http://www.telegraaf.nl/b(...)ater_op_Mars___.htmlquote:De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA gaat maandag een 'baanbrekende wetenschappelijke ontdekking' onthullen. "Het mysterie rond Mars is opgelost", meldt NASA. Geruchten doen de ronde dat er stromend water is gevonden op de rode planeet.
De ruimtevaartwereld is in rep en roer, maar wat NASA maandagmiddag om 17.30 uit de doeken gaat doen, blijft vooralsnog speculeren. Toch zeggen sommige kenners, waaronder de website NASA Watch, zeker te weten dat de ontdekking op de rode planeet alles te maken heeft met de vondst van vloeibaar water
quote:Op maandag 28 september 2015 13:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ater_op_Mars___.html
Big deal.... ik heb ook stromend water thuis.. Op meerdere plaatsen !!
"pan spermia" maar dan de andere kant op..quote:Op maandag 28 september 2015 13:26 schreef GekkePoes het volgende:
Of we hebben Mars besmet met onze eigen bacteriën en die zijn zich nu aan het vermenigvuldigen
Ik dacht ook dat ze al water hadden gevonden onder het oppervlak.quote:Op maandag 28 september 2015 13:43 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Dat was toch al eens gevonden, of vergis ik me?
De rovers kunnen niet zwemmen, we gaan nu een onderzee-rover sturen denk ik.quote:Op maandag 28 september 2015 13:45 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat ze al water hadden gevonden onder het oppervlak.
Het kan vaker zijn gebeurd, en als er dan een grote ramp is waar alles vernietigd is inclusief alle bewijs van vorige beschavingen en na een miljard jaar weer leven ontstaan.quote:Op maandag 28 september 2015 13:48 schreef DrParsifal het volgende:
Ik vind het vreemd dat sommige mensen verwachten dat er leven is ontstaan op andere planeten, terwijl ze ook aannemen dat het op aarde maar 1 keer ontstaan is en verder al het leven van dat unieke eerste leven afstamt.
Okee ik weet dat er heel veel planeten zijn in het universum, misschien biedt dat uitkomst, maar als we leven binnen een paar duizend lichtjaren vinden dan moeten er toch verklaringen gezocht worden waarom het op aarde maar 1 keer ontstaan is.
Dan moet je wel aanwijzingen hebben voor de ramp. Daarnaast zit er maar een miljard jaar tussen het ontstaan van de aarde en het ontstaan van het eerste leven op aarde. Dat is te kort dag voor de ontwikkeling van leven tot op een niveau dat het beschavingen heeft.quote:Op maandag 28 september 2015 13:52 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het kan vaker zijn gebeurd, en als er dan een grote ramp is waar alles vernietigd is inclusief alle bewijs van vorige beschavingen en na een miljard jaar weer leven ontstaan.
Dat ligt helemaal aan de manier van tijdwaarneming, en tijdverloop.quote:Op maandag 28 september 2015 14:39 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Daarnaast zit er maar een miljard jaar tussen het ontstaan van de aarde en het ontstaan van het eerste leven op aarde. Dat is te kort dag voor de ontwikkeling van leven tot op een niveau dat het beschavingen heeft.
Dat gaat niet op voor gebeurtenissen op dezelfde locatie zoals in dit geval aarde. Ik twijfel er niet over dat er zich ergens in het universum leven bevindt. Ik zei alleen dat er te weinig tijd tussen het ontstaan van de aarde en het ontstaan van ons leven zat om nog een evolutieketen op aarde te bevatten die groot genoeg is om beschavingsresten te produceren.quote:Op maandag 28 september 2015 14:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de manier van tijdwaarneming, en tijdverloop.
Er zijn theorieen die stellen dat wij tijdsverloop anders beleven dan elders door onze zwaartekracht.
Dan moet er maar eens een rover bij je thuis worden geinstalleerd.quote:Op maandag 28 september 2015 13:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ater_op_Mars___.html
Big deal.... ik heb ook stromend water thuis.. Op meerdere plaatsen !!
Ook mogelijkquote:Op maandag 28 september 2015 16:59 schreef Rabieluh het volgende:
Antwoord op de vraag waar de atmosfeer van Mars is gebleven?
Maar ervan uitgaan dat alle modellen kloppen moet de kans dat het gebeurt heel erg klein zijn (misschien zelfs 0 -wat binnen de kansrekening niet gelijk is aan onmogelijk trouwens) omdat we het op aarde waarde omstandigheden blijkbaar goed zijn maar 1 keer is gebeurd (naar we aannemen)quote:Op maandag 28 september 2015 15:03 schreef heywoodu het volgende:
Gezien de immense hoeveelheid sterren in een sterrenstelsel en de immense hoeveelheid sterrenstelsels lijkt het me eerder erg vreemd als de Aarde de enige planeet is met vormen van leven
Waar dat leven dan op gebaseerd is is een tweede (het zal ongetwijfeld niet overal hetzelfde zijn als op aarde).
Public stream is live, nu nog ISS in beeld, zou zo moeten schakelen naar persconferentiequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |