quote:Op zondag 27 september 2015 19:57 schreef Toefjes het volgende:
Ik hoop op een ontdekking van hele grappige marsmannetjes
Ben toch wel heel benieuwd, leven zou leuk zijn, ook als het "maar" bacterien zijn.quote:Op zondag 27 september 2015 21:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De kansen dat er iets van Mars afkomt is 1 op een miljoen, maar toch..
Dat zou toch wel een heel vet idee zijn, intelligent leven, zo dichtbij onze planeetquote:Op zondag 27 september 2015 21:28 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ben toch wel heel benieuwd, leven zou leuk zijn, ook als het "maar" bacterien zijn.
Toch vermoed ik eerder resten van "intelligent" leven, er zijn zoveel brokstukken gezien met "herkenbare" resten die wijzen op bebouwing.
"iets" zou dit ding gebouwd kunnen hebben...quote:Op zondag 27 september 2015 21:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat zou toch wel een heel vet idee zijn, intelligent leven, zo dichtbij onze planeet
Wauw, dit moet een foto zijn van de zijkant van een trilobiet.quote:Op zondag 27 september 2015 21:33 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
"iets" zou dit ding gebouwd kunnen hebben...
[ afbeelding ]
Flauw dat ze het zo vaag gemaakt hebben. Maar, het moet wel iets met leven te maken hebben. Dat is toch het mysterie rond mars. Alleen eencellig tot intelligent en alles er tussen in is nog even de vraag.quote:Op zondag 27 september 2015 21:33 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze vond ik ook wel leuk, je gaat je toch afvragen wat het kan zijn (geweest)quote:Op zondag 27 september 2015 21:39 schreef I-care het volgende:
Mogelijke aanwijzingen van oude watergangen, welke bij nader onderzoek toch weer niets blijken te zijn.
Geen idee, maar met langdurige zandstormen kun je vast hele aparte vormen verwachten. Ik zie er weinig in wat op iets van leven zou moeten duiden.quote:Op zondag 27 september 2015 21:46 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Deze vond ik ook wel leuk, je gaat je toch afvragen wat het kan zijn (geweest)
[ afbeelding ]
ik zie een ronde pijp die uit een rots steekt.quote:Op zondag 27 september 2015 21:48 schreef I-care het volgende:
[..]
Geen idee, maar met langdurige zandstormen kun je vast hele aparte vormen verwachten. Ik zie er weinig in wat op iets van leven zou moeten duiden.
Een oude verroeste velg dat van een Russisch karretje afkomstig is.quote:Op zondag 27 september 2015 21:46 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Deze vond ik ook wel leuk, je gaat je toch afvragen wat het kan zijn (geweest)
[ afbeelding ]
niet onmogelijk, zeker een optie... lolquote:Op zondag 27 september 2015 21:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Een oude verroeste velg dat van een Russisch karretje afkomstig is.
Een hamer achtergelaten door een verdwaalde timmerman.quote:Op zondag 27 september 2015 21:53 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
niet onmogelijk, zeker een optie... lol
En deze ?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 september 2015 21:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Een hamer achtergelaten door een verdwaalde timmerman.
Dan heeft ie z'n beitel meegenomen na het hakken van deze:quote:Op zondag 27 september 2015 21:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Een hamer achtergelaten door een verdwaalde timmerman.
Klopt, maar kan best een reden voor zijn, anders dan oud leven. Maar kan net zo goed wel iets zijn natuurlijk. Ik zou het mooi vinden als morgen blijkt dat er leven gevonden is op Mars, maar dat zal wel iets vrij onzinnigs zijn maar belangrijk voor de wetenschap of zoiets.quote:Op zondag 27 september 2015 21:49 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
ik zie een ronde pijp die uit een rots steekt.
Er zijn mensen die NASA's e.a. fotos van 't internet trekken en daar zelf iets in gaan lopen photoshoppen zoals recent met een buizenstructuur in een nebula. Dikke fakes. Het effect is dat anderen daar weer hele verhalen omheen gaan spinnen en dat vinden die fakers leuk.quote:Op zondag 27 september 2015 21:33 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Foto uit 2014.quote:Op zondag 27 september 2015 21:33 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geloof er geen hol vanquote:Op maandag 28 september 2015 08:42 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Nog krap 9 uurtjes en we zullen het allemaal weten, de wereld zal nooit meer hetzelfe zijn.
Over 20 jaar zul je nog weten waar je was en wat je deed toen je het grote nieuws van NASA hoorde.
