Ik lees dat er eerlijk gezegd echt helemaal niet in.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de enige manier waarop het te lezen valt. Je zegt letterlijk dat mindfulness daadwerkelijk tot geluk lijdt, in contrast (dus in tegenstelling tot) wat jij de academische wijze noemt.
Wat duistere kant. Als ik het goed begrijp is alleen de naam duister. Verder is het helemaal niet stoer...quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh Hexx., ben je uiteindelijk toch nieuwsgierig naar de duistere kant?
Haha nee!quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:12 schreef Jigzoz het volgende:
[ afbeelding ]
Dus. Hexx. Doe wat je goed dunkt.
Klopt. Individualistische knuffelreligie. Veel liever dan bijvoorbeeld christendom.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:33 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Wat duistere kant. Als ik het goed begrijp is alleen de naam duister. Verder is het helemaal niet stoer...
Zo was het niet bedoeld. Ik bedoelde dat er hier nogal wat theologische/filosofische discussies worden gevoerd over levensbeschouwing, zoals het Godsbestaan, terwijl ik zelf ervaar dat spiritualiteit gelukkiger maakt wanneer je het kunt toetsen en in de praktijk kunt gebruiken. Zonder dus al teveel aan de ideeën an sich te hechen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de enige manier waarop het te lezen valt. Je zegt letterlijk dat mindfulness daadwerkelijk tot geluk lijdt, in contrast (dus in tegenstelling tot) wat jij de academische wijze noemt.
Kan zijn dat je bedoelt dat dat alleen voor jou geldt maar dan moet je dat duidelijk aangeven.
Ok, dat is een stuk duidelijker.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zo was het niet bedoeld. Ik bedoelde dat er hier nogal wat theologische/filosofische discussies worden gevoerd over levensbeschouwing, zoals het Godsbestaan, terwijl ik zelf ervaar dat spiritualiteit gelukkiger maakt wanneer je het kunt toetsen en in de praktijk kunt gebruiken. Zonder dus al teveel aan de ideeën an sich te hechen.
Wij zijn ook helemaal niet stoer.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:33 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Wat duistere kant. Als ik het goed begrijp is alleen de naam duister. Verder is het helemaal niet stoer...
Dan kies ik voor niets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:33 schreef Hexx. het volgende:
[..]
[..]
Haha nee!
Het is Jehovah of niets
Dat zou wel eens waar kunnen worden als ik hier blijf rondhangen...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:56 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Ik acht het aannemelijk dat jij over vijf jaar niet meer gelooft.
Dat is hopelijk geen bezwaar om hier te blijven rondhangen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:58 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dat zou wel eens waar kunnen worden als ik hier blijf rondhangen...
Ik weet het niet... Is hier wel juiste omgang? ........quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is hopelijk geen bezwaar om hier te blijven rondhangen.
Waarom zou het hier niet de juiste omgang zijn?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:08 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik weet het niet... Is hier wel juiste omgang? ........
Waarom niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:08 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik weet het niet... Is hier wel juiste omgang? ........
Het zaadje van de twijfel heeft een piepklein worteltje gekregen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:58 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dat zou wel eens waar kunnen worden als ik hier blijf rondhangen...
Omdat het te werelds is?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom zou het hier niet de juiste omgang zijn?
Als je bedenkt dat de vloed nooit plaats kon hebben gevonden... Wat nog meer is niet echt?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:12 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het zaadje van de twijfel heeft een piepklein worteltje gekregen?
Dat is al een aardig worteltje met een zijtakje zelfs...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:15 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Als je bedenkt dat de vloed nooit plaats kon hebben gevonden... Wat nog meer is niet echt?
Heb ik dan ooit iets anders gezegd?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:16 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Hexx je bent maar van één iemand afhankelijk en dat ben jij zelf.
Oh echt maurits?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat is al een aardig worteltje met een zijtakje zelfs...
Het ontbreekt mij niet aan zelfvertrouwen...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:21 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wel meer zelfvertrouwen mag hebben over welke weg/keuzes je kiest.
Anders. Harder, 'verdorven'.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'te werelds'?
De echte wereld is 'anders, harder en verdorven'?quote:
Dat komt omdat je vast zit in het morele paradigma van de Watchtower. Alles wat niet voldoet aan hun regels, is verdorven en hard. Alles wat wel voldoet aan hun regels, is goed en menselijk.quote:
Misschien niet in de ogen van mensen die werelds leven. Maar ik weet niet of ik het normaal wil vinden dat men over 'lijken' gaat om díe promotie te krijgen. Of om open relaties normaal te vinden. Of jaaaaaren niet naar je moeder om te kijken...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De echte wereld is 'anders, harder en verdorven'?
En wat nou als de wereld helemaal niet verdorven is?
Dat heb ik al gedaan. En ik vind het nog steeds hetzelfde. De meeste dingen dan. Verjaardagen zou ik bijv wel vieren, maar mijn moraal zou niet veranderen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat komt omdat je vast zit in het morele paradigma van de Watchtower. Alles wat niet voldoet aan hun regels, is verdorven en hard. Alles wat wel voldoet aan hun regels, is goed en menselijk.
Probeer je daar eens los van te maken. Probeer het eens vanuit een perspectief te zien dat los staat van de Watchtower. "Als ik een ... zou zijn, wat zou ik hier dan van vinden?"
Nou, dat is toch prima? Waarom zou je niet in een wereldse wereld willen leven, waarin je die dingen zelf kunt bepalen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:55 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan. En ik vind het nog steeds hetzelfde. De meeste dingen dan. Verjaardagen zou ik bijv wel vieren, maar mijn moraal zou niet veranderen.
Daar zeg je wat..quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou, dat is toch prima? Waarom zou je niet in een wereldse wereld willen leven, waarin je die dingen zelf kunt bepalen?
Ik ben ook nog dezelfde persoon als toen ik nog geloofde hoor. Je wordt echt niet anders voor de buitenwereld.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:55 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan. En ik vind het nog steeds hetzelfde. De meeste dingen dan. Verjaardagen zou ik bijv wel vieren, maar mijn moraal zou niet veranderen.
Heeft niks met religie te maken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:51 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Misschien niet in de ogen van mensen die werelds leven. Maar ik weet niet of ik het normaal wil vinden dat men over 'lijken' gaat om díe promotie te krijgen. Of om open relaties normaal te vinden. Of jaaaaaren niet naar je moeder om te kijken...
Zinnigs, om over na te denken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Iets zinnigs of vind je het onzin?
Je wordt wel anders van binnen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:50 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik ben ook nog dezelfde persoon als toen ik nog geloofde hoor. Je wordt echt niet anders voor de buitenwereld.
Wie zegt dat dan?quote:
MMhhmmmmhmhMM!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:34 schreef Hexx. het volgende:
Sommige wereldse monden moeten gewoon dichtgeplakt worden.
Ik vind dat eigenlijk geen van drie zaken die je 'werelds' zou kunnen noemen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:51 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Misschien niet in de ogen van mensen die werelds leven. Maar ik weet niet of ik het normaal wil vinden dat men over 'lijken' gaat om díe promotie te krijgen. Of om open relaties normaal te vinden. Of jaaaaaren niet naar je moeder om te kijken...
Werelds betekent voor een JG niet hetzelfde als wat het voor jullie betekent. Voor JG zijn het alle dingen die de wereld doet wat JG niet doet en wat niet te maken heeft met het geloof. Of niet strookt met het geloof.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk geen van drie zaken die je 'werelds' zou kunnen noemen.
Noem je anderen/mij nou hard, verdorven en anders? Ik heb ook gevoelens hoor!quote:
Dat wil ik ook niet. En dat hoef je ook niet op te geven wanneer je levensbeschouwelijk van richting verandert, natuurlijkquote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:51 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Aldus GrumpyFish.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:26 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Noem je anderen/mij nou hard, verdorven en anders? Ik heb ook gevoelens hoor!
[ afbeelding ]
Daar doen we geen uitspraken over.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Aldus GrumpyFish.
Is dat eigenlijk een enkelvoud of een meervoud? Ben jij een chagrijnige vis, of een hele school chagrijnige vissen?
Het eerste zou logischer zijn, maar het tweede spreekt meer tot de verbeelding.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:32 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Daar doen we geen uitspraken over.
Wel het een en ander over, maar niets van gelezen. Hij schijnt zelfs fans te hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:33 schreef robin007bond het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Slavoj Zizek?
Ja, hij heeft best veel fans inderdaad.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wel het een en ander over, maar niets van gelezen. Hij schijnt zelfs fans te hebben.
Nee, dat is zo. Maar dan ben je altijd het buitenbeentjequote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat wil ik ook niet. En dat hoef je ook niet op te geven wanneer je levensbeschouwelijk van richting verandert, natuurlijk
Deze post is een knuffel waard!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:26 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Noem je anderen/mij nou hard, verdorven en anders? Ik heb ook gevoelens hoor!
