SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Naam van het team?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:16 schreef MarcoD het volgende:
Heb wel een team waarbij jullie je kunnen inschrijven.
Afgelopen 4 jaar elk jaar ingeloot.
Daar kan Kees over meepratenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:45 schreef Gripper het volgende:
Wel oppassen voor je eigen mouwen en andere wielrenners die net muisstil in je wiel zijn komen rijden (true story, afgelopen zaterdag )
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:06 schreef keesfietst het volgende:
Tering wat een simpele figuren heb je toch. Vader met zoon hangen blijkbaar al een tijdje achter me (weg langs kanaal). Halen me bij een stoplicht in, ik gelijk bij die ouwe in z'n wiel, rochelt ie opzij echt vol in m'n gezicht. Even flink verrotgescholden en gevraagd of ie zin had om een klap voor z'n harses te krijgen.![]()
Verder wel ideaal fietsweer 's avonds. Was ook nog vrij druk met wielrenners.
Sorryquote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:32 schreef Leonos het volgende:
Was iemand vorige keer bij de fok! meet ook hele tijd iemand zijn neus aan het leeg halen.
Dacht dat het normaal was ofzo
Ik ookquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:17 schreef Flipmoehoe het volgende:
en ingeschreven voor de Amstel gold race, 150km it is
wandelen = meer tijd om van de omgeving te genietenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ook![]()
nu nog door de loting SPANNONT.. Ik hoop zo dat ik de agr mag wandelen.
Alleen de ketting. En die groep pas op een nieuw frame erop gooien.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef muzas het volgende:
Ik moet meuk voor die fiets hebben.
Is een KMC 10EL echt merkbaar beter dan een 10.93? Of alleen lichter en duurder?
Of zal ik gewoon een rival groep op die giant klappen.
Hmm dat is wel het kijken waard. En iets van Sigma?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
Tweedehands garmin edge 800?
Of zo'n bryton of mio. Maar dan kan je denk ik je geld nog beter in de fik steken.
Geen ervaring mee.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hmm dat is wel het kijken waard. En iets van Sigma?
ik heb paar weken terug een mio cyclo 315 hc gekocht (279 nieuw)quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:18 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog naar een goede fietscomputer zonder richting de 300 eu te gaan. Hij moet sowieso het volgende hebben:
- Cadansmeter
- Hartslagmeting met Ant+
- Navigatie met vooringestelde routes
Heeft iemand nog tips?
Als je voor dat ding van sigma gaat, kun je ook de Edge 25 nemen. Goedkoper en kan hetzelfde.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hmm dat is wel het kijken waard. En iets van Sigma?
was er eerst ook wat huiverig voor, na alle horror verhalen over een mio. Maar heb een aantal mensen gesproken die er ook 1 hadden en die waren er ook allemaal positief over. ook de koppeling met strava werkt prima. Je rit uploaden op mioshare en binnen een minuut staat hij ook op strava.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:11 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb deze zomer een Mio toestel mogen testen. Fijn apparaatje!
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:36 schreef Flipmoehoe het volgende:
Je hebt er ook een "suprise me" functie op zitten, hier kan je aangeven hoe ver je wil fietsen en dan maakt hij een rondje voor je.. kan je kiezen uit 3 opties.
Of je geeft een tijd aan, met een gemiddelde die je denkt te gaan fietsen en maakt daar een willekeurig rondje van.
GPX file inladen werkt ook prima, zo laatst 2 routes foutloos nagefietst.
Ik had die 505 versie te leen. En was ook wat huiverig, maar ook de klantenservice van Mio (ff gebeld met wat domme vragen) was goed. Navigeren ging best oke. Alleen op plekken waar veel wegen bij elkaar komen minder, dan moet je ff rustig/goed kijken.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:30 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
was er eerst ook wat huiverig voor, na alle horror verhalen over een mio. Maar heb een aantal mensen gesproken die er ook 1 hadden en die waren er ook allemaal positief over. ook de koppeling met strava werkt prima. Je rit uploaden op mioshare en binnen een minuut staat hij ook op strava.
Enigste wat jammer is dat ik daarvoor nog een kabeltje nodig heb. De 505 HC met wifi lag net ff wat buiten budget namelijk
Ik had een probleempje met het toestel, was al geregistreerd door de vorige gebruiker. Maar op facebook door mio nederland binnen 24 uur geholpen door het serienummer door te geven waarna ze het toestel konden loskoppelen en ik hem weer kon registreren. Het navigeren op de racefiets gaat echt prima. Alleen moet je idd even opletten op zulke punten. Had een weg 2x in mijn route zitten.. hij navigeerde goed maar net op dat punt waar ik de 2de keer rechtsaf moest ging hij met de oude route verder.. wist dat ik daar af moest en daarna pakte hij ook meteen de goede route weer.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik had die 505 versie te leen. En was ook wat huiverig, maar ook de klantenservice van Mio (ff gebeld met wat domme vragen) was goed. Navigeren ging best oke. Alleen op plekken waar veel wegen bij elkaar komen minder, dan moet je ff rustig/goed kijken.
Idee is om dan later de Zondas met 23mm GP4000 oid te rijden voor als ik wat sneller moet (liever geen 25mm meer om die velgen). En dan op de goedkopere wielset 25 mm bandjes die wat langer meegaan voor de wat rustigere / langere ritjes.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind dat wel fijn. Heb een setje Open Pro's met 25mm banden. Onverwoestbaar en lekker comfortabel. Ik gebruik ze eigenlijk te weinig.
Waarom niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:37 schreef ratatat het volgende:
[..]
Idee is om dan later de Zondas met 23mm GP4000 oid te rijden voor als ik wat sneller moet (liever geen 25mm meer om die velgen). En dan op de goedkopere wielset 25 mm bandjes die wat langer meegaan voor de wat rustigere / langere ritjes.
Laatst bijna 2 weken niet gefietst. Kon mezelf er niet toe motiveren.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:29 schreef Tommeke het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Heb je soms ook dat je je moet opladen? Meestal ben ik rond deze periode de racefiets wel ff zat. Er zijn hier in de buurt veel veldtoertochten waar ik me in het najaar altijd redelijk fanatiek mee bezighoud. Dus ik ga altijd lekker crossen.
Velg is te smal voor 25mm banden, gaan de banden zwabberen in de bochten. Kan je misschien tegengaan door ze harder op te pompen maar dan zit je weer op (of voorbij) de druk waarmee ik 23mm rijd. En 25mm banden op die velgen is slecht voor de aerodynamica.quote:
Goed om te weten, ik overweeg juist die velgen te kopen en dan eens 25mm te proberen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:42 schreef ratatat het volgende:
[..]
Velg is te smal voor 25mm banden, gaan de banden zwabberen in de bochten. Kan je misschien tegengaan door ze harder op te pompen maar dan zit je weer op (of voorbij) de druk waarmee ik 23mm rijd. En 25mm banden op die velgen is slecht voor de aerodynamica.
Gelukkig. Ben daar niet alleen in.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:38 schreef ratatat het volgende:
[..]
Laatst bijna 2 weken niet gefietst. Kon mezelf er niet toe motiveren.
Jazeker, ik raak mijn fiets(lees Gios) dan geheel niet aan. Tis nu ook al sinds de vakantie dat ik voor het laatst "recreatief" gefietst/getraind heb. Straks weer de gym in, ik hoop volgende week al maar zit nogal druk op mijn werk. Soort van stroomversnelling. Dan t/m december lekker in de gym, en pas in januari weer wat trainen of mss nog wel later.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:29 schreef Tommeke het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Heb je soms ook dat je je moet opladen? Meestal ben ik rond deze periode de racefiets wel ff zat. Er zijn hier in de buurt veel veldtoertochten waar ik me in het najaar altijd redelijk fanatiek mee bezighoud. Dus ik ga altijd lekker crossen.
Andere sport doen werkt altijd goed, alleen maar fietsgerelateerde dingen doen is ook een keer saaiquote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:29 schreef Tommeke het volgende:
Je hebt me doorquote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
je was gewoon weer zat natuurlijk
De 2180 want die heeft dat open Ant+ protocol welke de oudere modellen niet hebben. Is in Duitsland voor 300e te krijgen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:50 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zit er aan te denken om voor de wintermaanden een Tacx aan te schaffen. Ik twijfel tussen de T2180 en T2170. De T2180 werkt met een app op je tablet of telefoon en de T2170 werkt op de PC. Welke van de twee raden jullie mij aan om te kopen? De T2170 is het model van vorig jaar en is standaard wat duurder dan de T2180. Maar de 70 is nu zo afgeprijsd dat hij in de prijscategorie van de 80 valt.
Weet jij toevallig waar in Duitsland?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:05 schreef ratatat het volgende:
[..]
De 2180 want die heeft dat open Ant+ protocol welke de oudere modellen niet hebben. Is in Duitsland voor 300e te krijgen.
Betere coating, zou dus ook beter moeten schakelen en ziet er iets gelikter uit. Lijkt wat minder op de huis tuin en keuken FM ketting van de rol, dus mee soignee.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef muzas het volgende:
Ik moet meuk voor die fiets hebben.
Is een KMC 10EL echt merkbaar beter dan een 10.93? Of alleen lichter en duurder?
Of zal ik gewoon een rival groep op die giant klappen.
Oh, ik dacht dat het de route van je krantenwijk was.....quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Was er met strava ook een mogelijkheid om je gps lijntje weer recht op een straat te krijgen? Ik heb een nieuwe telefoon en blijkbaar ging het niet helemaal goed met de gps.
[ afbeelding ]
Dus dat de rode lijn op de Woortmanslaan komt. Bij Stava labs heb je wel iets dat slide heet, die doet precies wat ik wil maar kan dat ook met mijn eigen activiteit?
bike24.netquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:15 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Weet jij toevallig waar in Duitsland?
Dat ze lelijk zijnquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:41 schreef Sunri5e het volgende:
Wat moet ik hier van denken:
http://nl.aliexpress.com/(...)228_32313367925.html
?
Daar weet je zelf het antwoord wel opquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik stelde mezelf meer de vraag of ze echt zijn of niet....
Echt nep ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik stelde mezelf meer de vraag of ze echt zijn of niet....
Welke heb je en waar gekocht?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:30 schreef Oksel het volgende:
Duh. Moet overigens zeggen dat ik veel mensen ken met Chinese wielen, en er geen problemen over hoor. Spul van mij doet 't ook prima. Stijf en tot nu toe alles overleeft. En das best wat al qua lompheid.
Ken geen andere sporten die leuk zijnquote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:13 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Andere sport doen werkt altijd goed, alleen maar fietsgerelateerde dingen doen is ook een keer saai
Dat heeft mij bijna alleen maar naar kutwegen gestuurd met vrij weinig logica erin, het moest gewoon een x aantal kilometer worden en zo berekend de Mio dat ook.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:36 schreef Flipmoehoe het volgende:
Je hebt er ook een "suprise me" functie op zitten, hier kan je aangeven hoe ver je wil fietsen en dan maakt hij een rondje voor je.. kan je kiezen uit 3 opties.
Of je geeft een tijd aan, met een gemiddelde die je denkt te gaan fietsen en maakt daar een willekeurig rondje van.
GPX file inladen werkt ook prima, zo laatst 2 routes foutloos nagefietst.
ye, Garmin schrijft ook veel minder af dan die dingenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
Tweedehands garmin edge 800?
Of zo'n bryton of mio. Maar dan kan je denk ik je geld nog beter in de fik steken.
Ik heb de garmin 520.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:18 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog naar een goede fietscomputer zonder richting de 300 eu te gaan. Hij moet sowieso het volgende hebben:
- Cadansmeter
- Hartslagmeting met Ant+
- Navigatie met vooringestelde routes
Heeft iemand nog tips?
ik was van plan me samen met mn vrienden aan te sluiten bij dat team van wielertoerist. Vanwege de door jou genoemde reden. Als mensen dat van hier nou ook doen...quote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:46 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik heb de garmin 520.
Werkt echt super!Alle data in 1 overzicht te zien.
Aanschaf 250 e
Ingeschreven voor de 150 km agr
Is er al een fok team aangemaakt?Schijnt dat je dan makkelijker word ingeloot.
Ga je mijn ouwe sport doen. Kan je ook een hoop mooie carbon spullen voor kopen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ken geen andere sporten die leuk zijn
Dat is natuurlijk ook goed.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 06:07 schreef muzas het volgende:
[..]
ik was van plan me samen met mn vrienden aan te sluiten bij dat team van wielertoerist. Vanwege de door jou genoemde reden. Als mensen dat van hier nou ook doen...
heb die functie ook nog niet gebruikt, maar hij kan ook moeilijk weten wat jij mooie wegen vindquote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dat heeft mij bijna alleen maar naar kutwegen gestuurd met vrij weinig logica erin, het moest gewoon een x aantal kilometer worden en zo berekend de Mio dat ook.
[..]
ye, Garmin schrijft ook veel minder af dan die dingen
Het is net koers; flikken of geflikt worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 07:53 schreef muzas het volgende:
Ben ik ergens met je eens, maar tegelijkertijd houdt moreel bezwaar me dan niet tegen om het systeem zoals het is te gebruiken. Anders heb ik alleen mezelf er mee
Ik heb (denk ik)gisteren eindelijk een relaxte sportschool gevonden op fietsafstand van mn huis, waar je zonder dat je het hele jaar door moet sporten of je abbo kan stopzetten aan de slag kan.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Straks weer de gym in, ik hoop volgende week al maar zit nogal druk op mijn werk. Soort van stroomversnelling. Dan t/m december lekker in de gym, en pas in januari weer wat trainen of mss nog wel later.
Klinkt als de perfecte sportschool en 20¤ is echt spotgoedkoop hoor voor onbeperkt fitnessen zonder een opzegtermijn. Normaal ging ik altijd spinnen via de club en betaalde met korting ook 20¤ in de maand en mocht dan zo vaak als ik wou fitnessen, spinnen, groepslessen etc. Waardeloos is alleen dat je minimaal halfjaar lid moet worden en vorige jaar ook paar maand niet geweest.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb (denk ik)gisteren eindelijk een relaxte sportschool gevonden op fietsafstand van mn huis, waar je zonder dat je het hele jaar door moet sporten of je abbo kan stopzetten aan de slag kan.
Vorig jaar deed ik het met van die pre-paid handel of losse toegang, en dat was een beetje onhandig en ook wel duurder dan de meeste budget-abbo's.
Dit is ook wel zoiets, maar toch anders: toegang is 5¤ per keer, maar als je 4x bent geweest is de rest van de maand gratis. Dus het kost je max 20¤ in de maand.
En vooral: geen opzegtermijn.
Ik weet dat basic fit of zo'n pauper sportschool misschien wel nóg goedkoper kan, maar dan zit je meteen weer aan jaarabonnementen vast, en van maart tot oktober kom ik toch niet in die zweetzaal.
Ja, maar werd alsnog langs bospaadjes gestuurd daardoorquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 08:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
heb die functie ook nog niet gebruikt, maar hij kan ook moeilijk weten wat jij mooie wegen vindWel hoofdwegen en zandwegen uitgezet?
Dat de foto van originele Mavics is, maar dat je bij ontvangst ineens vaststelt dat die naven in de geleverde wielen er toch anders uitzien dan op de foto.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:41 schreef Sunri5e het volgende:
Wat moet ik hier van denken:
http://nl.aliexpress.com/(...)228_32313367925.html
?
Ik zie hem staan idd. Alleen twijfel ik wel. Als je de T2180 op je PC wilt gebruiken om GPS rides of filmpjes mee te fietsen dan moet je weer een upgradeset van 100 euro kopen die bij de T2170 al bij zit.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:05 schreef ratatat het volgende:
[..]
De 2180 want die heeft dat open Ant+ protocol welke de oudere modellen niet hebben. Is in Duitsland voor 300e te krijgen.
Nee, je hebt dan alleen een ANT+ dongle nodig om je pc met de trainer te laten communiceren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik zie hem staan idd. Alleen twijfel ik wel. Als je de T2180 op je PC wilt gebruiken om GPS rides of filmpjes mee te fietsen dan moet je weer een upgradeset van 100 euro kopen die bij de T2170 al bij zit.
En de software natuurlijkquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Nee, je hebt dan alleen een ANT+ dongle nodig om je pc met de trainer te laten communiceren.
op de foto staan geen originele mavicquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat de foto van originele Mavics is, maar dat je bij ontvangst ineens vaststelt dat die naven in de geleverde wielen er toch anders uitzien dan op de foto.
Heb ik ook last van met de voorrem, als je high speed hard op de voorrem pakt gaat de hele voorvork vibreren. Best irritant, ik heb alleen een full carbon voorvork en daar zit geen gaatje in om zo 1 te bevestigen. Ik durf er ook geen gat in te boren. Je hebt ze ook die je tussen cup van je balhoofd en frame doet geloof ik maar die past ook niet want hidden balhoofd. Dacht zelf toch aan een v-brake voor aan de voorkant?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:55 schreef Gripper het volgende:
Omdat de crosserij er weer aan komt, ben ik mn fiets aan het klaarmaken voor het modderseizoen![]()
nou had ik een tijd terug al goeie remmetjes gekocht, avid shorty ultimate. Eindelijk rempower!
Alleen, een gigantisch bokkende voorvork. Dit komt volgens ingewijden bijna altijd door de grote hoeveelheid vrije draad, tussen de kabelstopper die direct onder het balhoofd zit, en de daadwerkelijke bevestiging aan de rem. De draad gaat trillen als een strakke snaar, en daardoor is de remdruk op de velg niet constant.
Dus ik heb nu dit, en misschien wel 30 cm draad :
[ afbeelding ]
en ik heb zo'n klein dingske besteld, zodat nog maar een paar cm tussen rem en uiteinde buitenkabel zit:
[ afbeelding ]
Dan ook meteen maar ff nieuwe rem en schakelkabels monteren voor een frisse start!
Ja ik heb daar dus gelukkig een gaatje zitten. Het zou ook zonde zijn om het potentieel van die dure nieuwe remmen niet volledig te benutten, dus daarom deze operatie maar ff.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb ik ook last van met de voorrem, als je high speed hard op de voorrem pakt gaat de hele voorvork vibreren. Best irritant, ik heb alleen een full carbon voorvork en daar zit geen gaatje in om zo 1 te bevestigen. Ik durf er ook geen gat in te boren. Je hebt ze ook die je tussen cup van je balhoofd en frame doet geloof ik maar die past ook niet want hidden balhoofd. Dacht zelf toch aan een v-brake voor aan de voorkant?
Zou eens tijd worden! Beetje mevrouwgrip op dat levensgevaarlijke ding laten fietsenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:55 schreef Gripper het volgende:
Omdat de crosserij er weer aan komt, ben ik mn fiets aan het klaarmaken voor het modderseizoen
nou had ik een tijd terug al goeie remmetjes gekocht, avid shorty ultimate. Eindelijk rempower!
Misschien dat ie altijd trilt maar dat een lagere frequentie duidelijker voelbaar is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou eens tijd worden! Beetje mevrouwgrip op dat levensgevaarlijke ding laten fietsen
En ik ben benieuwd of het werkt. Zal vast als de ingewijden het zeggen, maar de logica erachter zie ik nog niet helemaal.
ja ff nokjes op mijn frame plakken dan met supercolquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:31 schreef Tommeke het volgende:
Die mini v-brakes zijn misschien niet zo mooi, maar ze remmen echt wel goed hoor! Je blokjes toe-in monteren helpt ook wel!
Of schijfremmen
V- brakes hebben een kantelpunt voor brede moutainbike wielen, krijg je nooit afgesteld. Hooguit dat de anders gemodelleerde V-brakes van een oude hybride fiets zou kunnen werken. Maar het ziet er niet uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb ik ook last van met de voorrem, als je high speed hard op de voorrem pakt gaat de hele voorvork vibreren. Best irritant, ik heb alleen een full carbon voorvork en daar zit geen gaatje in om zo 1 te bevestigen. Ik durf er ook geen gat in te boren. Je hebt ze ook die je tussen cup van je balhoofd en frame doet geloof ik maar die past ook niet want hidden balhoofd. Dacht zelf toch aan een v-brake voor aan de voorkant?
zeg fietsenmaker je hebt niet je dag vandaag, achter de blokjes van een v-Brake zitten vulringen die kun je verplaatsen voor of achter de blokkenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
V- brakes hebben een kantelpunt voor brede moutainbike wielen, krijg je nooit afgesteld. Hooguit dat de anders gemodelleerde V-brakes van een oude hybride fiets zou kunnen werken. Maar het ziet er niet uit natuurlijk.
Hoho, ik kreeg het sms'je van cc53-11 dat de spullen klaar lagen op een moment dat jij en ik probeerden te voorkomen dat we uitdroogden in Utrecht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou eens tijd worden! Beetje mevrouwgrip op dat levensgevaarlijke ding laten fietsen
Daar lijkt het wel op ja. Ik verwisselde V-brakes met cantilevers. Dus v-brakes op een crosser.... Veel succes, moet je toch aardig brede velgen hebben om dat een beetje afgesteld te krijgen want anders teveel vulringen nodig en wordt het een gevibreer wat een Magic Wand beslist niet haalt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:53 schreef dop het volgende:
[..]
zeg fietsenmaker je hebt niet je dag vandaag, achter de blokjes van een v-Brake zitten vulringen die kun je verplaatsen voor of achter de blokken
zo doende kunnen ze op verschillende fietsen soorten fietsen
en als dat niet werkt dan zijn er ook gewoon V-brakes te koop die speciaal voor de cross worden gemaakt
http://www.mantel.com/tektro-rx5-mini-vbrake
voorbeeldje is goedkope meuk maar er zijn er legio verschillende te krijgen
Zo, toen had ik een beste kater (al kon je dat er waarschijnlijk wel aan af zienquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoho, ik kreeg het sms'je van cc53-11 dat de spullen klaar lagen op een moment dat jij en ik probeerden te voorkomen dat we uitdroogden in Utrecht.
De week erna die hele handel gemonteerd (mussen vallen dood van het dak en je werkt aan je crosser) en sindsdien heeft m'n meisje er nog geen meter op gereden ondanks dat ie nu goeie remmen heeft...
Je hebt alleen die usb dongle nodig om swift te gebruiken met die trainer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:57 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb zojuist een Tacx T2180 aangeschaft en ik heb er een vraag over. Je kunt hem standaard uit de doos direct koppelen met een smartphone of tablet (klopt toch?). Maar als je hem wilt koppelen met je PC heb je en T2990 upgrade pakket nodig. Deze werkt alleen op een windows PC. Nu werkt het programma Zwift ook op een Mac (volgens de website van Tacx en zelf ondervonden). Hoe koppel je dat programma dan met de T2180????
Moet die dongel perse van Tacx zijn? Zo nee, iemand tips voor een goede dongel?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:24 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je hebt alleen die usb dongle nodig om swift te gebruiken met die trainer.
Maakt niet uit, Wahoo/Tacx/Garmin/etc. werken allemaal.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Moet die dongel perse van Tacx zijn? Zo nee, iemand tips voor een goede dongel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |