abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156328490
quote:
INBRENG SIETSE FRITSMA - DEBAT OVER HET EUROPEES OVERLEG OVER HET GEMEENSCHAPPELIJK ASIELBELEID

Voorzitter, weet u het nog?
Twee weken geleden was hier een asieldebat met de premier, en werd er gepraat over 1800 asielzoekers per week die naar NL kwamen..
Vorige week was hier opnieuw een debat met de premier, en ging het over een asielinstroom van 3100 personen.
Vandaag komt de premier weer op bezoek, en staat de teller op 4200 asielzoekers per week!
Dus hoe meer premier Rutte over asielzoekers debatteert, hoe meer er naar Nederland komen.
Hij houdt de asielzoekers niet tegen, maar ontvangt ze met open armen!
Onze premier is een enorme asielmagneet!
Hij trekt ze aan en heet ze welkom...

En voorzitter, al die duizenden asielzoekers die iedere week naar Nederland komen zijn nog niet eens genoeg voor het kabinet.
Gisteren werd in Brussel namelijk getekend voor nog eens 7000 extra asielzoekers!
Die komen dus bovenop de duizenden die hier elke week al uit zichzelf naar toe komen..

In plaats van aan de noodrem te trekken, geeft het kabinet dus extra gas en worden nog veel meer asielzoekers naar Nederland gehaald.
Het is simpelweg onvoorstelbaar, voorzitter…
Maar aan de beledigingen van de Nederlandse burger komt geen einde.
Vorige week riep de premier herhaaldelijk dat er nooit een financiële belemmering zal zijn voor de opvang van asielzoekers.
Hoeveel er ook komen, er zal betaald worden!
Er ligt m.a.w. een hele grote blanco cheque klaar.

Wat een klap in het gezicht van de hardwerkende Nederlanders, die op deze manier gedwongen worden om te betalen voor de ondergang van hun land.

Voorzitter, het kabinet wil alles in Europees verband oplossen, maar iedereen ziet dat EU gedoe alleen maar leidt tot méér problemen en méér asielzoekers. Dat zagen we gisteren en dat zien we altijd.
Brussel staat oplossingen alleen maar in de weg.
Daarom roep ik de premier op om daar niet naartoe te gaan vandaag. Blijf thuis en stel hier orde op zaken!
Kies nu eindelijk eens voor het belang van Nederland.
Laat zien dat uw hart klopt voor uw eigen volk.
Doe uw plicht en sluit de Nederlandse grenzen.
Doe uw plicht voor ons land en laat geen enkele asielzoeker meer toe.
Gooi onze welvaart, cultuur en veiligheid niet langer te grabbel.

Voorzitter, dit kabinet kan een voorbeeld nemen aan de Hongaarse premier Orban. Toen hij de asielinstroom in Hongarije zag stijgen, sloot hij de grenzen van zijn land. Het aantal migranten dat Hongarije binnenkwam daalde daarna fors. De Hongaarse premier staat voor Hongarije!
Waarom hebben wij niet een premier die staat voor Nederland?!
Als onze premier voor Nederland stond, zou hij geen wekelijkse asielinstroom van meer dan 4000 personen toelaten.
Hij zou ook niet zeggen; doe daar maar 7000 extra asielzoekers bij!
Als onze premier voor Nederland stond, zou hij al die asielzoekers op laten vangen in de regio.
In die stinkend rijke golfstaten die nu niets hoeven te doen omdat hier de verblijfsvergunningen voor het oprapen liggen!
Als onze premier voor Nederland stond zou hij geen blanco cheque tekenen voor alle asielzoekers maar zou hij voor extra geld zorgen voor Nederlanders die hard steun nodig hebben. Zoals onze ouderen.

Voorzitter, opkomen voor NL vergt wijsheid en moed. De wijsheid om de grenzen te sluiten en de moed om asielzoekers tegen te houden en te kiezen voor ons eigen volk. Het is nooit te laat om de juiste keuze te maken, zeg ik tegen de premier. Doe dat nu en blijf in Nederland.
Kies voor ons eigen mooie land en voor de Nederlanders.
Beter laat dan nooit..
Er is maar één partij die voor het Nederlandse volk opkomt.
pi_156328590
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tokkie zelf werkte ook gewoon. En ik zou überhaupt niet weten waarom Jan de arbeider, bij wijze van spreke, zich niet zou mogen uitspreken. En ja, AZC's worden bij uitstek niet in villawijken of betere buurten geplaatst en asielzoekers als zij een woning krijgen dan zal dat ook niet zijn in een villawijk of in de betere buurten. Degenen die het minst makkelijk omgaan met cultuurverschillen (laagopgeleiden) moeten zich vaker aanpassen aan cultuurverschillen dan de hoogopgeleiden, verschillen waarvoor de hoogopgeleide sws nooit zou tekenen.
Natuurlijk mag men zich uitspreken.

Maar ten eerste kan men dat ook beschaafd doen, in plaats van te roepen dat de treinen de gaskamer in moeten rijden en alle bootjes met man en muis afgezonken moeten worden.

En ten tweede is Jan de Arbeider niet "het volk" maar slechts een gedeelte ervan. De rest van "het volk", die een andere mening heeft, telt net zo goed mee.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:01:10 #253
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156328611
quote:
Tsja, de cijfers van het COA waren me al bekend. Dit zijn echter incidenten die binnen het AZC plaatsvinden, niet daarbuiten. Dat er mensen met stress en trauma's onder die asielzoekers zitten lijkt me evident, dat gaat niemand ontkennen. Er worden incidenten geregistreerd en ik zeg ook niet dat ik de angst niet begrijp van mensen, maar het blijft bij incidenten.

Ik denk dat het COA nu de belangrijke taak heeft om de veiligheid die ze nu beloven ook waar te maken. Als ze dat niet kunnen, is het heel snel gebeurd met de voorgenomen bouw van nieuwe AZC's.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:02:58 #254
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156328663
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156328669
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:01 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, de cijfers van het COA waren me al bekend. Dit zijn echter incidenten die binnen het AZC plaatsvinden, niet daarbuiten. Dat er mensen met stress en trauma's onder die asielzoekers zitten lijkt me evident, dat gaat niemand ontkennen. Er worden incidenten geregistreerd en ik zeg ook niet dat ik de angst niet begrijp van mensen, maar het blijft bij incidenten.

Ik denk dat het COA nu de belangrijke taak heeft om de veiligheid die ze nu beloven ook waar te maken. Als ze dat niet kunnen, is het heel snel gebeurd met de voorgenomen bouw van nieuwe AZC's.
Er zijn al veel te veel. Grenzen sluiten en alle asielzoekers het land uit werken is de enige optie.
pi_156328678
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:02 schreef VASND het volgende:

[..]

Hoe verhouden deze gevallen zich ten opzichte van autochtone verdachten?
Niet relevant.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:05:44 #257
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156328734
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Niet relevant.
Jij hebt het over een relevante stijging van criminaliteit op basis van de afkomst van deze mensen. Lijkt me bijzonder relevant dus.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
  woensdag 23 september 2015 @ 19:05:53 #258
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156328739
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er zijn al veel te veel. Grenzen sluiten en alle asielzoekers het land uit werken is de enige optie.
Dat zijn de woorden van een man met zijn ogen dicht die alsnog zijn handen voor zijn ogen houdt omdat hij doodsbang is dingen te zien die hij niet wil zien.
pi_156328777
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:05 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dat zijn de woorden van een man met zijn ogen dicht die alsnog zijn handen voor zijn ogen houdt omdat hij doodsbang is dingen te zien die hij niet wil zien.
Waar haal je het lef vandaan om zo'n opmerking te maken. De misdaadcijfers liegen niet.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:08:05 #260
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156328818
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:05 schreef Belabor het volgende:

[..]

Deze kerel is een kapotte langspeelplaat. Herhaalt eindeloos dezelfde holle kreten en niet mee te discussiëren.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156328819
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar ten eerste kan men dat ook beschaafd doen, in plaats van te roepen dat de treinen de gaskamer in moeten rijden en alle bootjes met man en muis afgezonken moeten worden.

En ten tweede is Jan de Arbeider niet "het volk" maar slechts een gedeelte ervan. De rest van "het volk", die een andere mening heeft, telt net zo goed mee.
Ik heb het misschien verkeerd gehoord dan, maar ik heb niet gehoord dat de treinen naar de gaskamer weer moeten gaan rijden... Zal straks nog een keer kijken.
Jan de arbeider is niet het volk, maar in hun wijken komen 9 van de 10 asielzoekerscentra en worden straks ca. 100% van de vluchtelingen gehuisvest.
En ja, mensen zijn wel lekker emotioneel. Overigens denk ik dat the moral high ground die hoogopgeleiden vaak innemen op dit punt vals is. Ik geloof in het geheel niet dat hoogopgeleiden een soort supermensen zijn die dergelijke emoties niet kennen. Zij uiten hun emoties wrs alleen anders. Over het algemeen, ook lang niet altijd.

PS
Nog een keer gekeken, niets over treinen naar gaskamers gehoord. Frame dus.

Verder die man met dat shagje achter zijn oor, ja, komt wat laag begaafd over, maar waarom is dat per definitie iets dat je moet afserveren? Links kwam toch op voor zulke mensen juist?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 23-09-2015 19:13:14 ]
I´m back.
pi_156328831
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit dus.

De teneur in deze reeks is dat je de bezwaarmakers vooral heel serieus moet nemen. Aan de voorstanders mag je daarentegen schijt hebben want die vertegenwoordigen 'het volk' blijkbaar niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 september 2015 @ 19:09:43 #263
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156328872
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waar haal je het lef vandaan om zo'n opmerking te maken. De misdaadcijfers liegen niet.
Nee, maar ook onder Nederlanders worden misdaden gepleegd. Daar hebben asielzoekers geen monopolie op. Dat maak jij er echter wel van door het als "niet relevant" te omschrijven.

Soms is het ook interessant om het verhaal eens vanuit de optiek van de asielzoeker te lezen. Lees dit bijvoorbeeld eens door, uit Het Parool eerder dit jaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ook uit de gesloten AZC's kwamen veel positieve verhalen van bewoners, maar die worden grotendeels genegeerd:

http://www.rijnmond.nl/ni(...)ing-azc-s-gravendeel
pi_156328914
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:09 schreef Belabor het volgende:

[..]

Nee, maar ook onder Nederlanders worden misdaden gepleegd.
Totaal niet relevant.
Die Nederlanders zijn er al en daar zijn we verantwoordelijk voor. Kortom, we moeten er wat mee.
Die asielzoekers kunnen en moeten we gewoon niet binnen laten.

Het is ontzettend krom om asielzoekers, mensen die hier niet horen te zijn, te vergelijken met Nederlanders.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:12:49 #265
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156328967
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Totaal niet relevant.
Die Nederlanders zijn er al en daar zijn we verantwoordelijk voor. Kortom, we moeten er wat mee.

Het is ontzettend krom om asielzoekers, mensen die hier niet horen te zijn, te vergelijken met Nederlanders.
Wauw, ik houd er niet van om de emoticon-kaart te trekken, maar deze is het absoluut waard.

:')
pi_156328968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb het misschien verkeerd gehoord dan, maar ik heb niet gehoord dat de treinen naar de gaskamer weer moeten gaan rijden... Zal straks nog een keer kijken.
Niet in dit topic, maar in het algemeen op de sociale media wel.
quote:
Jan de arbeider is niet het volk, maar in hun wijken komen 9 van de 10 asielzoekerscentra en worden straks ca. 100% van de vluchtelingen gehuisvest.
En ja, mensen zijn wel lekker emotioneel. Overigens denk ik dat the moral high ground die hoogopgeleiden vaak innemen op dit punt vals is. Ik geloof in het geheel niet dat hoogopgeleiden een soort supermensen zijn die dergelijke emoties niet kennen. Zij uiten hun emoties wrs alleen anders. Over het algemeen, ook lang niet altijd.
Tja, de last moet natuurlijk wel eerlijk verdeeld worden. In het lijstje dat Wilders voorlas hoorde ik o.a. ook Haren, dus dat ze allemaal alleen in simpele wijken/plekken terecht komen is in ieder geval niet waar. Maar de verhouding weet ik niet precies, dat moet ik toegeven.
pi_156328976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Totaal niet relevant.

Beetje naïef om te denken dat je honderden mensen bij elkaar zet en er dan nooit wat naars gebeurt. Denk ook niet dat je iemand zult vinden die dat zal beweren.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:13:14 #268
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156328984
quote:
On August 18, a coalition of four social work organizations and women’s rights groups sent a two-page letter to the leaders of the political parties in the regional parliament in Hesse, a state in west-central Germany, warning them of the worsening situation for women and children in the refugee shelters. The letter said:

“The ever-increasing influx of refugees has complicated the situation for women and girls at the receiving center in Giessen (HEAE) and its subsidiaries.

“The practice of providing accommodations in large tents, the lack of gender-separate sanitary facilities, premises that cannot be locked, the lack of safe havens for women and girls — to name just a few spatial factors — increases the vulnerability of women and children within the HEAE. This situation plays into the hands of those men who assign women a subordinate role and treat women traveling alone as ‘wild game’.

“The consequences are numerous rapes and sexual assaults. We are also receiving an increasing number of reports of forced prostitution. It must be stressed: these are not isolated cases.

“Women report that they, as well as children, have been raped or subjected to sexual assault. As a result, many women sleep in their street clothes. Women regularly report that they do not use the toilet at night because of the danger of rape and robbery on the way to the sanitary facilities. Even during daylight, passing through the camp is a frightful situation for many women.

“Many women — in addition to fleeing wars or civil wars — are also on the run for gender-related reasons, including the threat of forced marriage or genital mutilation. These women who face special risks, especially when they are on the run alone or with their children. Even if they are accompanied by male relatives or acquaintances, this does not always ensure protection against violence because it can also lead to specific dependencies and sexual exploitation.

“Most female refugees have experienced a variety of traumatizing experiences in their country of origin and while on the run. They are victims of violence, kidnappings, torture, rape and extortion — sometimes over periods of several years.

“The feeling to have arrived here — in safety — and to be able to move without fear, is a gift for many women…. We therefore ask you…to join our call for the immediate establishment of protected premises (locked apartments or houses) for women and children who are travelling alone….

“These facilities must be equipped so that men do not have access to the premises of the women, with the exception of emergency workers and security personnel. In addition bedrooms, lounges, kitchens and sanitary facilities must be interconnected so that they form a self-contained unit — and thus can only be reached via lockable and monitored access to the house or the apartment.”
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:13:37 #269
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156328998
quote:

[..]

Totaal niet relevant.

Je bent een gore hypocriet. Vluchteling =! Migrant. Haal die stoppen uit je oren.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156329000
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beetje naïef om te denken dat je honderden mensen bij elkaar zet en er dan nooit wat naars gebeurt. Denk ook niet dat je iemand zult vinden die dat zal beweren.
We hebben problemen genoeg in dit land, dus dan moeten we ze niet binnen laten.
pi_156329010
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet in dit topic, maar in het algemeen op de sociale media wel.

[..]

Tja, de last moet natuurlijk wel eerlijk verdeeld worden. In het lijstje dat Wilders voorlas hoorde ik o.a. ook Haren, dus dat ze allemaal alleen in simpele wijken/plekken terecht komen is in ieder geval niet waar. Maar de verhouding weet ik niet precies, dat moet ik toegeven.
Eerlijk verdeeld? Er uit. Ze komen uit veilig land. Afwijzen en er uit gooien, de enige optie. Nederland is vol.
pi_156329029
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

We hebben problemen genoeg in dit land, dus dan moeten we ze niet binnen laten.
Ach, dat valt ook wel mee. Al weet ik natuurlijk niet waar jij woont.
pi_156329051
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Eerlijk verdeeld? Er uit. Ze komen uit veilig land. Afwijzen en er uit gooien, de enige optie. Nederland is vol.
Nee.

Sorry, je hebt pech. Je kunt heel boos lopen doen, maar ze komen toch.
pi_156329082
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, dat valt ook wel mee. Al weet ik natuurlijk niet waar jij woont.
De problemen kun je niet ontkennen. Kijk Opsporing verzocht, dan weet je genoeg. Maar ook hele wijken waar geen Nederlander is te vinden..
pi_156329094
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee.

Sorry, je hebt pech. Je kunt heel boos lopen doen, maar ze komen toch.
Doe wat de Hongaren doen, zie het filmpje wat ik eerder gepost heb. Het kan gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')