Ja, bij mijn peuter wordt het nu echt duidelijk erger. Wat voor crème smeren jullie? Ik ga zo weer even cetomacrogolcreme halen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:09 schreef exode het volgende:
Gefeliciteeeeerd Chanty! Erg fijn zeg.
Wij hebben een open billen dreumes2 plekjes zijn echt open, zo zielig. Verschonen is nu vreselijk, vooral voor hem. Vanochtend tot hij naar het KDV ging in zijn blote billen rondgelopen. Hopen dat ze hem vandaag echt vaker verschonen en niet met doekjes. Alhoewel dat merken ze meteen, ik vermoed dat ie dan alles bij elkaar gilt.
Mama's met eczeem kindjes: is het bij jullie dreumessen ook erger nu het weer kouder wordt? Hij heeft er heel lang geen last van gehad maar nu op zijn gezicht na elk slaapje. We smeren hem regelmatig in met vette creme maar na het slaapje standaard om zijn ogen eczeem.
Doet me denken aan een plaatje dat ik ooit ergens zag, over speelgoed voor jongetjes of voor meisjes.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef Franny_G het volgende:
I is vooral van de telefoon. Wij hebben ook nog een vaste telefoon, dan pakt ze de hoorn en hoor je op een gegeven moment een vrouwenstem: "Het door u gekozen nummer is onjuist". Dat vindt ze helemaal te gek (en ook een beetje eng) en dan gaat ze een beetje terug staan brabbelen..
Exode, zo zielig is dat, als er open plekjes zijn. Dan kunnen ze ook zo verdrietig huilen.. Eczeem wordt bij kouder weer inderdaad erger, ik had het als kind ook.
Toch bijzonder, dat prinsessen een apart soort laptop erop nahouden.. ..
. (Ik heb zo'n hekel aan dat soort spul. Maar vroeg of laat gaat I dat natuurlijk toch in huis proberen te halen.)
Room, lekker naar Nederland. Hopelijk is het dan net zulk mooi weer als nu!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk he, die liedjes van Monique Smitquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:19 schreef BlueEyes het volgende:
Hier een fascinatie voor de afstandsbediening![]()
En als ik naar het tvkastje loop sinds 2 dagen hoor ik KwakKwak. Oftewel het liedje Wat doet het eendje van Monique Smit
Ah wel. Nou ja. Kan, op zich. Ik heb halloween in mijn hoofd en zag even niet wat een kuiken daar aan toe zou voegenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
leftovers van Pasen. Voor grotere kinderen hadden ze hazenpakken
oh, mijn fantasie kan daar wel wat meequote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:08 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ah wel. Nou ja. Kan, op zich. Ik heb halloween in mijn hoofd en zag even niet wat een kuiken daar aan toe zou voegen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wir müssen leben, bis wir sterben!
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:20 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Even toch nog kleine bondige update van mijn kant, voor de mensen die afgelopen week mijn post hebben meegekregen :Ha hier heb ik deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wel
S. 2014
J. 2016
acht dagen!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik zag jouw baby op een loopfiets SQ![]()
Hoe lang nog voor je hier legaal mag posten?
Dreumessen zijn nòg veel toffer dan baby's! Heus!! Al is Mauwtje al een dreumes als ik je filmpjes zie...quote:
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:20 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Even toch nog kleine bondige update van mijn kant, voor de mensen die afgelopen week mijn post hebben meegekregen :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Jeeeeeeej! Wat fijn! Succes met het nieuwe stuk dat komen gaat
![]()
Pcm... en niet te warm of te koud eten geven want dat doet zeer... brood gaat hier het beste...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 07:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Zeg. Kiezen he. Als die met 3 tegelijk komen, tegelijk met 2 hoektanden, en dentinox voldoet niet... Wat doe je dan? Pcm?
Jeutjequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 07:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Zeg. Kiezen he. Als die met 3 tegelijk komen, tegelijk met 2 hoektanden, en dentinox voldoet niet... Wat doe je dan? Pcm?
DIt indd, misschien 2 keer gegeven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Soep... dat moet ik nog eens proberen bij mn dreumes... wij eten zelden soep dus denk daar dan niet aan
Gefeliciteerd met je leuke meisjequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
Arm O. Ik zou dan ook pcm geven
Wij komen afscheid nemenZe heeft een hele leuke verjaardag gehad. En morgen nog een keer
Tot bij de peuters
![]()
[ afbeelding ]
SPOILER: fotospam + filmpjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:29 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh S ik ben zo verliefd op haar![]()
En vooral haar dansmoves
Dat is dan ook gewoon even ruk! Je zou graag alles mee willen maken, maar als dat door al dan niet zelfgekozen omstandigheden niet gaat is dat gewoon niet leuk. Morgen weer een dag, dan et hij vast 10 stapjes achter elkaar in plaats van 3 en ben jij er lekker wel bij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Ziet er tof uit BF!
Mijn manneke heeft vandaag (zonder mij erbij helaas![]()
) zijn eerste echte stapjes gezet. En trots dat ie was!
Da's de keerzijde van heel veel studeren en werken tegelijk. Maar het is voor het goede doel! *zucht*
Ja op dit soort momenten ben ik dat wel eens zat. En dan mag ik van mezelf heeeeel even klagen. Maar dan moet ik mezelf weer herpakken en naar het langere termijn doel kijken![]()
Burdie ze zijn allemaal leuk
het lijkt me niet relaxed, maar ik schijn zelf als kind vanaf 10 maanden niet meer overdag te hebben geslapen... heb er niks aan over gehouden, maar voor mijn moeder/voor jou lijkt het me heel lastig...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:16 schreef Burdie het volgende:
Klinkt leuk Franny.
Wat vinden jullie van het volgende. Kuiken heeft al sinds dinsdag geen middagslaapje meer gedaan. Ik vind hem echt veel te jong om overdag niet te slapen, maar kan hem ook niet dwingen natuurlijk
. Hij valt wel in slaap aan de borst, maar wordt wakker zodra ik hem in bed leg. Ik heb die twee uurtjes in de middag heel erg nodig voor mezelf en voor werk, en ik trek het zo niet zo goed eigenlijk
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan kun je toch nooit een hele dag uit?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 21:17 schreef Franny_G het volgende:
Amsel, kan gebeuren.. Maken we allemaal wel mee, denk ik, zeker met van die ondernemende dreumesjes. Hopelijk is er inderdaad verder niets aan de hand.
Toffe foto's Nikki!! Echt genieten, zeker ook met dit geweldige weer.
Wij vertrekken ook vroeg inderdaad, als we naar de dierentuin of zoiets willen. Ik wil namelijk echt graag dat I haar middagslaap op haar vaste tijd en in haar bedje kan doen en dat we dus op tijd daarvoor weer thuis zijn. Dat is voor haar humeur en de onze het beste... Bovendien ben ik zelf een ochtendmens dus ik vind het prima om direct actief te zijn 's ochtends en heb ook vaak zin om iets te ondernemen.(OK, behalve vanochtend, toen ik na al die wijntjes van gister tot 9.30 in mijn bed bleef liggen en mijn vriend zich mocht vermaken met I.
)
Oh ja die gouden tip zoek ik ook! Met die 4,5 tand die ze nu heeftquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Hebben jullie nog tandenpoets-tips? Het is echt drama nu, hij wil het alleen zelf doen en zuigt dan alleen de tandpasta opIk probeer door z'n handen en hoofd vast te houden toch die borstel 1x over z'n tanden te halen maar zelfs dat lukt niet altijd. En het geeft me een k*t gevoel om het zo te moeten doen. Dus tips anyone?
Dat heb ik de afgelopen 3 dagen ook geprobeerd maar tot nog toe niet met veel resultaat. Zelfs dat vervelende tandenpoets-lied op YouTube kon hem niet porrenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:10 schreef Burdie het volgende:
Fazz, samen poetsen. Dus jij poetst ook je tanden en je man als die erbij is ook de zijne. Zo ziet hij dat jullie het ook doen en wat de bedoeling eigenlijk is.
Saar vind het ook een ramp dat poetsen... en als ik meepoets wil ze alleen maar mijn borstel pakken en weggooien...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:39 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Dat heb ik de afgelopen 3 dagen ook geprobeerd maar tot nog toe niet met veel resultaat. Zelfs dat vervelende tandenpoets-lied op YouTube kon hem niet porren
Prima hoorquote:
Echte neusspray of die met alleen zoutoplossing? A is ook net een zeehondje 's nachts, al weken. Vrijdag nog bij de huisarts geweest, gelukkig schone longen en ze is niet benauwd. Maar ik lig er wel elke nacht wakker vanquote:Op zondag 4 oktober 2015 08:43 schreef exode het volgende:
Fazz: luuf onder de voeten en dan sokken aan en eucalyptus druppel op zijn hoeslaken. (Wij hebben een geursteen in zijn slaapkamer, daar zit normaal lavendel op maar bij verkoudheid eucalyptus) En zorgen dat de holtes schoon blijven dus neusspray (kregen wij als tip van de apotheker toen B echt zo'n rokershoest had)
Idd kut als zoiets gebeurt. Maar ik zou het geen stomme fout willen noemen, zoiets gebeurt nu eenmaal. Die van ons zijn allebei al eens van onze (hoge) boxspring gestuiterd. en niet alleen van het bed, maar goedquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 20:23 schreef Amsel het volgende:
F*ck, kind is van het bed gevallen (kroop véél sneller dan ik dacht naar de rand en lag opeens op de grond), en m'n instinct zegt dat het wel goed zit (niet bewusteloos geweest, viel goed te troosten, daarna weer gelachen, geen bult), maar toch maar de huisartsenpost gebeld voor advies en nu moeten we dus elk uur gaan wekken en kijken of ze helder isIk vind het echt zo'n stomme fout, heb ik haar een heel jaar heel weten te houden, en dan gebeurt er zoiets stoms!
Heerlijk positieve benaderingquote:Op zondag 4 oktober 2015 10:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Tandenpoetsen is hier een enorme hit !
Als ik al aankom met die borstel zit ze al : aaaaaaa met open mondje. Als ik of papa heeft gepoetst mag ze zelf even poetsen. Ze mocht van mij een nieuwe uitkiezen, dat werd een Woezel en Pip
En vaak werkt het ook goed mee als ik zeg: mama, E. mooi maken?!
Alleen al die grijns van oor tot oor
Saar dook vanmorgen van de leuning vd bank zo dr tent in... ze dacht blijkbaar dat het kon... flinke klap op de grond en gelijk krijssen... nuweer blij en aan t stef stuntpiloten...quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Idd kut als zoiets gebeurt. Maar ik zou het geen stomme fout willen noemen, zoiets gebeurt nu eenmaal. Die van ons zijn allebei al eens van onze (hoge) boxspring gestuiterd. [sub]en niet alleen van het bed, maar goed[/s
Fijn dat alles ok is!
Kan ze dat even komen uitleggen aan F hier? maar dan wel zonder W&P tandenborstelquote:Op zondag 4 oktober 2015 10:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Als ik al aankom met die borstel zit ze al : aaaaaaa met open mondje. Als ik of papa heeft gepoetst mag ze zelf even poetsen. Ze mocht van mij een nieuwe uitkiezen, dat werd een Woezel en Pip
Frustratie & boosheid? Dat is het resultaat bij onze S. als iets niet luktquote:Op zondag 4 oktober 2015 13:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Awh wat lief dat ie papa zo mist.
Mijn dame ging net zelf een poging doen tot haar sok aan doen... OMG..
Nohquote:Op zondag 4 oktober 2015 13:03 schreef Fazzoletti het volgende:
Vriend is een week weg voor werk, F blijft maar Papa zeggen en naar de deur wijzenPapa's foto heeft al heel wat kusjes gekregen
![]()
Kussens al around... en nog valt ze er naast... dat is ook een gavequote:Op zondag 4 oktober 2015 14:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Frustratie & boosheid? Dat is het resultaat bij onze S. als iets niet lukt
Dat (bank)klimmen is heer herkenbaar!
Wij leggen kussens naast de bank. Of dat deden we tenminste toen Tom nog niet zo goed kon klimmen. Ik heb mijn hart heel wat keren vastgehouden met al dat geklim
Op alles +1quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij hebben die zoutoplossing. Maar met name die eucalyptus is een aanrader, ik heb een aromaverstuiver in mijn massagepraktijk. Die staat nu elke douche of badbeurt in de badkamer met flink wat eucalyptus.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:08 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Echte neusspray of die met alleen zoutoplossing? A is ook net een zeehondje 's nachts, al weken. Vrijdag nog bij de huisarts geweest, gelukkig schone longen en ze is niet benauwd. Maar ik lig er wel elke nacht wakker van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Hahaha dat dacht ik met Saar ook, de stilte van het dorp houd mij wakker maar zij slaapt 9vd10 keer als een blok!quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:27 schreef JufMariska het volgende:
Ghehehe! Uk ligt klaarwakker in bed te dadada-en en met z'n konijn te spelen, en als er naast de werkzaamheden aan onze straat ook nog geasfalteerd wordt in het park voor ons huis én gemetaal-zaagd aan de andere kant van het huis (aargh! Herrie) valt-ie eindelijk in slaap
Die kan straks in ons nieuwe huis niet slapen van de stilte denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Is zo'n Puky pukylino niets?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:39 schreef Stormqueen het volgende:
Mag ik heel even inbreken met een vraag?
Zijn er hybride driewielers / loopfietsen te koop die geschikt zijn voor een kind van ongeveer 77 centimeter? Ik vind die trikes zó lelijk
Whishbonebike?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:39 schreef Stormqueen het volgende:
Zijn er hybride driewielers / loopfietsen te koop die geschikt zijn voor een kind van ongeveer 77 centimeter? Ik vind die trikes zó lelijk
Bedoel je de Wishbonebike wb lelijk? Die was te groot voor T. bij 1 jaar (79 cm). Pas bij 1.5 jr kon hij er goed op.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:39 schreef Stormqueen het volgende:
Die hebben wij, Groot Succes!quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Is zo'n Puky pukylino niets?
http://www.loopfietsen.nl/puky/pukylino-blauw-p-28.html
wij hebben deze SQ, hier ook een grote hit! F is net voorbij de 80 cm denk ik en rijdt er al een tijdje op rondquote:Op maandag 5 oktober 2015 20:39 schreef Stormqueen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nikki, dat lijkt me ook zo leuk van meerdere kinderen, maar zeker van zo'n tweeling..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Dat ziet er echt leuk uit! Echt een verjaardagstaartquote:Op maandag 5 oktober 2015 22:24 schreef GotC het volgende:
Wat mooi om die verschillen te zien Nikki! Lijkt me heel bijzonder van een tweeling. Ben benieuwd hoe se over een paar jaar zijn
Fazz,
[ afbeelding ]
Wij hebben die ook maar in het begin toen ze net 1 was viel ze er weleens mee voorover. Vond ik best eng. Toen ze 1,5 was ging het beduidend beter.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:13 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
wij hebben deze SQ, hier ook een grote hit! F is net voorbij de 80 cm denk ik en rijdt er al een tijdje op rond
Leuk! Maar wel veel werk!quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:24 schreef GotC het volgende:
Wat mooi om die verschillen te zien Nikki! Lijkt me heel bijzonder van een tweeling. Ben benieuwd hoe se over een paar jaar zijn
Fazz,
[ afbeelding ]
dit ga ik opslaan! Da's veel eenvoudigerquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Leuk! Maar wel veel werk!
Je kunt ze ook door elkaar laten lopen trouwens. Dan krijg je een zebra cake![]()
[ afbeelding ]
Pff, Stip heeft 2 nachten bij m'n ouders gelogeerd en we kregen gisteren echt een onhandelbaar kind terugEcht om alles gillen, strekken, huilen en dan echt niet te troosten. We mochten hem niet oppakken, hij wilde geen speentje, geen drinken, geen eten. Snapte er echt niks van. Hopelijk is het vandaag weer wat beter, want dit is erg zwaar
Volgens m'n moeder heeft hij het heel goed gedaan dus ze wist het ook niet. Ze hebben hem wel veel mee op stap genomen en hij sliep ook maar een uurtje overdag dus ik hoop heel hard op oververmoeid.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:39 schreef GotC het volgende:
Oooh ook tof Dot! Maar ik ga het iig proberen. Ben heel erg into bakken op het moment, dus leuke uitdaging
.
Jeetje wat zwaar ook, hoe komt het dat hij zo is na 2 nachten bij je ouders?Hoop dat het snel beter gaat! Hoe gaat het met je btw, zwanger en een dreumes?
Ben/ken jij iemand die handig is met de naaimachine? Misschien dat een onbuhimo dan wat is? Is een drager zonder heupband, ideaal om mee te rugdragen met dikke buik.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:44 schreef Dot. het volgende:
[..]
Volgens m'n moeder heeft hij het heel goed gedaan dus ze wist het ook niet. Ze hebben hem wel veel mee op stap genomen en hij sliep ook maar een uurtje overdag dus ik hoop heel hard op oververmoeid.
Hij had wel even ruzie met m'n nichtje, want die vond het tot twee keer toe nodig om op hem in te fietsen. Dus nu gaat hij gillen als ze in de buurt komt op d'r fiets.
Het gaat wel goed eigenlijk! Heb weer wat meer energie. Ik mis alleen het dragen wel, want ik kan niet rugknopen en met de Tula zit het niet meer echt lekker en de buggy is afgeserveerd dus dat is soms wat onhandig. Vooral ook omdat vriend heel erge rugklachten heeft sinds een tijdje dus hem ook niet kan tillen.
Ja, ik kan zelf naaien, maar ik ben niet zo goed in freewheelen en ik zie in die FB groep alleen mensen die een onbu maken nav een patroon voor een ssc.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ben/ken jij iemand die handig is met de naaimachine? Misschien dat een onbuhimo dan wat is? Is een drager zonder heupband, ideaal om mee te rugdragen met dikke buik.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:07 schreef exode het volgende:
Dat laatste lijkt me heel bijzonderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh die ga ik onthouden voor de volgende xquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:41 schreef Hobbesje het volgende:
Gm als mijn kinderen er zo uit zien (heb het al een paar keer gehad met uitslag of dikke ogen) loop ik wel eens binnen om een afspraak te maken. Kan je gegarandeerd bijna meteen terecht.
Ziet er wel uit als krentebaard. En wat een vervelende plek...
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2015 21:03:53 ]
Misschien ruikt het anders teveel naar paling down under en moeten ze voorzorgsmaatregelen (lees:wasknijpers) nemen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Mogen mensen uit Volendam zich niet voortplanten?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:08 schreef exode het volgende:
Nikki:Interessante overwegingen. Heb ooit op tv de docu van Mirella van Markus en haar vrouw gezien. Die vrouw had moeite met zwanger raken en zij was sowieso erg bezig met het "wat voor effect hebben de keuzes die je maakt op je kind". Interessante interviews!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een vriendin van mij heeft twee mama's, maar de situatie daar is dat haar broertje en zij niets genetisch delen: andere donor en andere moeder. Dat is ook heel vreemd, zijn ook twee zo totaal verschillende types....Kwak
Ja, is hier al een hele tijd heel belangrijk. Het leukste is natuurlijk je buikje aanwijzen. Ze doet nu ook echt haar shirt omhoog, wrijft over haar buikje als je vraagt waar haar buikje zit, en zegt het ook zo lief: 'buike'quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zijn jullie dreumessen ook zo bezig met lichaamsdelen aanwijzen en benoemen? Voor T en S is dat vooral in bad een favoriete bezigheid. Ze kunnen ook echt al veel lichaamsdelen aanwijzen, benoemen is logischerwijs nog iets lastiger. Soms is het bijna niet voor te stellen dat ze een jaar geleden nog hulpeloze babietjes waren.
Ik zou niet graag Volendammer zijn en daarmee te maken hebben. Het is wel een goed voorbeeld van hoe mooi het is wat de medische wetenschap kan betekenen in zulke situaties.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik googlede ook even. Jemig wat heftig zeg.
hij wil je gewoon helpen mamaquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:00 schreef GotC het volgende:
Dat moment dat je je aan staat te kleden, je naar de badkamer gaat en ziet dat je kind een fles wasmiddel in het wasmiddelbakje van de wasmachine heeft geleegd...![]()
Saar schrikt zich ook ineens de rambam van bekende harde geluiden... honden die blaffen... wordt ze helemaal hysterisch van terwijl ze daar al dr hele leven mee leeftquote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:00 schreef Loj het volgende:
Oeps GotC!![]()
En exode, nog niet gezegd maar superleuk een tweede. En nee, je weet het nooit hoe de volgende wordt, maar ook een eventuele volgende kom je allemaal wel doorheen.
Zo denk ik vandaag heel erg! Ik zit nog steeds met een longontsteking thuis en het gaat redelijk, behalve dan nogal kortademig en moe. Maar we hadden echt gewoon geen oppas voor vandaag (zelfs t kdv niet), dus ik moet t doen. Vriendje had een belangrijke vergadering in de ochtend dus gaat vanmiddag wel eerder weg. Maar man man..
Het erge is dat m'n lieve dreumes zo niet lekker in z'n vel zit. Hij is snotverkouden, maar verder niet ziek. Slaapt (gelukkig) wel heel veel. En wilt niet spelen, eigenlijk wilt hij de hele dag getild worden en de wereld ontdekken. Normaal geen probleem, maar nu dus ff geen optie. Mijn standaard oplossingen, draagzak/stukken lopen/ rondje rijden, kunnen allemaal niet, maargoed morgen ben ik het vergeten.
Hij is opeens ook enorm bang van harde geluiden (en echt hij is toch echt heel wat gewend hier in huis met een peuter). Komt dat iemand bekend voor?
Nou dat is dus precies mijn angst... of dat ze zich erin wikkelt en stikt...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
GM denk je dat ze van die klamboe afblijft? Ik zou eerder een citroengeranium op haar kamer zetten bijvoorbeeld, die schrikken ook muggen af en zijn denk ik iets meer dreumesproof dan een klamboe. Als in, je kunt 'm buiten haar bereik zetten.T en S zouden zo'n klamboe binnen een kwartier van het plafond trekken denk ik.
Ohhhh! Dat is overmorgen alweer inmiddelsquote:
Waarschijnlijk is deze post mosterd na de maaltijd: maar ik vind dat groene ding tof! Kun je ook super handig kiekeboe mee spelen. Of knuffels randomly door die gaten naar binnen gooien. Enzovoorts. Awesome.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:09 schreef Burdie het volgende:
Bubsel, gefeliciteerd!
Even een crosspost:
Voor de mensen met IKEA speeltentje... Welke is leuker/langer leuk, de beboelig:
[ afbeelding ]
Of de busa met tunnel:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Tyfusquote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gelukkig geen krentenbaard.![]()
Ze reageert "gewoon" erg heftig op muggenbulten.... nu koelzalf meegekregen en toch maar n klamboe...
Tom is vooral erg enthousiast over zijn piemeltjequote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zijn jullie dreumessen ook zo bezig met lichaamsdelen aanwijzen en benoemen? Voor T en S is dat vooral in bad een favoriete bezigheid. Ze kunnen ook echt al veel lichaamsdelen aanwijzen, benoemen is logischerwijs nog iets lastiger. Soms is het bijna niet voor te stellen dat ze een jaar geleden nog hulpeloze babietjes waren.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Noh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exode, spannend & tof!![]()
Regenboogtaart![]()
quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:24 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb vandaag de eerste stoere laarsjes voor I gekocht. Het zijn deze geworden. Ze is er echt apetrots op en ze ziet er ook zo groot uit zo..
Heel gave & stoere laarsjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die hutkoffer! Fantastisch! Ik ben stiekem jaloers. Ok, niet stiekem jaloers. Gewoon jaloers.
Gaat dit over die knuffels of het piemeltje?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:55 schreef Burdie het volgende:
Die kan je overal in stoppen, Coco! Kuiken snapt Tom.
Of gewoon een beetje tegen stuff aan rijdenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:55 schreef Burdie het volgende:
Die kan je overal in stoppen, Coco! Kuiken snapt Tom.
SPOILER: twee lief spelende, heus geen kattenkwaad uithalende, brandschone kinderenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo ziet T. er 'normaal' uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Kijk, dan zal T. 'm ook wel waarderenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kuiken vindt hem er 'hamn! Hamn!' uit zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Whahaahhaaquote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:37 schreef exode het volgende:
Wat een leuke foto's Coco!![]()
GotC, ik wil ook wel even testen hoor.
En 'piemol' is erg leuk! Vooral in bad is 'piemol' een feestje. Wat ook leuk is om aan iedereen te vertellen dat 'Mama nie piemol' heeft. Gelukkig kunnen allebei de mama's er erg om lachen. De buurman heeft wel een 'piemol' (want die vraag stelt B aan iedereen 'Piemol?') en dat weet de hele wijk ondertussen. Want elke keer als B de buurman ziet roept hij 'piemol!'. En die buurman komt vanavond oppassen dus ze kunnen samen kletsen overs 'piemols'.
Damn womanquote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:02 schreef Chanty het volgende:
Lijkt me naar om van dichtbij mee te maken met goede vrienden JM. Meer dan een luisterend oor en troost bieden kun je helaas niet.
Ik vraag me soms af hoe ik nog kan functioneren. Lucas komt normaal elke twee uur in de nacht. Afgelopen nacht heb ik 1 keer 1,5 uur kunnen slapen aan 1 stuk, voor de rest kwam hij ongeveer elk uurHij had zelfs wallen onder zijn oogjes vanochtend.
+1quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Damn woman![]()
![]()
Ik ben al moe als ze 2x wakker wordt s'nachts... echt verwend met een goede slaper...
En iddquote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:02 schreef Chanty het volgende:
Lijkt me naar om van dichtbij mee te maken met goede vrienden JM. Meer dan een luisterend oor en troost bieden kun je helaas niet.
2 totaal verschillende meiden dusquote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
Poeh Chanty, dat is wel erg pittig ja. Zou het niet helpen als papa een keer een fles geeft? Ik heb verder ook geen idee...
JM, wat rot zeg.
Fazz, ik hou ook van de herfst!
Exode![]()
.
Welkom Spees, met je dreumesje
Mijn dreumes is momenteel écht even een enorme dreumes aan het zijn. Ondeugend, overal opklimmen, 100x iets doen wat niet mag (vingers in het afgeschermde stopcontact proberen te stoppen, behang aftrekken enzo) en keihard stervende-zwanen als ze iets niet mag of als iets niet lukt. Wat is mijn peuter toch lief en makkelijk dan
. Ik ken dit helemaal niet zo erg. Mijn man zei het vanochtend treffend toen hij de deur uitging; tegen S. zei hij: lief zijn en geen kindjes omduwen he vandaag! En tegen E. zei hij: veel plezier en laat je niet omduwen door andere kindjes he!
Zo leuk die verschillende karakters
J. 2016
Tot nu toe ging ik er gewoon in mee. Komt hij 1 keer per nacht dan komt hij 1 keer en komt hij 10 keer dan is dat maar zo. Maar ik kom ook op een punt nu dat ik denk: hij is 15 maanden, waarom komt hij nog zo vaak voor een voeding?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:32 schreef JufMariska het volgende:
Lastig hoor Chanty, ik denk dat je ook al duizent tips hebt gehad dus daar ga ik me maar ff niet aan wagen. Dikke knuffel voor nu en ik hoop heel hard dat hij ergens heel gauw de smaak van het beter slapen te pakken krijgt
Toen Suus nog bv kreeg kwam ze ook beduidend vaker 's nachts dan toen ze de fles kreeg. Oké, moeilijk vergelijken want ze werd ook gewoon ouder enzo maar wellicht drinkt 'ie aan de borst niet heel effectief maar ook vooral voor de gezelligheid? Ja, ik roep ook maar wat hoor... Het is in ieder geval wel zwaar zo lijkt mij.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:58 schreef Chanty het volgende:
[..]
Tot nu toe ging ik er gewoon in mee. Komt hij 1 keer per nacht dan komt hij 1 keer en komt hij 10 keer dan is dat maar zo. Maar ik kom ook op een punt nu dat ik denk: hij is 15 maanden, waarom komt hij nog zo vaak voor een voeding?
Flesje zouden we kunnen proberen maar mijn man trekt de onderbrekingen heel erg slecht dus dat vind ik niet echt een optie. Daarbij, als hij nog komt voor een flesje dan slaapt hij dus nog niet langer. Ik zou gewoon graag iig 3 uur aan een stuk willen slapen, dat is dan echt prima te doen.
Chanty, ik voed al tijden alleen vroeg & laat. Op alleen de voeding voor het slapen haalt F het ook niet de hele nacht. Wij geven bij het naar bed gaan nog een fles (200/4) soms gaat die op, soms niet helemaal maar hierdoor slaapt hij (over het algemeen) wel door tot de ochtendvoeding rond half 7. Heb je zoiets wel eens geprobeerd of overwogen?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:58 schreef Chanty het volgende:
[..]
Tot nu toe ging ik er gewoon in mee. Komt hij 1 keer per nacht dan komt hij 1 keer en komt hij 10 keer dan is dat maar zo. Maar ik kom ook op een punt nu dat ik denk: hij is 15 maanden, waarom komt hij nog zo vaak voor een voeding?
