abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 15:04:31 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156297004
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

SPOILER: Deadly_Kiss
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sproetjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hilzillah
SPOILER: SilverSjoiis
SPOILER: MaJo
SPOILER: Ronderotonde
SPOILER: Bottoms_up
SPOILER: Barreltje
SPOILER: KapiteinCupcake
SPOILER: Fien10
SPOILER: Felinecat
SPOILER: Mazou
SPOILER: SmallishBear
SPOILER: Sam1993
SPOILER: Saarah
SPOILER: gridjuh
SPOILER: BobbyMcGee
SPOILER: ikke_84
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hen gezonde plakkers toe O+
Svane & Ela!

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 99% gewijzigd door MaJo op 22-09-2015 18:40:43 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 15:05:52 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156297034
Ik zit vanavond pas weer achter de computer dus zet de OP er dan in, tenzij een modje het eerder wil doen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_156297137
Ik las 'hier komt de zon op' en maakte me al klaar voor een heel filosofisch topic! *O*

Maar nee.
pi_156297760
O maar rotonde dit idee heb iknu doordat ik van Djenna en Boaz heel snel zwanger was.

Als het wat moeilijker zal gaan of langer duurt zal ik dat idee ook over de schutting gooien hoor :D
pi_156297850
Ik dacht vroeger ook altijd dat ik zou gaan plannen zodat de geboorte datum "handig" uit zou komen.
30 december viel bij mij niet echt onder een handige datum, maar toch is dat t geworden haha.

En nu maakt t me niks meer uit wanneer ons 2e kindje geboren zou worden.
Maar als je wel voor kiest en je hebt t geluk dat t te plannen valt dan vind ik dat iedereen dat zelf moet weten en hebt ik daar respect voor.

3 kindjes is ook mijn droom O+
Maar eerst maar eens zien dat nummer 2 er gaat komen :7

Hilz??? Ben je weer een week te vroeg ongesteld? :(
pi_156298591
Lievers, dank jullie wel voor alle feli's!

Ik duim dat dit topic heel snel leeg mag stromen en ik jullie allemaal weer zie bij Z&G!

Wij hebben ook de luxe van kunnen plannen :@ Als alles goed gaat met deze zwangerschap wordt het een eind mei kindje. Dan mis ik net de laatste maanden van dit studiejaar (ik doe de verkorte deeltijd pabo), en kan ik per 1 september weer lekker mee doen! Plus dat ik dan met verlof ga terwijl ik nog een 3-dagen contract heb bij mijn werkgever. Per 1-9-16 wordt dat 2 dagen.
En manlief heeft nogal een last van najaarsdepressies. De oudste is van oktober en het was echt echt heul niet leuk thuis toen. Slaaptekort triggert een depressie nog meer. Voor zover we het in de hand hebben, proberen we er rekening mee te houden.
Het stomme is dat het wonderlijke van een kind krijgen op deze manier heel maakbaar lijkt...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_156300186
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:46 schreef ikke_84 het volgende:
Ik dacht vroeger ook altijd dat ik zou gaan plannen zodat de geboorte datum "handig" uit zou komen.
30 december viel bij mij niet echt onder een handige datum, maar toch is dat t geworden haha.

En nu maakt t me niks meer uit wanneer ons 2e kindje geboren zou worden.
Maar als je wel voor kiest en je hebt t geluk dat t te plannen valt dan vind ik dat iedereen dat zelf moet weten en hebt ik daar respect voor.

3 kindjes is ook mijn droom O+
Maar eerst maar eens zien dat nummer 2 er gaat komen :7

Hilz??? Ben je weer een week te vroeg ongesteld? :(
Nee, juist niet O+ De maandag (en dinsdag) bloedeloos doorgekomen :D

Ik ging voor een verjaardagsbaby bij 2.0, verkeerd gemikt en had toen een UD 2 maanden vroeger. Nu ben ik hard op weg naar weer een verjaarsbaby :')
pi_156300572
Spannend Hilz!!! Ik ben heel benieuwd.

En Twinks, ben benieuwd hoe snel het deze keer gaat! O+

Ik ben weer bij de gyn geweest en m'n ei was weg en het zag er allemaal goed uit, een prima plek om te nestelen zei ze *O*
Ik voel me alleen wel een beetje alsof ik ongesteld word.
Ze belt me donderdag om te vragen of ik ongesteld ben geworden en om te laten weten wat m'n progesteronlevel was. Als dat allemaal in orde is gaan we gewoon verder, als er iets niet goed gaat dan gaan we kijken wat we eraan kunnen doen :)
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 18:42:07 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156302103
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:12 schreef L-E het volgende:
Ik las 'hier komt de zon op' en maakte me al klaar voor een heel filosofisch topic! *O*

Maar nee.
Helaas ;(

Voor veranderingen in de OP let me know :s)
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 18:53:16 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156302368
Ik heb elke dag een klein beetje roze bloedverlies maar vandaag ook wat bruin. Bang dat het toch wel doorzet nu ;(
pi_156303892
Jeeeh dan heb ik het verkeerd gelezen Hilz! Ik schrok al. Dit moet gewoon een plakken worden!!

Piekie fijn toch dat je het hebt kunnen plannen. Als dat goed voelt en t lukt zo dan is dat toch super.
En een mei baby O+

Dan ga ik wel voor een juni baby :P

Majo :* hopelijk is t niet je menstruatie.
Is dat ook niet wat te vroeg trouwens?

Suiker wat fijn dat ze het zo goed in de gaten houden! Hopelijk blijft ie plakken O+
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:15:14 #12
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_156304461
Ik wilde in eerste instantie ook plannen. Want een UD op 31 december oid leek me gewoon echt niet tof. Ik ben zelf heel erg van de data en ik wil mijn kindje heel graag een 'eigen' datum geven. Volgende obstakel was 29 februari, dat lijkt me helemaal kut om als verjaardag te hebben. We zijn wel elke maand door blijven proberen, maar stiekem hoopte ik die cycli met die UD's wel een beetje dat het niet raak was :@ Maar inmiddels zouden we nu al in juni uitkomen als het deze ronde wel raak is en inmiddels moet ik zeggen dat het me steeds iets minder uitmaakt wat de verjaardagsdatum zou gaan worden. Al hoop ik stiekem nog steeds op een 'gewone' dag waarop liefst ook niet teveel bekenden jarig zijn :P
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:15:42 #13
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_156304471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:53 schreef MaJo het volgende:
Ik heb elke dag een klein beetje roze bloedverlies maar vandaag ook wat bruin. Bang dat het toch wel doorzet nu ;(
:*
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_156304921
Ik hoop op een plakkertje suiker!
En geen bloed voor MaJo graag.
Ik ben zó benieuwd hier.... Vrijdag is m'n NOD. Voel dit keer van alles. Steeds als ik hoest (en dat is nogal vaak met kriebelhoest) dan doet het zeer bij m'n baarmoeder. Ik zit alleen zo te dubben wanneer ik moet gaan testen. Enerzijds kan ik niet wachten en ben ik donderdag vrij (1 dag voor NOD) anderzijds is t misschien beter te wachten om te kijken wat er gebeurd en anders zondag testen. Dat laatste is wijsheid.
pi_156305227
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:14 schreef Piekie81 het volgende:
En manlief heeft nogal een last van najaarsdepressies. De oudste is van oktober en het was echt echt heul niet leuk thuis toen. Slaaptekort triggert een depressie nog meer. Voor zover we het in de hand hebben, proberen we er rekening mee te houden.
Dat is wel een goede om rekening mee te houden.

Mijn man heeft nogal snel last van de warmte en de combinatie plakbaby en zomerse temperaturen zijn voor hem niet erg prettig
Ik heb 'm alleen nog niet verteld dat als het snel raak zou zijn, het nu een zomerkindje zou worden O-)
pi_156305573
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:42 schreef Savvy. het volgende:

[..]

Ik heb 'm alleen nog niet verteld dat als het snel raak zou zijn, het nu een zomerkindje zou worden O-)
_O-
pi_156305756
Fien ik denk dat ik zou testen op donderdag... of misschien vanavond al :7
Maar je hebt denk ik meer zekerheid als je zondag pas test

Kort om... aan mij heb je ook niks :+
pi_156305968
Oh Fien, spannend!

Lastig he wat betreft het testen. Is zaterdag een optie? :P
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 21:23:56 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156306845
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 19:51 schreef ikke_84 het volgende:
Jeeeh dan heb ik het verkeerd gelezen Hilz! Ik schrok al. Dit moet gewoon een plakken worden!!

Piekie fijn toch dat je het hebt kunnen plannen. Als dat goed voelt en t lukt zo dan is dat toch super.
En een mei baby O+

Dan ga ik wel voor een juni baby :P

Majo :* hopelijk is t niet je menstruatie.
Is dat ook niet wat te vroeg trouwens?

Suiker wat fijn dat ze het zo goed in de gaten houden! Hopelijk blijft ie plakken O+
mijn luteale fase is vaak 12 dagen dus dan zou morgen mijn NOD zijn. Ik ben nu echter uitgegaan van de standaard van 14 dagen, vrijdag dus. Verder geen bloedverlies gehad dus ik heb nog hoop :)

Alle symptomen uit het boekje ook weer: pijnlijke borsten, krampen in mijn buik, misselijk, emo enz.
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 21:24:35 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156306869
Ik ga trouwens ook pas zaterdag testen als de menstruatie uitblijft :Y
pi_156306894
Ja zaterdag kan ook, alleen moet ik dan hollen vliegen rennen naar m'n werk. Zondag is m'n vriend er ook. Maar misschien ben ik vrijdag gewoon hartstikke lek. Als ik donderdag positief zou testen is m'n vriend werken maar dan kan ik hem 's avonds bij thuis komst verassen. Op m'n buik schrijven, hoi papa! Of een test bij z'n mes en vork leggen voor t eten, of of of.... Ik wil dat het raak is!!! Ik wil een beeeeebieeeeeeee... Maar goed dat willen we allemaal!
pi_156308289
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:24 schreef MaJo het volgende:
Ik ga trouwens ook pas zaterdag testen als de menstruatie uitblijft :Y
Wat ben jij een dapper mens. Ik zou het je niet na kunnen doen, ik ben veel te ongeduldig :')
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 22:32:37 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156309699
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:58 schreef Mamiemoe het volgende:

[..]

Wat ben jij een dapper mens. Ik zou het je niet na kunnen doen, ik ben veel te ongeduldig :')
ook door schade en schande hoor ;) wil gewoon nooit meer een negatieve test zien :X

Fien ik ga voor je duimen! Zou het ook zo graag willen, ben echt benieuwd hoe dat nou voelt zo'n positieve test O+
pi_156309758
Spannend MaJo!

SPOILER
pi_156310860
Majo wat super dat t bloeden is gestopt! En ook heeeeel spannend!! Duim duim duim duim ^O^

Cygne wat leuk!!
pi_156314326
Oke......
Ik heb getest. En ik zie een héeeeeeeeeeeeel licht streepje. Maar dan ook heel erg licht. 2 dagen voor NOD dus ook te vroeg en er kan nog van alles mis gaan of het is al mis gegaan waardoor hij zo licht is. Zondag ga ik weer testen eerder niet. Ik houd nog even een slag om de arm.
pi_156314336
Ooooooh en nu wordt hij steeds een beetje duidelijke.... :o :o :o :o
pi_156314387
Fien! Een streepje! *O*

Majo, wat spannend zeg. Mijn duimen draaien overuren!
pi_156314402
Fien!!! O+

Goed dat je een slag om de arm houdt. Maar ik duimduimduim! *O*
pi_156314425
*O* voor Piekie en *O* voor Fien!
pi_156314429
ik ga 'm zo op de foto zetten. Kijken of jullie 'm ook zien. Hij is inmiddels wel zo dat ik niet meer twijfel aan m'n ogen ook op de 2e test is een streepje zichtbaar.
Het voelt zo onwerkelijk. Ik had wel sterke vermoedens. De poes moest ook ineens niets meer van me hebben. Dat was het teken om te gaan testen. :') Als poes het merkt moet een test het toch ook wel merken? Verder was ik steeds misselijk. Zere tetten heb ik dan weer geen last van maar dat heb ik werkelijk waar nooit. Nu ben ik hyper en denk ik plak baby plak! Zou er echt een baby aan komen?
pi_156314472
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 07:44 schreef Fien10 het volgende:
ik ga 'm zo op de foto zetten. Kijken of jullie 'm ook zien. Hij is inmiddels wel zo dat ik niet meer twijfel aan m'n ogen ook op de 2e test is een streepje zichtbaar.
Het voelt zo onwerkelijk. Ik had wel sterke vermoedens. De poes moest ook ineens niets meer van me hebben. Dat was het teken om te gaan testen. :') Als poes het merkt moet een test het toch ook wel merken? Verder was ik steeds misselijk. Zere tetten heb ik dan weer geen last van maar dat heb ik werkelijk waar nooit. Nu ben ik hyper en denk ik plak baby plak! Zou er echt een baby aan komen?
Ja, foto's!! Daar worden we blij van!
pi_156314507
SPOILER
Zien jullie hem ook?
pi_156314511
Jazeker! Gefeliciteerd *O*
pi_156314517
Ja hoor daar staan 2 strepen *O* gefeliciteerd
S. 2014
J. 2016
pi_156314536
Dank jullie wel.
Eigenlijk niet slim om voor NOD te testen. Nu denk ik steeds, ze zijn zo licht en misschien gaat het gewoon nog hartstikke fout.
  woensdag 23 september 2015 @ 08:38:04 #37
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156314753
*O* nog meer streepjes!! Gefeliciteerd!
pi_156314886
Ik zie 'm ook Fien :Y

Het is denk ik niet verkeerd om een slag om de arm te houden, soort van zelfbescherming, maar dat het streepje licht is is natuurlijk niet gek 2 dagen voor je NOD :)

Ik wilde ook elke keer wachten tot na mijn nod met testen, met het idee dat als ie niet blijft plakken ik 'gewoon' ongesteld zou zijn voor mijn gevoel. Maar de laatste keer voelde ik van alles en wilde ik graag weten of mijn lichaam me nu voor de gek hield of niet. Jammer genoeg deed ie dat wel :P en was zo'n wit vakje toch wel een domper. Maar toch wilde ik graag weten dat ik heus wel echt zwanger was, maar nu niet was blijven plakken als dat het geval was. Krijg het niet zo goed uitgelegd, hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel
Wel gek hoe dat per keer kan verschillen bij mij :?
pi_156315033
Jaaaaa Fien!! Duidelijk hoor!! O+ *O* *O* ik duim voor een plakker!
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 09:07:09 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156315126
Jaaaaa Fien, ik zie hem ook!!! Dus dat zegt veel ;) gefeliciteerd en ik ga duimen voor een plakker!! *O* O+
pi_156315158
Gefeliciteerd Fien *O*
Wat super leuk!! En toch maar gister avond en vanmorgen getest haha zou ik ook hebben gedaan. Zeker met zn poesen verhaal
pi_156315255
Ik snap wat je bedoelt Savvy. Ik houd er gewoon rekening mee dat het inderdaad fout kan gaan. Het is toch fijn om te weten dat m'n lichaam met clomid zwanger kan worden. Dus wat dat betreft misschien goed dat ik een streepje gezien heb, in het geval het nog mis kan gaan. Oooh en ik heb al helemaal uit zitten dokteren wanneer ik dan ongeveer zou zijn uitgerekend als het goed blijft gaan, en dat zou begin juni zijn en dat lijkt me heerlijk. En rond sinterklaas zou ik 14 weken zijn en dan zouden we het nieuws kunnen gaan vertellen. Ik loop weer wat hard van stapel geloof ik...
Ik ga straks even testen halen want die zijn op. En dan wil ik zondag een clearblue test doen. Want m'n vriend ziet het streepje niet.. :')
pi_156315273
Ik zie 2 streepjes! *O*

Fien, ik heb me laten vertellen dat het donker zijn van de streep niks te maken heeft met de kwaliteit van de zwangerschap. Bij sommige mensen slaan de testen ook pas positief uit na de NOD en die hebben dan ook plakbaby's.

Tuurlijk is het spannend en kan het misgaan, maar vergeet niet te genieten van dat twee streepjes moment O+ .
pi_156315291
Nee ik geniet er ook wel van hoor, ik kan gelukkig altijd wel goed relativeren al zeg ik het zelf. :+
pi_156315381
Ik snap ook wel wat savvy bedoeld. Ik heb dat zelf ook zoals je dat beschrijft.

Maar Fien je moet lekker blijven fantaseren over alles wat met je baby te maken heeft hoor. Zo hoort het! Ondanks dat het nu nog maar iniminie is hou je er nu al van O+
  woensdag 23 september 2015 @ 09:26:19 #46
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156315406
Ohhh Fientje!
Gefeliciteerd!
*O* *O* *O* ^O^
  woensdag 23 september 2015 @ 09:40:22 #47
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156315609
Fien gefeliciteerd! En je moet ook maar een beetje er van uitgaan dat het goed gaat en dat je straks in mei of juni een baby'tje hebt! Want meestal gaat het gewoon goed hoor! :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 23 september 2015 @ 09:45:12 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156315675
Gefeliciteerd Fien! *G*
pi_156315716
Gefeliciteerd Fien! *O* *O*
pi_156315778
das een echte! *O* gefeliciteerd fien10 :) *O* *O*
:)
pi_156315804
Je vriend ziet het streepje niet? Dan moet 'ie misschien een 8-) want ze staan er toch echt! Twee stuks *O*
pi_156315889
Gefeliciteerd Fien! *O* en dat de baby maar goed blijft plakken!
pi_156315941
Ik zie hem. Gefeliciteerd *O*
pi_156315978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:17 schreef silliegirl het volgende:
Ik zie 2 streepjes! *O*

Fien, ik heb me laten vertellen dat het donker zijn van de streep niks te maken heeft met de kwaliteit van de zwangerschap. Bij sommige mensen slaan de testen ook pas positief uit na de NOD en die hebben dan ook plakbaby's.

Tuurlijk is het spannend en kan het misgaan, maar vergeet niet te genieten van dat twee streepjes moment O+ .
Check! 2 dagen na NOD pas positief en mijn zoon plakt nu tegen mij aan.
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 10:10:09 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156316099
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:52 schreef Malteser het volgende:
Je vriend ziet het streepje niet? Dan moet 'ie misschien een 8-) want ze staan er toch echt! Twee stuks *O*
ik dacht een jaar geleden ook dat zo'n tweede streep heel duidelijk moest zijn :@ dus snap haar vriend wel!
pi_156316172
Bedankt allemaal! Eigenlijk moet ik zeggen dat het ook best goed voelt allemaal. :)
pi_156316194
En meestel zit m'n gevoel wel goed. Toen ik 2 weken de 2 dikke strepen op de ovulatie-test zag had ik meteen het gevoel dat deze ronde succesvol zou zijn. Gelukt! Oooooooh en ik ben zo blij, ik hoop echt dat jullie ook snel 2 streepjes plassen meiden.
pi_156316329
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_156316466
Gefeliciteerd Fien! *O*
pi_156316558
Ooooh wat leuk Fien! Van harte *O* *O*
pi_156316802
Jaaa Fien, dat is een hele duidelijke hoor *O* Morgen of overmorgen nog een keertje testen dan zul je zien dat ie alweer wat duidelijker is <3 Gefeliciteerd!!
pi_156317153
Dat zijn er twee hatsikidee! Feli Fien!!
pi_156317980
Gefeliciteerd Fien *O*
pi_156319192
Ik vind hem ook duidelijk, kannie missen! Gefeliciteerd! *O* geef je het streepjesstokje snel door?
Warempel, een drempel.
pi_156319597
Gefeliciteerd Fien! *O*
pi_156319817
Fien, wat leuk gefeliciteerd! *O*
pi_156320175
Fien! *O*

het is wel herfstig hier in het topic met die streepjes :) nu de rest nog!

wij zijn hard aan het werk om een goede laag te leggen :) :o
volgende week dan ook bloed afnemen om te kijken of de eisprong daadwerkelijk geweest is.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_156320468
Gefeliciteerd Fien! Hopelijk een gezond kindje! (hoe groot was die kans? Dat was jij toch? :@)
pi_156321094
Wootwoot gefeliciteerd Fien!!! O+ Geniet van het gevoel! Ik heb begrepen dat een streep een streep is, dus ook al is hij licht; het is wel een duidelijk aanwezige streep.

Savvy ik snap exact wat je bedoelt! Niemand gelooft het maar ik ben 100% zeker dat ik vorig jaar zwanger ben geweest. Uit het niets had ik opeens zere tetten (dat had ik nog nooit gehad), het gebakken ei dat ik normaal heerlijk vind, zorgde opeens voor braakneigingen (die geur!!!) en ik werd op de meest onmogelijke momenten van de dag misselijk. Maar omdat ik nog aan de pil was dacht ik, dat kan helemaal niet. Mijn onverklaarbare klachten hielde twee weken lang aan, tot ik ongesteld werd en die klachten als bij wonder weer verdwenen. Mijn vriendinnen wuifden het weg en mijn partner wilde er niets een aan denken dat het een zwangerschap kon zijn, maar ik ben er echt van overtuigd dat het dat wel was, maar dat er geen innesteling is geweest of dat het gewoon heel vroeg mis is gegaan.
pi_156321315
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Gefeliciteerd Fien! Hopelijk een gezond kindje! (hoe groot was die kans? Dat was jij toch? :@)
Ja dat ben ik! Kans van ongeveer 10 tot 15 procent op een kindje met downsyndroom. En ook 1 op de 3 zwangerschappen eindigt in een miskraam. Maar daarvan gaat het grootste gedeelte al mis bij de innesteling. We zullen dus bij ongeveer 10/11 weken een NIPT laten doen.
Ik probeer positief maar niet naïef te denken. De kans dat het wél goed gaat is 85 tot 90 procent en de kans op een miskraam is lager dan de kans dat het wel goed gaat. M'n vriend die is wat voorzichtiger en onzeker erover.. Dat hij nog niet blij durft te zijn enzo. Wel jammer maar begrijpelijk.
pi_156323025
Gefeliciteerd Fien! *O* Ik lees dat je er een goed gevoel over hebt, fijn! Ik duim voor een plakker :*
pi_156323355
Fien gefeliciteerd *O*
pi_156323377
Fien, gefeliciteerd! Supertof! Kom, we sprankelen hier nog even wat zwangerwordt/blijft tovertinkerbelpoeder rond!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_156323819
Spannend én superleuk Fien!! *O*
pi_156323963
Oeh dat tovertinkerbelpoeder kan ik ook wel gebruiken. Ik had gehoopt dat mijn cyclus deze keer wat korter zou zijn maar ik zit op 54 dagen nu. 't Scheelt dat het pretpakket ovulatietesten nog niet binnen is :') Ik heb al een ruime week heel af en toe lage rugpijn dus ik hoop dat het nu snel doorbreekt. Of dat ik per ongeluk toch zwanger blijk te zijn, maar het lijkt er niet op.
Vorige week hebben man en ik ook weer veel gepraat over onze kinderwens. Ik blijf het lastig vinden dat hij deze niet zo sterk heeft en het vooral voor mij lijkt te doen. Maarja, 't is ook een karakter dingetje, hij kan zich vaker vooraf niet voorstellen dat iets (een verre reis maken bijv) leuk is, tot we het doen en hij dan vaak enthousiaster is dan ik.

Fien, ik hoop op een gezond kindje voor jullie! Sterkte met de spanning die de zwangerschap ook met zich meebrengt :*
  woensdag 23 september 2015 @ 17:57:10 #76
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_156326754
Jaaaaa streepjes! Gefeliciteerd Fien!! *O*
pi_156329409
Meiden, ik kom me afmelden. Niet omdat streepjes maar omdat ik er een beetje van in de knoop ben. Mag ik ook uit de OP ?

Vandaag naar een nieuwe gyn geweest en ook die vond dat ik het af moest wachten tot januari. Ik ben er veel te veel mee bezig.En bovendien waren er nog genoeg dingen die ik zelf kon doen. Ik ben tenslotte te dik (BMI van 25 :') ) 82 kilo op 1.80.... Nou, de vetranden hangen er idd bij.

Waar ik nog het meest verdrietig van ben is dat er helemaal niemand naar me wil luisteren...
pi_156329838
Wat verdrietig Hilz! ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is dat niemamd naar je wil luisteren, of dat je in ieder geval dat gevoel hebt. Dat is echt heel rot. Virtuele knuffel voor je!
pi_156330834
Oh lieve Hilz, wat rot dat de gyn niet wilde luisteren. Snap dat je daar verdrietig van bent. :*

En te dik. :') Ok. :')
pi_156330951
:* lieve Hilz :*
  woensdag 23 september 2015 @ 20:08:55 #81
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_156330967
Wat k#t Hilzillah :(
  woensdag 23 september 2015 @ 20:17:18 #82
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_156331272
Jeetje Hills, wat een hork :( Kan me het verdriet goed voorstellen :*

Fien en Piekie, gefeliciteerd met jullie streepjes *O*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_156332004
OMG Hilzillah! Wat een ontzettende hork van een gyn. Wat heb je het slecht getroffen! Ik ben echt plaats vervangend boos :( Je ongehoord voelen is zo naar, bovenop al het andere verdriet. Dikke :* voor jou!
pi_156332186
Sowieso een stomme gyn, want al zou er een gegronde reden zijn om je te laten wachten, dan zou hij/zij je in elk geval gerust moeten stellen. :* Ik hoop dat je bij verrassing toch voor januari zwanger raakt!
pi_156332458
Jeetje Hilz, wat een stomme gyn! :(
pi_156332892
Oooooh Hild wat ongelofelijk rot. Dikke knuffel!
  woensdag 23 september 2015 @ 21:25:19 #87
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156333805
Oh hillz, wat een kutnieuws!! Je koopt er niets voor, maar hier wordt je zeker wel gehoord. Ik zou het jammer vinden als je het topic verlaat, ik hoor graag hoe het verder met je gaat. Maar ik kan goed begrijpen dat je er nu even geen behoefte meer aan hebt. Veel sterkte en succes met "het loslaten" :*

En even een :') voor die opmerking over afvallen. En nog een extra omdat het echt nergens op slaat :')
pi_156334490
Nee Hilz!! ;( dat meen je niet zeg!! Wat een rot bericht. Een knuffel voor jou :*
Ik ben er gewoon verdrietig en boos van
pi_156334884
Hilz, dat is belachelijk! :*
Kun je geen andere zoeken? Deze verdient het niet :(

En te dik? Seriously? Wat een onzin...
Home is where the O+ is...
  woensdag 23 september 2015 @ 22:04:21 #90
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156335548
Pffft wat kut Hilz! En te zwaar, Excuse me?! lijkt mij een prachtig gewicht, En BMI is tegenwoordig zo overtrokken. :X
Ik snap wel dat je nu in de knoop zit. Bah!!! al de 2e? die je weg stuurt.
Sterkte meid. :*

SPOILER
  woensdag 23 september 2015 @ 22:05:32 #91
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156335600
En hier beginnen de ov testen een dubbele streep te vertonen.
Ohh hopelijk is manlief op het goede moment wel thuis. ^O^
pi_156336115
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:25 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh hillz, wat een kutnieuws!! Je koopt er niets voor, maar hier wordt je zeker wel gehoord. Ik zou het jammer vinden als je het topic verlaat, ik hoor graag hoe het verder met je gaat. Maar ik kan goed begrijpen dat je er nu even geen behoefte meer aan hebt. Veel sterkte en succes met "het loslaten" :*

En even een :') voor die opmerking over afvallen. En nog een extra omdat het echt nergens op slaat :')
Sorry, maar het slaat wel ergens op. Een BMI van 25 is dan niet enorm hoog, maar het is wel overgewicht. Uit onderzoeken is gebleken dat overgewicht een negatief effect heeft op de
vruchtbaarheid. Een reductie van 5-10% heeft al een positief effect op de vruchtbaarheid. Dat zou dus 4-8 kilo zijn. Dat is m.i. wel te doen.

Succes met wat je keuze ook mag zijn Hilz. Hopelijk ben je al voor januari zwanger geschopt en heb je helemaal geen vervolgtraject meer nodig :*
pi_156337277
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:17 schreef Skittles het volgende:

[..]

Sorry, maar het slaat wel ergens op. Een BMI van 25 is dan niet enorm hoog, maar het is wel overgewicht. Uit onderzoeken is gebleken dat overgewicht een negatief effect heeft op de
vruchtbaarheid. Een reductie van 5-10% heeft al een positief effect op de vruchtbaarheid. Dat zou dus 4-8 kilo zijn. Dat is m.i. wel te doen.

Succes met wat je keuze ook mag zijn Hilz. Hopelijk ben je al voor januari zwanger geschopt en heb je helemaal geen vervolgtraject meer nodig :*
Nee, het slaat nergens op... Een BMI tussen de 21 en 29 is het ideale BMI om zwanger te raken. Dus die lullige 25 is niks mis mee. Het is dan ook geen overgewicht. het is precies op de lijn gezond gewicht iets te zwaar.

En verder bedankt voor alle uber lieve reacties <3
Helaas was dit al de second opinion... Dus we wachten af.
pi_156337376
Oh sorry, ik loog 25.3 :') Ik ben idd veel te dik...\

Sorry, maar het voelt een beetje als een trap na Skittles
pi_156337591
Nou Hillz! Ik kan me zo voorstellen hoe verdrietig en onbegrepen je je voelt :*

Zo'n gyn moet toch ook snappen dat er heel wat emotie bij komt kijken? Was deze 2nd opinion in hetzelfde zkhs?
pi_156337596

Het is zeker niet als trap na bedoeld! Niet van mij in ieder geval :*
Meer als reactie op "wat een onzin!" Want helaas, dat is het niet.
Even als disclaimer dat het wel ligt aan waar het zit. Buik is veel ongunstiger dan de heupen oid.

Oh en overgewicht is niet gelijk obesitas hè.
Ik wil niet zeggen dat je moddervet bent. En zat vrouwen zien er perfect uit met hun maatje meer. Daar gaat het ook niet om..
pi_156337675
Hilz :*
pi_156337937
Maar dat is toch geen rede om dan maar helemaal niet meer verder te kijken? iemand die van BMI 24,99 naar 25 gaat is niet direct onvruchtbaar.
Gezond BMI waar de tabel over gaat is ook nog iets anders dan een vruchtbaar BMI of een gezonde/vruchtbare leefstijl.

Als ik naar mezelf kijkt zegt BMI ook weinig (laag BMI maar relatief hoog vetpercentage), dus ik snap die frustratie wel.
pi_156337939
Hilzilla, mag je maar 2 artsen consulteren dan?? Kan je ha niet nog iets voor je betekenen?
En wat betreft dat bmi, ik vind t ook echt onzin,wanneer jij verder gezond leeft en actief bent, denk ik dat je zelfs gezonder bent dan een dunne met slechte eetgewoonten(just my 2cents ;)).
pi_156338092
Lieve Hilz, ik zit dit met grote verbijstering te lezen. Wat een stelletje horken zeg! Ben je Tot nu toe alleen in de regio geweest of ook al richting de grote stad ;) ?
Want anders zou ik die tegenover Zuidplein sterk aanbevelen.
En een 2nd opinion mag ook een 3rd opinion zijn hè
pi_156338098
Ik kan me voorstellen dat t op zo'n moment wel lullig voelt, eigenlijk. Ook al is t volgens de schema's wel zo.

Ik ben wel obees, zo'n type met een enorme zadeltassen en dito kont. Een typische peer maar met tetten. Mijn gyn heeft er eigenlijk nooit wat over gezegd. Alleen tijdens de tweede zwangerschap dat t niet zo'n grote ramp was omdat ik genoeg reserves had.

Maar ja, de toon die de muziek maakt en zo.
pi_156338109
De link tussen overgewicht en vruchtbaarheid is er nu eenmaal, maar je bent als arts wel een ontzettende hork als je iemand die al echt lang bezig is én geen 18 meer is met een kluitje het riet in stuurt omdat ze op het randje zit met een bmi van 25. Wees een beetje menselijk, toon wat empathie, dat kan de zorg goed gebruiken hoor.

(Ik ben echt plaatsvervangend boos. Maar dat kan ook komen doordat ik afgelopen week iets soortgelijks mee maakte. Mooi he, hoe ik alles op de wereld om mezelf kan laten draaien? :') )
pi_156338166
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:03 schreef Skittles het volgende:
[ afbeelding ]

Het is zeker niet als trap na bedoeld! Niet van mij in ieder geval :*
Meer als reactie op "wat een onzin!" Want helaas, dat is het niet.
Even als disclaimer dat het wel ligt aan waar het zit. Buik is veel ongunstiger dan de heupen oid.

Oh en overgewicht is niet gelijk obesitas hè.
Ik wil niet zeggen dat je moddervet bent. En zat vrouwen zien er perfect uit met hun maatje meer. Daar gaat het ook niet om..
Je post het nou net alsof ik in Obese type 3 zit! 0.4 punt naar beneden en ik zit weer in 'gezond'. Dat is 1 avond maaltijd overslaan en 2x poepen. En dan nog 'ideale bmi om kinderen te vouwen ligt tussen de 21 en 29' Ik fok via mobiel, kan geen screens posten nu.
  woensdag 23 september 2015 @ 23:21:49 #104
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_156338243
Wat ik gek vind is de willekeur die overal en nergens heerst.
Bij mijn gyn is de bovengrens een bmi van 32.
Daarboven wordt er niet behandeld .
Ik heb een bmi van 31.4 oid. Dus. Wel werk aan de winkel (en in progress) maar er wordt wel een cyclus monitoring gedaan dmv bloed onderzoek en echo.

Dat hilz helemaal niks krijgt en alleen op basis van een bmi is gewoon gek..
pi_156338262
Wat een kutnieuws Hilz. Verder eens met LE.

:* voor jou
pi_156338283
Maar ik lees bijna overal dat een bmi boven de 30 de kansen vermindert op een zwangerschap. Tussen 21 en 29 is de ideale bmi. Dus een bmi van 25 zou voor een zwangerschap ideaal zijn en niet als reden gegeven mogen worden om niet verder te kijken. Ik ben ook plaatsvervangend boos over die op,erking van de gyn
pi_156338337
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:18 schreef L-E het volgende:
De link tussen overgewicht en vruchtbaarheid is er nu eenmaal, maar je bent als arts wel een ontzettende hork als je iemand die al echt lang bezig is én geen 18 meer is met een kluitje het riet in stuurt omdat ze op het randje zit met een bmi van 25. Wees een beetje menselijk, toon wat empathie, dat kan de zorg goed gebruiken hoor.

(Ik ben echt plaatsvervangend boos. Maar dat kan ook komen doordat ik afgelopen week iets soortgelijks mee maakte. Mooi he, hoe ik alles op de wereld om mezelf kan laten draaien? :') )
Zeg }:| nou wordt ze al dik genoemd, ga jij dr nu ook nog oud noemen?
:P

Hilz, ik 'ken' je en 1 ding: jij bent niet dik! Verre van zelfs! Wat een gelul over je gewicht zeg.
Ik ben echt witheet.
En ik snap wat skittles bedoeld met het bmi schema, maar ik vind het nu even geen toegevoegde waarde hebben.
Waarom kijken die artsen niet verder?
pi_156338375
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:17 schreef danic het volgende:
Lieve Hilz, ik zit dit met grote verbijstering te lezen. Wat een stelletje horken zeg! Ben je Tot nu toe alleen in de regio geweest of ook al richting de grote stad ;) ?
Want anders zou ik die tegenover Zuidplein sterk aanbevelen.
En een 2nd opinion mag ook een 3rd opinion zijn hè
Eerste was Dirksland 2e Maasstad. Ben een beetje lamgeslagen monenteel. Een third opinion durf ik geloof ik niet meer aan. Straks krijg ik te horen dat oranje blond haar en hoera tenen ook een nieuwe zwangerschap in de weg staan :')
pi_156338431
Ik heb zelfs al rimpels :o
pi_156338461
Ik snap je punt meis :*
Mocht je het zien zitten wanneer alles een beetje gezakt is, dan zou ik je willen adviseren om eens bij het Ikazia langs te gaan. Beste ziekenhuis op gebied van gynaecologie afdeling in onze regio.
Ik kwam er met andere redenen, maar een vriendin van mij met dezelfde reden als jij. En geloof me, zij zitten boven de 30 bmi en wordt wel geholpen :*
pi_156338468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:26 schreef Hilzillah het volgende:
Dat helpt ook niet, schijnt :o
pi_156338579
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:26 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ook!

En ik ben 26. :o
pi_156338668
Ik woon ook in de regio, en hoor idd enorm goeie dingen over het ikazia!
pi_156338743
Maare Hilz ... nog geen bloed vandaag?
pi_156338752
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:27 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat helpt ook niet, schijnt :o
Neeeeeeeeee!
* haar verven
* tenen vast laten zetten
* honderd miljoen miljard kilo afvallen
* botox

Nou, maandje! Dan toch die verjaardagsbaby op 9 juli!

Hullie zijn lief. Lief en grapjes makers O+
pi_156338759
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:37 schreef ikke_84 het volgende:
Dat zou wel geweldig zijn. Dikke vinger naar de medici
pi_156338782
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:37 schreef ikke_84 het volgende:
Nee. Maar nod is maandag (of woensdag) ei was wat vroeger.
pi_156338798
Ik doe mee met punt 1 en 3.

SPOILER
pi_156338843
Ok nog in spanning dus
Het is je zo gegund lieve Hilz!!
pi_156339025
Hillz... zit jij toevallig in dordt bij de gyn :')
pi_156339060
Wow.. fientje streepelientjeeeeee *O* *O* *O*
pi_156339147
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:47 schreef deadly_kiss het volgende:
Hillz... zit jij toevallig in dordt bij de gyn :')
Nee, Maasstad had vandaag de twijfelachtige eer mij op bezoek te hebben. Ik kom zelf uit Hillievoetsluis. Dirksland is het dichtstbijzijnde qua ziekenhuis. Maar daar was ik gek genoeg niet te dik. Ze wilden me evengoed niet helpen :')
pi_156339236
Het klonk echt als mijn bitchy - we gaan je niet hepen maar mocht het vanzelf lukken zullen we je niet weigeren gyn :X _O-
pi_156339266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:55 schreef deadly_kiss het volgende:
Het klonk echt als mijn bitchy - we gaan je niet hepen maar mocht het vanzelf lukken zullen we je niet weigeren gyn :X _O-
Jaaaaa dat weet ik nog wel. Manmanman.
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 01:19:07 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156340798
Goffer Hilz je treft echt alle horken op een rij he :( kom alsjeblieft naar het UMC, ze zijn daar zo lief!

Ik heb hetzelfde BMI als jij en dat was volgens mijn gyn prima. Ze zei dat afvallen altijd goed is maar dat het geen probleem zou moeten vormen.

Ik vind die tabellen van BMI hier ook onzinnig. Het systeem is sowieso achterhaald. Gewicht en lengte zeggen echt niet alles!

En ik weet hoe je eruit ziet en je bent echt niet obees :')

Ik hoop echt dat je mee blijft posten, al snap ik je gevoel heel goed :*
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 01:19:51 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156340811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:55 schreef deadly_kiss het volgende:
Zullen we een blacklist maken van gynaecologen? O-)
pi_156340851
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 01:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zullen we een blacklist maken van gynaecologen? O-)
Ik weet er ook nog wel 1 :D

met z'n "wie is de gelukkige" toen ik binnen kwam bij mijn afspraak, omdat mijn miskraam niet op gang leek te komen :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door Fuchsia_roze op 24-09-2015 02:17:39 ]
pi_156342421
Ik vind het echt belachelijk dat ze je niet willen helpen Hilz. Niet lullig en gemeen bedoeld maar gezien je leeftijd zit jij misschien voor jezelf wel op hete kolen. En dan gaan ze erbij zeggen dat je er niet zo mee bezig moet zijn en dat je het los moet laten. Lekker makkelijk. Ik wil niet de discussie starten want ik ben van mening dat je aan kinderen begint voor dat jij er klaar voor bent en eerder niet maar er wordt overal geroepen dat kinderen krijgen voor je 35e de kans op een gezond kind verhoogd, je bent nu met de miskraam erbij hartstikke lang bezig. Waarom helpen ze je niet een handje?
Ik kwam met mijn relatief hele jonge leeftijd in het ziekenhuis voor een pre-conceptie spreekuur voor een voorlichting over het downsyndroom. Kaartte aan dat ik nog niet ongesteld geworden was na stoppen met de pil en werd meteen een heel traject in gegooid.
Ik vind het gewoon oneerlijk. Ik woon heel erg bij jou in de buurt en ben zelf bij het EMC in rotjeknor geweest. Vervelend is wel dat je steeds een andere arts hebt.
  donderdag 24 september 2015 @ 07:03:46 #129
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156342522
Wow, hele discussie door mijn "wat een onzin"-opmerking :o
Niet dat ik 'm perse opnieuw aan wil zwengelen, maar de reden waarom ik zo reageerde: mijn gynaecoloog heeft aangegeven dat "een beetje overgewicht" (tot bmi 27) juist beter is dan een lager bmi. Bovendien heb ik vrij veel gezocht, maar geen wetenschappelijke onderzoeken kunnen vinden die laten zien dat de kans op zwangerschap groter wordt bij 5-10% afvallen als je volgens bmi licht overgewicht hebt (enige dat ik kon vinden was een heel kleine studie van mensen met bmi 28, verder alleen 30 of 35+).
Mijn bmi schommelt rond de 28 en hoewel ze aangaven dat ik zou kunnen proberen af te vallen om te zien of dat helpt tegen de pcos, werden we direct verder geholpen.

(beetje uit de richting, maar het is het ghz, met echt een superlieve gyn)
pi_156342774
Ik heb PCOS bij een BMI van net 20. Had voor ik stopte met de pil ook een BMI van ongeveer 24, ben toen ik stopte met de pil en voor een baby wilde gaan af gaan vallen maar bij mij kwam de eisprong helaas niet vanzelf terug. Nu zegt BMI natuurlijk niet alles want wie weet ben je slank maar heel gespierd en dat weegt ook wat maar dat was bij mij niet het geval. Het afvallen heeft bij mij dus helaas niet geholpen.
pi_156343231
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:19 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Je post het nou net alsof ik in Obese type 3 zit! 0.4 punt naar beneden en ik zit weer in 'gezond'. Dat is 1 avond maaltijd overslaan en 2x poepen. En dan nog 'ideale bmi om kinderen te vouwen ligt tussen de 21 en 29' Ik fok via mobiel, kan geen screens posten nu.
Dat was niet mijn bedoeling.
Ik vind het alleen storend dat een gyn die de richtlijnen opvolgt direct als lompe hork wordt gezien. Hoewel ik me nu ook wel besef dat het ook aan de manier ligt waarop hij het brengt.

Nou, nu kunnen we allemaal weer dansend om een kampvuur kumbaya zingen
pi_156343330
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:58 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik vind het alleen storend dat een gyn die de richtlijnen opvolgt direct als lompe hork wordt gezien. Hoewel ik me nu ook wel besef dat het ook aan de manier ligt waarop hij het brengt.

Je gaat voor de 2e keer aan het feit voorbij dat ik niet binnen die richtlijnen val mbt 'dik' zijn
pi_156343424
Tjezus hillz, wat heb jij pech met de gynaecologen.. Er moet toch wel iemand zijn die je wil en kan helpen? Ik vind je bmi helemaal niet slecht en in ons ziekenhuis doen ze ook niet moeilijk over dat bmi. Kom op zeg, 25nogwat is hartstikke netjes. Ik ben gewoon plaatsvervangend boos joh :( stomme sukkels!
E.
pi_156343426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:08 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Je gaat voor de 2e keer aan het feit voorbij dat ik niet binnen die richtlijnen val mbt 'dik' zijn
Dat klopt.
Maar voor de gyn ben je niet een klompje vet (wat je ook niet bent), maar een vrouw van 34, g2p1 die in januari (helaas telt de miskraam mee) een jaar bezig is. Mogelijk is er een voordeel te halen als je iets afvalt. Het is klein met jouw bmi, maar als je toch tot januari moet wachten..
Als hij je wel dik heeft genoemd, dan is hij wel wat lomp in zijn bewoordingen ja.

Ik denk trouwens niet dat je bent geweigerd op basis van je bmi, maar dat beweer je volgens mij ook nergens. Met een bmi van 25 zal je na dat jaar gewoon geholpen worden en niet weggestuurd worden met een "mens ga afvallen".
pi_156343736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:26 schreef Hilzillah het volgende:
Meiden, ik kom me afmelden. Niet omdat streepjes maar omdat ik er een beetje van in de knoop ben. Mag ik ook uit de OP ?

Vandaag naar een nieuwe gyn geweest en ook die vond dat ik het af moest wachten tot januari. Ik ben er veel te veel mee bezig.En bovendien waren er nog genoeg dingen die ik zelf kon doen. Ik ben tenslotte te dik (BMI van 25 :') ) 82 kilo op 1.80.... Nou, de vetranden hangen er idd bij.

Waar ik nog het meest verdrietig van ben is dat er helemaal niemand naar me wil luisteren...
Je bent net zo lang als mij en ik was 83 kilo. Ik ben ook aan het afvallen ( wel andere reden ) omdat ik ook te dik gevonden werd in het ziekenhuis. Ik ben nu 74 kilo en moet nog 4 kilo afvallen. ik zit nu onder een bmi van 25 en ben met 74 kilo nu net "normaal" verklaard.

Met 1.80 wil mijn fysio dat ik op 70 kilo kom te zitten. Hierdoor sport ik 2 keer in de week en loop ik 1 keer in de week zelf. Het word dus wel vaker aangeraden om af te vallen. Ik door mijn rugproblemen en jij dus om een andere reden. Gewoon oppakken. Het doet je zelf ook goed en je hoofd staat ook even ergens anders ! Ik ben er enorm van opgeknapt.
pi_156344052
Skittles, ji jbent toch arts ( of hebt geneeskunde gestudeerd? )
ik snap jouw (en die van de gyneacoloog) invalshoek ook wel hoor, echt een gevalletje "regels zijn regels"

En dat is in het geval van Hilz dan dus gewoon kut.

En zoals eerder aangegeven, is het gewoon storend dat de regels blijkbaar overal verschillen.. plus dat je zou verwachten van een gyneacoloog dat die snapt dat zijn werk enorm in een emotie/gevoels veld ligt. dat een kinderwens een WENS is. en vaak niet iets perse meteen medisch ( zoals een gebroken been dat is ) wat gefxt moet worden. Soms is het gewoon ook een geruststelling dat er niks aan de hand is oid. Een flinke dosis empathie zou dan ook een vereiste moeten zijn voor gyn's :)

Hilz, ik heb het misschien gemist, maar is je man ook al getest? dat kon bij mij via de huisarts. en het is misschien een ander aanknooppunt?
pi_156344099
Overigens een dikke vette streep op de OV vandaag.
Alleen gaat m'n lief vanavond naar een borrel met vrienden. ik heb hem gevraagd om minder te drinken ivm zaadkwaliteit.. hij zou eens kijken wat ie kon doen 8)7

ik vind het dubbel. want het moet allemaal natuurlijk wel leuk blijven ook. en hij moet ook plezier kunnen maken.. maar .. grr.. werk even een beetje mee!! o|O o|O o|O o|O
pi_156344645
Het is gewoon klote dat je je niet gehoord voelt. Daar kan je dan zo intens verdrietig van worden.
Ook al had je nu een bmi van 20 dan hadden ze je met een andere reden weg gestuurd.
Had je die brief van de andere gyn wel nog afgegeven hilz?
Ik ga nog steeds heel hard duimen dat er nu gewoon een heel mooi baby'tje aan het innestelen is O+

Dan hoef je ook niet meer naar die horken toe!!!
pi_156344680
Ik voer het waarschijnlijk weer te ver door dan goed voor me is. Hierna luister ik nog wel een keer of 10 naar Elsa 'Let it goooooooooooooooooooooo' enzo...

Maar ik vind mezelf prima zoals ik ben...

SPOILER
pi_156344746
Je hebt gewoon te dikke tieten :+ want voor de rest ben je mega slank!!!
pi_156344786
ik wil jouw lichaam Hilz *;

SPOILER
pi_156344862
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:33 schreef ikke_84 het volgende:
Je hebt gewoon te dikke tieten :+ want voor de rest ben je mega slank!!!
Gelukkig heb ik ook maat 42, dus als ik hard ren val ik niet voorover :D (Oh wacht... Hard rennen :') )
  donderdag 24 september 2015 @ 10:41:54 #143
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156344906
Jij hebt een killerbody meid!!! En idd enorme tetten. Dat maakt je bmi te hoog. :-)
pi_156344996
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:39 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik ook maat 42, dus als ik hard ren val ik niet voorover :D (Oh wacht... Hard rennen :') )
hoe kan je nou maat 42 hebben met een bmi van 25nogwat en ik maat 44 met een bmi van 31nogwat ?
  donderdag 24 september 2015 @ 10:47:56 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156345024
Schoenmaat misschien ;)?

Hilz, wat enorm vervelend joh -O-. Ik hoop zó dat je nu gewoon spontaan snel zwanger wordt (en blijft!)
pi_156345104
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
Schoenmaat misschien ;)?

blonT!
pi_156345133
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hoe kan je nou maat 42 hebben met een bmi van 25nogwat en ik maat 44 met een bmi van 31nogwat ?
Schoenen :D Kleding overigens ook.
  donderdag 24 september 2015 @ 11:00:53 #148
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156345278
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

blonT!
Dat telt niet, dat ben ik ook ;)
pi_156345987
Artsen vergeten soms dat patiënten ook mensen zijn. en dat, naast een diagnose stellen/behandelen het geruststellen van een patiënt ook een belangrijke taak is.
de stress die de gyn nu veroorzaakt heeft mogelijk meer invloed dan dat puntje BMI.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:58 schreef Skittles het volgende:

[..]

dan ligt het er nog steeds aan welke richtlijn je pakt. aangezien het over zwanger worden gaat zou het logisch zijn als een gyn naar de onderzoeken kijkt over BMI en zwanger worden ipv BMI en algemeen 'gezond' gewicht.
pi_156346311
Godsamme Hillz! Nou, dat was ook ff lekker zonde van je tijd zeg. :{

Ik denk dan: trek een buisje bloed, check of er geen rare hormonale dingen in te vinden zijn. Dat je in ieder geval weet dat de "randvoorwaarden" oké zijn. En dan kun je veel geruster op eigen houtje nog ff aanklooien lijkt me, toch?

En fokkem. Je hebt een goed lijf met jaloersmakende tetties. :*
pi_156346336
Moet zeggen... Ze lijken wel groter :o
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 11:56:47 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156346493
Tetten O+ volgens mij hebben we echt exact hetzelfde figuur _O-

Zou trouwens wel briljant zijn als je nu zwanger bent :D
pi_156346502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:56 schreef MaJo het volgende:
Tetten O+ volgens mij hebben we echt exact hetzelfde figuur _O-

Zou trouwens wel briljant zijn als je nu zwanger bent :D
Ja joh!! Dan neem ik een ziekenhuis in Groningen om te bevallen O+ No more stomme Gyn-en!
pi_156346552
Hilz je bent super slank! Groot gelijk dat je niet het niet nodig vindt om af te vallen.
pi_156347046
En hoe voel jij je majo?
Weer een dagje dichter bij je NOD!!
Duim duim duim ^O^
pi_156347254
:o het is donderdag!!
Suiker hoe is t met jou?
Ben je al gebeld?
pi_156347426
Hilz, mocht je twijfelen aan je uiterlijk, ik ga je foto's verstoppen voor mijn man want "die zou jou wel even helpen om zwanger te worden hoor". :') :@ Klere, ik zou je bijna zelf helpen :9

Ik denk dat je het niet persoonlijk op moet vatten, hoe pijnlijk het ook is om te horen, juist als je zo je best doet voor je lichaam. Sommige artsen zijn nou eenmaal goed met gezondheid, alleen jammer dat er ook een mens aan vastzit. Probeer het los te laten :*
Sarcasme. Herken het.
pi_156347629
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:59 schreef Barreltje het volgende:
Overigens een dikke vette streep op de OV vandaag.
Alleen gaat m'n lief vanavond naar een borrel met vrienden. ik heb hem gevraagd om minder te drinken ivm zaadkwaliteit.. hij zou eens kijken wat ie kon doen 8)7

ik vind het dubbel. want het moet allemaal natuurlijk wel leuk blijven ook. en hij moet ook plezier kunnen maken.. maar .. grr.. werk even een beetje mee!! o|O o|O o|O o|O
Voor zover ik kan vinden heeft alcohol bij mannen weinig invloed op de zaadkwaliteit. Mijn man zal nooit minder gaan drinken, vrees ik, maar zijn vruchtbaarheid was wel gewoon hoog. De huisarts vroeg ook wel naar roken, maar niet naar drinken. Denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Warempel, een drempel.
pi_156347663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:48 schreef Spirit82 het volgende:
Hilz, mocht je twijfelen aan je uiterlijk, ik ga je foto's verstoppen voor mijn man want "die zou jou wel even helpen om zwanger te worden hoor". :') :@ Klere, ik zou je bijna zelf helpen :9
_O-
Moet jij niet onder je kloon posten hier? ;)

Hilz, :* :*
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 13:05:34 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156347751
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:57 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ja joh!! Dan neem ik een ziekenhuis in Groningen om te bevallen O+ No more stomme Gyn-en!
Nee man, Utrecht! Gaan we synchroonbevallen :%

quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:26 schreef ikke_84 het volgende:
En hoe voel jij je majo?
Weer een dagje dichter bij je NOD!!
Duim duim duim ^O^
Nog steeds dezelfde kwaaltjes, gisteren weer wat bloed maar nu niks meer.

Wilde vandaag gaan testen (want toch nieuwsgierig) maar ben momenteel bij mijn ouders. Zou vandaag alleen thuis zijn met mijn vader maar kom ik beneden zit mijn moeder er ook. :D En die verteld dat mijn broer zo ook langs komt. Mja dan toch maar even wachten met testen, als het dan toch zover is dan lijkt me dat een beetje vreemd zeg maar :')

quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:59 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Voor zover ik kan vinden heeft alcohol bij mannen weinig invloed op de zaadkwaliteit. Mijn man zal nooit minder gaan drinken, vrees ik, maar zijn vruchtbaarheid was wel gewoon hoog. De huisarts vroeg ook wel naar roken, maar niet naar drinken. Denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Dit klopt niet, alcohol is juist heel schadelijk voor zaadkwaliteit. De gyn vertelde aan mijn vriend dat roken niet per se zo schadelijk is maar drinken wel degelijk. Roken is ook niet goed maar met drank is de invloed groter. Dus vriend begon meteen dat ie dan niet hoefde te stoppen met roken :') Dat heb ik meteen rechtgezet O-)
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 13:07:36 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156347777
Hier bijvoorbeeld van Freya:

quote:
Voor alcohol geldt dat matigheid geboden is als je zwanger wilt worden. Een enkele keer een glaasje wijn tast de vruchtbaarheid niet aan, maar alcohol verhoogt wel de hoeveelheid oestrogeen in het bloed. Dit heeft invloed op de menstruele cyclus. Wanneer je zwanger bent is uiteraard het dringende advies om alcohol volledig te vermijden. De alcohol komt namelijk ook in het bloed van het kind.

Ook voor mannen is het advies om alcoholgebruik te matigen in de periode dat je probeert zwanger te worden en zeker tijdens vruchtbaarheidsbehandelingen. Alcohol remt de aanmaak van het mannelijk hormoon testosteron en bevordert de afbraak ervan. Hierdoor neemt het aantal zaadcellen af. Tegelijkertijd neemt het aantal afwijkende zaadcellen juist toe. Dus ook voor de man is het advies om het alcoholgebruik te beperken.
Zie ook http://www.freya.nl/web_folders/folder25.php?smnr=17
  donderdag 24 september 2015 @ 13:13:14 #162
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156347865
Is het wel zo dat de alcoholconsumptie van vandaag invloed heeft op de zaadjes van morgen?
Ik dacht dat het effect niet zo direct was. Dat het natuurlijk beter is om stelselmatig minder te gaan drinken, maar dat 1 avond een paar biertjes niet per se het zaad van de dag erna beïnvloed.. Maar dat weet ik dus niet zeker..
pi_156347964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:00 schreef Shandaly het volgende:

[..]

_O-
Moet jij niet onder je kloon posten hier? ;)

Hilz, :* :*
Ik wilde net exact hetzelfde typen :o :D
Er is geen ontkomen meer aan Spirit >:)
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 13:19:37 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156347982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:13 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Is het wel zo dat de alcoholconsumptie van vandaag invloed heeft op de zaadjes van morgen?
Ik dacht dat het effect niet zo direct was. Dat het natuurlijk beter is om stelselmatig minder te gaan drinken, maar dat 1 avond een paar biertjes niet per se het zaad van de dag erna beïnvloed.. Maar dat weet ik dus niet zeker..
Nee dat is inderdaad niet zo. Zaad ververst zich om de drie maanden dus als je veel drinkt of ziek bent kan dit wel van invloed zijn de komende maanden. Dus een glaasje af en toe is niet erg maar het echt op een zuipen zetten heeft langdurige invloed :Y
pi_156347991
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:18 schreef danic het volgende:

[..]

En ik dacht het (lurk-alert :D )
pi_156348101
Wat houdt dat g1p2 in Skittles (of iemand anders die het weet)?
pi_156348133
Gemelli 2, partus 1
pi_156348140
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:26 schreef L-E het volgende:
Wat houdt dat g1p2 in Skittles (of iemand anders die het weet)?
Dat is toch 'gravida' - hoeveel zwangerschappen en P de hoeveelheid kinderen?

Ik vond ook iets van die termen terug in mijn verslag van de verloskundige dat ik deze week vond met opruimen :)
pi_156348141
Dus 2 zwangerschappen en 1 bevalling.

Staat beetje cru zo ;(
pi_156348172
Oh ja, gravida. Gemelli is weer wat anders :p
  donderdag 24 september 2015 @ 13:30:46 #171
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156348173
Gravida en partus idd. Gravida = zwangerschap, partus = bevalling
pi_156348199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:30 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, gravida. Gemelli is weer wat anders :p
Waar het O+ vol van is ;)
pi_156348251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee dat is inderdaad niet zo. Zaad ververst zich om de drie maanden dus als je veel drinkt of ziek bent kan dit wel van invloed zijn de komende maanden. Dus een glaasje af en toe is niet erg maar het echt op een zuipen zetten heeft langdurige invloed :Y
juist daar was ik naar op zoek, tnx!
hij is al wel een weekje een beetje ziekjes ( lekkere blaf-longen) dus ik hoop dat dat ook geen invloed heeft.
zijn zaad was getest. de kwaliteit was ok, niet GOED, maar blijkbaar waren het er gewoon een heeeeeeeleboel dus dan is da kans ook weer groter :)
dus tsjah.. we gaan er dan gewoon maar voor :P

SPOILER
pi_156348476
Majo je maakt het wel heel spannend zo!!
Snap dat je nu niet heb getest :7 Is je man morgen ook thuis zodat je samen kunt testen? Of wil je toch tot zondag wachten?

Spirit?? Kloon?? Ik heb wat gemist geloof ik :D
pi_156348542
Dan staat het bij mij verkeerd, er staat G3 P2. Of tellen ze alleen de levende kindjes? (Godver wat een kutvraag ;( )
  donderdag 24 september 2015 @ 13:55:09 #176
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156348630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:49 schreef L-E het volgende:
Dan staat het bij mij verkeerd, er staat G3 P2. Of tellen ze alleen de levende kindjes? (Godver wat een kutvraag ;( )
Ligt er aan waar het in staat. In mijn bevallingsverslag staat g1 p0. Omdat ik daarvoor nog niet bevallen was, I guess. Gaat volgens mij om de geschiedenis.
pi_156348685
Ik ga het Mignonne of wupwup vragen :)
pi_156348697
Ik heb g2p1 want 1 miskraam gehad
pi_156348778
Dan heb ik g4p0.
Klinkt vrolijk. :')
  donderdag 24 september 2015 @ 14:07:30 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156348865
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:02 schreef Cygne het volgende:
Dan heb ik g4p0.

Ik heb g2/p2 maar in mijn verloskundigekaart van de 2e zwangerschap staat idd ook g2/p1, Suus was er toen ook natuurlijk nog niet.
pi_156348868
Ik vraag me af of er in mijn dossier dan g2p3 staat :?
pi_156348870
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:02 schreef Cygne het volgende:
Dan heb ik g4p0.
Dat klinkt als een daverende voetbaluitslag. :') stom.

Hier g3p1. Bleh.
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 14:07:51 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156348873
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:46 schreef ikke_84 het volgende:
Majo je maakt het wel heel spannend zo!!
Snap dat je nu niet heb getest :7 Is je man morgen ook thuis zodat je samen kunt testen? Of wil je toch tot zondag wachten?

Spirit?? Kloon?? Ik heb wat gemist geloof ik :D
Klopt :Y Morgen is vriend vrij en moet ik werken, dus dat is ook een rotmoment :') Zaterdagochtend heb ik cursus dus het wordt dan zaterdagmiddag of zondag. Maar waarschijnlijk ben ik dan gewoon ongesteld :)
pi_156348879
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:07 schreef Kyara het volgende:
Het telt denk ik voor 1 partus, net als 1 zwangerschap?
pi_156348893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:18 schreef danic het volgende:

[..]

Oh crap, busted!!! :@

:')

Die arme Savvy, als die straks uit de kast komt is iedereen helemaal teleurgesteld :P
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:09:30 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156348901
quote:
Wellicht tellen ze het aantal kindjes bij de bevalling?

Wat zou de score zijn van Michelle Duggar :7
pi_156348975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:09 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wellicht tellen ze het aantal kindjes bij de bevalling?

Wat zou de score zijn van Michelle Duggar :7
Om dat uit te rekenen moet je bijna een wiskundig genie zijn joh!
Sarcasme. Herken het.
pi_156349077
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:07 schreef Svane het volgende:

[..]

Dat klinkt als een daverende voetbaluitslag. :') stom.

Hier g3p1. Bleh.

De eindstand wordt straks iets van g9p2 of zo hoop ik.

Die van mijn oma is ook bijzonder.
g18p7. Was niet echt moeilijk raden voor de geneticus bij welke kant van de familie die translocatie namelijk vandaan kwam. Mijn andere oma had namelijk g12p12. _O-
pi_156349116
Jemig Cygne, wat een getallen :o
Grote familie!
  donderdag 24 september 2015 @ 14:25:15 #190
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156349192
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:18 schreef Cygne het volgende:

[..]

De eindstand wordt straks iets van g9p2 of zo hoop ik.

Die van mijn oma is ook bijzonder.
g18p7. Was niet echt moeilijk raden voor de geneticus bij welke kant van de familie die translocatie namelijk vandaan kwam. Mijn andere oma had namelijk g12p12. _O-
Jemig, wat een zwangerschappen! Heftige score, van je ene oma ;(
  donderdag 24 september 2015 @ 14:30:32 #191
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156349294
Wat een formules hier zeg! Jeetje.
Zou idd wat zijn als het raak is hilz! Vette actie. :-)
Jij maakt t ook spannend majo.

Gister had ik een licht streepje op mijn OV test. Vanmorgen ook. Dus ik dacht, doe er nog eentje. Blanco. :s.
Man komt zo thuis, hopelijk slaapt mini me nog want dan kan ik m nog even bij zijn lurven grijpen voordat ik weer weg moet. Hehe.
pi_156349311
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:25 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Jemig, wat een zwangerschappen! Heftige score, van je ene oma ;(
9 miskramen, 2 kindjes vlak na de geboorte overleden. Beide ernstig gehandicapt. Oma heeft zich altijd afgevraagd waarom. Jammer dat ze dat niet meer heeft kunnen weten.

Mijn moeder heeft n score van g10p3, 6 miskramen 1 doodgeboorte. Ze hebben toen uitgebreide onderzoeken bij haar gedaan maar niet bij mn vader.

Toen wij die onderzoeken kregen vroeg mn schoonvader waarom ze die bloedtesten ook bij man deden. Want de oorzaak kon toch alleen bij mij liggen. :')
pi_156349320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:09 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Oh crap, busted!!! :@

:')

Die arme Savvy, als die straks uit de kast komt is iedereen helemaal teleurgesteld :P
Dat denk ik niet. Want sinds dat we jou bestoken met onze vermoedens heb ik geen post van savvy meer gezien >:)
pi_156349367
quote:
Dan staat er G2P2+1 of G2P2 Prog.3 :Y

G staat voor gravida, het aantal zwangerschappen dat je hebt doorgemaakt. P staat voor para en staat voor het aantal bevallingen wat je hebt doorgemaakt. Vanaf 16 weken grofweg telt een bevalling 'mee' voor de para. Dat heeft er vooral mee te maken om dus aan te geven wat het lijf heeft doorgemaakt zeg maar. En progenituur (prog) staat voor het aantal levende kinderen.

Kindjes die overleden zijn worden uiteraard ook gewoon meegeteld, je bent evenwel gewoon bevallen natuurlijk en daar gaat het dus om. Heel soms wordt er dan bijvoorbeeld geschreven G3P3-1 om aan te geven dat er een kindje is overleden, maar gebruikelijker is G3P3 prog (progenituur) 2. Dan is voor iedere arts of verloskundige duidelijk dat er twee van de drie kinderen in leven zijn.

En er wordt inderdaad in een partusverslag gesproken over de vrouw in de status van zwangerschap zeg maar. Dus je bent pas een p3 op moment dat kind 3 ook daadwerkelijk geboren is. In je partusverslag van je 3e kind zal dus hoogstwaarschijnlijk staan "mevrouw is een G3P2" bijvoorbeeld.
Doorgaans is het trouwens gebruikelijker om zodra iemand bevallen is te spreken over P3/para 3 of P2/para2 of weet ik het en niet meer over de gravida/zwangerschappen.

Kortom, samenvatting ;)

G/gravida: zwangerschap
P/para: bevalling
Prog/progenituur: aantal levende kinderen
Apla: abortus provocatus lege artis, dus abortus in de volksmond
AAP: abortus arte provocatus, ook abortus
abortus: miskraam
AD/ amenorroeduur: zwangerschapsduur/termijn
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 14:55:31 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156349766
Wat klinkt dat naar zo'n formule, vooral bij miskramen en overleden kindjes :'( Snap wel dat het in het dossier handig is. Maar het is zo kil.

Ik ben toch bang dat ik ongesteld ga worden. Geen bloed nog maar ik rook net echt die menstruatiegeur :X
pi_156349813
Helder, tnx mignonne!
pi_156350382
Meiden, zien jullie wat ik zie?
3 dagen voor nod...

pi_156350394
O+ :Y *O*
  donderdag 24 september 2015 @ 15:25:44 #199
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156350397
Die zie ik wel ja :D *O*
pi_156350423
*O* kiwi
pi_156350494
:'( :D
pi_156350515
En ik mezelf al twee weken zeggen dat alles wat ik voel vanwege de Clomid zal zijn... Whaaa. :D
pi_156350517
Wow jaaaa *O* ik zie dat ook <3
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 15:31:45 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156350543
Ik zie hem eerlijk gezegd nauwelijks maar dat zegt dus niks :D feli! *O*
  donderdag 24 september 2015 @ 15:32:27 #205
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156350561
Ja ja! Ik zie m ook kiwi!!!
Gefeliciteerd alvast. :-)
pi_156350649
O+ jullie zijn schatten!

Speciaal voor Majo:

pi_156350738
Gefeliciteerd!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_156350748
Jaaaaaaaaa kiwisoep *O* *O* *O*
pi_156350751
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Hertstikke knocked up!!!
  donderdag 24 september 2015 @ 15:48:39 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_156350933
Van harte Kiwi!!
pi_156351027
Kiwisoep, jaaaa!! *O* *O* Van harte!
pi_156351106
Ja. Ik zie,hem *O*
pi_156351148
*O* *O* *O* *O* kiwi gefeliciteerd met jullie tweede streepje *O* *O* *O* *O*
pi_156351460
Jaaaaaa Kiwi! De streepjesregen is begonnen! O+
  donderdag 24 september 2015 @ 16:11:56 #215
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_156351465
Jaaaa Kiwi gefeliciteerd!! *O*
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 16:16:20 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156351538
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:36 schreef Kiwisoep het volgende:
O+ jullie zijn schatten!

Speciaal voor Majo:

[ link | afbeelding ]
haha ja nu zie ik het ook echt duidelijk! Doorstaat de majo test *O*

En inderdaad een streepjesregen! Nu elke dag streepjes please *O* O+
pi_156351546
Gefeliciteerd Kiwi! Dat is echt een tweede streepje :Y *O*
pi_156351565
Gefeliciteerd kiwi!
E.
pi_156351702
Tis echt een duidelijke streep ja ^O^

Ik ben gebeld door de gyn, de hormoonlevels waren uitstekend en afgelopen dinsdag het slijmvlies dus ook, de omstandigheden zijn dus gewoon goed. Nu gaan we weer gewoon sweet loving maken tot januari, dan kan ik weer bellen (maar hopelijk is dat niet nodig).
pi_156351703
O+
pi_156351782
Kiwi!!
In zie ze ook hoor!
Gefeliciteerd! !
Wie doet er morgen streepjes??
pi_156352227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:24 schreef Suikertante het volgende:
Tis echt een duidelijke streep ja ^O^

Ik ben gebeld door de gyn, de hormoonlevels waren uitstekend en afgelopen dinsdag het slijmvlies dus ook, de omstandigheden zijn dus gewoon goed. Nu gaan we weer gewoon sweet loving maken tot januari, dan kan ik weer bellen (maar hopelijk is dat niet nodig).
Woah, ik hoop echt hard dat er nu zo'n beetje wat/iemand ;) aan de innesteling is begonnen <3
  donderdag 24 september 2015 @ 16:54:50 #223
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156352303
Kiwi! Wat tof! *O* O+
pi_156352498
Kiwi *O*
pi_156352604
Fijn dat de omstandigheden gewoon goed zijn, Suikertante! Hopelijk heb je het in januari al te druk met buik foto's maken, echo's bekijken, de eerste spulletjes kopen/van zolder halen, enz ;)

Vraagje (/aagje): zijn jullie inmiddels verhuisd of woon je nog in dat leuke kleine appartement?
pi_156352692
Ja, daar woon ik nog!
Ik kan me nog niks voorstellen bij dat het echt raak zou zijn eigenlijk en dat is best fijn. Want dan is het ook niet telkens zo erg als het niet zo is. Ik ben wel benieuwd hoor, daar niet van ;)
pi_156352866
Hoera voor streepjes! Gefeliciteerd Kiwisoep! O+
pi_156353256
Nog een streepje, wow!! Gefeliciteerd! Gaat lekker in dit tempo zo!

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hopelijk is dat bij ons minder het geval... Zn vruchtbaarheid was in elk geval wel goed ondanks dat..

Ik had vanochtend drupje bloed en verder buikpijn, zit formeel zes dagen voor nod maar denk dat ei wat eerder was. Maar zoals gewoonlijk lage verwachtingen. Toch zou het ook wel bijzonder zijn als ik kon meegenieten van de regen :p Nog ff weekje geduld, ik heb geen testen meer in huis en die haal ik pas weer als t vlekkeloos oktober geworden zou zijn...
Warempel, een drempel.
pi_156353270
Kiwisoep! *O*
pi_156353346
Joepie Kiwi!!! *O*
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_156353690
Kiwiiiiiiiii! Een minikiwi! Gefeliciteerd.
pi_156354039
Jaaaaaaa Kiwi! *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:31 schreef danic het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Want sinds dat we jou bestoken met onze vermoedens heb ik geen post van savvy meer gezien >:)
O-)
pi_156354335
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:13 schreef Hilzillah het volgende:
Kiwiiiiiiiii! Een minikiwi! Gefeliciteerd.
Een maand te vroeg voor een verjaardag baby maar toch! *O*
pi_156354727
Misschien loop je wel een poosje langer door O-)
pi_156358078
Heus niet zo lang! :D
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 21:02:15 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156358315
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:55 schreef Kiwisoep het volgende:
Heus niet zo lang! :D
mijn broer is precies een maand te laat geboren :D UD was 6 maart, hij is geboren op 6 april _O-
pi_156359048
Gefeliciteerd Kiwi! *O*
pi_156360245
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

mijn broer is precies een maand te laat geboren :D UD was 6 maart, hij is geboren op 6 april _O-
Heeft je moeder tot ruim 44 weken doorgelopen..?! Jemigdepemig! Respect!
pi_156361615
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ook! Had geboren moeten worden op mn broers verjaardag 24 december maar werd precies een maand later geboren op de 24e. Helemaal betrouwbaar was die berekening niet want mn moeder kwam er pas na 5 maanden achter. :') _O-
pi_156364368
Kiwi gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_156364893
Kiwi gefeliciteerd *O*

Streepjes regen, hopelijk regent het nog even door!!
pi_156365272
Ja Kiwisoep ook een 2e streepje! *O* Ik duim weer voor een plakker!

Gaat goed hier de laatste tijd ;) Ik hoop over een kleine 2 weekjes te kunnen aansluiten! :Y Eisprong is hier goed benut op vakantie :9
pi_156366002
Kiwi O+
pi_156366017
Gefeliciteerd Kiwi! *O*

En suiker, fijn dat alles er goed uit ziet :*
pi_156366263
Gefeliciteerd Kiwi!! O+
pi_156366478
*O* Allemaal streepjes! Gefeliciteerd Kiwi!
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 09:13:47 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156366937
Helaas hier geen tweede streepje ;( mijn lijf reageert blijkbaar heftig op clomid. Denk dat ik gewoon nooit meer ga testen :')
pi_156368062
Ah MaJo, wat jammer. Ik had je echt gegund dat je mee kon doen in de streepjesregen :*
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:40:33 #249
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156368439
Balen majo! Maar ook nog geen tekenen van menstruatie?
Ik duim voor je!
pi_156370851
Jammer MaJo! :{
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 13:11:20 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156371500
Nope verder nog geen tekenen van menstruatie en wel misselijk en zere tetten. Maar hoop nergens meer op :)
pi_156371547
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:11 schreef MaJo het volgende:
Nope verder nog geen tekenen van menstruatie en wel misselijk en zere tetten. Maar hoop nergens meer op :)
Dat kan natuurlijk twee kanten op wijzen, maar niet téveel hopen kan nooit kwaad natuurlijk..
pi_156372197
Hè jammer zeg MaJo. :*

En Suiker wat fijn dat les er gunstig uit ziet!
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 14:21:26 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156372980
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:13 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk twee kanten op wijzen, maar niet téveel hopen kan nooit kwaad natuurlijk..
Klopt :Y Nu dus maar "rustig" afwachten.
pi_156373192
Balen Majo, negatieve testen zijn stom!

Suiker, spannend! Wanneer zou je heel eventueel misschien perongeluk streepjes kunnen plassen?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_156373587
He majo wat balen zeg!
Hopelijk geen bloed voor jou de aankomende maanden.

Suiker wat fijn dat alles er goed uitzag ^O^
Hopen dat het een plakker wordt!!
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:46:12 #257
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_156374817
Balen Majo!
wanneer was je NOD ook al weer dan? :o
en nu? medische molen ivm zaadkwaliteit van je lief?

hier een logistiek probleem.. hormonen prikken ( nouja bloed prikken) op de dagen dat ik op vakantie ben.. altijd handig een iets minder voorspelbare cyclus. nu dus maar 1 dag te vroeg, hopen dat er al iets te zien is, anders volgende cyclus weer.. *zucht*

ohw en prikkelbare darmen op de dag van je eisprong is ook niet praktisch..
hallo universe.. werk eens niet zo tegen!! o|O o|O
pi_156378260
*scandeert* GEEN BLOED HOUD MOED! Ik blijf duimen Maai!
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 18:57:36 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156378634
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:46 schreef Barreltje het volgende:
Balen Majo!
wanneer was je NOD ook al weer dan? :o
en nu? medische molen ivm zaadkwaliteit van je lief?

hier een logistiek probleem.. hormonen prikken ( nouja bloed prikken) op de dagen dat ik op vakantie ben.. altijd handig een iets minder voorspelbare cyclus. nu dus maar 1 dag te vroeg, hopen dat er al iets te zien is, anders volgende cyclus weer.. *zucht*

ohw en prikkelbare darmen op de dag van je eisprong is ook niet praktisch..
hallo universe.. werk eens niet zo tegen!! o|O o|O
Vandaag is mijn nod :) we hebben besloten om nog even met clomid door te gaan (tot juli volgend jaar) omdat het zaad van vriend ook weer niet zo slecht is dat zwanger worden niet zo zou kunnen :) na een jaar gaan we inderdaad voor IUI :Y

En ik doe mee met de darmen, voel me hondsberoerd -O- maar geen bloed nog :')
pi_156379884
He bah, balen Majo :{
Ik duim dat je gewoon een laat tester bent!
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 21:54:05 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156384739
Nou die darmen blijkt dus menstruatie te zijn, ik herken het altijd zo slecht :@ toen de "weeën" begonnen wist ik hoe laat het was, en ja hoor bloed :( ik moet er echt weer eens voor naar de dokter, de pijn is echt onhoudbaar, als echte weeën. Feminax en paracetamol helpen ook maar even helaas -O-
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:57:42 #262
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156384905
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:54 schreef MaJo het volgende:
Nou die darmen blijkt dus menstruatie te zijn, ik herken het altijd zo slecht :@ toen de "weeën" begonnen wist ik hoe laat het was, en ja hoor bloed :( ik moet er echt weer eens voor naar de dokter, de pijn is echt onhoudbaar, als echte weeën. Feminax en paracetamol helpen ook maar even helaas -O-
Hebben ze je al eens goed geechood (oid :') )? Ruk van de pijn -O-
pi_156385011
He wat jammer en extra zuur met die pijn Majo..
pi_156385791
Majo :*
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:36:14 #265
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156386504
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:54 schreef MaJo het volgende:
Echte weeen zullen toch wel iets anders voelen hoor :P .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156386776
Wat jammer Majo en wat stom dat het dan ook nog zo'n pijn doet :*
Heb je dat altijd al gehad?
  Moderator zaterdag 26 september 2015 @ 00:57:51 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156391128
Soesa ik heb alleen een algemene echo gehad, weet niet precies of ze daar dan ook iets aan zouden kunnen zien?

Away het schijnt vergelijkbaar te zijn met weeën. Blijkbaar is mijn baarmoedermond heel smal en het uitstoten van de stolsels voelt als weeën. Zo is het me ooit door een arts uitgelegd. En zo voelt het ook, het komt echt met golven :X

Savvy als kind had ik het al, daarom ben ik aan de pil gegaan. Voordat ik met clomid begon stelde de menstruaties niet veel voor. Achteraf gezien waren dit geen "echte" menstruaties. Sinds ik clomid slik zijn mijn menstruaties weer hels helaas :'(
pi_156393343
Blugh, niet fijn! Ik vond menstruaties voor de pil ook vervelender dan bevallen.
Niet dat het heftiger is natuurlijk, maar je hebt wel pijn en geen hulp van je hormonen of aanmoedigingen.
En geen 'deze wee komt nooit meer terug' puftechnieken. :')

Ik slikte vroeger Femerital, werkte voor mij beter dan Feminax maar ik geloof dat het uit de handel is. Met 2 vingers heeel hard in de kuiltjes van je rug duwen helpt ook wel.
pi_156394112
Ongesteld.... Ik vind het zo niet eerlijk! :'(
Warempel, een drempel.
pi_156394145
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:36 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Echte weeen zullen toch wel iets anders voelen hoor :P .
Volgens mij was deze discussie er een maand geleden ook al :+
Kwak
pi_156394162
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

die keert maandelijks terug :+

Maar nu wel mooi regelmatig Majo!
pi_156394571
Goffer Maai :( klote dat het dan ook gelijk zo'n pijn doet :*
pi_156395019
Hoe gaat ie bij jou Hilz? Nog geen bloed?
  zaterdag 26 september 2015 @ 10:43:03 #274
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_156395035
Sterkte majo!

Hier nog steeds niks. Ik zou haast met je willen ruilen. Dinsdag ga ik naar de gynaecoloog. Dan is het 12 weken na de mk :(
pi_156395965
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:41 schreef L0t.. het volgende:
Hoe gaat ie bij jou Hilz? Nog geen bloed?
Nog niks. Maandag tot woensdag nod.
eigenlijk woensdag maar ei was eerder dus denk maandag
pi_156396147
Ben je ongesteld geworden Rotonde? -O-
pi_156397080
Toch bloed majo }:| niet leuk! Wat kan je lichaam je toch voor de gek houden he.

Ronderotonde ook ongesteld?

Aventura hopelijk volg hij daarin ook snel want het duurt nu wel heel lang. Hoe kan dat nou toch? Waar is je ei dan gebleven die op de echo is gezien? :*

En suiker? Nog steeds geen bloed? Wanneer is jou NOD eigenlijk?
  Moderator zaterdag 26 september 2015 @ 13:24:15 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156397731
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 05:15 schreef ingee het volgende:
Blugh, niet fijn! Ik vond menstruaties voor de pil ook vervelender dan bevallen.
Niet dat het heftiger is natuurlijk, maar je hebt wel pijn en geen hulp van je hormonen of aanmoedigingen.
En geen 'deze wee komt nooit meer terug' puftechnieken. :')

Ik slikte vroeger Femerital, werkte voor mij beter dan Feminax maar ik geloof dat het uit de handel is. Met 2 vingers heeel hard in de kuiltjes van je rug duwen helpt ook wel.
Thanks voor de tip, ik ga het proberen! En deze week even langs de huisarts voor zwaarder geschut. Zit nu aan de Feminax en 2x pcm om de 3,5 uur maar zelfs daar komt het doorheen :X

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:09 schreef Ronderotonde het volgende:
Ah nee toch -O- :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Klopt :+ Gelukkig waren er toen een paar dames die bevestigden dat menstruatiepijn en weeën daadwerkelijk overeen komen ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:14 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

die keert maandelijks terug :+

Maar nu wel mooi regelmatig Majo!
Om de 34 dagen in mijn geval _O- Maar dat is inderdaad wel fijn :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:43 schreef Aventura het volgende:
Sterkte majo!

Hier nog steeds niks. Ik zou haast met je willen ruilen. Dinsdag ga ik naar de gynaecoloog. Dan is het 12 weken na de mk :(
Dat is ook gewoon prut :( Onzekerheid over waar je in je cyclus zit is echt het ergste, weet er alles van :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:45 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Nog niks. Maandag tot woensdag nod.
eigenlijk woensdag maar ei was eerder dus denk maandag
Jij gaat gewoon voor de strepen zorgen! *O*

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:46 schreef ikke_84 het volgende:
Toch bloed majo }:| niet leuk! Wat kan je lichaam je toch voor de gek houden he.

Ronderotonde ook ongesteld?

Aventura hopelijk volg hij daarin ook snel want het duurt nu wel heel lang. Hoe kan dat nou toch? Waar is je ei dan gebleven die op de echo is gezien? :*

En suiker? Nog steeds geen bloed? Wanneer is jou NOD eigenlijk?
Ja ik ga me dus echt nooit meer iets aantrekken van symptomen, clomid is gewoon een bitch }:|

Over clomid gesproken, helemaal vergeten toen we naar mijn ouders vertrokken (daar zitten we tijdelijk ivm verbouwing) dat ik wel eens ongesteld kon worden en het dan weer nodig heb :') Morgen dus maar even een ritje naar Utrecht.
pi_156398558
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:09 schreef Ronderotonde het volgende:
Gemist :@

Rotonde wat kut ;(
pi_156416759
Ik twijfel of ik naar de huisarts wil gaan...nog steeds niets hier namelijk
  Moderator zondag 27 september 2015 @ 11:07:20 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156417362
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 10:30 schreef gridjuh het volgende:
Ik twijfel of ik naar de huisarts wil gaan...nog steeds niets hier namelijk
Op welke dag zit je nu? Ik weet dat huisartsen niet makkelijk iets uitschrijven, geloof pas bij een cyclus boven de 180 dagen. Maar hopelijk is jouw huisarts wat relaxter!

Wel raar dat je opeens zo'n lange cyclus hebt, normaal gesproken heb je wel een regelmatige cyclus toch?
pi_156417539
Bloody sisters fo life! :7
Jammer, maar het gaat wel hier :)

Ik duim als een malle voor hilz!
pi_156417836
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 11:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Op welke dag zit je nu? Ik weet dat huisartsen niet makkelijk iets uitschrijven, geloof pas bij een cyclus boven de 180 dagen. Maar hopelijk is jouw huisarts wat relaxter!

Wel raar dat je opeens zo'n lange cyclus hebt, normaal gesproken heb je wel een regelmatige cyclus toch?
Mijn huisarts heeft direct een verwijzing geschreven toen ik boven de 100 dagen uit kwam, en keek niet gek op dat ik daar zat. Misschien ook doordat mijn hele lijf van slag was verder hoor, maar toch.
pi_156418169
Hm. Gisterochtend bloed, maar het heeft niet doorgezet. Geen idee of ik nu wel of niet ongesteld ben. Wel alle pijn aanwezig trouwens....
Warempel, een drempel.
pi_156418636
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 11:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Normaal hele stabiele cyclus.
Maar mijn grootste probleem is angst bij de dokter. Iets met mijn verleden ed...
Zit nu op dag..51 denk ik...
pi_156419057
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Klopt :+ Gelukkig waren er toen een paar dames die bevestigden dat menstruatiepijn en weeën daadwerkelijk overeen komen ;)

Gefeliciteerd meid, met je gelijk! Fijn!

Maar even serieus, ik hoop voor je dat je snel ook een keer gewone weëen mag meemaken :*
Kwak
  zondag 27 september 2015 @ 12:56:37 #287
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156419206
Is dat nou echt nodig, elke keer zo sarcastisch naar elkaar reageren? Negeer elkaar gewoon lekker ofzo. :)
pi_156419388
Mijn huisarts vond t ook niet gek dat ik langs kwam toen ik na 3 maanden nog niet ongesteld was geworden.
Maar 51 dagen is natuurlijk nog geen 3 maanden. Wel veelste lang als je een kinder wens hebt :*
Ik zou t nog even afwachten maar je moet doen waar je je goed bij voelt.

Suiker :* wat jammer!!

Mijn duimen draaien ook over uren voor Hilz ^O^
pi_156419827
Ik heb gedroomd dat ik zwanger was :{
En het was helemaal logisch want ik voelde me al de hele maand zwanger...
Het voelde helemaal logisch en kloppend... totdat ik wakker werd en merkte dat ik gewoon keihard moest pissen...huh :')
  Moderator zondag 27 september 2015 @ 13:32:20 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156419829
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Gefeliciteerd meid, met je gelijk! Fijn!

Maar even serieus, ik hoop voor je dat je snel ook een keer gewone weëen mag meemaken :*
Vond het wel fijn dat mensen het inderdaad herkenden :Y En dat hoop ik ook :*

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:56 schreef Mariposas het volgende:
Is dat nou echt nodig, elke keer zo sarcastisch naar elkaar reageren? Negeer elkaar gewoon lekker ofzo. :)
Ah het valt mij dus niet als enige op, bedankt voor de bevestiging :)
  Moderator zondag 27 september 2015 @ 13:34:22 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156419870
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 12:26 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Normaal hele stabiele cyclus.
Maar mijn grootste probleem is angst bij de dokter. Iets met mijn verleden ed...
Zit nu op dag..51 denk ik...
Ik ben bang dat dit voor de dokter nog niet lang genoeg is, boven de 100 dagen zullen ze denk ik wel wat doen. En dan helpt angst voor de dokter ook niet mee natuurlijk -O- Misschien zijn ovulatietesten iets voor je? Dan weet je tenminste ongeveer waar je in je cyclus zit?

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:01 schreef Ronderotonde het volgende:
Hm. Gisterochtend bloed, maar het heeft niet doorgezet. Geen idee of ik nu wel of niet ongesteld ben. Wel alle pijn aanwezig trouwens....
Even aankijken en anders toch een testje doen? :o
pi_156420316
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vond het wel fijn dat mensen het inderdaad herkenden :Y En dat hoop ik ook :*

[..]

Ah het valt mij dus niet als enige op, bedankt voor de bevestiging :)
Dit is serieus de eerste keer datvik expres iets sarcastisch post.

Ik weet niet wat je je hiervoor allenaal in je hoofd gehaald hebt, maar dat is echt onzin. Ik denk vaak een hele hoop maar meestal zeg ik niks.

En ja, dit was sarcastisch, omdat ik het hoerend irritant vind hoe jij altijd de waarheid in pacht hebt over werkelijk alles waar vaak (medisch) geen reet van klopt, en nu weer dat weeen verhaal waar dan nog even achteraan moet hoe anderen je gelijk gaven op het moment dat ik reageer op iemand anders nota bene die daar over viel dat dit gesprek al gevoerd is :')

Meid als 2 op de 30 mensen jou gelijk geven en als jij dat fijn vindt geniet daar lekker van maar dat hoef je toch niet er weer bij te gaan takelen en dan zeiken dat ik sarcastisch ben?

Please :{w

Dit was mijn tweede onaardige post tegen Majo. Voor wie meetelt.
Kwak
  zondag 27 september 2015 @ 14:05:32 #293
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_156420519
jah zeg..
popcorn vreten helpt niet echt als ik af wil vallen..
  Moderator zondag 27 september 2015 @ 14:06:18 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156420541
Het is mij opgevallen dat je alleen maar op mij reageert wanneer je me ergens op kunt "pakken". Als er een keer iets leuk is reageer je niet.

Sterker nog, je reageert heel vaak niet op posts van mij. Dit is me in het dieettopic pas echt opgevallen. Zeg ik dat je een leuk jurkje hebt, geen reactie. Zegt SQ een paar posts later precies hetzelfde, reageer je daar wel op. Vraag ik of je weet dat er in Duitsland een plaats is die hetzelfde heet als je zoon, geen reactie. Misschien doe je het niet bewust maar op een gegeven moment valt het me op.

Ik zeg nergens dat je sarcastisch bent, dit valt mariposas blijkbaar op. Wel vind ik dat je altijd klaarstaat om me onder de bus te gooien, zoals ik laatst al zei.

Ik dacht al dat het persoonlijk was en dat blijkt nu ook uit wat je zegt, blijkbaar vind je me "hoerend irritant". Hoe dat komt weet ik verder ook niet, heb nooit iets tegen je gehad.
pi_156420656
quote:
7s.gif Op zondag 27 september 2015 14:05 schreef Barreltje het volgende:
jah zeg..
popcorn vreten helpt niet echt als ik af wil vallen..
Ik heb chips!

Zonder gein, laten we het leuk houden. En dan zeg ik niets over wie het nu minder leuk maakt.
pi_156420902
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 14:06 schreef MaJo het volgende:
Het is mij opgevallen dat je alleen maar op mij reageert wanneer je me ergens op kunt "pakken". Als er een keer iets leuk is reageer je niet.

Sterker nog, je reageert heel vaak niet op posts van mij. Dit is me in het dieettopic pas echt opgevallen. Zeg ik dat je een leuk jurkje hebt, geen reactie. Zegt SQ een paar posts later precies hetzelfde, reageer je daar wel op. Vraag ik of je weet dat er in Duitsland een plaats is die hetzelfde heet als je zoon, geen reactie. Misschien doe je het niet bewust maar op een gegeven moment valt het me op.

Ik zeg nergens dat je sarcastisch bent, dit valt mariposas blijkbaar op. Wel vind ik dat je altijd klaarstaat om me onder de bus te gooien, zoals ik laatst al zei.

Ik dacht al dat het persoonlijk was en dat blijkt nu ook uit wat je zegt, blijkbaar vind je me "hoerend irritant". Hoe dat komt weet ik verder ook niet, heb nooit iets tegen je gehad.
Ik zeg niet dat ik jou hoerend irritant vind, lees eens wat beter.

Ik negeer je echt niet expres, ik reageer echt niet op alle posts, van niemand. Die post over die plaats in DLd heb ik oprecht niet gezien (ik wist het ook niet, hoor het voor het eerst van je nu hier).

En dat klaarstaan om onder de bus te gooien: tsja, het zal je wellicht verbazen maar mijn wereld draait niet om jou. In eerdere posts heb ik dat ook niet met opzet gedaan, ik herinner me er althans niks van.

Maar wanneer ik iets lees wat ik bullshit vind (zoals die post in z &g of dat je dokter zegt dat je weeen hebt) dan reageer ik daar op. Op de inhoud, niet op de persoon. Als een ander dat post zou ik er ook op reageren namelijk.

Ik vind het opvallend dat je het zo persoonlijk opvat (normaal gesproken ben ik degene die alles veel te persoonlijk opvat), en zo is het ook niet bedoeld. Maar ik ga me niet inhouden als ik iets lees wat ik onzin vind, sorry.

En ja, die laatste post was persoonlijk en onaardig, niet netjes, maar ik ben zo vreselijk allergisch voor dat soort "ik had toch gelijk dankjewel" posts... Rrr...
Kwak
pi_156421136
Kunnen we de hele weeen discussie niet gewoon afsluiten met de feiten dat je (1) én verschillende fases hebt in je bevalproces dus ook verschillen in soort weeen en (2) iedereen pijn anders beleeft? De een schreeuwt moord en brand bij een zere teen, de ander hoor je nog niet bij een gebroken been.
Je kunt objectief echt niks zeggen over "mijn menstruatiekramp voelt als weeen", tenzij je jouw kramp met jouw weeen kunt vergelijken.

Kortom; mijn weeen voelen straks wellicht weer heel anders dan die van welke willekeurige dame in dit topic die al is bevallen is. 'T is appels met peren vergelijken.
pi_156421155
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:32 schreef silliegirl het volgende:
Kunnen we de hele weeen discussie niet gewoon afsluiten met de feiten dat je (1) én verschillende fases hebt in je bevalproces dus ook verschillen in soort weeen en (2) iedereen pijn anders beleeft? De een schreeuwt moord en brand bij een zere teen, de ander hoor je nog niet bij een gebroken been.
Je kunt objectief echt niks zeggen over "mijn menstruatiekramp voelt als weeen", tenzij je jouw kramp met jouw weeen kunt vergelijken.

Kortom; mijn weeen voelen straks wellicht weer heel anders dan die van welke willekeurige dame in dit topic die al is bevallen is. 'T is appels met peren vergelijken.
Dat is wat ik vorige keer probeerde te zeggen. Maar jij verwoordt het duidelijker.
Kwak
pi_156423107
Is de PM functie kapot ofzo :+

En verder zou ik het op prijs stellen als er vandaag of morgen nog wat streepjes werden vergeven O+
pi_156423189
Ja en ik leidt daar dus eerder aan af dat als MaJo haar hevige menstruatiepijn als weeën wil omschrijven, ze dat lekker zelf moet weten.

Magoed, ik erger me sowieso aan de neiging die sommige moeders lijken te hebben om te benadrukken dat je écht niet weet hoe het is om te bevallen/een kind te hebben/enz. Ook al is het nog zo waar.
pi_156423207
Ohja, waarom ik in het topic kwam: ik wil BLOED! Dag 59 al :(

Nieuw topic openen lukt niet mobiel! Wil iemand anders even de honeurs waarnemen? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')