abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156329097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet in dit topic, maar in het algemeen op de sociale media wel.

[..]

Tja, de last moet natuurlijk wel eerlijk verdeeld worden. In het lijstje dat Wilders voorlas hoorde ik o.a. ook Haren, dus dat ze allemaal alleen in simpele wijken/plekken terecht komen is in ieder geval niet waar. Maar de verhouding weet ik niet precies, dat moet ik toegeven.
Arme gemeente vangt meer asielzoekers op dan rijke gemeente.
http://nos.nl/artikel/205(...)rs-op-dan-rijke.html

Daarnaast gaan de asielzoekers hierna weer wonen in goedkope huizen en in de sociale woningbouw, in de armere wijken.

Mensen met geld kijken gewoon de andere kant op, prima als er asielzoekers opgevangen worden, maar 'not in my backyard'.
pi_156329113
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat een open deur.

Een grote hal zonder privacy, met 90% deels getraumatiseerde mannen en dan met hier en daar wat vrouwen ertussen. Natúúrlijk is dat vragen om problemen.

Maar een hoop mensen zullen gelijk de conclusie trekken dat het in de eerste plaats komt doordat het moslims zijn en dat je dus het liefst alle moslims het land uit moet schoppen. :{
pi_156329119
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De problemen kun je niet ontkennen. Kijk Opsporing verzocht, dan weet je genoeg. Maar ook hele wijken waar geen Nederlander is te vinden..
Er vinden misdaden plaats, dat klopt. Utopia bestaat namelijk niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156329159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Doe wat de Hongaren doen, zie het filmpje wat ik eerder gepost heb. Het kan gewoon.
Ja, maar dat gaat dus niet gebeuren. Die mensen worden hier opgevangen, of je het nou leuk vindt of niet.
pi_156329177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Arme gemeente vangt meer asielzoekers op dan rijke gemeente.
http://nos.nl/artikel/205(...)rs-op-dan-rijke.html

Daarnaast gaan de asielzoekers hierna weer wonen in goedkope huizen en in de sociale woningbouw, in de armere wijken.

Mensen met geld kijken gewoon de andere kant op, prima als er asielzoekers opgevangen worden, maar 'not in my backyard'.
Hmm. Uit het artikel:
quote:
De rijkere gemeenten Heemstede, Bloemendaal en Blaricum zeggen dat er geen sprake is van onwil. Ze zeggen nog nooit gevraagd te zijn door het COA, maar daar best over na te willen denken.
Blijkbaar gaat er dus ergens iets mis... :{
pi_156329193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet in dit topic, maar in het algemeen op de sociale media wel.
Ik heb het net opnieuw gezien, niets over gaskamers. Vind ik dus een 'frame'. Op FB en Twitter schijnen dit soort zaken wel voor te komen idd, maar dat geeft wmb niet het debat weer iig.
quote:
[..]

Tja, de last moet natuurlijk wel eerlijk verdeeld worden. In het lijstje dat Wilders voorlas hoorde ik o.a. ook Haren, dus dat ze allemaal alleen in simpele wijken/plekken terecht komen is in ieder geval niet waar. Maar de verhouding weet ik niet precies, dat moet ik toegeven.
Ja, eindelijk hoorde ik ook iig 3 centra in Z-VL en 1 in W-Br, maar nogmaals die komen dus allemaal niet te staan in villawijkjes. Ook worden vluchtelingen niet in villawijken gezet als het huizen uitdelen begint. Ook gaan ze in weerwil van wat o.a. de linkse professor Leo Lucassen kwam melden als ze straks allemaal een baan krijgen ook niet de burelen van hoofdbesturen van de corporate industry bevolken. Wie moet zich aanpassen Jan de arbeider. Heeft-ie er wat over te zeggen? Nee, want het zijn toch maar Tokkies, nauwelijks mensen, eerder staan ze dichterbij de chimpansee.
I´m back.
pi_156329195
Het zit hier weer vol met linkse trollen merk ik.

Oproep: Ik wil een discussie over de vraag hoe we alle "vluchtelingen" Europa uit krijgen. Een discussie op niveau zonder "welkom!"-roepers. Stuur DM, zodat ik een lijst kan maken met geïnteresseerden.
pi_156329209
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Oproep: Ik wil een discussie over de vraag hoe we alle "vluchtelingen" Europa uit krijgen. Een discussie op niveau zonder "welkom!"-roepers. Stuur DM, zodat ik een lijst kan maken met geïnteresseerden.
Ga naar Stormfront.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 23 september 2015 @ 19:20:01 #284
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156329225
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

:'). Doei.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:20:21 #285
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156329238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat een open deur.

Een grote hal zonder privacy, met 90% deels getraumatiseerde mannen en dan met hier en daar wat vrouwen ertussen. Natúúrlijk is dat vragen om problemen.

Maar een hoop mensen zullen gelijk de conclusie trekken dat het in de eerste plaats komt doordat het moslims zijn en dat je dus het liefst alle moslims het land uit moet schoppen. :{
Ja wat een open deur, voor 10 euro mag je een vluchtelinge verkrachten. Dat zou ik ook gelijk doen als ik daar zat.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 19:21:19 #286
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_156329266
quote:

Een discussie op niveau zonder "welkom!"-roepers.
Dat zal me een discussie worden ja _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_156329298
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Opvattingen kun je niet neerslaan. Wel het verspreiden van opvattingen.
Dat is ook in strijd met de bewuste beginselen zoals vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:22:52 #288
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156329320
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat zal me een discussie worden ja _O-
mooi toch. "Ik kan een discussie met andere meningen niet aan dus ik opteer voor een nieuwe discussie met alleen medestanders". Dat zal allicht prettiger zijn ja.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156329321
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er vinden misdaden plaats, dat klopt. Utopia bestaat namelijk niet.
En jij keurt dat goed.
pi_156329390
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En jij keurt dat goed.
Nope.
pi_156329399
Als de welkom-roepers nu eens iets voorbereid hadden in plaats van net te doen of er niets aan de hand was in de wereld/Syrie dan waren er op zijn minst goede voorzieningen en opvang. Een tijdige militaire actie in Syrie werd structureel door links geblokkeerd en een alternatief hebben ze ook niet geboden.

Gezien de miljarden die wordt weggepist aan de asielindustrie is het volgens mij tijd om daar de corruptie eens aan te gaan pakken, want het is van de zotte dat ze daar te kort komen als je kijkt naar de bedragen die we uitgeven aan ontwikkelingshulp en asiel.
pi_156329538
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:25 schreef Nintex het volgende:
Als de welkom-roepers nu eens iets voorbereid hadden in plaats van net te doen of er niets aan de hand was in de wereld/Syrie dan waren er op zijn minst goede voorzieningen en opvang. Een tijdige militaire actie in Syrie werd structureel door links geblokkeerd en een alternatief hebben ze ook niet geboden.

Gezien de miljarden die wordt weggepist aan de asielindustrie is het volgens mij tijd om daar de corruptie eens aan te gaan pakken, want het is van de zotte dat ze daar te kort komen als je kijkt naar de bedragen die we uitgeven aan ontwikkelingshulp en asiel.
Ik stem niet links en heb ook niks geblokkeerd.
pi_156329579
De volgende passage zou verplichte leesstof zijn voor elke welkom-roeper en - logischerwijs en vanzelfsprekend - Angela Merkel.

"Their logic, though desperate, is simple enough: They believe Germany has opened its doors to all asylum seekers, and most of them seem unaware—or unwilling to accept—that those doors are quickly closing.

But whether or not the Germans are ready, many others are already on their way from the Turkish coast, having interpreted Berlin’s initial hospitality as proof that Syrians—if not all migrants—are welcome to settle in Germany. Among them is Mazin Awad, a 47-year-old asylum seeker from Damascus who has been camping outside a mosque in the center of Izmir, Turkey’s third largest city, for the last two weeks. Last week he saw the footage of cheering crowds greeting asylum seekers in Munich, and he has since had trouble understanding why the German government cannot just send a bus to pick him up. “If Germany takes people,” he asks, “why not take us from here?”

It is a common sentiment among the dozens of down-and-out migrants TIME spoke with on the Turkish coast last week.
On social networks, a growing movement has emerged among them calling for unrestricted passage for Syrian migrants to Europe. One Arabic-language Facebook group—“We Are Just Passers-by”—is urging Syrians to gather at Turkey’s land border with Greece and demand safe passage into the European Union."
pi_156329594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is ook in strijd met de bewuste beginselen zoals vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst.
Nee. Een democratische rechtsstaat moet wel vastleggen dat het principe van de democratische rechtsstaat zelf ononderhandelbaar is. Zoals bijv. ook in de Amerikaanse en Duitse grondwetten is vastgelegd - die wmb. van hogere kwaliteit zijn dan de Nederlandse.

De Nederlandse grondwet is eigenlijk geen goed voorbeeld, met als grondslag dat het een spelregelboekje voor de monarchie is (als vervanging voor de verlichte Bataafse grondwet uit 1798) waar in de loop van de tijd pragmatisch overal wat aan vertimmerd is. Je klaagt zelf regelmatig dat de Nederlandse regering de mogelijkheden van de Grondwet misbruikt om bevoegdheden aan de EU over te dragen; op dezelfde manier zou het ook een misbruik van de Nederlandse grondwet zijn om te stellen dat het prediken van Jihad om Nederland tot een sharialand om te vormen binnen het kader van de vrijheid van religie zou vallen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2015 19:35:46 ]
pi_156329624
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stem niet links en heb ook niks geblokkeerd.
Ben je nu rechts dan, Koos?
I´m back.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:34:35 #296
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156329678
Het blijft een clash van beide extremen (welkom vs raus) zonder een discussie in het midden, jammer.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156329689
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ben je nu rechts dan, Koos?
Economisch wel, in ieder geval.
pi_156329702
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Economisch wel, in ieder geval.
Dat is gebleken ja...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 23 september 2015 @ 19:35:41 #299
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156329708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:31 schreef Razoemichin het volgende:
De volgende passage zou verplichte leesstof zijn voor elke welkom-roeper en - logischerwijs en vanzelfsprekend - Angela Merkel.
Het was geen slimme uitspraak inderdaad. Het spreekwoord "You give them a hand and they'll take your whole arm" is wel heel erg toepasbaar hier.

Ik heb ook geen bezwaar tegen asielzoekers die hier komen, vooral ook omdat ik in mijn jeugd persoonlijk ervaring gehad heb met twee Irakese gezinnen die in een huurwoning terecht gekomen zijn en waar ik en mijn ouders hele goede contacten mee opgebouwd hebben.

Het is vooral de slechte informatievoorziening naar de burgers doe waar ik een groot probleem mee heb. De angst en het protest is grotendeels een gevolg van die slechte communicatie. Daar moeten de gemeentes en ook het COA snel verbetering in aan gaan brengen, anders kan het zo wel tot rellen komen.
pi_156329741
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:34 schreef VASND het volgende:
Het blijft een clash van beide extremen (welkom vs raus) zonder een discussie in het midden, jammer.
Welkom is absoluut geen oplossing en zal alleen maar leiden tot meer overtochten (zie mijn post hierboven van een migrant die oprecht boos is dat Duitsland hem niet ophaalt vanuit Turkije, immers zit Duitsland toch te wachten op nieuwe aanwassen?). Het is dus meer de vraag hoe we de stroom gaan stoppen en hoe we een safe zone met voldoende faciliteiten gaan creëren in Syrië.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')