abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156395496
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zal ik je er nog 1 geven: ik heb de pest aan mensen die het sinterklaasfeest omtoveren tot 'de belangrijkste politieke kwestie van dit moment', zoals dat hier op FOK gebeurt. Wat mij betreft is het een totale nonissue. Figuren zoals in het boven gelinkte filmpje ben ik allergisch voor.

https://decorrespondent.n(...)t/125792040-55243556

[..]

"Want het is traditie". Veel meer dan dat heb ik ook nog niet gehoord uit het 'pro-piet' kamp.

Alsof kinderen dat iets kan schelen.

Als "traditie" het enige argument is kan het wat mij betreft niet snel genoeg worden afgeschaft.
Duidelijk. Jij geeft niets om traditie, anderen wel. En die anderen hebben hun reden waarom de traditie van (met name zwarte) Zwarte Piet gehandhaafd moet blijven goed onderbouwd.

Maar ja, als je al niet geïnteresseerd bent in de traditie dan houdt de discussie waarom wel, waarom niet met jou al snel op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156395619
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Duidelijk. Jij geeft niets om traditie, anderen wel. En die anderen hebben hun reden waarom de traditie van (met name zwarte) Zwarte Piet gehandhaafd moet blijven goed onderbouwd.
Anders dan 'het is traditie en ik vind traditie belangrijk'? Want dat klinkt vooral als dogma, niet als een onderbouwing.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:15 schreef Montagui het volgende:

Maar ja, als je al niet geïnteresseerd bent in de traditie dan houdt de discussie waarom wel, waarom niet met jou al snel op.
Goed argument. Not.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:27:27 #178
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156395699
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze vertelt gewoon wat vele donkere mensen voelen zo in de sintperiode.
Jij vind dat donkere mensen zo niet mogen voelen ?
Ik geloof er niks van. Ik heb t idg nog nooit iemand horen vertellen. Iedereen vond sint en piet gewoon léuk. Opeens begint er iemand te klagen en voor we een paar jaar verder zijn hebben er opeens veel meer mensen problemen mee.... Goh hoe zou dat nu komen ? Opgeklopte flauwekul !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156395793
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van. Ik heb t idg nog nooit iemand horen vertellen. Iedereen vond sint en piet gewoon léuk.
Ik heb sint en piet nooit leuk gevonden. Als kind vond ik ze vooral eng, en het moment dat mijn ouders mij vertelden dat ze niet bestonden was de eerste keer in mijn leven dat ik mij realiseerde dat volwassen mensen konden liegen. Ik was daar ontzettend kwaad over.

Nou kunnen kinderen over vanalles en nog wat boos worden, maar als ik er nu op terugkijk was dat wel terecht.

In feite is het een soort religie voor kinderen, en daar ben ik bepaald geen voorstander van. Of het nou echte religies betreft of dit soort nepreligies.
pi_156395812
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Anders dan 'het is traditie en ik vind traditie belangrijk'? Want dat klinkt vooral als dogma, niet als een onderbouwing.

Verdiep je eens in de traditie......oh wacht.....dat boeit je niet. Anders zou je weten dat 'het is traditie en ik vind traditie belangrijk' geen loze maar een onderbouwde kreet is.
pi_156395831
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb sint en piet nooit leuk gevonden. Als kind vond ik ze vooral eng, en het moment dat mijn ouders mij vertelden dat ze niet bestonden was de eerste keer in mijn leven dat ik mij realiseerde dat volwassen mensen konden liegen. Ik was daar ontzettend kwaad over.

Nou kunnen kinderen over vanalles en nog wat boos worden, maar als ik er nu op terugkijk was dat wel terecht.

In feite is het een soort religie voor kinderen, en daar ben ik bepaald geen voorstander van. Of het nou echte religies betreft of dit soort nepreligies.
Maar goed, je vind de traditie niks. Wat vind je dan van de kreet 'Zwarte piet IS racisme'?
pi_156395832
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de traditie......oh wacht.....dat boeit je niet. Anders zou je weten dat 'het is traditie en ik vind traditie belangrijk' geen loze maar een onderbouwde kreet is.
Ik vind het idee dat tradities belangrijk zijn psychologisch en sociaal-cultureel juist buitengewoon interessant.

En jouw verwijt dat ik er niets vanaf weet is geen argument maar een ad hom. Probeer het nog eens, zonder drogredenen.
pi_156395846
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar goed, je vind de traditie niks. Wat vind je dan van de kreet 'Zwarte piet IS racisme'?
Die hoor ik voornamelijk vanuit de monden van pro-pieters, en vind ik nauwelijks interessant als argument in deze discussie. Het lijkt vooral een stroman.
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:41:08 #184
78780 deedeetee
pi_156395926
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Overal is wel een uitzondering op. Religie heeft niks met sint en piet te maken.
pi_156395991
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Religie heeft niks met sint en piet te maken.
Niet?

Nou is de vraag wat religie precies is een buitengewoon lastig vraagstuk waar filosofen lang het hoofd over hebben gebroken. Maar wat mij betreft heeft het veel van de belangrijke kenmerken van religie.

Wat is religie volgens jou?
pi_156396064
Molurus in de bocht. :7
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:55:16 #187
78780 deedeetee
pi_156396114
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet?

Nou is de vraag wat religie precies is een buitengewoon lastig vraagstuk waar filosofen lang het hoofd over hebben gebroken. Maar wat mij betreft heeft het veel van de belangrijke kenmerken van religie.

Wat is religie volgens jou?
Spaar je energie maar voor betere zaken, ik ga echt geen discussie over religie met jou aan in dit topic. En ergens anders ook niet.
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:59:40 #188
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156396178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:12 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

bron
Baasneger.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156396409
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Spaar je energie maar voor betere zaken, ik ga echt geen discussie over religie met jou aan in dit topic. En ergens anders ook niet.
Prima hoor. Maar dan blijft mijn bezwaar tegen deze traditie natuurlijk gewoon staan.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:40:24 #190
3542 Gia
User under construction
pi_156396962
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij maakt er een politiek standpunt van. Gerda vertelt gewoon dat vele donkere mensen voor zwarte piet worden uitgemaakt en dat het niet leuk is.
Blijkbaar wil je dat niet weten , dus. Heel normaal hoor, dat is de collectieve verdringing
Hoeveel Nederlanders worden niet voor kaaskop uitgemaakt? Rooien voor vuurtoren, Indiërs voor pinda? En dat het hele jaar door! Dit is gezeur.

Zwarte kindjes, die niet leren dat Zwarte Piet racisme zou zijn, voelen zich heel wat dat ze op Zwarte Piet lijken. Zwarte Piet is voor veel kindjes een soort Held. Wie wil daar nu niet op lijken! Juist, kindjes die geïndoctrineerd zijn met waanideeën dat Zwarte Piet de draak steekt met de slavernij!
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:25:54 #191
78780 deedeetee
pi_156397758
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Prima hoor. Maar dan blijft mijn bezwaar tegen deze traditie natuurlijk gewoon staan.
Uiteraard, maar dat is ook niet voor verandering vatbaar.
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:26:40 #192
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156397772
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoeveel Nederlanders worden niet voor kaaskop uitgemaakt? Rooien voor vuurtoren, Indiërs voor pinda? En dat het hele jaar door! Dit is gezeur.
Dat vinden die mensen toch ook niet bepaald tof :?
quote:
Zwarte kindjes, die niet leren dat Zwarte Piet racisme zou zijn, voelen zich heel wat dat ze op Zwarte Piet lijken. Zwarte Piet is voor veel kindjes een soort Held. Wie wil daar nu niet op lijken! Juist, kindjes die geïndoctrineerd zijn met waanideeën dat Zwarte Piet de draak steekt met de slavernij!
Lekker hoor :'). Andere mensen bepalen hoe ze zich maar moeten voelen als iets tegen hen gezegd wordt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_156397850
Is een van jullie wel eens uitgemaakt voor kaaskop?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156397868
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
Is een van jullie wel eens uitgemaakt voor kaaskop?
Ik in elk geval niet.
pi_156397882
quote:

[..]

Prima dat je voor ZP ben, maar ga aub niet van die onzin lopen verkondigen.
  Forum Admin zaterdag 26 september 2015 @ 13:36:07 #196
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156397936
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima dat je voor ZP ben, maar ga aub niet van die onzin lopen verkondigen.
Hoezo is dit onzin? Net zoals je kinderen een positief beeld kan aanpraten over piet, kan dat dus ook negatief.

Los daarvan zijn mensen die anderen pinda's, kaaskoppen of zwarte pieten noemen gewoon niet helemaal lekker, dat is nooit grappig :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156398074
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hoezo is dit onzin? Net zoals je kinderen een positief beeld kan aanpraten over piet, kan dat dus ook negatief.

Los daarvan zijn mensen die anderen pinda's, kaaskoppen of zwarte pieten noemen gewoon niet helemaal lekker, dat is nooit grappig :')
Zwarte kinderen vinden het helemaal te gek gaaf dat ze op ZP lijken?
  Forum Admin zaterdag 26 september 2015 @ 13:44:05 #198
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156398083
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwarte kinderen vinden het helemaal te gek gaaf dat ze op ZP lijken?
Waar zeg ik dat? Los daarvan, die zijn er zeer zeker. Mijn achterneefjes bijvoorbeeld. :Y

Maargoed, mijn achterneefjes zijn natuurlijk geen geldig argument ofzo, maar waar mensen zijn zijn verschillende meningen. Dus ook die van mensen die ZP een held vinden en zij die het een wanstaltig racistisch gedrocht vinden en alles ertussenin.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156398085
quote:

[..]

Gezeur is systematisch mensen niet serieus nemen als ze aangeven bepaalde naampjes naar hun toe niet leuk vinden.
Het zijn Indische Nederlanders ( niet Indiërs, die komen uit India) die pinda worden genoemd en velen van hen vinden het niet leuk.
En roodharigen kennen die vuurtoren'grap' al vele jaren. Die lachen er al lang niet meer om en zeker niet als het gezegd wordt in een onprettige context

quote:
Juist, kindjes die geïndoctrineerd zijn met waanideeën dat Zwarte Piet de draak steekt met de slavernij!
Je negeert die zgn ZP -grapjes over donkere mensen. Het zijn voor vele donkere mensen geen leuke grapjes . Jij veegt dat van tafel.
pi_156398099
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat is ook niet voor verandering vatbaar.
Ik ben altijd vatbaar voor argumenten. Alleen vind ik "ik ga echt geen discussie met jou aan" als argument niet erg sterk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')