Ik geloofde ook niet in jezus, ..en die is pas nog getrouwd.quote:
Hehe, dat van jezus weet ik niets van. We zullen het zien.quote:Op maandag 28 september 2015 09:26 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik geloofde ook niet in jezus, ..en die is pas nog getrouwd.
Dit is dan best wel aannemelijk.
Ik snap alleen niet waarom er een embargo tot 17.30 is ingesteld.
Misschien hebben ze tijd nodig, en willen ze voorkomen dat iemand de domeinnaam wegkaapt met de namen van de aliens ofzo...
Alles erop en eraan, jurk, ring, kathedraal, getuigen, en een bisschop.quote:Op maandag 28 september 2015 09:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Hehe, dat van jezus weet ik niets van. We zullen het zien.
Dit, het zal wel om water gaan. Gewoon voor ons als leek, maar als wetenschapper uiteraard niet.quote:Op zondag 27 september 2015 15:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah, ik kan me herinneren dat ze eerder zoiets aangekondigd hebben. Toen was het ook niet echt 'schokkend'. Het ging toen volgensmij over een bepaald 'god'-deeltje die ze gevonden hadden. Hoor je nu ook niets meer over.
Doen ze volgens mij altijd... zo noemen ze dat...quote:Op maandag 28 september 2015 09:26 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik geloofde ook niet in jezus, ..en die is pas nog getrouwd.
Dit is dan best wel aannemelijk.
Ik snap alleen niet waarom er een embargo tot 17.30 is ingesteld.
Misschien hebben ze tijd nodig, en willen ze voorkomen dat iemand de domeinnaam wegkaapt met de namen van de aliens ofzo...
ik zag het net langskomenquote:Op maandag 28 september 2015 12:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Doen ze volgens mij altijd... zo noemen ze dat...
Zelf verwacht ik geen wereldschokkend resultaat maar stiekem hoop je er op... zeker nu ik las dat Lujendra Ojha erbij zit. En die heeft toch de theorie besproken dat er in de warme maanden stromend (zout) water op Mars zou vloeien. Dus wie weet heeft het toch met stromend water te maken. En als er water is... dan is de kans op bacterieel leven ook ineens een stuk groter geworden...
maar goed, in het verleden hadden ze ook "brekend nieuws"waarvan de 'gewone mens' dacht:"Oh is dat alles?" maar wetenschappelijk was het wel degelijk 'groot nieuws'
quote:WASHINGTON -
De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA gaat maandag een 'baanbrekende wetenschappelijke ontdekking' onthullen. "Het mysterie rond Mars is opgelost", meldt NASA. Geruchten doen de ronde dat er stromend water is gevonden op de rode planeet.
Foto: REUTERS
De ruimtevaartwereld is in rep en roer, maar wat NASA maandagmiddag om 17.30 uit de doeken gaat doen, blijft vooralsnog speculeren. Toch zeggen sommige kenners, waaronder de website NASA Watch, zeker te weten dat de ontdekking op de rode planeet alles te maken heeft met de vondst van vloeibaar water. Als er daadwerkelijk water op Mars stroomt, zullen de gevolgen van die ontdekking gigantisch zijn: water kan betekenen dat er ooit leven op de planeet is geweest.
Ongeluk
Het verhaal gaat dat technologiestudent Lujendra Ojha 'per ongeluk' bewijs heeft gevonden hebben dat er water vloeit op Mars nadat hij in 2011 beelden bestudeerde van de planeet. Ojha zal tijdens de persconferentie het woord nemen.
Aanwijzingen
Marsverkenner Curiosity vond in al in april aanwijzingen voor stromend water. Uit de metingen bleek dat zich 's avonds in de bovenste vijf centimeter van de bodem een soort zoutlaag vormt die in de ochtend telkens weer verdampt. De kans dat er leven op de rode planeet is, blijft echter klein. Daarvoor is er te weinig water en is het er te koud, schreven de geleerden toen
http://www.telegraaf.nl/b(...)ater_op_Mars___.htmlquote:De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA gaat maandag een 'baanbrekende wetenschappelijke ontdekking' onthullen. "Het mysterie rond Mars is opgelost", meldt NASA. Geruchten doen de ronde dat er stromend water is gevonden op de rode planeet.
De ruimtevaartwereld is in rep en roer, maar wat NASA maandagmiddag om 17.30 uit de doeken gaat doen, blijft vooralsnog speculeren. Toch zeggen sommige kenners, waaronder de website NASA Watch, zeker te weten dat de ontdekking op de rode planeet alles te maken heeft met de vondst van vloeibaar water
quote:Op maandag 28 september 2015 13:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ater_op_Mars___.html
Big deal.... ik heb ook stromend water thuis.. Op meerdere plaatsen !!
"pan spermia" maar dan de andere kant op..quote:Op maandag 28 september 2015 13:26 schreef GekkePoes het volgende:
Of we hebben Mars besmet met onze eigen bacteriën en die zijn zich nu aan het vermenigvuldigen
Ik dacht ook dat ze al water hadden gevonden onder het oppervlak.quote:Op maandag 28 september 2015 13:43 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Dat was toch al eens gevonden, of vergis ik me?
De rovers kunnen niet zwemmen, we gaan nu een onderzee-rover sturen denk ik.quote:Op maandag 28 september 2015 13:45 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat ze al water hadden gevonden onder het oppervlak.
Het kan vaker zijn gebeurd, en als er dan een grote ramp is waar alles vernietigd is inclusief alle bewijs van vorige beschavingen en na een miljard jaar weer leven ontstaan.quote:Op maandag 28 september 2015 13:48 schreef DrParsifal het volgende:
Ik vind het vreemd dat sommige mensen verwachten dat er leven is ontstaan op andere planeten, terwijl ze ook aannemen dat het op aarde maar 1 keer ontstaan is en verder al het leven van dat unieke eerste leven afstamt.
Okee ik weet dat er heel veel planeten zijn in het universum, misschien biedt dat uitkomst, maar als we leven binnen een paar duizend lichtjaren vinden dan moeten er toch verklaringen gezocht worden waarom het op aarde maar 1 keer ontstaan is.
Dan moet je wel aanwijzingen hebben voor de ramp. Daarnaast zit er maar een miljard jaar tussen het ontstaan van de aarde en het ontstaan van het eerste leven op aarde. Dat is te kort dag voor de ontwikkeling van leven tot op een niveau dat het beschavingen heeft.quote:Op maandag 28 september 2015 13:52 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het kan vaker zijn gebeurd, en als er dan een grote ramp is waar alles vernietigd is inclusief alle bewijs van vorige beschavingen en na een miljard jaar weer leven ontstaan.
Dat ligt helemaal aan de manier van tijdwaarneming, en tijdverloop.quote:Op maandag 28 september 2015 14:39 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Daarnaast zit er maar een miljard jaar tussen het ontstaan van de aarde en het ontstaan van het eerste leven op aarde. Dat is te kort dag voor de ontwikkeling van leven tot op een niveau dat het beschavingen heeft.
Dat gaat niet op voor gebeurtenissen op dezelfde locatie zoals in dit geval aarde. Ik twijfel er niet over dat er zich ergens in het universum leven bevindt. Ik zei alleen dat er te weinig tijd tussen het ontstaan van de aarde en het ontstaan van ons leven zat om nog een evolutieketen op aarde te bevatten die groot genoeg is om beschavingsresten te produceren.quote:Op maandag 28 september 2015 14:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de manier van tijdwaarneming, en tijdverloop.
Er zijn theorieen die stellen dat wij tijdsverloop anders beleven dan elders door onze zwaartekracht.
Dan moet er maar eens een rover bij je thuis worden geinstalleerd.quote:Op maandag 28 september 2015 13:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ater_op_Mars___.html
Big deal.... ik heb ook stromend water thuis.. Op meerdere plaatsen !!
Ook mogelijkquote:Op maandag 28 september 2015 16:59 schreef Rabieluh het volgende:
Antwoord op de vraag waar de atmosfeer van Mars is gebleven?
Maar ervan uitgaan dat alle modellen kloppen moet de kans dat het gebeurt heel erg klein zijn (misschien zelfs 0 -wat binnen de kansrekening niet gelijk is aan onmogelijk trouwens) omdat we het op aarde waarde omstandigheden blijkbaar goed zijn maar 1 keer is gebeurd (naar we aannemen)quote:Op maandag 28 september 2015 15:03 schreef heywoodu het volgende:
Gezien de immense hoeveelheid sterren in een sterrenstelsel en de immense hoeveelheid sterrenstelsels lijkt het me eerder erg vreemd als de Aarde de enige planeet is met vormen van leven
Waar dat leven dan op gebaseerd is is een tweede (het zal ongetwijfeld niet overal hetzelfde zijn als op aarde).
Public stream is live, nu nog ISS in beeld, zou zo moeten schakelen naar persconferentiequote:
Bedanktquote:Op maandag 28 september 2015 17:28 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/nasa-media-channel
backup stream
Is begonnenquote:Op maandag 28 september 2015 17:30 schreef Infection het volgende:
Zou die persconferentie niet nu moeten starten?
Eigenlijk welquote:Op maandag 28 september 2015 17:30 schreef Infection het volgende:
Zou die persconferentie niet nu moeten starten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |