abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2015 @ 18:12:15 #101
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156502242
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:10 schreef riazop het volgende:

[..]

Jazekerwel. Diezelfde overheid financierde deze mevrouw namelijk voor 97%.
Nee de overheid heeft de markt zo gecreëerd.

Hoeveel clicks heeft dit topic al :?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156502259
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:12 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee de overheid heeft de markt zo gecreëerd.
Dus jij vindt ook dat bv corporatiedirecteuren mogen graaien?
pi_156502268
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:02 schreef I-care het volgende:

[..]

Bron: Wikipedia

Waarom kiezen ze er dan voor om niet direct de winst richting investeringen te doen? Weet weinig van dergelijke onderwerpen namelijk.
Wie zegt dat dat niet wordt gedaan?Dat er winst wordt uitgekeerd betekend nog niet dat alles wordt uitgekeerd.

Waarom struikelt iedereen hierover? Het is gewoon winst die wordt uitkeerd aan de eigenaar. Klinkt misschien raar, maar dat is vrij normaal.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_156502303
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:13 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat niet wordt gedaan?Dat er winst wordt uitgekeerd betekend nog niet dat alles wordt uitgekeerd.

Waarom struikelt iedereen hierover? Het is gewoon winst die wordt uitkeerd aan de eigenaar. Klinkt misschien raar, maar dat is vrij normaal.
Het is vooral geld wat niet naar zorg gaat.. Dat is wat er mee is :P
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  woensdag 30 september 2015 @ 18:21:17 #105
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_156502404
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Als de overheid dat onwenselijk vindt dan was het wel in regelgeving vastgelegd dat het niet mocht, of hadden de overheid moeten zorgen dat ze de mogelijkheid tot blokkeren van besluiten hadden door meerderheidsbelang.

De hele situatie heeft wel wat weg van de onthutsende naïviteit van het communisme. Natuurlijk werken mensen hard op de collectieve boerderij, het is toch voor iedereen goed. En ondertussen leveren de kleine stukjes moestuin meer producten dan de grote collectieve boerderij.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_156502420
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:15 schreef I-care het volgende:

[..]

Die volg ik niet helemaal? Dus elke euro die er verdiend wordt moet naar zorg gaan? Er is iemand die risico neemt met het starten van een bedrijf, het aannemen van mensen, het bouwen van een naam in de thuiszorg en in ruil daarvoor mag er geen winst worden uitgekeerd aan die persoon?

Kijk als de zorg ondermaats is oké. Maar als je een bedrijf hebt met 60 man personeel doe je iets goed, dus je kan er van uit gaan dat ze een goede service verlenen.

Alle mensen die hier zeuren, jullie weten toch wel dat iemand eigen geld in zo'n zaak steekt om het op te bouwen? Die mag daar dus niks voor terug krijgen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_156502452
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:21 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als de overheid dat onwenselijk vindt dan was het wel in regelgeving vastgelegd dat het niet mocht, of hadden de overheid moeten zorgen dat ze de mogelijkheid tot blokkeren van besluiten hadden door meerderheidsbelang.

De hele situatie heeft wel wat weg van de onthutsende naïviteit van het communisme. Natuurlijk werken mensen hard op de collectieve boerderij, het is toch voor iedereen goed. En ondertussen leveren de kleine stukjes moestuin meer producten dan de grote collectieve boerderij.
Iedereen vind hier dat ze onbaatzuchtig moet zijn. Ik verwacht dan ook niet anders dan dat de mensen die hier kritiek hebben al een spaarcenten jaarlijks overmaken naar een goed doel.
pi_156502675
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:22 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Die volg ik niet helemaal? Dus elke euro die er verdiend wordt moet naar zorg gaan? Er is iemand die risico neemt met het starten van een bedrijf, het aannemen van mensen, het bouwen van een naam in de thuiszorg en in ruil daarvoor mag er geen winst worden uitgekeerd aan die persoon?

Kijk als de zorg ondermaats is oké. Maar als je een bedrijf hebt met 60 man personeel doe je iets goed, dus je kan er van uit gaan dat ze een goede service verlenen.

Alle mensen die hier zeuren, jullie weten toch wel dat iemand eigen geld in zo'n zaak steekt om het op te bouwen? Die mag daar dus niks voor terug krijgen.
Men verdient al zeer aardig zonder dividend, en op deze manier wordt zorg steeds duurder, en daar is uiteindelijk weer iedereen de dupe van, en dit soort praktijken zijn daar dus debet aan. Simpel verhaal.
  woensdag 30 september 2015 @ 18:37:30 #109
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156502733
Als je CEO bent van een bv mag dat toch?
graag op anoniem
pi_156502763
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:35 schreef I-care het volgende:

[..]

Men verdient al zeer aardig zonder dividend, en op deze manier wordt zorg steeds duurder, en daar is uiteindelijk weer iedereen de dupe van, en dit soort praktijken zijn daar dus debet aan. Simpel verhaal.
Oké, zoals ik al zei. Dividend en salaris zijn twee heel verschillende dingen. Salaris gaat naar werknemers, dividend naar eigenaren. Of dit nou dezelfde persoon is doet er totaal niet toe.

Op wat baseer jij dat zorg hier door duurdere wordt? Die volg ik niet helemaal? Heb jij enkel bewijs dat zorg duurder is gemaakt buiten proportie? Dus verhoging vanwege kosten/inflatie tellen hier niet in mee.
pi_156502786
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:37 schreef topdeck het volgende:
Het mag ook, dat is niet het punt. Wel dat zorg onbetaalbaar wordt mede hierdoor bijvoorbeeld.
pi_156502795
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:37 schreef topdeck het volgende:
*eigenaar

Nee mag niet van FOK! Dan ben je een zakkengraaier.
pi_156502860
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:22 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

...Maar als je een bedrijf hebt met 60 man personeel doe je iets goed, dus je kan er van uit gaan dat ze een goede service verlenen....
Dat kun jij ook zolang de overheid blind geld in dat bedrijf blijft pompen.
pi_156502869
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:38 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Oké, zoals ik al zei. Dividend en salaris zijn twee heel verschillende dingen. Salaris gaat naar werknemers, dividend naar eigenaren. Of dit nou dezelfde persoon is doet er totaal niet toe.

Op wat baseer jij dat zorg hier door duurdere wordt? Die volg ik niet helemaal? Heb jij enkel bewijs dat zorg duurder is gemaakt buiten proportie? Dus verhoging vanwege kosten/inflatie tellen hier niet in mee.
Ik denk dat er middels deze constructies miljarden verdwijnen naar prive personen, terwijl het wel betaald wordt vanuit belastingengelden.

Jij mag het ondernemen vinden, ik vind het moreel verwerpelijk als ik kijk wat de gebruikers er tegenwoordig voor terugkrijgen. Dat is slechts mijn persoonlijke mening, wat een andere daarvan vindt is niet belangrijk natuurlijk.
pi_156503073
Mee eens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 30 september 2015 @ 19:54:29 #116
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_156504661
Dit is nog maar het tipje van de ijsberg.

Een godvergeten schande dat hier je belasting naar toe gaat.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_156504700
het ergste vind ik nog dat die mensen het denkbeeld hebben dat ze niks misdaan hebben en dat ze dat verdiend hebben met hun werkzaamheden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 30 september 2015 @ 21:33:44 #118
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_156508205
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
het ergste vind ik nog dat die mensen het denkbeeld hebben dat ze niks misdaan hebben en dat ze dat verdiend hebben met hun werkzaamheden.
Niemand houdt je tegen om zelf een thuiszorg bedrijf op te starten. Zet je moeder, je tantes en je zus aan het schoonmaken en aangezien je het blijkbaar niet eerlijk vind om zelf het grootste gedeelte van de winst op te strijken verdeel je die eerlijk over iedereen, een coöperatie zeg maar.

Deze mevrouw kiest ervoor om het wat anders te doen,haar goed recht. Als haar werknemers er niet blij mee zijn, dan kunnen ze gewoon ontslag nemen. Als de opdrachtgever niet blij is met de service kunnen ze het contract niet verlengen of zelfs opzeggen(overheid kennende zijn ze dan waarschijnlijk flink de sjaak vanwege boeteclausules die ze zonder nadenken geaccepteerd hebben,maar toch). Niemand wordt in dit geval gedwongen tot iets, of wel?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_156509906
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:43 schreef I-care het volgende:

[..]

Ik denk dat er middels deze constructies miljarden verdwijnen naar prive personen, terwijl het wel betaald wordt vanuit belastingengelden.

Jij mag het ondernemen vinden, ik vind het moreel verwerpelijk als ik kijk wat de gebruikers er tegenwoordig voor terugkrijgen. Dat is slechts mijn persoonlijke mening, wat een andere daarvan vindt is niet belangrijk natuurlijk.
Klopt, iedereen mag zijn mening hebben.
pi_156514811
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan de privatisering in de zorg, maar aan het systeem zoals dat hier weekt. In België is de zorg in feite ook geprivatiseerd. Maar daar ligt het bij de artsen en deskundigen en niet bij de verzekeringsmaatschappijen.

Bovendien is door die gehele privatisering de papierentijger methode toegenomen waardoor de kosten toenemen. Denk aan verplichte aanbestedingen met dank aan de EU. Zelfs voor het verwijderen van 2m2 onkruid moet er verplicht worden aanbesteed bij een onderneming zoals proprail. En Mansveld zich maar afvragen hoe het zo allemaal kan gebeuren. Dat is dan niet de zorg maar het algemene systeem dat je overal ziet terugkeren.

Ondertussen hebben de directeuren het gevreten.
Hoe komt het dat ze in Nederland meer aan die aanbestedingsonzin (altijd maar een papieren tijger, in het beste geval) doen dan in België? Ik had gehoopt dat ze na die schoolboekenblunder wat hadden geleerd. Helaas.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 1 oktober 2015 @ 08:49:39 #121
157922 fathank
pi_156517006
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Hele matige vergelijking.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 08:50:21 #122
157922 fathank
pi_156517013
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:15 schreef I-care het volgende:

[..]

Nee er worden geen luiers van gekocht maar wel gebouwen waar gebruik van gemaakt worden
  donderdag 1 oktober 2015 @ 08:51:40 #123
157922 fathank
pi_156517028
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:54 schreef VeX- het volgende:
Dit is nog maar het tipje van de ijsberg.

Een godvergeten schande dat hier je belasting naar toe gaat.
Jij gaat zelf dagelijks de billen van je oma wassen?
pi_156517038
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee er worden geen luiers van gekocht maar wel gebouwen waar gebruik van gemaakt worden
Die gebouwen waar je later flink mee kan cashen bedoel je? En nu nodeloos onderdak biedt aan werknemers en college activiteiten?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 09:01:21 #125
157922 fathank
pi_156517128
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:52 schreef I-care het volgende:

[..]

Die gebouwen waar je later flink mee kan cashen bedoel je? En nu nodeloos onderdak biedt aan werknemers en college activiteiten?
Oh kut geld verdienen ist verboten.

Wie zegt dat je later kunt cashen op vastgoed. De vastgoedmarkt is al lang geen zekerheidje meer. En hoezo nodeloos? Jij kent de situatie? Of moeten ze allemaal maar vanuit de garage van mevrouw gaan werken zodat tenminste al het geld weer naar de zorg kan?
pi_156517219
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Oh kut geld verdienen ist verboten.

Wie zegt dat je later kunt cashen op vastgoed. De vastgoedmarkt is al lang geen zekerheidje meer. En hoezo nodeloos? Jij kent de situatie? Of moeten ze allemaal maar vanuit de garage van mevrouw gaan werken zodat tenminste al het geld weer naar de zorg kan?
Werken op locatie is de trend mattie :P
  donderdag 1 oktober 2015 @ 09:13:08 #127
157922 fathank
pi_156517277
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:08 schreef I-care het volgende:

[..]

Werken op locatie is de trend mattie :P
En wat doe je met je voorraden? In een pakhuis in de haven van Rotterdam alles centraal opgeslagen en met drones 's avonds laten bezorgen?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:08:10 #128
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_156517914
Moreel niet verantwoord wat mevrouw doet.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_156517983
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:13 schreef fathank het volgende:

[..]

En wat doe je met je voorraden? In een pakhuis in de haven van Rotterdam alles centraal opgeslagen en met drones 's avonds laten bezorgen?
Huur een garagebox, doet de post ook, werkt prima :P
pi_156518020
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:10 schreef I-care het volgende:

[..]

Huur een garagebox, doet de post ook, werkt prima :P
Je hebt echt altijd een oplossing, dat mag ik wel.
Naturheilmittel
pi_156518079
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 07:26 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Is het wel verstandig om de zorg te privatiseren?

Zo'n gast heeft hierdoor ook dat aids-medicijn overgekocht, en de prijs verhoogd met 5500%. Privatisering lijkt me zelfs heel gevaarlijk voor de zorg, aangezien het dan geldwolven aantrekt (zoals bij elke kapitalistische onderneming) ipv goedbedoelende zusters, bij wijze van.
Hier weer een dombo die niet snapt dat privatiseren GEEN marktwerking is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_156518087
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Moreel niet verantwoord wat mevrouw doet.
Moreel is slechts een mening, wat mij stoort is dat een bedrijf dat vrijwel alleen geld krijgt van de overheid zoveel winst kan afromen, met andere woorden ze betalen veel te veel geld voor dat gene wat ze doet.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:20:54 #133
110987 ErwinRommel
pi_156518109
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Moreel is slechts een mening, wat mij stoort is dat een bedrijf dat vrijwel alleen geld krijgt van de overheid zoveel winst kan afromen, met andere woorden ze betalen veel te veel geld voor dat gene wat ze doet.
Daarom zeg ik het ook diplomatiek ;)
Het word ze wel erg gemakkelijk gemaakt om een graai in de zak met geld te doen.
pi_156518266
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daarom zeg ik het ook diplomatiek ;)
Het word ze wel erg gemakkelijk gemaakt om een graai in de zak met geld te doen.
Ja en daarom moet de politiek niet verontwaardigt doen, maar dit soort zaken afdwingen.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:33:44 #135
110987 ErwinRommel
pi_156518326
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en daarom moet de politiek niet verontwaardigt doen, maar dit soort zaken afdwingen.
Dat snap ik dus ook niet. De politiek geeft subsidies en mag verwachten dat dat besteed gaat worden aan datgene waarvoor het bedoeld is, zorg in dit geval.
Dat mevrouw een leuk salaris mag ontvangen is niks mis mee, ze heeft een organisatie onder zich. Echter, met de bezuinigingen in de thuiszorg in het achterhoofd genomen is deze graai in de zak geld echt te zot voor woorden. De politiek faciliteerd hierin.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 11:11:32 #136
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156518896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 01:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe komt het dat ze in Nederland meer aan die aanbestedingsonzin (altijd maar een papieren tijger, in het beste geval) doen dan in België? Ik had gehoopt dat ze na die schoolboekenblunder wat hadden geleerd. Helaas.
Dat is een goede vraag. Nederland is een Polderland. Er mag en kan niets fout gaan en alles moet in procedures worden vast gelegd tot in het kleinste detail. Het lijkt wel of juristen het bedrijfsleven helemaal in hun grip hebben. Privatisering hoeft niet verkeerd te zijn maar de invulling daarvan is belangrijk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156519015
De hoge winst was al gemaakt. Blijkbaar is het een eenmans B.V., dus of ze dat dividend nou opneemt of in de algemene reserve laat zitten maakt verder geen verschil. Ik zie het probleem met dat dividend uitkeren niet zo.

Ze heeft gewoon slim haar bedrijf gevoerd. Hoge facturen aan de overheid die blijkbaar goedgekeurd zijn en zelf zo economisch mogelijk te werk gaan. Daar is niks mis mee.

Met de privatisering van dit soort dingen, daar is dus wel iets mis mee.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 11:53:29 #138
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156519582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hier weer een dombo die niet snapt dat privatiseren GEEN marktwerking is.
Nee, ik snap dat niet.
Leg me uit, meester _O_

:')
Waar gaat het toch heen met de wereld....
pi_156519721
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:53 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Nee, ik snap dat niet.
Leg me uit, meester _O_

Marktwerking is een situatie waar men op basis van product of prijsonderscheiding zaken doet, echter in de zorg is dat niet het geval, verzekeraars zijn na de privatisering helemaal niet vrij in hun aanbod, daarom concurreren ze dus niet met elkaar, en krijg je een situatie waarbij men wel de lusten heeft van overheidsbescherming, maar niet de lasten van de echte vrije markt.
pi_156519790
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:53 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Nee, ik snap dat niet.
Leg me uit, meester _O_

De meester heeft het goed uitgelegd. ;)
#NoDAPL
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:23:14 #141
448296 BaardHagrid
pi_156520034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De meester heeft het goed uitgelegd. ;)
Geef ik met tegenzin toe :{
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:24:02 #142
448296 BaardHagrid
pi_156520053
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Marktwerking is een situatie waar men op basis van product of prijsonderscheiding zaken doet, echter in de zorg is dat niet het geval, verzekeraars zijn na de privatisering helemaal niet vrij in hun aanbod, daarom concurreren ze dus niet met elkaar, en krijg je een situatie waarbij men wel de lusten heeft van overheidsbescherming, maar niet de lasten van de echte vrije markt.
Prima uitgelegd :{
Dombo was dus terecht
pi_156520074
quote:

[..]

Moraal hebben jullie het dan over?
Wielrenners gebruiken dat ook altijd verkeerd maar dan precies andersom. :)
pi_156520144
quote:

[..]

Waarom blijft iedereen geld van de overheid roepen? Geld van de zorgverzekeraar. Thuiszorg valt onder de zvw, niet wlz...
Bijna geheel gefinancierd door verzekerden en werkgevers dus.

Ik ben weg uit deze discussie, het gaat hier nu meer om het roepen en het zeiken op mensen die goed verdienen.
pi_156520176
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:19 schreef bloodymary1 het volgende:
De hoge winst was al gemaakt.
Wat maakt dat uit? M.i. is de bestemming van dat geld (zoals verschillende posters al aangaven) per definitie niet bedoeld om private personen te verrijken. Het vraagt mensen met een zekere moraal om dit soort instellingen te leiden vind ik.
pi_156520319
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Waarom blijft iedereen geld van de overheid roepen? Geld van de zorgverzekeraar. Thuiszorg valt onder de zvw, niet wlz...
Bijna geheel gefinancierd door verzekerden en werkgevers dus.

Ik ben weg uit deze discussie, het gaat hier nu meer om het roepen en het zeiken op mensen die goed verdienen.
Geld dat onder dwang van de overheid gedwongen word af te staan.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:44:25 #147
157922 fathank
pi_156520396
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Beter draai je dat ff om. De lasten van overheidsbemoeienis en niet de lusten van een echte vrije markt.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:45:52 #148
157922 fathank
pi_156520425
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? M.i. is de bestemming van dat geld (zoals verschillende posters al aangaven) per definitie niet bedoeld om private personen te verrijken. Het vraagt mensen met een zekere moraal om dit soort instellingen te leiden vind ik.
Want mensen die een bedrijf runnen mogen geen geld verdienen? Ze heeft er zelf 150k eigen geld in gestopt. Mag iemand daarvoor beloond worden?
pi_156520455
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Want mensen die een bedrijf runnen mogen geen geld verdienen? Ze heeft er zelf 150k eigen geld in gestopt. Mag iemand daarvoor beloond worden?
Niet in die mate van gemeenschapsgeld!
#NoDAPL
pi_156520465
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:44 schreef fathank het volgende:

[..]

Beter draai je dat ff om. De lasten van overheidsbemoeienis en niet de lusten van een echte vrije markt.
Dat valt erg mee, in een gezonde vrije markt verdwijnen slechte bedrijven en komen de goede boven drijven, in de zorg zie je dat niet gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')