Niet mee eens. Meer je grootmoeder met verse siliconen jetsers in een Lambo.quote:kanovinnie met porno wielen is toch ook als je grootmoeder in een ferarri
Als ik meisjes voor het eerst ontmoet dragen ze meestal niet een lingeriesetje als enige kledingstuk. Sterker nog, ik heb meer praatjes gemaakt met meisjes in fietskleding en met hoge wielen dan met meisjes die in een lingeriesetje stonden. Daar zit nl. meestal glas tussenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus een meisje komt bij jou verder met hoge wielen dan in Victoria's Secret? Ach, moet kunnen.
Hoe is 't met de knie?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:39 schreef Patroon het volgende:
Week niet fietsen, veel bier en eten = 69kg.
Zaterdag nog ff uurtje gefietst, maar al snel weer last..dag erna weer stijf. Dus nog maar langer rust. wordt niet erger, maar moet echt ff rustig aan doen...best lastig met dit weer. Ben er een beetje moedeloos van te worden..quote:
Ja op de Achterdijk is het vaak kijksport. Maar vergeet ook daar achter Bunnik richting Uithof niet met al die skeelerende stutjes. Nu ff omkleden en wellicht Werkhoven-Utrecht even meenemen. Hoi!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:08 schreef Gripper het volgende:
Toch nog even dit om de toon in het nieuwe topic meteen goed te zetten.
[..]
Als ik meisjes voor het eerst ontmoet dragen ze meestal niet een lingeriesetje als enige kledingstuk. Sterker nog, ik heb meer praatjes gemaakt met meisjes in fietskleding en met hoge wielen dan met meisjes die in een lingeriesetje stonden. Daar zit nl. meestal glas tussen![]()
Trouwens, gratis tip om mooie fietskippetjes te kijken: net buiten Utrecht bij Vechten rijden elke avond diverse trainingsclubjes op de achterdijk. Ga daar langs de weg staan met je lange grijze jas, en je komt helemaal aan je trekken.
Kreeg ik altijd veel moraal van, wielrenners lopend naar boven zien gaan, en dan zelf met een gezicht van mwah,twee vingers in de neus , maar ook redelijk verrot doortrappen. Heerlijk, dat leedvermaak!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:15 schreef Patroon het volgende:
http://www.harfoto.nl/SV%20Sfeer%20Marmotte/index.html
Hmmm niet echt goed dus.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zaterdag nog ff uurtje gefietst, maar al snel weer last..dag erna weer stijf. Dus nog maar langer rust. wordt niet erger, maar moet echt ff rustig aan doen...best lastig met dit weer. Ben er een beetje moedeloos van te worden..
mwah, merk wel dat rust hem goed doet. Heeft ff tijd nodig. Hobbel wel van het ene in het ander, misschien ook niet zo gek, gezien dit mijn 1e jaar is dat ik weer fanatiek aan wielrennen doe, spieren pakken dat altijd makkelijker op dan pezen. Komende winter ff goed krachttraining doen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmmm niet echt goed dus.
Vandaag weer 90km gedraaid, gisteren 30km. Vandaag bolde het niet echt maar toen ik op de Willemsbrug werd ingehaald door iemand die ik ken en daarna aansloot leek het alsof het toch wel meeviel. Vanmiddag naar de vondelingenplaat gefietst in de havens en toen kreeg ik mijn fiets maar amper boven de 35km/u in mijn eentje.
Ik moet weer even flink wennen na een week niks doen. Even op de club raggen is misschien wel goed. Morgen of anders zondag.
Ja, dat is een goed idee, en veel rustige duurtraining dan kan je lijf wennen aan het trainingsvolume in het voorjaar. En je moet goed op je houding letten, ik zie op de foto's die ik gemaakt heb dat je rug wat krom is bij de schouders.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
mwah, merk wel dat rust hem goed doet. Heeft ff tijd nodig. Hobbel wel van het ene in het ander, misschien ook niet zo gek, gezien dit mijn 1e jaar is dat ik weer fanatiek aan wielrennen doe, spieren pakken dat altijd makkelijker op dan pezen. Komende winter ff goed krachttraining doen.
Ja die houding kan ik ook meer verbeteren door corestability. Ik heb idd wat een soort katterug. Heb trouwens nooit last van mijn rug, niet op de fiets en niet in het dagelijks leven.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat is een goed idee, en veel rustige duurtraining dan kan je lijf wennen aan het trainingsvolume in het voorjaar. En je moet goed op je houding letten, ik zie op de foto's die ik gemaakt heb dat je rug wat krom is bij de schouders.
/papa
Ja echt zoon wielrennerskwaal is dat. Je moet ook goed achterkant schouders trainen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja die houding kan ik ook meer verbeteren door corestability. Ik heb idd wat een soort katterug.
Ja klopt!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja echt zoon wielrennerskwaal is dat. Je moet ook goed achterkant schouders trainen.
Rugpijn komt nog wel, als je ouder wordt.
Foto's moet ik nog opladen, maar dat is ws. dit weekend aan de beurt.
Leuke foto's door, vooral de 13e. Die vrouw staat er echt zo bij van "ik had je toch verteld dat dit te zwaar voor je was, maar je wou me weer niet geloven."quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:15 schreef Patroon het volgende:
http://www.harfoto.nl/SV%20Sfeer%20Marmotte/index.html
Was het een wandeltocht of een fietstocht.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:15 schreef Patroon het volgende:
http://www.harfoto.nl/SV%20Sfeer%20Marmotte/index.html
Dat is de + 8.5 uur groep.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Was het een wandeltocht of een fietstocht.
Inderdaad! Ik bleef ook even hangen bij die foto.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:55 schreef Wombcat het volgende:
Ik zit nu in een franse bakoven, bij Nantes in de buurt. Echt warm hier. In het dorpje hier zag ik een thermometer die 35 graden aanwees
Nog ff 1½ uur gefietst en in die tijd een liter gedronken.
[..]
Leuke foto's door, vooral de 13e. Die vrouw staat er echt zo bij van "ik had je toch verteld dat dit te zwaar voor je was, maar je wou me weer niet geloven."
Ja, die dakdekker maar heuën dat ik snel een dropbox moest maken, zet niemand z'n foto's erbij....quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Foto's moet ik nog opladen, maar dat is ws. dit weekend aan de beurt.
wat een klootzak. Ik zou hem ook flink uitschelden. Deed hij het express of per ongeluk voor zover dat kon? En hoe reageerde hij?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:06 schreef keesfietst het volgende:
Tering wat een simpele figuren heb je toch. Vader met zoon hangen blijkbaar al een tijdje achter me (weg langs kanaal). Halen me bij een stoplicht in, ik gelijk bij die ouwe in z'n wiel, rochelt ie opzij echt vol in m'n gezicht. Even flink verrotgescholden en gevraagd of ie zin had om een klap voor z'n harses te krijgen.![]()
Verder wel ideaal fietsweer 's avonds. Was ook nog vrij druk met wielrenners.
Maak je niet druk, dat zal jou toch nooit overkomen..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wat een klootzak. Ik zou hem ook flink uitschelden. Deed hij het express of per ongeluk voor zover dat kon? En hoe reageerde hij?
Leuke foto idd. Dacht bij die foto:"Het gaat hem vanavond niet worden zeker".quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:55 schreef Wombcat het volgende:
Leuke foto's door, vooral de 13e. Die vrouw staat er echt zo bij van "ik had je toch verteld dat dit te zwaar voor je was, maar je wou me weer niet geloven."
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:06 schreef keesfietst het volgende:
Tering wat een simpele figuren heb je toch. Vader met zoon hangen blijkbaar al een tijdje achter me (weg langs kanaal). Halen me bij een stoplicht in, ik gelijk bij die ouwe in z'n wiel, rochelt ie opzij echt vol in m'n gezicht.
Hij haalde me in en moet gezien hebben dat ik gewoon achter hem aansloot. Dan nog, kwatten = omkijken of er niemand achter je rijdt. Was zo'n verbannen Amsterdammer: "Ohhh sorry man!"quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wat een klootzak. Ik zou hem ook flink uitschelden. Deed hij het express of per ongeluk voor zover dat kon? En hoe reageerde hij?
Als ik niemand in mijn wiel hoor, of niet net iemand heb ingehaald, leeg ik zonder te kijken mijn neus of mond.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:42 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Hij haalde me in en moet gezien hebben dat ik gewoon achter hem aansloot. Dan nog, kwatten = omkijken of er niemand achter je rijdt. Was zo'n verbannen Amsterdammer: "Ohhh sorry man!"
Was bijna thuis dus had ook geen zin om er een heel drama van te maken, maar het is gewoon goor.
Die rotonde was gewoon de druppel bij die vent, voor wat betreft jouw algehele gedrag.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:44 schreef Oksel het volgende:
Nou, ik had ook wat vanavond. Slecht gemixte groep, daar begon het al mee. Ik ging op een volledig overzichtelijke, lege rotonde tegen 't verkeer in (was korter). Gaat een oudere vent (die normaal niet eens met ons meefietst) die dus geen voorrijder was compleet uit z'n plaat tegen mij. Schreeuwen dat dat niet mag, dat ik normaal moet doen, echt, enorm boos. Dus ik kijk 'm aan, en vraag 'm of hij nu serieus is. En weer schreeuwen, dit & dat, ik moest normaal doen, bladiebla. Dus ik vertel 'm dat 'ie m'n vader niet is, dat 'ie normaal moet praten, en dat hij z'n grote bek moet houden. Keert hij om. Prima! Oksel door de bocht.
We weten natuurlijk hier allemaal dat die ouwe wel gelijk had en je onder uit de zak gaf. Je voelde je zeker ff Johnnie Hogerland op z'n soewarte Bianchi nadat je teveel TdF gekeken had en dacht dat jij dat ook wel kon, linksom een rotonde nemen.quote:
Die gaan inderdaad niet al te lang mee, ik moest ze ook vervangen na 3k km. Voordeel is wel dat dit type lager heel goedkoop te krijgen is van SKF, paar eurootjes, en vervangen is niet moeilijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
Nouja beter remmen dan een full carbon velg. Wel altijd zwaarder natuurlijk. Ik vind mavic qua velg erg goed, de naaf is niet super maar wel oké maar moet wel regelmatig onderhoud. Maar dat geld eigenlijk voor vrijwel ieder wiel.
Ik heb met die khamsins ook al een kaduuk achterwiellagertje, best snel al want ik heb ze net een half jaar, wel in de winter en voorjaar ermee gereden.
Is het relevant dat hij normaal wel of niet mee fietst? De afgelopen week waren er meerdere ongelukken tussen wielrenners en andere verkeersdeelnemers, waarvan sommigen helaas ook met een dodelijke afloop. Natiebreed worden er stevige discussies gevoerd over hoe alle verkeersdeelnemers zo veilig mogelijk hun ding kunnen blijven doen, bij voorkeur zonder (veel) concessies te doen. Ik kan me wel voorstellen dat die vent dan gefrustreerd raakt als wat jongens een rotonde linksom nemen. Dat is niet bevorderlijk voor het imago. Dan had hij wellicht alsnog anders kunnen reageren, maar dan was de boodschap ook anders aangekomen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:23 schreef Oksel het volgende:
Nou, normaal fietst hij niet eens mee, en ik was niet de enige die het deed. Wel de eerste. Moet kunnen. Schreeuwen en boos worden om zoiets niet, das overdreven.
zoals altijd ligt de waarheid in het midden. Als hij het had gedaan op een drukke rotonde was het terrecht van die kerel, maar als er helemaal niemand is, dan moet zo een spelerijtje toch ook wel kunnen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:13 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Is het relevant dat hij normaal wel of niet mee fietst? De afgelopen week waren er meerdere ongelukken tussen wielrenners en andere verkeersdeelnemers, waarvan sommigen helaas ook met een dodelijke afloop. Natiebreed worden er stevige discussies gevoerd over hoe alle verkeersdeelnemers zo veilig mogelijk hun ding kunnen blijven doen, bij voorkeur zonder (veel) concessies te doen. Ik kan me wel voorstellen dat die vent dan gefrustreerd raakt als wat jongens een rotonde linksom nemen. Dat is niet bevorderlijk voor het imago. Dan had hij wellicht alsnog anders kunnen reageren, maar dan was de boodschap ook anders aangekomen.
http://nos.nl/artikel/529(...)ijdt-na-botsing.html
http://nos.nl/artikel/529(...)sing-wielrenner.html
http://nos.nl/artikel/527018-ernstig-ongeluk-met-wielrenner.html
Ons allebei nietquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maak je niet druk, dat zal jou toch nooit overkomen..
Het is idd goor als je zo'n fluim in je bek krijgtquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:42 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Hij haalde me in en moet gezien hebben dat ik gewoon achter hem aansloot. Dan nog, kwatten = omkijken of er niemand achter je rijdt. Was zo'n verbannen Amsterdammer: "Ohhh sorry man!"
Was bijna thuis dus had ook geen zin om er een heel drama van te maken, maar het is gewoon goor.
Nu hoor je er echt bijquote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:06 schreef keesfietst het volgende:
Tering wat een simpele figuren heb je toch. Vader met zoon hangen blijkbaar al een tijdje achter me (weg langs kanaal). Halen me bij een stoplicht in, ik gelijk bij die ouwe in z'n wiel, rochelt ie opzij echt vol in m'n gezicht. Even flink verrotgescholden en gevraagd of ie zin had om een klap voor z'n harses te krijgen.![]()
Verder wel ideaal fietsweer 's avonds. Was ook nog vrij druk met wielrenners.
Bah wat een smerig collumnquote:Op woensdag 17 juli 2013 09:16 schreef forty-two het volgende:
[..]
Nu hoor je er echt bij
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)iet-wielrennen.dhtml
Wel vervelend natuurlijk, beetje lame als ze net een tijd achter jou hebben zitten schuilen...
Doe je dat ook als jij bij wijze van spreken eerst een tijd achter die persoon hebt gehangen?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik niemand in mijn wiel hoor, of niet net iemand heb ingehaald, leeg ik zonder te kijken mijn neus of mond.
Maw het leven lacht je toe, want je valt meer op wielen dan op lingerie toch?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:08 schreef Gripper het volgende:
Als ik meisjes voor het eerst ontmoet dragen ze meestal niet een lingeriesetje als enige kledingstuk. Sterker nog, ik heb meer praatjes gemaakt met meisjes in fietskleding en met hoge wielen dan met meisjes die in een lingeriesetje stonden.
Ik heb geen grijze jas, mag ik er ook gewoon tussendoor fietsen? Dan kan ik net doen of m'n gehijg van het sporten is.quote:Trouwens, gratis tip om mooie fietskippetjes te kijken: net buiten Utrecht bij Vechten rijden elke avond diverse trainingsclubjes op de achterdijk. Ga daar langs de weg staan met je lange grijze jas, en je komt helemaal aan je trekken.
Ga je langs de kanalen? ik wilde in het voorjaar daar gaan fietskamperen, maar het was nog te koud...quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:23 schreef forty-two het volgende:
Heb trouwens vakantie vanaf vandaag, donderdag richting de Bourgogne voor een weekje toeren door de heuvels
Zatedag nog even naar de tour bij Annecy
Pff ja echt een verschrikking hoe asociaal mensen kunnen zijn..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:06 schreef keesfietst het volgende:
Tering wat een simpele figuren heb je toch. Vader met zoon hangen blijkbaar al een tijdje achter me (weg langs kanaal). Halen me bij een stoplicht in, ik gelijk bij die ouwe in z'n wiel, rochelt ie opzij echt vol in m'n gezicht. Even flink verrotgescholden en gevraagd of ie zin had om een klap voor z'n harses te krijgen.![]()
Verder wel ideaal fietsweer 's avonds. Was ook nog vrij druk met wielrenners.
Waar wacht je nog op, spring nu in de auto en scheur naar Bourg d Oisans, en ga morgen de hele dag staan zuipen en schreeuwen in Bocht 7!quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:23 schreef forty-two het volgende:
Heb trouwens vakantie vanaf vandaag, donderdag richting de Bourgogne voor een weekje toeren door de heuvels
Zatedag nog even naar de tour bij Annecy
Oh ja, daar heb ik ook nog een foto van.quote:
Ik heb ook niet gezegd dat ik er veel geld voor ga betalen. Ik kan ze misschien overnemen van een vriend.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:52 schreef eentwee het volgende:
Ik denk dat er betere wielen zijn voor dat geld dan Cosmics. Ze maken wel veel herrie,dat is ook belangrijk. Weet niet of Bullets en RS80 dat ook doen.
Ja? Die is wel een weekje ruzie waard?quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh ja, daar heb ik ook nog een foto van.
[ afbeelding ]
Zonde dat ik toch niet die kant op ga. We waren eerst met een paar kerels van plan te gaan, beetje bierdrinken en rellen. Nu kunnen ze ineens allemaal niet, moeder de vrouw vindt het dan toch een slecht plan dat ze 2 dagen weg zijn.
En toen ik het er gisteren met een leuk meisjescollegaatje (en ook tourfan) over had zei ze: ik wil best met je mee hoor, lekker feesten en drinken! Dus ik heb een nacht kamperen op de Alpe met een mooie dronken vrouw afgeslagen, terwijl de regen zacht op ons tentje tikt
Natuurlijk niet. Ik vind het geen probleem als iemand in mijn wiel zit. Maar ik ga niet elke keer als ik mijn neus moet legen, achterom kijken of er misschien iemand in mijn wiel zit, zovaak komt dat hier niet voor en als dat zo is, hoor ik ze wel of heb ik diegene net in gehaald. Ik kwak natuurlijk nooit bewust in iemand zijn gezicht.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:20 schreef forty-two het volgende:
[..]
Doe je dat ook als jij bij wijze van spreken eerst een tijd achter die persoon hebt gehangen?
Ik zag jou een tijdje geleden zeggen dat jij er geen probleem mee had als iemand achter je hangt, dat je er dan naast ging rijden om een praatje te maken of ze gewoon uit het wiel rijdt...
