abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:25:12 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156182620
quote:
Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.

De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.

,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.

Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.

Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.html

Livestream

Game on! ^O^ .
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_156182647
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:22 schreef VASND het volgende:

[..]

Haha kerel wtf :').

Zoals Australië het doe kan inderdaad. Maar dan moet je dus een Europese grens gaan bewaken. Het stuk zee is wat korter en niet alle routes gaan over zee.
Weer die excuses om niets te doen. Aanpakken, denken in oplossingen. Het doel moet zijn: 100% tegenhouden. Hou je eerst 50% tegen? Prima. Nu houden we namelijk 0% tegen.
We kunnen als we eenmaal beginnen steeds verder naar uiteindelijk de 100%. Maar steeds dat "ja maar" zielig of het kan niet, dat moet afgelopen zijn.
pi_156182698
Soms moet je inderdaad keihard zijn en je eigen burgers beschermen. Dus byebye Schengen en grenzen toe!
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_156182702
We moeten veel strenger beoordelen bij de IND. Weg met al die softies daar. We hebben een van de hoogste inwilligingspercentages van heel Europa en niet alleen voor Syriërs.

Verder moeten illegalen tot staatsvijanden worden uitgeroepen als ze weigeren het land te verlaten.

Illegalenjacht.
pi_156182711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hoe redt je precies levens door een boot te laten zinken?
Daarmee geef je het meest duidelijke signaal af dat zo'n bootreis niets oplevert. Waarom zou je nog op een boot stappen als je met geen mogelijkheid Europa bereikt?
  donderdag 17 september 2015 @ 21:29:06 #6
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156182762
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Daarmee geef je het meest duidelijke signaal af dat zo'n bootreis niets oplevert. Waarom zou je nog op een boot stappen als je met geen mogelijkheid Europa bereikt?
Wat hebben die mensen gedaan dat ze dood mogen dan? Het Korea-niemandsland is er niets bij.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156182811
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:29 schreef VASND het volgende:

[..]

Wat hebben die mensen gedaan dat ze dood mogen dan?
Ze zijn in een overvolle boot de zee opgegaan, wetende dat Europa ze niet zal redden. Je moet dat dan natuurlijk eerst duidelijk communiceren.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:30:18 #8
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156182812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Al die honderden gezonken boten lijkt niemand wat te deren. Het is (zeker voor de bootvluchtelingen) een keuze tussen in een land al Libië zitten waar het ook een puinhoop is of de kans wagen in de hoop dat. Genoeg mensen die die kans willen wagen omdat ze eigenlijk geen keuze hebben. Dat houdt je niet tegen door een paar bootjes te laten zinken.
_____
pi_156182817
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Weer die excuses om niets te doen. Aanpakken, denken in oplossingen. Het doel moet zijn: 100% tegenhouden. Hou je eerst 50% tegen? Prima. Nu houden we namelijk 0% tegen.
We kunnen als we eenmaal beginnen steeds verder naar uiteindelijk de 100%. Maar steeds dat "ja maar" zielig of het kan niet, dat moet afgelopen zijn.
:D

Gast, welkom op FOK!.

Ik zit hier al meer dan 10 jaar.

En de redenering: "Wat? Gaat jou oplossing niet 100% van het probleem oplossen? Dan is het niet de moeite waard hoor. Dan kunnen we net zo goed niks doen! *) " is iets wat je tot in het oneindige gaat horen ;)
Seculier-Fundamentalistisch
pi_156182837
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_156182852
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:30 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Al die honderden gezonken boten lijkt niemand wat te deren. Het is (zeker voor de bootvluchtelingen) een keuze tussen in een land al Libië zitten waar het ook een puinhoop is of de kans wagen in de hoop dat. Genoeg mensen die die kans willen wagen omdat ze eigenlijk geen keuze hebben. Dat houdt je niet tegen door een paar bootjes te laten zinken.
Als je kijkt naar het aantal geschatte doden op de Middellandse Zee, valt dat in het niet bij het aantal dat wel Europa bereikt (>90%). Dat is een risico dat veel mensen wel willen nemen.
pi_156182877
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Gast, welkom op FOK!.

En de redenering: "Wat? Gaat jou oplossing niet 100% van het probleem oplossen? Dan is het niet de moeite waard hoor. Dan kunnen we net zo goed niks doen! *) " is iets wat je tot in het oneindige gaat horen ;)
Euh, geregistreerd op: donderdag 8 oktober 2009 @ 15:16

pi_156182894
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Gast, welkom op FOK!.

Op het vlak van zgn. "vluchtelingen" gebeurt het voortdurend. Gisteren nog in de Algemene Beschouwingen. Geert Wilders zegt terecht dat die zogenaamde "vluchtelingen" door 8 veilige landen komen voordat ze Nederland bereiken, begint Jesse Klaver van GroenLinks over goede school voor de kinderen. Ja zo kun je wel voor iedere wereldburger een excuus verzinnen om in Nederland te mogen komen wonen.
pi_156182900
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er wordt nu op allerlei plekken tijdelijke opvang gecreeerd.
Beursgebouw, duinrel, sporthallen, etc.

Die locaties zijn natuurlijk niet bedoeld voor opvang. Met een extra wc-gebouwtje binnen kan dat natuurlijk wel enkele dagen voldoen.
Maar wat dan?
Ik vraag me dat echt heel erg af. Je kan die mensen daar niet weken laten leven, daar zijn de locaties ook totaal niet geschikt voor.
Het is ook onmogelijk (en onnodig) om in die korte tijd nieuwe AZC's te bouwen.

Ik ben echt benieuwd waar die mensen binnenkort heen gaan..
Op de korte termijn wordt dat vast lastig ja.

Op de lange termijn zou het geen probleem mogen zijn. Volgens Eurostat hoort Nederland bij de top-3 landen in Europa waar maar nauwelijks mensen in te kleine woningen wonen. De lange wachtlijsten enzo zijn dus alleen een verdelingsprobleem, eigenlijk is er woonruimte genoeg.
  donderdag 17 september 2015 @ 21:32:26 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156182904
Niet om de cijfers van de huidige stroom te bagatelliseren, maar ik zag vanmiddag toevallig een staatje op de site van de Telegraaf over het aantal mensen dat de laatste twintig jaar per jaar in de Nederlandse AZC's zat.

Met name eind jaren '90 en begin van deze eeuw zaten de AZC's behoorlijk vol, met name door asielzoekers afkomstig van de Balkan, maar ook wel uit de voormalige Sovjet-Unie en Somalie. Zo zaten er van 1999 tot 2002 bijvoorbeeld elk jaar tussen de 65.000 en 85.000 mensen in een Nederlands AZC.

Het aantal mensen tot begin deze week dat dit jaar in een AZC zit/zat, was 33.000. Dus zelfs al zouden we er nu 50.000 bij krijgen, zitten we nog steeds op waarden die niet eens heel ongewoon zijn in tijden van oorlog/crisis in bepaalde gebieden. Ik zeg niet dat het niet zorgelijk is wat er nu gebeurt (want dat is het wel), maar dit plaatste een en ander voor mij persoonlijk weer in een wat ander perspectief.

Overigens is het wel zo dat een heleboel vluchtelingen uit voormalig Joegoslavie later weer zijn teruggegaan toen de oorlog daar voorbij was. En dat moet ik met de huidige groep nog zien.
pi_156182930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:31 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:33:04 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156182935
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:31 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Als je kijkt naar het aantal geschatte doden op de Middellandse Zee, valt dat in het niet bij het aantal dat wel Europa bereikt (>90%). Dat is een risico dat veel mensen wel willen nemen.
Waarom zou je dan moedwillig een boot willen laten zinken? Om een boodschap uit te zenden van als je naar Europa wilt wordt je afgeschoten op open zee? Lijkt me verre van wenselijk, en eigenlijk een beetje achterlijk om dat überhaupt te willen.
_____
pi_156182942
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Op de korte termijn wordt dat vast lastig ja.

Op de lange termijn zou het geen probleem mogen zijn. Volgens Eurostat hoort Nederland bij de top-3 landen in Europa waar maar nauwelijks mensen in te kleine woningen wonen. De lange wachtlijsten enzo zijn dus alleen een verdelingsprobleem, eigenlijk is er woonruimte genoeg.
Dus moeten we maar kleiner wonen? Omdat we zo nodig mensen uit achterlijke landen moeten toelaten hier? Het moet veel gekker worden!
  donderdag 17 september 2015 @ 21:34:03 #19
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156182972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Waarom zou je dan moedwillig een boot willen laten zinken? Om een boodschap uit te zenden van als je naar Europa wilt wordt je afgeschoten op open zee? Lijkt me verre van wenselijk, en eigenlijk een beetje achterlijk om dat überhaupt te willen.
Ho maar dit zorgt wel voor 10% minder instroom! Het is een harde daad die moet je gewoon doen!
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156182981
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet om de cijfers van de huidige stroom te bagatelliseren, maar ik zag vanmiddag toevallig een staatje op de site van de Telegraaf over het aantal mensen dat de laatste twintig jaar per jaar in de Nederlandse AZC's zat.

Met name eind jaren '90 en begin van deze eeuw zaten de AZC's behoorlijk vol, met name door asielzoekers afkomstig van de Balkan, maar ook wel uit de voormalige Sovjet-Unie en Somalie. Zo zaten er van 1999 tot 2002 bijvoorbeeld elk jaar tussen de 65.000 en 85.000 mensen in een Nederlands AZC.

Het aantal mensen tot begin deze week dat dit jaar in een AZC zit/zat, was 33.000. Dus zelfs al zouden we er nu 50.000 bij krijgen, zitten we nog steeds op waarden die niet eens heel ongewoon zijn in tijden van oorlog/crisis in bepaalde gebieden. Ik zeg niet dat het niet zorgelijk is wat er nu gebeurt (want dat is het wel), maar dit plaatste een en ander voor mij persoonlijk weer in een wat ander perspectief.

Overigens is het wel zo dat een heleboel vluchtelingen uit voormalig Joegoslavie later weer zijn teruggegaan toen de oorlog daar voorbij was. En dat moet ik met de huidige groep nog zien.
Dat wil niet zeggen dat dit door kan gaan. Een vol AZC levert mensen op die zich permanent vestigen. Jaar in jaar uit wordt Nederland steeds voller. Dus AZC's zo vol als in de jaren '90 is niet vol te houden.

Dat jaren '90-argument is alleen valide als 100% van de asielzoekers terugkeert naar eigen land.
pi_156183011
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Niet afkomen op een noodmelding van een zinkende boot is niet hetzelfde als boten lekschieten of moedwillig laten zinken. Het beste is om die boten terug te slepen naar de Libische kust.
pi_156183015
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:34 schreef VASND het volgende:

[..]

Ho maar dit zorgt wel voor 10% minder instroom! Het is een harde daad die moet je gewoon doen!
In deze crisis vind ik bijna alle middelen acceptabel. Het belang van Europa moet altijd op nummer 1 staan.
pi_156183026
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus moeten we maar kleiner wonen? Omdat we zo nodig mensen uit achterlijke landen moeten toelaten hier? Het moet veel gekker worden!
Nee, ik zeg niet dat er iets moet. Ik zeg alleen dat Nederlanders best wat kleiner kunnen wonen.
pi_156183036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:30 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Denkfout.

Wederom zou ik het zeer bedenkelijk vinden als we die kant op zouden gaan,want hoe inhumaan kun je zijn,

Maar stel dat europa gewoon lomp en bot die bootjes een maand lang uit het water blaast,

En de oversteek synoniem word aan sterven op het water,

Hoeveel mensen denk jij dan dat het nog gaan proberen? :)
  donderdag 17 september 2015 @ 21:35:53 #25
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat dit door kan gaan. Een vol AZC levert mensen op die zich permanent vestigen. Jaar in jaar uit wordt Nederland steeds voller. Dus AZC's zo vol als in de jaren '90 is niet vol te houden.

Dat jaren '90-argument is alleen valide als 100% van de asielzoekers terugkeert naar eigen land.
Even iets anders. Heb je ook een leuke oplossing voor de situatie in de regio waarvan ze vluchten?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156183051
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ik zeg niet dat er iets moet. Ik zeg alleen dat Nederlanders best wat kleiner kunnen wonen.
Zeg nou niet dat mensen hier best wat kunnen inleveren :|W
pi_156183057
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:35 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Niet afkomen op een noodmelding van een zinkende boot is niet hetzelfde als boten lekschieten of moedwillig laten zinken. Het beste is om die boten terug te slepen naar de Libische kust.
Dan moet je eerst regelen dat die mensen in Libië ook veilig zijn en niet middenin een burgeroorlog terecht komen.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:36:12 #28
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156183060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:35 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Niet afkomen op een melding is juist moedwillig laten zinken, is gewoon pure nalatigheid en gaat zo'n beetje tegen alle wetten in.
_____
pi_156183071
quote:

[..]

Om wille van mensen van buiten? No way!
pi_156183087
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan moet je eerst regelen dat die mensen in Libië ook veilig zijn en niet middenin een burgeroorlog terecht komen.
Die mensen komen zelf naar die burgeroorlog in Libië toe, omdat ze via daar naar Europa kunnen worden gesmokkeld :')
pi_156183099
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:31 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Het is mogelijk om meer dan 1 account te hebben. Welis bij stil gestaan? :)
  donderdag 17 september 2015 @ 21:36:55 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156183100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat zal destijds ook niet zijn gebeurd. Maar 85.000 vluchtelingen/asielzoekers op 1 willekeurig moment is dus geen uitzondering.
pi_156183124
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:36 schreef LTVDK het volgende:
Niet afkomen op een melding is juist moedwillig laten zinken, is gewoon pure nalatigheid en gaat zo'n beetje tegen alle wetten in.
Die noodmeldingen zijn juist misbruik van het recht.
pi_156183126
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Goedpratende spuit-elf moet snaveltje toe houden ;)
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:37:48 #35
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156183134
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:35 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Denkfout.

Wederom zou ik het zeer bedenkelijk vinden als we die kant op zouden gaan,want hoe inhumaan kun je zijn,

Maar stel dat europa gewoon lomp en bot die bootjes een maand lang uit het water blaast,

Jij pleit er dus voor onschuldige mensen moedwillig te vermoorden? Beetje enge gedachte dit.
_____
pi_156183137
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat zal destijds ook niet zijn gebeurd. Maar 85.000 vluchtelingen op 1 willekeurig moment is dus geen uitzondering.
Dat zegt ook niemand. Maar zo iets moet niet te vaak gebeuren. Het is zeker geen reden om het nu prima te vinden. De jaren '90 waren ook nog veel politiek correcter en Nederland was iets minder vol dan nu.
pi_156183140
quote:
13s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:37 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Goedpratende spuit-elf moet snaveltje toe houden ;)
:')
  donderdag 17 september 2015 @ 21:38:08 #38
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156183148
Het is een paniek reactie van de EU. Als toetje de verdeeldheid en je komt er niet. Er is geen enkel plan en visie wat je nu gaat doen als ze eenmaal hier zijn. Je kunt al deze mensen niet jarenlang in de opvang houden. Dat zijn ze inmiddels al en zijn het zat. Vanuit het oogpunt van de vluchteling kan ik dat begrijpen. Bovendien moet je ervan uitgaan dat deze mensen ook niet meer terug gaan.

Het laatste dat nu nog overblijft is zorgen voor stabiliteit in die regio. En om de een of andere reden lijkt dat niet te lukken. Dit omdat zowel de Russen als de VS elkaar totaal niet zien zitten en elkander tegenwerken. Wel op de hoop schijten maar als het uit de hand loopt trekt men alle verantwoording terug. En nog het meest erge is dat de rijke emiraten en SA een huichelende bende die de gehele EU zou kunnen opkopen en bulken van het geld niets onderneemt. Maar ja die Sjeiks zijn nooit te vertrouwen geweest. Lachen en je alles geven en zodra je je omkeert steken ze je het mes in de rug.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156183150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:36 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dus veranderen we de wetten door illegale activiteiten uit te sluiten van bepaalde rechten.
pi_156183159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:37 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Jij pleit er dus voor onschuldige mensen moedwillig te vermoorden? Beetje enge gedachte dit.
Oh well...
pi_156183168
quote:

[..]

Kost dat veel moeite, iets quoten en niet lezen wat je quote? :)
pi_156183176
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:35 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Denkfout.

Dat is het al voor veel mensen en toch blijven mensen het er op wagen.
pi_156183206
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:')
Je had wat te melden, goedprater? :)
  Eindredactie Games donderdag 17 september 2015 @ 21:39:28 #44
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_156183226
quote:

O-)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 17 september 2015 @ 21:39:28 #45
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus veranderen we de wetten door illegale activiteiten uit te sluiten van bepaalde rechten.
Ja man fuck de mensenrechten :') pareltje.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156183231
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je had wat te melden, goedprater? :)
Wat is dit voor niveau?
  donderdag 17 september 2015 @ 21:39:57 #47
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_156183243
quote:
Zijn er al genoeg omgekomen en ze komen nog steeds.
Het aantal doden is niet zo relevant, het percentage doden van het totaal is veel interessanter.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_156183247
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus opsluiten in kampen, 14 uur per dag laten werken voor hun kost en inwoning daar totdat ze uit eigen beweging terug gaan.
  donderdag 17 september 2015 @ 21:40:07 #49
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183258
quote:
4s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:39 schreef donald_dick het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O-)
Jamaar ik ben een kloon! Oeps..
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156183269
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zeg nou niet dat mensen hier best wat kunnen inleveren :|W
Is niet de gewenste boodschap hè. :D

Maar in Nederland woont dus slechts 2,5% van de mensen in een te klein huis, terwijl dat in bijv. Griekenland en Italië rond de 25% ligt. Tien keer zo veel! Wat dat betreft zou Nederland dus veel beter vluchtelingen moeten kunnen opvangen dan Italië en Griekenland - die daar volgens het Dublin-verdrag voor verantwoordelijk zijn.
pi_156183271
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus opsluiten in kampen, 14 uur per dag laten werken voor hun kost en inwoning daar totdat ze uit eigen beweging terug gaan.
Wtf echt _O-
pi_156183274
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:39 schreef VASND het volgende:

[..]

Ja man fuck de mensenrechten :') pareltje.
Ja man fuck de lansgrenzen :') pareltje.
  donderdag 17 september 2015 @ 21:40:23 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156183275
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat zegt ook niemand. Maar zo iets moet niet te vaak gebeuren. Het is zeker geen reden om het nu prima te vinden. De jaren '90 waren ook nog veel politiek correcter en Nederland was iets minder vol dan nu.
Was in 2001. Toen was Nederland ook al behoorlijk vol hoor. Genoeg voedingsbodem in elk geval destijds voor Fortuyn en de LPF.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:40:33 #54
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156183283
quote:
13s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:38 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Kost dat veel moeite, iets quoten en niet lezen wat je quote? :)
Ik las je bericht goed ja, door het woordje 'stel' er ergens tussen te proppen maakt het niet alsnog een zeer verwerpelijke gedachte :)
_____
pi_156183285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je bent knettergek.
pi_156183287
quote:

[..]

Gast, jij bent echt van het pad af. Ok?
pi_156183290
Topic weer gekaapt door staatsmongolen...
  donderdag 17 september 2015 @ 21:40:52 #58
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183296
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat is dit voor niveau?
Het niveau van de 'laat de mensen maar lekker doodgaan'-tokkies
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156183301
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het aantal doden is niet zo relevant, het percentage doden van het totaal is veel interessanter.
quote:
In de afgelopen twee maanden daalde het dodental naar ongeveer één op de 427 bootvluchtelingen, aldus Amnesty. In de laatste twee maanden verdronken 99 vluchtelingen, terwijl een totaal van 42.000 de oversteek waagde.

http://www.volkskrant.nl/(...)verdrinken~a4097457/
Gaat dus om 0,2% ongeveer...
pi_156183314
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent knettergek.
Als jij het zegt beschouw ik dat als compliment.
pi_156183315
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:40 schreef VASND het volgende:

[..]

Tering he _O-
pi_156183322
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, dank je.
pi_156183360
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als jij het zegt beschouw ik dat als compliment.
Dat etaleert nog een keer je niveau.
pi_156183366
quote:

[..]

Dat is een dooddoener. Die mensen kiezen zelf voor die gevaarlijke reis. Wanneer zeggen we eindelijk: STOP, jullie komen ons Europa niet meer binnen ongeacht alle excuses van zielig bla bla.
pi_156183381
quote:
Totaal verkeerde manier van denken. Om mensen te redden, moet je juist hard zijn. Soms moet je toch echt meer met het hoofd denken dan met het hart.
  donderdag 17 september 2015 @ 21:43:03 #66
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is een dooddoener. Die mensen kiezen zelf voor die gevaarlijke reis. Wanneer zeggen we eindelijk: STOP, jullie komen ons Europa niet meer binnen ongeacht alle excuses van zielig bla bla.
Ja, jij ziet het allemaal als migranten, dat was al duidelijk.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156183394
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Niet. Ik heb nog liever 10 asielzoekers dan figuren als jij.
pi_156183399
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:Y
pi_156183467
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef VASND het volgende:

[..]

Ja, jij ziet het allemaal als migranten, dat was al duidelijk.
Illegalen.
Met legale migranten is niets mis.
  donderdag 17 september 2015 @ 21:45:14 #70
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183477
Ik hoop dat Brussel snel met een uniforme uitspraak komt. Dat mag wat mij betreft graag richting het optrekken van een buitengrens zijn met daarachter druppelsgewijze beoordeling van de gegadigden.
De huidige stroom kun je het wmbt NIET kwalijk nemen dat ze op de been zijn. Dit is juist het gevolg van laf beleid van de Europese landen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156183492
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit is een beetje het ziekelijke van linkse gekken. Ze nemen een extremist als voorbeeld en rechtvaardigen het gedrag van die 'extremist' als reden om iedereen hier te halen.

Want ja, kiezen tussen fatsoenlijke mensen en asielzoekers is lastig en ongemakkelijk.
pi_156183497
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Illegalen.
Met legale migranten is niets mis.
Die komen Nederland sowieso niet binnen als het aan jou ligt.
pi_156183498
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We hebben het over de theoretische situatie waar Europese troepen je rubberboot gewoon uit het water blazen.

En jij roept hier: "JA MAAR DAT MAAKT HELEMAAL NIET UIT!!! *) "

Dat lijkt me weinig waarschijnlijk ;)
pi_156183503
quote:

[..]

Denkfout.

0. Waarmee vele Afrikaanse levens zijn gered.
En Europa een rustig en vredig continent blijft.
pi_156183508
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:45 schreef VASND het volgende:
Dit is juist het gevolg van laf beleid van de Europese landen.
Maar hard beleid keur je dan weer af, dat gaat natuurlijk nooit werken dan.
  donderdag 17 september 2015 @ 21:46:13 #76
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_156183516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:40 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

[..]

Gaat dus om 0,2% ongeveer...
Precies, ging het hier om 20% dan zou er geen kip meer oversteken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_156183519
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die komen Nederland sowieso niet binnen als het aan jou ligt.
Precies.
pi_156183529
quote:
11s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Topic weer gekaapt door staatsmongolen...
Weer eens wat anders dan goedpraters :W
  donderdag 17 september 2015 @ 21:46:51 #79
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183540
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:45 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Maar hard beleid keur je dan weer af, dat gaat natuurlijk nooit werken dan.
Lezen.

-edit- ik zeg het nochtans letterlijk :') wat een kneus
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156183542
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Precies, ging het hier om 20% dan zou er geen kip meer oversteken.
Op vele doden zit niemand te wachten, maar de illegalen die aankomen keihard straffen en terugsturen heeft hetzelfde positieve effect.

In VN Vluchtelingenverdrag opnemen dat Afrika alle vluchtelingen op het eigen continent moet opvangen. Dat kan want Afrika is gigantisch groot.
pi_156183555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:45 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit is een beetje het ziekelijke van linkse gekken. Ze nemen een extremist als voorbeeld en rechtvaardigen het gedrag van die 'extremist' als reden om iedereen hier te halen.

Want ja, kiezen tussen fatsoenlijke mensen en asielzoekers is lastig en ongemakkelijk.
Daar hoef ik niet tussen te kiezen gelukkig. En het was verder geen legitimatie van het huidige asielbeleid.
pi_156183570
quote:
18s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:46 schreef VASND het volgende:

[..]

Lezen.
Denken. Je denkt dat er een oplossing is waarbij geen hard beleid nodig is, maar Europa niet wordt overspoeld met migranten?
pi_156183576
quote:

[..]

De methode van LTVDK is niet goed, maar leidt uiteindelijk tot minder slachtoffers dan de tsunami vanterroristen en criminelen die nu Europa binnenkomen. Nog afgezien van de doden veroorzaakt door de mensensmokkelaars, is deze vluchtelingenstroom de doos van pandora.

Dit moet stoppen. het is een politieke keuze dat de navo leden Griekenland en Turkije niet tot de orde geroepen worden. Die bootjes zijn daar namelijk vrij eenvoudig tegen te houden en terug te sturen. de Turken moeten aangespoord worden maatregelen nemen dat ze de overtocht niet meer kunnen beginnen...Het tegenhouden en terugsturen is ook Een stuk eenvoudiger dan voor de kust van Libie. turkije is gewoon veilig, dus die mensen hebben niets in europa te zoeken en de grieken mogen ze niet door laten gaan zonder ze te registreren, de kern van het probleem. de hongaren zijn de enigen die het Schengenverdrag uitvoeren zoals het bedoeld is
  donderdag 17 september 2015 @ 21:47:57 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156183587
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:45 schreef VASND het volgende:
Ik hoop dat Brussel snel met een uniforme uitspraak komt. Dat mag wat mij betreft graag richting het optrekken van een buitengrens zijn met daarachter druppelsgewijze beoordeling van de gegadigden.
De huidige stroom kun je het wmbt NIET kwalijk nemen dat ze op de been zijn. Dit is juist het gevolg van laf beleid van de Europese landen.
Precies zo zoiets had ik ook in gedachten. Als EU per direct geld en troepen vrijmaken en aan de buitengrenzen de stroom opvangen en direct het kaf van het koren scheiden. Desnoods eerst alleen vrouwen en kinderen doorsturen. En NIET nog wekenlang blijven lullen daar in Brussel. Je ziet nu wat er van komt als je lidstaten zoals Hongarije eigen rechtertje laat spelen. Als de Kroaten zometeen de grens ook gaan dichtgooien, ontstaan er pas echt problemen. Dat moet je gewoon niet willen.
pi_156183607
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:45 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

We hebben het over de theoretische situatie waar Europese troepen je rubberboot gewoon uit het water blazen.

En jij roept hier: "JA MAAR DAT MAAKT HELEMAAL NIET UIT!!! *) "

Dat lijkt me weinig waarschijnlijk ;)
Mij niet, aangezien asielzoekers het toch wel blijven proberen. Getuige de vele doden die er vallen, het is niet een veilige overtocht te noemen.
  donderdag 17 september 2015 @ 21:48:29 #86
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183614
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:47 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Denken. Je denkt dat er een oplossing is waarbij geen hard beleid nodig is, maar Europa niet wordt overspoeld met migranten?
Scrollen. Lezen. Nogmaals.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156183638
quote:
18s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:48 schreef VASND het volgende:

[..]

Scrollen. Lezen. Nogmaals.
Waar heb je het over een concrete oplossing?
pi_156183647
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Precies.
Dan is roepen dat je voor legale migranten bent ook nogal onzinnig. Die bestaan namelijk niet in jouw optiek.
pi_156183650
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:47 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Nee.
Het is altijd hard om zielige mensen bij een hek te weigeren, gezinnen met kinderen in de armoede achter te laten. Wat we ook doen, het is altijd zielig. Maar de belangen van Europa moeten altijd op nummer 1 staan. En dat houdt in niemand in Europa binnen laten (in de regio hulp aanbieden is prima).
  donderdag 17 september 2015 @ 21:49:29 #90
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183651
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:49 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Waar heb je het over een concrete oplossing?
quote:
Dat mag wat mij betreft graag richting het optrekken van een buitengrens zijn met daarachter druppelsgewijze beoordeling van de gegadigden.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156183653
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:47 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De methode van LTVDK is niet goed, maar leidt uiteindelijk tot minder slachtoffers dan de tsunami vanterroristen en criminelen die nu Europa binnenkomen. Nog afgezien van de doden veroorzaakt door de mensensmokkelaars, is deze vluchtelingenstroom de doos van pandora.

Dit moet stoppen. het is een politieke keuze dat de navo leden Griekenland en Turkije niet tot de orde geroepen worden. Die bootjes zijn daar namelijk vrij eenvoudig tegen te houden en terug te sturen. de Turken moeten aangespoord worden maatregelen nemen dat ze de overtocht niet meer kunnen beginnen...Het tegenhouden en terugsturen is ook Een stuk eenvoudiger dan voor de kust van Libie. turkije is gewoon veilig, dus die mensen hebben niets in europa te zoeken en de grieken mogen ze niet door laten gaan zonder ze te registreren, de kern van het probleem. de hongaren zijn de enigen die het Schengenverdrag uitvoeren zoals het bedoeld is
Het kapot schieten van de bootjes komt niet van LTVDK.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:49:38 #92
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156183656
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:47 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Eehm ... ik geloof dat ik die methode juist verwerpelijk noemde?
_____
pi_156183682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het kapot schieten van de bootjes komt niet van LTVDK.
Je maakt er een heel drama van, maar als een vaartuig illegaal een zeegrens overschrijdt en niet omkeert na herhaaldelijke waarschuwingen dan kan er gewoon geschoten worden.
pi_156183693
quote:

[..]

Die groep vind ik een stuk enger dan de vluchtelingen
pi_156183701
quote:
18s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:49 schreef VASND het volgende:
Dat mag wat mij betreft graag richting het optrekken van een buitengrens zijn met daarachter druppelsgewijze beoordeling van de gegadigden.
Dat komt dus neer op het tegenhouden van mensen die klaar staan om de grens te bestormen als ze niet worden gekozen. Ben je dan bereid ze met geweld tegen te houden? Zo nee, dan is die oplossing zo lek als een mandje. Zo ja, dan is die oplossing dus hard.
pi_156183729
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je maakt er een heel drama van, maar als een vaartuig illegaal een zeegrens overschrijdt en niet omkeert na herhaaldelijke waarschuwingen dan kan er gewoon geschoten worden.
Ja jij hebt al geen problemen met werkkampen dus ja... Snap wel dat je vindt dat ik er een drama van maak ja.
pi_156183749
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja jij hebt al geen problemen met werkkampen dus ja... Snap wel dat je vindt dat ik er een drama van maak ja.
Illegaliteit moet bestraft worden. Of vindt je het prima dat mensen Europa binnendringen?

Ze komen met tienduizenden per dag nu. Dat vindt je normaal?
pi_156183768
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Illegaliteit moet bestraft worden. Of vindt je het prima dat mensen Europa binnendringen?
Denk dat we flink falen op dit moment. Ik neem het deze mensen niet kwalijk dat ze komen idd.
pi_156183769
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Of vindt je het prima dat mensen Europa binnendringen?
Is dat een serieuze vraag? 'Geen mens is illegaal', daar heb je mee te maken.
pi_156183771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:36 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het is mogelijk om meer dan 1 account te hebben. Welis bij stil gestaan? :)
Ja, maar dat mag niet. Welis bij stil gestaan? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')