abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156710232
Gisteren hotel geboekt met mijn vriendin naar Koh Samui in bophut (het noorden van Samui).
We zijn er van 28 maart tot 15 april(18 nachten). We willen vliegen vanaf Düsseldorf, we wonen er een half uurtje vanaf. Ben al via Skyscanner en andere zoeksites aan het informeren naar tickets.
Heb ook prijs alarm ingesteld, zodat ik op hoogte word gesteld wanneer de prijzen weer dalen.

Zou graag jullie raad vragen, wanneer ik uiteindelijk moet "toehappen" om een goed ticket te scoren?
pi_156710326
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 14:05 schreef loentje het volgende:
Gisteren hotel geboekt met mijn vriendin naar Koh Samui in bophut (het noorden van Samui).
We zijn er van 28 maart tot 15 april(18 nachten). We willen vliegen vanaf Düsseldorf, we wonen er een half uurtje vanaf. Ben al via Skyscanner en andere zoeksites aan het informeren naar tickets.
Heb ook prijs alarm ingesteld, zodat ik op hoogte word gesteld wanneer de prijzen weer dalen.

Zou graag jullie raad vragen, wanneer ik uiteindelijk moet "toehappen" om een goed ticket te scoren?
Volgens mij kun je beter eerst je ticket boeken en dan pas je hotel...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_156710670

[ Bericht 40% gewijzigd door loentje op 09-10-2015 14:35:50 ]
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 14:33:33 #179
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_156710719
quote:

Als de prijs voor jou goed is.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_156710735
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 14:30 schreef loentje het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 9 oktober 2015 14:11 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Volgens mij kun je beter eerst je ticket boeken en dan pas je hotel...
[/quotVolgens mij was dat de vraag niet, zoals je ziet ;-)
Alvast een tip voor de volgende keer.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2015 @ 14:45:32 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_156710920
quote:

Schuiven met data kan veel schelen, zo kan vliegen op zondag veel voordeliger zijn als vliegen op maandag (of vice versa). Beter doe je het dus andersom, eerst vlieg en dan hotel. Nu heb je niet zoveel te kiezen en boek je gewoon tickets als de prijs voor jou goed is.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:24:35 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_156716426
quote:

Staar je vooral niet blind op Dusseldorf, want daar heb je o.a. last van de duitse tickettax, dan kan het al snel lonend zijn om vanaf Amsterdam te vertrekken, want juist daar is er op dit moment een grote strijd tussen de vele aanbieders naar Zuid Oost Azie, en dat is in Dusseldorf net iets minder het geval, daar heb je Air Berlin welke samenwerkt met Etihad, en los daarvan Emirates.
De overige maatschappijen zijn daar een mindere factor, Lufthansa heeft geen super aanbiedingen, Turkish heeft relatief weinig vluchten en richt zich vooral op de lokaal naar Turkije gaande passagier, blijft er over een beetje gepruts met KLM / Air France, Finnair, maar die richten zich wat minder op deze overstap markt.

Beste tijd om te boeken zal normaliter zijn ergens in januari als men een beetje de loadfactoren weet. Kan trouwens best wat schelen als je gewoon EUROPA-Bangkok boekt en dan vanaf Bangkok zelf los een ticket koopt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_156718652
Iemand ervaring met Qatar? Wil een goedkoop ticket boeken naar Shanghai.
Zag ook dat ze verschillende soorten economy class hebben, maar dat heeft alleen te maken met annulering/niet komen opdagen als ik het goed begrijp?
pi_156720049
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Staar je vooral niet blind op Dusseldorf, want daar heb je o.a. last van de duitse tickettax, dan kan het al snel lonend zijn om vanaf Amsterdam te vertrekken, want juist daar is er op dit moment een grote strijd tussen de vele aanbieders naar Zuid Oost Azie, en dat is in Dusseldorf net iets minder het geval, daar heb je Air Berlin welke samenwerkt met Etihad, en los daarvan Emirates.
De overige maatschappijen zijn daar een mindere factor, Lufthansa heeft geen super aanbiedingen, Turkish heeft relatief weinig vluchten en richt zich vooral op de lokaal naar Turkije gaande passagier, blijft er over een beetje gepruts met KLM / Air France, Finnair, maar die richten zich wat minder op deze overstap markt.

Beste tijd om te boeken zal normaliter zijn ergens in januari als men een beetje de loadfactoren weet. Kan trouwens best wat schelen als je gewoon EUROPA-Bangkok boekt en dan vanaf Bangkok zelf los een ticket koopt.
Thank's ozzie!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:40:12 #185
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156724278
Hebben hier mensen ooit naar Toronto gevlogen vanuit Nederland?
Wat zijn aanraders kwa airlines? Ik verwacht ergens in de komende maanden te vliegen.
So we just called him Fred
pi_156725163
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:40 schreef FredvZ het volgende:
Wat zijn aanraders kwa airlines? Ik verwacht ergens in de komende maanden te vliegen.
Niet vanuit Nederland, maar vanuit London naar Toronto gevlogen met Air Transat. Beviel me uitstekend. Genoeg beenruimte, eigen IFE waar genoeg op stond, gedurende de vlucht continu gratis non-alcoholische dranken (de trolley kwam een keer of 4-5 langs, dat was voor mij genoeg, maar je kon vragen om drinken wanneer je wilde), 2 gratis maaltijden die nog redelijk te eten waren ook en dat alles voor 500 euro.

Volgens mij vliegen ze ook vanaf Amsterdam naar Toronto. Geen idee wat dat zou moeten kosten, maar ik vond het een prima vlucht.
pi_156725212
quote:
Air Canada O+
Sowieso vlieg ik met AC als ik weer naar Toronto vlieg.
pi_156765896
quote:
Met Air Canada/Lufthansa, IcelandAir, SNBrusselAirlines en Air Transat geweest.

SNBrussel was verreweg het beste (en toen goedkoopste) door nieuwe toestellen, maar wel vertrek vanaf Brussel. Iceland is matig, vooral door de overstap, die op de heenweg wat lang was. Voordeel zijn de kleinere vliegtuigen, maar er is beperkt entertainment en niets te eten.
Air Transat vanaf Amsterdam is best ok, maar alleen als je in de nieuwe Airbus vliegt. Een stoel reserveren (¤40) in het voorste deel is wel aan te raden en je krijgt beperkt gratis te eten (ontbijt is een plakje cake met thee of koffie).
Met AC/LH heb je het nadeel van een overstap en redelijke vliegtuigen.
En er is nu ook nog wow-air, maar dat is alleen interessant als je alleen met handbagage reist en zo goedkoop mogelijk wil.
pi_156765910
-dubbel-

[ Bericht 94% gewijzigd door DutchTrain op 11-10-2015 20:41:50 ]
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:28:57 #191
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_156808916
Afgelopen zondag van HK naar Bangkok, nog nooit in zo'n configuratie gezeten. Gaat er snel uit volgens het personeel.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_156812772
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:28 schreef static het volgende:
Afgelopen zondag van HK naar Bangkok, nog nooit in zo'n configuratie gezeten.
En jij reist zoveel! :P Vlucht CX751 op de A340-300 van Cathay niet waar?

Standaard Herringbone seating; komt ook wel voor bij Delta, Virgin Atlantic, Air Canada en nog wel meer.
Als je bedoelt vanwege die ene rij alleen in het midden; dat komt door de breedte van het vliegtuig. Past niet twee naast elkaar.
quote:
Gaat er snel uit volgens het personeel.
Deze stoelconfiguratie gaat er niet uit; het type toestel (A340-300) gaat eruit.
Deze toestellen zullen deze stoelen blijven houden tot ze uit de vloot gehaald worden.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:52:53 #193
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156814965
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Standaard Herringbone seating; komt ook wel voor bij Delta, Virgin Atlantic, Air Canada en nog wel meer.
Als je bedoelt vanwege die ene rij alleen in het midden; dat komt door de breedte van het vliegtuig. Past niet twee naast elkaar.

[..]

Deze stoelconfiguratie gaat er niet uit; het type toestel (A340-300) gaat eruit.
Deze toestellen zullen deze stoelen blijven houden tot ze uit de vloot gehaald worden.
Maar Cathay is toch wel normaal gesproken van de reverse herringbone. Dit lijkt traditioneel en is dus voor Cathay ook een oude stoel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 14 oktober 2015 @ 18:14:32 #194
15080 static
pi_156835079
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

Yep, nog niet zo lang geleden dezelfde vlucht, maar dat was een gewone BC configuratie.
Vrijdag weer terug naar HK, schijnt dezelfde indeling te zijn.

En nee, nog nooit eerder gezien die indeling. :)
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_156853791
Kan iemand me vertellen waarom sommige vluchten al een jaar van tevoren uitverkocht zijn? Ik zit net voor de lol te kijken naar een vlucht voor een wat langere vakantie volgend jaar herfst. En daar zijn er gewoon al een paar van volgeboekt (bij de maatschappij zelf).

Komt dit omdat OTA deze tickets opkopen? Of hoe moet ik dat zien?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:00:32 #196
15080 static
pi_156854458
Geef eens wat meer details?
pi_156854579
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:00 schreef static het volgende:
Geef eens wat meer details?
Nou ja, ik zocht op de site van Lufthansa op een vlucht van München naar Taipei, heen op 16 september en terug op 8 oktober 2016. Maar op die dagen zijn bepaalde tijden al uitverkocht. Is dan waarschijnlijk wel een tussenverbinding (want tussen MUC en TPE moet je wel overstappen) maar dat betekent alsnog dat de MUC-PVG nu al uitverkocht is (of PVG-TPE natuurlijk).

Ik verbaas me er gewoon over dat die vluchten nu al zijn uitverkocht en vroeg me af of het dan komt doordat de Cheaptickets van deze wereld de tickets al hebben gekocht.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_156858168
Denk eerder dat de airline die PVG-TPE vliegt de tickets nog niet opengesteld heeft voor verkoop, of dat er wellicht nog aan de dienstregeling gesleuteld wordt waardoor tijdelijk alles dicht staat voor verkoop.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_156858862
Normaal gesproken is het pas mogelijk om 11 maanden (of officieel dacht ik, 330 dagen) van tevoren tickets te komen. Dan pas worden de stoelen/tarieven vrijgegeven voor de verkoop.
Je bent dus nu nog wat te vroeg :)
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:29:21 #200
15080 static
pi_156859260
Is een upgrade naar 1st class de moeite waard in vergelijking met BC? Wil het toch een keer meemaken denk ik, maar aan de andere kant lig je toch alleen maar te knorren. Gaat om een vlucht tussen Hong Kong en CDG met AF; geen A380 iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')