Held.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:07 schreef Gripper het volgende:
Dus ik heb een nacht kamperen op de Alpe met een mooie dronken vrouw afgeslagen, terwijl de regen zacht op ons tentje tikt
Middenin de stortbuien. Nee ik ga zaterdag op de Semnoz staan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Waar wacht je nog op, spring nu in de auto en scheur naar Bourg d Oisans, en ga morgen de hele dag staan zuipen en schreeuwen in Bocht 7!
Hier alvast het repertoire![]()
-van voor naar achter van links naar rechts
-Jeeeee eee eee.... k wil seks met die kale!!
-Bauke Mollema, tralalala!!! Bauke Mollema, tralalalalalalalalaaaaa!!
[ afbeelding ]
Ik vind het rot voor je, is het eindelijk mooi weer zit jij met je knie. Kan je het niet in laten tapen met dat gekleurde tape? (Even de naam kwijt). En niet forceren!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zaterdag nog ff uurtje gefietst, maar al snel weer last..dag erna weer stijf. Dus nog maar langer rust. wordt niet erger, maar moet echt ff rustig aan doen...best lastig met dit weer. Ben er een beetje moedeloos van te worden..
Bedankt voor je medelevenquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:36 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik vind het rot voor je, is het eindelijk mooi weer zit jij met je knie. Kan je het niet in laten tapen met dat gekleurde tape? (Even de naam kwijt). En niet forceren!
Iedereen heeft wel eens een moment meegemaakt dat een medeweggebruiker volledig uit z'n plaat gaat.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:55 schreef Oksel het volgende:
Als de voorrijder tegen mij had gezegd; Ok, ga ff niet tegen 't verkeer in, had ik gezegd; SURE! Maar als zo'n vent die er even bij komt hangen meteen volledig uit z'n dak gaat, tja, wie de bal kaatst..
Ik vind het vaak geen probleem, wel als het pannenkoeken zijn die te dicht op mijn achterwiel gaan rijden, of zonder een woord te zeggen met windkracht 4, lekker in mijn wiel schuilen. Wees dan ook zo sociaal om even wat te zeggen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is het probleem als er iemand achter je rijdt vraag ik me af?
De Trek? Welke fiets rijd je nu dan?quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:40 schreef CyclingGirl het volgende:
En ik heb trouwens gisterenavond mijn fiets verkocht!
Eens!quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het vaak geen probleem, wel als het pannenkoeken zijn die te dicht op mijn achterwiel gaan rijden, of zonder een woord te zeggen met windkracht 4, lekker in mijn wiel schuilen. Wees dan ook zo sociaal om even wat te zeggen.
quote:
De framemaat is gelijk aan de lengte van zitbuis. Dit is de afstand tussen het hart van de trapas en de bovenkant van de zitbuisquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:06 schreef fetss het volgende:
Framemaat, welke maat is dat eigenlijk 59 bijvoorbeeld? cm? waarvan?
Dan wel een bepaalde verhouding tot die afstand, bijv. bij zogeheten "sloping" frames (zie mijn bovenstaande foto).quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:10 schreef fetss het volgende:
[..]
De framemaat is gelijk aan de lengte van zitbuis. Dit is de afstand tussen het hart van de trapas en de bovenkant van de zitbuis
Mooie fiets!quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:12 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Dan wel een bepaalde verhouding tot die afstand, bijv. bij zogeheten "sloping" frames (zie mijn bovenstaande foto).
Moet dat van carbon zijn om soignee te zijn?quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Alu bidonhouders. Dat is niet erg soignee natuurlijk.
Mooie fiets verder.
Nee, dat hoeft niet. Maar geen Alu in ieder geval.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet dat van carbon zijn om soignee te zijn?
Thx.. Sinds de foto zijn er trouwens wel andere pedalen op gekomen ipv deze spd's (heb me bij aanschaf aan laten praten dat uitwisseling met MTB makkelijk zou zijn...)quote:
Is toch ook zo?quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:16 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Thx.. Sinds de foto zijn er trouwens wel andere pedalen op gekomen ipv deze spd's (heb me bij aanschaf aan laten praten dat uitwisseling met MTB makkelijk zou zijn...)
Soignee? Sja..In dat geval vind je m'n lampjes en lange kooi derrie waarschijnlijk ook niet fraai en had je liever een wit zadel en witte stuurlint gezien... bidonhouders.. sja... het zijn bidonhouders en ze doen hun werk.. al zou ik witte stiekum wel mooier vinden.. misschien bestel ik wel nieuwe.. goede opties die zowel 500 als 750 ml bidons vast blijven houden?quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Maar geen Alu in ieder geval.
Die ervaring heb ik niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:19 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Heb liever 2 paar schoenen / pedalen. MTB = modderpoten...
http://www.elite-it.com/custom-race/quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:18 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Soignee? Sja..In dat geval vind je m'n lampjes en lange kooi derrie waarschijnlijk ook niet fraai en had je liever een wit zadel en witte stuurlint gezien... bidonhouders.. sja... het zijn bidonhouders en ze doen hun werk.. al zou ik witte stiekum wel mooier vinden.. misschien bestel ik wel nieuwe.. goede opties die zowel 500 als 750 ml bidons vast blijven houden?
Ah kijk, die hebben ze ook bij de webshop waar ik vaak bestel. En goedkoper dan k dacht ook. Zal de volgende bestelling een paar meebestellen en kijken hoe het staat / ze bevallenquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.elite-it.com/custom-race/
Maar ik heb zelf ook een lange derrie hoor.
Alu bidonhouders vind ik oud uitzien. De glasvezel bidonhouders zijn lichter en passen zich beter naar de vorm van de bidon aan, dan doen alu's niet. Het is dus ook praktisch dat ik alu houders niet mooi vind.
Wel een kleurcombinatie uitkiezen die bij de fiets past he.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:24 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Ah kijk, die hebben ze ook bij de webshop waar ik vaak bestel. En goedkoper dan k dacht ook. Zal de volgende bestelling een paar meebestellen en kijken hoe het staat / ze bevallen
veel plezier met je nieuwe fietsquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:24 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Ah kijk, die hebben ze ook bij de webshop waar ik vaak bestel. En goedkoper dan k dacht ook. Zal de volgende bestelling een paar meebestellen en kijken hoe het staat / ze bevallen
Dankje!quote:
zoiets?quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wel een kleurcombinatie uitkiezen die bij de fiets past he.
En een 42 binnenblad.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:34 schreef kanovinnie het volgende:
Noujaaa zeg! Tejay van garderen rijd met een ligstuur op zijn racefiets. Bah
Dat is nog tot daar aan toe.quote:
Verstandige keuze ook. Westra heeft er flink veel profijt van gehad.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja en dan een fietswissel van Froome voor de afdaling hoorde ik net, dat hebben ze al ingepland.
1300 incl. schoenen/pedalen/simpele computer. Nieuw inderdaad.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:53 schreef fetss het volgende:
Aal321, wat heeft die fiets je gekost? Gloednieuw?
Tsja niet elke broek(lijn) van bioracer heeft hetzelfde zeem. Volgens mij gebruiken de clubs de instap/middenklasse modellen van bioracer. Ik ben erg tevreden met het duurste zeem van ze.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:46 schreef CFF het volgende:
Das niet al te veel geld voor een broek + shirt. Ik let altijd wel op kwaliteit van het materiaal en dan voornamelijk de zeem.
Vanuit de club hebben wij bioracer broeken, echter die zeem vind ik niets. Als ik geen clubkleding hoef te dragen draag ik mijn eigen spul. Ooit eens op een Progetto X2 zeem gezeten en deze vindt ik tot nu toe het beste.
Heb je al een ontwerpje gemaakt of laat je dat doen?
En dat wordt niet meer gedeeld of...?quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:34 schreef Oksel het volgende:
Via Buzz adresje gekregen voor mooie fietskleding. Beetje Castelli stijl, met 5cm brede band onder aan de broek, en schijnbaar een topzeem (duurste lijn). Wordt rustig pakje met weinig gekkigheid, met toffe text achterop (Good company always wins!), daaronder logo + tekstje van mijn bedrijf. Denk aan verkoopprijs van 50 EUR ex. BTW voor broek + shirt. Wat vinden jullie?
Die tekst hebbie in ieder geval niet zelf bedachtquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:34 schreef Oksel het volgende:
Via Buzz adresje gekregen voor mooie fietskleding. Beetje Castelli stijl, met 5cm brede band onder aan de broek, en schijnbaar een topzeem (duurste lijn). Wordt rustig pakje met weinig gekkigheid, met toffe text achterop (Good company always wins!), daaronder logo + tekstje van mijn bedrijf. Denk aan verkoopprijs van 50 EUR ex. BTW voor broek + shirt. Wat vinden jullie?
Welke is hun duurste zeem? De zeem welke ik mee rijdt is de 3D, je hebt dan nog de 3D+ welke meer geschikt is voor de wat zwaardere renners volgen bioracer en de smooth zeem.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja niet elke broek(lijn) van bioracer heeft hetzelfde zeem. Volgens mij gebruiken de clubs de instap/middenklasse modellen van bioracer. Ik ben erg tevreden met het duurste zeem van ze.
Zo mag ik het horenquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:09 schreef tes.je het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat ik er veel geld voor ga betalen. Ik kan ze misschien overnemen van een vriend.
Leest zeker mee op FOKquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:40 schreef Oksel het volgende:
Vent die mij uitkafferde en vervolgens omkeerde omdat ik zei dat 'ie z'n grote mond moest houden had ik net in de mail met excuus. Da's dan wel weer netjes.
Wie gaat dat kopen dan?quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:34 schreef Oksel het volgende:
Via Buzz adresje gekregen voor mooie fietskleding. Beetje Castelli stijl, met 5cm brede band onder aan de broek, en schijnbaar een topzeem (duurste lijn). Wordt rustig pakje met weinig gekkigheid, met toffe text achterop (Good company always wins!), daaronder logo + tekstje van mijn bedrijf. Denk aan verkoopprijs van 50 EUR ex. BTW voor broek + shirt. Wat vinden jullie?
Als je de penis over de horizontale buis legt, moet deze tot halverwege de stuurpen komen. Dan weet je ook meteen je framemaat.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:10 schreef fetss het volgende:
[..]
De framemaat is gelijk aan de lengte van zitbuis. Dit is de afstand tussen het hart van de trapas en de bovenkant van de zitbuis
Nou, wel zelf verzonnen, per ongeluk. Las ergens iets verkeerd, en dacht dat ik las "Good company always wins", maar er stond wat anders. Misschien wel die. Vind 't wel een toffe slogan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die tekst hebbie in ieder geval niet zelf bedacht
Bij de marmotte reden wat Denen rond, een team van een of andere groene energie maatschappij, met de slogan "clean energy always wins"
Maar doe maar 's een ontwerp, ben wel benieuwd!
Ik rij met smooth zeem. Heeft veel oovereenkomsten met Assos zeem.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:55 schreef CFF het volgende:
[..]
Welke is hun duurste zeem? De zeem welke ik mee rijdt is de 3D, je hebt dan nog de 3D+ welke meer geschikt is voor de wat zwaardere renners volgen bioracer en de smooth zeem.
Mwah, twijfelgevalletje. Kan me hier de verleiding ook nog enigszins voorstellenquote:Op woensdag 17 juli 2013 08:50 schreef Oksel het volgende:
http://goo.gl/maps/ORDdm
Maar dan volledig leeg, zonder auto's of werkzaamheden. Tja.
Mooi fietsje aal!quote:
Thanks. Die Elite Cannibal ziet er inderdaad goed uit! Iemand al ervaringen? Opening is groter maar daarom misschien ook meer kans op vallende bidons?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooi fietsje aal!
En welkom![]()
Elite heeft nu ook een nieuw model, waar je je bidon ook van de zijkant kunt insteken: de cannibale. In zwart en wit, met rode accentjes. Past heel goed bij jouw Specialized (en zometeen ook bij de rode accenten van m'n red spullen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welkom.. nice bike. Merk je ook echt verschil met die rare stukjes in je voor en achtervork?quote:
op nog wel een paar plekken. In totaal telde ik er 7 of 8. Valt er nog wat aan te doen of is het einde oefening?quote:
Ik zou er geen berg mee af gaan. Of het voor een normaal rondje in de buurt nog kan ..... Ik zou het niet doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
op nog wel een paar plekken. In totaal telde ik er 7 of 8. Valt er nog wat aan te doen of is het einde oefening?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:08 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Thanks. Die Elite Cannibal ziet er inderdaad goed uit! Iemand al ervaringen? Opening is groter maar daarom misschien ook meer kans op vallende bidons?Die zal waarschijnlijk niet geschikt zijn voor 750ml bidon, alleen voor 500ml als ik het zo inschat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik ga morgen wel ff naar de fietsenmaker hier. Hoe kan dir gebeurd zijn? Ik probeer altijd om alle gaten en stoepjes heen te sturen en dat lukt sltijd vrij aardig. Nu ben ik met mijn 83-85 kg niet de lichste maar dat zou toch wel moeten kunnen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, nieuw wiel kopen.
Of evt. een nieuwe velg en opnieuw laten spaken.
Bwoah, ik zou ze oprijden in de winter hoor, 't breekt echt niet zomaar in twee.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:22 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik zou er geen berg mee af gaan. Of het voor een normaal rondje in de buurt nog kan ..... Ik zou het niet doen.
Mwa, als het kapot gaat en je bent wat verder van huis of je maakt een val zit je gebakken. Dan heb ik liever een extra setje kamshins voor nog geen 100 euro.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bwoah, ik zou ze oprijden in de winter hoor, 't breekt echt niet zomaar in twee.
wat Kaas zegt.. oprijden in de winter, of voor op de tacx oid. Gewoon goed telefoon altijd meenemen. Kans op breuk (spaak die eruit knalt met nippel en al) is groter dan bij gewoon goed wiel. Maar voor zelfde geld, rijd je hier nog 3k mee zonder problemen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kan ik zeker weggooien?
nope.. (rijd op banden zonder profiel, maar dat terzijde)..quote:
wat is de functie van die draad door je spaken?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit overkomt iedereen wel eens. Zo snel als je de kans krijgt vervangen. In noodgeval kun je ermee doorrijden. Ooit ontdekte ik zoiets veel erger toen ik nog een eind voor Podgorica zat. Ermee doorgereden tot Dubrovnik omdat er simpelweg geen enkele fietsenhandelaar in de steden die ik doorkwam was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Autobanden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Profiel op de banden? Dat is toch nog van voor de oorlog.
Als je elite bidons van 750 ml koopt passen ze precies. Die hebben een vernauwing precies op de hoogte van dat uitstekende lipje, en blijven daarom gewoon zitten. Ik heb twee soewarte voor noodgevallen, want natuurlijk niet soignee die grote veldflessen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die zal waarschijnlijk niet geschikt zijn voor 750ml bidon, alleen voor 500ml als ik het zo inschat.
Wat een bende zeg. Mik maar weg dat wiel. Voor negen tientjes heb je een nieuw setje Shimano RS00. Of reed je Campa? Daar is ook voor weinagh meer een setje nieuw wielen te koop. En met jouw jaar kilometrage, doe je daar jaaaaaaaren mee!quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kan ik zeker weggooien?
zijn fulcrum racing 5 dus zou geen rommel moeten zijn. Nu maar ff zoeken naar iets moois.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat een bende zeg. Mik maar weg dat wiel. Voor negen tientjes heb je een nieuw setje Shimano RS00. Of reed je Campa? Daar is ook voor weinagh meer een setje nieuw wielen te koop. En met jouw jaar kilometrage, doe je daar jaaaaaaaren mee!
Reflectiering. Dat was de fiets waarop ik m'n eerste PBP reed.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:53 schreef the_critic het volgende:
[..]
wat is de functie van die draad door je spaken?
Thx. Soignee moet ik leren, zal eraan denken :-)quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
welkom.. nice bike. Merk je ook echt verschil met die rare stukjes in je voor en achtervork?
En zoals het fok betaamd.. toch even zeiken![]()
opjes en moertje van ventiel halen.. en achter heb je lang ventiel.. ook niet soignee
Botje is lastig te bulde, maar even serieus...?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:04 schreef Patroon het volgende:
Je bent als botjebuilder vast zo stijf als een plank...
euuuh ze zullen max 15K gereden hebbenquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:39 schreef eentwee het volgende:
@kano: wat is je budget voor andere wielen?
Met die haarscheurtjes kun je nog wel rijden maar je hebt idd wel kans dat er opeens een doorscheurt en dan heb je een flinke slag. Gezien het feit dat het een 2:1 gespaakt wiel is met niet al teveel spaken is zo'n slag dan gelijk erg groot. De scheurtjes zijn het gevolg van te hoge spaakspanning, te zwak velgbed, ontbreken van eyelets of een combi. Bij Ksyriums zie je dit veel. De velgen van R5 zijn niet zo licht dus te hoge spaakspanning is waarschijnlijk, zeker als je FM eraan geprutst heeft. Maar als je er bijv. 30k km mee gereden zou hebben kun je het de wielen niet meer kwalijk nemen.
F3 of handgespaakt door een degelijke wielbouwer?quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
euuuh ze zullen max 15K gereden hebben
Budget... Tsjah, geen idee. Wat is er nodig voor een leuk setje waarbij ik dit niet zomaar heb? Nieuw welteverstaan.
wildcats f3 bedoel je? Ken ik niet. Of bedoel fulcrum racingquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:26 schreef Yankee het volgende:
[..]
F3 of handgespaakt door een degelijke wielbouwer?
klikpedalen? Spd past altijd in spd, maar er is ook spd-sl. En dan nog verschillende merken, looks of shimano etc. Ik weet niet of dat onderling uit aakt.quote:
Oke, dus als je een merk kliks hebt+zelfde merk schoenen zit het wel snor?quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
klikpedalen? Spd past altijd in spd, maar er is ook spd-sl. En dan nog verschillende merken, looks of shimano etc. Ik weet niet of dat onderling uit aakt.
nee ook niet. Je moet echt dezelfde soort hebben. Ikmheb specialized schoenen met shimano pedalen, en die pedalen zijn SPD.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:10 schreef spierbal het volgende:
[..]
Oke, dus als je een merk kliks hebt+zelfde merk schoenen zit het wel snor?
tsjah, ik woon bij adam. En om nou naar de andere kant van het land te rijden voor een setje wielen vind ik ook zo wat. Zeker omdat het met internetprijzen niet al te veel zal schelen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hoi kano,
In november december is hier vlakbij in hoogezand een fietswinkel die dan alles 1 dag voor 50% korting heeft, ik wacht met mooie carbon wielen kopen tot die actie er is. Misschien is het de moeite waard om tot die tijd te wachten voor een nieuw setje wielen, als je niet van plan bent om veel te gaan fietsen. Dit scheelt een boel geld, en je kan dan kijken voor wielen die normaal buiten je budget liggen.
Wachten duurt langik wil die hoge carbon wielen zo graag hè
Die beone frames zijn in verhouding wel lang en laag balhoofd, dus veel spacers, zoals op je bianchi.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:49 schreef Oksel het volgende:
Tommeke, had jij geen inside-info over die frames op BVA Auction, en zei je niet dat er nog meer aan kwam? Voor 500-600 zoek ik nog 1 of 2 frames.
Nee ik zit in het huis van m'n ouders in het meer bergachtige gedeelte dichtbij Cluny. Wegen gaan daar af en toe behoorlijk scherp omhoog, soms wel 15~20% maar gemiddeld zo rond de 5%. Heerlijk om te fietsenquote:Op woensdag 17 juli 2013 09:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ga je langs de kanalen? ik wilde in het voorjaar daar gaan fietskamperen, maar het was nog te koud...
Pfff zo niet aan mij besteed... Ik zag het gisteren nog op tv... Zou jij daar tussen gaan zitten?quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Waar wacht je nog op, spring nu in de auto en scheur naar Bourg d Oisans, en ga morgen de hele dag staan zuipen en schreeuwen in Bocht 7!
Hier alvast het repertoire![]()
-van voor naar achter van links naar rechts
-Jeeeee eee eee.... k wil seks met die kale!!
-Bauke Mollema, tralalala!!! Bauke Mollema, tralalalalalalalalaaaaa!!
[ afbeelding ]
Oh, nou ja. Weet jij of er nog meer kome?quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die beone frames zijn in verhouding wel lang en laag balhoofd, dus veel spacers, zoals op je bianchi.
nee geen idee.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Oh, nou ja. Weet jij of er nog meer kome?
Ze hebben vet veel van die frames en dumpen ze niet in een keer omdat dan de prijs per frame lager zal uitvallenquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:49 schreef Oksel het volgende:
Tommeke, had jij geen inside-info over die frames op BVA Auction, en zei je niet dat er nog meer aan kwam? Voor 500-600 zoek ik nog 1 of 2 frames.
Ja, is eigenlijk niet verantwoord wmb.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:26 schreef Tommeke het volgende:
Die afdaling van de Sarenne is echt link trouwens! Ik kan wel aardig afdalen, maar daar heb ik echt rustig aan gedaan.
Oke, ga ik wel even langs de fietswinkel voor de zekerheid als ik het ga aanschaffen. Zat eraan te denken om gewoon wat zooi op de markt in Spanje te kopen tijdens de vakantie, maarja dan grote kans dat het niet zou passen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nee ook niet. Je moet echt dezelfde soort hebben. Ikmheb specialized schoenen met shimano pedalen, en die pedalen zijn SPD.
Het gaat allemaal om het plaatje wat je onder de schoen schroeft
Wat wil je nu eigenlijk?quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:32 schreef spierbal het volgende:
[..]
Oke, ga ik wel even langs de fietswinkel voor de zekerheid als ik het ga aanschaffen. Zat eraan te denken om gewoon wat zooi op de markt in Spanje te kopen tijdens de vakantie, maarja dan grote kans dat het niet zou passen.
Thnx!
Ik heb laats een fietsgehaald, op deze trappers is al een kliksysteem gemonteerd, dus zal fijn zijn als ik die gewoon kan blijven gebruiken ipv alles te vervangen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk?
Ik ga ervan uit dat je nu een fiets met klikschoentjes hebt? Als je een nieuwe schoen koopt, dan kun je gewoon de plaatjes onder die andere schoen uithalen en onder de nieuwe zetten. De plaatjes zitten nooit onder de schoen als je deze aanschaft, daar zitten alleen de gaten in om vrijwel elk type plaatje onder kunnen te monteren.
Ik zie dus geen probleem waarom je geen schoen uit Spanje kan meenemen omdat je een bepaald kliksysteem hebt...
Plaats anders ff een fotootje van de pedalen, grote kans dat iemand hier je meteen kan vertellen welk systeem dat is, en dus welke plaatjes er onder je schoenen moeten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:49 schreef spierbal het volgende:
[..]
Ik heb laats een fietsgehaald, op deze trappers is al een kliksysteem gemonteerd, dus zal fijn zijn als ik die gewoon kan blijven gebruiken ipv alles te vervangen.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Plaats anders ff een fotootje van de pedalen, grote kans dat iemand hier je meteen kan vertellen welk systeem dat is, en dus welke plaatjes er onder je schoenen moeten.
Pijnscheutjes? Begin van een hernia denk ik. Wacht maar even totdat het iets verder trekt naar je been. Dan weet je het zeker.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:00 schreef spierbal het volgende:
Hee even een vraagje sinds kort een wielren/racefiets. Ik heb een beetje lage rugpijn. Geen blijvende pijn maar meer dat ik een pijnscheutje krijg als ik mijn torso draai of een beetje naar een zijkant leun.
Alvast bedankt.
338 euries voor een setje Fulcrum 3. Ik denk dat dat een hele goede prijs / prestatie verhoudiing is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
euuuh ze zullen max 15K gereden hebben
Budget... Tsjah, geen idee. Wat is er nodig voor een leuk setje waarbij ik dit niet zomaar heb? Nieuw welteverstaan.
Voor mijn lichte wielen was ik 520 voor kwijt, setjes bombproof wielen waarbij gewicht niet uitmaakt zal waarschijnlijk een stuk minder zijn helemaal als gewicht er niet toe doet, maar 100 euro gaat denk niet lukken. Moet je even een mailtje sturen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wildcats f3 bedoel je? Ken ik niet. Of bedoel fulcrum racing
Wat ben je kwijkt voor handgespaakt? De enige goeie die ik ken is wheeltec in schagen.
Jammer dat ik in de catagorie "te dik voor gewone wielen" valquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:11 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Voor mijn lichte wielen was ik 520 voor kwijt, setjes bombproof wielen waarbij gewicht niet uitmaakt zal waarschijnlijk een stuk minder zijn helemaal als gewicht er niet toe doet, maar 100 euro gaat denk niet lukken. Moet je even een mailtje sturen.
Bij Rose in Bocholz was een setje zilverkleurige RS00 anders wel voor 84 euro te koop (vorige maand in iedergeval dan).quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:11 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Voor mijn lichte wielen was ik 520 voor kwijt, setjes bombproof wielen waarbij gewicht niet uitmaakt zal waarschijnlijk een stuk minder zijn helemaal als gewicht er niet toe doet, maar 100 euro gaat denk niet lukken. Moet je even een mailtje sturen.
Anders kijk je toch even op de website van die dozenschuiver in Zwanenburg. Voor een setje wielen zou mij dat niks uitmaken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jammer dat ik in de catagorie "te dik voor gewone wielen" val![]()
Zal hem wel even mailen ja.
Je bent iets van 85kg toch? Dan valt het nog wel mee wat betreft opletten welke wielen je koopt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jammer dat ik in de catagorie "te dik voor gewone wielen" val![]()
Zal hem wel even mailen ja.
Nou..... als Puala ook nog op de stang meegenomen wordt, wordt het toch een lastig verhaal denk ik...quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die Fulcrums gaan tot 101 kilo ofzo...mot dus kunnen.
Dat verklaard wel waarom die huidige wielen stuk zijn. Volgende keer maar op de MTB, die heeft 100 mm vering en dikkere banden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou..... als Puala ook nog op de stang meegenomen wordt, wordt het toch een lastig verhaal denk ik...
PFff, ik heb gewoon een eigen mening hoorquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mag jij wel zo stoer doen van het vrouwtje?
Zonda he? Schijnt dezelfde te zijn maar dan anders gespaakt volgens andere wijze mannen op het internet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:44 schreef buzz1291 het volgende:
Dan zou ik niet twijfelen en gewoon zo'n setje Fulcrum 3 halen, als de prijs binnen het budget valt. Patroon is laaiend enthousiast over die F3 wielen. Let er bij Vos wel op dat er een Campa body opzit, want die gasten zijn niet te vertrouwen. En eest even bellen.
Verstandig, buba EN biba hé! Dan ben je met jouw jaargemiddelde weer voor de eerste 5 jaar gesteld.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:47 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zal tegen de tijd dat ik de banden er om ga leggen wel even om advies vragen.
Gooi er denk ik meteen maar nieuwe banden op. Krijg ik daar ook geen gezeik mee.
2 jaar geleden bij de vorige aankomst op de Alpe stond ik er zelf ook tussen, die foto is van mij.quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:57 schreef forty-two het volgende:
Pfff zo niet aan mij besteed... Ik zag het gisteren nog op tv... Zou jij daar tussen gaan zitten?
KLB / Bocht 7 - Alpe d'Huezquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
2 jaar geleden bij de vorige aankomst op de Alpe stond ik er zelf ook tussen, die foto is van mij.geweldige dag, de avond ervoor aangekomen, s avonds nog een stuk de berg op gelopen en halverwege ergens geslapen in een stukje bos. De dag zelf is inderdaad net carnaval. Wat een sfeertje!
Maar een hele week op de berg zuipen en hossen zou ik wel een beetje teveel van het goede vinden
En vergeet niet dat deze bij de FM dan ook meestal uitsluitend met een Shimano/Sram body op voorraad zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:53 schreef CFF het volgende:
Fulcrum is gemaakt voor wielrenners die met Shimano rijden maar geen Campa wielen willen steken. Spaakpatroon is inderdaad net even anders, aan beide wielsets doe je zeker geen verkeerde koop.
Wild slapen kan daar makkelijk? Dat lijkt me nou eigenlijk wel een goed idee voor volgend jaar. Hoe ben je gelopen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:53 schreef Gripper het volgende:
s avonds nog een stuk de berg op gelopen en halverwege ergens geslapen in een stukje bos.
Nieuw geintje hier op kantoor. Foto's van Photobucket worden gefilterd @Web violation. Nu ben ik vast gerapporteerd.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
2 jaar geleden bij de vorige aankomst op de Alpe stond ik er zelf ook tussen, die foto is van mij.geweldige dag, de avond ervoor aangekomen, s avonds nog een stuk de berg op gelopen en halverwege ergens geslapen in een stukje bos. De dag zelf is inderdaad net carnaval. Wat een sfeertje!
Maar een hele week op de berg zuipen en hossen zou ik wel een beetje teveel van het goede vinden
Klopt inderdaad Buzz, altijd goed opletten of de juiste body erop zit als je met campa rijdt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En vergeet niet dat deze bij de FM dan ook meestal uitsluitend met een Shimano/Sram body op voorraad zijn.
Als ik idd een nieuwe buba eropzet kan er ook wel een nieuwe biba in ja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Verstandig, buba EN biba hé! Dan ben je met jouw jaargemiddelde weer voor de eerste 5 jaar gesteld.
Volgend jaar zal de tour waarschijnlijk niet Alpe d huez aandoen, das ongeveer om de 2-3 jaar.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Wild slapen kan daar makkelijk? Dat lijkt me nou eigenlijk wel een goed idee voor volgend jaar. Hoe ben je gelopen?
HEb je er nog een maat bij?quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:09 schreef w00h00 het volgende:
Vanwege het stoppen met fietsen heb ik hier nog een zgan fietsvest liggen van Ultima t..w.v 79,- .
Ik wil hem voor een nette prijs weg doen, dus mocht iemand hier interesse hebben PM me dan maar even, dan komen we er zeker uit.
Foto 1 / foto 2
Heb je die site bekeken? Bij aankoop van wielset worden cassette en banden gratis gemonteerd terwijl jij je 'heerlijke bakkie' koffie op drinktquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik idd een nieuwe buba eropzet kan er ook wel een nieuwe biba in ja.
Zodra het schema van volgend jaar bekend is, zal ik je wel lastig vallen welke berg het beste is voor zoiets. Had je een klamboe voor de muggen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:13 schreef Gripper het volgende:
Volgend jaar zal de tour waarschijnlijk niet Alpe d huez aandoen, das ongeveer om de 2-3 jaar.
Precies. Vanmiddag effkes langs dan maar.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:27 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Heb je die site bekeken? Bij aankoop van wielset worden cassette en banden gratis gemonteerd terwijl jij je 'heerlijke bakkie' koffie op drinkt.
Weet je meteen 99% zeker dat je een campa body heb!
Heb je wel gelijk in. Heb nu dus continental ultra sport.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:34 schreef MarcoD het volgende:
Wat een topzaak!
Als je tevreden ben met die bandjes gewoon weer dezelfde doen? Misschien heeft vos ook mooie aanbiedingen voor bandjes.
Carbonnen remrand is niet optimaal als je naar de hoge bergen gaat is mij vertelt. Dat doe je vooral met klimwielen. Alu kan beter tegen de hitte veroorzaakt door remmen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:07 schreef CFF het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een setje velgen. Na mijn ongelukkige valpartij kan ik beide notubes velgen weg gooien. De velg moet rond de 400 gram zitten, het liefst minder aangezien het voor in de bergen gebruikt wordt. Daarbij mag de remrand van aluminium of carbon zijn, de velg moet wel geschikt zijn voor clincher banden.
Ik zat al te denken aan chinese velgen. Ik kan natuurlijk ook weer notubes nemen maar hier lees je soms wel mindere ervaring over (klapband). Wie of wie heeft een idee?
Verbrand carbon ruik ik ook in de koersquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Carbonnen remrand is niet optimaal als je naar de hoge bergen gaat is mij vertelt. Dat doe je vooral met klimwielen. Alu kan beter tegen de hitte veroorzaakt door remmen.
Wat voor chinese velgen zou je willen?
Mavic open pro is erg goed, niet superlicht, 435gram
Ambrosio Excellight S.S.C. Clincher Rim ook wel fraai misschien? 430gram
DT Swiss RR 415 415gram
Die zijn iig allemaal lekker sterk. Je hebt wel lichtere velgen zoals Kinlin maar ik ben er niet kapot van. Ook die Stans notubes kan niet iedere vouwband om blijkbaar, Gripper had daar last mee.
Waarom ben je eigenlijk gevallen op de Alpe? Vertel eens?
nope.. dit is een ahead.. kun je niet meer verhogen als deze afgezaagd is. Dus toch pen omdraaien als dit kan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:10 schreef Sloggi het volgende:
Ik wil mijn stuur wat hoger zetten, maar ik weet niet of dat wel gaat bij mijn fiets. De schroef in de stuuras (?) heb ik al losgedraaid, maar het stuur krijg ik niet hoger. Kan dit überhaupt bij mijn stuur?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een andere optie is natuurlijk de stuurnok omdraaien, maar ik probeer liever eerst het stuur wat hoger te zetten.
Oké, bedankt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
nope.. dit is een ahead.. kun je niet meer verhogen als deze afgezaagd is. Dus toch pen omdraaien als dit kan.
Ik vind dat carnaval publiek echt helemaal niks. Heeft niets met wielrennen te maken. De meesten die er staan hebben zelf nog nooit op een racefiets gezeten, ze zoeken gewoon een aanleiding om zich ladderzat te zuipen en te feesten. Zoiets past totaal niet bij het wielrennen, gewoon niet soigné!quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
2 jaar geleden bij de vorige aankomst op de Alpe stond ik er zelf ook tussen, die foto is van mij.geweldige dag, de avond ervoor aangekomen, s avonds nog een stuk de berg op gelopen en halverwege ergens geslapen in een stukje bos. De dag zelf is inderdaad net carnaval. Wat een sfeertje!
Maar een hele week op de berg zuipen en hossen zou ik wel een beetje teveel van het goede vinden
Porte bijna omver, Riblon bijna omver, Van Garderen bijna omver... Triest volk dat inderdaad alleen om te zuipen komt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind dat carnaval publiek echt helemaal niks. Heeft niets met wielrennen te maken. De meesten die er staan hebben zelf nog nooit op een racefiets gezeten, ze zoeken gewoon een aanleiding om zich ladderzat te zuipen en te feesten. Zoiets past totaal niet bij het wielrennen, gewoon niet soigné!.
Dit is het zelfde publiek die ook richting Leeuwarden komt om "carnaval" te vieren, als de 11stedentocht op de schaats wordt verreden. Staan ze de hele nacht in de stad te zuipen en te schreeuwen...![]()
Ben erg te spreken over die wielen. Lekker strak en als de wind er van zij in komt maken de spaken een zoevend geluid. Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal maar vergelijken mijn Shimano RS10 wielen zijn ze een stuk stijver.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:01 schreef kanovinnie het volgende:
Patroon, wat vind je van de fulcrum racing 3?
De klimtijdrit naar de Kronplatz in de Ronde van Italië van 2008 was 12,9 km lang. Langs een groot gedeelte van de klim was een lullig touwtje gespannen en stonden soldaten als buffer tussen het publiek en de wielrenners. Geen dronken toerist die het in z'n hoofd haalt om dan in een Borat pak met een van de renners mee te rennen.quote:
Da's inderdaad een beter idee.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:43 schreef Bismarck het volgende:
[..]
De klimtijdrit naar de Kronplatz in de Ronde van Italië van 2008 was 12,9 km lang. Langs een groot gedeelte van de klim was een lullig touwtje gespannen en stonden soldaten als buffer tussen het publiek en de wielrenners. Geen dronken toerist die het in z'n hoofd haalt om dan in een Borat pak met een van de renners mee te rennen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De oplossing om de volgende keer het vreemdelingenlegioen in te zetten op de slotklimmen.
In de klim naar de Angliru in de Ronde van Spanje waren toen ook extra agenten neergezet. Kan me nog goed voor de geest halen hoe toen zo'n agent een tijdje met Contador meerende om met de wapenstok in de hand dronken toeschouwers omver te kegelen.
Er stonden vandaag op meerdere plekken batterijen aan gendarmerie, zelfs met auto's. Er waren in 'onze' bocht zelfs 2 agenten uit Nederland. Tegen zoveel idioten doe je gewoon niks, behalve met dranghekken. Wat me het meest verbaast is dat de Nederlandse renners het aanmoedigen en er blijkbaar baat bij/geen last van hebben.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:43 schreef Bismarck het volgende:
[..]
De klimtijdrit naar de Kronplatz in de Ronde van Italië van 2008 was 12,9 km lang. Langs een groot gedeelte van de klim was een lullig touwtje gespannen en stonden soldaten als buffer tussen het publiek en de wielrenners. Geen dronken toerist die het in z'n hoofd haalt om dan in een Borat pak met een van de renners mee te rennen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De oplossing om de volgende keer het vreemdelingenlegioen in te zetten op de slotklimmen.
In de klim naar de Angliru in de Ronde van Spanje waren toen ook extra agenten neergezet. Kan me nog goed voor de geest halen hoe toen zo'n agent een tijdje met Contador meerende om met de wapenstok in de hand dronken toeschouwers omver te kegelen.
waarom heb je voor deze gekozen en niet voor een andere set?quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben erg te spreken over die wielen. Lekker strak en als de wind er van zij in komt maken de spaken een zoevend geluid. Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal maar vergelijken mijn Shimano RS10 wielen zijn ze een stuk stijver.
-Mooie set (2012 model)quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
waarom heb je voor deze gekozen en niet voor een andere set?
quote:
Absoluut, deze was toch vele maten te groot en een oud modelletje (maar wel een puike fiets).quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:28 schreef Oksel het volgende:
Bekijk het positief; kun je mooi wat nieuws kopen.
Ik heb nu een toko gevonden die aan huis leveren, 132 euro voor een alu racefiets voor een week. Niet slecht op zich en goedkoper dan een nieuwe voorvork. Eenmaal in Nederland kan ik dan vrij snel weer deze fiets van de hand doen en een nieuwe kopen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:25 schreef Yankee het volgende:
Racefiets huren niet mogelijk? Ik was in mei twee weken in toscane en heb volgens mij in Lucca wel wat verhuurtoko's gezien die ook racefeitsen hadden
Wat wil je uitgeven?quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:29 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Absoluut, deze was toch vele maten te groot en een oud modelletje (maar wel een puike fiets).
Nog tips waar ik een mooie nieuwe fiets kan kopen en of ik het beste carbon kan gaan of toch niet?
Maakt me eigenlijk niet uit, als ik maar tevreden ben, maar laten we zeggen, 2000 euro max. Wil ik hem wel precies op maat en van goede kwaliteit. Liefst Italiaans omdat ik esthetisch gezien het mooist vind...quote:
Kun je bijna alles zelf of wil je de fiets kopen bij een fm in de buurt zodat je daar makkelijk langs kunt gaan wanneer er iets is?quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Maakt me eigenlijk niet uit, als ik maar tevreden ben, maar laten we zeggen, 2000 euro max. Wil ik hem wel precies op maat en van goede kwaliteit. Liefst Italiaans omdat ik esthetisch gezien het mooist vind...
Als ik jou was zou ik die fiets gaan huren en lekker van de vakantie proberen te genieten. Je kunt daar prachtig fietsen. Zie je bij thuiskomst in NL wel wat je gaat doen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:30 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb nu een toko gevonden die aan huis leveren, 132 euro voor een alu racefiets voor een week. Niet slecht op zich en goedkoper dan een nieuwe voorvork. Eenmaal in Nederland kan ik dan vrij snel weer deze fiets van de hand doen en een nieuwe kopen.
Twee agenten uit Nederland. Nou, poe, poequote:Op donderdag 18 juli 2013 21:29 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Er stonden vandaag op meerdere plekken batterijen aan gendarmerie, zelfs met auto's. Er waren in 'onze' bocht zelfs 2 agenten uit Nederland. Tegen zoveel idioten doe je gewoon niks, behalve met dranghekken. Wat me het meest verbaast is dat de Nederlandse renners het aanmoedigen en er blijkbaar baat bij/geen last van hebben.
Ik vind dat het meer met massahysterie dan met liefde voor de sport te maken heeft. Zelfde wat je bij wedstrijden van het Nederlands Elftal of schaatswedstrijden ziet.
Welk type voorvork is het? Is deze helemaal van carbon of niet? Probeer de 2 delen van de vork eens in tegengestelde richting te bewegen, hoor je dan een kraakje?quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben hier in Firenze naar de FM geweest. Die zei: "Dat is niet zo mooi". Dus ik vroeg: Kan ik daarmee fietsen of is dat gevaarlijk? Antwoord: tsja, alles is gevaarlijk. Hij zei dat hij het onderdeel wel kon bestellen maar dat het inmiddels meer zou kosten dan de fiets waard is, en dat het bovendien tot september duurt ivm de zomer...
Ben erg teleurgesteld omdat ik hier 3 weken ben en ik inmiddels nog alleen maar heen en terug naar de FM ben gefietst. Ik weet niet hoe gevaarlijk zo'n scheurtje is (want daar lijkt het toch wel heel sterk op") maar gezien de scheur over bijna de hele breedte van de voorvork loopt en zelfs aan de zijkant een stuk doorgaat, durf ik eigenlijk niet harder dan 15 meer met het ding te rijden...Zit inmiddels te denken om het ding hier van de hand te doen en een nieuwe (full-carbon?) fiets te kopen nu ik toch hier ben, maar ja, die moet dan ook weer mee op het vliegtuig en straks sta ik in Nederland met nóg een kapotte fiets...
Van die oude blank alu? Anders maak je toch zelf een spaak op lengte van een andere? Is 't een met een recht eind zonder knikje?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:31 schreef eentwee het volgende:
Nou ik zou daar geen meter meer op durven rijden.
Geen meter meer kúnnen rijden is trouwens ook fijn. Als er een spaak in je achterwiel knalt en het wiel vervolgens tegen het frame aanloopt (16 spaaks Cosmic Pro). Die spaken zijn natuurlijk ook nergens meer te krijgen.
Bianchi alu carbon 2007. Volgens mij is het zwarte deel van carbon en het bovenste deel dat niet zichtbaar is en in het stuur zit, van alu. Hwt zou idd ook de lak kunnen zijn. Heb zitten denken de lak er bijnhet scheurtje af te schuren om te kijken hoe het er dan uitzietquote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:01 schreef CFF het volgende:
[..]
Welk type voorvork is het? Is deze helemaal van carbon of niet? Probeer de 2 delen van de vork eens in tegengestelde richting te bewegen, hoor je dan een kraakje?
Als ik het zo zie zit er een laag blanke lak op en zou het kunnen zijn dat de lak is gebarsten. Ik ben echter geen fietsenmaker of carbon expert.
Als je weet hoe het is met carbon dan kun je dat wel doen, maar mijn keus zou het zeker niet zijn. Zelfs bij de duurste velgen (Edge/Enve) zijn verhalen bekend van vervorming bij afdalen. Het remprobleem wordt deels opgelost door een extra laagje op het remvlak te doen ("basalt" bij sommige Chinese velgen, keramisch bij Edco, Zipp heeft hun "firecrest" lijn) maar het warmteprobleem niet. Full carbon clincher is gewoon geen gelukkige combinatie. En farsports zal wat dat betreft ook niet vooraan de ontwikkeling lopen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:02 schreef CFF het volgende:
[..]
Verbrand carbon ruik ik ook in de koers![]()
Tegenwoordig zijn die carbonnen remranden al beter geworden wat ik zo her en der lees. Tot nu toe kom ik op deze wielset cq velg uit: http://www.farsports.cn/product/detail.php/id-142.html Semi-Aero en toch licht. Gebruikerservaringen welke ik gelezen heb zijn ook erg positief.
Ik ben in de afdaling van de alpe achterop een auto geknald welke rechtaf wou slaan maar besloot eerst links uit te wijken. Vol geremd en naar links gestuurd maar de auto was niet meer te ontwijken. Ikzelf heb mijn sleutelbeen daarbij gebroken en mijn wielen bollen ook niet meer. Ik heb het hele jaar al uitgekeken naar de marmotte en dan is het in een flits voorbij.
Nu dus opzoek naar vervanging en neig wel naar das setje van farsports. Ik weet hoe carbon remt maar al je er aan went en vertrouwen in krijgt dan durf ik er ook wel mee af te dalen. Ik zal die velgen welke jij aan haalt ook eens bekijken.
Ik denk ook dat 't alleen in de lak zit, de vorkpoot zelf loopt ws door, alleen de naad waar alu kop 't overneemt van de carbonwikkels is zichtbaar.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:15 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Bianchi alu carbon 2007. Volgens mij is het zwarte deel van carbon en het bovenste deel dat niet zichtbaar is en in het stuur zit, van alu. Hwt zou idd ook de lak kunnen zijn. Heb zitten denken de lak er bijnhet scheurtje af te schuren om te kijken hoe het er dan uitziet
Even een officiele Mavic dealer bellen. Die hebben allemaal zo'n map in huis waar ze elk type Mavic spaak in hebben zitten. Ik heb wel eens bij Allizi in Bussum, een nieuwe spaak in een ouder Ksyrium Elite wiel laten zetten. Micha de Vries (mtb en crossert) is daar chef monteur.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:31 schreef eentwee het volgende:
Nou ik zou daar geen meter meer op durven rijden.
Geen meter meer kúnnen rijden is trouwens ook fijn. Als er een spaak in je achterwiel knalt en het wiel vervolgens tegen het frame aanloopt (16 spaaks Cosmic Pro). Die spaken zijn natuurlijk ook nergens meer te krijgen.
Of de afdaling in de Glandon ook was genaturaliseerd (tot officiële 100% Franse route) weet ik niet, maar geneutraliseerd was ie welquote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:54 schreef muzas het volgende:
Is de afdaling van de Glandon van vandaag hetzelfde als die het Fok!-elite team heeft gereden? (die genaturaliseerde in de Marmotte)
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Of de afdaling in de Glandon ook was genaturaliseerd (tot officiële 100% Franse route) weet ik niet, maar geneutraliseerd was ie wel![]()
Cool.quote:Ja, de eerste 50 km van deze etappe zijn precies hetzelfde als het begin van de Marmotte.
In St etienne de Cuines gaan zij rechtdoor de madeleine op, en de Marmotte ging daar rechtsaf.
Diverse sportbrillen-merken zorgen er ook voor dat er een insert in kan met glazen op sterkte. Adidas bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ultra_ivo weet dat precies, die heeft een speciaal model dat precies over z'n bril gaat. Maar een beetje goede opticien moet je denk ik ook verder kunnen helpen....
Vragen aan ervaringsdeskundigen is toch geen probleem? Dan kan je johnddd, mij en jou ook wel wegsturen. Want de info over vorken, wielen en vakantiebestemming is ook te googlen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Thepurplehaze:
Of je Googled even...
Mijn vader heeft een Adidas sportbril met van die inzetglazen. Hij is daar tevreden over al is het wat lastig uit je ooghoeken kijken omdat de inzetglaasjes vrij klein zijn vergeleken met een normale bril. Beter zou zijn om de bril zelf op sterkte hebben (vergelijkbaar met een zonnebril op sterkte), maar het op sterkte krijgen van dat rondlopende materiaal is vooralsng buitengewoon duur. Oakley biedt dat soort oplossingen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:55 schreef ThePurpleHaze het volgende:
Kan zijn dat ik hier eerder naar geïnformeerd heb, maar iemand die ervaring hedft met fietsbrillen voor brildragers? Heb ooit gehoord dat er zoiets bestaat als een fietsbril waar je glazen achter kan zetten o.i.d.
Ik heb het wiel er eens uitgehaald en (met de hand) wat druk gezet op de vork...niks aan te zien. Ook met een munthe niets te horen. Geen gekraak ook, nich bij het buigen noch tujdebs get fietsen. Fiets is virige week trouwens nog op die plek gevallen in de woonkamer, het zou dus ook de lak kunnen zijn...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat 't alleen in de lak zit, de vorkpoot zelf loopt ws door, alleen de naad waar alu kop 't overneemt van de carbonwikkels is zichtbaar.
Als je het wiel uit de fiets haalt en je legt 't frame plat op de grond, ga dan es voorzichtig met je voet druk zetten op het uiteinde van de vork, dan kan je zien of de scheur wijkt.
Adidas is daarin gespecialiseerd. En die vind je dan ook bij de betere opticien. Er zijn wel meer merken die een inlay voor brilleglazen hebben zoals Rudy Project maar die vind je in Nederland dan weer niet bij de opticien en moet je zelf bij een opticien gaan leuren of hij er een paar glazen voor with maken. Maar reken er maar op dat je dit soor brillen alleen in het hogere segment tegenkomt, dus zo rond de twee honderd euro of daaromtrend.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:55 schreef ThePurpleHaze het volgende:
Kan zijn dat ik hier eerder naar geïnformeerd heb, maar iemand die ervaring hedft met fietsbrillen voor brildragers? Heb ooit gehoord dat er zoiets bestaat als een fietsbril waar je glazen achter kan zetten o.i.d.
Als we niets meer van je horen kan het maar één ding betekenen..... Ik heb hier ergens nog wel een van harte beterschaps- en condeleance kaartje liggen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb het wiel er eens uitgehaald en (met de hand) wat druk gezet op de vork...niks aan te zien. Ook met een munthe niets te horen. Geen gekraak ook, nich bij het buigen noch tujdebs get fietsen. Fiets is virige week trouwens nog op die plek gevallen in de woonkamer, het zou dus ook de lak kunnen zijn...
Eerst laten checken ja voordat je er wat mee gaat doen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als we niets meer van je horen kan het maar één ding betekenen..... Ik heb hier ergens nog wel een van harte beterschaps- en condeleance kaartje liggen.![]()
Het zal best wel niet, maar ik zou er geen meter meer op WILLEN rijden, en zeker niet in heuvelachtig terrein.
Die Zonda's hebben zo te zien ook nog cup & cone lagers. Dat rolt waarschijnlijk net iets beter dan die F3 met industriele lagers. En campa zal best wel een mooi marketing verhaal hebben voor dat spaakpatroon. Ik zou me over het verschil in sterkte (als dat er al is) met jouw gewicht (no pun intended) geen zorgen maken. Voor minder dan 300 euro ben je weer het mannetje. Nou ja, als je dan die drie rode kruizenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:12 schreef kanovinnie het volgende:
Hmmmm. Fulcrum racing 3 vs zonda. Zonda vind ik gaver, racing 3 lijkt me sterker door het spaakpatroon. (Hihi, patroon)
Is dat ook zo? Of zit dat in mijn kop?
Beter af te stellen en vervanging van een paar kogeltjes gaat heel wat eenvoudiger dan een lager dat je er uit moet tikken en een nieuwe er in persen. Die industrielagers zijn alleen voor de productie snelheid en het gemak, maar zeker niet beter. Profs willen er nog steeds niet mee rijden. Nu is het ook niet zo dat die lagers ieder jaar vervangen moeten worden. maar geef maar eens een slinger aan een goed afgesteld cup&cone voorwiel en kijk dan eens hoe lang dat doordraait tov een wiel met industrie lagers. Dan zie je echt een verschil. En die C&C wielen kun je ook nog tunen met keramische kogels, maar dan moet je ff in de portemonee. Profs rijden allemaal met keramische C&C wielen, geen vet er in maar een minimale hoeveelheid dunne olie. Dat vergt dan wel veel vaker onderhoud, maar vraag je maar eens af waarom ze dat doen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
Qua duurzaamheid en vervangen? Is cup and cone dan net zo makkelijk als een industrielager?
Ik vroeg ook naar ervaringen, daar is het een forum voor toch. Bovendien link je naar een product wat ik niet bedoelde, toch bedankt voor je inbreng.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Thepurplehaze:
Of je Googled even...
Wel even uitkijken dan dat ze je niet die 2-way fit clincher versie aansmeren want daarvan schijnt de velgrand blijkbaar niet geheel optimaal te passen wanneer je een buba + biba mnonteert. Maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
Die Zonda's zijn wel het tofste vind ikToch maar voor die gaan dan.
Ja, dat soort verhalen kwam ik ook tegen ja.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel even uitkijken dan dat ze je niet die 2-way fit clincher versie aansmeren want daarvan schijnt de velgrand blijkbaar niet geheel optimaal te passen wanneer je een buba + biba mnonteert. Maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen.
Meh qua glazen niet... Zal beide geslepen kunststof zijn... Maar het montuur is vaak wel verschillend. Een sportbril is toch wat nauwsluitender en heeft van die rubbers in de neus/pootjes zodat ie niet van je giecheltje glijdt als je zweet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:38 schreef ThePurpleHaze het volgende:
Als ik gewoon een zonnebril op sterkte koop, is dat dan een groot verschil met die fietsglazen?
Die Zonda clincher is er in 2 versies, de normale en de 2-way fit. Die laatste moet je dus NIET hebben.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, dat soort verhalen kwam ik ook tegen ja.
Ik heb dus WEL de zonda clincher nodig, niet de 2-way fit. Toch?
Duidelijk. Wil voorkomen dat ik overbluft wordt omdat ik het zelf niet helemaal weet en thuis kom met de verkeerde.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Zonda clincher is er in 2 versies, de normale en de 2-way fit. Die laatste moet je dus NIET hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |