abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156276810
Misschien drukte ik mij ietwat onhandig uit :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156276812
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:31 schreef Cruseder4 het volgende:
Hetgeen mij het meest tegen de borst stuit is de boete die landen als Duitsland in willen voeren om landen die geen asielzoekers binnen willen halen haast te dwingen om het wel te doen.
Dan betalen ze die boete gewoon niet... Ik zie de EU een land als bijv Hongarije niet haar lidmaatschap ontnemen. Dreigen doet de EU al steeds.
Leipe shit ouwe
pi_156276837
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 19:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nouja ik wil maar zeggen dat dat filmpje een grote provluchtelingen propaganda is.

En dat vind ik niet zo sjiek eigenlijk. Beter belichten ze ook de problemen. En dat doen ze niet. Want het is allemaal hossanna en dat moeten we vooral met zijn allen denken.
Het is een opsomming van feiten niet meer en niet minder, ik heb expres geen tragisch filmpje uitgezocht met dode kindertjes .. maar ook dit is blijkbaar niet goed.
pi_156276868
En niemand zegt dat het een lolletje is, want dat is het nou eenmaal niet.

Oorlog is nooit een lolletje.
pi_156277011
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:06 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Dan betalen ze die boete gewoon niet... Ik zie de EU een land als bijv Hongarije niet haar lidmaatschap ontnemen. Dreigen doet de EU al steeds.
Ach, inderdaad, de Europese vereniging van christendemocraten (waar bijv. het CDA in zit) heeft niet eens de ballen om Fidesz uit hun clubje/fractie te gooien. Terwijl dat nog een stuk minder serieuze stap is dan een schorsing van het EU-lidmaatschap.
pi_156277110
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:06 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Ze dreigen al met het intrekken van Europese subsidies. Dat is niet zo moeilijk uit te voeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 21 september 2015 @ 19:22:21 #107
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_156277213
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze dreigen al met het intrekken van Europese subsidies. Dat is niet zo moeilijk uit te voeren.
Die krijgen ze dan wel van de VS of Poetin. Het zal in ieder geval niet veel indruk maken.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_156277277
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom een Rutte niet gewoon een officieel statement afgeeft. Wel zo netjes richting burgers, vrijwilligers, organisaties etc.
Zelfs een 'gaat u maar rustig slapen' kan er niet van af.
  maandag 21 september 2015 @ 19:25:57 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156277308
Ook Finland gaat strengere grenscontroles doen

quote:
Tot nu toe zijn dit jaar 12.000 asielzoekers Finland binnengekomen, vooral afkomstig uit Irak. Vorig jaar nam het land in totaal 3600 vreemdelingen op. In de afgelopen dagen kwamen vijfhonderd vluchtelingen aan in Tornio, in de buurt van de poolcirkel.
Wel respect voor die mensen die helemaal tot aan de poolcirkel gelopen zijn vanaf Turkije.
pi_156277374
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die mensen hebben al genoeg ellende meegemaakt, dus nee.
Al die mensen je asielvrienden noemen is net zo dom als roepen dat het allemaal IS-strijders zijn.
Ik heb er liever een meer realistische kijk op.

Een groot gedeelte van deze mensen, mogelijk zelfs de meerderheid, is gevlucht vanwege het geweld in hun woongebied. Ze zijn niet gestopt in een gebied waar ze opvang konden krijgen en veilig zijn, maar ze zijn door gereisd naar Nederland vanwege financiële motieven. Dat neem ik eigenlijk vooral de West-Europese landen kwalijk die dat ongelimiteerd faciliteren en soms zelfs aanmoedigen.
Deze mensen zijn in mijn ogen opportunistische vluchtelingen.

Een andere grote groep zijn mensen die puur vanwege economische reden hierheen komen en meestal de boel bedriegen. Dat zijn gewoon gelukszoekers waar veel harder tegenop getreden mag worden. Ze verpesten het trouwens voor de mensen die zulke hulp wel nodig heeft.

En een kleine groep zijn ronduit gevaarlijke criminelen of terroristen die misbruik maken van andermans ellende.

Dat is een heel wat realistischer beeld dan iedereen je asielvrienden te noemen.
pi_156277381
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook Finland gaat strengere grenscontroles doen

[..]

Wel respect voor die mensen die helemaal tot aan de poolcirkel gelopen zijn vanaf Turkije.
Dan kan Rusland dus wrs. ook op het lijstje "Wij laten ze door want ze willen toch niet bij ons blijven en jullie zoeken het verder maar uit"-landen? :P
pi_156277414
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:22 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Die krijgen ze dan wel van de VS of Poetin. Het zal in ieder geval niet veel indruk maken.
Waarvoor zouden die ineens Europese subsidies gaan geven aan die landen?
pi_156277497

"Stay here in Slovenia? Anyone living here is in poor state"

Heerlijk die wereldkennis van onze geliefde vluchtelingen die exact de economische draagkracht van een land kunnen ontrafelen en dat als grondslag kunnen gebruiken voor een weloverwogen keuze. Kunnen er niet een paar bij onze banken gaan werken?
pi_156277527
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarvoor zouden die ineens Europese subsidies gaan geven aan die landen?
Ik denk dat Poetin het wel leuk zou vinden om de invloedssfeer van Rusland wat meer westwaarts te laten gaan. Beetje Oekraine 2.0 zeg maar...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_156277553
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Al die mensen je asielvrienden noemen is net zo dom als roepen dat het allemaal IS-strijders zijn.
Ik heb er liever een meer realistische kijk op.

Een groot gedeelte van deze mensen, mogelijk zelfs de meerderheid, is gevlucht vanwege het geweld in hun woongebied. Ze zijn niet gestopt in een gebied waar ze opvang konden krijgen en veilig zijn, maar ze zijn door gereisd naar Nederland vanwege financiële motieven. Dat neem ik eigenlijk vooral de West-Europese landen kwalijk die dat ongelimiteerd faciliteren en soms zelfs aanmoedigen.
Deze mensen zijn in mijn ogen opportunistische vluchtelingen.

Een andere grote groep zijn mensen die puur vanwege economische reden hierheen komen en meestal de boel bedriegen. Dat zijn gewoon gelukszoekers waar veel harder tegenop getreden mag worden. Ze verpesten het trouwens voor de mensen die zulke hulp wel nodig heeft.

En een kleine groep zijn ronduit gevaarlijke criminelen of terroristen die misbruik maken van andermans ellende.

Dat is een heel wat realistischer beeld dan iedereen je asielvrienden te noemen.
Ik beschouw die mensen als mijn asielvrienden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156277557
Nóg meer halalslachten, nog meer paarden en koeien die levend de keel worden doorgezaagd. Ik wacht op een protest van de Partij voor de Dieren.
pi_156277566
Nemephis,, Toefjes, Pompom en Koosvogels jullie gaan toch zeker wel helpen?
pi_156277579
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:33 schreef Loekie1 het volgende:
Nóg meer halalslachten, nog meer paarden en koeien die levend de keel worden doorgezaagd.
In België is dat sektarisch ritueel al verboden, nu in Nederland nog.
pi_156277589
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Nemephis,, Toefjes, Pompom en Koosvogels jullie gaan toch zeker wel helpen?
In de halalslachterij?
pi_156277614
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In de halalslachterij?
:')
pi_156277652
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:33 schreef Loekie1 het volgende:
Nóg meer halalslachten, nog meer paarden en koeien die levend de keel worden doorgezaagd. Ik wacht op een protest van de Partij voor de Dieren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 21 september 2015 @ 19:37:41 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156277664
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan kan Rusland dus wrs. ook op het lijstje "Wij laten ze door want ze willen toch niet bij ons blijven en jullie zoeken het verder maar uit"-landen? :P
Of ze ook via Rusland komen weet ik niet. Ik had niet het hele bericht gequote, de meesten komen Finland binnen via Zweden.
pi_156277705
Er moeten met spoed tien nieuwe halalslachterijen geopend worden. Tienduizend Nederlandse koeien en paarden zijn al apart gezet. Dat is ook het nieuws dat u niet hoort.
pi_156277792
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:39 schreef Loekie1 het volgende:
Er moeten met spoed tien nieuwe halalslachterijen geopend worden. Tienduizend Nederlandse koeien en paarden zijn al apart gezet. Dat is ook het nieuws dat u niet hoort.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_156277836
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

In België is dat sektarisch ritueel al verboden, nu in Nederland nog.
Is het er al doorheen?
Dat komt nu allemaal naar NL toe, denk ik...
I´m back.
pi_156277846
quote:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_156277866
quote:
Moeten sws een zooi moskeeën bij gebouwd worden de komende jaren...
I´m back.
pi_156277926
quote:
ga er een topic over openen :')
pi_156278016
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:46 schreef FANN het volgende:

[..]

ga er een topic over openen :')
Oh please. Er zijn al genoeg vluchtelingen/islam bashtopics waar deze opmerking gewoon in gecopy/paste kan worden :')
pi_156278094
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 19:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh please. Er zijn al genoeg vluchtelingen/islam bashtopics waar deze opmerking gewoon in gecopy/paste kan worden :')
Nou ja dat mens ziet gezichten in paprika's dus helemaal tof is ze ook niet :')

CUL / Gezicht in paprika
pi_156278313
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:51 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou ja dat mens ziet gezichten in paprika's dus helemaal tof is ze ook niet :')

CUL / Gezicht in paprika
pi_156278345
quote:
15s.gif Op maandag 21 september 2015 19:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ze vond het Ontzettend komisch! hoor...
pi_156278356
Maar goed... kunnen we weer ontopic?
pi_156278532
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:59 schreef FANN het volgende:
Maar goed... kunnen we weer ontopic?
Wat in mijn opinie is; hoe kunnen we bijdragen aan een oplossing waardoor al die mensen geen reden meer hebben om te vluchten. Ipv steeds maar weer te herhalen dat ze wel/niet* hier welkom zijn.

*kies een optie, er is geen compromis mogelijk.
pi_156278735
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat in mijn opinie is; hoe kunnen we bijdragen aan een oplossing waardoor al die mensen geen reden meer hebben om te vluchten. Ipv steeds maar weer te herhalen dat ze wel/niet* hier welkom zijn.

*kies een optie, er is geen compromis mogelijk.
Tja, hulp bieden in de regio... maar dan nog... het zijn er gewoon teveel, die tentenkampen daar
zitten overvol, sommige mensen zitten daar al járen en die willen natuurlijk ook een beter leven,
kwalijk nemen kan je het ze niet, grenzen dichtgooien ook niet, kan je wel willen en wel proberen,
maar komen doen ze toch wel...

Ja,de enige manier om de vluchtelingenstroom te stoppen is de oorlog beeïndigen, maar hoe doe je dat?

Dus voorlopig is er geen optie nee, die mensen komen uit een oorlogsgebied, je kan ze moeilijk allemaal verzuipen, ook al zouden sommige mensen hier dat het liefste doen...
pi_156278765
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:28 schreef Igen het volgende:
Ah, hier komt de aap uit de mouw. :')
Alle ellende in de wereld komt door overbevolking en islam. Islamitische en Afrikaanse landen veroorzaken deze ellende. Bij een nieuw vluchtelingenverdrag moeten deze landen uitgesloten worden. Met landen waar ze hun eigen nest bevuilen kunnen we wel bezig blijven.

quote:
Dit is nou de reden dat je moslims uit je land moet houden.
pi_156278790
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alle ellende in de wereld komt door overbevolking en islam. Islamitische en Afrikaanse landen veroorzaken deze ellende. Bij een nieuw vluchtelingenverdrag moeten deze landen uitgesloten worden. Met landen waar ze hun eigen nest bevuilen kunnen we wel bezig blijven.

[..]

En hooligans.
pi_156278799
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En hooligans.
_O-
  maandag 21 september 2015 @ 20:14:53 #139
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156278819
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En hooligans.
De hooligans zijn inmiddels weer thuis, dit kutvolk struint nog steeds de straten af opzoek naar spul wat ze kunnen vernielen.
pi_156278831
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]
Mooi, want dat filmpje komt uit 2011 en dat zijn geen moslims. Maar goed, gelukkig kijk jij dwars door de propaganda van (s)linksch heen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156278900
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 20:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mooi, want dat filmpje komt uit 2011 en dat zijn geen moslims. Maar goed, gelukkig kijk jij dwars door de propaganda van (s)linksch heen.
In 2011 waren er in Duitsland geen moslims?
Dit filmpje is schokkend.
pi_156278988
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In 2011 waren er in Duitsland geen moslims?
Dit filmpje is schokkend.
Dat filmpje is een stapel linkse radicalen die rellen, Antifa.

Kijk die haatbaarden dan! Schuld van de moslims, zoals gebruikelijk!!
pi_156279019
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 20:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat filmpje is een stapel linkse radicalen die rellen, Antifa.

[ afbeelding ]

Kijk die haatbaarden dan! Schuld van de moslims, zoals gebruikelijk!!
Die voorste vrouw heeft haar burqa niet goed aangetrokken.
pi_156279054
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 20:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die voorste vrouw heeft haar burqa niet goed aangetrokken.
Een minuut na deze foto is zij dan ook verkracht en onthoofd. Classic booslims.
pi_156279142
Links die links de schuld geeft om moslims te beschermen. Het moet niet gekker worden.
pi_156279257
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Links die links de schuld geeft om moslims te beschermen. Het moet niet gekker worden.
Oke Jan, je kan ook gewoon toegeven dat je in een nepfilmpje getrapt bent hoor. Kan de beste overkomen.
pi_156279273
quote:
15s.gif Op maandag 21 september 2015 20:12 schreef FANN het volgende:

[..]

Tja, hulp bieden in de regio... maar dan nog... het zijn er gewoon teveel, die tentenkampen daar
zitten overvol, sommige mensen zitten daar al járen en die willen natuurlijk ook een beter leven,
kwalijk nemen kan je het ze niet, grenzen dichtgooien ook niet, kan je wel willen en wel proberen,
maar komen doen ze toch wel...

Ja,de enige manier om de vluchtelingenstroom te stoppen is de oorlog beeïndigen, maar hoe doe je dat?

Dus voorlopig is er geen optie nee, die mensen komen uit een oorlogsgebied, je kan ze moeilijk allemaal verzuipen, ook al zouden sommige mensen hier dat het liefste doen...

Makkelijk niet, idd. Zelfs zeer moeilijk. Maar niet onmogelijk. Just out the top of my hat....

Diplomatiek overleg openen tussen Assad en de rebellen die niet zo extremistisch zijn dat ze een kalifaat willen stichten maar slechts de hervormingen die werden gevraagd in het begin van het conflict. Hervorming kan altijd over gepraat worden. Zeker door Assad, die gewoon ziet dat zijn leger uitgeput, slecht gemotiveerd en feitelijk slechts een schim is van wat het was is.

De vluchtelingen in de regio daadwerkelijk gedegen opvang geven. Een land als Libanon bestaat ondertussen voor 25% uit vluchtelingen, dat land kan dat niet aan. Hulp bieden, zowel financieel als met mankracht en materiaal. En dan bedoel ik ook veel. Opvang, scholing, medicatie, zorgverlening en vrijetijdsbesteding, alles.

IS en Al-Nusra zijn een stel oncontroleerbare idioten. Een paar raketten op ze gaat ze niet stoppen, maar zorgt juist voor meer aanmeldingen voor ze. Zet voeten aan de grond. Veel voeten. Zorg dat je een samenwerkingsverbond krijgt met de landen in de regio. IS is niet zo sterk als het lijkt. Een goed georganiseerde krijgsmacht kan ze tegenhouden met gemak. Wees alleen bereid troepen daar te laten voor meerdere jaren.

Bouw het land op. Zelfs als de bommen nog vallen, zien dat wegen hersteld worden, winkels heropend worden is een enorme psychologische boost. Laat zien dat je er niet bent om je wil op te leggen of om te slopen, zoals in Irak gebeurde. In Irak lieten we een machtsvaccuum achter. In Libie net zo. Nu is de beurt aan Syrie. Daar gaat gewoon echt niks goeds uitkomen.
pi_156279399
Weer dat kutfilmpje he? :')
pi_156279562
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Makkelijk niet, idd. Zelfs zeer moeilijk. Maar niet onmogelijk. Just out the top of my hat....

Diplomatiek overleg openen tussen Assad en de rebellen die niet zo extremistisch zijn dat ze een kalifaat willen stichten maar slechts de hervormingen die werden gevraagd in het begin van het conflict. Hervorming kan altijd over gepraat worden. Zeker door Assad, die gewoon ziet dat zijn leger uitgeput, slecht gemotiveerd en feitelijk slechts een schim is van wat het was is.

De vluchtelingen in de regio daadwerkelijk gedegen opvang geven. Een land als Libanon bestaat ondertussen voor 25% uit vluchtelingen, dat land kan dat niet aan. Hulp bieden, zowel financieel als met mankracht en materiaal. En dan bedoel ik ook veel. Opvang, scholing, medicatie, zorgverlening en vrijetijdsbesteding, alles.

IS en Al-Nusra zijn een stel oncontroleerbare idioten. Een paar raketten op ze gaat ze niet stoppen, maar zorgt juist voor meer aanmeldingen voor ze. Zet voeten aan de grond. Veel voeten. Zorg dat je een samenwerkingsverbond krijgt met de landen in de regio. IS is niet zo sterk als het lijkt. Een goed georganiseerde krijgsmacht kan ze tegenhouden met gemak. Wees alleen bereid troepen daar te laten voor meerdere jaren.

Bouw het land op. Zelfs als de bommen nog vallen, zien dat wegen hersteld worden, winkels heropend worden is een enorme psychologische boost. Laat zien dat je er niet bent om je wil op te leggen of om te slopen, zoals in Irak gebeurde. In Irak lieten we een machtsvaccuum achter. In Libie net zo. Nu is de beurt aan Syrie. Daar gaat gewoon echt niks goeds uitkomen.
Ja, dat gaat dus ook boven mijn pet... maar ondertussen moeten deze mensen toch érgens heen...
het is nou eenmaal niet anders.
  maandag 21 september 2015 @ 20:39:39 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156279662
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:28 schreef Barbusse het volgende:

Een goed georganiseerde krijgsmacht kan ze tegenhouden met gemak. Wees alleen bereid troepen daar te laten voor meerdere jaren.

Sommige mensen leren écht niks van de recente geschiedenis. Irak? Afghanistan? 'We' zijn er overal met de staart tussen de benen vertrokken na een bezetting naar aanleiding van precies dit soort praatjes.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')