abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 01:19:51 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156340811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:55 schreef deadly_kiss het volgende:
Het klonk echt als mijn bitchy - we gaan je niet hepen maar mocht het vanzelf lukken zullen we je niet weigeren gyn :X _O-
Zullen we een blacklist maken van gynaecologen? O-)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_156340851
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 01:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zullen we een blacklist maken van gynaecologen? O-)
Ik weet er ook nog wel 1 :D

met z'n "wie is de gelukkige" toen ik binnen kwam bij mijn afspraak, omdat mijn miskraam niet op gang leek te komen :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door Fuchsia_roze op 24-09-2015 02:17:39 ]
pi_156342421
Ik vind het echt belachelijk dat ze je niet willen helpen Hilz. Niet lullig en gemeen bedoeld maar gezien je leeftijd zit jij misschien voor jezelf wel op hete kolen. En dan gaan ze erbij zeggen dat je er niet zo mee bezig moet zijn en dat je het los moet laten. Lekker makkelijk. Ik wil niet de discussie starten want ik ben van mening dat je aan kinderen begint voor dat jij er klaar voor bent en eerder niet maar er wordt overal geroepen dat kinderen krijgen voor je 35e de kans op een gezond kind verhoogd, je bent nu met de miskraam erbij hartstikke lang bezig. Waarom helpen ze je niet een handje?
Ik kwam met mijn relatief hele jonge leeftijd in het ziekenhuis voor een pre-conceptie spreekuur voor een voorlichting over het downsyndroom. Kaartte aan dat ik nog niet ongesteld geworden was na stoppen met de pil en werd meteen een heel traject in gegooid.
Ik vind het gewoon oneerlijk. Ik woon heel erg bij jou in de buurt en ben zelf bij het EMC in rotjeknor geweest. Vervelend is wel dat je steeds een andere arts hebt.
  donderdag 24 september 2015 @ 07:03:46 #129
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156342522
Wow, hele discussie door mijn "wat een onzin"-opmerking :o
Niet dat ik 'm perse opnieuw aan wil zwengelen, maar de reden waarom ik zo reageerde: mijn gynaecoloog heeft aangegeven dat "een beetje overgewicht" (tot bmi 27) juist beter is dan een lager bmi. Bovendien heb ik vrij veel gezocht, maar geen wetenschappelijke onderzoeken kunnen vinden die laten zien dat de kans op zwangerschap groter wordt bij 5-10% afvallen als je volgens bmi licht overgewicht hebt (enige dat ik kon vinden was een heel kleine studie van mensen met bmi 28, verder alleen 30 of 35+).
Mijn bmi schommelt rond de 28 en hoewel ze aangaven dat ik zou kunnen proberen af te vallen om te zien of dat helpt tegen de pcos, werden we direct verder geholpen.

(beetje uit de richting, maar het is het ghz, met echt een superlieve gyn)
pi_156342774
Ik heb PCOS bij een BMI van net 20. Had voor ik stopte met de pil ook een BMI van ongeveer 24, ben toen ik stopte met de pil en voor een baby wilde gaan af gaan vallen maar bij mij kwam de eisprong helaas niet vanzelf terug. Nu zegt BMI natuurlijk niet alles want wie weet ben je slank maar heel gespierd en dat weegt ook wat maar dat was bij mij niet het geval. Het afvallen heeft bij mij dus helaas niet geholpen.
pi_156343231
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:19 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Je post het nou net alsof ik in Obese type 3 zit! 0.4 punt naar beneden en ik zit weer in 'gezond'. Dat is 1 avond maaltijd overslaan en 2x poepen. En dan nog 'ideale bmi om kinderen te vouwen ligt tussen de 21 en 29' Ik fok via mobiel, kan geen screens posten nu.
Dat was niet mijn bedoeling.
Ik vind het alleen storend dat een gyn die de richtlijnen opvolgt direct als lompe hork wordt gezien. Hoewel ik me nu ook wel besef dat het ook aan de manier ligt waarop hij het brengt.

Nou, nu kunnen we allemaal weer dansend om een kampvuur kumbaya zingen
pi_156343330
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:58 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik vind het alleen storend dat een gyn die de richtlijnen opvolgt direct als lompe hork wordt gezien. Hoewel ik me nu ook wel besef dat het ook aan de manier ligt waarop hij het brengt.

Je gaat voor de 2e keer aan het feit voorbij dat ik niet binnen die richtlijnen val mbt 'dik' zijn
pi_156343424
Tjezus hillz, wat heb jij pech met de gynaecologen.. Er moet toch wel iemand zijn die je wil en kan helpen? Ik vind je bmi helemaal niet slecht en in ons ziekenhuis doen ze ook niet moeilijk over dat bmi. Kom op zeg, 25nogwat is hartstikke netjes. Ik ben gewoon plaatsvervangend boos joh :( stomme sukkels!
E.
pi_156343426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:08 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Je gaat voor de 2e keer aan het feit voorbij dat ik niet binnen die richtlijnen val mbt 'dik' zijn
Dat klopt.
Maar voor de gyn ben je niet een klompje vet (wat je ook niet bent), maar een vrouw van 34, g2p1 die in januari (helaas telt de miskraam mee) een jaar bezig is. Mogelijk is er een voordeel te halen als je iets afvalt. Het is klein met jouw bmi, maar als je toch tot januari moet wachten..
Als hij je wel dik heeft genoemd, dan is hij wel wat lomp in zijn bewoordingen ja.

Ik denk trouwens niet dat je bent geweigerd op basis van je bmi, maar dat beweer je volgens mij ook nergens. Met een bmi van 25 zal je na dat jaar gewoon geholpen worden en niet weggestuurd worden met een "mens ga afvallen".
pi_156343736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:26 schreef Hilzillah het volgende:
Meiden, ik kom me afmelden. Niet omdat streepjes maar omdat ik er een beetje van in de knoop ben. Mag ik ook uit de OP ?

Vandaag naar een nieuwe gyn geweest en ook die vond dat ik het af moest wachten tot januari. Ik ben er veel te veel mee bezig.En bovendien waren er nog genoeg dingen die ik zelf kon doen. Ik ben tenslotte te dik (BMI van 25 :') ) 82 kilo op 1.80.... Nou, de vetranden hangen er idd bij.

Waar ik nog het meest verdrietig van ben is dat er helemaal niemand naar me wil luisteren...
Je bent net zo lang als mij en ik was 83 kilo. Ik ben ook aan het afvallen ( wel andere reden ) omdat ik ook te dik gevonden werd in het ziekenhuis. Ik ben nu 74 kilo en moet nog 4 kilo afvallen. ik zit nu onder een bmi van 25 en ben met 74 kilo nu net "normaal" verklaard.

Met 1.80 wil mijn fysio dat ik op 70 kilo kom te zitten. Hierdoor sport ik 2 keer in de week en loop ik 1 keer in de week zelf. Het word dus wel vaker aangeraden om af te vallen. Ik door mijn rugproblemen en jij dus om een andere reden. Gewoon oppakken. Het doet je zelf ook goed en je hoofd staat ook even ergens anders ! Ik ben er enorm van opgeknapt.
pi_156344052
Skittles, ji jbent toch arts ( of hebt geneeskunde gestudeerd? )
ik snap jouw (en die van de gyneacoloog) invalshoek ook wel hoor, echt een gevalletje "regels zijn regels"

En dat is in het geval van Hilz dan dus gewoon kut.

En zoals eerder aangegeven, is het gewoon storend dat de regels blijkbaar overal verschillen.. plus dat je zou verwachten van een gyneacoloog dat die snapt dat zijn werk enorm in een emotie/gevoels veld ligt. dat een kinderwens een WENS is. en vaak niet iets perse meteen medisch ( zoals een gebroken been dat is ) wat gefxt moet worden. Soms is het gewoon ook een geruststelling dat er niks aan de hand is oid. Een flinke dosis empathie zou dan ook een vereiste moeten zijn voor gyn's :)

Hilz, ik heb het misschien gemist, maar is je man ook al getest? dat kon bij mij via de huisarts. en het is misschien een ander aanknooppunt?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_156344099
Overigens een dikke vette streep op de OV vandaag.
Alleen gaat m'n lief vanavond naar een borrel met vrienden. ik heb hem gevraagd om minder te drinken ivm zaadkwaliteit.. hij zou eens kijken wat ie kon doen 8)7

ik vind het dubbel. want het moet allemaal natuurlijk wel leuk blijven ook. en hij moet ook plezier kunnen maken.. maar .. grr.. werk even een beetje mee!! o|O o|O o|O o|O
pi_156344645
Het is gewoon klote dat je je niet gehoord voelt. Daar kan je dan zo intens verdrietig van worden.
Ook al had je nu een bmi van 20 dan hadden ze je met een andere reden weg gestuurd.
Had je die brief van de andere gyn wel nog afgegeven hilz?
Ik ga nog steeds heel hard duimen dat er nu gewoon een heel mooi baby'tje aan het innestelen is O+

Dan hoef je ook niet meer naar die horken toe!!!
pi_156344680
Ik voer het waarschijnlijk weer te ver door dan goed voor me is. Hierna luister ik nog wel een keer of 10 naar Elsa 'Let it goooooooooooooooooooooo' enzo...

Maar ik vind mezelf prima zoals ik ben...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156344746
Je hebt gewoon te dikke tieten :+ want voor de rest ben je mega slank!!!
pi_156344786
ik wil jouw lichaam Hilz *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156344862
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:33 schreef ikke_84 het volgende:
Je hebt gewoon te dikke tieten :+ want voor de rest ben je mega slank!!!
Gelukkig heb ik ook maat 42, dus als ik hard ren val ik niet voorover :D (Oh wacht... Hard rennen :') )
  donderdag 24 september 2015 @ 10:41:54 #143
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_156344906
Jij hebt een killerbody meid!!! En idd enorme tetten. Dat maakt je bmi te hoog. :-)
pi_156344996
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:39 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik ook maat 42, dus als ik hard ren val ik niet voorover :D (Oh wacht... Hard rennen :') )
hoe kan je nou maat 42 hebben met een bmi van 25nogwat en ik maat 44 met een bmi van 31nogwat ?
  donderdag 24 september 2015 @ 10:47:56 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156345024
Schoenmaat misschien ;)?

Hilz, wat enorm vervelend joh -O-. Ik hoop zó dat je nu gewoon spontaan snel zwanger wordt (en blijft!)
pi_156345104
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
Schoenmaat misschien ;)?

blonT!
pi_156345133
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hoe kan je nou maat 42 hebben met een bmi van 25nogwat en ik maat 44 met een bmi van 31nogwat ?
Schoenen :D Kleding overigens ook.
  donderdag 24 september 2015 @ 11:00:53 #148
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156345278
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

blonT!
Dat telt niet, dat ben ik ook ;)
pi_156345987
Artsen vergeten soms dat patiënten ook mensen zijn. en dat, naast een diagnose stellen/behandelen het geruststellen van een patiënt ook een belangrijke taak is.
de stress die de gyn nu veroorzaakt heeft mogelijk meer invloed dan dat puntje BMI.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:58 schreef Skittles het volgende:

[..]

dan ligt het er nog steeds aan welke richtlijn je pakt. aangezien het over zwanger worden gaat zou het logisch zijn als een gyn naar de onderzoeken kijkt over BMI en zwanger worden ipv BMI en algemeen 'gezond' gewicht.
pi_156346311
Godsamme Hillz! Nou, dat was ook ff lekker zonde van je tijd zeg. :{

Ik denk dan: trek een buisje bloed, check of er geen rare hormonale dingen in te vinden zijn. Dat je in ieder geval weet dat de "randvoorwaarden" oké zijn. En dan kun je veel geruster op eigen houtje nog ff aanklooien lijkt me, toch?

En fokkem. Je hebt een goed lijf met jaloersmakende tetties. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')