FOK!forum / Gaming / [Super Mario Maker] De Wii U system seller! #2
Kriegspirewoensdag 23 september 2015 @ 04:49
Vrijdag 11 september is Super Mario Maker verschenen, een game waarbij je je eigen Super Mario levels kunt maken én kunt delen, en andermans levels kunt spelen. Dit topic is bedoeld om levels, tips en ervaringen te delen, zodat de levels niet ondergesneeuwd worden in het centrale Wii U topic. En wellicht ooit een top 10 levels van FOK!kers te maken.

Trailer van de game:

Super Mario Maker workshop:

Review van de game op FOK!games:
Super Mario Maker

150706_28827_WiiU_SuperMarioMaker_course_05_800_450.jpg

Levels van FOK!kers die al gedeeld zijn:
3057-0000-0021-7BA9 - Cherrycoke
C824-0000-0021-235C - ClapClapYourHands
A3B8-0000-0021-C037 - ClapClapYourHands
DB1D-0000-0024-BDAD - ClapClapYourHands
0045-0000-0027-6813 - ClapClapYourHands
A61D-0000-0036-86E8 - ClapClapYourHands
5127-0000-002C-E073 - TheDeedster
A425-0000-002E-E6A2 - TheDeedster
C28E-0000-0037-D19A - TheDeedster
047F-0000-003D-1130 - TheDeedster
B0A5-0000-002D-A707 - Kensuke
F0B9-0000-0038-580C - Kensuke
36D6-0000-0036-E6A0 - Kensuke
C6F5-0000-002D-C742 - Nikmans
C94B-0000-0032-1BA6 - GGMM
C0B8-0000-0026-7795 - GGMM
DB59-0000-0031-D43A - GGMM
3730-0000-0024-0592 - GGMM
3C81 0000 002E A112 - Groentespecialist
3361 0000 003D 8FE5 - Groentespecialist
29CF-0000-0016-F549 - Vlaggenroof (deel was niet zelfgemaakt begrijp ik)
88AF-0000-0015-0A76 - s0ul1991
CDA5-0000-001F-5FE0 - s0ul1991
44C2-0000-002F-8C52 - s0ul1991
6C89-0000-003D-DC5A - s0ul1991
12E4 0000 0031 FCB7 - koei
4959-0000-0038-4FE9 - Melleyn
6FC9-0000-0039-49F3 - Melleyn
2741-0000-0018-467F - Kriegspire
D5DE-0000-001A-9B93 - Kriegspire
9CFC-0000-003A-6EE4 - Kriegspire
8BC2-0000-003D-AB06 - Henno
0441-0000-003E-FC80 - Henno
B5D8-0000-003D-BDA3 - Notorius_Roy
E682-0000-003E-5590 - Infinitism

---

En verder met de volgende! Ik zal proberen de openingspost een beetje bij te houden qua nieuwe levels e.d.
Notorious_Roywoensdag 23 september 2015 @ 08:59
Op zich is één code per persoon voldoende. Met die code kun je alle levels can de maker vinden. Dan is de lijst niet zo lang ;)
Young_Davidwoensdag 23 september 2015 @ 09:00
Mijn LaPo

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:10 schreef Young_David het volgende:
Tot laat gewerkt aan m'n eerste course:

265D-0000-0062-7EEB

Heb een hekel aan die levels waar het onduidelijk is wat je moet doen, hier moet je gewoon de muntjes volgen ;)

Benieuwd wat jullie er van vinden!

Young_Davidwoensdag 23 september 2015 @ 14:06
Kun je trouwens screenshots maken van je SMM-level?
koeiwoensdag 23 september 2015 @ 14:15
Misschien is het ook leuk als mensen erbij zetten wat voor soort level ze gemaakt hebben, of een screen erbij. Dat maakt het kiezen welke voor jou interessant zijn om te spelen wat makkelijker. Met info als level-stijl, wat voor soort level het is en de moeilijkheidsgraad.

Mijn nieuwe level Super Koei World is gisteren online gegaan! Een normaal platform Super Mario World-level goed speelbaar voor iedereen.

Levelcode heb ik niet bij de hand, maar te vinden via 12E4 0000 0031 FCB7
Seroczynskiwoensdag 23 september 2015 @ 15:50
Ik ben nog even bezig geweest met wat aanvullingen voor supermariomaker.nl. Eén daarvan is een 'badge' of 'banner', hoe je het ook wilt noemen. Daarmee krijg je een kant-en-klare afbeelding om bijvb. gemakkelijk te delen op verschillende fora.

Hier een paar vroege versies:

course.php?b=1

course.php?b=11

course.php?b=9

course.php?b=16

Zoals je kan zien moet ik er nog wat dingen aan fine-tunen (tips zijn welkom), maar vond het leuk om dit te delen.

De banners worden gegenereerd op basis van het ID dat toegekend wordt aan een course zodra deze gedeeld wordt via de website.
thealterego1woensdag 23 september 2015 @ 19:07
Mijn Mariomaker is ook binnen en het eerste level is ook gemaakt. Er waren nog geen vrachtwagens langs geweest, dus qua elementen is het level lekker basic. Het is een kort maar uitdagend level, met veel sprongen en een soort puzzelelement (kwam bij toeval op het concept, maar mss is het al in heel veel levels gebruikt) in het midden. Code is F109-0000-0062-141B. En nu ga ik jullie levels spelen!
thealterego1woensdag 23 september 2015 @ 19:19
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:00 schreef Young_David het volgende:
Mijn LaPo

[..]

Pff, netjes dat je hem zelf gehaald hebt. Moeilijk...
Young_Davidwoensdag 23 september 2015 @ 19:27
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:19 schreef thealterego1 het volgende:

[..]

Pff, netjes dat je hem zelf gehaald hebt. Moeilijk...
Het grappige is dat ik hem zelf met gemak haal, maar tot nu toe nog niemand anders :p. Zal wel komen omdat ik de hele avond met niets anders bezig was en hem ook constant aan het testen was.
koeiwoensdag 23 september 2015 @ 22:10
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:50 schreef Seroczynski het volgende:
Ik ben nog even bezig geweest met wat aanvullingen voor supermariomaker.nl. Eén daarvan is een 'badge' of 'banner', hoe je het ook wilt noemen. Daarmee krijg je een kant-en-klare afbeelding om bijvb. gemakkelijk te delen op verschillende fora.

Hier een paar vroege versies:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zoals je kan zien moet ik er nog wat dingen aan fine-tunen (tips zijn welkom), maar vond het leuk om dit te delen.

De banners worden gegenereerd op basis van het ID dat toegekend wordt aan een course zodra deze gedeeld wordt via de website.
Tof! De screens erbij zijn wel fijn, dan weet je een beetje wat voor soort level het is. En met zo'n afbeelding vallen de levels meer op tussen alle andere posts.
RIVDSLwoensdag 23 september 2015 @ 22:25
De topic titel klopt helemaal. Heb deze week een wii u gehaald. Netjes aangesloten op de tv. Bleek echter niet nodig, gebruik alleen de gamepad.

Ik was bang dat ik mijn courses te moeilijk aan het maken was. Maar jullie kunnen er ook wat van. Net dat sawmill level uit de op zitten spelen en daarna follow de money. Ben gelijk helemaal gaar nu. Wel leuke levels overigens.

Had een eerste level gemaakt, maar niemand die hem geprobeerd heeft, heeft het einde behaald. Daarna maar wat makkelijkers gemaakt. Zal de course IDs even spammen.
F3F9-0000-005E-23CC Is een mario bros bovengronds level met wat lastige jumps
670C-0000-0066-5A15 Is een mario bros castle, niet al te moeilijk
Frumzelwoensdag 23 september 2015 @ 22:40
Nieuw level van mij:

Airships: AC0E-0000-0066-3128

Level met veel detail, zoals het hoort. :)

Kom tegenwoordig wel steeds vaker levels van wat hogere kwaliteit tegen en niet alleen maar onmogelijk levels en levels met 1 kubus met 200 vijanden op elkaar gestapeld...
Seroczynskiwoensdag 23 september 2015 @ 22:51
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:25 schreef RIVDSL het volgende:
De topic titel klopt helemaal. Heb deze week een wii u gehaald. Netjes aangesloten op de tv. Bleek echter niet nodig, gebruik alleen de gamepad.

Ik was bang dat ik mijn courses te moeilijk aan het maken was. Maar jullie kunnen er ook wat van. Net dat sawmill level uit de op zitten spelen en daarna follow de money. Ben gelijk helemaal gaar nu. Wel leuke levels overigens.

Had een eerste level gemaakt, maar niemand die hem geprobeerd heeft, heeft het einde behaald. Daarna maar wat makkelijkers gemaakt. Zal de course IDs even spammen.
F3F9-0000-005E-23CC Is een mario bros bovengronds level met wat lastige jumps
670C-0000-0066-5A15 Is een mario bros castle, niet al te moeilijk
Ik heb dat eerste level 17 pogingen gegeven. Eén van die keren net op dat laatste blokje voor de vlag gestorven :P
RIVDSLwoensdag 23 september 2015 @ 23:18
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:40 schreef Frumzel het volgende:
Nieuw level van mij:

Airships: AC0E-0000-0066-3128

Level met veel detail, zoals het hoort. :)

Kom tegenwoordig wel steeds vaker levels van wat hogere kwaliteit tegen en niet alleen maar onmogelijk levels en levels met 1 kubus met 200 vijanden op elkaar gestapeld...
Echt een smb3 waardig level dit. Had je even te kort gedaan door te denken dat ik vast zat aan het einde. Maar was gelukkig toch een oplossing voor.

Er zijn inderdaad veel van die levels met hele stapels vijanden. Vind het persoonlijk ook jammer dat alle top rated courses allemaal van die automario levels zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:51 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Ik heb dat eerste level 17 pogingen gegeven. Eén van die keren net op dat laatste blokje voor de vlag gestorven :P
Thnx for trying. Dat "lost levels" style blokje was overigens het eerste wat ik bedacht.
Seroczynskiwoensdag 23 september 2015 @ 23:27
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:18 schreef RIVDSL het volgende:
Thnx for trying. Dat "lost levels" style blokje was overigens het eerste wat ik bedacht.
Misschien probeer ik het later nog wel een keertje, maar ik was nu ook even druk met die plaatjes van hierboven :)

Om het gebruik van de banners wat gemakkelijker te maken kan er nu een URL aangeroepen worden met een Course ID om een dynamische afbeelding te laden.

https://supermariomaker.nl/course/id/2FBD-0000-0065-5CBB levert de volgende banner op:

2FBD-0000-0065-5CBB
Young_Davidwoensdag 23 september 2015 @ 23:52
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:25 schreef RIVDSL het volgende:
De topic titel klopt helemaal. Heb deze week een wii u gehaald. Netjes aangesloten op de tv. Bleek echter niet nodig, gebruik alleen de gamepad.

Ik was bang dat ik mijn courses te moeilijk aan het maken was. Maar jullie kunnen er ook wat van. Net dat sawmill level uit de op zitten spelen en daarna follow de money. Ben gelijk helemaal gaar nu. Wel leuke levels overigens.

Had een eerste level gemaakt, maar niemand die hem geprobeerd heeft, heeft het einde behaald. Daarna maar wat makkelijkers gemaakt. Zal de course IDs even spammen.
F3F9-0000-005E-23CC Is een mario bros bovengronds level met wat lastige jumps
670C-0000-0066-5A15 Is een mario bros castle, niet al te moeilijk
Ik dacht, omdat jij als eerste (en vooralsnog als enige) mijn level hebt gecomplete, laat ik jouw levels eens spelen.

Niet te doen man, kga constant dood :')
Seroczynskiwoensdag 23 september 2015 @ 23:54
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:52 schreef Young_David het volgende:

[..]

Ik dacht, omdat jij als eerste (en vooralsnog als enige) mijn level hebt gecomplete, laat ik jouw levels eens spelen.

Niet te doen man, kga constant dood :')
Wat is jouw level dan? :) Probeer ik die van RIVDSL nog een keertje hehe
Kriegspirewoensdag 23 september 2015 @ 23:57
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 08:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Op zich is één code per persoon voldoende. Met die code kun je alle levels can de maker vinden. Dan is de lijst niet zo lang ;)
Klinkt goed; leg me even uit waar die code staat; dan pas ik de openingspost aan.
Young_Davidwoensdag 23 september 2015 @ 23:59
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:54 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Wat is jouw level dan? :) Probeer ik die van RIVDSL nog een keertje hehe
265D-0000-0062-7EEB
Seroczynskiwoensdag 23 september 2015 @ 23:59
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:59 schreef Young_David het volgende:

[..]

265D-0000-0062-7EEB
Ik heb net die van RIVDSL gehaald, zal die van jou eens bekijken ^^
Kriegspiredonderdag 24 september 2015 @ 00:01
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:59 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Ik heb net die van RIVDSL gehaald, zal die van jou eens bekijken ^^
Als je een echte bikkel bent; heb wel 2 leveltjes voor je die bijzonder lastig zijn. :P

9CFC-0000-003A-6EE4
25CF-0000-004b-B40C

Mocht je ze halen, respect :P
Seroczynskidonderdag 24 september 2015 @ 00:03
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:01 schreef Kriegspire het volgende:

[..]

Als je een echte bikkel bent; heb wel 2 leveltjes voor je die bijzonder lastig zijn. :P
Als je maar niet met Pit van Panga enzo aankomt 8-)
Kriegspiredonderdag 24 september 2015 @ 00:04
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:03 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Als je maar niet met Pit van Panga enzo aankomt 8-)
Nee. Ze zijn kort en relatief makkelijk als je het daarmee gaat vergelijken. Heb ze in vorige post gezet
Ga zelf Panga proberen te halen vrijdag. Hele dag voor uittrekken :D
Seroczynskidonderdag 24 september 2015 @ 00:10
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:04 schreef Kriegspire het volgende:

[..]

Nee. Ze zijn kort en relatief makkelijk als je het daarmee gaat vergelijken. Heb ze in vorige post gezet
Ga zelf Panga proberen te halen vrijdag. Hele dag voor uittrekken :D
Ik ben een uurtje bezig geweest met P-Break en heb echt alleen die eerste jump onder de knie :') Ik ga morgen even naar die levels kijken, duik nu mijn nest in. Maar ik kom er zeker op terug!

Got it Young_David! Leuk level.
Frumzeldonderdag 24 september 2015 @ 00:17
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:18 schreef RIVDSL het volgende:

[..]

Echt een smb3 waardig level dit. Had je even te kort gedaan door te denken dat ik vast zat aan het einde. Maar was gelukkig toch een oplossing voor.

Er zijn inderdaad veel van die levels met hele stapels vijanden. Vind het persoonlijk ook jammer dat alle top rated courses allemaal van die automario levels zijn.

Je bedoelt vast bij de eindbaas :P ;)

Maar thanks voor compliment :)
happynjitramdonderdag 24 september 2015 @ 13:40
Ik had hem al in het vorige topic gepost, maar volgens mij heeft nog niemand hem gechecked :)

1ACA-0000-0060-B6F5

Kasteel in New super mario bros style. Heb heel wat werk in de aankleding gestopt en de obstakels zijn een combi van wat oude Mario levels en wat zelfverzonnen ideeen. Level is best lang, maar moet in 3 keer best te halen zijn. Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden, dan neem ik dat mee in mijn volgende creatie!

@Seroczynski
Ik heb geprobeerd een banner te maken, maar het lukt niet.
Seroczynskidonderdag 24 september 2015 @ 13:44
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:40 schreef happynjitram het volgende:
Ik had hem al in het vorige topic gepost, maar volgens mij heeft nog niemand hem gechecked :)

1ACA-0000-0060-B6F5

Kasteel in New super mario bros style. Heb heel wat werk in de aankleding gestopt en de obstakels zijn een combi van wat oude Mario levels en wat zelfverzonnen ideeen. Level is best lang, maar moet in 3 keer best te halen zijn. Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden, dan neem ik dat mee in mijn volgende creatie!

@Seroczynski
Ik heb geprobeerd een banner te maken, maar het lukt niet.
Je kan een banner maken zodra je het level gedeeld hebt via supermariomaker.nl. Daar kan je de link invoeren van het level dat je gemaakt hebt en zodoende kan de banner ook gemaakt worden.

De link naar je level staat op deze pagina:
https://miiverse.nintendo.net/users/ + jouw Nintendo Network ID + /posts

In mijn geval is dat dus https://miiverse.nintendo.net/users/Seroczynski/posts


Ik heb voor vanavond nog twee leveltjes te doen van hier :P Zal die van jou ook eens bekijken.
happynjitramdonderdag 24 september 2015 @ 13:57
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:44 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Je kan een banner maken zodra je het level gedeeld hebt via supermariomaker.nl. Daar kan je de link invoeren van het level dat je gemaakt hebt en zodoende kan de banner ook gemaakt worden.

De link naar je level staat op deze pagina:
https://miiverse.nintendo.net/users/ + jouw Nintendo Network ID + /posts

In mijn geval is dat dus https://miiverse.nintendo.net/users/Seroczynski/posts

Ik heb voor vanavond nog twee leveltjes te doen van hier :P Zal die van jou ook eens bekijken.
Dan zal ik vanavond nog even kijken of ik een banner kan maken :9
MMaRsudonderdag 24 september 2015 @ 14:42
Hadden jullie het Giant Bomb level nog getest?

God wat wil ik voor dit spel graag een Wiiu ;(
Phenodonderdag 24 september 2015 @ 20:03
Jullie vergeten toch niet mee te doen he :P

GAM / Win met Super Mario Maker
Notorious_Roydonderdag 24 september 2015 @ 20:10
quote:
17s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:03 schreef Pheno het volgende:
Jullie vergeten toch niet mee te doen he :P

GAM / Win met Super Mario Maker
Ik was goed onderweg met een level, maar vervolgens werd het weer een troepzooi ;( De naam heb ik wel al :D
Seroczynskidonderdag 24 september 2015 @ 21:27
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:01 schreef Kriegspire het volgende:

[..]

Als je een echte bikkel bent; heb wel 2 leveltjes voor je die bijzonder lastig zijn. :P

9CFC-0000-003A-6EE4
25CF-0000-004b-B40C

Mocht je ze halen, respect :P
Zo, ik heb je eerste level zelfs nog even gedownload om in delen te proberen, en ik weet wel hoe je tot aan de vlag moet komen, inclusief die laatste paar hops, maar het is me niet gelukt om in 1x te doen.

Die tweede snap ik niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:40 schreef happynjitram het volgende:
Ik had hem al in het vorige topic gepost, maar volgens mij heeft nog niemand hem gechecked :)

1ACA-0000-0060-B6F5

Kasteel in New super mario bros style. Heb heel wat werk in de aankleding gestopt en de obstakels zijn een combi van wat oude Mario levels en wat zelfverzonnen ideeen. Level is best lang, maar moet in 3 keer best te halen zijn. Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden, dan neem ik dat mee in mijn volgende creatie!
Leuk level. Niet te moeilijk, deze kon ik wel in 1x halen :+ Je kan zien dat je er veel werk in hebt gestopt met die skulls. Voelde zeker niet oneerlijk aan, iets waar sommige levels nog wel eens last van willen hebben.

[ Bericht 38% gewijzigd door Seroczynski op 24-09-2015 22:08:20 ]
happynjitramvrijdag 25 september 2015 @ 10:52
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:27 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Leuk level. Niet te moeilijk, deze kon ik wel in 1x halen :+ Je kan zien dat je er veel werk in hebt gestopt met die skulls. Voelde zeker niet oneerlijk aan, iets waar sommige levels nog wel eens last van willen hebben.

Thanks! Ik probeer inderdaad iets te maken wat overeenkomt met de moeilijkheidsgraad van normale Mario games. Ik kom maar weinig levels online tegen die een beetje kwalitatief sterk zijn en dat is wel jammer.

Misschien vanavond tijd om aan iets nieuws te werken *)
cherrycokevrijdag 25 september 2015 @ 14:20
D275-0000-006B-A7BC

succes :P
Kriegspirevrijdag 25 september 2015 @ 16:57
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:27 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Zo, ik heb je eerste level zelfs nog even gedownload om in delen te proberen, en ik weet wel hoe je tot aan de vlag moet komen, inclusief die laatste paar hops, maar het is me niet gelukt om in 1x te doen.

Die tweede snap ik niet.

[..]

Leuk level. Niet te moeilijk, deze kon ik wel in 1x halen :+ Je kan zien dat je er veel werk in hebt gestopt met die skulls. Voelde zeker niet oneerlijk aan, iets waar sommige levels nog wel eens last van willen hebben.

Tweede level moet je door de deur en dan via de POWblock die uit de buis komt bij de andere deur komen. Daar zit de P-switch die je moet gebruiken om bij de bloem te kunnen komen. It's not easy, I know :P
Dagger87vrijdag 25 september 2015 @ 19:34
Best wel moeilijke level vind ik zelf, maar niet te moeilijk. Moest het ook een paar keer doen om het te uploaden. 0962-0000-006C-7A29
Jesse_zaterdag 26 september 2015 @ 15:09
ik zie in veel levels rails terug komen die rond is. Hoe zorg je dat een rail rond wordt? Ik krijg alleen maar hoeken :s)
RIVDSLzaterdag 26 september 2015 @ 15:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:57 schreef Kriegspire het volgende:

[..]

Tweede level moet je door de deur en dan via de POWblock die uit de buis komt bij de andere deur komen. Daar zit de P-switch die je moet gebruiken om bij de bloem te kunnen komen. It's not easy, I know :P
Ik kreeg het niet voor elkaar om op dat POW block te springen.
RIVDSLzaterdag 26 september 2015 @ 16:35
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:20 schreef cherrycoke het volgende:
D275-0000-006B-A7BC

succes :P
Te doen deze. Weet niet of het de bedoeling was, maar na het laatste kanon kun je het eerste deel van het lift gedeelte skippen.
GGMMzaterdag 26 september 2015 @ 18:16
Ik heb de 100-mario missie uitgespeeld op hard *O*

Wat een baas ben ik.
GGMMzaterdag 26 september 2015 @ 18:17
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:51 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Ik heb dat eerste level 17 pogingen gegeven. Eén van die keren net op dat laatste blokje voor de vlag gestorven :P
Ik ben vooralsnog de enige die dat fire-level van jou heeft uitgespeeld. :7
crenozondag 27 september 2015 @ 00:12
Mag dit Level ook in de Op?
The disco caves
Level ID: 1C95-0000-0057-2067
Seroczynskizondag 27 september 2015 @ 01:50
9F2D-0000-0016-61FB
Fleischmeisterzondag 27 september 2015 @ 03:16
Mijn level banners:

8BC2-0000-003D-AB06
AB12-0000-003F-8A9C8177-0000-006E-19BDECD4-0000-0072-F3E8

Erg handig te delen zo!

P.s voor de modjes/TS: mijn de oude code voor Woodshop in de OP (0441-0000-003E-FC80) is niet meer geldig, die heb ik ooit eens gereviseerd.

quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:09 schreef Jesse_ het volgende:
ik zie in veel levels rails terug komen die rond is. Hoe zorg je dat een rail rond wordt? Ik krijg alleen maar hoeken :s)
Een bestaand stukje 45° rails oppakken en schudden, dat wordt dan een bocht. Was voor mij ook verwarrend eerst, sommige items kan je niet direct schudden vanuit de toolbar, maar moet je eerst neerzetten.
Jesse_zondag 27 september 2015 @ 09:57
Ah zo simpel kan het dus zijn :)
Dank je.
thedeedsterzondag 27 september 2015 @ 14:38
Nog een op FOK gebaseerd level. Niet mijn favoriet, maar ik heb geen zin om reeds geüploade levels opnieuw te plaatsen.

Run to your Fokker100 Mario!

1552 0000 0075 C271
Notorious_Royzondag 27 september 2015 @ 15:28
Ik heb mijn wedstrijdlevel af, toepasselijk genaamd 'FOK! it' :')

41FB-0000-0075-F6EE

Er zit van alles wat in waardoor het niet echt als EEN geheel voelt, maar ik heb het geduld toch niet echt blijkt nu :P Toch zijn er wel wat secties in verwerkt waar ik echt over nagedacht heb.
thedeedsterzondag 27 september 2015 @ 16:01
Misschien is dit al eens aan de orde geweest en heb ik dit gemist, maar met dat boekje: onder elke afbeelding staat een sleutel met een code.
Wat kan je hier nu precies mee doen en hoe doe je dat dan?
Edit: ik heb het gevonden
http://www.gamefaqs.com/boards/805618-super-mario-maker/72476896

[ Bericht 33% gewijzigd door thedeedster op 27-09-2015 16:10:03 ]
Frumzelzondag 27 september 2015 @ 18:49
Level wordt herzien...

[ Bericht 45% gewijzigd door Frumzel op 28-09-2015 01:00:38 (-edit-) ]
GGMMzondag 27 september 2015 @ 18:51
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 18:49 schreef Frumzel het volgende:
Van mij vandaag een gloednieuwe. Aantal uren op gezwoegd. Enjoy! :)

Choose The Right One: 61F2-0000-0076-CA78
Ik zal niet rusten tot ik dit leven heb uitgespeeld.
GGMMzondag 27 september 2015 @ 19:17
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 18:51 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik zal niet rusten tot ik dit leven heb uitgespeeld.
Na 10 mislukte pogingen moet ik hier helaas op terug komen.

Ik snap er niks van. :'(
Frumzelzondag 27 september 2015 @ 19:21
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 18:51 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik zal niet rusten tot ik dit leven heb uitgespeeld.
Zaten toch nog een paar schoonheidsfoutjes in, dus de levelcode is gewijzigd. :)
GGMMzondag 27 september 2015 @ 19:22
quote:
4s.gif Op zondag 27 september 2015 19:21 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Zaten toch nog een paar schoonheidsfoutjes in, dus de levelcode is gewijzigd. :)
Dan zal ik later nog een nieuwe poging wagen. :P
Frumzelzondag 27 september 2015 @ 19:24
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:22 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dan zal ik later nog een nieuwe poging wagen. :P
Work In Progress... :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Frumzel op 28-09-2015 01:02:00 ]
Notorious_Royzondag 27 september 2015 @ 20:20
Ik zag een level dat mijn 'Choose your Destiny'-idee goed heeft uitgewerkt. Nice! Weet soms niet wie wie is omdat nicknames op Wii U anders zijn dan op FOK! :')
Frumzelzondag 27 september 2015 @ 20:25
quote:
19s.gif Op zondag 27 september 2015 20:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zag een level dat mijn 'Choose your Destiny'-idee goed heeft uitgewerkt. Nice! Weet soms niet wie wie is omdat nicknames op Wii U anders zijn dan op FOK! :')
Wan't me... :)
happynjitrammaandag 28 september 2015 @ 09:35
quote:
19s.gif Op zondag 27 september 2015 20:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zag een level dat mijn 'Choose your Destiny'-idee goed heeft uitgewerkt. Nice! Weet soms niet wie wie is omdat nicknames op Wii U anders zijn dan op FOK! :')
Watvoor idee was dat dan? :)
Notorious_Roymaandag 28 september 2015 @ 09:44
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:35 schreef happynjitram het volgende:

[..]

Watvoor idee was dat dan? :)
Een aantal buizen bij de start die allemaal via een andere weg naar de finish leiden.
Notorious_Roymaandag 28 september 2015 @ 12:21
Vanavond deze maar eens proberen

Ay8jH2X.png
koeimaandag 28 september 2015 @ 13:12
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 09:44 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Een aantal buizen bij de start die allemaal via een andere weg naar de finish leiden.
Ik had die gedaan, maar kwam via elke buis op dezelfde manier bij de finish :') Plus dat je vast kan komen te zitten onderin als je een keer geraakt wordt, waardoor je niet meer verder of dood kan. Vond 'm volgens mij niet sterwaardig vanwege de uitwerking :P
Notorious_Roymaandag 28 september 2015 @ 13:31
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:12 schreef koei het volgende:

[..]

Ik had die gedaan, maar kwam via elke buis op dezelfde manier bij de finish :') Plus dat je vast kan komen te zitten onderin als je een keer geraakt wordt, waardoor je niet meer verder of dood kan. Vond 'm volgens mij niet sterwaardig vanwege de uitwerking :P
Ja, ben er zelf niet helemaal tevreden over. Overigens kun je volgens mij niet vastzitten, er is als het goed is altijd ergens een verborgen powerup. Anders moet ik terug om m aan te passen! :D
koeimaandag 28 september 2015 @ 13:35
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, ben er zelf niet helemaal tevreden over. Overigens kun je volgens mij niet vastzitten, er is als het goed is altijd ergens een verborgen powerup. Anders moet ik terug om m aan te passen! :D
Dan was die erg goed verborgen :P
Jesse_maandag 28 september 2015 @ 20:30
Zo dit wordt mijn inzending voor de prijsvraag:
DACE-0000-007A-6BCE

Er zitten 10 Fok!'s in verstopt die in principe in een run te zien zouden moeten zijn.
Jesse_maandag 28 september 2015 @ 21:01
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:35 schreef koei het volgende:

[..]

Dan was die erg goed verborgen :P
In dat level van Roy kan je uit het onderste stuk komen door in het linker deel mid-air te bukken
Seroczynskimaandag 28 september 2015 @ 21:20
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 20:30 schreef Jesse_ het volgende:
Zo dit wordt mijn inzending voor de prijsvraag:
[ afbeelding ]

Er zitten 10 Fok!'s in verstopt die in principe in een run te zien zouden moeten zijn.
Ik denk dat ik er zo ongeveer vier duidelijk tegen ben gekomen :)
Tsuraidendinsdag 29 september 2015 @ 17:13
8C19-0000-007C-A817

It takes a journey to grow up.
8C19-0000-007C-A817

Medium-hard tot hard level.
3 secties met jumps met tussenliggende checkpoints.
Geen trolling. Geen cheap deaths.

Enjoy!
Frumzeldinsdag 29 september 2015 @ 19:22
Opnieuw, de sterk verbeterde versie van mijn laatste creatie. Enjoy! :)

Choose The Right One: 5B76-0000-007C-EBE4

[ Bericht 3% gewijzigd door Frumzel op 29-09-2015 20:24:22 ]
Seroczynskidinsdag 29 september 2015 @ 20:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:13 schreef Tsuraiden het volgende:
[ afbeelding ]

It takes a journey to grow up.
8C19-0000-007C-A817

Medium-hard tot hard level.
3 secties met jumps met tussenliggende checkpoints.
Geen trolling. Geen cheap deaths.

Enjoy!
Ok, ik wist niet dat je als kleine Mario gewoon blokken op de grond openen kan. Nevermind :)

Alleen dat blok bij die grote Koopa kan je maar éénmaal gebruiken dus dan moet je toch resetten.
Kriegspirewoensdag 30 september 2015 @ 04:02
3CBE-0000-006B-5E3C

Nieuwe stage; Het moet een puzzelkasteel voorstellen. P blocks indrukken om bepaalde paden te unlocken voor powerups of een trampoline oid. Geen makkelijke stage, maar heb 't zo gemaakt dat als je een foutje maakt je niet meteen dood gaat en de door middel van een deur terug kunt naar het begin van dezelfde kamer. Hoop dat jullie 'm goed vinden!
Phenowoensdag 30 september 2015 @ 13:08
Nou, bijna 1 oktober, eens kijken wat mensen er van gebakken hebben een dezer dagen :7
Nikmanswoensdag 30 september 2015 @ 15:03
Ben vooral bezig geweest met Amiibo's unlocken, blijkt dat je ze niet allemaal via de Easy stages kunt halen :')
Moet ik nog meer van die rommel doorspelen :')
Tsuraidenwoensdag 30 september 2015 @ 17:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:54 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Ok, ik wist niet dat je als kleine Mario gewoon blokken op de grond openen kan. Nevermind :)

Alleen dat blok bij die grote Koopa kan je maar éénmaal gebruiken dus dan moet je toch resetten.
Bij dat blok bij die grote koopa had ik rekening mee gehouden. Als je een warp pipe in gaat, dan gaan vines weer terug het blok in. Dus dan kun je het weer opnieuw doen.

Ik had eerst ipv een blok met een vine een blok met meerdere coins. Maar als die op zijn, kun je het niet simpelweg resetten door een warp pipe in te gaan. Een vine gaat er altijd terug in.
Ik had gehoopt dat mensen dat zouden merken als ze vaker die vines in de grond moesten ground pounden.
thedeedsterwoensdag 30 september 2015 @ 19:24
Geen verrassing voor de fans maar al meer dan een miljoen SMMetjes verkocht! *O*
http://www.insidegamer.nl(...)mario-maker-verkocht

En terecht.
koeidonderdag 1 oktober 2015 @ 13:12
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:24 schreef thedeedster het volgende:
Geen verrassing voor de fans maar al meer dan een miljoen SMMetjes verkocht! *O*
http://www.insidegamer.nl(...)mario-maker-verkocht

En terecht.
ik vind het aantal gemaakte levels wel teleurstellend. 2,5 level per verkochte game.
Seroczynskidonderdag 1 oktober 2015 @ 13:22
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef koei het volgende:

[..]

ik vind het aantal gemaakte levels wel teleurstellend. 2,5 level per verkochte game.
Ik heb er in het begin vrijwel gemakkelijk zes gemaakt en geupload, maar zit nu ook al een tijdje zonder een goed idee voor een level :)
koeidonderdag 1 oktober 2015 @ 15:05
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:22 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Ik heb er in het begin vrijwel gemakkelijk zes gemaakt en geupload, maar zit nu ook al een tijdje zonder een goed idee voor een level :)
Ik zit op de vijf geuploade levels denk ik, maar dan nog is 2,5 per spel echt heel weinig. Er zijn genoeg mensen die de spellen met meerdere personen (om de beurt) spelen. Dat betekent dat er dus heel veel mensen hun levels niet uploaden, of alleen maar levels spelen.

Is er trouwens een manier om levels online terug te vinden ergens op internet, zonder tussenkomst van de Wii U?
Seroczynskidonderdag 1 oktober 2015 @ 15:07
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:05 schreef koei het volgende:

[..]

Is er trouwens een manier om levels online terug te vinden ergens op internet, zonder tussenkomst van de Wii U?
Ja, dat kan op Miiverse .. of je kan ze delen op supermariomaker.nl - Daar kan je ook bannertjes vandaan halen :7
thedeedsterdonderdag 1 oktober 2015 @ 18:45
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef koei het volgende:

[..]

ik vind het aantal gemaakte levels wel teleurstellend. 2,5 level per verkochte game.
Ik heb er zelf 7, met 21 sterren. Vanaf 20 sterren mag je er toch meer dan 10 publiceren?

Ik moet wel zeggen, dat ik niet denk 20 levels of meer zelf te gaan uploaden.
djkoelkastdonderdag 1 oktober 2015 @ 19:19
Ik heb net een nieuw level klaar, ik kom ook niet snel aan veel levels, ik speel niet veel en een level maken kost, als je het goed wil doen, best veel tijd.

DD2C-0000-0081-D30B

Leuk als jullie wat feedback geven. Is gewoon een rechttoe rechtaan-level, geen verborgen shit of dat je geen kant op kunt. Ik heb ook nog lang niet alles vrijgespeeld ook.
Seroczynskidonderdag 1 oktober 2015 @ 21:26
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 18:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik heb er zelf 7, met 21 sterren. Vanaf 20 sterren mag je er toch meer dan 10 publiceren?

Ik moet wel zeggen, dat ik niet denk 20 levels of meer zelf te gaan uploaden.
Je moet 50 sterren hebben voor de 2e munt, vanaf wanneer je 20 levels mag uploaden.
thedeedstervrijdag 2 oktober 2015 @ 20:21
Nieuw level: a song of fire and ice.
237D 0000 0084 6966
Veel plezier!
Seroczynskizaterdag 3 oktober 2015 @ 01:11
3F9B-0000-0085-0C8F
djkoelkastzaterdag 3 oktober 2015 @ 14:11
Op die site komt mijn level nooit naar voren, heb weer een nieuwe:

DD3C-0000-0087-52BB
Fleischmeisterzaterdag 3 oktober 2015 @ 21:15
Castlevania: Beginning in SMM :D

5CAB-0000-0088-D403

Je hebt hier eigenlijk te weinig elementen voor als je een compositie 1 op 1 wil overnemen, in beide sublevels heb ik de max van vijanden en powerups volledig opgebruikt :/
Seroczynskizaterdag 3 oktober 2015 @ 23:58
Zo, heb lekker veel tijd gehad om even iets minder originele levels te bouwen :)

0328-0000-0089-15FF

0C37-0000-0089-3297
djkoelkastzondag 4 oktober 2015 @ 01:26
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 23:58 schreef Seroczynski het volgende:
Zo, heb lekker veel tijd gehad om even iets minder originele levels te bouwen :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ah, alleen die van jezelf komen er op _O-
Seroczynskizondag 4 oktober 2015 @ 11:11
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:26 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ah, alleen die van jezelf komen er op _O-
Wat bedoel je?
djkoelkastzondag 4 oktober 2015 @ 11:15
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:11 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Als ik mijn code invul gebeurt er helemaal niets, die van jou doen het wel, maar 't is jouw site zo te zien ;)
Seroczynskizondag 4 oktober 2015 @ 11:20
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:15 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Als ik mijn code invul gebeurt er helemaal niets, die van jou doen het wel, maar 't is jouw site zo te zien ;)
Mja, ik ben er nu even mee bezig om het allemaal wat duidelijker te maken. Het is niet de code die je dient in te voeren op de website, maar het adres naar je Miiverse post. Deze kan je vinden door naar

https://miiverse.nintendo.net/users/<;je NNID>/posts

te gaan en daar een van je levels aan te klikken. Die kan je dan in het invoerveld op de home pagina doen om je level te delen en tevens de mogelijkheid om een banner te creeren door na dit process de volgende URL te gebruiken

https://supermariomaker.nl/course/id/<;JE-COURCSE-ID>
djkoelkastzondag 4 oktober 2015 @ 11:32
Ik wist niet eens van het bestaan van die site af :P

Nu werkt het wel _O_

DD3C-0000-0087-52BB
cherrycokezondag 4 oktober 2015 @ 19:45
9C76-0000-008D-20F8

hij is moeilijk
Seroczynskizondag 4 oktober 2015 @ 20:02
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:45 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

hij is moeilijk
Hoe kan je ongeschonden langs die drie thomps in het begin komen?
cherrycokezondag 4 oktober 2015 @ 20:03
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:02 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Hoe kan je ongeschonden langs die drie thomps in het begin komen?
SPOILER
op de ? blocks staan en al rennend max speed springen
Fleischmeisterzondag 4 oktober 2015 @ 22:50
Vandaag een nieuwe gadget (Elgato Game Capture HD60) gescoord en wat geklooid met hun software en ffmpeg met twee van mijn levels:


Puik apparaatje, zo klein en dan USB bus-powered eventjes 1080p/60fps encoden ^O^
Seroczynskimaandag 5 oktober 2015 @ 13:14
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:50 schreef Henno het volgende:
Vandaag een nieuwe gadget (Elgato Game Capture HD60) gescoord en wat geklooid met hun software en ffmpeg met twee van mijn levels:


Puik apparaatje, zo klein en dan USB bus-powered eventjes 1080p/60fps encoden ^O^
Gaaf, ik heb die van mij vandaag binnen gekregen :) Ga er van de week héél wat filmpjes mee maken haha. Ik ga alle levels die gedeeld worden op supermariomaker.nl spelen en toevoegen aan de website.
Frumzelmaandag 5 oktober 2015 @ 21:05
Find The Easiest Way: F5D4-0000-0090-263E
nomar83dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:34
Waarom sta ik niet in de openingspost? :(

Anyway, iemand heeft de e-World van Super Mario Advance 4 nagemaakt. Erg de moeite:

http://www.nintendolife.c(...)to_super_mario_maker
Seroczynskiwoensdag 7 oktober 2015 @ 17:34
B8EA-0000-0093-DA0E

Notorious_Roywoensdag 7 oktober 2015 @ 20:37
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 20:30 schreef Jesse_ het volgende:
Zo dit wordt mijn inzending voor de prijsvraag:
[ afbeelding ]

Er zitten 10 Fok!'s in verstopt die in principe in een run te zien zouden moeten zijn.
Congrats!
Seroczynskiwoensdag 7 oktober 2015 @ 20:39
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Congrats!
Ik heb het net in de comments op de frontpagina geplaatst, maar hier zal het ook niet mis staan :) Een playthrough van het winnende level:

Jesse_woensdag 7 oktober 2015 @ 21:28
He wat vet! :D
Ook erg leuk om een playthrough van een eigen gemaakt level te zien :D
DarkY.NLwoensdag 7 oktober 2015 @ 21:28
Heb de laatste dagen 4 lvls met basic stuff gemaakt, niet lang en vrij easy.
En net een uurtje wat rond geklikt om (bijna?) alles vrij te spelen.

Kan eindelijk een buis maken en maar redelijke easy lvl als je het 1 maal door hebt...:
5ECD-0000-0094-7728
Maar moet nog een leuke ingeving krijgen, online zijn echt leuke dingen te vinden :)

quote:
Die was wel fun :)

[ Bericht 29% gewijzigd door DarkY.NL op 07-10-2015 22:04:05 ]
Infinitismwoensdag 7 oktober 2015 @ 22:43
Level name The Legend of the Spiky Skull

Level ID 4AEC-0000-0094-85C0

**Description** Super Mario World - Ghost House

Gebruik het stekelschild om de verschillende route's in dit level te vinden!
niet te moeilijk, hoop dat het zo veel mogelijk als een normaal mario level voelt!

album
JoeyCdonderdag 8 oktober 2015 @ 23:05
Cave of Puzzles
55A5-0000-0096-A207

Hopelijk heb ik de pijlen een beetje logisch neer gezet.
Seroczynskivrijdag 9 oktober 2015 @ 12:12
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:28 schreef DarkY.NL het volgende:
Heb de laatste dagen 4 lvls met basic stuff gemaakt, niet lang en vrij easy.
En net een uurtje wat rond geklikt om (bijna?) alles vrij te spelen.

Kan eindelijk een buis maken en maar redelijke easy lvl als je het 1 maal door hebt...:
[ afbeelding ]
Maar moet nog een leuke ingeving krijgen, online zijn echt leuke dingen te vinden :)

[..]

Die was wel fun :)
Thanks! :) Ik heb jouw level even geprobeerd maar ik vind hem zeker niet redelijk easy. Zit telkens een pixeltje of twee ernaast en dan ben ik alweer dood. Of is er een truukje voor?
DarkY.NLvrijdag 9 oktober 2015 @ 17:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:12 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Thanks! :) Ik heb jouw level even geprobeerd maar ik vind hem zeker niet redelijk easy. Zit telkens een pixeltje of twee ernaast en dan ben ik alweer dood. Of is er een truukje voor?
SPOILER
spring links :D
djkoelkastvrijdag 9 oktober 2015 @ 17:31
Misschien leuk om alle inzendingen even op een rijtje te zetten?
Frumzelzaterdag 10 oktober 2015 @ 16:42
2 nieuwe van mij:

The New Underground: 6FE3-0000-0092-0772
Wait for the BOMBS!!: 31ED-0000-009B-B6C5

Have fun!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Frumzel op 11-10-2015 00:00:57 (Typo) ]
Gutanothzondag 11 oktober 2015 @ 13:25
Maandag ook aan de slag :D
DarkY.NLzondag 11 oktober 2015 @ 21:30
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 16:42 schreef Frumzel het volgende:
2 nieuwe van mij:

The New Underground: 6FE3-0000-0092-0772
Wait for the BOMBS!!: 31ED-0000-009B-B6C5

Have fun!!
leuke lvls.
Heb net ook een simpele gemaakt, beetje een lookalike van de Marioland lvl waarin je kan vliegen. Je kan bovenlangs vliegen en alles omzeilen, maar ja...
b46a-0000-00a0-aad8
Frumzelzondag 11 oktober 2015 @ 22:35
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 21:30 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

leuke lvls.
Heb net ook een simpele gemaakt, beetje een lookalike van de Marioland lvl waarin je kan vliegen. Je kan bovenlangs vliegen en alles omzeilen, maar ja...
b46a-0000-00a0-aad8
'k Ga 'm eens checken! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Frumzel op 11-10-2015 23:52:02 ]
Frumzelzondag 11 oktober 2015 @ 22:48
Hier een nieuw overzicht van levels uit de openingspost + de in dit topic geplaatste codes in volgorde van plaatsing (codes uit banners zijn later onderaan toegevoegd)

Enjoy! :)

3057-0000-0021-7BA9 - cherrycoke
C824-0000-0021-235C - ClapClapYourHands
A3B8-0000-0021-C037 - ClapClapYourHands
DB1D-0000-0024-BDAD - ClapClapYourHands
0045-0000-0027-6813 - ClapClapYourHands
A61D-0000-0036-86E8 - ClapClapYourHands
5127-0000-002C-E073 - TheDeedster
A425-0000-002E-E6A2 - TheDeedster
C28E-0000-0037-D19A - TheDeedster
047F-0000-003D-1130 - TheDeedster
B0A5-0000-002D-A707 - Kensuke
F0B9-0000-0038-580C - Kensuke
36D6-0000-0036-E6A0 - Kensuke
C6F5-0000-002D-C742 - Nikmans
C94B-0000-0032-1BA6 - GGMM
C0B8-0000-0026-7795 - GGMM
DB59-0000-0031-D43A - GGMM
3730-0000-0024-0592 - GGMM
3C81-0000-002E-A112 - Groentespecialist
3361-0000-003D-8FE5 - Groentespecialist
29CF-0000-0016-F549 - Vlaggenroof (deel was niet zelfgemaakt begrijp ik)
88AF-0000-0015-0A76 - s0ul1991
CDA5-0000-001F-5FE0 - s0ul1991
44C2-0000-002F-8C52 - s0ul1991
6C89-0000-003D-DC5A - s0ul1991
12E4-0000-0031-FCB7 - koei
4959-0000-0038-4FE9 - Melleyn
6FC9-0000-0039-49F3 - Melleyn
2741-0000-0018-467F - Kriegspire
D5DE-0000-001A-9B93 - Kriegspire
9CFC-0000-003A-6EE4 - Kriegspire
8BC2-0000-003D-AB06 - Henno
0441-0000-003E-FC80 - Henno
B5D8-0000-003D-BDA3 - Notorius_Roy
E682-0000-003E-5590 - Infinitism
36D9-0000-005C-976C - Frumzel
AA4D-0000-005C-99E6 - Frumzel
59C0-0000-005E-5992 - Frumzel
AC0E-0000-0066-3128 - Frumzel
5B76-0000-007C-EBE4 - Frumzel
F5D4-0000-0090-263E - Frumzel
6FE3-0000-0092-0772 - Frumzel
31ED-0000-009B-B6C5 - Frumzel
265D-0000-0062-7EEB - Young_David
670C-0000-0066-5A15 - RIVDSL
F3F9-0000-005E-23CC - RIVDSL
2FBD-0000-0065-5CBB - Seroczynski
9CFC-0000-003A-6EE4 - Kriegspire
25CF-0000-004b-B40C - Kriegspire
1ACA-0000-0060-B6F5 - Happynjitram
D275-0000-006B-A7BC - cherrycoke
0962-0000-006C-7A29 - Dagger87
1C95-0000-0057-2067 - creno
1552 0000 0075 C271 - thedeedster
41FB-0000-0075-F6EE - Notorius_Roy
8C19-0000-007C-A817 - Tsuraiden
3CBE-0000-006B-5E3C - Kriegspire
DD2C-0000-0081-D30B - djkoelkast
237D-0000-0084-6966 - thedeedster
4AEC-0000-0094-85C0 - Infinitism
55A5-0000-0096-A207 - JoeyC

B46A-0000-00A0-AAD8 - DarkY.NL
DD3C-0000-0087-52BB - djkoelkast
5A7F-0000-006C-20C3 - djkoelkast
655A-0000-0061-BF05 - djkoelkast
2FBD-0000-0065-5CBB - Seroczynski
9F2D-0000-0016-61FB - Seroczynski
8BC2-0000-003D-AB06 - Henno
AB12-0000-003F-8A9C - Henno
8177-0000-006E-19BD - Henno
ECD4-0000-0072-F3E8 - Henno
DACE-0000-007A-6BCE - Jesse_
8C19-0000-007C-A817 - Tsuraiden
3F9B-0000-0085-0C8F - Seroczynski
5CAB-0000-0088-D403 - Henno
0328-0000-0089-15FF - Seroczynski
0C37-0000-0089-3297 - Seroczynski
9C76-0000-008D-20F8 - cherrycoke
B8EA-0000-0093-DA0E - Seroczynski
5ECD-0000-0094-7728 - DarkY.NL


[ Bericht 1% gewijzigd door Frumzel op 12-10-2015 18:39:28 ]
Seroczynskimaandag 12 oktober 2015 @ 15:19
quote:
3s.gif Op zondag 11 oktober 2015 22:48 schreef Frumzel het volgende:
Hier een nieuw overzicht van levels uit de openingspost + de in dit topic geplaatste codes in volgorde van plaatsing (exclusief de level-banners, deze waren niet te kopiëren/plakken en sommige banners waren verdwenen)
Zo, dat zijn er eigelijk al heel wat :P Ik heb er een lading van gespeeld, maar nog lang niet alle.

Die banners zijn gewoon te kopieren, is gewoon een plaatje. Die vier op de eerste pagina waren een vroege versie en die zijn offline, maar van Fok! mag ik mijn reacties niet meer wijzigen om die afbeeldingen aan te passen of te verwijderen :+
djkoelkastmaandag 12 oktober 2015 @ 15:57
Proceed with care. (DD3C-0000-0087-52BB)
djkoelkast's dungeon (DD2C-0000-0081-D30B)
FOK! djkoelkast (5A7F-0000-006C-20C3) >> mijn inzending voor de prijsvraag
retroforum.nl (655A-0000-0061-BF05)
Frumzelmaandag 12 oktober 2015 @ 18:34
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:19 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Zo, dat zijn er eigelijk al heel wat :P Ik heb er een lading van gespeeld, maar nog lang niet alle.

Die banners zijn gewoon te kopieren, is gewoon een plaatje. Die vier op de eerste pagina waren een vroege versie en die zijn offline, maar van Fok! mag ik mijn reacties niet meer wijzigen om die afbeeldingen aan te passen of te verwijderen :+
Had het niet eens geprobeerd op die manier. Dacht dat ie toch alleen de link van het plaatje zou kopiëren. Bij deze toegevoegd! :)
Morriganmaandag 12 oktober 2015 @ 23:00
Ik heb het spel nog geen week en ik merk nu al dat het slecht is voor mijn studie. :')
Seroczynskidinsdag 13 oktober 2015 @ 10:38
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:00 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb het spel nog geen week en ik merk nu al dat het slecht is voor mijn studie. :')
Ik ben op een gegeven moment toch wel door al mijn ideeen heen, en speel nu voornamelijk levels van mensen hier en andere locaties (dat zet ik vervolgens op YouTube trouwens).
satecldonderdag 15 oktober 2015 @ 19:11
Zou iemand mijn level willen proberen: 2FB2-0000-00A9-FB49

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)
BdRvrijdag 16 oktober 2015 @ 10:17
quote:
Nintendo jureert Super Mario-levels van Groningse studenten

Wie kent de spellen van Super Mario niet? Al sinds de jaren '80 maakt Nintendo games met het bekende figuurtje voor allerlei spelcomputers. Voor de nieuwste Super Mario op de Wii U heeft Nintendo de hulp ingeroepen van de Hanzehogeschool.

Studenten van de nieuwe opleiding Game Design & Development mogen namelijk zelf een level maken die in de komende Super Mario-versie komt. Ze mogen hierbij hun creativiteit de vrije loop laten gaan.

Ik vraag me af welke "komende Super Mario-versie" ze bedoelen.. :?

Laat maar, het nieuwsbericht is aangepast. Gewoon een actie van Nintendo om de Wii U bij studenten onder de aandacht te brengen..

[ Bericht 4% gewijzigd door BdR op 16-10-2015 12:01:08 ]
Tsuraidenvrijdag 16 oktober 2015 @ 16:36
o1XxlQH.jpg?1

D196-0000-00AA-422E

Ik heb een haunted house level gemaakt.

Moeilijkheidsgraad 3 uit 5. Geen trolling.
Secrets, shortcuts en een checkpoint.

Enjoy!
Notorious_Royvrijdag 16 oktober 2015 @ 17:33
Ik denk dat ik al een beetje uitgekeken ben op Mario Maker. Had het er vorige week met een vriendin over, maar het bouwen van levels is mij te tijdrovend en het spelen van levels mist een gevoel van achievement, er is geen progressie.

Als een update voor de volgende drie zaken kan zorgen wordt dat een stuk beter denk ik:
› Mogelijkheid tot maken van werelden, dus 1-1, 1-2, 1-3, etc.
› Star coins
› Savepoints in de levels
Jesse_vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:03
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik denk dat ik al een beetje uitgekeken ben op Mario Maker. Had het er vorige week met een vriendin over, maar het bouwen van levels is mij te tijdrovend en het spelen van levels mist een gevoel van achievement, er is geen progressie.

Als een update voor de volgende drie zaken kan zorgen wordt dat een stuk beter denk ik:
› Mogelijkheid tot maken van werelden, dus 1-1, 1-2, 1-3, etc.
› Star coins
› Savepoints in de levels
Dat heb ik er ook een beetje mee. Dat en het is gewoon te veel werk om leuke levels te spelen.
Young_Davidvrijdag 16 oktober 2015 @ 19:07
Wel herkenbaar. Ik mis bij bij veel onlinelevels toch een stukje kwaliteit. Moeilijkheid wordt vaak gemaakt door slecht leveldesign. En de hoogst beoordeelde levels zijn van die vreselijke automatische levels.

Worlds en Star Coins zijn erg welkom. Plus wat meer redactie op goede levels.
Gutanothvrijdag 16 oktober 2015 @ 19:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:07 schreef Young_David het volgende:
Wel herkenbaar. Ik mis bij bij veel onlinelevels toch een stukje kwaliteit. Moeilijkheid wordt vaak gemaakt door slecht leveldesign. En de hoogst beoordeelde levels zijn van die vreselijke automatische levels.

Worlds en Star Coins zijn erg welkom. Plus wat meer redactie op goede levels.
Dit idd, die auto levels zijn knap enzo, maar nou nietecht leuk om een hele avond mee te vullen
djkoelkastvrijdag 16 oktober 2015 @ 20:17
Speel mijn levels, die zijn stuk voor stuk gemaakt zonder fratsen :9
Seroczynskimaandag 19 oktober 2015 @ 14:12
Ik zal eens naar je levels kijken djkoelkast. Ik vind mensen die proberen de authentieke Mario-levels na te bootsen met hun eigen creaties velen malen leuker dan Kaizo of auto (blegh) levels.

Heb vorige week ook nog wat "subtiele" aanpassingen gemaakt aan supermariomaker.nl. Kreeg via Tweakers al vaker het verzoek om een favorietenlijst bij te kunnen houden, dus dat zit er nu in :) Heb bij een voorgaande update helaas wel wat gesloopt dus de site werkte ongeveer drie dagen niet, maar dat is verleden tijd.
Frumzelmaandag 19 oktober 2015 @ 18:30
DA3A-0000-00AF-FF97

Heb het nu ook door, van die banners. :)
Seroczynskidinsdag 20 oktober 2015 @ 10:44
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:30 schreef Frumzel het volgende:
[ afbeelding ]

Heb het nu ook door, van die banners. :)
Leuk level. Niet te moeilijk maar heb hem ook niet in één keer gehaald :) Heb er een filmpje van gemaakt en geupload naar YouTube, hoop dat je het niet erg vind ^^ Collega zei ook al dat je een leuk level had.
Gutanothdinsdag 20 oktober 2015 @ 11:33
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:30 schreef Frumzel het volgende:
[ afbeelding ]

Heb het nu ook door, van die banners. :)
Hoe werkt dat met die banners?
Seroczynskidinsdag 20 oktober 2015 @ 11:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:33 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Hoe werkt dat met die banners?
Miiverse adres van je level invoeren op supermariomaker.nl en dan is de afbeelding

https://supermariomaker.nl/course/id/ + het Course ID van je level, dus in het geval van Frumzel
https://supermariomaker.nl/course/id/DA3A-0000-00AF-FF97

En dat dan plaatsen binnen [img][ /img] tags hier op het forum :)

Je miiverse adres kan je vinden op Nintendo Network. Of klik op de link in de uitleg op de website.
Redbullkiddinsdag 20 oktober 2015 @ 11:54
Mogen mijn levels ook in de OP? :O

1. Your choice ccdf-0000-0056-37d6
2. Complete adventure 91cd-0000-002c-e3e0
3. Blazing Ice fe2c-0000-0024-1ade
4. End boss dilemma 3a36-0000-0022-6ec9
5. Boss 4b7e-0000-0018-4614
6. Kamek's place bb6c-0000-0017-d063
7. Cloud castle e38e-0000-0016-6fa6
8. Joojs (gemaakt door mijn vriendin) 7430-0000-0015-4acd
9. Hardcore 1-1 66da-0000-0015-13b2
Infinitismdinsdag 20 oktober 2015 @ 13:09
mijn nieuwste level

Level name Legendary Lava Lake

Level ID 497C-0000-00B6-8BCB

Description Super Mario Bros 3 - Castle

Durf je het aan om dit level te halen, waar vijanden zich bijna niet durven te vertonen? gebruik je platform skills om aan het eind te komen. Tip: Je kunt het level halen met je schoenen aan!

**An image/video**
http://imgur.com/a/iLSGj
Frumzeldinsdag 20 oktober 2015 @ 22:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:44 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Leuk level. Niet te moeilijk maar heb hem ook niet in één keer gehaald :) Heb er een filmpje van gemaakt en geupload naar YouTube, hoop dat je het niet erg vind ^^ Collega zei ook al dat je een leuk level had.
Cool. Ga kijken of ik het filmpje kan vinden.

Had 'm gisteren ingestuurd bij een streamer op twitch, maar die snapte denk ik weinig van mario maker en dat er designfouten in zaten... :D. Een streamer die trouwens ook enorme eisen gaat stellen als max. 1 level per uur, je moet 'm volgen wil ie het level spelen en dat je moet laten weten dat je er nog bent in de Twitch-chat, terwijl ie ondertussen 3 kijkers had en zo'n 30 volgers in totaal... :')
Frumzeldinsdag 20 oktober 2015 @ 22:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:33 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Hoe werkt dat met die banners?
-oh, is al uitgelegd...-
Frumzeldinsdag 20 oktober 2015 @ 22:10
Zag trouwens laatst een level waarin een password was verwerkt. Halverwege het level kreeg je het password te zien wat je aan het begin kon maken met items, waardoor je na afgaan in het begin halverweg verder kon (een soort checkpoint dus)...
Seroczynskidinsdag 20 oktober 2015 @ 22:30
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 22:04 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Cool. Ga kijken of ik het filmpje kan vinden.

Had 'm gisteren ingestuurd bij een streamer op twitch, maar die snapte denk ik weinig van mario maker en dat er designfouten in zaten... :D. Een streamer die trouwens ook enorme eisen gaat stellen als max. 1 level per uur, je moet 'm volgen wil ie het level spelen en dat je moet laten weten dat je er nog bent in de Twitch-chat, terwijl ie ondertussen 3 kijkers had en zo'n 30 volgers in totaal... :')
:) Staat ook bij je level op de website zelf (moet dat nog even tweaken zodat het beter opvalt).

Enne, wat een prutser moet dat zijn geweest :P
Frumzeldinsdag 20 oktober 2015 @ 23:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 22:30 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

:) Staat ook bij je level op de website zelf (moet dat nog even tweaken zodat het beter opvalt).

Enne, wat een prutser moet dat zijn geweest :P
Had 'm inderdaad daar ook gevonden. :)

Sowieso, goed bezig met die site! :)
Seroczynskivrijdag 23 oktober 2015 @ 11:29
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:09 schreef Infinitism het volgende:
mijn nieuwste level

Level name Legendary Lava Lake

Level ID 497C-0000-00B6-8BCB

Description Super Mario Bros 3 - Castle

Durf je het aan om dit level te halen, waar vijanden zich bijna niet durven te vertonen? gebruik je platform skills om aan het eind te komen. Tip: Je kunt het level halen met je schoenen aan!

**An image/video**
http://imgur.com/a/iLSGj
:)

Valt een beetje tegen hoe actief dit thread nog is :S
djkoelkastvrijdag 23 oktober 2015 @ 12:05
Het nieuwtje is er wel af hè ;)

Dat level met die schoen vind ik echt niks, zou ik nooit uitgekomen zijn.
Seroczynskivrijdag 23 oktober 2015 @ 12:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:05 schreef djkoelkast het volgende:
Het nieuwtje is er wel af hè ;)
True, op Tweakers is het ook nog maar een klein clubje. Ik follow zo'n beetje iedere Nederlander die hier een en daar een keertje een level heeft gedeeld dus zie in-game zat nieuwe levels. Ben benieuwd of de game uiteindelijk een lang leven is gegund of niet.
djkoelkastvrijdag 23 oktober 2015 @ 12:57
Ik vind het vooral vervelend dat ik zo lang moet wachten op nieuwe items, ik moet op 3 verschillende dagen dingen doen wil ik er eens wat bijkrijgen. Die andere dingen heb ik nu wel gezien.
Ik had liever gewoon elke keer als ik opstart nieuwe dingen gehad, ik heb geen tijd om elke dag te spelen en geen zin om uren achter elkaar te spelen.
Seroczynskivrijdag 23 oktober 2015 @ 13:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:57 schreef djkoelkast het volgende:
Ik vind het vooral vervelend dat ik zo lang moet wachten op nieuwe items, ik moet op 3 verschillende dagen dingen doen wil ik er eens wat bijkrijgen. Die andere dingen heb ik nu wel gezien.
Ik had liever gewoon elke keer als ik opstart nieuwe dingen gehad, ik heb geen tijd om elke dag te spelen en geen zin om uren achter elkaar te spelen.
:? Je kan alles heel snel unlocken. Van alle nieuwe items even ééntje neerzetten in je level, dan iets kiezen als een willekeurig blok of muntje, je hele scherm volspammen (stylus op het scherm, van links naar rechts en boven naar onder via d-pad / analoog) en dan krijg je binnen vijf minuten de volgende lading nieuwe items. Heb je in no-time alle unlockables. Dacht dat iedereen dat wel wist :)
djkoelkastvrijdag 23 oktober 2015 @ 14:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:08 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

:? Je kan alles heel snel unlocken. Van alle nieuwe items even ééntje neerzetten in je level, dan iets kiezen als een willekeurig blok of muntje, je hele scherm volspammen (stylus op het scherm, van links naar rechts en boven naar onder via d-pad / analoog) en dan krijg je binnen vijf minuten de volgende lading nieuwe items. Heb je in no-time alle unlockables. Dacht dat iedereen dat wel wist :)
Hoe moet ik dat weten, ik speel het spel gewoon en ga er niet op internet van alles over lezen.
Seroczynskivrijdag 23 oktober 2015 @ 14:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:07 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat weten, ik speel het spel gewoon en ga er niet op internet van alles over lezen.
Ik zoek altijd naar oplossingen voor dingen die ik vervelend vind. Bij deze, kan je zelf kijken of je er gebruikt van gaat maken of niet :)
Notorious_Roymaandag 26 oktober 2015 @ 10:30
gamercat_150.jpg
crenodinsdag 27 oktober 2015 @ 20:05

http://www.eurogamer.nl/a(...)oegt-checkpoints-toe
Seroczynskiwoensdag 28 oktober 2015 @ 15:06
Geinig, ontving ineens een link naar een Facebook pagina op een van de playthrough video's. Blijkt dat Nintendo Duitsland het level van één van de gebruikers heeft gehighlight.

12046966_1188205141193829_5411246021024210477_n.png?oh=d0edb7228e9c9900fd004a9a4cd9587b&oe=56881F2E
WesleyBvrijdag 30 oktober 2015 @ 17:52
Zo, die Auto Mario-levels ben ik meer dan zat zeg :') Wat een lame ass community kan Mario Maker hebben.

Ik heb zelf inmiddels zes levels gemaakt, zal die hieronder plaatsen.

Mine Kart Carnage Part One (DKC): 20E9-0000-00C9-8B34
Jungle Hijinxs Redux: 25D3-0000-00C8-04E5
Project Eldor: 7FCF-0000-00C6-30EC
Ghost Trick: FA6C-0000-00C4-6955
Cruel Castle: 3370-0000-00C3-2BAB
Jump for Joy: 8BE3-0000-00BEF209 (dit was m'n eerste level)

En nu ga ik wat levels uit dit topic spelen! Ik ben benieuwd wat jullie van mijn levels vinden, guys. Oh en ik ben vrijgevig met sterren, omdat we allemaal meer levels zouden mogen uploaden, amirite?
Notorious_Royvrijdag 30 oktober 2015 @ 18:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:52 schreef WesleyB het volgende:
Zo, die Auto Mario-levels ben ik meer dan zat zeg :') Wat een lame ass community kan Mario Maker hebben.

Ik heb zelf inmiddels zes levels gemaakt, zal die hieronder plaatsen.

Mine Kart Carnage Part One (DKC): 20E9-0000-00C9-8B34
Jungle Hijinxs Redux: 25D3-0000-00C8-04E5
Project Eldor: 7FCF-0000-00C6-30EC
Ghost Trick: FA6C-0000-00C4-6955
Cruel Castle: 3370-0000-00C3-2BAB
Jump for Joy: 8BE3-0000-00BEF209 (dit was m'n eerste level)

En nu ga ik wat levels uit dit topic spelen! Ik ben benieuwd wat jullie van mijn levels vinden, guys. Oh en ik ben vrijgevig met sterren, omdat we allemaal meer levels zouden mogen uploaden, amirite?
Drie glazen sinas voor deze man
WesleyBvrijdag 30 oktober 2015 @ 18:23
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Drie glazen sinas voor deze man
Een voor elk level dat ik heb uitgespeeld? :7

(Bovenste drie van de lange lijstje hierboven!)
Gutanothmaandag 2 november 2015 @ 21:06
Hee jongens, dit zijn 2 van mijn levels:

Hopelijk vinden jullie ze leuk!!

4F50-0000-00AE-0D75

B68E-0000-00CD-D736
Seroczynskidinsdag 3 november 2015 @ 14:10
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:06 schreef Gutanoth het volgende:
Hee jongens, dit zijn 2 van mijn levels:

Hopelijk vinden jullie ze leuk!!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Skycastle vond ik een leuk level om te doen, heb daar ook even een comment achter gelaten. Het andere level ben ik nog niet aan toe gekomen.

Gutanothwoensdag 4 november 2015 @ 12:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:10 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Skycastle vond ik een leuk level om te doen, heb daar ook even een comment achter gelaten. Het andere level ben ik nog niet aan toe gekomen.

Haha tof, grappig om iemand anders je level te zien doen :P
Gutanothwoensdag 4 november 2015 @ 12:55
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:25 schreef RIVDSL het volgende:
De topic titel klopt helemaal. Heb deze week een wii u gehaald. Netjes aangesloten op de tv. Bleek echter niet nodig, gebruik alleen de gamepad.

Ik was bang dat ik mijn courses te moeilijk aan het maken was. Maar jullie kunnen er ook wat van. Net dat sawmill level uit de op zitten spelen en daarna follow de money. Ben gelijk helemaal gaar nu. Wel leuke levels overigens.

Had een eerste level gemaakt, maar niemand die hem geprobeerd heeft, heeft het einde behaald. Daarna maar wat makkelijkers gemaakt. Zal de course IDs even spammen.
F3F9-0000-005E-23CC Is een mario bros bovengronds level met wat lastige jumps
670C-0000-0066-5A15 Is een mario bros castle, niet al te moeilijk
damn die eerste
Frumzelwoensdag 4 november 2015 @ 17:16
1927-0000-00D0-8F3F
Seroczynskiwoensdag 4 november 2015 @ 23:53
quote:
Het level ging niet overal even goed. Ik moest meerdere malen erg lang wachten bij de mushroom en dat blauwe platform, omdat de mushroom weer naar beneden viel. Ook het gedeelte met de bommetjes moest ik even doorkrijgen. Voelde aan als een beetje priegelen, maar uiteindelijk toch gehaald :)

nomar83donderdag 5 november 2015 @ 11:09
Update 1.2 is uit!


Frumzelzondag 8 november 2015 @ 20:02
Mijn eerste nieuwe level met Checkpoints. Enjoy! :)

0FB3-0000-00E0-210B
Jesse_maandag 9 november 2015 @ 18:47
Dat level van Bowser wat bij de update zat is echt geniaal.
En moeilijk
Frumzeldonderdag 12 november 2015 @ 00:34
-gewijzigd-

[ Bericht 93% gewijzigd door Frumzel op 13-11-2015 01:50:52 ]
Seroczynskidonderdag 12 november 2015 @ 08:23
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2015 20:02 schreef Frumzel het volgende:
Mijn eerste nieuwe level met Checkpoints. Enjoy! :)

[ afbeelding ]
Leuk level :) Ik begrijp alleen niet wat je bedoel met "CP - HB's at End!". Ik zie dat je ook de term "CP" in je nieuw aaah, CP zal wel CheckPoint zijn. Wat betekend HB dan? Has Boss?
Frumzelvrijdag 13 november 2015 @ 00:25
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 08:23 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Leuk level :) Ik begrijp alleen niet wat je bedoel met "CP - HB's at End!". Ik zie dat je ook de term "CP" in je nieuw aaah, CP zal wel CheckPoint zijn. Wat betekend HB dan? Has Boss?
Hidden Blocks ;)
Frumzelvrijdag 13 november 2015 @ 00:33
Na de update meeste van m'n levels voorzien van CheckPoints en hier en daar wat verbeteringen aangebracht. Hieronder een overzicht van m'n tot nu toe geüploade levels (ook te vinden via www.supermariomaker.nl). Levels zijn op volgorde van creatie (onderste is het nieuwst). Enjoy!

0A4C-0000-00E6-36DA
AA4D-0000-005C-99E6
59C0-0000-005E-5992
1AA5-0000-00E6-2FBD
9DEF-0000-00E6-3A33
8CA3-0000-00E6-320D
28D0-0000-00E6-331B
796C-0000-00E6-3519
DA3A-0000-00AF-FF97
0EEB-0000-00E6-0BFC
0FB3-0000-00E0-210B
4CE7-0000-00E6-07CE

[ Bericht 0% gewijzigd door Frumzel op 13-11-2015 15:14:21 ]
Frumzelvrijdag 13 november 2015 @ 00:45
Ook video-url's op de site aangepast (waren er zover ik kon zien 2 nodig). Video komt dan niet meer volledig overheen met het level, maar het idee is er nog wel. (en heb zelf geen capturekaart, dus kan ze niet zelf uploaden). :)
Seroczynskivrijdag 13 november 2015 @ 08:47
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:45 schreef Frumzel het volgende:
Ook video-url's op de site aangepast (waren er zover ik kon zien 2 nodig). Video komt dan niet meer volledig overheen met het level, maar het idee is er nog wel. (en heb zelf geen capturekaart, dus kan ze niet zelf uploaden). :)
Ik heb de omschrijving van de video's ook aangepast :-)
Frumzelvrijdag 13 november 2015 @ 15:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 08:47 schreef Seroczynski het volgende:

[..]

Ik heb de omschrijving van de video's ook aangepast :-)
Goed bezig! :)
Seroczynskizaterdag 14 november 2015 @ 22:10
Mooi voor iedereen die Super Mario Maker speelt, minder mooi voor mij :P Nintendo komt met hun eigen Mario Maker level sharing website die ook nog eens gelinked is aan je spel.

Wh5Vp3i.png
0j4m2lP.png

quote:
12s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:12 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Goed bezig! :)
Ik heb nog een van je updated leveltjes doorgespeeld. Ik loop er een beetje traag door heen maar wist op het moment van opnemen dan ook niet wat me te wachten stond :+



[ Bericht 57% gewijzigd door Seroczynski op 15-11-2015 01:25:49 ]
koeizondag 13 maart 2016 @ 16:10
Schop!

Er is van de week weer een update geweest.
quote:
Een van de nieuwe toevoegingen is de sleutel uit Super Mario World voor het Super Nintendo Entertainment System: hiermee kunnen spelers gesloten deuren openen om toegang te krijgen tot nieuwe delen van het level. Je krijgt sleutels en gesloten deuren door respectievelijk met P-schakelaars en deuren te schudden. Deze items kunnen gecombineerd worden om uitdagende nieuwe levels te maken. De sleutel kan zelfs aan vijanden toegevoegd worden, zodat spelers deze moeten verslaan om de sleutel te krijgen en verder te kunnen. Hierdoor is het nu mogelijk om levels te maken met verplichte eindbaasgevechten.

Wanneer spelers tijdens het maken van een level met een munt schudden, verandert deze nu in een roze munt. Als een speler alle roze munten in een level heeft gepakt, verschijnt er een sleutel. Door de sleutel, gesloten deur en roze munten te combineren, kunnen spelers hun verbeelding de vrije loop laten en unieke puzzellevels maken.

Er wordt ook een nieuwe spijkerzuilen aan het spel toegevoegd. Deze enorme, onheilspellende pilaren waren voor het eerst te zien in Super Mario World en komen verpletterend hard omlaag vallen. De bouwer van een level kan spijkerzuilen laten verschijnen door met een Thwomp te schudden.

Spelers die op zoek zijn naar een pittige uitdaging hebben geluk, want na het downloaden van de gratis update wordt het nieuwe niveau 'supermoeilijk' toegevoegd aan Missie met 100 Mario’s. Dit nieuwe niveau verzamelt willekeurige levels die na hun creatie zijn gecategoriseerd als 'supermoeilijk'. Door Missie met 100 Mario’s op dit niveau te voltooien kunnen vijf nieuwe ?-paddenstoelkostuums worden vrijgespeeld. Er zijn ook drie nieuwe kostuums voor de stand 'normaal' en vier voor de stand 'moeilijk'.

Niet alleen in de game zelf zijn er nieuwe toevoegingen. De Super Mario Maker Bookmark-website, waarmee spelers vanaf een smartphone of tablet of via het internet naar levels kunnen zoeken, toont nu ook de wereldrecords van Super Mario Maker-spelers.

Er zijn onlangs ook enkele nieuwe kostuums aan het spel toegevoegd, inclusief die van de altijd slimme en soms een tikje gestoorde professor K. Wibus uit de Luigi’s Mansion-games. Fans van Daisy kunnen de avonturen in het officiële level Sarasaland voltooien voor het Daisy-kostuum. Spelers kunnen in de levelwereld regelmatig nieuwe officiële levels vinden.
In december was onderstaande al toegevoegd
quote:
Spelers kunnen op hun computer, tablet of telefoon naar het nieuwe zoekportaal Super Mario Maker Bookmark gaan om aanbevolen levels te bekijken, of hun ideale uitdaging vinden door het totaalaanbod te filteren op moeilijkheidsgraad, thema, stijl en meer. Spelers kunnen ook zoeken met behulp van verschillende labels, waardoor het makkelijker wordt om levels te vinden in specifieke categorieën als automatisch, puzzel, muziek en meer. Interessante levels kunnen vervolgens worden toegevoegd als Bookmarks om ze direct toegankelijk te maken in het spel*. Deze uitgebreide opties zijn ook toegankelijk op de Wii U via de levelwereld in Super Mario Maker, waar spelers meteen aan de slag kunnen met een gevonden level door NU SPELEN te kiezen. Wanneer het zoekportaal Super Mario Maker Bookmark op 22 december beschikbaar wordt, wordt er een link naar dit zoekportaal toegevoegd aan de Super Mario Maker-website.

Op 22 december komt er ook een software-update uit die nog meer functies aan het spel toevoegt, inclusief voorwerpen die nooit eerder in de Super Mario-serie verschenen. Spelers kunnen onder andere de volgende nieuwe elementen verwachten:

Vuur-Koopa-Clown-capsule: Perfect voor het maken van vlieg-en-schiet-levels. Dit vlammende voertuig kan vuurballen schieten en met een opgeladen schot zelfs blokken vernietigen.
P-warpdeuren: In tegenstelling tot normale warpdeuren zijn P-warpdeuren alleen zichtbaar wanneer de speler een P-schakelaar heeft gebruikt – ideaal voor listige spookhuisontwerpen.
Bumper: Wanneer Mario dit donutvormige object aanraakt, stuitert hij erbij vandaan.
Andere toevoegingen: het zoekportaal Super Mario Maker Bookmark wordt toegankelijk vanuit de levelwereld, terwijl op de pagina met levelinformatie nu wordt vermeld wat de snelste tijd is en welke speler als eerste het betreffende level heeft voltooid.

Je kunt de nieuwe voorwerpen in actie bekijken in deze nieuwe video, of een eerste blik werpen op de Super Mario Maker Bookmark in een aparte trailer. Beide video's zijn beschikbaar op YouTube.

Naast deze manieren om nieuwe levels te vinden en maken, kunnen fans ook uitzien naar nieuwe officiële levels waarin nieuwe Kostuum-Mario's kunnen worden vrijgespeeld. Tot de beschikbare kostuums behoren onder andere Kikker-Mario en het Mario-trio uit Mario & Luigi: Paper Jam Bros., terwijl er op 18 december een nieuw officieel level van Nintendo Badge Arcade beschikbaar wordt. Meer uitdagingen zijn te vinden in het archief met 'Levels van de week' van Super Mario Maker, deze verzameling bestaat uit leuke, door vindingrijke spelers gemaakte levels die door Nintendo zelf zijn geselecteerd. Je kunt ook tips lezen voor het bouwen van levels in Super Mario Maker.
En in november al onderstaande

quote:
Op 5 november voegt een gratis software-update voor Super Mario Maker nieuwe content toe aan deze succesvolle Wii U-game, inclusief de mogelijkheid om checkpoints in levels te plaatsen, en extra levelwereldcategorieën met nieuwe levels van Nintendo en andere officiële makers. Er zijn nu meer dan 3,3 miljoen levels beschikbaar en deze nieuwe functies geven spelers nog meer mogelijkheden om verrassende levels te maken, delen en spelen.

De toevoeging van checkpoints houdt in dat spelers nu één of twee checkpointvlaggen in hun levels kunnen plaatsen die de punten markeren waar spelers weer mogen beginnen als ze een leven hebben verloren. Ze hoeven daardoor niet langer helemaal opnieuw te beginnen. Spelers kunnen deze checkpoints toevoegen aan hun eerder gemaakte levels en deze opnieuw uploaden, of deze functie in geheel nieuwe levels gebruiken.

Na de update kunnen spelers ook power-ups toevoegen die afhankelijk zijn van Mario’s status. Als je bijvoorbeeld een superpaddenstoel combineert met een vuurbloem en deze samen in een blok plaatst, dan zal kleine Mario een superpaddenstoel ontvangen en Super Mario een vuurbloem.

De software-update voegt aan de online Levelwereld ook officiële levels toe die zijn gemaakt door partners van buiten Nintendo. Een van de eerste officiële levels is Ship Love, het winnende level van het evenement Hackathon, dat eerder dit jaar werd gehouden op het Facebook-hoofdkantoor, in samenwerking met Nintendo of America*.

Er worden wereldwijd telkens weer nieuwe officiële levels aan de lijst toegevoegd, en in sommige ervan zou een ?-paddenstoel wel eens een nieuw personage kunnen opleveren. Daarnaast wordt aan levelwereld een nieuwe categorie toegevoegd met levels van officiële makers, waaronder levels van Nintendo.
koeizondag 13 maart 2016 @ 16:15
Ik heb nav de update Super Mario Maker maar weer eens aangeslingerd. De checkpoints zijn een goede toevoeging, en de rode muntjes zijn ook leuk, ik had alleen liever gezien dat die de functie van rode muntjes uit andere Mario-games had gehad. Nu moet je daarna iets met een deur doen, anders is die sleutel nutteloos.

Ik heb ook nog wat levels van anderen gespeeld, maar die meest gespeelde lijst is echt drama. Dat zijn alleen nog maar automatische levels. Ik heb in de hele top 20 één leuk level gezien. De rest zijn kunstige levels die niet leuk zijn om te spelen. Erg jammer, ik had gehoopt dat de leukheid daar ondertussen wel vanaf zou zijn en dat er daadwerkelijk goede levels zouden staan.

Iemand hier nog een goed level gemaakt? Of speelt niemand het meer? :D
djkoelkastzondag 13 maart 2016 @ 17:58
Mijn levels natuurlijk :+
nomar83maandag 14 maart 2016 @ 13:40
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 16:15 schreef koei het volgende:
Iemand hier nog een goed level gemaakt? Of speelt niemand het meer? :D
Ga naar de bookmark-site: https://supermariomakerbookmark.nintendo.net Handiger om de leuke levels er uit te vissen dan het in-game systeem.
Altronmaandag 14 maart 2016 @ 14:09
Nice!
Heb het al effe een paar weken niet meer gespeeld.
Vanavond maar eens een nieuw level in elkaar zetten :D