[ afbeelding ]
Misschien, maar da's nog altijd beter dan je eigen normen en waarden verloochenen, denk ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:30 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Nee, dat is zo. Maar dan ben je altijd het buitenbeentje
Oh wauw, Haushofer. Dat is een heel satanistische gedachte!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Misschien, maar da's nog altijd beter dan je eigen normen en waarden verloochenen, denk ik.
Interessant persoon, heeft ook interessante praatjes over het Boeddhismequote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, hij heeft best veel fans inderdaad.Ik vind het ook wel een baas. Wel een provocateur.
Ik ben meer iemand van Typhon en Angra Mainyuquote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh wauw, Haushofer. Dat is een heel satanistische gedachte!
Heel goed!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Misschien, maar da's nog altijd beter dan je eigen normen en waarden verloochenen, denk ik.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:39 schreef Haushofer het volgende:
je eigen normen en waarden verloochenen
Dat je je eigen principes schendt omdat je denkt dat je daar toch gelukkiger van wordt.quote:
Wat is daar dan het probleem mee?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat je je eigen principes schendt omdat je denkt dat je daar toch gelukkiger van wordt.
Ha toevallig, ik heb juist een boek over Zoroaster gekocht.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ben meer iemand van Typhon en Angra Mainyu
Ik denk dat dat op lange termijn niet gelukkig maakt, vandaar.quote:
Ik begrijp echt niet wat je daarmee bedoelt. Kun je eens een concreet voorbeeld geven?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:02 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Alles! Want dan ben je niet jezelf en ik betwijfel of je daar gelukkig van wordt.
Waarom niet?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:04 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik denk dat dat op lange termijn niet gelukkig maakt, vandaar.
Ik vind het niet kunnen dat ik mijn concurrent-collega eerst moet zwart maken voordat ik teamleider kan worden. Maar mijn omgeving vindt dat de normaalste zaak van de wereld en ze zouden het doen ook als zij het waren. Dus ik denk: waarom niet, iedereen zou het doen. Ik word teamleider, maar ook gemeen want nu doe ik wat anderen vinden en waar ik eigenlijk niet achter sta (en zit wellicht vol schuldgevoelens). Daar word ik niet gelukkig van op den duur.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet wat je daarmee bedoelt. Kun je eens een concreet voorbeeld geven?
Oké, op die manier. Ik dacht meer aan zaken als homoseksualiteit en dergelijke.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:31 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik vind het niet kunnen dat ik mijn concurrent-collega eerst moet zwart maken voordat ik teamleider kan worden. Maar mijn omgeving vindt dat de normaalste zaak van de wereld en ze zouden het doen ook als zij het waren. Dus ik denk: waarom niet, iedereen zou het doen. Ik word teamleider, maar ook gemeen want nu doe ik wat anderen vinden en waar ik eigenlijk niet achter sta (en zit wellicht vol schuldgevoelens). Daar word ik niet gelukkig van op den duur.
Daarbij ook imho. Je kunt als hetero-man zoveel mannen neuken als je (niet) wilt maar ik denk dat je daar niet veel gelukkiger van wordt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké, op die manier. Ik dacht meer aan zaken als homoseksualiteit en dergelijke.
Geaardheid is geen principe, norm of waarde.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:10 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Daarbij ook imho. Je kunt als hetero-man zoveel mannen neuken als je (niet) wilt maar ik denk dat je daar niet veel gelukkiger van wordt.
Vervang 'anderen' door 'Watchtower' en je hebt de situatie waarin je nu zit. De Watchtower vindt dat je X moet doen of niet mag doen, je mede-JG's vinden het de normaalste zaak van de wereld, en jij doet uiteindelijk wat anderen vinden en waar je eigenlijk niet achter staat.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:31 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik vind het niet kunnen dat ik mijn concurrent-collega eerst moet zwart maken voordat ik teamleider kan worden. Maar mijn omgeving vindt dat de normaalste zaak van de wereld en ze zouden het doen ook als zij het waren. Dus ik denk: waarom niet, iedereen zou het doen. Ik word teamleider, maar ook gemeen want nu doe ik wat anderen vinden en waar ik eigenlijk niet achter sta (en zit wellicht vol schuldgevoelens). Daar word ik niet gelukkig van op den duur.
Daar denken veel gelovigen anders over.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geaardheid is geen principe, norm of waarde.
Die denken wel vaker buiten de werkelijkheid.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:41 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Daar denken veel gelovigen anders over.
quote:Totdat Columbus, uitvarende van de Iberische kusten waar de oude bard Homerus zijn zangen dichtte, de weg over de Oceaan opnieuw vond en de 'Nieuwe Wereld' herontdekte. Daar heersen nu weer Laestrigonen. Slechts wonen zij Noordelijker [dan de originele Laestrigonen, die in Cuba geleefd zouden hebben] en gebruiken zij bommen in plaats van stenen kogels. De super-barbaren van de moderne mensheid die zich op de hoogste sport van de ontwikkelingsladder waant op grond van de techniek waarmee zij nijver doende is zichzelf te vernietigen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:03 schreef Perrin het volgende:
Goed stuk in Trouw:Inderdaad een goed stuk. Het beschrijft een van de belangrijkste redenen waarom ik de huidige atheïstische beweging zo moe ben geworden. De aanhangers daarvan hebben iets te vaak het idee dat een beroep op wetenschap betekent dat hun morele oordelen buiten kijf staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn punt is dat veel te veel mensen religie hebben vervangen door wetenschap; net zoals men vroeger veelal hun standpunten verdedigden door een beroep te doen op hun geloof - hoe veel of weinig ze daar ook van weten -, verdedigt men nu de standpunten door middel van wetenschap, waar men al even weinig affiniteit mee heeft. Zelfs als de wetenschap feitelijk niets te zeggen heeft over zo'n standpunt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind het eigenlijk een nogal matig stuk. Wat is nou z'n punt? Dat georganiseerde religie beter is dan sociaal-darwinisme?
Duidelijk ja, maar hoe is dat een plusje voor religie?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zijn punt is dat veel te veel mensen religie hebben vervangen door wetenschap; net zoals men vroeger veelal hun standpunten verdedigden door een beroep te doen op hun geloof - hoe veel of weinig ze daar ook van weten -, verdedigt men nu de standpunten door middel van wetenschap, waar men al even weinig affiniteit mee heeft. Zelfs als de wetenschap feitelijk niets te zeggen heeft over zo'n standpunt.
Dat is het niet. Hij wijst erop dat religie uiteindelijk afgedaan heeft omdat het niet kon voldoen aan een deel van de verwachtingen. Omdat wetenschap niet kan voldoen aan alle verwachtingen die er nu in gesteld worden, vreest hij voor het ergste.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Duidelijk ja, maar hoe is dat een plusje voor religie?
Hm. Ik heb het heel anders gelezen, geloof ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is het niet. Hij wijst erop dat religie uiteindelijk afgedaan heeft omdat het niet kon voldoen aan een deel van de verwachtingen. Omdat wetenschap niet kan voldoen aan alle verwachtingen die er nu in gesteld worden, vreest hij voor het ergste.
Dat is al een grote verbetering lijkt me. Het idee dat het grootste gedeelte van de bevolking ooit de wetenschap zal gebruiken op de manier zoals het bedoeld is lijkt me sowieso een utopie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zijn punt is dat veel te veel mensen religie hebben vervangen door wetenschap; net zoals men vroeger veelal hun standpunten verdedigden door een beroep te doen op hun geloof - hoe veel of weinig ze daar ook van weten -, verdedigt men nu de standpunten door middel van wetenschap, waar men al even weinig affiniteit mee heeft. Zelfs als de wetenschap feitelijk niets te zeggen heeft over zo'n standpunt.
Ehm dat doet God ook toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:26 schreef Geerd het volgende:
Of kun je dan kiezen van mij aanbidden of je gaat dood??
Laster!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:33 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ehm dat doet God ook toch?
Dat was onze fantasie.. Een blonde stoot.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
eerlijk gezegd had ik wel zoiets verwacht..alleen iets minder donker.
Dank, Ik pluk echter kruiden en paddenstoelen uit de vrije natuur. Ik ben dus druïde. Dan loop ik geen gevaar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:12 schreef Houyi het volgende:
Opgepast broeder, ze probeert je te verleiden om je vervolgens te bekeren.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:42 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dank, Ik pluk echter kruiden en paddenstoelen uit de vrije natuur. Ik ben dus druïde. Dan loop ik geen gevaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
Juich maar niet te snel. Niemand is bestand tegen mijn verleidingskunsten. Zelfs niet de verstokste vrijgezelquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:42 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dank, Ik pluk echter kruiden en paddenstoelen uit de vrije natuur. Ik ben dus druïde. Dan loop ik geen gevaar.
We zullen zien. Misschien vlieg je wel een keer langs op je bezem, net als ik met een mandje kruiden door het bos wandel.... maar kom niet met vruchten aanzetten. Die neem ik in principe niet aan van aan vrouw.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 14:52 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Juich maar niet te snel. Niemand is bestand tegen mijn verleidingskunsten. Zelfs niet de verstokste vrijgezel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |