Het sneeuwballetje gaat rollen. IS zal in zijn handjes wrijven.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:12 schreef Toefjes het volgende:
Van nu.nl
14:00, dat is over 50 minuten. Benieuwd wat Servië in petto heeft![]()
Servië eist van de Europese Unie en Kroatië dat de Kroatisch-Servische grens onmiddellijk weer wordt geopend. De EU heeft van Belgrado tot 14.00 uur de tijd gekregen te reageren.
Dat heeft de Servische premier Aleksandar Vucic dinsdag aangekondigd in Belgrado.
Wordt er geen gehoor gegeven aan de Servische oproep dan zal het land laten zien "dat Kroatië Servië niet kan vernederen en zijn economie niet kan verwoesten". Wat Belgrado dan precies gaat doen, zei Vucic niet. Om 14.30 uur komt zijn regering in spoedzitting bijeen.
Het sluiten van zeven grensovergangen en het tegenhouden van al het vrachtverkeer bij de grensovergang op de belangrijkste snelweg is "een schandaal van ongelooflijke proporties". Vucic spreekt van een catastrofaal beleid voor de hele regio.
Door: ANP
Gek eigenlijk, dat we straks daadwerkelijk in oorlog zijn. Burgers beseffen het nog niet echt maar over vijf jaar is Europa volledig onherkenbaar geworden.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:21 schreef theNull het volgende:
Europa vervalt in Chaos, de lachende 3e is IS
Het probleem is dat als iedereen dat doet het probleem net zo lang teruggeschoven wordt tot Griekenland, en er serieuze gevaren gaan ontstaan voor de Griekse bevolking.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:27 schreef Dwersdriever het volgende:
Servië zal toch gewoon de eigen grens beter moeten bewaken, lijkt me. Zij hebben een spelletje blufpoker gespeeld door gewoon iedereen door te laten hopen in de verwachting dat ze het probleem naar de EU konden verschuiven en ze zelf achterover konden leunen. Dat blufpoker is een beetje uit de hand gelopen.
Een beroep doen op het associatieverdrag tussen de EU en Servië en de EU aan de gemaakt afspraken houden. Ik geef ze een goed kans dat ze dat gaan winnen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:23 schreef Odaiba het volgende:
Hahahaha, nou ik wens ze succes. Wat willen ze doen, militair ingrijpen, dan laten we ze een poepie ruiken als Navo.
Verder begrijp ik hun frustratie wel, maar dit moet men diplomatiek oplossen.
Zal allemaal wel weer op niks uitlopen.
Dan zal Griekenland zijn grenzen beter moeten bewaken, zodat het probleem tot buiten Europa wordt teruggeschoven.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het probleem is dat als iedereen dat doet het probleem net zo lang teruggeschoven wordt tot Griekenland, en er serieuze gevaren gaan ontstaan voor de Griekse bevolking.
Alleen heeft Griekenland daar waarschijnlijk de middelen niet voor omdat ze een chaos van het huishoudboekje hebben gemaakt. Alle ambtenaren van 45 jaar of ouder zijn allang met pensioen natuurlijk. Het cliché van de sterke ketting met de zwakke schakel is hier wel van toepassing.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dan zal Griekenland zijn grenzen beter moeten bewaken, zodat het probleem tot buiten Europa wordt teruggeschoven.
quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:31 schreef Gerolsteiner het volgende:
Ja dit verloopt allemaal lekker tot nu toe.
Griekenland geeft een buitensporig deel van zijn begroting uit aan defensie, dus het kan best. Maar ook daar leefde de gedachte dat ze het probleem gewoon konden doorschuiven naar Noord-Europa en ze zelf op de oude voet door konden gaan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alleen heeft Griekenland daar waarschijnlijk de middelen niet voor omdat ze een chaos van het huishoudboekje hebben gemaakt. Alle ambtenaren van 45 jaar of ouder zijn allang met pensioen natuurlijk. Het cliché van de sterke ketting met de zwakke schakel is hier wel van toepassing.
Als Dld de vluchtelingen toestroom al niet aan kan, hoe denk je dat dit zit met Griekenland en Balkanlanden? Als Dld nl. zegt wir schaffen es, staan ze keihard te liegen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:39 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Griekenland geeft een buitensporig deel van zijn begroting uit aan defensie, dus het kan best. Maar ook daar leefde de gedachte dat ze het probleem gewoon konden doorschuiven naar Noord-Europa en ze zelf op de oude voet door konden gaan.
Maar Servië is wel vriendjes met Putin toch...? Lijkt een beetje op 1914 allemaal.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:18 schreef Cruseder4 het volgende:
Servië heeft nog heel veel illegale wapens uit de Balkan oorlog.
http://mens-en-samenlevin(...)penrijke-landen.html
Overigens is Servië geen lid van de NAVO en Hongarije en Kroatië wel. In principe kunnen Hongarije en Kroatië dus rekenen op algehele NAVO steun als Servië Hongarije of Kroatië aanvalt of iets dergelijks.
Dat is de grootste Europese blunder van deze eeuw. Nog een paar foto's erbij van voetbalsupporters die in de Duitse stadions spandoeken met "refugees welcome" ophangen. Die foto's gaan de wereld over, en dan gek kijken dat de stroom mensen niet meer ophoudt. Dom wijf.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als Dld de vluchtelingen toestroom al niet aan kan, hoe denk je dat dit zit met Griekenland en Balkanlanden? Als Dld nl. zegt wir schaffen es, staan ze keihard te liegen.
Oh ja, nu je het zegt. Kut.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar Servië is wel vriendjes met Putin toch...? Lijkt een beetje op 1914 allemaal.
Vergeet de geitenwollensokken niet met hun liedjes en ballonnen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is de grootste Europese blunder van deze eeuw. Nog een paar foto's erbij van voetbalsupporters die in de Duitse stadions spandoeken met "refugees welcome" ophangen. Die foto's gaan de wereld over, en dan gek kijken dat de stroom mensen niet meer ophoudt. Dom wijf.
Duitsland heeft in ieder geval een duidelijke rol gespeeld bij de gedachte van die landen dat ze niets hoefden te doen om de stroom in te dammen. Dat is van beide kanten een misrekening geweest.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als Dld de vluchtelingen toestroom al niet aan kan, hoe denk je dat dit zit met Griekenland en Balkanlanden? Als Dld nl. zegt wir schaffen es, staan ze keihard te liegen.
Servië kennende gaan ze gewoon grensposten beschietenquote:Op dinsdag 22 september 2015 13:47 schreef hottentot het volgende:
Misschien komt er zelfs wel een officieel "FOEI!"
Hopelijk komt er een stream:Pquote:Op dinsdag 22 september 2015 13:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Servië kennende gaan ze gewoon grensposten beschieten
Putin schaakt op zijn minst op 3 borden tegelijk momenteel. Syrië, de NAVO-oefeningen rondom Oost-Europa/Krim en Syrië...quote:
Ik weet niet hoe de muzieksmaak in den verre is, maar geen levende ziel moet zoiets willen lijkt me? Verder heb ik voor wat betreft Nederland vooral beelden gezien met sporthallen gevuld met stapelbedden.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vergeet de geitenwollensokken niet met hun liedjes en ballonnen.
Ik zou vannacht inschakelen. In het holst van de nacht gaan ze de bulldozers inzetten om de grenzen omver te rijden. Het gaat nu echt gebeuren, vorige keer zat ik er een beetje naast.quote:
Klinkt super spannend dit.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou vannacht inschakelen. In het holst van de nacht gaan ze de bulldozers inzetten om de grenzen omver te rijden. Het gaat nu echt gebeuren, vorige keer zat ik er een beetje naast.
quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga straks wat extra cola bier en chips inslaan bij de supermarkt.
RTquote:Op dinsdag 22 september 2015 13:52 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
liveleak en periscope zijn de grootste toch?
of mis ik er nog een?
Ik zat net te bedenken dat ik te oud ben om opgeroepen te worden, alleen als ze een dad's army willen inzetten dan misschien nog wel. Of aan het eind met een Volkssturm oid...quote:
Denk je dat vrouwen moeten?quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zat net te bedenken dat ik te oud ben om opgeroepen te worden, alleen als ze een dad's army willen inzetten dan misschien nog wel. Of aan het eind met een Volkssturm oid...
Servië kan dan weer op steun van de Russen rekenen gezien hun aloude banden...quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:18 schreef Cruseder4 het volgende:
Servië heeft nog heel veel illegale wapens uit de Balkan oorlog.
http://mens-en-samenlevin(...)penrijke-landen.html
Overigens is Servië geen lid van de NAVO en Hongarije en Kroatië wel. In principe kunnen Hongarije en Kroatië dus rekenen op algehele NAVO steun als Servië Hongarije of Kroatië aanvalt of iets dergelijks.
Die landen hebben dan ook jarenlang on de knoet van de Sovjet Unie geleefd. Overlevingsdrang zit er daar gewoon ingeramd.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:53 schreef Mani89 het volgende:
Europa zal de komende jaren keihard ten onder gaan aan zijn eigen zieligheidscomplex. De Oost-Europese landen zijn de enige die nog enige vechtlust en overlevingsdrang in zich hebben.
Elfletterig heeft nog 99 zakken popcorn staan, die kun je voor een zacht prijsje wel overnemen, denk ik...quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga straks wat extra cola en chips inslaan bij de supermarkt.
Hongarije is gesloten. Ik denk dat Roemenië er niet op zit te wachten, bovendien gaan de vluchtelingen dat niet vrijwillig doen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:33 schreef Cruseder4 het volgende:
"Kroatië vraagt Servië om migranten naar Hongarije en Roemenië te sturen".
Die zitten nu gezellig met zijn allen aan de Slivovitsj.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Servische regering in sessie bijeen hè.
staat op de agenda voor 8 oktoberquote:Op dinsdag 22 september 2015 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al witte rook vanuit Brussel? Of zitten ze daar nog aan de afternoon tea?
Er is vandaag toch ook een overleg>?quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:45 schreef grimselman het volgende:
[..]
staat op de agenda voor 8 oktober
Servië is niet blij met Hongarije, en Brussel is niet blij met Hongarije. Ik denk dat het veilige gevoel van het hek straks als sneeuw voor de zon verdwijnt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hongarije is gesloten. Ik denk dat Roemenië er niet op zit te wachten, bovendien gaan de vluchtelingen dat niet vrijwillig doen.
Als ze dan direct kunnen door hobbelen richting Dld, dan doen ze dat misschien. Als ze de vluchtelingen zelf moeten opvangen en de doorgang blijft gestremd dan doen ze dat niet, vrees ik.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Servië is niet blij met Hongarije, en Brussel is niet blij met Hongarije. Ik denk dat het veilige gevoel van het hek straks als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Grote kans dat Juncker al zit af te borrelen voor vandaag. Merkel zit voor de spiegel en Hollande heeft de steek van Napoleon op zijn hoofd gezet en ijsbeert in zijn ambstpaleis voor een openhaard.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al witte rook vanuit Brussel? Of zitten ze daar nog aan de afternoon tea?
Het is zo'n log apparaat dat een reactie niet eens mogelijk is op korte termijn blijkbaar. In Servië zullen de problemen wel echt schrijnend zijn, een ultimatum is meestal in dagen. Dit ultimatum kon je nog met veel moeite in uren benoemen, dat is wel opmerkelijk en zeker geen goed teken.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Grote kans dat Juncker al zit af te borrelen voor vandaag. Merkel zit voor de spiegel en Hollande heeft de steek van Napoleon op zijn hoofd gezet en ijsbeert in zijn ambstpaleis voor een openhaard.
bronquote:Czech PM says will insist on rejecting migrant quotas
PRAGUE: The Czech Republic is sticking to its position of rejecting any mandatory quota system for redistributing asylum-seekers among European Union member states, Prime Minister Bohuslav Sobotka said Tuesday ahead of EU meetings on the migration crisis.
The Czech Republic is among several central European countries to have sparred with Germany and others over accepting some of the hundreds of thousands of people flooding into Europe, mostly fleeing conflict and poverty in the Middle East, Africa and Asia.
EU interior ministers will discuss redistributing 120,000 migrants at a meeting in Brussels on Tuesday, and the dissenting countries may be outvoted on the issue under the EU's decision-making rules if there is no agreement.
"We will strictly reject any attempt to introduce some permanent mechanism of redistributing refugees," Sobotka told reporters. "We as well reject using a quota system in any temporary mechanism."
Ministers are trying to find consensus to avoid a vote that could alienate the bloc's eastern minority and cause further division.
Diplomats in Brussels set out a range of possible compromises being discussed on a proposal by the EU executive to take 120,000 asylum-seekers from Italy, Greece and Hungary and relocate them in other states according to a quota system.
Sobotka said he believed if the Czechs were outvoted, the system would not work as there was no legal mechanism to implement it.
"It can end in big ridicule for the European Commission and the countries supporting the system because there are no instruments how to, for example, how to keep refugees ... in countries where they never wanted to go."
Sobotka said the EU needed to focus on trying to find a solution to the war in Syria; helping in countries neighboring the crisis areas; protecting external borders; creating centers for asylum-seekers at EU borders and turning back economic migrants.
"Hongarije laat zien hoe het moet" "Hongarije beschermt de EU"quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:42 schreef Ali_boo het volgende:
Volgens rtl( de Kroatische staatstelevisie) zijn ze bereid het leger in te zetten als het gebeuren met de vluchtelingen uit de hand dreigt te lopen
Dit zeiden ze vorige week vrijdag ^^
Met een nieuwe ultimatum van de Servische kant word het nog onnodig spannend in die regio
Vast en zeker want alle migranten hebben dan weer de benen genomen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Gek eigenlijk, dat we straks daadwerkelijk in oorlog zijn. Burgers beseffen het nog niet echt maar over vijf jaar is Europa volledig onherkenbaar geworden.
Ik denk dat ze het best niet in het Nederlands kunnen praten, want hier snapt niemand iets vanquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:55 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Opacic en Miljenić : ' Terwijl Servië gedrag onprofessioneel Bajakova zal gesloten blijven '
Ik denk dat google translate niet het beste middel is om met dit soort dingen in te zetten. 1 woord verschil kan soms een normale zin omvormen tot een bedreigende zin.quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:57 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[ afbeelding ]
Google translate :
Hoewel het moeilijk voor te stellen dat de Raad ook de migrant crisis te bespreken, is een bijeenkomst waar de basisthema's strategische verdediging documenten
President Kolinda Grabar-Kitarović en premier Zoran Milanovic heet een bijeenkomst in het presidentiële paleis van de verdediging. Het is een gewone vergadering, waarin de strategische documenten met betrekking tot de verdediging te bespreken.
Hoewel het niet gebeuren als gevolg van de vluchtelingen crisis, is het moeilijk voor te stellen dat het niet zal een van de onderwerpen.
Premier Zoran Milanovic kwam niet aan de start van de sessie waarin ze verschenen de eerste vice-premier Vesna Pusic Parlement Speaker Josip Leko, minister van Financiën Boris LALOVAC General Drago Lovric en vice-minister van Defensie Ante Kotromanovic, Tafra.
President Grabar-Kitarović heeft besloten om een sessie te starten zonder een premier die nog kwamen 25 minuten te laat, en de zaal te praten over een mobiele telefoon.
Regeringswoordvoerder Nikola Jelic voorbijging vertelde verslaggevers dat de minister-president was laat omdat hij met Cerar had gesproken.
De regering vervolgens stuurde een verklaring en zegt dat de premier Zoran Milanovic vandaag opnieuw gesproken met de Sloveense premier Miro Cerar, de vluchtelingen crisis en de huidige situatie op de grond.
Premiers Milanovic en Cerar harmoniseren ook de opvattingen van de resolutie van de vluchtelingen crisis, die op de bijeenkomst van de Europese Raad op woensdag zal worden vertegenwoordigd.
Anders Milanovic Autoloze Dag besloten om te wandelen Mesnicka Street, waar hij wachtte op een officiële auto die hem vervoerd naar Pantovèak
Ik zat net midden in het verhaalquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:06 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
-edit-
je hebt gelijk...
repost dan ?quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zat net midden in het verhaal![]()
Lijkt mij beter dat Google Translate in het Engels gebruikt kan worden. Dat werkt vaak een stuk beter dan naar het Nederlands, want volgens mij voor veel talen gaat het naar bvb. Servisch -> Engels -> Nederlands.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat google translate niet het beste middel is om met dit soort dingen in te zetten. 1 woord verschil kan soms een normale zin omvormen tot een bedreigende zin.
Haha, merci. Wel lastig om de juiste informatie te halen, maar ik begrijp dat Merkel heeft bemiddeld en de druk van de ketel is?quote:
16.09 nieuwe update beschikbaar.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:12 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Bron voor tijdlijn en updates
Er staat ong het volgende: We raden de Serviërs aan om een toontje lager te zingen . We weten waarmee jullie bezig zijn . Dont be stupidquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het best niet in het Nederlands kunnen praten, want hier snapt niemand iets van
TOP !!quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:27 schreef Ali_boo het volgende:
Als er iets anders vertaald moet worden geef een gil
Klinkt intimiderend, bedanktquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er staat ong het volgende: We raden de Serviërs aan om een toontje lager te zingen . We weten waarmee jullie bezig zijn . Dont be stupid
Dan is iedereen natuurlijk boos op Servië omdat er dan in de landen voor Servië onverantwoorde situaties ontstaan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:25 schreef deedeetee het volgende:
Waarom doet Servië niks aan de stroom migranten ? Laat ze dan niet binnen als je ze er niet in wilt hebben. Beetje als doorgeefluik willen fungeren en dan klagen als het volgende land er niet blij mee is.
quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:29 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
TOP !!
![]()
Kun je die site een beetje in de gaten houden, en bij updates ff een korte samenvatting hier zetten?
Het slot had er al bij Griekenland op gemoeten. Ongelooflijk dat niemand dit zag aankomen. Open uitnodigingen vanuit Duitsland en dit.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klinkt intimiderend, bedankt
[..]
Dan is iedereen natuurlijk boos op Servië omdat er dan in de landen voor Servië onverantwoorde situaties ontstaan.
Npquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:29 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
TOP !!
![]()
Kun je die site een beetje in de gaten houden, en bij updates ff een korte samenvatting hier zetten?
Ze hebben de titel inmiddels verandertquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
Dan is iedereen natuurlijk boos op Servië omdat er dan in de landen voor Servië onverantwoorde situaties ontstaan.
Nou én ? De onverantwoorde situaties ontstaan door de migranten. Daar moet eens een stop op gezet worden.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
Dijsselbloem, Merkel, Hollande, Rutte en die oude bok op Financien in Duitsland hadden die Griekse premier tijdens die top aardig vernederd volgens mij. misschien dat ze daarom niet zo veel hebben gedaan. De uitnodiging van Merkel kwam toch toen het allemaal al aardig op gang gekomen was?quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:43 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het slot had er al bij Griekenland op gemoeten. Ongelooflijk dat niemand dit zag aankomen. Open uitnodigingen vanuit Duitsland en dit.
Echt heel tof dat je ons op de hoogte wilt houden...quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:44 schreef Ali_boo het volgende:
Nu staat er: We raden de Serviers aan om een toontje lager te zingen , ga kleuren broeder
Iedereen moet direct stoppen met oorlog maken.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou én ? De onverantwoorde situaties ontstaan door de migranten. Daar moet eens een stop op gezet worden.
Alsof al die migranten uit een oorlogs gebied komenquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Iedereen moet direct stoppen met oorlog maken.
Oké, dus dan nemen we geen mensen meer op die vluchten voor een oorlog omdat er ook mensen tussen zitten die niet vluchten voor een oorlog?quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Alsof al die migranten uit een oorlogs gebied komen
Klopt, ik ben Servisch gaan lezen, begrijp ik meer van...quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kap met die google translate, niemand begrijpt daar wat van
Goed dat ze in elk geval overleggen, en elkaar wat tegemoet lijken te komen. Al is dit geen oplossing nog. Hoeveel vluchtelingen zijn er nu in Servië ongeveer?quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:16 schreef Ali_boo het volgende:
Om 17.00 uur was er telefonisch contact tussen de Kroatische premier Zoran Milanović en de Servische premier Aleksandar Vučić
Er is afgesproken dat vrachtwagens met bederfelijke goederen doorgang krijgen . De douane zal het vervoer van goederen extra in de gaten houden
Het gaat om de grenspost Bajakovo
Niemand komt hier aan op de vlucht. Dat heet geen vlucht meer als je al vele veilige kilometers achter de rug hebt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oké, dus dan nemen we geen mensen meer op die vluchten voor een oorlog omdat er ook mensen tussen zitten die niet vluchten voor een oorlog?
Nou, dat komt uit, er zitten al miljoenen in Libanon en in Turkije. Met name Libanon is opmerkelijk. Het land is kleiner dan Nederland, heeft een stuk minder inwoners en ze doen het gewoon.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Niemand komt hier aan op de vlucht. Dat heet geen vlucht meer als je al vele veilige kilometers achter de rug hebt.
Selecteren aan de grens. En als ik het voor het zeggen had zouden we de Syriërs sws gewoon in hun eigen regio helpen. Niet hier.
Er worden geen aantallen genoemd. Het enige wat ze te melden hadden is dat duizenden mensen wachten om de grens over te stekenquote:Op dinsdag 22 september 2015 17:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Goed dat ze in elk geval overleggen, en elkaar wat tegemoet lijken te komen. Al is dit geen oplossing nog. Hoeveel vluchtelingen zijn er nu in Servië ongeveer?
De regio is groter dan Libanon en Turkije.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, dat komt uit, er zitten al miljoenen in Libanon en in Turkije. Met name Libanon is opmerkelijk. Het land is kleiner dan Nederland, heeft een stuk minder inwoners en ze doen het gewoon.
Maar de grenzen zijn daar blijkbaar bereikt. Of de kampen zijn zo vol dat de omstandigheden niet meer menselijk te noemen zijn. Niet blootstaan aan besmettelijke ziektes zie ik persoonlijk ook onder veiligheid. Met honderdduizend mensen in een kamp zonder enig uitzicht levert ook situaties op die je niet veilig kunt noemen.
quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er worden geen aantallen genoemd. Het enige wat ze te melden hadden is dat duizenden mensen wachten om de grens over te steken
En dat er afgelopen nacht 2.400 vluchtelingen zijn overgebracht naar verschillende kampen
De eerste berichten zijn gematigd positief al moet ik erbij vermelden dat men de ''balkan temperament '' niet moet onderschattenquote:Op dinsdag 22 september 2015 17:37 schreef Ryan3 het volgende:
Loopt het nou met een sisser af, begrijp ik dat goed?
En die landen moeten gewoon veel meer hulp krijgen. De situatie is daar regelmatig nijpend las ik. Dat vind ik een schreeuwend schandaal.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, dat komt uit, er zitten al miljoenen in Libanon en in Turkije. Met name Libanon is opmerkelijk. Het land is kleiner dan Nederland, heeft een stuk minder inwoners en ze doen het gewoon.
Maar de grenzen zijn daar blijkbaar bereikt. Of de kampen zijn zo vol dat de omstandigheden niet meer menselijk te noemen zijn. Niet blootstaan aan besmettelijke ziektes zie ik persoonlijk ook onder veiligheid. Met honderdduizend mensen in een kamp zonder enig uitzicht levert ook situaties op die je niet veilig kunt noemen.
Kan m'n plunjezak weer op de zolder gooien wrs.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De eerste berichten zijn gematigd positief al moet ik erbij vermelden dat men de ''balkan temperament '' niet moet onderschatten
Een verkeerde blik of woord en het loopt weer zwaar uit de hand
Het probleem was toch de immigranten die in Servië waren en niet of fruit over de grens kon? Zolang Kroatië en Hongarije de grenzen dicht houden zullen de immigranten zich in Servië opkroppen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Goed dat ze in elk geval overleggen, en elkaar wat tegemoet lijken te komen. Al is dit geen oplossing nog. Hoeveel vluchtelingen zijn er nu in Servië ongeveer?
Er worden daar mensen zo goed mogelijk geholpen volgens mij, en dat kun je van veel andere landen niet zeggen.quote:
Omdat de kans dat jij door een jihadist voor je raap geschoten wordt kleiner is dan dat je bij het klussen om het leven komt. Begrijp dat nou, het is een calculated risk.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:56 schreef vigen98 het volgende:
Waarom vechten ze onder elkaar terwijl er gewoon jihadisten gemakkelijk Europa binnenkomen, ze moeten als een team samenwerken en deze mensen weren.
Goeie zaak, zou ook wel schandalig zijn als ze er tegen zouden stemmen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:12 schreef Ali_boo het volgende:
Migrant crisis: Disputed EU relocation plan voted in
European interior ministers have agreed a deal to relocate 120,000 migrants across the continent in a vote passed by a significant majority.
Under the plan, migrants will be moved from Italy, Greece and Hungary to other countries in the EU.
Romania, the Czech Republic, Slovakia and Hungary voted against accepting mandatory quotas.
http://www.bbc.com/news/world-europe-34329825
But a large majority of EU member states backed the plan, which will take effect over the next two years.
De vluchtroute naar het zuiden is bijna niet te doen vanuit Aleppo of Kobani, maar dat terzijde. Als er geen plaats meer is, en andere landen willen niet dan is ze opnemen een beter alternatief dan ze te laten sterven.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:41 schreef marsan het volgende:
[..]
De regio is groter dan Libanon en Turkije.
De golfstaten en saoedie arabie mogen bv meer doen dan terroristen in Syrië steunen en aanbieden moskeetjes te financieren in Duitsland bv
Nee je moet Syrië binnenvallen en daar veilige plaatsen creëren. Maar Obama is te dom hiervoor. Amerika en de wereld snakken naar een republikein.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De vluchtroute naar het zuiden is bijna niet te doen vanuit Aleppo of Kobani, maar dat terzijde. Als er geen plaats meer is, en andere landen willen niet dan is ze opnemen een beter alternatief dan ze te laten sterven.
Wtf man je beseft toch wel wat je zegt? Wil je een dictatuur ofzo. Wat zijn dat voor nazi praktijkenquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:18 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Goeie zaak, zou ook wel schandalig zijn als ze er tegen zouden stemmen.
En nu gelijk flinke financiele sancties tegen de weigeraars, en met dat geld de welwillende landen helpen met goede opvang.
Om eerlijk te zijn heb ik nog liever sancties en geen vluchtelingen dan vluchtelingen + een zak geld hoor. En ik dat die Oost-Europezen daar niet anders over denken. Bovendien zit je dan ook nog met de volgmigratie van een erkende asielzoeker (vrouwen, kinderen, neven, nichten) wat op korte én lange termijn ook handen vol kost.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:18 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Goeie zaak, zou ook wel schandalig zijn als ze er tegen zouden stemmen.
En nu gelijk flinke financiele sancties tegen de weigeraars, en met dat geld de welwillende landen helpen met goede opvang.
Met Nazi vergelijken is een beetje vreemd en een zwaktebod. Volgens mij was het beleid van de Nazi's er niet echt op gericht om financiële sancties op te leggen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:23 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wtf man je beseft toch wel wat je zegt? Wil je een dictatuur ofzo. Wat zijn dat voor nazi praktijken
Ja, en wat denk jij dat die Oost-Europeanen zeggen?quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Met Nazi vergelijken is een beetje vreemd en een zwaktebod. Volgens mij was het beleid van de Nazi's er niet echt op gericht om financiële sancties op te leggen.
Het wel innen van subsidies, maar niet thuis geven op dit soort momenten schiet absoluut niet op. Het wel profiteren van arbeidsmigratie, maar niet iemand in je eigen land op willen nemen.... Eigenlijk moet je dat soort bondgenoten helemaal niet willen hebben.
Dan kunnen we afscheid van elkaar nemen, scheelt een berg geld. En hoe profiteren wij van de goedkope Oostblokkers? Elke euro die ze overhouden gaat mee naar huisquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:33 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ja, en wat denk jij dat die Oost-Europeanen zeggen?
Eerst profiteren van onze goedkope arbeidskrachten en dan ons nog verplichten vluchtelingen op te nemen. Eigenlijk moet je dat soort bondgenoten helemaal niet willen hebben!
Wow, is dat Yasmin23?quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan gaan onze bedrijven failliet met hun hoge lonenquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan kunnen we afscheid van elkaar nemen, scheelt een berg geld. En hoe profiteren wij van de goedkope Oostblokkers? Elke euro die ze overhouden gaat mee naar huis
Kunnen al onze vrachtwagenchauffeurs ook weer lekker aan de slag
Als het minimum loon voor laaggeschoolde banen, of een stuk daarboven al te veel is, is het bedrijf toch al ongezond.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:38 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dan gaan onze bedrijven failliet met hun hoge lonen
De EU neemt haar eigen regels nooit serieus als het Frankrijk of Duitsland zo uitkomt, maar nu ze de gevolgen van hun eigen beleid moeten dragen is het ineens een grof schandaal als de buurlanden daar geen zin in hebben. "Vrijwillig" duizenden en duizenden mensen opnemen of anders sancties. Rot toch even lekker op zeg.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het wel innen van subsidies, maar niet thuis geven op dit soort momenten schiet absoluut niet op. Het wel profiteren van arbeidsmigratie, maar niet iemand in je eigen land op willen nemen.... Eigenlijk moet je dat soort bondgenoten helemaal niet willen hebben.
lolquote:
Wel consequent toepassen dan natuurlijk. Maar ook in je privé sfeer heb je niks aan vrienden die er niet voor je zijn als je ze nodig hebt. Ook niet aan collega's die zich altijd ziek melden als er belangrijke beslissingen moeten worden gemaakt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
De EU neemt haar eigen regels nooit serieus als het Frankrijk of Duitsland zo uitkomt, maar nu ze de gevolgen van hun eigen beleid moeten dragen is het ineens een grof schandaal als de buurlanden daar geen zin in hebben. "Vrijwillig" duizenden en duizenden mensen opnemen of anders sancties. Rot toch even lekker op zeg.
Ik heb alleen oog voor Yasmin.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
lol
Dacht dat er behoefte was aan pics van Servische vrouwen
Maar nee dat is niet Yasmin 23
Sorry for raising false hope
Als mijn vrienden tien zwervers in mijn huis willen stallen kunnen ze ook de tering krijgen. En collega's die een project opkloten en mij de rotzooi op willen laten ruimen hetzelfde.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wel consequent toepassen dan natuurlijk. Maar ook in je privé sfeer heb je niks aan vrienden die er niet voor je zijn als je ze nodig hebt. Ook niet aan collega's die zich altijd ziek melden als er belangrijke beslissingen moeten worden gemaakt.
Doe niet zo dramatisch.... Ze komen hierheen voor een betere toekomst niet omdat ze in de regio anders sterven hoor. Maar een tentenkamp is natuurlijk ook geen pretje. En je eigen oorlog uitvechten is ook niet alles. Dus : op naar het ontwikkelde westen. Dat is mss ff een barre tocht maar dan héb je ook wat.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De vluchtroute naar het zuiden is bijna niet te doen vanuit Aleppo of Kobani, maar dat terzijde. Als er geen plaats meer is, en andere landen willen niet dan is ze opnemen een beter alternatief dan ze te laten sterven.
Dat ontwikkelde valt reuze tegenquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch.... Ze komen hierheen voor een betere toekomst niet omdat ze in de regio anders sterven hoor. Maar een tentenkamp is natuurlijk ook geen pretje. En je eigen oorlog uitvechten is ook niet alles. Dus : op naar het ontwikkelde westen. Dat is mss ff een barre tocht maar dan héb je ook wat.
Hier in Apeldoorn zitten ze vanaf vrijdag ook weer in een tentenkampquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch.... Ze komen hierheen voor een betere toekomst niet omdat ze in de regio anders sterven hoor. Maar een tentenkamp is natuurlijk ook geen pretje. En je eigen oorlog uitvechten is ook niet alles. Dus : op naar het ontwikkelde westen. Dat is mss ff een barre tocht maar dan héb je ook wat.
De minder ontwikkelde landen trekken ze niet voor niks doorheen. Daar trekken ze de neus voor op. En ze zijn er ook niet erg welkom.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat ontwikkelde valt reuze tegen
We hebben wel in Nederland ontwikkelde tenten he. Dat hebben ze daar niet, daar lekken de tenten. En de belastingbetaler maar betalen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier in Apeldoorn zitten ze vanaf vrijdag ook weer in een tentenkamp
Maar het zal niet lang duren. Niet zoals in hun eigen regio.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier in Apeldoorn zitten ze vanaf vrijdag ook weer in een tentenkamp
Moet ik dit nu echt serieus nemen ?quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We hebben wel in Nederland ontwikkelde tenten he. Dat hebben ze daar niet, daar lekken de tenten. En de belastingbetaler maar betalen.
Dat laat ik aan jouquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Moet ik dit nu echt serieus nemen ?
1000 dollar betalen voor een boottochtje vanuit turkije is de noordelijke route.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maximaal een half jaar geloof ik. En dan zul je maar te horen krijgen 'euh sorry, maar je bent door de EU toegewezen aan Hongarije'quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar het zal niet lang duren. Niet zoals in hun eigen regio.
Dat gaat een macabere loterij worden inderdaadquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maximaal een half jaar geloof ik. En dan zul je maar te horen krijgen 'euh sorry, maar je bent door de EU toegewezen aan Hongarije'
quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
lol
Dacht dat er behoefte was aan pics van Servische vrouwen Maar nee dat is niet Yasmin 23
Sorry for raising false hope
Dat soort types zitten er helaas ook bijquote:
Wat voor actie kan hij doen? Met tanks hun grenzen openen? Kroatië mag toch zelf hun grenzen sluiten als ze dat willen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:58 schreef Ali_boo het volgende:
Aleksandar Vučić zegt geen actie te ondernemen tegen Kroatië tot morgen middernacht
Wat er tot morgen middernacht moet veranderen meld die er niet bij
Vucic noemt het sluiten van de grenzen een regelrechte provocatie naar Serviëquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat voor actie kan hij doen? Met tanks hun grenzen openen? Kroatië mag toch zelf hun grenzen sluiten als ze dat willen.
Deed Servië dat maar met hun zuidgrens. Vorige week was Servië nog woest op Hongarije, omdat de Servisch-Hongaarse grens werd gesloten. Nu zijn ze weer maatjes na onderhandelingen en richt Servië zijn pijlen op Kroatië, samen met Hongarije:quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat voor actie kan hij doen? Met tanks hun grenzen openen? Kroatië mag toch zelf hun grenzen sluiten als ze dat willen.
Oehlalal, die mogen wel naar mijn bed vluchtenquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Иди на хуйquote:Op dinsdag 22 september 2015 22:38 schreef berko13 het volgende:
BOM OP BELGRADO
als ze niet kalmeren
Hoezo ultranationalistisch? Ze zetten de grenzen wagewijd open en laten Europa overstromen terwijl ze net als de Hongaren Europa zouden moeten verdedigen!quote:Op woensdag 23 september 2015 00:49 schreef Sjors. het volgende:
[..]
Иди на хуй
Ultranationalistische landen zoals servie spelen geen spelletjes, kan hier nog een hoop van geleerd worden.
Geef ze maar geld danquote:Op woensdag 23 september 2015 01:25 schreef berko13 het volgende:
[..]
Hoezo ultranationalistisch? Ze zetten de grenzen wagewijd open en laten Europa overstromen terwijl ze net als de Hongaren Europa zouden moeten verdedigen!
Ze moeten een hek bouwen net als de Hongaren.
Rutte moet nietsquote:Op woensdag 23 september 2015 11:47 schreef berko13 het volgende:
[..]
Moet Rutte doen hé ik heb geen geld
Ja hoor, ik denk dat ze in Warschau echt tranen van frustatie hebben gehad toen ze hier tegen een loon dat een factor 4 hoger ligt dan in hun geboorteland aan de slag konden. Hoe durft de EU hen zo'n onrecht aan te doenquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:33 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ja, en wat denk jij dat die Oost-Europeanen zeggen?
Eerst profiteren van onze goedkope arbeidskrachten en dan ons nog verplichten vluchtelingen op te nemen. Eigenlijk moet je dat soort bondgenoten helemaal niet willen hebben!
Ultranationalistisch als in pro-servisch tevens zou ik niet weten waarom zij de grenzen dicht zouden moeten houden. Dan zouden zij opgescheept zitten met problemen van de EU.quote:Op woensdag 23 september 2015 01:25 schreef berko13 het volgende:
[..]
Hoezo ultranationalistisch? Ze zetten de grenzen wagewijd open en laten Europa overstromen terwijl ze net als de Hongaren Europa zouden moeten verdedigen!
Ze moeten een hek bouwen net als de Hongaren.
Die de stroom misschien wel gaat indammen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat gaat een macabere loterij worden inderdaad
Prima, maar dan moeten ze ook niet janken als de EU wel z'n grenzen dicht doet en Servië met de asielzoekers blijft zitten.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:31 schreef Sjors. het volgende:
[..]
Ultranationalistisch als in pro-servisch tevens zou ik niet weten waarom zij de grenzen dicht zouden moeten houden. Dan zouden zij opgescheept zitten met problemen van de EU.
Als er in Nederland een oorlog is die de helft zo gruwelijk is als in Syrië zou ik 5000 euro betalen en mijn leven riskeren om in de Baltische staten te wonen ja. Dit is de makkelijkste vraag die ik op dit forum gesteld heb gekregen.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die de stroom misschien wel gaat indammen.
Want ga jij ¤5000 dokken en je leven riskeren om in de Baltische staten te wonen?
Verder verspreid je de pijn over een groot aantal landen. Overigens zijn het aantallen waarvan je je moet afvragen waarom men moeilijk doet.
Ik vind dit op zich een gouden zet van de EU.
quote:Op woensdag 23 september 2015 19:27 schreef Toefjes het volgende:
Dit is de makkelijkste vraag die ik op dit forum gesteld heb gekregen.
twitter:RT_com twitterde op donderdag 24-09-2015 om 00:24:31BREAKING: EU #refugee & #migrant crisis: Serbia bans all cargo vehicles, goods from #Croatia http://t.co/goLhguzzNl http://t.co/JsLIgOsdyW reageer retweet
http://uk.reuters.com/art(...)dUKD0N0ZF00I20150923quote:Serbia has banned the entry of all Croatian-registered cargo vehicles and Croatian goods in retaliation for border restrictions imposed by Croatia over the flow of migrants across their joint border, Interior Minister Nebojsa Stefanovic said.
"From this moment, the Serbian police will not allow the entry through any border crossing any cargo vehicle registered in Croatia nor any truck carrying goods made in Croatia," Stefanovic told reporters.
Ook als je daarvoor al in het veilige Turkije zit? Want ze vluchten helemaal niet uit een oorlogssituatie. Ze gaan door tig veilige landen.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als er in Nederland een oorlog is die de helft zo gruwelijk is als in Syrië zou ik 5000 euro betalen en mijn leven riskeren om in de Baltische staten te wonen ja. Dit is de makkelijkste vraag die ik op dit forum gesteld heb gekregen.
Allereerst, hoe veilig ben je in Turkije waar een gevaarlijke gek alleenheerser wil worden, je oude vijanden 1 grens verwijderd zijn en die zelfde leider zich meer bekommert om de Koerden en zich niet echt heel druk maakt om de IS. Ben je over een half jaar nog wel veilig, in een conflict waar bijna dagelijks ontwikkelingen te melden zijn?quote:Op donderdag 24 september 2015 13:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ook als je daarvoor al in het veilige Turkije zit? Want ze vluchten helemaal niet uit een oorlogssituatie. Ze gaan door tig veilige landen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |