abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 september 2015 @ 16:21:48 #226
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156272890
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:03 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

En daaruit blijkt dat ze net zo schuldig als dutroux?
Ze is toch schuldig bevonden? Dan ben je net zo schuldig als Dutroux in de ogen van het recht. Er bestaat niet 'een beetje schuldig'. maar blijkbaar was ze onschuldig en in jouw situatie had ze de doodstraf gekregen en was die al uitgevoerd geweest. Alleen al daarom ben ik tegen de doodstraf. Nog even buiten de verdere eventuele bezwaren waar nog wel over gediscussieerd kan worden.

Mocht er ooit een situatie bestaan waar voor de volle 100% zeker gesteld kan worden dat de dader zeker weten en zonder een greintje twijfel de dader is op welke manier dan ook dan zou ik er op zich minder op tegen hebben in de zwaarste gevallen, maar dan nog.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 21 september 2015 @ 16:22:03 #227
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_156272898
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:16 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja, schuldig verklaart ja. Maar jij stelde net zo schuldig, Maar schuldig op basis van bewijslast. En de ene bewijslast is sluitender dan de ander.

[..]

Volgens mij is dat niet waar. Onomstotelijk is binnen rechtspraak niet hetzelfde als schuldig verklaard
Tsja, daar heb je het toch mis ben ik bang. Bewezen is bewezen.
pi_156272983
quote:
3s.gif Op maandag 21 september 2015 15:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Omdat je zeker weet dat er fouten gemaakt zullen gaan worden. Dat is een fact of life.
Maar kan je ook stellen dat er fouten worden gemaakt in inschatting van recidive? Of interne beveiliging waarmee ontsnappingsgevaar bestaat? Waarom tellen die factoren niet als fact of life bij jou?
  maandag 21 september 2015 @ 16:26:15 #229
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156273035
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:24 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar kan je ook stellen dat er fouten worden gemaakt in inschatting van recidive? Of interne beveiliging waarmee ontsnappingsgevaar bestaat? Waarom tellen die factoren niet als fact of life bij jou?
Dus omdat er recidive en ontsnappingsgevaar bestaan moeten volgens jou de onschuldige ter dood veroordeelden maar gewoon dood gaan? Boeiend? Zoiets?
Vrijheid
pi_156273066
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2015 16:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze is toch schuldig bevonden? Dan ben je net zo schuldig als Dutroux in de ogen van het recht.
Binnen rechtspraak wordt ook rekening gehouden met hoe sluitend het bewijs is volgens mij. Onomstotelijk komt vaak neer op een hogere straf, zo heb ik dat wel eens voorbij horen komen
pi_156273090
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Binnen rechtspraak wordt ook rekening gehouden met hoe sluitend het bewijs is volgens mij. Onomstotelijk komt vaak neer op een hogere straf, zo heb ik dat wel eens voorbij horen komen
Nee, dat is niet waar. Bewijs is sluitend of niet. Binair systeem.
pi_156273124
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:16 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja, schuldig verklaart ja. Maar jij stelde net zo schuldig, Maar schuldig op basis van bewijslast. En de ene bewijslast is sluitender dan de ander.
Een rechter kan zijn uitspraken niet gaan baseren op hoe sluitend het bewijs is. Dat kan eenvoudig niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 21-09-2015 18:28:51 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 21 september 2015 @ 16:30:18 #233
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156273141
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Volgens mij is er bij gerede twijfel geen straf. Het enige wat vermindering kan brengen zijn de verdere omstandigheden lijkt me.
Vrijheid
pi_156273165
quote:
5s.gif Op maandag 21 september 2015 16:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Dus omdat er recidive en ontsnappingsgevaar bestaan moeten volgens jou de onschuldige ter dood veroordeelden maar gewoon dood gaan? Boeiend? Zoiets?
jij hebt het over onschuldige. Ik heb het over schuldigen. Ik vraag me af waarom je recidive van moordenaars wel een acceptabele factor vindt, maar niet dat er een onschuldig persoon ter dood wordt veroordeeld. In beide gevallen zijn onschuldigen slachtoffer, waarom het onderscheid maken?
  maandag 21 september 2015 @ 16:31:42 #235
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156273175
"Waarschijnlijk is de verdachte schuldig maar er is een kans van 30% dat ik ernaast zit dus krijgt de verdachte 30% strafvermindering op de eis"

:').
Vrijheid
  maandag 21 september 2015 @ 16:32:30 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156273210
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

jij hebt het over onschuldige. Ik heb het over schuldigen. Ik vraag me af waarom je recidive van moordenaars wel een acceptabele factor vindt, maar niet dat er een onschuldig persoon ter dood wordt veroordeeld. In beide gevallen zijn onschuldigen slachtoffer, waarom het onderscheid maken?
De eventuele onschuldigen zal je hebben, vind je dat acceptabel ja of nee? Simpele vraag.
Vrijheid
pi_156273219
De enige nuance op dat vlak die je wel moet maken is dat een veroordeling op relatief weinig bewijs een andere straf mee kan brengen dan wanneer er bijvoorbeeld allerlei gruwelijke details bekend worden tijdens het proces. Maar dan krijgt iemand niet meer straf omdat er meer bewijs is, maar omdat er bewijs aanwezig is voor strafverzwarende of -verzachtende omstandigheden.
pi_156273282
[quote]14s.gif Op maandag 21 september 2015 16:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze is toch schuldig bevonden? Dan ben je net zo schuldig als Dutroux in de ogen van het recht.
Schuldig bevonden is iets anders als schuldig. Onomstotelijk is schuldig, daar is geen twijfel. Zoals het woord het al zegt. Niet onomstotelijk is schuldig bevonden volgens mij, men houdt er rekening mee dat het niet onomstotelijk is
pi_156273526
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2015 16:32 schreef jogy het volgende:

[..]

De eventuele onschuldigen zal je hebben, vind je dat acceptabel ja of nee? Simpele vraag.
Je hebt net zo goed eventuele onschuldigen met dit beleid. Iemand komt na 10 jaar vrij en valt weer terug, of iemand ontsnapt on moordt weer verder. Beide gevallen onschuldige slachtoffers. Wat als je met 2 onschuldig ter dood veroordeelden 20 slachtoffers van recidiverende moordenaars kunt voorkomen?

Moet je dan principieel zijn en maar 18 extra slachtoffers op de koopt toe nemen?
pi_156273576
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:43 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Je hebt net zo goed eventuele onschuldigen met dit beleid. Iemand komt na 10 jaar vrij en valt weer terug, of iemand ontsnapt on moordt weer verder. Beide gevallen onschuldige slachtoffers. Wat als je met 2 onschuldig ter dood veroordeelden 20 slachtoffers van recidiverende moordenaars kunt voorkomen?

Moet je dan principieel zijn en maar 18 extra slachtoffers op de koopt toe nemen?
We zouden alle criminaliteit in Nederland kunnen oplossen door elke veroordeelde direct een nekschot te geven. Moet je dan principieel zijn? :')
pi_156273606
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 16:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

We zouden alle criminaliteit in Nederland kunnen oplossen door elke veroordeelde direct een nekschot te geven. Moet je dan principieel zijn? :')
Blijf je wel even bij mijn woorden? Niet de zinnen gaan veranderen om de vraag te ontwijken. Geef eens antwoord
  maandag 21 september 2015 @ 16:46:20 #242
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156273627
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:43 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dus je vindt 2 onschuldig ter dood veroordeelden op de 20 acceptabel? Wat maakt jou dan beter dan een willekeurige schuldige ter dood veroordeelde? Ik ben wel benieuwd.
Vrijheid
pi_156273659
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Blijf je wel even bij mijn woorden? Niet de zinnen gaan veranderen om de vraag te ontwijken. Geef eens antwoord
Ja, dat moet je zeker. Vooral omdat jouw getallen uit de duim gezogen zijn.
  maandag 21 september 2015 @ 17:17:43 #244
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156274413
De doodstraf zou niet alléén voor een daad moeten gelden m.i.
Daarbij moet ook gekeken worden naar de persoon in kwestie. Is er sprake van een volbloed psychopaat - en dit kán blijken uit daden, maar zal ook psychologisch onderzocht moeten worden - dan doodstraf. Daarmee voorkom je onschuldige executies.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_156274497
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 17:17 schreef Villas__Rubin het volgende:
De doodstraf zou niet alléén voor een daad moeten gelden m.i.
Daarbij moet ook gekeken worden naar de persoon in kwestie. Is er sprake van een volbloed psychopaat - en dit kán blijken uit daden, maar zal ook psychologisch onderzocht moeten worden - dan doodstraf. Daarmee voorkom je onschuldige executies.
Verdachten werken nu al zeer slecht mee aan psychologisch onderzoek, en als daar de doodstraf van al zal hangen nog minder. En je kunt helaas vrijwel niet iemand zonder medewerking onderzoeken.

Maar dit is al een stap in de goede richting in elk geval ;)
  maandag 21 september 2015 @ 17:22:52 #246
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_156274536
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

In beide gevallen zijn onschuldigen slachtoffer, waarom het onderscheid maken?
In het ene geval is de moordenaar een individu, die vervolgd kan worden. In het andere geval is de moordenaar de staat, die zal zeggen, oh ja, foutje, kan gebeuren. waarna verder niets gebeurt. Als je dat verschil niet inziet, snap je het grote plaatje niet echt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_156274547
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 16:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat moet je zeker. Vooral omdat jouw getallen uit de duim gezogen zijn.
Ok, ik snap dat je het moeilijk vindt om daarop te antwoorden. Dat zegt al genoeg
pi_156274621
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 17:23 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ok, ik snap dat je het moeilijk vindt om daarop te antwoorden. Dat zegt al genoeg
Ik heb al heel duidelijk en heel vaak aangegeven dat ik inderdaad het risico op recidive voor lief neem om de doodstraf uit te sluiten.

Dat jij met sommen als "2 versus 20" komt die precies nergens op gebaseerd zijn maakt mijn mening niet anders, maar op fictionele cijfers reageren is nogal onzinnig.
  maandag 21 september 2015 @ 17:28:04 #249
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156274651
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 17:23 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar je vindt 10% aan onschuldige doden een acceptabel resultaat?
Vrijheid
pi_156274668
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 17:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

In het ene geval is de moordenaar een individu, die vervolgd kan worden. In het andere geval is de moordenaar de staat, die zal zeggen, oh ja, foutje, kan gebeuren. waarna verder niets gebeurt. Als je dat verschil niet inziet, snap je het grote plaatje niet echt.
Je kunt natuurlijk je vraagtekens zetten bij de huidige rechtsstaat. Daar ben ik het mee eens. Ook moeten dwalingen van justitie aangepakt worden.

Ik zie voornamelijk slachtoffers, die in alle gevallen even dood zijn. Maar de moraal lijkt te zijn. "hoeveel slachtoffers er vallen maakt niet uit, als ik mn handen maar in onschuld kan wassen".

Die moraal deel ik niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')