Als ik tegen het slachten van dieren ben, ga ik ook niet in een slagerij werken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoeveel heeft Gerda Havertong verdiend met het spelen in Sesamstraat en wat is de relevantie daarvan?
Hoeveel heeft Gerda Havertong verdiend met Sesamstraat?quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als ik tegen het slachten van dieren ben, ga ik ook niet in een slagerij werken.
Heb haar zojuist even gebeld, ze was niet thuis. Probeer het straks nog een keer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:56 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoeveel heeft Gerda Havertong verdiend met Sesamstraat?
Maar wat vind je van haar verhaal ?quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die Gerda is ook een mooie...
Wel meedoen met het Sinterklaasfeest bij Sesamstraat jarenlang en goed geld verdienen en dan gaan zitten ziften.
De toon is natuurlijk compleet betuttelend maar de doelgroep is dan ook 3 jaar, en zelfs die vinden het voor baby's. Pino stelt een kleuter voor, Tommy is omgerekend 5 jaar en Ieniemienie is 6 jaar.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar wat vind je van haar verhaal ?
Jij maakt er een politiek standpunt van. Gerda vertelt gewoon dat vele donkere mensen voor zwarte piet worden uitgemaakt en dat het niet leuk is.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:36 schreef ootjekatootje het volgende:
.
Inhoudelijk vind ik het erg slecht dat iemand in een peuter/kleuterprogramma haar politieke statement maakt.
Ze vertelt gewoon wat vele donkere mensen voelen zo in de sintperiode.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:31 schreef deedeetee het volgende:
Wtf is dat voor een onzinverhaal van Gerda ? Sesamstraat is er niet op vooruit gegaan hoor.
vele? je bedoelt die paar zeurpieten?quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze vertelt gewoon wat vele donkere mensen voelen zo in de sintperiode.
Jij vind dat donkere mensen zo niet mogen voelen ?
Vele dus.. En jij reageert daar grof op. Je ontkent haar verhaal. Alsof ze dat maar verzint .quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:24 schreef mschol het volgende:
[..]
vele? je bedoelt die paar zeurpieten?
die paar dus.., niet overdrijvenquote:
grof , haha..quote:En jij reageert daar grof op. Je ontkent haar verhaal. Alsof ze dat maar verzint .
Gerda had het over veel zwarte mensen. die het niet leuk vinden voor Zwarte Piet uitgemaakt te worden en daarom die periode minder leuk vindenquote:
Ah zij mag niet gewoon zeggen van jou dat ze iets niet leuk vind..Zij moet perse ZP leuk vinden .quote:Als je er moeite mee hebt zijn er, imho, slechts 2 goede mogelijkheden: het lekker voor je houden of gewoon uit nederland vertrekken
Die kans is groot omdat het een ingestudeerd stukje is. Ze wordt ook betaald o dat te doen, dat is/was haar werk.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vele dus.. En jij reageert daar grof op. Je ontkent haar verhaal. Alsof ze dat maar verzint .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IIs dat je mening over wat Gerda zei ? Tjonge wat een vooroordeel weer . Ik zal maar niet jouw stijl overnemen en dat in het hokje racisme zetten.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:36 schreef Montagui het volgende:
terwijl de gekwetste een onjuiste opvoeding heeft gekregen doordat diens ouders Zwarte Piet misbruiken voor hun eigen issues mbt racisme en discriminatie.
Als Gerda blank was geweest met een dikke reet, dan was dat stukje daar overgegaan.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij maakt er een politiek standpunt van. Gerda vertelt gewoon dat vele donkere mensen voor zwarte piet worden uitgemaakt en dat het niet leuk is.
Blijkbaar wil je dat niet weten , dus. Heel normaal hoor, dat is de collectieve verdringing
quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die kans is groot omdat het een ingestudeerd stukje is. Ze wordt ook betaald o dat te doen, dat is/was haar werk.ja ok........ ontkenning...Dat is die collectieve verdringing wat ik eerder zei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toevallig heb ik Gerda eens horen spreken over deze sketch... Ze meent werkelijk wat ze zei.
en daarbij: ik heb het serieus nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij maakt er een politiek standpunt van. Gerda vertelt gewoon dat vele donkere mensen voor zwarte piet worden uitgemaakt en dat het niet leuk is.
Blijkbaar wil je dat niet weten , dus. Heel normaal hoor, dat is de collectieve verdringing
Laat maar...... bij voorbaat wil je niet weten wat en waarom ze zei.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als Gerda blank was geweest met een dikke reet, dan was dat stukje daar overgegaan.
Als Gerda een bril had gehad, dan was dat stukje daarover gegaan.
Als Gerda in een rolstoel...
Moet ik nog even doorgaan?
Veel donkere mensen willen helemaal niet telkens roepen dat ze dit soort dingen niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en daarbij: ik heb het serieus nog nooit gehoord.
Klopt... Gerda had het niet over ZP en racisme afschaffen, ze had het er wel over waarom veel donkere mensen dat gedoe niet zo feestelijk vinden.quote:Zwarte Piet afschaffen is een optie, een andere optie is om degene die dat meent te moeten zeggen hierop te wijzen. En dat is wat er in dat stukje gebeurde, Gerda had het niet over racisme of afschaffen....
Ik hou persoonlijk ook niet van het zomercarnaval en de bijbehorende discriminerende leuzen naar blanken en de jaarlijkse straatrellen na het carnaval. Maar laat ze lekker, mij zie je er niet meer, maar veel plezier op je feestje.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Veel donkere mensen willen helemaal niet telkens roepen dat ze dit soort dingen niet leuk vinden.
Daarom hoor je het ook niet of niet veel.
[..]
Klopt... Gerda had het niet over ZP en racisme afschaffen, ze had het er wel over waarom veel donkere mensen dat gedoe niet zo feestelijk vinden.
Als je de mensen die voor verandering van ZP zijn al op voorhand gaat vertellen wat hun motivatie is dan zal er nooit een dialoog ontstaan. Dan kun je beter een gesprek met jezelf aangaan.quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:37 schreef Montagui het volgende:
Kunnen de anti-Pieten ook een 'open brief' schrijven waarin duidelijk uitgelegd en onderbouwd wordt waarom ZP racisme IS? Dan komen we tenminste ergens met een dialoog.![]()
https://www.brainpickings(...)ort-rules-criticism/quote:How to compose a successful critical commentary:
1.You should attempt to re-express your target's position so clearly, vividly, and fairly that your target says, "Thanks, I wish I'd thought of putting it that way."
2.You should list any points of agreement (especially if they are not matters of general or widespread agreement).
3.You should mention anything you have learned from your target.
4.Only then are you permitted to say so much as a word of rebuttal or criticism.
Neuh, maar verder dan de kreet 'ZP = racisme' en 'ik voel het zo' zijn we nog niet gekomen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je de mensen die voor verandering van ZP zijn al op voorhand gaat vertellen wat hun motivatie is dan zal er nooit een dialoog ontstaan. Dan kun je beter een gesprek met jezelf aangaan.
Was jij erbij trouwens, in Den Haag?
PS:
[..]
https://www.brainpickings(...)ort-rules-criticism/
Dan zal ik je er nog 1 geven: ik heb de pest aan mensen die het sinterklaasfeest omtoveren tot 'de belangrijkste politieke kwestie van dit moment', zoals dat hier op FOK gebeurt. Wat mij betreft is het een totale nonissue. Figuren zoals in het boven gelinkte filmpje ben ik allergisch voor.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Neuh, maar verder dan de kreet 'ZP = racisme' en 'ik voel het zo' zijn we nog niet gekomen.
"Want het is traditie". Veel meer dan dat heb ik ook nog niet gehoord uit het 'pro-piet' kamp.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:27 schreef Montagui het volgende:
Dan hebben de pro-Pieten hun punt toch stukken beter verwoord.
Duidelijk. Jij geeft niets om traditie, anderen wel. En die anderen hebben hun reden waarom de traditie van (met name zwarte) Zwarte Piet gehandhaafd moet blijven goed onderbouwd.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan zal ik je er nog 1 geven: ik heb de pest aan mensen die het sinterklaasfeest omtoveren tot 'de belangrijkste politieke kwestie van dit moment', zoals dat hier op FOK gebeurt. Wat mij betreft is het een totale nonissue. Figuren zoals in het boven gelinkte filmpje ben ik allergisch voor.
https://decorrespondent.n(...)t/125792040-55243556
[..]
"Want het is traditie". Veel meer dan dat heb ik ook nog niet gehoord uit het 'pro-piet' kamp.
Alsof kinderen dat iets kan schelen.
Als "traditie" het enige argument is kan het wat mij betreft niet snel genoeg worden afgeschaft.
Anders dan 'het is traditie en ik vind traditie belangrijk'? Want dat klinkt vooral als dogma, niet als een onderbouwing.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Duidelijk. Jij geeft niets om traditie, anderen wel. En die anderen hebben hun reden waarom de traditie van (met name zwarte) Zwarte Piet gehandhaafd moet blijven goed onderbouwd.
Goed argument. Not.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:15 schreef Montagui het volgende:
Maar ja, als je al niet geïnteresseerd bent in de traditie dan houdt de discussie waarom wel, waarom niet met jou al snel op.
Ik geloof er niks van. Ik heb t idg nog nooit iemand horen vertellen. Iedereen vond sint en piet gewoon léuk. Opeens begint er iemand te klagen en voor we een paar jaar verder zijn hebben er opeens veel meer mensen problemen mee.... Goh hoe zou dat nu komen ? Opgeklopte flauwekul !quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze vertelt gewoon wat vele donkere mensen voelen zo in de sintperiode.
Jij vind dat donkere mensen zo niet mogen voelen ?
Ik heb sint en piet nooit leuk gevonden. Als kind vond ik ze vooral eng, en het moment dat mijn ouders mij vertelden dat ze niet bestonden was de eerste keer in mijn leven dat ik mij realiseerde dat volwassen mensen konden liegen. Ik was daar ontzettend kwaad over.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Ik heb t idg nog nooit iemand horen vertellen. Iedereen vond sint en piet gewoon léuk.
Verdiep je eens in de traditie......oh wacht.....dat boeit je niet. Anders zou je weten dat 'het is traditie en ik vind traditie belangrijk' geen loze maar een onderbouwde kreet is.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Anders dan 'het is traditie en ik vind traditie belangrijk'? Want dat klinkt vooral als dogma, niet als een onderbouwing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |