Dit bedrag verschilt enorm per locatie in NL en je woon geschiedenis. Iemand die al 20 jaar in een sociale huurwoning woont betaalt significant minder dan iemand die in exact het identieke huis net woont. Dat verschil kan in de 100+ euro per maand lopen.quote:Op maandag 28 september 2015 16:32 schreef 719103 het volgende:
Het minimale inkomen dat iemand in Nederland nodig heeft kun je hier berekenen:
http://service.nibud.nl/pba/#/panel/0
Heb je nu 50% meer of 50% minder nodig dan het Nibud aangeeft ?quote:Op maandag 28 september 2015 19:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit bedrag verschilt enorm per locatie in NL en je woon geschiedenis. Iemand die al 20 jaar in een sociale huurwoning woont betaalt significant minder dan iemand die in exact het identieke huis net woont. Dat verschil kan in de 100+ euro per maand lopen.
Een minimale benodigde inkomen generiek in NL is dus onmogelijk te noemen.
[edit]net ingevuld en zoals verwacht heeft het nibud weer verschrikkelijk hoge bedragen bij alles staan. Ik heb meer dan de helft nodig van wat het nibud aangeeft en ik let absoluut niet op mijn uitgaven.
Sorry typefoutje, ik bedoel ik heb de helft nodig van wat het nibud aangeeft.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Heb je nu 50% meer of 50% minder nodig dan het Nibud aangeeft ?
Meer begrijp ik, da's een keuze... minder niet echt en zou graag vernemen waar het Nibud bij jou de plank misslaat.
Ook net ingevuld, en ze zijn mi.i vrij realistisch en wanneer je wat echt luxe wil doen, is het veel te weinig. De auto/huis is mogelijk wat duur maar je hebt op enig moment echt (dat) geld nodig voor goed onderhoud etc.etc.
Je kan ook, zeggen, ik heb al een fiets, ga nooit weg noch ziek dus dat kost mij allemaal niets..... maar je zal iets toch ooit moeten kopen, vervangen etc.
Wanneer je alles krijgt of "goedkoop" vindt... zal je idd veel minder geld nodig hebben.
Echt, tamelijk realistisch, met verschillende scenario's gecheckt en ik kan niet echt een een grove fout ontdekken.
Duidelijk. Waar verschilt het NIBUD in zo bij jou ?quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sorry typefoutje, ik bedoel ik heb de helft nodig van wat het nibud aangeeft.
Alle punten zit ik lager.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Duidelijk. Waar verschilt het NIBUD in zo bij jou ?
Die schrap ik ook niet.quote:Wanneer ik "reservering", "onderhoud" bugetposten etc. schrap; kan ik zelf idd ook met helft toe.
Klopt. Het was uitstekend betaalbaar toen we nog met 16,8 mensen waren, maar nu we met 16,9 miljoen zijn is het opeens onbetaalbaar.quote:Op woensdag 25 november 2015 16:08 schreef Digi2 het volgende:
Een basisinkomen is toch onbetaalbaar gezien de inflow van vluchtelingen?
Daar gaat het niet om. Gratis geld lijkt mij een enorm aanzuigende werking te hebben. Hoe voorkom je dat het 16,8 miljoen mensen waren en het binnen een jaar na invoering er 17,8 miljoen zijn?quote:Op woensdag 25 november 2015 16:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt. Het was uitstekend betaalbaar toen we nog met 16,8 mensen waren, maar nu we met 16,9 miljoen zijn is het opeens onbetaalbaar.
Ik zal je een geheimpje verklappen. Asielzoekers krijgen hier al 'gratis geld'.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Gratis geld lijkt mij een enorm aanzuigende werking te hebben. Hoe voorkom je dat het 16,8 miljoen mensen waren en het binnen een jaar na invoering er 17,8 miljoen zijn?
En dat is precies de reden dat ze hier naar toe komen. En met 'hier' bedoel ik West-Europa.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zal je een geheimpje verklappen. Asielzoekers krijgen hier al 'gratis geld'.
Als ze in de bijstand terechtkomen hebben ze solicitatie en scholingsplicht, dat is bij een basisinkomen niet het geval. Ik zie een basisinkomen als een stukje verlichting. Het kan imo dan ook alleen werken bij een bevolking die deze stappen al heeft gemaakt en kan niet met open grenzen.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uiteraard, die komen hier allemaal heen om gezellig met zes man op een kamer te liggen in een AZC en wat zakgeld te krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is precies de reden dat ze hier naar toe komen. En met 'hier' bedoel ik West-Europa.
Het gaat er om wat ze denken te krijgen, niet wat ze daadwerkelijk krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uiteraard, die komen hier allemaal heen om gezellig met zes man op een kamer te liggen in een AZC en wat zakgeld te krijgen.
Moet je nagaan wat er gebeurt als dat bedrag vertienvoudigd.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel denken dat ze hier de kans zullen krijgen om een goed leven op te bouwen en in relatieve veiligheid te leven.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat er om wat ze denken te krijgen, niet wat ze daadwerkelijk krijgen.
En waarom zou dat gebeuren?quote:Op woensdag 25 november 2015 22:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat er gebeurt als dat bedrag vertienvoudigd.
Dat klopt dan ook. Maar er is een reden dat ze met z'n allen in een bus naar Duitsland gaan zitten in plaats van asiel aanvragen in Griekenland.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel denken dat ze hier de kans zullen krijgen om een goed leven op te bouwen en in relatieve veiligheid te leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |