abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156381796
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoeveel heeft Gerda Havertong verdiend met het spelen in Sesamstraat en wat is de relevantie daarvan?
Als ik tegen het slachten van dieren ben, ga ik ook niet in een slagerij werken.
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:56:33 #152
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156382227
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als ik tegen het slachten van dieren ben, ga ik ook niet in een slagerij werken.
Hoeveel heeft Gerda Havertong verdiend met Sesamstraat?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_156382741
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoeveel heeft Gerda Havertong verdiend met Sesamstraat?
Heb haar zojuist even gebeld, ze was niet thuis. Probeer het straks nog een keer.
pi_156385862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die Gerda is ook een mooie...
Wel meedoen met het Sinterklaasfeest bij Sesamstraat jarenlang en goed geld verdienen en dan gaan zitten ziften.
Maar wat vind je van haar verhaal ?
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:31:30 #155
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156386283
Wtf is dat voor een onzinverhaal van Gerda ? Sesamstraat is er niet op vooruit gegaan hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156386507
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar wat vind je van haar verhaal ?
De toon is natuurlijk compleet betuttelend maar de doelgroep is dan ook 3 jaar, en zelfs die vinden het voor baby's. Pino stelt een kleuter voor, Tommy is omgerekend 5 jaar en Ieniemienie is 6 jaar.

Inhoudelijk vind ik het erg slecht dat iemand in een peuter/kleuterprogramma haar politieke statement maakt. Ik zou het ook niet op prijs stellen dat Geert Wilders daar zijn mening gaat verkondigen.
pi_156388187
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:36 schreef ootjekatootje het volgende:

.

Inhoudelijk vind ik het erg slecht dat iemand in een peuter/kleuterprogramma haar politieke statement maakt.
Jij maakt er een politiek standpunt van. Gerda vertelt gewoon dat vele donkere mensen voor zwarte piet worden uitgemaakt en dat het niet leuk is.
Blijkbaar wil je dat niet weten , dus. Heel normaal hoor, dat is de collectieve verdringing
pi_156388249
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:31 schreef deedeetee het volgende:
Wtf is dat voor een onzinverhaal van Gerda ? Sesamstraat is er niet op vooruit gegaan hoor.
Ze vertelt gewoon wat vele donkere mensen voelen zo in de sintperiode.
Jij vind dat donkere mensen zo niet mogen voelen ?
pi_156388386
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze vertelt gewoon wat vele donkere mensen voelen zo in de sintperiode.
Jij vind dat donkere mensen zo niet mogen voelen ?
vele? je bedoelt die paar zeurpieten?
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_156388451
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:24 schreef mschol het volgende:

[..]

vele? je bedoelt die paar zeurpieten?
Vele dus.. En jij reageert daar grof op. Je ontkent haar verhaal. Alsof ze dat maar verzint .
pi_156388564
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vele dus..
die paar dus.., niet overdrijven
quote:
En jij reageert daar grof op. Je ontkent haar verhaal. Alsof ze dat maar verzint .
grof , haha.. _O-
Als je er moeite mee hebt zijn er, imho, slechts 2 goede mogelijkheden: het lekker voor je houden of gewoon uit nederland vertrekken
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_156388803
Lijkt me eerder dat er wat aan de opvoeding schort van zowel degene die meent Zwarte Piet te moeten misbruiken om een ander daarmee te willen kwetsen, terwijl de gekwetste een onjuiste opvoeding heeft gekregen doordat diens ouders Zwarte Piet misbruiken voor hun eigen issues mbt racisme en discriminatie.

In beide gevallen is niet Zwarte Piet de schuldige, maar de opvoeders. In beide gevallen van opvoeders is er sprake van racistische bedoelingen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156388849
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:28 schreef mschol het volgende:

[..]

die paar dus.., niet overdrijven

Gerda had het over veel zwarte mensen. die het niet leuk vinden voor Zwarte Piet uitgemaakt te worden en daarom die periode minder leuk vinden
Denk jij het beter te weten , dat het maar een paar mensen zijn
Of wil je bij voorbaat haar niet geloven?

quote:
Als je er moeite mee hebt zijn er, imho, slechts 2 goede mogelijkheden: het lekker voor je houden of gewoon uit nederland vertrekken
Ah zij mag niet gewoon zeggen van jou dat ze iets niet leuk vind..Zij moet perse ZP leuk vinden .
pi_156388979
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vele dus.. En jij reageert daar grof op. Je ontkent haar verhaal. Alsof ze dat maar verzint .
Die kans is groot omdat het een ingestudeerd stukje is. Ze wordt ook betaald o dat te doen, dat is/was haar werk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156389009
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:36 schreef Montagui het volgende:
terwijl de gekwetste een onjuiste opvoeding heeft gekregen doordat diens ouders Zwarte Piet misbruiken voor hun eigen issues mbt racisme en discriminatie.
IIs dat je mening over wat Gerda zei ? Tjonge wat een vooroordeel weer . Ik zal maar niet jouw stijl overnemen en dat in het hokje racisme zetten.
Jij neemt de klacht van mensen niet serieus, kinderen of volwassenen.
Het is niet leuk als mensen je voor Zwarte Piet uitmaken of dat soort grapjes maken, elk jaar.
Jij overschreeuwt dat.... blaast het weg met het etiketje racisme
pi_156389041
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij maakt er een politiek standpunt van. Gerda vertelt gewoon dat vele donkere mensen voor zwarte piet worden uitgemaakt en dat het niet leuk is.
Blijkbaar wil je dat niet weten , dus. Heel normaal hoor, dat is de collectieve verdringing
Als Gerda blank was geweest met een dikke reet, dan was dat stukje daar overgegaan.
Als Gerda een bril had gehad, dan was dat stukje daarover gegaan.
Als Gerda in een rolstoel...

Moet ik nog even doorgaan?
pi_156389085
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die kans is groot omdat het een ingestudeerd stukje is. Ze wordt ook betaald o dat te doen, dat is/was haar werk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja ok........ ontkenning...Dat is die collectieve verdringing wat ik eerder zei.
Toevallig heb ik Gerda eens horen spreken over deze sketch... Ze meent werkelijk wat ze zei.
pi_156389104
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

en daarbij: ik heb het serieus nog nooit gehoord.
Zwarte Piet afschaffen is een optie, een andere optie is om degene die dat meent te moeten zeggen hierop te wijzen. En dat is wat er in dat stukje gebeurde, Gerda had het niet over racisme of afschaffen....
pi_156389143
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als Gerda blank was geweest met een dikke reet, dan was dat stukje daar overgegaan.
Als Gerda een bril had gehad, dan was dat stukje daarover gegaan.
Als Gerda in een rolstoel...

Moet ik nog even doorgaan?
Laat maar...... bij voorbaat wil je niet weten wat en waarom ze zei.
Dat is de werkelijke discriminatie.Niet de ZP-figuur zelf, maar hoe het verdedigd wordt.
pi_156389250
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en daarbij: ik heb het serieus nog nooit gehoord.
Veel donkere mensen willen helemaal niet telkens roepen dat ze dit soort dingen niet leuk vinden.
Daarom hoor je het ook niet of niet veel.

quote:
Zwarte Piet afschaffen is een optie, een andere optie is om degene die dat meent te moeten zeggen hierop te wijzen. En dat is wat er in dat stukje gebeurde, Gerda had het niet over racisme of afschaffen....
Klopt... Gerda had het niet over ZP en racisme afschaffen, ze had het er wel over waarom veel donkere mensen dat gedoe niet zo feestelijk vinden.
pi_156389519
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Veel donkere mensen willen helemaal niet telkens roepen dat ze dit soort dingen niet leuk vinden.
Daarom hoor je het ook niet of niet veel.

[..]

Klopt... Gerda had het niet over ZP en racisme afschaffen, ze had het er wel over waarom veel donkere mensen dat gedoe niet zo feestelijk vinden.
Ik hou persoonlijk ook niet van het zomercarnaval en de bijbehorende discriminerende leuzen naar blanken en de jaarlijkse straatrellen na het carnaval. Maar laat ze lekker, mij zie je er niet meer, maar veel plezier op je feestje.

Das ook een optie, zelf tolerant zijn. En volgens mij is Gerda dat ook.
Ik heb geen slaven gehad... Ik voel me ook niet aangesproken op je aanvallen en al die onzin die je erbij haalt. Ik vind Sinterklaas een leuk feest en zolang er geen goed alternatief verhaal is, blijft het hier zoals het is.
pi_156394350
Het Sint en Pietengilde heeft een aantal nette en mooi onderbouwde brieven opgesteld en verzonden naar:

de VN
http://www.sintenpietengilde.nl/VN.html

de NTR
http://www.sintenpietengilde.nl/NTR.html

de schooldirectie
http://www.sintenpietengilde.nl/School.html

en een brief die ouders kunnen gebruiken
http://www.sintenpietengilde.nl/Conceptbrief.html

Kunnen de anti-Pieten ook een 'open brief' schrijven waarin duidelijk uitgelegd en onderbouwd wordt waarom ZP racisme IS? Dan komen we tenminste ergens met een dialoog. ^O^

ps. Laat dan wel dat negatieve 'gevoel' aub daaruit weg, dat is iets subjectiefs en kan allerlei oorzaken hebben. Ik voel bij veel zaken ook van alles, alsof daar rekening mee wordt gehouden. Not.
pi_156394732
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:37 schreef Montagui het volgende:

Kunnen de anti-Pieten ook een 'open brief' schrijven waarin duidelijk uitgelegd en onderbouwd wordt waarom ZP racisme IS? Dan komen we tenminste ergens met een dialoog. ^O^
Als je de mensen die voor verandering van ZP zijn al op voorhand gaat vertellen wat hun motivatie is dan zal er nooit een dialoog ontstaan. Dan kun je beter een gesprek met jezelf aangaan.

Was jij erbij trouwens, in Den Haag?

PS:

quote:
How to compose a successful critical commentary:
1.You should attempt to re-express your target's position so clearly, vividly, and fairly that your target says, "Thanks, I wish I'd thought of putting it that way."
2.You should list any points of agreement (especially if they are not matters of general or widespread agreement).
3.You should mention anything you have learned from your target.
4.Only then are you permitted to say so much as a word of rebuttal or criticism.
https://www.brainpickings(...)ort-rules-criticism/

[ Bericht 14% gewijzigd door Molurus op 26-09-2015 10:25:15 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156394835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je de mensen die voor verandering van ZP zijn al op voorhand gaat vertellen wat hun motivatie is dan zal er nooit een dialoog ontstaan. Dan kun je beter een gesprek met jezelf aangaan.

Was jij erbij trouwens, in Den Haag?

PS:

[..]

https://www.brainpickings(...)ort-rules-criticism/

Neuh, maar verder dan de kreet 'ZP = racisme' en 'ik voel het zo' zijn we nog niet gekomen.

Dan hebben de pro-Pieten hun punt toch stukken beter verwoord.
pi_156394926
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Neuh, maar verder dan de kreet 'ZP = racisme' en 'ik voel het zo' zijn we nog niet gekomen.
Dan zal ik je er nog 1 geven: ik heb de pest aan mensen die het sinterklaasfeest omtoveren tot 'de belangrijkste politieke kwestie van dit moment', zoals dat hier op FOK gebeurt. Wat mij betreft is het een totale nonissue. Figuren zoals in het boven gelinkte filmpje ben ik allergisch voor.

https://decorrespondent.n(...)t/125792040-55243556

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:27 schreef Montagui het volgende:

Dan hebben de pro-Pieten hun punt toch stukken beter verwoord.
"Want het is traditie". Veel meer dan dat heb ik ook nog niet gehoord uit het 'pro-piet' kamp.

Alsof kinderen dat iets kan schelen.

Als "traditie" het enige argument is kan het wat mij betreft niet snel genoeg worden afgeschaft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')