Flesje zouden we kunnen proberen maar mijn man trekt de onderbrekingen heel erg slecht dus dat vind ik niet echt een optie. Daarbij, als hij nog komt voor een flesje dan slaapt hij dus nog niet langer. Ik zou gewoon graag iig 3 uur aan een stuk willen slapen, dat is dan echt prima te doen.
Maar dat kan dan idd ook gewenning zijn, dat 'ie die nacht ook veel dronk. Lastig is het zeker wel ja. Ik heb ook verder geen tips voor je. Behalve dat het misschien kan helpen om bv = slapen los te gaan koppelen en hem leren zonder bv in slaap te vallen. Makkelijker gezegd dan gedaan, i knowquote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:28 schreef Chanty het volgende:
Honderd procent zeker dat het niet is voor de gezelligheid of gewoonte weet ik niet natuurlijk, maar het wel de indruk dat het honger is omdat toen ik eerder een nacht weg was hij ook best veel dronk uit de fles. Heb ook een behoorlijke productie (getuige de stand van mijn borsten toen hij een tijdje terug ineens maar 1 keer kwam).
Fazz hebben nog niks geprobeerd met flesvoeding; ik heb het daar merk ik toch wat moeilijk mee omdat ik bang ben dat het dan ook meteen klaar is met de borstvoeding (immers werk ik overdag en is de nacht HET moment dat hij borstvoeding krijgt). Maar misschien moet ik dat ook maar loslaten gezien zijn leeftijd. Maar hoe plan je dat precies in? Ik kom rond 5 uur thuis dan krijgt eist hij de borst, dan eten we rond 18.30 uur en gaat hij hopelijk rond 20 uur naar bed. dan zou ik hem dus bv om 19.30 nog een fles geven en daarna nog de borst?? Of hoe doe jij dat? Borst is hier in de avond ook vaak de manier om hem in slaap te krijgen of iig slaperig te krijgen.
Midden in de nacht? Dat kun je vergeten. Hij gilt alles bij elkaar tot hij aan de borst ligtquote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jemig Cjanty dat jij überhaupt nog functioneert.
Ik dacht hetzelfde als Exode. Nu ben ik geen bv mama, dus misschien een slechte raadgever.![]()
Is het een idee om wel naar hem toe te gaan en hem te troosten maar zonder borst? Of accepteert hij dat echt niet.
Maar dat is dan dus wel einde borstvoeding waarschijnlijkquote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:38 schreef JufMariska het volgende:
Chanty, bv door fles vervangen hebben wij in de nachten gedaan om zeker te weten dat het niet aan de bv lag toen hij een aantal weken (relatief) slecht sliep. Toen heb ik nog een poosje alleen ochtendvoedingen gegeven. SQ doet dat ook al een tijdje volgens mij. Of het gaat schelen moet je gaan merken natuurlijk, maar je kunt in elk geval nagaan of dat het probleem is.
2 is prima, de daar op volgende nrs maken niet uit dacht ikquote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:57 schreef Chanty het volgende:
Dat klinkt hoopvol Franny.
Totale noobvraag.... maar welk nummer melk moet ik hebben dan? Had iets gehoord dat die opvolgmelk 2 onzin is of zo?
Hem eten ontzeggen vind ik ook lastig omdat hij al zo klein en dun is. En echt geweldig eten doet hij ook nog steeds niet. Op dit moment weer iets beter gelukkig, maar ben nog altijd blij met alles wat erin gaat. Maar ik denk dat als hij echt honger heeft, hij met flesvoeding ook nog wel komt. Als die fles net het verschil maakt tussen elke twee uur een voeding of elke drie uur dan zou ik al blij zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:11 schreef exode het volgende:
Wij houden ons wel aan die nummers Chanty, maar dat is luiheid (lees niet verder kijken dan onze neus lang is).
Wat betreft huilen, wij hebben dat wel gedaan, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze! Als jij je er niet goed bij voelt, niet doen! Wat we wel deden was bij hem gaan zitten, zo van 'we laten je niet alleen, we zijn er. Maar eten krijg je niet'. Dat was na 3 nachten klaar, maar toen was hij 8 maanden....en hij kreeg toen al FV.
Zou het niet ook zo kunnen zijn Chanty, dat Lucas 's avonds minder eet omdat 'ie een uurtje daarvoor nog flink uit de borst drinkt? Is het misschien dan handiger om hem meteen eten te geven bij thuiskomst? Suus is ook megahongerig rond 17:00 uur en als ik haar dan wat te snaaien geef eet ze beduidend minder rond 18. En dan dus voor het slapen gaan nog de borst. Zo gaat het hier (behalve dan de borst, dat is een fles) en daar redt ze het goed op. Ze komt nog een enkele keer voor een nachtfles maar vaker niet dan wel tegenwoordig. Ze is trouwens ook geen grote eter verder en die nachtfles krijgt ze met liefde als ze 'm nodig heeftquote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:58 schreef Chanty het volgende:
Echte melk kan ik idd ook proberen, niet eens aan gedacht! Zit daar evenveel voedingsstof in als in die opvolgmelk? Vanavond maar eens proberen.
Dekentje gaat hier niet werken, Lucas draait ook aardig wat maar dan ligt hij dus dekenloos. Maar volgens mij is de slaapzak het probleem niet, vind hem nooit verstrikt terug iig.
Kleine kindjesboks BF
Nee want de borst krijgt hij alleen op de drie dagen dat ik werk redelijk kort voor het eten, de andere vier dagen niet en dan eet hij ook niet beter. Daarbij is weigeren echt onmogelijkquote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Zou het niet ook zo kunnen zijn Chanty, dat Lucas 's avonds minder eet omdat 'ie een uurtje daarvoor nog flink uit de borst drinkt? Is het misschien dan handiger om hem meteen eten te geven bij thuiskomst? Suus is ook megahongerig rond 17:00 uur en als ik haar dan wat te snaaien geef eet ze beduidend minder rond 18. En dan dus voor het slapen gaan nog de borst. Zo gaat het hier (behalve dan de borst, dat is een fles) en daar redt ze het goed op. Ze komt nog een enkele keer voor een nachtfles maar vaker niet dan wel tegenwoordig. Ze is trouwens ook geen grote eter verder en die nachtfles krijgt ze met liefde als ze 'm nodig heeft
Oh, pff, dat dwingende herken ik niet (zie dat Fazz dat nu ook schrijft). Dat zou voor mij echt einde bv zijnquote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:18 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee want de borst krijgt hij alleen op de drie dagen dat ik werk redelijk kort voor het eten, de andere vier dagen niet en dan eet hij ook niet beter. Daarbij is weigeren echt onmogelijkIk laat hem tegenwoordig in de maxi cosi zitten zodat ik nog rustig mijn jas en schoenen uit kan doen. Zodra ik hem uit de autostoel haal, moet ik namelijk niet wagen hem op de grond te zetten. Dan wordt hij echt boos, gaat heel hard huilen en klampt zich aan mijn been vast totdat ik hem naar de bank draag voor melk
![]()
![]()
Nog even los van dat het geen optie is omdat ik op ontploffen sta
Hahahahahaha ja dat is echt en waarheid als een koe!quote:
Bij ons is het ook heeeel lang zo geweest. maar nu (net 1 jaar) komt hij nog maar 1 x. De truc was hier dat ik 1 weekendje weg was en dat hij 's nacht dus niet kón drinken (hij pakt de fles niet, tuitbeker of open beker wel, maar alleen met water en dat wilde hij 's nachts niet). Weekendje drama (knuffelen met papa vond hij toch minder tof dan drinken) , maar daarna sliep hij veel beter. Hij kan nu zelf beter doorslapen. Echt honger was t dus ook niet, want nu ga ik weer direct als hij huilt, maar hij blijft wel gewoon goed slapen. De tijd dat ie nu wakker wordt wisselt wel erg. Soms is t ritme 19.30-1.00-7.30 en soms 19.30-4.30-7.30, daar is nog geen peil op te trekken (maar 19.30-21.30-23.30-1.30-3.30-5.30-7 wat t af en toe was is echt over)quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:58 schreef Chanty het volgende:
[..]
Mja, ik ben daar nog niet aan toe om dat te doen zoquote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:46 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Bij ons is het ook heeeel lang zo geweest. maar nu (net 1 jaar) komt hij nog maar 1 x. De truc was hier dat ik 1 weekendje weg was en dat hij 's nacht dus niet kón drinken (hij pakt de fles niet). Weekendje drama (knuffelen met papa vond hij toch minder tof dan drinken) , maar daarna sliep hij veel beter. Hij kan nu zelf beter doorslapen. Echt honger was t dus ook niet, want nu ga ik weer direct als hij huilt, maar hij blijft wel gewoon goed slapen. De tijd dat ie wakker wordt wisselt wel erg. Soms is t ritme 19.30-1.00-7.30 en soms 19.30-4.30-7.30, daar is nog geen peil op te trekken (maar 19.30-21.30-23.30-1.30-3.30-5.30-7 wat t af en toe was is echt over)
Bij onze dochter kwam ook als eerste een kies door (met 4/4.5 maandquote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Oh en meteen even een vraag. L. is gisteren 1 geworden en heeft nu een paar dagen een heel klein puntje tand. Nou maakte ik me eigenlijk geen zorgen dat ie daar blijkbaar laat mee is. Maar zijn eerste tandje is dus een kiesje bovenin. Komt dat vaker voor dat het eerste tandje een kies is? moet ik me dan toch zorgen maken dat de rest van de tandjes nog niet echt aanstalte maakt tevoorschijn te komen?
Dacht namelijk dat de kiezen altijd pas ná de tanden kwamen. Niet dat hij de tanden gewoon overslaat ofzo (al verwacht ik dat niet hoor)
Hij wil gewoon the real deal.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:06 schreef Chanty het volgende:
Dachten jullie nou echt dat ik melk uit een fles of beker ga drinken?![]()
tot zover Lucas die vrolijk rondsjouwt met zijn fles en beker maar meer dan een paar slokken gaan er niet in
voeren werkt ook niet. Morgen weer een poging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |