SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
En op je billen naar beneden geroetstj haha, dat doet elk belang van tijden toch meteen tenietquote:Op maandag 21 september 2015 09:36 schreef Guard het volgende:
Boeiend of het snel is. Je hebt gewoon (bijna) verticale heuvelwanden overwonnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb wat coole foto's gevonden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vannacht weer zeer weinig geslapen, maarja dat is normaal na een wedstrijd bij mij geloof ikVanmiddag mijn vervolgafspraak bij de sportmasseur en dan even heel rustig 200tjes doen, ik ben mijn Garmin sowieso vergeten dus dat verplicht me meteen tot lopen op souplesse
Volgens hun eigen link op afstandmeten.nl was het parcours trouwens 100m te lang, verklaart ook waarom ik de hele tijd dacht dat ik onder de 1.31 ging lopenIk liep op mijn Garmin ook de hele tijd 100m voor op de km bordjes en na de finish had ik ineens 21.34km. Nouja, wat maakt het ook uit op het grote geheel der dingen. Het was een geslaagde test en volgens mij ga ik ook wel snel herstellen.
[ Bericht 6% gewijzigd door La_Tramposa op 21-09-2015 13:51:24 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Foto 2, skitterend!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Mijn marathon training gaat gestaag door. Heb deze zaterdag 17 km gedaan, dus voor deze week mijn totaal op 42 km gezet (18+7+17). Had wel stijve spieren tijdens het rennen, waardoor ik een keer ben gestopt om te strekken. Ik blijf bang voor blessures, maar tot nu toe ik ga ermee door.
Wil deze week de 50 km aantikken (morgen of vandaag 25 km).
Heb nu ook een hardloopriem gekocht waar ik 2 kleine bidons in mee kan dragen. Ook heb ik energiegelletjes gekocht. Gewoon van die simpele waarbij je geen extra water nodig hebt. Ze zeiden dat dit voor mij als beginner het beste zou zijn. Deze wil ik gaan gebruiken als ik 25km ga lopen. Hoop dat ik de 25 km in 2:10:00 kan doen, dat is mijn streven.![]()
Tip van de dag: Loop je duurlopen óf op tijd, óf op afstand. Dus: 2u10min ongeacht de afstand, óf 25 km ongeacht de tijdSnelheid is niet van belang bij dat soort trainingen.
Toffe foto's LT!![]()
Laat die streeftijd voor je duurloop vooral zitten, het is nog niet je wedstrijd/piekmoment he!quote:Op maandag 21 september 2015 10:48 schreef Doncamatic het volgende:
Mijn marathon training gaat gestaag door. Heb deze zaterdag 17 km gedaan, dus voor deze week mijn totaal op 42 km gezet (18+7+17). Had wel stijve spieren tijdens het rennen, waardoor ik een keer ben gestopt om te strekken. Ik blijf bang voor blessures, maar tot nu toe ik ga ermee door.
Heb nu ook een hardloopriem gekocht waar ik 2 kleine bidons in mee kan dragen. Ook heb ik energiegelletjes gekocht. Gewoon van die simpele waarbij je geen extra water nodig hebt. Ze zeiden dat dit voor mij als beginner het beste zou zijn. Deze wil ik gaan gebruiken als ik 25km ga lopen. Hoop dat ik de 25 km in 2:10:00 kan doen, dat is mijn streven.
Het is een veel grotere opsteker voor je vertrouwen als je 25km (of rekenend in tijd.. 2 uur zoveel) zonder pijntjes in een gelijkmatig tempo kan lopen. Of dat dan 5 minuten sneller of minder snel is maakt echt geen donder uit..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Bij duurlopen moet je geen streven hebben. Loop hem lekker ontspannen en bewaar je echte inspanning voor de wedstrijd. Je haalt er toch geen winst meer mee, vooral 3 weken voor de wedstrijd niet meer.quote:Op maandag 21 september 2015 10:48 schreef Doncamatic het volgende:
Heb nu ook een hardloopriem gekocht waar ik 2 kleine bidons in mee kan dragen. Ook heb ik energiegelletjes gekocht. Gewoon van die simpele waarbij je geen extra water nodig hebt. Ze zeiden dat dit voor mij als beginner het beste zou zijn. Deze wil ik gaan gebruiken als ik 25km ga lopen. Hoop dat ik de 25 km in 2:10:00 kan doen, dat is mijn streven.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Leuke foto's LT!
Het is helaas niet meer gelukt om te komen kijken. De kinderen vonden het uitzoeken van cadeautjes (van het geld dat ze van opa en oma hadden gekregen voor hun verjaardag) toch net iets belangrijker.![]()
Ik had dat merk La Sportiva eigenlijk nooit gelinkt aan sportartikelen, nu snap ik de volledige naam van de UHT (Utrechtse Heuvelrug Trail) wel opeens.![]()
En om dit bruggetje maar even te gebruiken, zijn er naast Pijll en hopelijk Wyccie nog meer liefhebbers om de UHT zondag te lopen? Ik weet dat TWC nog twijfelde...![]()
Oke, bedankt voor de reacties. Als tijd inderdaad onbelangrijk is voor een duurloop zal ik gewoon proberen de volledige 25km in één tempo te rennen. Thanks! Het doorkomen van die afstand zonder blessures is inderdaad veel belangrijker.
Edit: zeker nu ik er over nadenk, bedankt voor dit wijze advies. Ik zal me compleet focussen op het prettig voelen bij de afstand, niet op de tijd. Dat is iets dat ik nog nooit eerder heb gedaan lol. Normaal gesproken is de tijd het enige waar ik waarde aan hecht.![]()
Mijn halve marathon tempo ligt zo rond de 5.15/5.20 op een goeie dag. Mijn duurlopen loop ik op 6.30/6.40quote:Op maandag 21 september 2015 10:55 schreef Doncamatic het volgende:
Oke, bedankt voor de reacties. Als tijd inderdaad onbelangrijk is voor een duurloop zal ik gewoon proberen de volledige 25km in één tempo te rennen. Thanks! Het doorkomen van die afstand zonder blessures is inderdaad veel belangrijker.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dit is ook mijn tempo. Heb m'n laatste halve marathon in 5:17 gelopen en m'n duurloop ging zaterdag in 6:37.quote:Op maandag 21 september 2015 10:56 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Mijn halve marathon tempo ligt zo rond de 5.15/5.20 op een goeie dag. Mijn duurlopen loop ik op 6.30/6.40![]()
Mooi parkoers, lekkere combinatie tussen technische stukken en gedeeltes waar je weer wat snelheid kunt makenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zelfde ongeveer voor mij, ik heb vooral moeite om rustig te starten zowel training als wedstrijd. Maar merk dat het toch echt wel beter is ook voor herstel om niet als een gek te gaan lopen. Heb wel ernstige twijfels gekregen in het 100 dagen Marathon schema, gelukkig niet helemaal gevolgd maar ik merk dat met een max 14km je toch echt een stuk mist qua afstandstraining, ook vooral mentaal. Ja er zullen mensen zijn die er een marathon mee kunnen lopen, helemaal met ervaring, maar als beginner lijkt me het een erg grote mentale stap van 14km training na de 42 marathon.quote:Op maandag 21 september 2015 11:19 schreef Voccar het volgende:
[..]
Dit is ook mijn tempo. Heb m'n laatste halve marathon in 5:17 gelopen en m'n duurloop ging zaterdag in 6:37.![]()
quote:Op zondag 20 september 2015 19:57 schreef Cynic het volgende:
Haha, grappige foto van een stuk van de eindhindernis.
Da's pas een zweeffoto!Hey die heb ik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik geloof ook niet zo in dat schema waarbij je maximaal 14 km loopt. Ik zou het in ieder geval niet aandurven, maar ik heb ook nog nooit een marathon gelopen.quote:Op maandag 21 september 2015 11:29 schreef mytec het volgende:
[..]
Zelfde ongeveer voor mij, ik heb vooral moeite om rustig te starten zowel training als wedstrijd. Maar merk dat het toch echt wel beter is ook voor herstel om niet als een gek te gaan lopen. Heb wel ernstige twijfels gekregen in het 100 dagen Marathon schema, gelukkig niet helemaal gevolgd maar ik merk dat met een max 14km je toch echt een stuk mist qua afstandstraining, ook vooral mentaal. Ja er zullen mensen zijn die er een marathon mee kunnen lopen, helemaal met ervaring, maar als beginner lijkt me het een erg grote mentale stap van 14km training na de 42 marathon.
Volgens één van mijn trainers (zeer ervaren marathon en ultraloper) zijn alle duurlopen langer dan 25 km onzin, omdat je dan je spieren meer kapotmaakt dan dat ze sterker worden. Hier zal best een kern van waarheid in zitten, maar als ik ga trainen voor een marathon wil ik toch wel een schema volgen met een aantal 30+ km duurlopen.
Maar zoals voor zoveel trainingsmethoden, denk ik dat ook hiervoor geldt dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.![]()
Je maakt spieren alleen maar kapot als je ze geen tijd geeft om te herstellen. Als je de tijd neemt om te herstellen na een 25+ loop is dat zeker een toegevoegde waarde aan je schema denk ik.
Michel Butter liep gisteren zelfs 42km waarvan de DtD 10EM op marathontempoMaar goed die doet daar dan wel net zo lang over als wij over 25km
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Heeft er al iemand een uitslag van de Sint Pietersbear Trail gevonden?, ik weet m'n eindtijd maar ben wel benieuwd of iedereen het zwaar had![]()
![]()
Er was er in ieder geval éénquote:Op maandag 21 september 2015 11:31 schreef mytec het volgende:
[..]
Leuk filmpje ! er zijn dus genoeg mensen die een gopro onderweg meenemen ;-)?![]()
![]()
Nog niet.quote:Op maandag 21 september 2015 12:00 schreef 0033 het volgende:
Heeft er al iemand een uitslag van de Sint Pietersbear Trail gevonden?, ik weet m'n eindtijd maar ben wel benieuwd of iedereen het zwaar had
De eerste foto's staan al wel op Oypo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat niet. Wel foto's: https://www.oypo.nl/55D30C6665029E3Equote:Op maandag 21 september 2015 12:00 schreef 0033 het volgende:
Heeft er al iemand een uitslag van de Sint Pietersbear Trail gevonden?, ik weet m'n eindtijd maar ben wel benieuwd of iedereen het zwaar had![]()
![]()
Wow wat een mooi weer daar!quote:Op maandag 21 september 2015 12:13 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat niet. Wel foto's: https://www.oypo.nl/55D30C6665029E3EIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Over 3 weken al de halve marathon van Eindhoven!
9 weken geleden begonnen met lopen na 2 jaar niet sporten en gelukkig nog steeds blessurevrij.
Gisteren een 15 km gelopen om in ieder geval te testen of de 21 km gaat lukken en dat viel niet tegen. Komende 3 weken onderhouden en dan ben ik benieuwd wat ik met 12 weken trainen voor tijd neer kan zetten. Wat voor intensiteit aan trainen is zo'n laatste 3 weken voor een loop het meest verstandig? Nog een lange duurloop van 12-15 km volgende week of met kortere loopjes het lichaam goed voorbereiden en wat rust geven?![]()
quote:Op maandag 21 september 2015 11:43 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet zo in dat schema waarbij je maximaal 14 km loopt. Ik zou het in ieder geval niet aandurven, maar ik heb ook nog nooit een marathon gelopen.
Volgens één van mijn trainers (zeer ervaren marathon en ultraloper) zijn alle duurlopen langer dan 25 km onzin, omdat je dan je spieren meer kapotmaakt dan dat ze sterker worden. Hier zal best een kern van waarheid in zitten, maar als ik ga trainen voor een marathon wil ik toch wel een schema volgen met een aantal 30+ km duurlopen.
Maar zoals voor zoveel trainingsmethoden, denk ik dat ook hiervoor geldt dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.Het blijft een beetje gokwerk en je eigen lichaam aanvoelen voor wat het beste is dus.quote:Op maandag 21 september 2015 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Je maakt spieren alleen maar kapot als je ze geen tijd geeft om te herstellen. Als je de tijd neemt om te herstellen na een 25+ loop is dat zeker een toegevoegde waarde aan je schema denk ik.
Michel Butter liep gisteren zelfs 42km waarvan de DtD 10EM op marathontempoMaar goed die doet daar dan wel net zo lang over als wij over 25km
![]()
Echt, ik moet het even kwijt, wat een engelengeduld heb ik toch, dat ik inmiddels 8 maanden (!) hardloop en na mijn fantastische zwemcarriére van 12 jaar nog steeds geen halve marathon of marathon gelopen heb omdat ik dat graag netjes opbouw zonder blessures.
Zoveel mensen die ineens afstanden van > 20km lopen binnen zoveel weken en ik doe 8 maanden over een 10km.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Jaaaaaaa! Een zweeffoto in the groove![]()
Ongelofelijk, want ik was stuk daar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Grappig filmpje over de Halve van Hoogland.
Wel bijzonder hoe die Altis Masters dat voor elkaar krijgen, ze hebben zóveel goede lopers die ook gewoon de jongere lopers eruit lopen. Gisteren was bij de mannen in alle categorieen het podium voor 75% Altis of zo. Bij elk wedstrijdje wat ik doe zie ik er ook wel een paar, veel bekende gezichten ondertussen
Toffe foto Willemquote:Op maandag 21 september 2015 12:35 schreef GotC het volgende:
Wauw Q! Wat een vette foto!![]()
Ik heb zojuist een paar euro neergelegd voor deze foto:
[ afbeelding ]Die pet draagt wel bij aan de Willem-heid!
Dit!quote:
Mooie foto, zo met die vlaggen op de achtergrond en een blije Willem ervoor.
Q ook een mooie foto trws. Je ziet er nog fris uit. Volgende keer ga ik ook de 10 doen.![]()
Dit is natuurlijk wel een thuiswedstrijd voor ze. Maar het klopt dat ze heel snelle lopers hebben, vorig jaar op een haar na het Nederlands record Ekiden verbroken (50+ dacht ik).quote:Op maandag 21 september 2015 12:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Grappig filmpje over de Halve van Hoogland.
Wel bijzonder hoe die Altis Masters dat voor elkaar krijgen, ze hebben zóveel goede lopers die ook gewoon de jongere lopers eruit lopen. Gisteren was bij de mannen in alle categorieen het podium voor 75% Altis of zo. Bij elk wedstrijdje wat ik doe zie ik er ook wel een paar, veel bekende gezichten ondertussen
Vorige week zag ik er ook weer één tijdens de Bridge to Bridge.![]()
Ah redelijk gelijk dusquote:Op maandag 21 september 2015 11:19 schreef Voccar het volgende:
[..]
Dit is ook mijn tempo. Heb m'n laatste halve marathon in 5:17 gelopen en m'n duurloop ging zaterdag in 6:37.Heb je al een tempo in gedachten voor de marathon dan?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mooie foto's en prestaties dit weekend!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wat zouden weekenden toch saai zijn zonder hardlopen. De maandagen daarentegen zouden er wel productiever van worden..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op maandag 21 september 2015 12:27 schreef DeLuna het volgende:
Echt, ik moet het even kwijt, wat een engelengeduld heb ik toch, dat ik inmiddels 8 maanden (!) hardloop en na mijn fantastische zwemcarriére van 12 jaar nog steeds geen halve marathon of marathon gelopen heb omdat ik dat graag netjes opbouw zonder blessures.
Zoveel mensen die ineens afstanden van > 20km lopen binnen zoveel weken en ik doe 8 maanden over een 10km.
Ik heb er 10 maanden over gedaan tussen het tijdstip dat ik gestructureerder ging lopen en mijn "eerste" HM. De eerste dus nadat ik weer consequent ben gaan trainen. Dat was eind 2014.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In 2015 heb ik in wedstrijden en dergelijke tot nu toe 3 keer een HM of meer gelopen (2 HM's en de UHT), in een training heb ik dit ook een aantal keer gelopen. In de planning zit nog 3 keer deze afstand voordat ik eens na ga denken welke M ik eventueel wil gaan lopen.
Ik snap ook niet dat er nu weer 2 mensen zijn die in no time een HM of M willen lopen. Maar de ervaring leert dat deze mensen vaak snel niets meer van zich laten horen, omdat ze met een blessure thuis zitten. Ik denk dus dat langzaam en verantwoord opbouwen zo slecht niet is...
al besef ik ook wel dat de één door een sterk gestel of geluk meer van zijn/haar lichaam kan vragen zonder geblesseerd te raken dan een ander.![]()
quote:Op maandag 21 september 2015 12:28 schreef Quoi het volgende:
Jaaaaaaa! Een zweeffoto in the groove![]()
Ongelofelijk, want ik was stuk daar.Nice! De foto van "Willem" ook trouwens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik loop nu inmiddels ook iets meer als 2 jaar "hard" maar het meeste wat ik heb gelopen qua "wedstrijden" is ook 10 km. De eerste keer was voor mij CPC 2014, nadat ik in augustus 2013 was begonnen, maar die liep ik ook op mijn tandvlees uit.
Al ging 2 maanden later in Mei de golden ten wel een stuk beter. Ben nu pas echt bezig om boven de 10 uit te komen, ik ga mee doen aan de bruggenloop, dus ik "moet" wel
Dankzij YUR nu ook LDL's lekker op tijd aan het lopen ipv op afstand en wat langzamer en moet zeggen dat dat wel bevalt tot nu toe. Loop ook altijd alleen, wegens werk van vriendin kan ik helaas niet met verenigingen meedoen omdat zij dan of aan het werk is of pas laat uit haar werk komt :/![]()
Weet het nog niet zeker maar zal wel tussen de 6:00 en 6:15 worden. Wat voor tempo heb jij in gedachten?quote:Op maandag 21 september 2015 12:59 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ah redelijk gelijk dusHeb je al een tempo in gedachten voor de marathon dan?
![]()
Ook zoiets ja. Weg op 6.10 en dan als het kan bij 35 ofzo wat vlotter. Het zal vast sneller kunnen maar ik zet liever een makkelijk PR neer om te verbreken dan dat ik me stuk loop.quote:Op maandag 21 september 2015 13:58 schreef Voccar het volgende:
[..]
Weet het nog niet zeker maar zal wel tussen de 6:00 en 6:15 worden. Wat voor tempo heb jij in gedachten?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Bedoel je daar ook mij mee?quote:Op maandag 21 september 2015 13:30 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik heb er 10 maanden over gedaan tussen het tijdstip dat ik gestructureerder ging lopen en mijn "eerste" HM. De eerste dus nadat ik weer consequent ben gaan trainen. Dat was eind 2014.
In 2015 heb ik in wedstrijden en dergelijke tot nu toe 3 keer een HM of meer gelopen (2 HM's en de UHT), in een training heb ik dit ook een aantal keer gelopen. In de planning zit nog 3 keer deze afstand voordat ik eens na ga denken welke M ik eventueel wil gaan lopen.
Ik snap ook niet dat er nu weer 2 mensen zijn die in no time een HM of M willen lopen. Maar de ervaring leert dat deze mensen vaak snel niets meer van zich laten horen, omdat ze met een blessure thuis zitten. Ik denk dus dat langzaam en verantwoord opbouwen zo slecht niet is...
al besef ik ook wel dat de één door een sterk gestel of geluk meer van zijn/haar lichaam kan vragen zonder geblesseerd te raken dan een ander.
Het is niet de beste voorbereiding nee, daar ben ik me van bewust. Maar dat betekent niet dat ik roekeloos bezig ben. Ik luister goed naar mijn lijf, wat het aankan en wanneer ik te snel ga. En daarin moet je ook eerlijk zijn naar jezelf dat als je het niet haalt dat je dan zo'n halve marathon moet kunnen afzeggen.
Ik zal niet zeggen dat ik nergens last van heb gehad afgelopen maanden. Maar door goed gas terug te nemen, rust te pakken en bepaalde spiergroepen op rustdagen te trainen, kan ik tot nu toe blessurevrij lopen.
Een (veel) langere voorbereidingstijd is fysiek zeker beter, dat valt niet te betwisten. Maar mentaal merk ik wel dat dit doel me motivatie geeft.![]()
Ik zie jullie eerste marathon resultaten en ervaringen graag tegemoet ;-) een paar weekjes na de Eindhovense marathon mag ik aan de bak dus hoop wat te leren uit jullie wijze lessen. Zelf wou ik ook op de 6-6:30 gaan lopen. Mooie niet tellende streeftijd van 4:30, uitlopen is voor mij belangrijker als eerste keer. Maar hebben jullie ook maximale tussentijden voor het parcours? zo moet ik de halve marathon binnen 3 uur en de 30km binnen 3:50 gepasseerd zijn dacht ik.quote:Op maandag 21 september 2015 14:05 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ook zoiets ja. Weg op 6.10 en dan als het kan bij 35 ofzo wat vlotter. Het zal vast sneller kunnen maar ik zet liever een makkelijk PR neer om te verbreken dan dat ik me stuk loop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus helemaal zonder tijd lopen kan niet![]()
Ik denk dat het met mijn achillespees niet zo'n goed idee is de heuvels van de Posbank op te gaan. Wil iemand event. Het startnummer (op naam) overnemen?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op maandag 21 september 2015 14:16 schreef mytec het volgende:
[..]
Ik zie jullie eerste marathon resultaten en ervaringen graag tegemoet ;-) een paar weekjes na de Eindhovense marathon mag ik aan de bak dus hoop wat te leren uit jullie wijze lessen. Zelf wou ik ook op de 6-6:30 gaan lopen. Mooie niet tellende streeftijd van 4:30, uitlopen is voor mij belangrijker als eerste keer. Maar hebben jullie ook maximale tussentijden voor het parcours? zo moet ik de halve marathon binnen 3 uur en de 30km binnen 3:50 gepasseerd zijn dacht ik.Voor de DLL Marathon Eindhoven gelden de volgende tijdslimieten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus helemaal zonder tijd lopen kan niet
DLL Marathon Eindhoven 6 uur (21km binnen 3 uur)
Halve Marathon 3 uur
Dat moet wel lukken. Bij jouw dan ook wel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Tenzij er sprake van kind(eren) is, lijkt me dat laatste niet echt een belemmering...quote:Op maandag 21 september 2015 13:53 schreef dapluiz het volgende:
Ik loop nu inmiddels ook iets meer als 2 jaar "hard" maar het meeste wat ik heb gelopen qua "wedstrijden" is ook 10 km. De eerste keer was voor mij CPC 2014, nadat ik in augustus 2013 was begonnen, maar die liep ik ook op mijn tandvlees uit.
Al ging 2 maanden later in Mei de golden ten wel een stuk beter. Ben nu pas echt bezig om boven de 10 uit te komen, ik ga mee doen aan de bruggenloop, dus ik "moet" wel
Dankzij YUR nu ook LDL's lekker op tijd aan het lopen ipv op afstand en wat langzamer en moet zeggen dat dat wel bevalt tot nu toe. Loop ook altijd alleen, wegens werk van vriendin kan ik helaas niet met verenigingen meedoen omdat zij dan of aan het werk is of pas laat uit haar werk komt :/![]()
Daar bedoel ik jou ook mee inderdaad.quote:Op maandag 21 september 2015 14:07 schreef WdL het volgende:
[..]
Bedoel je daar ook mij mee?
Het is niet de beste voorbereiding nee, daar ben ik me van bewust. Maar dat betekent niet dat ik roekeloos bezig ben. Ik luister goed naar mijn lijf, wat het aankan en wanneer ik te snel ga. En daarin moet je ook eerlijk zijn naar jezelf dat als je het niet haalt dat je dan zo'n halve marathon moet kunnen afzeggen.
Ik zal niet zeggen dat ik nergens last van heb gehad afgelopen maanden. Maar door goed gas terug te nemen, rust te pakken en bepaalde spiergroepen op rustdagen te trainen, kan ik tot nu toe blessurevrij lopen.
Een (veel) langere voorbereidingstijd is fysiek zeker beter, dat valt niet te betwisten. Maar mentaal merk ik wel dat dit doel me motivatie geeft.
In 12 weken van niets naar een HM "opbouwen", ik blijf het gekkenwerk vinden. Ik kan me ook niet voorstellen dat er een serieus schema is dat dit ondersteunt.
Maar deze discussie is hier al regelmatig gevoerd en je moet vooral doen wat jij denkt dat goed is...![]()
Natuurlijk, er zijn altijd mensen die dat allemaal wel aankunnen en geen blessures overhouden. Maar het is toch ook veel leuker om eerst een 5 te lopen, daarna een 10, een 15, wat 10 miles en HM's en dan eens een keer een M? Dan heb je nog wat te wensen en ben je inmiddels een jaar of 3 a 4 verder.quote:Op maandag 21 september 2015 13:30 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik heb er 10 maanden over gedaan tussen het tijdstip dat ik gestructureerder ging lopen en mijn "eerste" HM. De eerste dus nadat ik weer consequent ben gaan trainen. Dat was eind 2014.
al besef ik ook wel dat de één door een sterk gestel of geluk meer van zijn/haar lichaam kan vragen zonder geblesseerd te raken dan een ander.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik zal geen discussie starten verder, lees wel vaker mee met de discussies hier dus ben er van op de hoogte en het meeste is daar wel over gezegd.quote:Op maandag 21 september 2015 15:10 schreef McTwente het volgende:
[..]
Daar bedoel ik jou ook mee inderdaad.
In 12 weken van niets naar een HM "opbouwen", ik blijf het gekkenwerk vinden. Ik kan me ook niet voorstellen dat er een serieus schema is dat dit ondersteunt.
Maar deze discussie is hier al regelmatig gevoerd en je moet vooral doen wat jij denkt dat goed is...Maar ik proefde een beetje een verwijtende toon dus was benieuwd. Maar voor de een zal het gekkenwerk zijn en voor de ander wat minder. Na de halve marathon blijf ik hardlopen, in mindere mate, om mijn conditie op peil te houden en hoop ik trots te zijn dat ik die halve marathon uit heb gelopen. Daarna ga ik op zoek naar een andere uitdaging, misschien binnen het hardlopen, misschien daarbuiten.
![]()
Ik volg een iets ander pad, maar wel lekker rustig aan. Heb eerst drie van de vier afstanden van de Mudmasters gelopen (6-12-18) en was toen toe aan een nieuwe uitdaging. Heb mij daarom in een half jaar proberen om te tonen van intervalsporter naar duurtrainingen
. Elk half jaar een wedstrijd is niet veel volgens mij. Had alleen wel graag voor de Singelloop een 10 of 15 in een wedstrijd gelopen. Mis nu de ervaring van een wegwedstrijd en weet dus ook niet tot welke tijd ik in staat zal zijn.
Gisteren de laatste ldl van 15 km in 80 minuten gelopen. Redelijk aangezet. 5.20 per km dus. Kan ik dat ook als streefsnelheid voor de HM aanhouden?![]()
Er is denk ik ook een verschil tussen per se een (H)M gelopen willen hebben omdat dat je droom/uitdaging is, en hardlopen als hobby hebben en zo jezelf 'opwerken' naar langere afstanden. Ik ken genoeg mensen voor wie hardlopen inderdaad geen blijvende hobby is/was maar die wel graag een keer een halve of hele marathon wilde lopen, zolang je niet teveel focust op eindtijd is het best mogelijk in een paar maanden, afhankelijk van blessuregevoeligheid en aanleg/lichaamsbouw inderdaad. Het is alleen op de lange termijn minder duurzaam dan je lichaam langzaam laten wennen aan langere belasting, maar dat is niet voor iedereen een must.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Jij weer hier?quote:Op maandag 21 september 2015 13:53 schreef dapluiz het volgende:
F means you're fucked![]()
Goed omschreven waar ik me wel in kan vinden! Voor mij is die halve marathon iets wat ik een keer gedaan wil hebben. En misschien ga ik hem komende jaren ook nog wel 1 keer per jaar lopen met vrienden die dat ook elk jaar doen. Voor de gezelligheid en sportiviteit. Hardlopen vind ik wel leuk, maar het is geen hobby waar ik komende jaren veel tijd in ga steken. Als je dat wel doet ligt een rustige opbouw nog meer voor de hand. (Al zou natuurlijk sowieso iedereen er verstandig aan doen om rustig op te bouwen.quote:Op maandag 21 september 2015 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Er is denk ik ook een verschil tussen per se een (H)M gelopen willen hebben omdat dat je droom/uitdaging is, en hardlopen als hobby hebben en zo jezelf 'opwerken' naar langere afstanden. Ik ken genoeg mensen voor wie hardlopen inderdaad geen blijvende hobby is/was maar die wel graag een keer een halve of hele marathon wilde lopen, zolang je niet teveel focust op eindtijd is het best mogelijk in een paar maanden, afhankelijk van blessuregevoeligheid en aanleg/lichaamsbouw inderdaad. Het is alleen op de lange termijn minder duurzaam dan je lichaam langzaam laten wennen aan langere belasting, maar dat is niet voor iedereen een must.)
![]()
Het is niet verwijtend bedoeld, ik heb alleen andere ideeën over een verantwoorde opbouw naar een bepaalde afstand. Maar iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij/zij wil.quote:Op maandag 21 september 2015 15:30 schreef WdL het volgende:
[..]
Ik zal geen discussie starten verder, lees wel vaker mee met de discussies hier dus ben er van op de hoogte en het meeste is daar wel over gezegd.Maar ik proefde een beetje een verwijtende toon dus was benieuwd. Maar voor de een zal het gekkenwerk zijn en voor de ander wat minder. Na de halve marathon blijf ik hardlopen, in mindere mate, om mijn conditie op peil te houden en hoop ik trots te zijn dat ik die halve marathon uit heb gelopen. Daarna ga ik op zoek naar een andere uitdaging, misschien binnen het hardlopen, misschien daarbuiten.
Zoals ik eerder al aangaf, zal ik ook niet het advies van mijn trainer volgen om geen ldl's te lopen van meer dan 25 km in een eventuele M voorbereiding.![]()
Ie bunt gewoon 'n eagnwieznquote:Op maandag 21 september 2015 16:15 schreef McTwente het volgende:
[..]
Het is niet verwijtend bedoeld, ik heb alleen andere ideeën over een verantwoorde opbouw naar een bepaalde afstand. Maar iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij/zij wil.
Zoals ik eerder al aangaf, zal ik ook niet het advies van mijn trainer volgen om geen ldl's te lopen van meer dan 25 km in een eventuele M voorbereiding.
True thatquote:
Verslagje van de Sint Pietersbear trailSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 21-09-2015 18:34:27 ]![]()
Geinspireerd door LT's onderschrijft (wat ik nu pas zie)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Inderdaad!!quote:![]()
OfftopicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Joehoe Quoi! Wat leuk! Klinkt alsof je er heel erg van genoten hebt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Vanochtend voelde ik me prima. Nu vanavond voel ik me ziek, snotterig en weet ik het wat. Heeft wellicht ook meegespeeld met gisteren.
2 foto's gevonden van gisteren waar ik op sta, maar zijn het delen niet waard.Wellicht later eens een andere.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea![]()
Ik vind hem mooi, dadelijk maar even voor het echie bestellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Epic photo is epic
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Guard!Ik zag 'm al. Gelukkig heb je 'm gevonden. Alleen: was de lucht toen zo donker? Ik kan me dat niet herinneren.
![]()
Tegen het eind heb ik wel een keer donkere lucht gezien, maar in de groeve heb ik alleen maar gekeken hoe ver het nog was naar de finish en niet meer omhoogquote:Op maandag 21 september 2015 19:05 schreef Quoi het volgende:
Guard!Ik zag 'm al. Gelukkig heb je 'm gevonden. Alleen: was de lucht toen zo donker? Ik kan me dat niet herinneren.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Er zit denk ik wel een klein filtertje overheen maar dat is niet erg. Het is en blijft een toffe plaat.![]()
quote:Op maandag 21 september 2015 11:42 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hey die heb ik ookAh leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel ander net
Wat waren de rode shirts?It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
En terecht. Na ca 27 die groevequote:Op maandag 21 september 2015 19:09 schreef Guard het volgende:
[..]
Tegen het eind heb ik wel een keer donkere lucht gezien, maar in de groeve heb ik alleen maar gekeken hoe ver het nog was naar de finish en niet meer omhoog![]()
![]()
Damn ik wilde hem net #nofilter instagrammenquote:Op maandag 21 september 2015 19:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er zit denk ik wel een klein filtertje overheen maar dat is niet erg. Het is en blijft een toffe plaat.![]()
natuurlijk niet, ik heb geen instagram
Wat een mooie foto's!
DeLuna, ik vind jou dan ook een van de meest steady 'nieuwe' lopers en heb er bewondering voor hoe geduldig jij bent met opbouwen, en je niet laat opjutten door nieuwelingen die opeens een HM of M willen lopen. Ik denk dat jij door je opbouw daarom ook zoveel verbetering boekt in snelheid. Die kilometers komen vanzelf wel.
En inderdaad, je hebt veel meer plezier van al die mijlpalen die nog zullen volgen.![]()
![]()
Bedankt voor het complimentquote:Op maandag 21 september 2015 19:15 schreef wyccie het volgende:
Wat een mooie foto's!
DeLuna, ik vind jou dan ook een van de meest steady 'nieuwe' lopers en heb er bewondering voor hoe geduldig jij bent met opbouwen, en je niet laat opjutten door nieuwelingen die opeens een HM of M willen lopen. Ik denk dat jij door je opbouw daarom ook zoveel verbetering boekt in snelheid. Die kilometers komen vanzelf wel.
En inderdaad, je hebt veel meer plezier van al die mijlpalen die nog zullen volgen.Stiekem heb ik geen geduld. Ik had allang een marathon willen lopen, maar ik kan er ook weer niet tegen om niet fatsoenlijk op te bouwen en voor elke mijlpaal een redelijk schema te hebben gevolgd. Beide tegelijk kan niet, dus kies ik lekker voor het laatste. De tijd verstrijkt toch wel en dat kan ik dan maar beter hardlopend doen toch?
Nu in ieder geval op naar de Bruggenloop in december en van daaruit mooi langzaam opbouwen naar de HM in juni in Zwolle. Voor daarna heb ik nog geen plannen en zie ik wel wat ik wil en wat er komen gaat. Als ik er maar plezier in heb❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Die kende ik niet, maarquote:Op maandag 21 september 2015 18:06 schreef Corniel het volgende:
Geinspireerd door LT's onderschrijft (wat ik nu pas zie)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Training ging niet zo best...Ook een stukje techniektraining gehad, maar ik merk dat ik
er absoluut niet bij moet nadenken hoe ik
mijn ellebogen inzet want dan gaat het fout.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 21 september 2015 17:54 schreef Quoi het volgende:
Verslagje van de Sint Pietersbear trailTop verslag dat stukje over de nikes doet me meteen terug denken aan mijn schuivers op mijn brooks.. Ook niet gemaakt voor blubber, gewoon een domme zet. Wel jammer dat Andre niet een stukje stond te spelen in de groeve!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Post hier haast nooit, maar heb zaterdag mijn eerste officiële evenement gelopen. Vredesloop Den Haag (10km). Heb mijn eigen PR verbroken. Was 54:03 en na zaterdag is ie 49:42![]()
![]()
Dat is een goeie verbeteringquote:Op maandag 21 september 2015 20:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Post hier haast nooit, maar heb zaterdag mijn eerste officiële evenement gelopen. Vredesloop Den Haag (10km). Heb mijn eigen PR verbroken. Was 54:03 en na zaterdag is ie 49:42
Ja, vond ik ook, maar ging wel haast doodquote:
Kwam echt op mijn tandvlees over de finish. Veel te snel van start gegaan eigenlijk.![]()
Haha ik ken het. Zo ging mijn HM ook vorig jaar.quote:Op maandag 21 september 2015 20:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook, maar ging wel haast dood
Kwam echt op mijn tandvlees over de finish. Veel te snel van start gegaan eigenlijk.
Maar je hebt het volgehouden dus het zat er wel in!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb het wel volgehouden, maar het parcours had niet nog een kilometer langer moeten zijn, anders hadden ze met de defib kunnen aanrukken.quote:Op maandag 21 september 2015 21:00 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Haha ik ken het. Zo ging mijn HM ook vorig jaar.
Maar je hebt het volgehouden dus het zat er wel in!
Maar ik weet nu dus dat het moeilijk is om in zo'n meute je eigen vertrouwde tempo vast te houden.![]()
Gewoon een goeie les, volgende keer denk je aan hoe je nu over de finish kwam, dan kun je vast beter in je eigen tempo blijvenquote:Op maandag 21 september 2015 21:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb het wel volgehouden, maar het parcours had niet nog een kilometer langer moeten zijn, anders hadden ze met de defib kunnen aanrukken.
Maar ik weet nu dus dat het moeilijk is om in zo'n meute je eigen vertrouwde tempo vast te houden.
Inderdaad. Volgende keer echt op mijn tempo letten. Vooral in het begin. Dat je later nog wat over hebt en wat extra gas kunt geven is wel iets prettiger, lijkt me.quote:Op maandag 21 september 2015 21:05 schreef Guard het volgende:
[..]
Gewoon een goeie les, volgende keer denk je aan hoe je nu over de finish kwam, dan kun je vast beter in je eigen tempo blijven
Overigens wel erg leuk, zo'n evenement. Ga ik vaker doen
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 21:10:28 ]![]()
over evenementen gesproken....in November zaterdag komt de Colour run to town
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zit je in de organisatie?quote:Op maandag 21 september 2015 21:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
over evenementen gesproken....in November zaterdag komt de Colour run to town![]()
nee..... maar het past volledig in mijn Kepler trainingquote:
We zien de foto's welquote:Op maandag 21 september 2015 21:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nee..... maar het past volledig in mijn Kepler training
Quoi, wat een leuk beeldend verslag!
En Guard, één vd mooiste hardloop foto's die ik ooit heb gezien!
DeLuna, jij gaat die HM lopen wanneer je er klaar voor bent, in een verpletterende tijd!
En missi, gewoon af en toe tijdens de warming up een beetje op je techniek letten, dan zal het vanzelf beter gaan.
Corniel, toplied inderdaad, vanwaar nu deze verwijzing?
Verder heb ik vandaag zonder garmin gelopen, geen idee hoe hard of hoe ver maar het ging heerlijk! RD, ben je trots op me?
Daarvoor was ik nog bij de sportmasseuse, wat een topvrouw is dat. Tot ons beide verbazing waren mijn liezen al soepeler dan donderdag, en dat een dag na de HM. Ik had ook nog wat pijn in mijn enkel/scheen maar dat bleek vooral 'afval' te zijn in haar worden. Nu voelt alles weer heerlijk, hoera voor het zelfherstellend vermogen van mijn spieren! De Mojo is coming back!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben altijd trots op je L_T!!quote:Op maandag 21 september 2015 21:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Verder heb ik vandaag zonder garmin gelopen, geen idee hoe hard of hoe ver maar het ging heerlijk! RD, ben je trots op me?
Ik kan me niet altijd vinden in je manier van trainen maar ik heb wel enorme bewondering voor je gedrevenheid en 'proffesionele benadering' van de doelen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb vanavond eens een poging tot een souplesse training gedaan. Inlopen, 6*1000m met 800m pauze. In de pauze eerst wandelen (20") dan stukje dribbelen en dan weer 20" wandelen. Op die manier 12 km gelopen in totaal. Voel me na de training niet echt vermoeid, das het positieve.
Het mindere was dat ik wat last kreeg van mijn voeten, onder het scheenbeen zeg maar. En wat last van mijn lies. Denk dat het wat overtrainingsklachten zijn. Deze week maar rustig aan doen.
Zo zie je maar weer, te veel trainen in de aanloop naar een hm is ook niet goed.![]()
![]()
Mijn lies is soms ook een beetje aan het gallen. Vandaag in de sportschool bij een bepaalde oefening voor mijn rug ook en bij lange duurlopen ook een beetje.
En mijn onderste buikspieren zijn de laatste tijd ook gevoelig na lange duurlopen.
Gelukkig is het geen blessure en is het een uurtje erna ook al pijnloos. De buikspieren voel ik dan wel als ik die ook weer train in de sportschool maar dat is dan gewoon een licht spierpijn gevoel.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:
Mag ook wel na zo'n tempo.
Jero vroeg zich overigens gisteren op Strava nog af 'of ik lekker rustig aan had gedaan' tijdens de Damloop, terwijl ik alles gegeven had en best tevreden was met m'n race.![]()
Maar na maandtotalen van 0, 5 en 20 kilometer de afgelopen 3 maanden was dit gewoon het maximale wat erin zat even. Er deden in totaal 6 teams mee van werk, dus dat was in ieder geval best leuk en ik had zelf vooral als doel vlak te lopen. Dat lukte vrij goed, ondanks de wind in het tweede deel en qua moraal was het ook best lekker om bijna alleen nog maar in te halen vanaf de 10 kilometer, ondanks dat het op bescheiden tempo ging. Uiteindelijk in 1:16:24 gefinished en toch nog een bekertje op Strava, snelste eindsprint (laatste 300 meter) ever, dus over m'n finish was ik tevreden!
Komende weken weer wat regelmatiger proberen te lopen en dit najaar nog een paar wedstrijdjes, helaas ook al wat moeten schrappen vanwege drukke agenda (o.a. Hoge Veluwe Trail 14 km), maar vast nog genoeg andere leuke races op de kalender ergens (zie ik last minute wel).
Jack does it in real time...![]()
Mijn 'weg': september vorig jaar gestart met lopen, vanaf nul. Ben 35 jaar, na mijn 18e had ik nooit meer gesport. Begonnen met evy les 1, na 10 weken een eerste 5 km wedstrijdje (27'40), in april een 10 km wedstrijdje (54'21) en twee weken geleden de Tilburg ten miles (16km, 1:28:40). En dan over drie weken, ruim een jaar nadat ik ben gestart dan de eerste HM.
Misschien iets te veel aandacht gehad voor het vergroten van de afstand en wat te weinig voor een goede techniek / snelheid. Dat ga ik na de hm goedmaken, door de souplesse methode toe te passen. Alleen hoort daar elke twee weken een wedstrijd loopje bij, dat ga ik agenda technisch niet halen.
Maar goed, leuk om te lezen hoe iedereen opbouwt / naar een wedstrijd toe werkt. Succes iedereen, ook de snelle opbouwers!![]()
![]()
Jamaar en ik dan??quote:Op maandag 21 september 2015 21:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nee..... maar het past volledig in mijn Kepler training
Godverdommequote:
Paintskillz! Als ie weg moet doe ik dat
Nee tuurlijk niet!quote:Op maandag 21 september 2015 22:44 schreef Daywalk3r het volgende:
Paintskillz! Als ie weg moet doe ik dat![]()
![]()
oke, oke,..... I hear youquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tijd voor een vakantie naar NZquote:
Ohja en een net zo mooi amateuristisch filmpje gemaakt van de hele damloop. Linkje naar facebook, geen zin om op Youtube te zetten. Moet naar bed.
https://www.facebook.com/jeroen.vink.3/videos/674638719333660/![]()
Het is geen misdaad hoor, om je afstanden te willen vergroten kort nadat je begonnen bent met lopen. Als je het maar verantwoord doet, dus niet te snel te veel willen en alles maar volle bak lopen.quote:Op maandag 21 september 2015 22:38 schreef steffelonio het volgende:
Misschien iets te veel aandacht gehad voor het vergroten van de afstand en wat te weinig voor een goede techniek / snelheid. Dat ga ik na de hm goedmaken, door de souplesse methode toe te passen.
En dat doe je goed![]()
Gaat goed komen in Eindhoven.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Bankrekening zegt neequote:Op maandag 21 september 2015 22:50 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Tijd voor een vakantie naar NZ
a year long 2 minute noodles will get you a long way!!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ziet er soepel uit jero. En wat een tijden!quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:25 schreef Jero_nimo het volgende:
Ohja en een net zo mooi amateuristisch filmpje gemaakt van de hele damloop. Linkje naar facebook, geen zin om op Youtube te zetten. Moet naar bed.
https://www.facebook.com/jeroen.vink.3/videos/674638719333660/![]()
Heb gisteren 25km hardgelopen. Wat was het heerlijk. Voor het eerst ook energiegelletjes geconsumeerd, maar dat ging prima. Heb er 2 meegenomen, en het verschil is goed merkbaar. Ik ga er meer aanschaffen!.
Heb op aanraden van de experts dus niet op het tempo gelet, wat prima uitkwam. Nogmaals bedankt voor de tip. Tot zo ver nog pijnvrij, mijn hamstring was de eerste 10km wat stijf, maar zeker de 2e helft van de loop vloog ik vooruit. Het ging nog even regenen, wat alleen maar lekker was eigenlijk.
Ik voel nu natuurlijk wel dat mijn spieren wat 'belast' zijn. Ik loop niet mank ofzo, trap lopen gaat ook prima, maar voel dat ik veel van mezelf vraag. Nu vroeg ik me af wat het beste is: Gewoon een paar dagen rust? Of af en toe korte, rustige loopjes om toch de spieren in beweging te houden? Wil me nu zo veel mogelijk voorbereiden op een duurloop van 30+ km over 6/7 dagen.![]()
Klinkt goed Doncamatic! Ik heb helaas geen advies voor je herstel maar de anderen vast wel!
Leuk te lezen dat je deze wilde missie toch zo verstandig mogelijk probeert uit te voeren
Schema voor de Bruggenloop begonnenLekker rustig een 3km. Week 1 van 12
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Je kunt het beste ook wat kortere loopjes tussendoor doen. En dan kun je nog wat met tempo's variëren, wat sneller dan duurlooptempo. Bijvoorbeeld wat stukken op beoogd marathontempo. Maar allemaal wel met beleid natuurlijk![]()
![]()
Thanks! Mijn doel voor de komende 18 dagen is om gewoon blessure vrij te lopen. Als ik in de tussentijd mijn afstanden kan blijven lopen en de 11e fit ben voor de start, dan kan ik misschien nog aan mijn ambitie van 4:00:00 denkenquote:Op dinsdag 22 september 2015 08:17 schreef Murmeli het volgende:
Klinkt goed Doncamatic! Ik heb helaas geen advies voor je herstel maar de anderen vast wel!
Leuk te lezen dat je deze wilde missie toch zo verstandig mogelijk probeert uit te voeren![]()
@ Mr.B
Yes, bedankt. Dan ga ik tussendoor ook nog wat korte loopjes doen inderdaad op een relaxed tempo!![]()
La Sportiva demo.... niet verstandig als je eigenlijk al veel te veel schoenen hebt
3km op de LS Helios gelopen, heerljk veelzijdige schoen.
Tar seal, gravel road en trail, de schoen kan het in mijn ogen allemaal aan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zo, iedereen lekker gelopen zie ik dit weekend![]()
En L_T, het is officieel, je bent sneller dan ik ben
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Vet leuke foto's van de Vredesloop bij Marathon Photos... Maar ik ga echt geen 15 euro betalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Na mijn korte trailtochtje (iets meer dan 8 km) met twee trainingsmaatjes ben ik deze maand weer over de 100 km gegaan.
Dat is nu de vijfde maand van de negen, met nog ruim een week te gaan deze maand. Als ik deze maand alles nog loop wat in de planning staat (twee woensdagtrainingen, zondag de UHT en eventueel maandag) ga ik waarschijnlijk mijn hoogste maandtotaal dit jaar halen.![]()
![]()
Yep, kind(eren) inderdaadquote:Op maandag 21 september 2015 15:01 schreef McTwente het volgende:
[..]
Tenzij er sprake van kind(eren) is, lijkt me dat laatste niet echt een belemmering...Tegen de tijd dat zij thuis komt beginnen de meeste loopgroepjes al bij verenigingen en op zaterdag zit ik met de kleine (straks 2) thuis als zij aan het werk is. Maar wie weet dat het in de toekomst een keer kan, tot nu toe vind ik het nog niet onaardig gaan zo alleen
Muziek of podcast op en gaan
Haha ja, ga weer eens proberen hier wat vaker te posten ipv alleen te lurkenquote:![]()
![]()
Dan is het inderdaad logisch. En je wilt natuurlijk ook tijd doorbrengen met je gezin.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:32 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Yep, kind(eren) inderdaadTegen de tijd dat zij thuis komt beginnen de meeste loopgroepjes al bij verenigingen en op zaterdag zit ik met de kleine (straks 2) thuis als zij aan het werk is. Maar wie weet dat het in de toekomst een keer kan, tot nu toe vind ik het nog niet onaardig gaan zo alleen
Ik vind de stok achter de deur van een loopgroep wel prettig, maar ik hoef me dan ook meestal van niemand wat aan te trekken. Alleen de weekenden dat ik de kinderen heb kan ik niet lopen. Maar dat heb ik er natuurlijk graag voor over.
Ik vind alleen lopen ook niet erg. Het tweede voordeel van een groep (in mijn ogen) is dat je je soms op kunt trekken aan anderen, als je een keer niet zo lekker loopt of je mee wilt lopen met mensen die eigenlijk iets te snel zijn. Om dan toch aan te pikken geeft wel een kick.![]()
http://yle.fi/uutiset/17-(...)d-class_time/8318166
mooie tijd
17 jarig meisje op de marathon 2.33.24
10.000 in 32.58,18
5000 in 16:11
[ Bericht 7% gewijzigd door Skweezer op 22-09-2015 09:49:57 ]![]()
Inderdaad een heel goede tijd, zeker gezien haar leeftijd.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:43 schreef Skweezer het volgende:
mooie tijd
Overigens ben ik het wel eens met de IAAF regels, waardoor ze niet naar de OS in Rio kan. Volgens mij mag in Nederland ook pas meedoen met de (meeste) marathon(s) als je 18 bent.![]()
Die stok mis ik niet echt (nog), het is meer dat ik onrustig word als ik niet loop omdat ik dan niet aan mijn minimale trainingen komquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:40 schreef McTwente het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad logisch. En je wilt natuurlijk ook tijd doorbrengen met je gezin.
Ik vind de stok achter de deur van een loopgroep wel prettig, maar ik hoef me dan ook meestal van niemand wat aan te trekken. Alleen de weekenden dat ik de kinderen heb kan ik niet lopen. Maar dat heb ik er natuurlijk graag voor over.
Ik vind alleen lopen ook niet erg. Het tweede voordeel van een groep (in mijn ogen) is dat je je soms op kunt trekken aan anderen, als je een keer niet zo lekker loopt of je mee wilt lopen met mensen die eigenlijk iets te snel zijn. Om dan toch aan te pikken geeft wel een kick.Ik denk inderdaad dat ik misschien sneller vooruitgang had geboekt bij een loopgroep ja, doe je ook net even wat uitgebreider warming-up en dergelijke, maargoed, het is nu even niet anders en het is het zeker waard
![]()
![]()
Ik was laatst alle smashrun badges aan het bekijken en zag "beat a 9yr old". bleek Wesley Paul te zijn, op 9 jarige leeftijd 2:56 gelopen. Zo waren er nog meer: Scott Black, Howey Breinan. allemaal super jong, dit was natuurlijk nog voordat er enige leeftijds restricties waren.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:50 schreef McTwente het volgende:
[..]
Inderdaad een heel goede tijd, zeker gezien haar leeftijd.
Overigens ben ik het wel eens met de IAAF regels, waardoor ze niet naar de OS in Rio kan. Volgens mij mag in Nederland ook pas meedoen met de (meeste) marathon(s) als je 18 bent.
http://www.nytimes.com/2009/10/27/sports/27marathon.html?_r=0
Ik vind dit aan de ene kant erg knap, maar las ook dat die kinderen door hun ouders zover gepushed werden dat het me ook zielig lijkt. Verder kan het nooit gezond zijn voor iemand die in de groei is.![]()
7km recreanten, van die sukkels die na hindernis 2 van 34 al hun bandje kwijt warenquote:Op maandag 21 september 2015 19:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah leuk.
Wel ander net
Wat waren de rode shirts?
Trek eens aan mijn vinger?
Ja vrij ziek, wel stom om haar nu al marathons te laten lopen i.m.o.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:43 schreef Skweezer het volgende:
mooie tijd
10.000 in 32.58,18
5000 in 16:11Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
op de Naseby FB pagina verschijnen nog steeds nieuwe foto's, deze is rond middernachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
De 18e ben ik een easy target om terug te pakkenquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:24 schreef MaleDuck het volgende:
Zo, iedereen lekker gelopen zie ik dit weekend![]()
En L_T, het is officieel, je bent sneller dan ik ben
Daarover gesproken: net de prijzen opgehaald bij mijn vrienden van RW! De nieuwe schoenen zijn prettyyyy! En ze zitten top. Ik doe ze lekker de hele dag aan op het werk, dan kan ik er vanavond al op lopen![]()
Mooie schoenen LT! Dat er maar veel PR's op gelopen mogen worden...
Voor degenen die nog op zoek zijn naar een (ander) GPS horloge:
Makro heeft de Garmin 610 op zondag 4 oktober als dagdeal voor ¤ 120,99 (incl. BTW). Dat is inclusief de hartslagband. Dat is volgens mij een goede aanbieding...![]()
Schema? Eigen schema?quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:25 schreef DeLuna het volgende:
Schema voor de Bruggenloop begonnenLekker rustig een 3km. Week 1 van 12
![]()
Je moet ergens beginnenquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
7km recreanten, van die sukkels die na hindernis 2 van 34 al hun bandje kwijt waren
Wel leuk?It has to mean something
Niet meer het Endomondo-pro schema? Beviel die niet of gaat die niet verder dan 10km?quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja zeker, met een groep gelopen dus lekker rustig aan gedaan. Al voelen we daar nu weinig vanquote:![]()
Voor herhaling vatbaar, maar volgende keer maar een iets simpelere uitzoeken
Dat was een gratis versie voor een jaar omdat ik een Samsung telefoon kocht toen, en dat jaar is nu voorbij.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Niet meer het Endomondo-pro schema? Beviel die niet of gaat die niet verder dan 10km?
Leuk klein, goedkoop trailtje in de buurt gevonden voor binnenkort: 4 oktober, Oudoor Madness Trailrun in Bergschenhoek. Maar eens ff buurten daar, want het is daar altijd leuk lopen
Ergens een keer een 5 km uitzoekenquote:Op dinsdag 22 september 2015 12:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ja zeker, met een groep gelopen dus lekker rustig aan gedaan. Al voelen we daar nu weinig van![]()
Voor herhaling vatbaar, maar volgende keer maar een iets simpelere uitzoeken
Of meer trainen
It has to mean something
Oh dat klinkt leuk! Jammer dat ik dan al wat heb.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:36 schreef YUR het volgende:
Leuk klein, goedkoop trailtje in de buurt gevonden voor binnenkort: 4 oktober, Oudoor Madness Trailrun in Bergschenhoek. Maar eens ff buurten daar, want het is daar altijd leuk lopenSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Fysiek was niet het grootste probleem, de technieken laten vooral te wensen over. Swingover, van apenhang naar catcrawl, overpakken schippersslag tussen touwen e.d.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ergens een keer een 5 km uitzoeken
Of meer trainenTrek eens aan mijn vinger?
Herkenbaar probleem.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:32 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Yep, kind(eren) inderdaadTegen de tijd dat zij thuis komt beginnen de meeste loopgroepjes al bij verenigingen en op zaterdag zit ik met de kleine (straks 2) thuis als zij aan het werk is. Maar wie weet dat het in de toekomst een keer kan, tot nu toe vind ik het nog niet onaardig gaan zo alleen
![]()
![]()
Als je de basis niet helemaal onder de knie hebt wordt het wel lastig inderdaad.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:38 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Fysiek was niet het grootste probleem, de technieken laten vooral te wensen over. Swingover, van apenhang naar catcrawl, overpakken schippersslag tussen touwen e.d.
It has to mean something
maakt het niet minder leukquote:Op dinsdag 22 september 2015 14:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als je de basis niet helemaal onder de knie hebt wordt het wel lastig inderdaad.
Da's waar, maar ik ga ook echt voor behoud van het bandje.quote:
Als ik die moet inleveren baal ik stevig, dan telt voor mij de hele run niet meer
It has to mean something
Las net dat er vorig jaar 1583 deelnemers aan de hele marathon in Eindhoven waren en dat er nu al 2050 inschrijvingen zijn.![]()
Ook wel begrijpelijk, 1 ronde ipv 2quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:53 schreef Voccar het volgende:
Las net dat er vorig jaar 1583 deelnemers aan de hele marathon in Eindhoven waren en dat er nu al 2050 inschrijvingen zijn.
zou dat komen doordat de organisatie nu de M in 1 ronde doet ipv 2 rondjes? Doe zelf de HM weer mee.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:53 schreef Voccar het volgende:
Las net dat er vorig jaar 1583 deelnemers aan de hele marathon in Eindhoven waren en dat er nu al 2050 inschrijvingen zijn.
Heb niet echt een hekel aan rondjes lopen, afwisseling is leuker maar zit er dan zoveel verschil in dat mensen nu wel de M komen lopen?Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Is ook wel begrijpelijk ja, al zullen het er uiteindelijk wel een hele stuk meer zijn dan vorig jaar.quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ook wel begrijpelijk, 1 ronde ipv 2![]()
Mja, denk dat het hier wel zo'n beetje bij zal blijven hoor.. niet veel mensen schrijven zich 2 weken van tevoren nog in voor een marathon lijkt me.. dan kan je altijd nog beter een startnr overkopen van een geblesseerd iemandquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:55 schreef Voccar het volgende:
[..]
Is ook wel begrijpelijk ja, al zullen het er uiteindelijk wel een hele stuk meer zijn dan vorig jaar.
Je bedoeld zeker niet zoiets als de luxe Komo regen en wind jack- 1 size fits all?quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:58 schreef xzaz het volgende:
Kan iemand mij een hardloopjas tegen de regen aanbevelen?
Heb zelf 1tje bij de Makro gehaald sterk afgeprijsd voor 10-15 euro. Ik zou zeker geen dure Asics van 80 euro kopen, tenzij je heel vaak in de regen gaat lopen. Je moet er alleen voor zorgen dat een jack waterdicht is, echter wordt het dan wel een stuk warmer want ze zijn dan vaak ook lucht dicht.
edit: dacht dat je ze ook had met van die ventilatie stukjes erin, die lijken me het beste.![]()
Gedenkwaardig loopje zojuist. Niet vanwege de maagklachten zo aan het einde, maar omdat het eigenlijk wel lekker ging, zo kort na een zware trail; plus 200 km deze maand weer aangetikt EN 2000 km in 2015
Regenjack, ik heb deze http://www.decathlon.nl/windjack-ekiden-id_8216948.html
Fijn ding, al gebruik ik hem weinig![]()
![]()
Pffft, 2000 km.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:33 schreef Guard het volgende:
Gedenkwaardig loopje zojuist. Niet vanwege de maagklachten zo aan het einde, maar omdat het eigenlijk wel lekker ging, zo kort na een zware trail; plus 200 km deze maand weer aangetikt EN 2000 km in 2015![]()
Maar ja, met jouw snelheid is dat natuurlijk zo gehaald![]()
![]()
Guard, goed zeg trouwens, zo veel kilometers zonder ook maar één blessure volgens mij. Dat is ook een hele prestatie!![]()
Kijk nou wie je ook kunt tegenkomen bij hardloopwedstrijden![]()
http://www.geenstijl.nl/m(...)t_van_der_graaf.html
Hij loopt wel nette tijden, dat dan weer wel...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Begint nu wel heel erg op een heksenjacht te lijkenquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Kijk nou wie je ook kunt tegenkomen bij hardloopwedstrijden![]()
http://www.geenstijl.nl/m(...)t_van_der_graaf.html
Hij loopt wel nette tijden, dat dan weer wel...(dat wat geenstijl nu doet)
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||![]()
Oh Geenstijl is nog betrekkelijk laat, het stond zondag ook al op een andere hardloopsite.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:24 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Begint nu wel heel erg op een heksenjacht te lijken(dat wat geenstijl nu doet)
Verder maakt het mij niet uit hoor, ik zal er niet harder om lopen
Ik vind het ergerlijker dat Garmin m'n logje van zondag negeertstaat keurig op m'n horloge, maar komt niet in Garmin Connect. Gedoe...
Zie je wel zoveel training heb je niet nodig voor een marathonquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:24 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Begint nu wel heel erg op een heksenjacht te lijken(dat wat geenstijl nu doet)
of trainde hij ook in de gevangenis?
![]()
De Blueband Bajes hier op de hoek heeft een atletiekbaanquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:31 schreef mytec het volgende:
[..]
Zie je wel zoveel training heb je niet nodig voor een marathonof trainde hij ook in de gevangenis?
zó oneerlijk!
Maar toch train ik liever gewoon op straat
Sowieso een goed idee, om een beetje hard te kunnen lopen als je af en toen aan de lange arm der wet dient te ontkomenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mm, misschien singelloop doen over 1.5 week. Is dat verstandig?
Vorige week eerste officiële 10k loopje gedaan en wil graag een minuut (sub55) van m'n tijd af nu.![]()
Lijkt me geen probleem.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:40 schreef luckass het volgende:
Mm, misschien singelloop doen over 1.5 week. Is dat verstandig?
Vorige week eerste officiële 10k loopje gedaan en wil graag een minuut (sub55) van m'n tijd af nu.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Door de nieuwe lay-out viel mijn oog eindelijk op je onderschrift. En een beetje positivisme kon ik zelf wel weer even gebruiken.quote:Op maandag 21 september 2015 21:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Corniel, toplied inderdaad, vanwaar nu deze verwijzing?
Enfin, beetje mosterd naar de maaltijd maar TWC, wat een held!
En La_Tramposa heeft me bang gemaakt. Zo bang dat ik vandaag maar weer een beetje getraind heb in de hoop sneller te zijn dan zij. Dat is niet gelukt:
http://smashrun.com/corniel/run/2015/9/22
Het was wel een heerlijke training. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik dacht: misschien ga ik mijn doelstelling voor Valencia toch halen...
En Jero_nemo blijft zich maar verbeteren, ik durf hem al niet meer te vragen om nog eens samen te trainen. Wat een bazentijd ook weer.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Wat je zelf fijn vindt. Beetje rustig aan in de week voor je loopje en dan moet het wel goed komen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:01 schreef luckass het volgende:
[..]
En hoe m'n trainingen indelen? Intervallen iets boven wedstrijdtempo?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Geen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:58 schreef xzaz het volgende:
Kan iemand mij een hardloopjas tegen de regen aanbevelen?
Beetje regen+lekkere temperatuur = geen jas nodig want lekker.
Veel regen+lekkere temperatuur= geen jas nodig want met jas te warm.
Beetje regen+koud= geen jas nodig, heb je meer aan een goed thermoshirt met lange mouwen. En je smelt niet.
Veel regen+koud= binnenblijven, geen jas nodig.
Ik gebruik echt nooit een jasje. Hoogstens lange mouwen thermoshirt met lange mouwen shirt.
En net heerlijk gelopen![]()
![]()
Grrr, de tijden bij de st pietersbeartrail zijn bruto tijden. Dat is gewoon kudt!
Ik wil netto
Hoe ik dat weet? Mijn Runkeeper heb ik iets voor dat ik over de start ging gestart, en ik denk na de finish een seconde of 10 erna geëindigd. Dit was in totaal < 1:20.00.. Volgens de uitslag zit ik net boven 1:20.00
Ik haat bruto tijden! Zo moeilijk is het toch niet er een netto tijd van te maken met die mylaps tags..
Arme meid ook die zich 'verslapen' had voor de 20 of de 34, die begon volgens mij 5 minuten later dan de andere starters. Krijg je die 5 min er gewoon nutteloos bij
[ Bericht 22% gewijzigd door Glijdt_licht op 22-09-2015 21:25:20 ]so get yourself a car and drive it all alone
Pfff, wat voor sadistische training was ditSowieso zijn die dinsdagavond trainingen altijd keipittig, na een lange werkdag valt het me zwaar om nog even in mijn eentje 18-20 km met marathonblokken eruit te knallen. Maar 2 dagen na een halve marathon is het gewoon gemeen! Ik zat nog even te twijfelen of ik niet beter morgenochtend kon gaan maar dan was het woensdag-donderdag-vrijdag lopen, zaterdag mountainbike & survivalen en zondag-maandag-dinsdag weer lopen.
En dan kwam ik ook verkleumd en natgeregend thuis voor ik moest gaan.. maar ik wist mezelf te motiveren met een eiwitreep die ik zou krijgen als ik zou gaanEn uiteindelijk waren mijn spieren nog wel wat pijnlijk van de massage maar de spierkracht was al wel weer terug en conditioneel ging het ook wel prima. Hartslag bleef zelfs lager dan normaal, maar dat is wel vaker als ik nog niet helemaal hersteld ben.
Dus uiteindelijk ging het best prima, maar leuk was anders!
Wat wel positief was: de nieuwe schoenen lopen heerlijk!
linkje;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En @Corniel een training is geen wedstrijdAl ga ik nooit zo hard in trainingen.
Ik heb me vandaag ook wel weer verbaasd over het haantjesgedrag van sommige mannen, dan haal je iemand met ruim tempoverschil in, gaan ze even 300m aanzetten om je weer voorbij te lopen en gaan ze dan weer terug naar hetzelfde tempo
Sowieso Mizuno.
so get yourself a car and drive it all alone
Dan was de mat dus helemaal niet actief bij de start, en alleen aan de finish.
Nou ja bij mij scheelt het welgeteld 26 sec, op ruim 3 uur maakt die nog geen halve minuut ook geen zak uit. Zeker niet als je lekker een paar minuten staat te lullen bij de verzorgingspost
Ja, snel doorheen gescand, maar het vertelde niks nieuws. Bovendien ben ik niet een heel erg groot fan van haar recepten, want rare ingrediënten en wat de boer niet kent...quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:18 schreef thelaudprince het volgende:
Dit al gezien Mossel ?
http://www.pzc.nl/sport/z(...)VgF-BM3ZO70.facebookZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zat geen mossel in, kloptquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:28 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, snel doorheen gescand, maar het vertelde niks nieuws. Bovendien ben ik niet een heel erg groot fan van haar recepten, want rare ingrediënten en wat de boer niet kent...![]()
![]()
Probeer anders een HM in je eentje binnen 48 uur na een zware trail van 30+ km'squote:Op dinsdag 22 september 2015 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Pfff, wat voor sadistische training was ditSowieso zijn die dinsdagavond trainingen altijd keipittig, na een lange werkdag valt het me zwaar om nog even in mijn eentje 18-20 km met marathonblokken eruit te knallen. Maar 2 dagen na een halve marathon is het gewoon gemeen!
Wel een erg mooie lage hartslag met zo,n gemiddelde op die afstand!quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:57 schreef Corniel het volgende:
[..]
Door de nieuwe lay-out viel mijn oog eindelijk op je onderschrift. En een beetje positivisme kon ik zelf wel weer even gebruiken.
En La_Tramposa heeft me bang gemaakt. Zo bang dat ik vandaag maar weer een beetje getraind heb in de hoop sneller te zijn dan zij. Dat is niet gelukt:
Het was wel een heerlijke training. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik dacht: misschien ga ik mijn doelstelling voor Valencia toch halen...
En Jero_nemo blijft zich maar verbeteren, ik durf hem al niet meer te vragen om nog eens samen te trainen. Wat een bazentijd ook weer.![]()
Dit had ik even nodig voor mijn zelfvertrouwen. Net een training gedaan van 11,8 km en die ging lekker. Heel erg lekker. Wilde gemiddeld 10 km/u lopen, zonder mezelf over de kop te lopen en dat is gelukt.
Dit biedt hoop voor aankomende zondag met de singelloop, ik heb er zelfs zin in.![]()
![]()
Ja ik zag het, fijn dat je deelt in mijn leedquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:30 schreef Guard het volgende:
[..]
Probeer anders een HM in je eentje binnen 48 uur na een zware trail van 30+ km's
Voortijd 2kg winegums eten dusquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:18 schreef thelaudprince het volgende:
Dit al gezien Mossel ?
http://www.pzc.nl/sport/z(...)VgF-BM3ZO70.facebooken dan volgens haar om de 4-5 km een gelletje, dus 10 stuks mee voor de marathon! Wel grappig natijd geen honger? Ik plunder na een hm al de complete voorraad eten in huis.
![]()
Het eerste uur hoef je in principe geen gelletjes te nemen, dus een stuk of 6 is genoeg.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:43 schreef mytec het volgende:
[..]
Voortijd 2kg winegums eten dusen dan volgens haar om de 4-5 km een gelletje, dus 10 stuks mee voor de marathon! Wel grappig natijd geen honger? Ik plunder na een hm al de complete voorraad eten in huis.
En verder moet je wel uitkijken met koolhydraten stapelen, of het in ieder geval testen. Laatst probeerde ik ook zo'n snoepjes/winegums formule als test maar ik werd alleen maar heel moe van de suikerdip elke keer.
En dat geen honger/slecht kunnen eten na de wedstrijd heb ik ook meestal. De dag erna ben ik dan een bodemloos vat
Ook mijn training was niet de makkelijkste. Intervallen weer! Maar een beetje achteraan geplakt bij de 1000 en 500 meters. Bij de 200 meter me maar niet meer ingehouden en voorop meegelopen. Benen voelen toch op de een of andere manier zwaar.
@Glijdt_licht: Relaxed man! Als je om tijden wil lopen moet je een wegwedstrijd doen![]()
![]()
Goedzo! De hoogtestage heeft dus toch effect gehad?quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:34 schreef Oceanonix het volgende:
Dit had ik even nodig voor mijn zelfvertrouwen. Net een training gedaan van 11,8 km en die ging lekker. Heel erg lekker. Wilde gemiddeld 10 km/u lopen, zonder mezelf over de kop te lopen en dat is gelukt.
Dit biedt hoop voor aankomende zondag met de singelloop, ik heb er zelfs zin in.
Gedeelde smart is halve smart, of zoals ze in Tilburg zeggen: ge kunt meej tweeje meer èèrmoej lije as allêenegquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ik zag het, fijn dat je deelt in mijn leedMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Lekkere trainingen gedaan allemaal!Corniel, dat ziet er goed uit hoor! Mooie hartslag ook met dat tempo erbij. Moeten weer een keer samen inderdaad, lijkt me gezellig
. De rest van de bikkels met dit weer ook top
.
Ik heb mezelf nog een extra dagje rust gegeven, moet zeggen dat ik weer eens wat spierpijn in mijn kuiten heb na zondag. Even goed herstellen voor zaterdag, dan weer de 18km van MudMasters, zin in!![]()
Je doet het zelf.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Pfff, wat voor sadistische training was dit (..)O ja...quote:En @Corniel een training is geen wedstrijd (..)Hoe kon ik dat nu vergeten.
Het gekke was dus dat het snel ging, maar niet heel zwaar voelde. Nu ja, toen ik naar 20 km versnelde deed het pijn, maar verder ging het echt eng makkelijk.quote:Al ga ik nooit zo hard in trainingen.Echt? Dat is toch uber-voorspelbaar? Van elke vrouwelijke duursporter hoor je dat verhaal. Fietsend doe ik het nooit, en lopend heb ik het een keer gedaan. Nu ja, ik hoorde iemand achterop komen en ben toen gaan versnellen. Dat zorgde dat ik 3 km met 3:50 moest verstouwen, maar het was wel lekker samen lopen.quote:Ik heb me vandaag ook wel weer verbaasd over het haantjesgedrag van sommige mannen (..)Was ook blij dat hij de andere kant op moest, want ik had er toen 19 km opzitten... Dit was overigens een man.
Ik houd volgens mij zelf altijd even in voor ik een vrouw inhaal. Even naar haar kont kijken. #bekentenisZolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Die is de week erna hé.... Of is er nog een singelloop? Doe je de halve? En ook rond 10km/u?quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:34 schreef Oceanonix het volgende:
Dit biedt hoop voor aankomende zondag met de singelloop, ik heb er zelfs zin in.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wat mij betreft is er maar 1 Singelloop en dat is in Utrecht. En die is aankomende zondag. Ik doe daar de 10 km. Dat is de max afstand van deze wedstrijd.quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Die is de week erna hé.... Of is er nog een singelloop? Doe je de halve? En ook rond 10km/u?![]()
![]()
Een pakje chocolademelk na afloop?quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:18 schreef thelaudprince het volgende:
Dit al gezien Mossel ?
http://www.pzc.nl/sport/z(...)VgF-BM3ZO70.facebook
Ik zal dan wel wat meer drinken... Veel water, wat sportdrank en idd chocolademelk voor suiker en eiwit.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Op die manier heb ik zondag iemand onbedoeld gehaasd. Ik liep best stabiel en telkens als ik in zijn ooghoeken verscheen, ging hij versnellen om even later weer in te zakken. Hij is een kilometer voor de finish toch maar echt gaan versnellen en weggelopen. Netto was ik wel sneller.quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:09 schreef Corniel het volgende:
[..]
Echt? Dat is toch uber-voorspelbaar? Van elke vrouwelijke duursporter hoor je dat verhaal.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:09 schreef Corniel het volgende:
Ik houd volgens mij zelf altijd even in voor ik een vrouw inhaal. Even naar haar kont kijken. #bekentenis
Ik ben een prima haas voor je zul je bedoelenquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De 18e ben ik een easy target om terug te pakkenGelukkig... ik ben niet de enige die zich zo voeltquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:57 schreef Corniel het volgende:
[..]
Door de nieuwe lay-out viel mijn oog eindelijk op je onderschrift. En een beetje positivisme kon ik zelf wel weer even gebruiken.
En Jero_nemo blijft zich maar verbeteren, ik durf hem al niet meer te vragen om nog eens samen te trainen. Wat een bazentijd ook weer.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Aha! Dat wordt dus easy peasy voor je, die 10! Succes alvast!quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:22 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Wat mij betreft is er maar 1 Singelloop en dat is in Utrecht. En die is aankomende zondag. Ik doe daar de 10 km. Dat is de max afstand van deze wedstrijd.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Afgelopen zaterdag zou ik 16km duurloopje doen, maar omdat het zo lekker ging, heb ik het tempo een beetje opgepakt en voor ik het wist, liep ik mijn eerste (trainings-)HM onder de 2 uur!
1:58:07![]()
Sure, de gemiddelde hartslag kwam wel wat boven LDL-zone uit, maar het was zeker met een hoop reserves over. Blijkbaar had ik nog wel wat duurloop in me sinds de marathon en blijkbaar helpen de tempotrainingen nu ook wel aardig![]()
Deze week een rustig weekje; het hele huis is een bende omdat er aardbevingsschade hersteld wordt, dus we zitten tijdelijk in een vakantiehuisje. En aangezien we nog geen vakantie gehad hadden, willen we daar ook van genieten. Dus loop ik vandaag een rustige 10 en in het weekend nog iets van 15 en dan pakken we het volgende week wel weer op. Het was toch tijd voor een herstelweek![]()
![]()
Lekker bezig! Wanneer is je HM wedstrijd ook alweer? En wat wordt het doel?quote:Op woensdag 23 september 2015 09:14 schreef TheSwan het volgende:
Afgelopen zaterdag zou ik 16km duurloopje doen, maar omdat het zo lekker ging, heb ik het tempo een beetje opgepakt en voor ik het wist, liep ik mijn eerste (trainings-)HM onder de 2 uur!
1:58:07![]()
Sure, de gemiddelde hartslag kwam wel wat boven LDL-zone uit, maar het was zeker met een hoop reserves over. Blijkbaar had ik nog wel wat duurloop in me sinds de marathon en blijkbaar helpen de tempotrainingen nu ook wel aardig![]()
Deze week een rustig weekje; het hele huis is een bende omdat er aardbevingsschade hersteld wordt, dus we zitten tijdelijk in een vakantiehuisje. En aangezien we nog geen vakantie gehad hadden, willen we daar ook van genieten. Dus loop ik vandaag een rustige 10 en in het weekend nog iets van 15 en dan pakken we het volgende week wel weer op. Het was toch tijd voor een herstelweekIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
thanks! Het gaat echt lekker en de discipline is ook zo goed dat ik weet dat ik nu een rustiger weekje kan doen en volgende week weer het regime oppak.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Lekker bezig! Wanneer is je HM wedstrijd ook alweer? En wat wordt het doel?
Dat gezegd hebbende: een collega wil zondag samen een rustig loopje doen, dus dan heb ik toch iets minder slack. Want dan ga ik vrijdag natuurlijk geen duurloop doen, maar nog even lekker een paar 1000meters 'knallen'![]()
Ik heb nog geen HM ingepland om eerlijk te zijn. Ik zou graag sub-1:50 willen halen dus ik denk dat ik dan gauw in december uitkom ipv november. Het verschil tussen 5:36/km en 5:12/km is nogal wat in mijn ogen. Dus ik durf nog niks vast te leggen...![]()
![]()
Goed bezig gaat je wel lukken, denk er wel om dat het wel anders lopen is als het echt winter is! Mijn eerste HM was in de regen in januari en dat was erg koud. Al denk ik dat 1:50 een mooi streven is. Haal je op een 10km die 5:12 al met gemak? dus zonder helemaal kapot te gaan.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:08 schreef TheSwan het volgende:
[..]
thanks! Het gaat echt lekker en de discipline is ook zo goed dat ik weet dat ik nu een rustiger weekje kan doen en volgende week weer het regime oppak.
Dat gezegd hebbende: een collega wil zondag samen een rustig loopje doen, dus dan heb ik toch iets minder slack. Want dan ga ik vrijdag natuurlijk geen duurloop doen, maar nog even lekker een paar 1000meters 'knallen'![]()
Ik heb nog geen HM ingepland om eerlijk te zijn. Ik zou graag sub-1:50 willen halen dus ik denk dat ik dan gauw in december uitkom ipv november. Het verschil tussen 5:36/km en 5:12/km is nogal wat in mijn ogen. Dus ik durf nog niks vast te leggen...![]()
Een wedstrijd op een bepaald tempo is wel heel anders dan in training een halve marathon lopen
Als ik comfortabel 5x5 minuten o.i.d. op tempo kan lopen, dan weet ik dat ik dat tempo ook in een HM kan. Mijn wedstrijdtempo voor een HM is meestal 10-15 seconden sneller dan wat ik in de 6x1000 loop, maar die loop ik dan wel echt op souplesse.
December is wel een beetje luw wat betreft lange wegwedstrijden, maar je zou Spijkenisse kunnen overwegen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Yes, afgelopen winter ook doorgetraind ivm Rotterdam, al was dat niet echt een representatieve winter (erg zacht).quote:Op woensdag 23 september 2015 11:44 schreef mytec het volgende:
Goed bezig gaat je wel lukken, denk er wel om dat het wel anders lopen is als het echt winter is! Mijn eerste HM was in de regen in januari en dat was erg koud. Al denk ik dat 1:50 een mooi streven is. Haal je op een 10km die 5:12 al met gemak? dus zonder helemaal kapot te gaan.
Die 5:12/km op de 10km zou nog zeker niet 'met gemak' gaan. Maar mijn wedstrijdtempo zou zeker sneller zijn dan dat.
Ik zit gewoon in een rare trainingsfase. Zoals ook eerder gezegd heb ik best veel 'duurcapaciteit' maar erg weinig tempo. Als ik 4x1000 loop, mik ik op 5:00/km, en had bedacht dat ik bij een 6x1000m op 5:12/km uit zou willen komen. Maar als ik de richtlijn van LT zou volgen, zou dat dus nog wat langzamer kunnen. (4x1000 is nu ook een vrij intensieve training voor me, dus dat zou iets minder kunnen).
Het is vooral kilometers maken en gevoel krijgen bij de diverse trainingen
Spijkenisse had ik trouwens ook gevonden en leek me zeer interessant. Jammer dat het ver weg is, maar ach; zoveel wedstrijden loop ik toch niet![]()
![]()
Volgens mij ben je niet per se in een rare trainingsfase hoor, aan je posts van de laatste tijd te zien boek je hartstikke veel vooruitgang in korte tijdquote:Op woensdag 23 september 2015 12:08 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Yes, afgelopen winter ook doorgetraind ivm Rotterdam, al was dat niet echt een representatieve winter (erg zacht).
Die 5:12/km op de 10km zou nog zeker niet 'met gemak' gaan. Maar mijn wedstrijdtempo zou zeker sneller zijn dan dat.
Ik zit gewoon in een rare trainingsfase. Zoals ook eerder gezegd heb ik best veel 'duurcapaciteit' maar erg weinig tempo. Als ik 4x1000 loop, mik ik op 5:00/km, en had bedacht dat ik bij een 6x1000m op 5:12/km uit zou willen komen. Maar als ik de richtlijn van LT zou volgen, zou dat dus nog wat langzamer kunnen. (4x1000 is nu ook een vrij intensieve training voor me, dus dat zou iets minder kunnen).
Het is vooral kilometers maken en gevoel krijgen bij de diverse trainingen
Spijkenisse had ik trouwens ook gevonden en leek me zeer interessant. Jammer dat het ver weg is, maar ach; zoveel wedstrijden loop ik toch nietDus het is inderdaad gewoon nog even zoeken wat de ideale tempi zijn. Dat is ook lastig te zeggen als je niet recent een wedstrijd gelopen hebt. Maar 4x1000m moet zeker niet een te intensieve training zijn. Als je snelheid wilt verhogen, kun je dat beter in de korte intervallen (200's of 400's doen), en dan vooral focussen op hoge pasfrequentie en een rechte houding en niet op zoveel mogelijk kracht per pas gebruiken.
Weet iemand of er winkels in de randstad zijn die de S-LAB Adv Skin3 verkopen? Ik wil het eigenlijk eerst passen maar Valkenswaard is voor mij toch wel erg ver weg.![]()
Probeer Runnersworld Utrecht eens...of anders Beverquote:Op woensdag 23 september 2015 12:32 schreef Devv het volgende:
Weet iemand of er winkels in de randstad zijn die de S-LAB Adv Skin3 verkopen? Ik wil het eigenlijk eerst passen maar Valkenswaard is voor mij toch wel erg ver weg.F means you're fucked![]()
Zitten deze dingen nu zoveel fijner dan bijvoorbeeld een deuter rugtas + camelbak? Vorig weekend met zo,n tas gelopen borst bandje vast en bij buik ook vast, maar heb een schaafwond in de nek van die tas..quote:Op woensdag 23 september 2015 12:32 schreef Devv het volgende:
Weet iemand of er winkels in de randstad zijn die de S-LAB Adv Skin3 verkopen? Ik wil het eigenlijk eerst passen maar Valkenswaard is voor mij toch wel erg ver weg.![]()
Thanks La_Tramposa, ik waardeer jouw mening bijzonder. Vooral omdat ik jouw hulp bij het opstellen van mijn weekschema als hoofdreden zie voor die gemaakte vooruitgang.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij ben je niet per se in een rare trainingsfase hoor, aan je posts van de laatste tijd te zien boek je hartstikke veel vooruitgang in korte tijdDus het is inderdaad gewoon nog even zoeken wat de ideale tempi zijn. Dat is ook lastig te zeggen als je niet recent een wedstrijd gelopen hebt. Maar 4x1000m moet zeker niet een te intensieve training zijn. Als je snelheid wilt verhogen, kun je dat beter in de korte intervallen (200's of 400's doen), en dan vooral focussen op hoge pasfrequentie en een rechte houding en niet op zoveel mogelijk kracht per pas gebruiken.
Het enige wat ik (gelukkig) al had was een vrij aardige slome duurloopbasis![]()
Wat ik bedoel met die rare fase is vooral gerelateerd aan de tempo's.
- 15x200m doe ik op 4:15 - 4:20/km (ik kan iets sneller (tot 3:50/km), maar dan is de vorm ruk
- 1000's had ik dus 5:12/km bedacht; tot nu toe loop ik ze ~5:00 en dat is een zware training, dus leek 'gewenst HM-tempo' me wel wat.
- korte duurloop ~6:00/km (eigenlijk ook als een soort semi-herstelloop bedoeld)
- lange duurloop 5:50/km; soms is de hartslag dan wat hoog, maar het voelt nu als een goed duurlooptempo voor de komende tijd. Dit zit vermoedelijk te dicht tegen mijn gewenste M-tempo aan?
Ik ging zaterdag weg voor een 15k op die 5:50/km en finishte dus een HM in 5:36/km met een hartslag die niet echt boven de 161-163 range uitkwam (maar wel 90% van de loop in de 150-ers zat). Mijn max is ~190bpm
Om de start goed te maken, heb ik dus ook een heel blok aan 5:30-ers gelopen.
Mijn gevoel zegt dan dat ik een goede dag had, maar ook dat mijn tempo's nog niet echt stabiel zijn ofzo...Dus voelt het als een rare fase.
![]()
Hartslag is zeker niet gek, en ook al merk je het niet zo er zit wel degelijk verbetering in. Mijn Smashrun grafiekje laat bijvoorbeeld zien dat ik veel minder in de aerobe zone loop en meer in de herstel zone. Sommige mensen hebben ook van nature altijd eeen hogere hartslag. Als je hartslag ook bij 5:12 niet boven de 160 uitschiet dan kan je dat qua conditie aan, alleen een hele halve marathon op 170 lopen lijkt me niet goed.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:43 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Thanks La_Tramposa, ik waardeer jouw mening bijzonder. Vooral omdat ik jouw hulp bij het opstellen van mijn weekschema als hoofdreden zie voor die gemaakte vooruitgang.
Het enige wat ik (gelukkig) al had was een vrij aardige slome duurloopbasis![]()
- 15x200m doe ik op 4:15 - 4:20/km (ik kan iets sneller (tot 3:50/km), maar dan is de vorm ruk
- 1000's had ik dus 5:12/km bedacht; tot nu toe loop ik ze ~5:00 en dat is een zware training, dus leek 'gewenst HM-tempo' me wel wat.
- korte duurloop ~6:00/km (eigenlijk ook als een soort semi-herstelloop bedoeld)
- lange duurloop 5:50/km; soms is de hartslag dan wat hoog, maar het voelt nu als een goed duurlooptempo voor de komende tijd. Dit zit vermoedelijk te dicht tegen mijn gewenste M-tempo aan?
Ik ging zaterdag weg voor een 15k op die 5:50/km en finishte dus een HM in 5:36/km met een hartslag die niet echt boven de 161-163 range uitkwam (maar wel 90% van de loop in de 150-ers zat). Mijn max is ~190bpm
Mijn gevoel zegt dan dat ik een goede dag had, maar ook dat mijn tempo's nog niet echt stabiel zijn ofzo...Dus voelt het als een rare fase.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 23 september 2015 12:52 schreef mytec het volgende:
[..]
Hartslag is zeker niet gek, en ook al merk je het niet zo er zit wel degelijk verbetering in. Mijn Smashrun grafiekje laat bijvoorbeeld zien dat ik veel minder in de aerobe zone loop en meer in de herstel zone. Sommige mensen hebben ook van nature altijd eeen hogere hartslag. Als je hartslag ook bij 5:12 niet boven de 160 uitschiet dan kan je dat qua conditie aan, alleen een hele halve marathon op 170 lopen lijkt me niet goed.Is heel persoonlijk. Ik heb mijn vorige hm grotendeels rond 167 gelopen en ik leef nog. En mijn max zit ergens bij 185 oid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dat is ook zo, maar als het goed is gaat door training je hr wel wat omlaag toch? Voor mij voelt 170 als vrij intensief, je zal er niet snel dood aan gaan (mits geen hartkwalen) maar je brand wel sneller door je energie heen natuurlijk.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:59 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Is heel persoonlijk. Ik heb mijn vorige hm grotendeels rond 167 gelopen en ik leef nog. En mijn max zit ergens bij 185 oid.![]()
quote:Op woensdag 23 september 2015 12:52 schreef mytec het volgende:
[..]
Hartslag is zeker niet gek, en ook al merk je het niet zo er zit wel degelijk verbetering in. Mijn Smashrun grafiekje laat bijvoorbeeld zien dat ik veel minder in de aerobe zone loop en meer in de herstel zone. Sommige mensen hebben ook van nature altijd eeen hogere hartslag. Als je hartslag ook bij 5:12 niet boven de 160 uitschiet dan kan je dat qua conditie aan, alleen een hele halve marathon op 170 lopen lijkt me niet goed.Hoezo lijkt je dat niet goed? Als je goed getraind bent kun je een HM zelfs vlak onder je anaerobe drempel lopen. Ik heb zelfs een keer een HM op hartslag 196 gemiddeld gelopen (max is 210 o.i.d), maar dat was wel echt een slechte HM waar ik waarschijnlijk gewoon ziekig was voor ik ging lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar heel krampachtig vasthouden aan hartslagzones terwijl je niet hebt getest wat die voor jou zijn is sowieso niet superpraktisch.. En tijdens wedstrijden is het al helemaal niet de beste richtlijn, want meestal is je hartslag door adrenaline sowieso al flink wat hoger (bij mij wel in ieder geval).Een wedstrijd hoort toch ook vrij intensief te voelen?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:09 schreef mytec het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar als het goed is gaat door training je hr wel wat omlaag toch? Voor mij voelt 170 als vrij intensief, je zal er niet snel dood aan gaan (mits geen hartkwalen) maar je brand wel sneller door je energie heen natuurlijk.
Misschien moet ik een cursusje volgen over de verbranding van het lichaam etc, maar ik dacht dat je max ongeveer een uur op je anaerobe systeem kon lopen. Dat je ook met voeding dit niet snel genoeg hersteld, dus beter de grootste tijd op je aerobe systeem loopt? Je wil natuurlijk niet in km 5 van een hm verzuurd raken. Ik heb ze ongeveer voor mij getest, de sporttest met hartslag analyse onder inspanning was me wat te duurquote:Op woensdag 23 september 2015 13:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoezo lijkt je dat niet goed? Als je goed getraind bent kun je een HM zelfs vlak onder je anaerobe drempel lopen. Ik heb zelfs een keer een HM op hartslag 196 gemiddeld gelopen (max is 210 o.i.d), maar dat was wel echt een slechte HM waar ik waarschijnlijk gewoon ziekig was voor ik ging lopen
Maar heel krampachtig vasthouden aan hartslagzones terwijl je niet hebt getest wat die voor jou zijn is sowieso niet superpraktisch.. En tijdens wedstrijden is het al helemaal niet de beste richtlijn, want meestal is je hartslag door adrenaline sowieso al flink wat hoger (bij mij wel in ieder geval).
[..]
Een wedstrijd hoort toch ook vrij intensief te voelen?![]()
![]()
Net onder je anaerobe drempel is ook niet op je anaerobe systeemquote:Op woensdag 23 september 2015 13:24 schreef mytec het volgende:
[..]
Misschien moet ik een cursusje volgen over de verbranding van het lichaam etc, maar ik dacht dat je max ongeveer een uur op je anaerobe systeem kon lopen. Dat je ook met voeding dit niet snel genoeg hersteld, dus beter de grootste tijd op je aerobe systeem loopt? Je wil natuurlijk niet in km 5 van een hm verzuurd raken. Ik heb ze ongeveer voor mij getest, de sporttest met hartslag analyse onder inspanning was me wat te duur
Er zijn inderdaad ook methoden zoals de Goladz test waarbij je zelf ongeveer je zones kunt testen. Maar voor wedstrijden geldt denk ik toch vooral; op gevoel lopen, en hoe vaker je dezelfde afstand doet, hoe beter je kunt inschatten hoe diep je kunt gaan gedurende de tijd van zo'n afstand..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dankjequote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:12 schreef McTwente het volgende:
En als Silk nog steeds mee leest in dit topic: van harte gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Wat een leuke verschillen zijn dat. Bij 170 voel ik mij nog prima en heb ik soms zelfs het idee dat het niet klopt, passend bij het tempo zegmaar. Ik begin het pas moeilijk te krijgen vanaf 180-185 ongeveer, maar mijn max ligt dan ook in ieder geval boven de 200.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:09 schreef mytec het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar als het goed is gaat door training je hr wel wat omlaag toch? Voor mij voelt 170 als vrij intensief, je zal er niet snel dood aan gaan (mits geen hartkwalen) maar je brand wel sneller door je energie heen natuurlijk.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Jazeker, er doen er meer mee die in dit topic postenquote:Op woensdag 23 september 2015 14:18 schreef NoventaMinutos het volgende:
Zaterdag 18km Mud Masters lopen. Mag dat ook in dit topic besproken worden?
Tof! Ik heb er zin in.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:20 schreef YUR het volgende:
[..]
Jazeker, er doen er meer mee die in dit topic posten![]()
Wow nee ik denk niet dat mijn max boven de 200 ligt. Inderdaad iedereen is verschillend. Ik heb 3 jaar geleden een bedrijf gezondheidstest gedaan mocht niet verder dan 160 en kijken hoe hard ik dan kon fietsen, kwam niet echt ver, terwijl ik toch redelijk fit was.. Maar nee ze wouden geen "risico" nemen.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:56 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Wat een leuke verschillen zijn dat. Bij 170 voel ik mij nog prima en heb ik soms zelfs het idee dat het niet klopt, passend bij het tempo zegmaar. Ik begin het pas moeilijk te krijgen vanaf 180-185 ongeveer, maar mijn max ligt dan ook in ieder geval boven de 200.![]()
vraag die test dan niet als je niet weet wat je ermee moet. Hoe hoog iemands hartslag maakt geen reet uit, hoe snel het herstel is, dat is belangrijk als een fitheidstest doet. Net meld L_T al een hartslag van 210, de mijne ligt op 200. Beide zouden we als niet fit verklaart worden, omdat zij niet durven. Dat is best gek.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:29 schreef mytec het volgende:
[..]
Wow nee ik denk niet dat mijn max boven de 200 ligt. Inderdaad iedereen is verschillend. Ik heb 3 jaar geleden een bedrijf gezondheidstest gedaan mocht niet verder dan 160 en kijken hoe hard ik dan kon fietsen, kwam niet echt ver, terwijl ik toch redelijk fit was.. Maar nee ze wouden geen "risico" nemen.![]()
![]()
Jawel, qua kracht zeker. Conditie zit ook wel goed. Hoop dat het om 10:10 al een beetje weer isquote:![]()
![]()
Die test was onderdeel van een pakket, was 1 middag koste niks dacht doe gewoon mee. Verder ook prima ook diabetes en cholesterol testen. Maar zat er verder ook niet mee, was wel heel grappig om te zien dat er zo erg vage resultaten uit kwamen. Mensen die totaal niet fit waren kwamen daar als redelijk door de test ;-)quote:Op woensdag 23 september 2015 14:33 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
vraag die test dan niet als je niet weet wat je ermee moet. Hoe hoog iemands hartslag maakt geen reet uit, hoe snel het herstel is, dat is belangrijk als een fitheidstest doet. Net meld L_T al een hartslag van 210, de mijne ligt op 200. Beide zouden we als niet fit verklaart worden, omdat zij niet durven. Dat is best gek.![]()
Iemand bekend met het merk Karhu?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 23 september 2015 15:00 schreef Quoi het volgende:
Iemand bekend met het merk Karhu?Karhu is een hardloopmerk dat groot was in de jaren 80 en nu zijn comeback maaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben dit jaar zelfs een 24uurs racequote:. Ik had het wel willen doen maar het kwam dit jaar helaas niet goed uit.
![]()
Ik zag het ja. Dat is me net te gek. Moet ook gewoon weer voetballen zondag, dus dan vond ik 18km meer dan genoeg. Zal nog gek zat worden die dag er na vrees ikquote:Op woensdag 23 september 2015 15:03 schreef Devv het volgende:
[..]
Ze hebben dit jaar zelfs een 24uurs race. Ik had het wel willen doen maar het kwam dit jaar helaas niet goed uit.
![]()
![]()
Zo wacht ik nog altijd op de dag dat Bronski Beat weer liedjes gaat uitbrengen. Kan niet slecht zijn dus!quote:Op woensdag 23 september 2015 15:02 schreef YUR het volgende:
[..]
Karhu is een hardloopmerk dat groot was in de jaren 80 en nu zijn comeback maakt![]()
![]()
Mijn omslagpunt ligt op 165. Daaronder gaat het OK, daarboven wordt het lastig. Denk dat mijn max ergens op 185 ligt.
De HM wil ik op <150 lopen, en dan laatste deel (vanaf km15) op <165.
Misschien iets te voorzichtig?![]()
Nouja in principe zou dat fysiologisch moeten kunnen, maar ik weet voor mezelf dat hartslag tijdens wedstrijden geen goeie graadmeter is omdat die dan vaak hoger is door adrenaline of weet ik veel wat. Dan word ik alleen maar nerveus als ik daarop let. Je weet met al die trainingen toch ongeveer wel welk streeftempo je wilt gaan lopen? Gewoon daarop weggaan, of iets langzamer, en dan afwachten hoe je lichaam voelt geen optie?quote:Op woensdag 23 september 2015 15:15 schreef steffelonio het volgende:
Mijn omslagpunt ligt op 165. Daaronder gaat het OK, daarboven wordt het lastig. Denk dat mijn max ergens op 185 ligt.
De HM wil ik op <150 lopen, en dan laatste deel (vanaf km15) op <165.
Misschien iets te voorzichtig?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zie dat de Ekiden nu helemaal uit de OP is. Er gaat dus geen enkel team heen?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Ja, ik wil eigenlijk weggaan op 5:30/km. Dat was mijn gem. snelheid tijdens de TTM. Ik denk ergens wel dat ik dat nog wel 5 km langer kan volhouden in een wedstrijd.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja in principe zou dat fysiologisch moeten kunnen, maar ik weet voor mezelf dat hartslag tijdens wedstrijden geen goeie graadmeter is omdat die dan vaak hoger is door adrenaline of weet ik veel wat. Dan word ik alleen maar nerveus als ik daarop let. Je weet met al die trainingen toch ongeveer wel welk streeftempo je wilt gaan lopen? Gewoon daarop weggaan, of iets langzamer, en dan afwachten hoe je lichaam voelt geen optie?
Maar ik wil me niet compleet opblazen. En volgens corniel.nl/runs zou 5:36/km max haalbaar zijn gelet op mijn ttm tijd.
En mijn trainingen gaan ook heel wisselend. Soms prima, soms niet vooruit te branden met tig klachten en gemopper.
#twijfelkont![]()
Wat een baas! mensen mogen een voorbeeld aan zijn doorzettingsvermogen en optimisme nemen. Van algehele revalidatie tot marathon en ook zeker geen onverdienstelijke tijden!quote:Op woensdag 23 september 2015 15:17 schreef La_Tramposa het volgende:
http://losseveter.nl/2015(...)d&utm_medium=twitter
Wow, ik ben even stil![]()
Inspirerend artikel inderdaad, mooi dat hij focust op de 'gelukken bij het ongeluk'quote:Op woensdag 23 september 2015 15:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, ik ben even stil
Strakke tijden ook trouwens
Wat zou jij doen in zijn situatie na zo'n brand? Je verschuilen in een hoekje en niks meer doen? Volgens mij onderschat je jouw eigen aanpassingsvermogen. En gelukkig hoeven we geen voorbeeld te nemen aan zo iemand, want hebben we goddank geen brand overleefd.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:29 schreef mytec het volgende:
[..]
Wat een baas! mensen mogen een voorbeeld aan zijn doorzettingsvermogen en optimisme nemen. Van algehele revalidatie tot marathon en ook zeker geen onverdienstelijke tijden!
Ik geef toe, ik sta in de vecht-modus deze week. Toe aan vakantie.![]()
Als je omslagpunt 165 Is zie ik niet in waarom je hem op 150 wil lopen. Ik zou streven naar niet te ver boven de 160 voor de eerste helft en de laatste helft gewoon gas eropquote:Op woensdag 23 september 2015 15:25 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Ja, ik wil eigenlijk weggaan op 5:30/km. Dat was mijn gem. snelheid tijdens de TTM. Ik denk ergens wel dat ik dat nog wel 5 km langer kan volhouden in een wedstrijd.
Maar ik wil me niet compleet opblazen. En volgens corniel.nl/runs zou 5:36/km max haalbaar zijn gelet op mijn ttm tijd.
En mijn trainingen gaan ook heel wisselend. Soms prima, soms niet vooruit te branden met tig klachten en gemopper.
#twijfelkontzoals ik al zei liep ik hem rond de 167 en mijn omslagpunt ligt daar in de buurt.
En inderdaad wat LT zegt, kies een tempo. Als je 5.30 op de TTM liep zou ik voor de HM rond 5.40 ofzo weggaan. Evt 5.50.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Gewoon een beetje een marge aanhouden. Je zal toch niet op de seconde nauwkeurig jezelf kunnen pacen, en soms zijn de omstandigheden ook wisselend waardoor je stukken harder of zachter moet. Ik zou zeggen; geef jezelf de opdracht om op 5.40-5.45 te starten de eerste 2-3km, vanwege het meegezogen worden in de wedstrijd loop je waarschijnlijk toch veel harderquote:Op woensdag 23 september 2015 15:25 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Ja, ik wil eigenlijk weggaan op 5:30/km. Dat was mijn gem. snelheid tijdens de TTM. Ik denk ergens wel dat ik dat nog wel 5 km langer kan volhouden in een wedstrijd.
#twijfelkontEn daarna richt je kms tussen de 5.25-5.40 of zo en dan probeer je het laatste stuk nog te versnellen als dat erin zit.
Ouwe rellert!quote:Op woensdag 23 september 2015 15:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat zou jij doen in zijn situatie na zo'n brand? Je verschuilen in een hoekje en niks meer doen? Volgens mij onderschat je jouw eigen aanpassingsvermogen. En gelukkig hoeven we geen voorbeeld te nemen aan zo iemand, want hebben we goddank geen brand overleefd.
Ik geef toe, ik sta in de vecht-modus deze week. Toe aan vakantie.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nouja, er zijn best mensen die toch lichtelijk in de slachtoffer-rol gaan, de meeste dingen zijn toch net wat lastiger als je lichamelijke handicaps hebt en ze daarom ook maar niet meer proberen. En een marathon lopen is sowieso al geen piece-of-cake, als je dan ook nog rekening moet houden met je warmte-regulatie is het helemaal een prestatie. En ik vind hem gewoon heel relaxt en positief overkomen in dat interview, dat inspireert mij wel! Ook weer als relativering dat ik niet moet stressen om niks maar gewoon genieten van het feit dát je een marathon looptquote:Op woensdag 23 september 2015 15:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat zou jij doen in zijn situatie na zo'n brand? Je verschuilen in een hoekje en niks meer doen? Volgens mij onderschat je jouw eigen aanpassingsvermogen. En gelukkig hoeven we geen voorbeeld te nemen aan zo iemand, want hebben we goddank geen brand overleefd.
Ik geef toe, ik sta in de vecht-modus deze week. Toe aan vakantie.
Wel fijn trouwens om de pre-race jitters van anderen hier te lezen, dan kan ik die van mij wat beter beteugelenNog ruim 2 weken te gaan en ik heb nú al heel youtube afgespeurd naar 'how to run your fastest marathon' 'what to eat in the weeks before the marathon' etc. filmpjes, die misschien nog geheime, onontdekte tips bevatten (wat ze uiteraard niet doen want vorig jaar heb ik deze fase ook gehad
)
Die tempo's lijken op die van mij. Alleen loop je je duurlopen wat sneller (ik liep ze eerst ook rond 6 en nu rond 6.30). Ook je max hartslag is nagenoeg hetzelfde, al is die 5.35 op 160bpm wel knap, ik zit met 160bpm rond de 5.50.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:43 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Thanks La_Tramposa, ik waardeer jouw mening bijzonder. Vooral omdat ik jouw hulp bij het opstellen van mijn weekschema als hoofdreden zie voor die gemaakte vooruitgang.
(Al moet ik dat eigenlijk eens weer kijken nu ik in mijn marathonvoorbereiding zit.)
Om nog even er bij te vermelden. Mijn HM liep ik vorig jaar in 1.50 nog iets inclusief plaspauze met een hartslag ergens richting de 180 (logje was destijds van m'n horloge verdwenen). Dus dan moet sub 1.50 voor je wel lukken lijkt me vooral met duurvermogen en alles.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ben echt super benieuwd naar hoe je gaat lopen en wat je tijd zal zijnquote:Op woensdag 23 september 2015 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Wel fijn trouwens om de pre-race jitters van anderen hier te lezen, dan kan ik die van mij wat beter beteugelenNog ruim 2 weken te gaan en ik heb nú al heel youtube afgespeurd naar 'how to run your fastest marathon' 'what to eat in the weeks before the marathon' etc. filmpjes, die misschien nog geheime, onontdekte tips bevatten (wat ze uiteraard niet doen want vorig jaar heb ik deze fase ook gehad
)
Ik hoop dat ik je hier niet zenuwachtig mee maak ofzo.
Hieronder mijn eerste wedstrijd HM en mijn p.r.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:25 schreef steffelonio het volgende:
Ja, ik wil eigenlijk weggaan op 5:30/km (..)
http://smashrun.com/corniel/run/812115
http://smashrun.com/corniel/run/1565501
Nu duren ze bij mij iets korter dan bij jou en mijn omslag ligt op ongeveer 172, maar je ziet dat ik er nog vrij dicht bij zit. Maar wat L_T zegt: een richttijd is een beter uitgangspunt. En als corniel.nl/runs zegt dat je 5:36 kan, dan kan je dat, lijkt me duidelijk.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik zou doen in zo,n situatie. Zoals je zelf zegt hoeven we geen voorbeeld te nemen want we hebben het niet meegemaakt. Echter toont hij een extreem doorzettingsvermogen om ook na de revalidatie meteen op te bouwen. Er zijn genoeg mensen die na een ongeluk niks meer doen en thuiszitten, hij toont aan dat het ook anders kan, en dat vind ik een mooi voorbeeld voor anderen.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik geef toe, ik sta in de vecht-modus deze week. Toe aan vakantie.
Fijne vakantie!![]()
![]()
Oef, 180 moet ik niet aan denken. Tijdens mijn eerste HM 2,5 jaar geleden liep ik 170 gemiddeld en dus ook een flink deel rond de 175-177 en dat was echt killing vond ik..quote:Op woensdag 23 september 2015 15:55 schreef Daywalk3r het volgende:
Die tempo's lijken op die van mij. Alleen loop je je duurlopen wat sneller (ik liep ze eerst ook rond 6 en nu rond 6.30). Ook je max hartslag is nagenoeg hetzelfde, al is die 5.35 op 160bpm wel knap, ik zit met 160bpm rond de 5.50.
(Al moet ik dat eigenlijk eens weer kijken nu ik in mijn marathonvoorbereiding zit.)
Om nog even er bij te vermelden. Mijn HM liep ik vorig jaar in 1.50 nog iets inclusief plaspauze met een hartslag ergens richting de 180 (logje was destijds van m'n horloge verdwenen). Dus dan moet sub 1.50 voor je wel lukken lijkt me vooral met duurvermogen en alles.
Ik zou nu een race proberen in te delen dat ik eerst lang (na opbouw) rond de 165 kan blijven zitten en daarna mezelf zou gunnen om richting of over de 170 te lopen..
Maar dat zou dan al een 'volle bak' PR-poging moeten zijn.
180+ haal ik alleen als ik na een training nog een flinke en lange eindsprint doe. of bij 15x200m bij de laatste interval even wil kijken wat ik er nog uit kan persen.
Waarom is je duurlooptempo langzamer geworden? omdat je de afstand uit gaat bouwen? Ik deed dat in mijn M-voorbereiding ook, maar heb daar achteraf wel spijt van. Dan maar iets boven je LDL-zone lopen (zolang je niet elke keer er dik overheeng aat)
Bovendien is 30sec/km best wel veel om te veranderen?![]()
Die HM ging op het randje hoor. Ik had mijn virtual pacer ingesteld op 5.30 maar liep dus gelijk al te snel (altijd hè zo achter de meute aan) en toen bedacht ik me van nouja kijken of ik dit vol kan houden... eigenlijk wel gewaagd want ik had na 15k ook op de grond kunnen liggen maar ben op het tandvlees door blijven gaan en dus gefinisht in 1.50.39. Ik moest toen wel gelijk even zitten om bij te komen en nagenoeg ook gelijk achteruit de trap af naar de auto toe zoveel pijn in de benen had ik. Die HM had dus ook geen km langer moeten zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:09 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Oef, 180 moet ik niet aan denken. Tijdens mijn eerste HM 2,5 jaar geleden liep ik 170 gemiddeld en dus ook een flink deel rond de 175-177 en dat was echt killing vond ik..
Ik zou nu een race proberen in te delen dat ik eerst lang (na opbouw) rond de 165 kan blijven zitten en daarna mezelf zou gunnen om richting of over de 170 te lopen..
Maar dat zou dan al een 'volle bak' PR-poging moeten zijn.
180+ haal ik alleen als ik na een training nog een flinke en lange eindsprint doe. of bij 15x200m bij de laatste interval even wil kijken wat ik er nog uit kan persen.
Waarom is je duurlooptempo langzamer geworden? omdat je de afstand uit gaat bouwen? Ik deed dat in mijn M-voorbereiding ook, maar heb daar achteraf wel spijt van. Dan maar iets boven je LDL-zone lopen (zolang je niet elke keer er dik overheeng aat)
Bovendien is 30sec/km best wel veel om te veranderen?
En nee dat ldl tempo is niet zozeer langzamer geworden. Ik loop het comfortabelst rond de 6min/km, maar iemand hier merkte destijds eens op dat je lange duurlooptempo ongeveer een minuut tot anderhalf onder je wedstrijdtempo moet zijn. En dat was destijds rond de 5.20 dus dat heb ik maar gedaan. Wellicht kunnen ze straks na mijn M weer iets sneller nu ik over de gehele linie wat sneller ben.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb er gek genoeg nog niks geen last van. Maarja ik weet ook niet goed wat te verwachten.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
)
Heb me wel een beetje ingelezen over eten enzo maar verder blijf ik gewoon lekker op z'n Twents denken - Kiek'n wat wordt -
De volgende gaat wel een stuk serieuzer worden met meer spanning dan erbij ook dat weet ik al wel.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Begin wel de kriebels te krijgen zeg.. Zie ook mensen praten over gelletjes tijdens het lopen. Nu heb ik dat nog nooit gedaan en lijkt me ook niet handig om zo kort voor de wedstrijd aan te beginnen. Toch brengt het mij stiekem wel een beetje twijfels geh..![]()
Gelletjes moet je ook weer niet te serieus nemen wat mij betreft. Op de 30 en de marathon is het handig en sommige zijn gewoon echt niet jouw smaak. Dat moet je alleen even weten. Bij sommigen doen gelletjes moeilijk op hun maag/spijsvertering, maar daarom zorg je ook dat je voor de start van een wedstrijd niet vezelrijk eet.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:44 schreef DavetheNL het volgende:
Begin wel de kriebels te krijgen zeg.. Zie ook mensen praten over gelletjes tijdens het lopen. Nu heb ik dat nog nooit gedaan en lijkt me ook niet handig om zo kort voor de wedstrijd aan te beginnen. Toch brengt het mij stiekem wel een beetje twijfels geh..
Verder ben ik bij m'n laatste marathon m'n gelletjes vergeten mee te nemen en toch liep ik naar een PR zonder in te storten.![]()
2 weken en een beetje?quote:Op woensdag 23 september 2015 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
)
Nog maar zo kort tot Eindhoven?
De simpele tip is gewoon niets geks doen en niet zenuwachtig worden. Ik moet over een dikke twee weken ook weer aan de bak en het enige waar ik nog over twijfel is halverwege in 1:28 of 1:30 doorkomen. Verder heb ik toch nergens meer invloed op op dit moment.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
)
![]()
Hé, volgens mij heb ik die kerel zondag gezien bij de Dam tot Damloop. Mooi verhaal inderdaad, fijn dat hij nog kan zweten ook, dat scheelt een hoop met sporten. Positieve instelling!quote:Op woensdag 23 september 2015 15:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, ik ben even stil![]()
![]()
Wat wij allang wisten:
http://www.runnersweb.nl/(...)t-nieuwe-trainen.htmMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik heb het veel te druk om me daar mee bezig te houden momenteel. Doe dus maar wat ik de vorige keren ook deed.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Als dat goed beviel zou ik er ook niet al te veel aan veranderenquote:Op woensdag 23 september 2015 17:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik heb het veel te druk om me daar mee bezig te houden momenteel. Doe dus maar wat ik de vorige keren ook deed.
Dank je, nog even een beetje inlezen en rustig naar toe werken. Heb er wel heel erg zin inquote:Op woensdag 23 september 2015 16:48 schreef thettes het volgende:
[..]
Gelletjes moet je ook weer niet te serieus nemen wat mij betreft. Op de 30 en de marathon is het handig en sommige zijn gewoon echt niet jouw smaak. Dat moet je alleen even weten. Bij sommigen doen gelletjes moeilijk op hun maag/spijsvertering, maar daarom zorg je ook dat je voor de start van een wedstrijd niet vezelrijk eet.
Verder ben ik bij m'n laatste marathon m'n gelletjes vergeten mee te nemen en toch liep ik naar een PR zonder in te storten.![]()
![]()
Nou daar zeg je wat! Stond er helemaal niet bij stil dat je na zo'n gebeurtenis niet meer kon zwetenquote:Op woensdag 23 september 2015 16:59 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Hé, volgens mij heb ik die kerel zondag gezien bij de Dam tot Damloop. Mooi verhaal inderdaad, fijn dat hij nog kan zweten ook, dat scheelt een hoop met sporten. Positieve instelling!Lijkt me bijzonder vervelend, gelukkig dat hij dat niet heeft.
![]()
Nou ja, op de brandplekken kan hij natuurlijk niet meer zweten, die poriën zijn helemaal stuk. Maar het zit 'op de goede plekken', zeg maarquote:Op woensdag 23 september 2015 18:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Nou daar zeg je wat! Stond er helemaal niet bij stil dat je na zo'n gebeurtenis niet meer kon zwetenLijkt me bijzonder vervelend, gelukkig dat hij dat niet heeft.
ff tegen de baas zeggenquote:Op woensdag 23 september 2015 16:59 schreef Guard het volgende:
Wat wij allang wisten:
http://www.runnersweb.nl/(...)t-nieuwe-trainen.htm![]()
![]()
Ja, maar ik stond er überhaupt niet bij stil dat dat mogelijk een probleem zou kunnen zijn voor hemquote:Op woensdag 23 september 2015 19:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, op de brandplekken kan hij natuurlijk niet meer zweten, die poriën zijn helemaal stuk. Maar het zit 'op de goede plekken', zeg maar![]()
![]()
![]()
Ik ook niet, ik had er nooit over nagedacht. Maar eigenlijk wel logischquote:Op woensdag 23 september 2015 19:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja, maar ik stond er überhaupt niet bij stil dat dat mogelijk een probleem zou kunnen zijn voor hem![]()
![]()
Ja datquote:Op woensdag 23 september 2015 19:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik had er nooit over nagedacht. Maar eigenlijk wel logisch![]()
![]()
![]()
Zwolle was het nieuwe Rotterdam in 2015.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:19 schreef SiIk het volgende:
Zie dat de Ekiden nu helemaal uit de OP is. Er gaat dus geen enkel team heen?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Duidelijk jaquote:Op woensdag 23 september 2015 19:17 schreef Guard het volgende:
[..]
Zwolle was het nieuwe Rotterdam in 2015.
Hopen dat er volgend jaar weer veel animo is en het door gaat.
Ik baal vooral dat ik geen nieuw shirt heb nu
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Prima keuzequote:Op woensdag 23 september 2015 19:17 schreef Guard het volgende:
[..]
Zwolle was het nieuwe Rotterdam in 2015.![]()
![]()
Tijdens de St. Pieters beartrail van afgelopen zondag toch het idee gehad dat ik wellicht wat nieuwe gear nodig heb. Ten eerste had ik op een gegeven moment aardig last van mijn kuitspieren door het klimmen. Zouden compressiesokken daar wellicht wat tegen kunnen helpen? Ik vind ze erg prijzig allemaal, anders had ik al lang een setje liggen om te proberen.
Ten tweede kwam ik er achter dat mijn rugzakje met bladder niet erg handig was. Om te drinken ging het nog wel, maar ik kan tijdens het lopen nergens bij verder. Een racevestje ziet er ideaal uit. Iemand goede ervaringen met een leuk vestje toevallig?
Trail was wel erg goed bevallen, vandaag meteen ingeschreven voor de Lochemtrail![]()
![]()
Mijn omslagpunt is 164, maar ik loop al mijn wedstrijden tegen de 170 aan. Max is ergens rond de 200.
Ik ben nog steeds niet dood.
Advies om de M op 152 te lopen ga ik maar negeren, dan kom ik niet verder dan wat gejog.![]()
Loop je nog hard verder dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 19:20 schreef SiIk het volgende:
[..]
Duidelijk ja
Hopen dat er volgend jaar weer veel animo is en het door gaat.
Ik baal vooral dat ik geen nieuw shirt heb nuJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Neequote:
Ga wel weer in training komende winter voor Bata & Ekiden 2016.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Ah. Geen zin, klachten, tijd te weinig?quote:Op woensdag 23 september 2015 20:02 schreef SiIk het volgende:
[..]
Nee
Ga wel weer in training komende winter voor Bata & Ekiden 2016.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Geen zin vooral. Ben meer met andere takken van sport bezig die ik leuker vind.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:06 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ah. Geen zin, klachten, tijd te weinig?
Werk o.a. flink aan m'n core, dus in de app hebben ze vast 23 minuten ofzo voor me genoteerd voor volgend jaar
Ah kijk, wel lekker aan het sporten dus.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:07 schreef SiIk het volgende:
[..]
Geen zin vooral. Ben meer met andere takken van sport bezig die ik leuker vind.
Werk o.a. flink aan m'n core, dus in de app hebben ze vast 23 minuten ofzo voor me genoteerd voor volgend jaar
Haha. Dan moet ik mn core ook nog maar meer gaan trainen dan. Al is die al wel redelijk denk ik. Wel warm ingepakt dat wel.
Weet je zeker dat je omslagpunt zo laag is dan? Dat kan ook veranderen door training? Of het is idd ook het effect dat je hartslag tijdens wedstrijden hoger is door allerlei factoren..quote:Op woensdag 23 september 2015 19:59 schreef wyccie het volgende:
Mijn omslagpunt is 164, maar ik loop al mijn wedstrijden tegen de 170 aan. Max is ergens rond de 200.
Ik ben nog steeds niet dood.
Advies om de M op 152 te lopen ga ik maar negeren, dan kom ik niet verder dan wat gejog.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, zou niet snel stoppen met sporten. Heb er ook echt wel een lekker ritme in nuquote:Op woensdag 23 september 2015 20:12 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ah kijk, wel lekker aan het sporten dus.
Haha. Dan moet ik mn core ook nog maar meer gaan trainen dan. Al is die al wel redelijk denk ik. Wel warm ingepakt dat wel.
En dat hardlopen komt vast vanzelf wel weer. Of niet.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: