeroepen om aan de start te verschijnen maar niks geen Tommeke. Toen zijn ze maar zonder jou gestart.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Nij Hemelriekje is dat. Volgende keer die kuil die ze vandaag deden ook maar ff meepakken dan. Thnx voor de uitleg!
Kom je me aanmoedigen in Surhusterfean?
Als je een ouwe lul bent vind je dat vast een schreeuwerig design. Jongere renners spreekt dat juist aan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:05 schreef dop het volgende:
[..]
Het is wat schreeuwerig , maar voor het geld vind ik het wel een mooi gooi en smijt koersfietsje.
En een instapper, dan ken ik toch een hoop fietsen die een stuk minder zijn voor meer geld.
Goed gedaan Patroon.
Boh, ik ben Gosse niet die z'n naam eerst 100 keer door het dorp laat schallen voordat ie startquote:Op zondag 4 oktober 2015 22:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Surhuisterveen altijd. Maar afgelopen keer heb ik je alleen op de deelnemerslijst gezien verder in geen velden of wegen te bekennen, je naam werd 26 x omgeroepen om aan de start te verschijnen maar niks geen Tommeke. Toen zijn ze maar zonder jou gestart.
Meld je ook effe dat je een gopro op je fiets hebt?quote:Op maandag 5 oktober 2015 07:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Boh, ik ben Gosse niet die z'n naam eerst 100 keer door het dorp laat schallen voordat ie start
Ik was ziek en had me keurig netjes afgemeld. De afgelopen jaren was ik in december altijd erg druk omdat ik toen nog koerierde en ook veel werkte bij m'n andere job. Moest dan in januari eigenlijk altijd ff een weekje vrijaf nemen om op verhaal te komen.
Dat gaat dit jaar anders zijn, dus ijs en weder dienende kun je je nu alvast verheugen op mijn geklungel daar
Hoe maak je jezelf belachelijk als UCIquote:Op maandag 5 oktober 2015 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meld je ook effe dat je een gopro op je fiets hebt?
http://www.nu.nl/wielrenn(...)ns-camera-fiets.html
Begin eens met veel duurtraining op lage hartslagquote:Op maandag 5 oktober 2015 10:47 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er iemand nog een goede website met trainingsschema's? Afgelopen seizoen heb ik tijdens mijn trainingsritjes teveel maximaal gereden waardoor ik na een vakantie van 2 weken mijn conditie totaal kwijt was. Dit wil ik dit jaar voorkomen. Ik wil een goede basisconditie opbouwen. Ik heb een Tacx aangeschaft en daarop wil ik deze winter toch wel de nodige KM's af gaan leggen. Het gaat om een Vortex Smart. Ik heb hem nog niet gebruikt dus wellicht is het mogelijk om daar trainingen op in te laden????
Veel duur en dan later wat 2x20 erbij. Trainerroad heeft daarvoor wel wat base building programma's.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:47 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er iemand nog een goede website met trainingsschema's? Afgelopen seizoen heb ik tijdens mijn trainingsritjes teveel maximaal gereden waardoor ik na een vakantie van 2 weken mijn conditie totaal kwijt was. Dit wil ik dit jaar voorkomen. Ik wil een goede basisconditie opbouwen. Ik heb een Tacx aangeschaft en daarop wil ik deze winter toch wel de nodige KM's af gaan leggen. Het gaat om een Vortex Smart. Ik heb hem nog niet gebruikt dus wellicht is het mogelijk om daar trainingen op in te laden????
Beetje kort door de bocht. Mijn max HF ligt zo 30 slagen hoger dan iemand die wat ouder is en genetisch anders aangelegd.quote:
Wat bedoel je met 2x20?quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:50 schreef ratatat het volgende:
[..]
Veel duur en dan later wat 2x20 erbij. Trainerroad heeft daarvoor wel wat base building programma's.
Ik denk 2x20 minuten hogere hartslag. Interval dus.quote:
Wanneer was de laatste keer ookweer dat je won?quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:08 schreef Patroon het volgende:
Ik vind dat juichen ook niet kunnen. Als ik niet kan winnen vind ik het al erg genoeg en dan gaat hij ook nog provocerend zijn armen in de lucht gooien.. Hou me vast, hou me vast!!
Veel lange duurtrainingen... Vet saai (en koud in de winter). Of op de Tacx de wat kortere intervalletjes doen gericht op duurvermogen. Staat wel wat op Tacx Coach op YouTube.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:47 schreef Sunri5e het volgende:
Das natuurlijk een beetje makkelijk. Helemaal afhankelijk van wat je zones zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:51 schreef MarcoD het volgende:
hartslag onder de 130 houden en uren maken. eens in de twee weken een intensievere inspanning mag denk wel (als in een paar (kracht)intervallen van een paar minuten).
Maar Patroon kan daar meer over zeggen.
Dat zeg ik, als ik niet kan winnen. Elke keer dusquote:Op maandag 5 oktober 2015 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste keer ookweer dat je won?
Kortere interval gericht op duurvermogen. Leg eens uit..quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:16 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Veel lange duurtrainingen... Vet saai (en koud in de winter). Of op de Tacx de wat kortere intervalletjes doen gericht op duurvermogen. Staat wel wat op Tacx Coach op YouTube.
Ik kom volgend seizoen wel weer een keer ergens roepen dat je hard moet rijden met je kutje. Als je dan niet als eerste over de streep komt, lukt het nooit.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zeg ik, als ik niet kan winnen. Elke keer dus.
Anders stond er wel : als ik een keer niet kan winnen
Ach, ook al zou het nooit lukken. De rest er omheen is ook super mooi. Zou het mij daar alleen om gaan, dan was ik allang gestopt. Trainen, jezelf verbeteren, koersen, ploeggenoten, vorm etc. Allemaal mooiquote:Op maandag 5 oktober 2015 11:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kom volgend seizoen wel weer een keer ergens roepen dat je hard moet rijden met je kutje. Als je dan niet als eerste over de streep komt, lukt het nooit.
Yup, en dan bij de intervals je hartslag op zo'n 95% van je omslagpunt.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk 2x20 minuten hogere hartslag. Interval dus.
30 minuten infietsen, 20 minuten hoge hartslag, 20 minuten lage hartslag, 20 minuten hoge hartslag, 30 min uitfietsen.
bikeradar.comquote:Op maandag 5 oktober 2015 10:47 schreef Sunri5e het volgende:
Nice! Wat is jouw snelste tijd daar?quote:Op maandag 5 oktober 2015 15:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Giro over de oude holleweg (denk ik)
[ afbeelding ]
Geen ideequote:Op maandag 5 oktober 2015 16:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nice! Wat is jouw snelste tijd daar?
Surinaamse host zeker HAAHAHAHAHAquote:Op maandag 5 oktober 2015 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Canyon site werkt al lang niet zeg
Canyon verkoopt geen Defy'squote:Op maandag 5 oktober 2015 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Canyon site werkt al lang niet zeg
Bij de dealer?quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:09 schreef Z het volgende:
Waar kan je eigenlijk een Gios kopen, mocht je dat willen?
Dat is alleen op uitnodiging. Dit om de exclusiviteit te waarborgen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:09 schreef Z het volgende:
met je secteur clarisquote:Op maandag 5 oktober 2015 17:04 schreef Tommeke het volgende:
Dat gegeil op die Canyons steeds. Koop gewoon een Gios ofzo.
Of iets anders.
Hangt ervanaf of je een taiwangios wil (zoals kaas) of een italiaanse.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:09 schreef Z het volgende:
quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die nepgios zie je veel in Japan. Staan voor paar tientjes bij de lokale Halfords. Zeg maar de Defy sora van Japan
Man man man haten op Canyon......en als ik dan bij je in de winkel ben om een specialized te kopen heb je hem niet in mijn maatquote:Op maandag 5 oktober 2015 17:04 schreef Tommeke het volgende:
Dat gegeil op die Canyons steeds. Koop gewoon een Gios ofzo.
Of iets anders.
doet me denken aan een Colnago Master.quote:
Ben wel benieuwd hoe dat rijdt.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:55 schreef kaasplankje het volgende:
Een Gios compact pro, die zou ik nog wel eens willen hebben. De moderne stalen is dat. Goede buis, stijf maar wel iets zwaarder uiteraard. Maar dan wel met een full carbon voorvork en ahead stuurpen.
denk wel lekker, alleen te zwaar met stalen voorvork imo.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe dat rijdt.
Ja sorry manquote:Op maandag 5 oktober 2015 19:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Man man man haten op Canyon......en als ik dan bij je in de winkel ben om een specialized te kopen heb je hem niet in mijn maat![]()
Mooi! Precies de maten van mijn fiets haha.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
denk wel lekker, alleen te zwaar met stalen voorvork imo.
[ afbeelding ]
Goede geo voor mij ook, een 58 van 56.5 lang en balhoofd 17cm.
#slamthatstemquote:Op maandag 5 oktober 2015 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien is dan dit iets voor mij.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Exclusief voor zeer ervaren renners, en dat zijn vaak de wat beter gerijpte inderdaad.
Mooi! Wat is er zo speciaal aan die special edition Colombus buizen?quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:55 schreef kaasplankje het volgende:
Een Gios compact pro, die zou ik nog wel eens willen hebben. De moderne stalen is dat. Goede buis, stijf maar wel iets zwaarder uiteraard. Maar dan wel met een full carbon voorvork en ahead stuurpen.
De Rosa is wel mooier he? Die protos kost 4K als frameset? 6.5K dan.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:43 schreef muzas het volgende:
mss toch maar ff sparen....
Wat kost een protos - red - vision t42?
Dat krijg ik hier nooit door de commissie heen...quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De Rosa is wel mooier he? Die protos kost 4K als frameset? 6.5K dan.
veel te veel man, geef mij maar een defy soraquote:Op maandag 5 oktober 2015 20:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat krijg ik hier nooit door de commissie heen...
"schat ik geef ff 2 maandsalarissen uit aan een fiets..."
quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
veel te veel man, geef mij maar een defy sora
Ik weet het Tommeke. Die Gosse, wat een mannetje, rijden er 23 binnen de 1:40 komt Gosse op 3:00 binnen. Eigenlijk nog knap van 'm. En alleen hijzelf heeft nog niet door dat hij nooit de top zal halen en zelfs voor peleton vulling nog niet goed genoeg is.quote:Op maandag 5 oktober 2015 07:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Boh, ik ben Gosse niet die z'n naam eerst 100 keer door het dorp laat schallen voordat ie start
Ik was ziek en had me keurig netjes afgemeld. De afgelopen jaren was ik in december altijd erg druk omdat ik toen nog koerierde en ook veel werkte bij m'n andere job. Moest dan in januari eigenlijk altijd ff een weekje vrijaf nemen om op verhaal te komen.
Dat gaat dit jaar anders zijn, dus ijs en weder dienende kun je je nu alvast verheugen op mijn geklungel daar
Hoeft ná 1 januari 2016 niet meer. Nieuwe UCI regel die op 01/01/16 ingaat maar waar nu zo'n jurilid dat thuis niks te vertellen heeft zich nog ev n om moest laten gelden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meld je ook effe dat je een gopro op je fiets hebt?
http://www.nu.nl/wielrenn(...)ns-camera-fiets.html
quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja sorry man
Binnenkort wel weer alst goed is
Duurtraining is toch gewoon zo dat je tijdens het fietsen nog net gewoon kan lullen en niet naar adem zit te happen? Zo moeilijk is dat niet en voor iedereen begrijpelijk lijkt me.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Mijn max HF ligt zo 30 slagen hoger dan iemand die wat ouder is en genetisch anders aangelegd.
en 130/200 is natuurlijk anders dan 130/170
De boodschap klopt. Duurtraining.
Verder wel een aardige kerel hoor, beetje apart alleen. Maar dat is een trekje dat bijna elke wielrenner heeftquote:Op maandag 5 oktober 2015 21:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik weet het Tommeke. Die Gosse, wat een mannetje, rijden er 23 binnen de 1:40 komt Gosse op 3:00 binnen. Eigenlijk nog knap van 'm. En alleen hijzelf heeft nog niet door dat hij nooit de top zal halen en zelfs voor peleton vulling nog niet goed genoeg is.
Maar ik kijk er naar uit, en zal T.A. te G wel aanmoedigen.
Ah net als de Boardman's bij de Engelse Halfords. Hoe gooi ik mijn merknaam te grabbel.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die nepgios zie je veel in Japan. Staan voor paar tientjes bij de lokale Halfords. Zeg maar de Defy sora van Japan
De 'geleerde' trainingswetenschappers zullen gaan roepen dat 'echte' duurtraining nog lager ligt. Iemand die niet na 2 zoldertrappen naar adem hapt kan in laag d2 nog hele verhalen houden. Maar voor de mensen die inderdaad recreatief trainen en fietsen is de praatgrens een prima vuistregel lijkt me.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Duurtraining is toch gewoon zo dat je tijdens het fietsen nog net gewoon kan lullen en niet naar adem zit te happen? Zo moeilijk is dat niet en voor iedereen begrijpelijk lijkt me.
Zonde is dat idd.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ah net als de Boardman's bij de Engelse Halfords. Hoe gooi ik mijn merknaam te grabbel.
Ja, heb wel het idee dat als je wat meer getraind bent je minder hoeft te ademen bij een dezelfde hartslag. Zelf zit ik met duurritjes vaak mee te zingen met muziek waarvan ik niet wil toegeven dat ik er naar luister.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:15 schreef muzas het volgende:
[..]
De 'geleerde' trainingswetenschappers zullen gaan roepen dat 'echte' duurtraining nog lager ligt. Iemand die niet na 2 zoldertrappen naar adem hapt kan in laag d2 nog hele verhalen houden. Maar voor de mensen die inderdaad recreatief trainen en fietsen is de praatgrens een prima vuistregel lijkt me.
quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Zo'n venge in jouw maat is toch ook geen porum man
[ afbeelding ]
Ja mijn ervaring ook. Ook went het om op hogere hartslag te fietsen. Ken mensen die nog hele pleidooien voeren terwijl ze met hartslag 160 fietsen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:23 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ja, heb wel het idee dat als je wat meer getraind bent je minder hoeft te ademen bij een dezelfde hartslag. Zelf zit ik met duurritjes vaak mee te zingen met muziek waarvan ik niet wil toegeven dat ik er naar luister.
Nu ben ik nieuwsgierig.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:23 schreef ratatat het volgende:
met muziek waarvan ik niet wil toegeven dat ik er naar luister.
Niet eens in de richting. Meer James Franco op de piano in Spring Breakers.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Nu ben ik nieuwsgierig.
Post één youtube filmpje...
Wolter kroes?
Guus meeuwis?
Geen idee wat voor soort ritje je wil gaan maken op de mtb (zwaar en uitdagend)?quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:08 schreef KolonelBroodje het volgende:
In het weekend van 24 en 25 oktober ben ik weer op de camping in Stavelot te vinden. Dit keer gaan we met een paar van de familie daarheen om te mountainbiken. Nu vroeg ik mij af, weet iemand een leuke route daar in de buurt, misschien al een keer op Strava gefietst en dat je een linkje hebt?
Ik neem ook nog de racefiets mee zodat ik na het mountainbike nog een stukje op die fiets kan fietsen maar daar weet ik wel een paar leuke routes voor.
Alvast bedankt!
Nee niet te zwaar, opzich heb ik de conditie wel maar mijn vader gaat bijvoorbeeld ook mee en die heeft dit jaar nog geen 5 keer gefietst. Ik denk dat een route van 30-50km wel genoeg is voor iedereen die mee gaat.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:17 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Geen idee wat voor soort ritje je wil gaan maken op de mtb (zwaar en uitdagend)?
Daarmee stel je de afstand in tussen bovenste derailleur wieltje en cassette.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:59 schreef Sunri5e het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar het 3e schroefje naast de H en L op de achterderailleur voor is?
Oké, en wat kun je daar mee bereiken?quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:01 schreef ratatat het volgende:
Volgens mij om de derailleur (bovenste wieltje) dichterbij / verder van de cassette te zetten.
Als je bergcassette monteert dan moet de afstand wat groter anders loopt de der bij grote kransjes er tegen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:03 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Oké, en wat kun je daar mee bereiken?
Thnx!quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je bergcassette monteert dan moet de afstand wat groter anders loopt de der bij grote kransjes er tegen.
Niet via strava, maar via Labs kun je wel op een site komen waar dat wel mee kan. Ik zit nu mobiel, dus kan hem niet opzoeken voor je.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:22 schreef ratatat het volgende:
Kan je bij strava eigenlijk ook een route maken door een aantal segmenten te selecteren waar je overheen wilt rijden (en begin- en eindpunt) en dat er dan automatisch een route uitkomt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |