Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Bij een beetje voetbalwedstrijd word je ook als vee de trein in gedreven. Met honden en wapenstokquote:Op woensdag 16 september 2015 22:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat het mensen zijn. Net als rellende voetbalhooligans enzo. Daar kun je vanalles van vinden maar het blijven mensen die je menselijk moet behandelen.
Griekenland en de landen daaraan zijn inmiddels ingewijd in het Kalifaat.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de aanwas in Kos en Lesbos nadat Fort Europa opeens dichter zit dan jaren? Daar hoor je nu niets meer van.
Losers zijn dankbaar voor elke broodkruimel. Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze meer uit hun leven willen halen. Dat ze op z'n minst dezelfde kansen willen die ze ook hadden gehad als hun huis en land niet helemaal in puin was geschoten.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb vandaag de beelden gezien van stenen gooiende illegalen die toegang tot de EU eisen. Hongaarse politiemensen die met gevaar voor eigen leven onze grenzen bewaken. De menigte die daar toegang staat de eisen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dan denkt aan ongedierte. Ieders mooiers kan ik er niet van maken. Tuig van het ergste soort.
Echte vluchtelingen zijn dankbaar voor elke mogelijke veilige plek, maar dit tuig eist gewoon toegang tot een verzorgingsstaat van hun keuze. Dat heeft niets meer met humaan te maken.
Het is heel simpel: Ongeacht wat deze mensen willen, ze bevinden zich illegaal in de EU. En moeten dus wegwezen. Hoe moeilijk is het?quote:Op woensdag 16 september 2015 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Losers zijn dankbaar voor elke broodkruimel. Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze meer uit hun leven willen halen. Dat ze op z'n minst dezelfde kansen willen die ze ook hadden gehad als hun huis en land niet helemaal in puin was geschoten.
Dat wil niet zeggen dat je iedereen z'n zin moet/kan geven en dat er geen tuig tussen zit. Maar een beetje begrip tonen en een beetje voorzichtig zijn met generaliseren mag wel.
Dit dus.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is heel simpel: Ongeacht wat deze mensen willen, ze bevinden zich illegaal in de EU. En moeten dus wegwezen. Hoe moeilijk is het?
Nou ja, die mensen in Servië bevinden zich momenteel níét in de EU, maar zijn wel door de EU omringd, waar ze volgens jou niet in mogen. Dus wat nu? Waar moeten ze heen? Hoe kunnen ze terug naar "de regio"?quote:Op woensdag 16 september 2015 22:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is heel simpel: Ongeacht wat deze mensen willen, ze bevinden zich illegaal in de EU. En moeten dus wegwezen. Hoe moeilijk is het?
Dat is niet ons probleem. Die mensen hebben zichzelf in de nesten gewerkt. Waarom moeten wij, een land dat 1000 kilometer verderop ligt, dat oplossen?quote:Op woensdag 16 september 2015 22:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, die mensen in Servië bevinden zich momenteel níét in de EU, maar zijn wel door de EU omringd, waar ze volgens jou niet in mogen. Dus wat nu? Waar moeten ze heen? Hoe kunnen ze terug naar "de regio"?
Waar het omgaat is: ze moeten niet naar hier komen.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, die mensen in Servië bevinden zich momenteel níét in de EU, maar zijn wel door de EU omringd, waar ze volgens jou niet in mogen. Dus wat nu? Waar moeten ze heen? Hoe kunnen ze terug naar "de regio"?
Het is op dit moment wel ons probleem.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem. Die mensen hebben zichzelf in de nesten gewerkt. Waarom moeten wij, een land dat 1000 kilometer verderop ligt, dat oplossen?
Is dat tegenwoordig ook al ons probleem, naast de hongersnood in Afrika en de aardbevingen overal ter wereld?quote:Op woensdag 16 september 2015 22:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat dus. Op basis van alleen wat beelden en weinig context, en neem maar gerust aan dat je alleen de smeuigste beelden te zien krijgt, wordt een hele groep weggezet als ongedierte en kanker. En asielzoekers die nu tussen Servie en Hongarije zitten vergelijken met hooligans die bewust op stap gaan met als enige doel rotzooi trappen vind ik nogal raar.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je iedereen z'n zin moet/kan geven en dat er geen tuig tussen zit. Maar een beetje begrip tonen en een beetje voorzichtig zijn met generaliseren mag wel.
Oorlogsvluchtelingen ook? Hebben die zichzelf in de nesten gewerkt?quote:Op woensdag 16 september 2015 22:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem. Die mensen hebben zichzelf in de nesten gewerkt.
"Wij", dat is de EU en niet alleen Nederland, en met alle EU-lidstaten als geheel is het probleem niet 1000 kilometer verderop maar letterlijk direct voor de deur.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem. Die mensen hebben zichzelf in de nesten gewerkt. Waarom moeten wij, een land dat 1000 kilometer verderop ligt, dat oplossen?
Dat is totale onzin. Op deze manier kunnen we overal wel verantwoordelijk voor gehouden worden.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is op dit moment wel ons probleem.
Hoe je het ook ziet of bedenkt, onze grondwet Artikel II-18 geeft iedereen het recht om zich te melden voor asiel.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die rellende menigte? Die heeft nergens recht op.
De echte vluchtelingen die in kampen in de regio zitten, die moeten we menselijk behandelen.
Oorlogsvluchtelingen? Welke buurlanden van Servië of Hongarije zijn in oorlog?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Oorlogsvluchtelingen ook? Hebben die zichzelf in de nesten gewerkt?
Je hebt gezien dat ze er zijn toch?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is totale onzin. Op deze manier kunnen we overal wel verantwoordelijk voor gehouden worden.
Alsof wij het welzijn van de hele wereld kunnen redeen. Eerst maar eens voor onszelf zorgen.
Volgens mij lukt dat ons best wel aardig. Al sinds 1945 is er geen oorlog meer in West-Europa geweestquote:Op woensdag 16 september 2015 23:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is totale onzin. Op deze manier kunnen we overal wel verantwoordelijk voor gehouden worden.
Alsof wij het welzijn van de hele wereld kunnen redeen. Eerst maar eens voor onszelf zorgen.
Van mij mogen die mensen een vrije aftocht terug naar de regio. Als ze dat willen houdt niemand ze tegen.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:07 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet of je wel eens bij een landsgrens buiten Schengen bent geweest, maar normaal gesproken zit het niemandsland tussen de grensposten van beide aangrenzende landen níét vol met mensen die zichzelf in de nesten hebben gewerkt en geen van beide landen in mogen en dus vast zitten. Blijkbaar wordt er dan normaal gesproken wel degelijk iets geregeld.
twitter:zoontangmarg twitterde op woensdag 16-09-2015 om 22:47:08Lone protester sitting in front of the police #Hungary #Serbia #refugees #Horgos #migrantcrisis @RuptlyNewsroom http://t.co/LSBN71lhV9 reageer retweet
Dat mag ook. Maar op basis van verdragen kan de asielaanvraag direct worden afgewezen als blijkt dat de aanvrager al in een ander veilig land is geweest. Naar Duitsland zijn dat: Turkije, Griekenland, Macedonië (of Bulgarije), Servië, Hongarije en Oostenrijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe je het ook ziet of bedenkt, onze grondwet Artikel II-18 geeft iedereen het recht om zich te melden voor asiel.
Nood breekt altijd wet, zowel wanneer je voor als tegen bent. Nu mensen zo gaan tegenhouden, getuigd van pure incompetentie en daar mag je best boos om worden.
In het "westen" gaan we bij onmacht cq. onrecht ook "rellen" zoals verkeersopstoppelingen veroorzaken. Pas wanneer je het systeem "aanvalt", krijg je (je) aandacht.
De Lügenpresse heeft een mooi plaatje voor morgen.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:zoontangmarg twitterde op woensdag 16-09-2015 om 22:47:08Lone protester sitting in front of the police #Hungary #Serbia #refugees #Horgos #migrantcrisis @RuptlyNewsroom http://t.co/LSBN71lhV9 reageer retweet
Kijk, zo komen we ergens.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Van mij mogen die mensen een vrije aftocht terug naar de regio. Als ze dat willen houdt niemand ze tegen.
Het in de nesten werken moet niet beloond worden met een ticket naar West-Europa.
Volgens mij begrijp je het probleem niet helemaal.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe je het ook ziet of bedenkt, onze grondwet Artikel II-18 geeft iedereen het recht om zich te melden voor asiel.
Nood breekt altijd wet, zowel wanneer je voor als tegen bent. Nu mensen zo gaan tegenhouden, getuigd van pure incompetentie en daar mag je best boos om worden.
In het "westen" gaan we bij onmacht cq. onrecht ook "rellen" zoals verkeersopstoppelingen veroorzaken. Pas wanneer je het systeem "aanvalt", krijg je (je) aandacht.
Nogmaals, ik keur het beleid hier volledig af en vind dat iemand die hier te gast is zich aan mijn vooraf bepaalde en afgesproken regels moet houden. Je moet alleen niet halverwege, de (in)formele regels veranderen, het is geen op=op winkel.
Zijn we het bijna helemaal eens.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk, zo komen we ergens.
Moet allemaal natuurlijk wel geregeld worden.
En het voorkomt ook niet dat toch mensen vanuit Libië met een bootje de oversteek wagen. Dan is het geen optie om de aanvraag te weigeren en de mensen terug te sturen, want Libië is geen veilig land. Voor mensen die uit/via Libië komen, is Europa "de regio".
Dus voor een deel kruipt het bloed waar het niet gaan kan en zorgt het afsluiten van een makkelijke weg ervoor dat de mensen dan maar voor een moeilijke, gevaarlijke weg met criminele mensensmokkelaars kiezen. Daar moet je ook voor oppassen.
Uiteindelijk moet er gewoon voor worden gezorgd dat er direct aan de EU-buitengrens alleen maar veilige landen liggen. Dat is de enige manier om het vluchtelingenprobleem echt aan te pakken, denk ik.
Als ze dat toch doen, dan kan Hongarije gewoon weigeren op grond van het feit dat ze in tenminste 3 veilige landen zijn geweest voordat ze Hongarije bereikten.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het probleem niet helemaal.
Ze kunnen gewoon asiel aanvragen in Hongarije.
Dat WILLEN ze alleen zelf niet, want dan kunnen ze niet meer een land uitkiezen waar ze heenwillen.
Inderdaad, 700 vluchtelingen per dag kun je wel een probleem noemen.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hongarije heeft de meeste van gisteren afgewezen, maar sommigen zijn daartegen in bezwaar gegaan (dat kan dus ook gewoon).quote:Op woensdag 16 september 2015 23:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als ze dat toch doen, dan kan Hongarije gewoon weigeren op grond van het feit dat ze in tenminste 3 veilige landen zijn geweest voordat ze Hongarije bereikten.
Ik ben wel benieuwd op grond waarvan aanvragen zijn toegewezen, omdat ze op basis van het principe asiel in eerste veilige land allemaal afgewezen kunnen worden. Enige uitzondering zou een mensenrechtenactivist uit Oekraïne kunnen zijn, maar die meldt zich niet aan de Servische grens.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:30 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hongarije heeft de meeste van gisteren afgewezen, maar sommigen zijn daartegen in bezwaar gegaan (dat kan dus ook gewoon).
Een aantal is toegewezen.
Ik vind je niet onmenselijk, alleen imho onjuist om de "geluks/zoeker" de schuld te geven.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat mag ook. Maar op basis van verdragen kan de asielaanvraag direct worden afgewezen als blijkt dat de aanvrager al in een ander veilig land is geweest. Naar Duitsland zijn dat: Turkije, Griekenland, Macedonië (of Bulgarije), Servië, Hongarije en Oostenrijk.
Volgens sommigen hier ben ik heel onmenselijk, maar het enige wat ik bepleit is het hanteren van de internationale verdragen.
Denk dat er even water gevuld moest wordenquote:Op woensdag 16 september 2015 23:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het waterkanon gaat ook naar bed?
Ik begrijp het probleem goed genoeg en net als jij is het voor mij duidelijk waarom ze liever in NL/DE dan HU willen zijn. Dat kan je ze nauwelijks kwalijk nemen en hoeven we niet om heen te draaien.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het probleem niet helemaal.
Ze kunnen gewoon asiel aanvragen in Hongarije.
Dat WILLEN ze alleen zelf niet, want dan kunnen ze niet meer een land uitkiezen waar ze heenwillen.
Omdat niemand gezichtsverlies wilt lijden. West-Europese hoge functionarissen zijn gebrand op hun carriere en ze moeten dondersgoed oppassen met wat ze zeggen (door o.a. de media). Je moet maar iets verkeerd doen of zeggen en je toekomstige baantje kun je wel op je buik schrijven. Dus dit leidt tot slappe droplulletjes die niks durven.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:34 schreef Nintex het volgende:
Orban is op dit moment de beschermer van Europa. Niet te geloven dat zo'n enge half-dictator nodig is voor een beetje common sense en grensbeveiliging in de EU.
Hongarije is wel iets groter dan de beeldhoek van die livestream camera he.quote:Op donderdag 17 september 2015 02:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
De Hongaren hebben een aantal relschoppers gearresteerd, waaronder één terrorist. Was vanmiddag niets van te zien op de livestreams van RT.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/714146/1/1/50/chaos-bij-grensovergang-hongarije.html
Dat zijn er natuurlijk meer en zullen er wel 1400 zijn maar als ze dat zeggen ontploft het land.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:30 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Inderdaad, 700 vluchtelingen per dag kun je wel een probleem noemen.
http://www.nu.nl/binnenland/4127507/per-dag-ongeveer-700-vluchtelingen-nederland.html
Dan nog zullen ze systematisch weigeren om er iets aan te doen, dus maak je niet druk.quote:Op donderdag 17 september 2015 06:07 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat zijn er natuurlijk meer en zullen er wel 1400 zijn maar als ze dat zeggen ontploft het land.
Het probleem van Nederland is dat we alles als ons probleem zien. De echte problemen van Nederland lijken ondergeschikt aan de probleem van andere landen. Nederland moet zich eens gaan bemoeien met z'n eigen problemen!!quote:Op woensdag 16 september 2015 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Nee het is niet mijn probleem schuif dit probleem niet af op de samenleving van Nederlandquote:Op woensdag 16 september 2015 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ik ooit een perfecte reden heb gezien om die mensen het land niet in te laten, is het deze.quote:Op donderdag 17 september 2015 02:35 schreef Oom_Agent het volgende:
Als er enige twijfel is wordt je de toegang tot NL ontzegd en uitgezet naar het ' Schengenland' waar je je voor het eerst hebt bevonden of uitgezet naar het land van herkomst. Dit uitzetten is allemaal wel leuk en aardig beschreven in de internationale wetten maar schijnt niet correct uitgevoerd te kunnen worden door tegenwerking van de desbetreffende landen (we kennen die persoon niet of willen we niet kennen) plus het uitstel van de uitzetting i.v.m. de nog steeds heersende onveiligheid in het land van herkomst. (zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen)
De Dienst Terugkeer en Vertrek doet er alles aan om een geen 'rechtmatigverblijver' te verwijderen uit ons land. Maar het is dweilen met de kraan open zoals nu. Dan kan je niet anders dan deze mensen opvangen gezien je ze niet 1,2,3, terug kunt sturen. Op straat, in het portiek of op het station rondhangen is het laatste wat je wilt.
Dat kan alleen voor 100% als je echte vluchtelingen ook niet meer toelaat.quote:Op donderdag 17 september 2015 07:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik ooit een perfecte reden heb gezien om die mensen het land niet in te laten, is het deze.
Wanneer Dublin niet correct wordt nageleefd waardoor je effectief met elke vreemdeling blijft zitten die ooit je grens overgekomen is, is dat wat mij betreft dan maar de consequentie. De vluchtelingenstroom van de laatste decennia is onhoudbaar. En het gaat steeds sneller.quote:Op donderdag 17 september 2015 08:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat kan alleen voor 100% als je echte vluchtelingen ook niet meer toelaat.
Eh waarom zou Google je scammen?quote:Op donderdag 17 september 2015 09:21 schreef banaantjeEE het volgende:
Trouwens, vraagt Google nu echt om te doneren en verdubbelen zij dit bedrag? Of is dit een soort scam?
Geen idee, vind het vreemd dat dit er zo plots opstaat.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:54 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Eh waarom zou Google je scammen?
Dom idealisme is als gif voor de geest. Nuchter rationalisme is als medicijn voor het gezonde verstand.quote:Op donderdag 17 september 2015 08:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het is kiezen tussen realiteitszin en onmogelijk idealisme.
Hadden ze het er eerst half op moeten zetten? Het staat op de hoofdpagina van Google, dat is echt geen scam.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Geen idee, vind het vreemd dat dit er zo plots opstaat.
De vraag stellen is hem beantwoorden. De overheid redeneert dat Nederlandse jongeren wel een paar jaar langer bij hun ouders kunnen wonen.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:04 schreef Mylene het volgende:
Hoe zou het nou zitten met asielzoekers die een woning willen? Krijgen zij meteen een huis, een urgentieverklaring of moeten ze net als Nederlanders zich eerst inschrijven bij een woningstichting?
Ze krijgen alles in de schoot geworpen. Ze hoeven niet zelf te zoeken en één alleenstaande mannelijke asielzoeker= 1 huis.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:04 schreef Mylene het volgende:
Hoe zou het nou zitten met asielzoekers die een woning willen? Krijgen zij meteen een huis, een urgentieverklaring of moeten ze net als Nederlanders zich eerst inschrijven bij een woningstichting?
twitter:AFP twitterde op donderdag 17-09-2015 om 10:10:09#BREAKING Bulgaria to deploy up to 1,000 troops at Turkish border: official reageer retweet
Voldemort Torenstra neemt ze zo in huis.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus je vlucht voor oorlog en geweld....
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)achting-in-azc.dhtml
Dit is het probleem inderdaad, nu je het zegtquote:Op donderdag 17 september 2015 09:48 schreef Loekie1 het volgende:
Het probleem is dat we in Nederland nu een grote massa hebben die D66 en SP stemt. En iedereen weet wat die partijen willen: zo veel mogelijk vluchtelingen toelaten totdat de boel echt helemaal vastloopt. Ik denk dat dat het criteria is en niet: 'hoeveel zullen we er maximaal toelaten.' Deze partijen hebben verder geen visie dan: toelaten totdat het water ons aan de lippen staat en dan zetten we nog een tandje bij. En dan gaan we eerst praten en overleggen - emmer allang overgestroomd - en dan gaan we voorzichtig maatregelen nemen.
Zijlstra is zielsgelukkig met dat soort kiezers.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit is het probleem inderdaad, nu je het zegtZonder SP en D66 had dit nooit plaatsgevonden. Of zonder kiezers van deze partijen. Ze hebben nu maar liefst samen 25 zetels in de tweede kamer
Wat verwacht je? Naast dat er uiteraard fatsoenlijke mensen tussen zitten, importeer je voornamelijk barbarenquote:Op donderdag 17 september 2015 11:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus je vlucht voor oorlog en geweld....
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)achting-in-azc.dhtml
Zelfs 49% van de D66'ers wil weer grenscontroles. De partijen leven in een alternatieve realiteit.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:48 schreef Loekie1 het volgende:
Het probleem is dat we in Nederland nu een grote massa hebben die D66 en SP stemt. En iedereen weet wat die partijen willen: zo veel mogelijk vluchtelingen toelaten totdat de boel echt helemaal vastloopt. Ik denk dat dat het criteria is en niet: 'hoeveel zullen we er maximaal toelaten.' Deze partijen hebben verder geen visie dan: toelaten totdat het water ons aan de lippen staat en dan zetten we nog een tandje bij. En dan gaan we eerst praten en overleggen - emmer allang overgestroomd - en dan gaan we voorzichtig maatregelen nemen.
Die mensen zijn opgevoed in een totaal andere wereld.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat verwacht je? Naast dat er uiteraard fatsoenlijke mensen tussen zitten, importeer je voornamelijk barbaren
Het ergste is dat ze niet-moslims niet als gelijken zien.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die mensen zijn opgevoed in een totaal andere wereld.
Die slaan echt niet opeens om zodra ze hier zijn..
Flink met de lange lat erover.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Mooi, veel migranten trekken niet weg bij de Hongaarse grens omdat ze dezelfde situatie verwachten bij Slovenie. Over een paar dagen zal dus wel doordringen dat Duitsland het niet gaat worden.
Ook hebben de migranten bij de Hongaarse grens een nieuwe bestorming aangekondigd.
-------------------------------------
Een grote groep migranten is niet van plan andere oorden op te zoeken. 'Wij blijven hier,' zegt Alaa uit Mosul. 'Onze vrienden zijn aan de andere kant gearresteerd door de Hongaarse politie.'
'Wij geven niet op. Morgen gaan we ze weer bestormen, we kunnen die varkens wel hebben,' zegt hij nadat hij Arabische verwensingen richting de agenten schreeuwt. 'Na (de Syrische president) Assad zijn we een nieuwe dictator tegengekomen, die fascist van een Orban,' zegt een ander.
Dus, binnenkort kunnen we schietende Hongaren aanschouwen.
Die gaan hier aan de vrouwen zitten, zoals Wilders zei. Testosteronbommen die de meisjes en vrouwen van Nederland in gevaar brengen.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die mensen zijn opgevoed in een totaal andere wereld.
Die slaan echt niet opeens om zodra ze hier zijn..
Praat jij wel eens met moslims?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het ergste is dat ze niet-moslims niet als gelijken zien.
Maar toch gezellig Europa in willenquote:Op donderdag 17 september 2015 11:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Mooi, veel migranten trekken niet weg bij de Hongaarse grens omdat ze dezelfde situatie verwachten bij Slovenie. Over een paar dagen zal dus wel doordringen dat Duitsland het niet gaat worden.
Ook hebben de migranten bij de Hongaarse grens een nieuwe bestorming aangekondigd.
Een grote groep migranten is niet van plan andere oorden op te zoeken. 'Wij blijven hier,' zegt Alaa uit Mosul. 'Onze vrienden zijn aan de andere kant gearresteerd door de Hongaarse politie.'
'Wij geven niet op. Morgen gaan we ze weer bestormen, we kunnen die varkens wel hebben,' zegt hij nadat hij Arabische verwensingen richting de agenten schreeuwt. 'Na (de Syrische president) Assad zijn we een nieuwe dictator tegengekomen, die fascist van een Orban,' zegt een ander.
Ik wekelijks, vanwaar de vraag?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Praat jij wel eens met moslims?
Ze wonen graag tussen de varkens, blijkbaar.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar toch gezellig Europa in willen
Dus, binnenkort kunnen we schietende Hongaren verwachten.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar toch gezellig Europa in willen
In mijn ervaring zijn het gewoon normale mensen, zoals jij en ik. Word door hen niet onheus bejegend en heb ook niet idee dat zij mij minder vinden.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:52 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Ik wekelijks, vanwaar de vraag?
Het is toch wel de oorzaak waarom wij geen maatregelen nemen zoals Duitsland.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit is het probleem inderdaad, nu je het zegtZonder SP en D66 had dit nooit plaatsgevonden. Of zonder kiezers van deze partijen. Ze hebben nu maar liefst samen 25 zetels in de tweede kamer
De meeste moslims en moslima,s waarmee ik spreek zijn erg sympathiek. Het punt is alleen wel dat ze andere moslims echt als broeders zien en ze het dus lastig vinden om groeperen als Al Nusra te veroordelen.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn ervaring zijn het gewoon normale mensen, zoals jij en ik. Word door hen niet onheus bejegend en heb ook niet idee dat zij mij minder vinden.
Als de migranten weer een gerichte aanval gaan uitvoeren op de grens inclusief het gooien van stenen en andere voorwerpen hebben de Hongaren wat dat betreft mijn zegen.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Dat hebben ze van mij al bij de vrouwenverkrachters, meteen maar een nekschot. Opgeruimd staat netjes.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Als de migranten weer een gerichte aanval gaan uitvoeren op de grens inclusief het gooien van stenen en andere voorwerpen hebben de Hongaren wat dat betreft mijn zegen.
Mijne ook. Ik vraag me echter wel af dat áls dat gebeurd (en ik denk dat dat niet meer heel lang op zich laat wachten), hoe de rest van Europa daar op gaat reageren.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Als de migranten weer een gerichte aanval gaan uitvoeren op de grens inclusief het gooien van stenen en andere voorwerpen hebben de Hongaren wat dat betreft mijn zegen.
Het is toch absurd dat moslims vluchten naar christelijke landen?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het ergste is dat ze niet-moslims niet als gelijken zien.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)egen-Trezeguet.dhtmlquote:Op donderdag 17 september 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn ervaring zijn het gewoon normale mensen, zoals jij en ik. Word door hen niet onheus bejegend en heb ook niet idee dat zij mij minder vinden.
Ehhhh dat komt door de mensen die op die 2 partijen hebben gestemd, die samen slechts 16,7% van de tweede kamer vormen en die niet regeren?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is toch wel de oorzaak waarom wij geen maatregelen nemen zoals Duitsland.
Tel daar pvda en GL bij op die er hetzelfde over denken.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ehhhh dat komt door de mensen die op die 2 partijen hebben gestemd, die samen slechts 16,7% van de tweede kamer vormen en die niet regeren?
Ohja, dan is het inderdaad de schuld van SP en D66 kiezers.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:24 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Tel daar pvda en GL bij op die er hetzelfde over denken.
Dus vanwege dat artikel moet ik mijn eigen ervaringen met moslims negeren en concluderen dat het allemaal lijers zijn?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:17 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)egen-Trezeguet.dhtml
ah, neen?
Op twitter wordt op dit moment ook gemeld dat Slovenië zijn grenzen zou hebben gesloten en dit bij de EU heeft gemeld. Maar kan dat nog niet bevestigd vinden?quote:Europese landen voeren grenscontroles verder op
Asielzoekers worden tegengehouden op de Servisch-Hongaarse grens ANP
Verschillende landen in Europa hebben vandaag de controle bij hun grenzen verder opgevoerd. Zo heeft Duitsland aangekondigd meer te gaan controleren bij de grens met Tsjechië. De politie wil zo mensenhandelaren stoppen.
De Tsjechische premier Sobotka noemt de extra controles een tijdelijke reactie op een "eindeloze" vluchtelingencrisis.
Bulgaarse militairen
Bulgarije stuurt extra militairen naar de grens met Turkije, om een grote toestroom van vluchtelingen te voorkomen. Veel buurlanden hebben daar de afgelopen tijd mee te maken, en de minister van Defensie vreest dat vluchtelingen in de toekomst via Bulgarije gaan reizen. "Daarom staan we alvast klaar."
Het gaat nu nog om tientallen militairen, maar dat kunnen er duizend worden, mocht dat nodig zijn. Bulgarije is lid van de Europese Unie, maar niet van het Schengengebied, waar normaal gesproken geen grenscontroles gehouden worden.
Nu Hongarije de grens met Servië heeft afgesloten, trekken steeds meer migranten naar de grens met Kroatië. De afgelopen dagen zijn meer dan 5000 migranten die grens gepasseerd. Ze proberen via andere routes naar West-Europa te komen.
Neen, zei ik dat dan?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus vanwege dat artikel moet ik mijn eigen ervaringen met moslims negeren en concluderen dat het allemaal lijers zijn?
Ik denk dat niemand elkaar van het gelijk gaat overtuigen. En dat is maar goed. Anders heb je of een knuffelvolk dat over zich heen laat lopen, of een volk dat massaal 1 ras haat. Deze discussie wordt sowieso interessant om terug te lezen als het moment mag komen dat dit acher de rug is.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus vanwege dat artikel moet ik mijn eigen ervaringen met moslims negeren en concluderen dat het allemaal lijers zijn?
twitter:volkskrant twitterde op donderdag 17-09-2015 om 14:10:51Live - Oproerpolitie bij Kroatische grensplaats Tovarnik http://t.co/VsLCfjk4ZB http://t.co/f6kKiYp9cD reageer retweet
http://news.yahoo.com/cha(...)rants-042020216.htmlquote:Zagreb (AFP) - Croatia said Thursday more than 6,000 migrants had entered the country from Serbia in little more than 24 hours, and more than 20,000 were expected over the next two weeks.
But it also warned it had only a limited ability to cope if the flow, triggered by Hungary's decision to close its border with Serbia, became "tens of thousands."
"We expect a peak within the next two weeks... (of) over 20,000 migrants," Health Minister Sinisa Varga said, quoted by the state-run HINA news agency.
The interior ministry said Thursday 6,200 migrants had arrived in the Balkan country from Serbia in a little more than 24 hours.
The refugees, eager to reach northern Europe, are now crossing into Croatia after Hungary blocked them at its frontier with Serbia.
The migrants, who started to enter Croatia early on Wednesday, were being registered with police in Tovarnik, near the border with Serbia.
.. View gallery
Migrants wait for a train a the station in the city …
Migrants wait for a train a the station in the city of Tovarnik, close to the Croatian-Serbian borde …
From there they were transported by buses and train to reception centres and other facilities, of which there are currently five, including one in the capital Zagreb.
Croatia said earlier it would allow free passage to refugees, with Prime Minister Zoran Milanovic strongly criticising Hungary’s border controls.
But on Thursday, Milanovic warned that his small country of 4.2 million inhabitants had limited capacity for accepting and registering thousands of migrants.
"We will be very constructive and cooperative (regarding migrants) but emphasise that there are limits to our capacities," Milanovic told a cabinet session.
His foreign minister, Vesna Pusic, also warned that Zagreb could not cope if the number increased dramatically.
"We are ready to (provide) asylum to a few thousand people and we can handle that, but we are not ready for tens of thousands," Pusic told state-run HRT television.
Croatia has some 6,000 border police deployed.
Its border with Serbia lies in flat terrain that is relatively easy to traverse.
Bozo Galic, head of the eastern county where Tovarnik is located, described the situation there as a "humanitarian disaster," state-run HINA news agency reported.
He urged the government to swiftly make a plan to resolve the humanitarian crisis and set up a crisis headquarters at the train station in Tovarnik where between 4,000 and 5,000 migrants tried to board trains to Zagreb earlier on Thursday.
Since the start of the crisis the Croatian authorities have urged solidarity with migrants, recalling its own role in accommodating hundreds of thousands of refugees and displaced people during the 1990s Balkans wars.
A crisis meeting of the country's top security body, the National Security Council, will be held on Friday.
Nee, dit lijkt me de Kroatische politie aan het embleem op de baretten te zienquote:Op donderdag 17 september 2015 14:07 schreef Pistol_Pete het volgende:
weet iemand wat er nu te zien is op de live feed? Grenspolitie Servië en vluchtelingen?
twitter:volkskrant twitterde op donderdag 17-09-2015 om 14:44:44Live - Kroatië: 'We kunnen niet nog meer vluchtelingen ontvangen' http://t.co/zRkhmxGeWI http://t.co/qMkaEoFpej reageer retweet
Jaquote:Op donderdag 17 september 2015 14:48 schreef Infection het volgende:
Zojuist ook weer ingeschakeld op de stream. Wat is nu precies de situatie? Worden de migranten tegengehouden bij de Kroatische grens?
quote:Op donderdag 17 september 2015 14:45 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:volkskrant twitterde op donderdag 17-09-2015 om 14:44:44Live - Kroatië: 'We kunnen niet nog meer vluchtelingen ontvangen' http://t.co/zRkhmxGeWI http://t.co/qMkaEoFpej reageer retweet
Ik dacht te lezen dat die met bussen worden verplaatst naar de Kroatische grens, maar kan het ook fout hebben. Het lijkt er in ieder geval op dat de Kroatische grens nu hetzelfde lot ondergaat.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat is er gebeurd met de groep op de snelweg?
En die kinderen vlak voordat hek.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik dacht te lezen dat die met bussen worden verplaatst naar de Kroatische grens, maar kan het ook fout hebben. Het lijkt er in ieder geval op dat de Kroatische grens nu hetzelfde lot ondergaat.
Lijkt me wel, maar ik volg het maar half. De stream staat op de achtergrond, terwijl ik aan een verslag werk voor schoolquote:
En migranten die hun kinderen over het hek zetten en aan de politie geven, dat is nog het ergst. Wat ben je dan voor een ouderquote:Op donderdag 17 september 2015 14:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En die kinderen vlak voordat hek.
Ze hebben een aantal gezinnen doorgelaten, maar je bent als ouders toch stom om daar te gaan staan.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En die kinderen vlak voordat hek.
Ja als drie groep gaat duwen maken die kinderen geen schijn van kans...quote:Op donderdag 17 september 2015 14:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ze hebben een aantal gezinnen doorgelaten, maar je bent als ouders toch stom om daar te gaan staan.
Dus iedereen van de Hongaars-Servische grens komt hierheentwitter:NahlahAyed twitterde op donderdag 17-09-2015 om 14:53:51More busses taking people to Croatia Horgos is emptying out #CBC #refugeecrisis http://t.co/ul8NBKQy5O reageer retweet
Ook nog zoiets ja. Als ik de media moet geloven zitten er veel hoogopgeleiden tussen de migranten. Blijkbaar niet als je nog niet eens kunt bedenken dat een kind verpletterd kan worden als het vooraan staat...quote:Op donderdag 17 september 2015 14:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja als drie groep gaat duwen maken die kinderen geen schijn van kans...
Dat is een hele andere discussie :pquote:Op donderdag 17 september 2015 14:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Ook nog zoiets ja. Als ik de media moet geloven zitten er veel hoogopgeleiden tussen de migranten. Blijkbaar niet als je nog niet eens kunt bedenken dat een kind verpletterd kan worden als het vooraan staat...
quote:De Hongaarse premier Viktor Orbán voorspelt dat het aantal vluchtelingen dat naar Europa trekt gemakkelijk zal uitkomen op honderd miljoen. Dat zegt hij in een interview met Die Presse.
Volgens de premier is de Europese identiteit in gevaar door de massale toestroom van migranten naar Europa. 'Moslims zijn straks in de meerderheid. Een simpele kwestie van demografie en wiskunde.'
Sinds wanneer is 100 miljoen op een kleine 800 miljoen een meerderheid?quote:
Ja dit dus. Ook verontrustend is het feit dat er enorm veel asielaanvragen zijn op basis van enkel een man. Dus geen vluchtende families...quote:Op donderdag 17 september 2015 14:38 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb altijd m'n bedenkingen wanneer ik een 'vluchteling' zie bellen met z'n iPhone met een sigaretje in z'n handen..
Na een generatie of 3.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 100 miljoen op een kleine 800 miljoen een meerderheid?
Heel die sfeer is al grimmiger dan gisteren, en veel minder politie. Gaat waarschijnlijk over een uurtje weer mis jaquote:Op donderdag 17 september 2015 15:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Dit gaat ook een drama worden....
quote:Op donderdag 17 september 2015 15:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 100 miljoen op een kleine 800 miljoen een meerderheid?
100 miljoen is inderdaad geen meerderheid. Totdat ze zich gaan voortplanten en het al gauw 3 of 4x zoveel wordt.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Voor moslims in de meerderheid zijn, zijn we nog wel ff een tijdje verder.
Is dat een retorische vraag?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Is de EU ofzo ergens mee bezig nu om dit op te lossen?
Die Orban overdrijft ook graag hoorquote:
De EU en oplossen? Die dag moet ik nog mee gaan maken.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Is de EU ofzo ergens mee bezig nu om dit op te lossen?
Vraag me alleen af waar je die 100 miljoen vandaan wilt halen, dan is praktisch heel het Midden-Oosten leeg als je dat doetquote:Op donderdag 17 september 2015 15:03 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
100 miljoen is inderdaad geen meerderheid. Totdat ze zich gaan voortplanten en het al gauw 3 of 4x zoveel wordt.
Niks.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Serieus. Wat zijn we aan het doen![]()
1. opvangplaatsen zoeken (landen die kunnen)quote:Op donderdag 17 september 2015 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Serieus. Wat zijn we aan het doen![]()
Ik zou wel wat meer politie oproepen als ik Kroatië was, tenminste als je de grens dicht wil houdenquote:Op donderdag 17 september 2015 15:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heel die sfeer is al grimmiger dan gisteren, en veel minder politie. Gaat waarschijnlijk over een uurtje weer mis ja
Geef eens link.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Of zouden ze ook de stream bekijken?
Als het in dit tempo een aantal jaar doorgaat, zal dat niet zo heel moeilijk worden volgensmij.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vraag me alleen af waar je die 100 miljoen vandaan wilt halen, dan is praktisch heel het Midden-Oosten leeg als je dat doet
Heeft Syrië straks de bevolkingsdichtheid van Patagoniëquote:Op donderdag 17 september 2015 15:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Als het in dit tempo een aantal jaar doorgaat, zal dat niet zo heel moeilijk worden volgensmij.
Hebben ze toch al verscheidende keren gehouden?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom houden ze geen crisisberaad ofzo? Snap dit echt niet.
quote:Op donderdag 17 september 2015 15:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom houden ze geen crisisberaad ofzo? Snap dit echt niet.
twitter:eucopresident twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:02:07I convene an extra #EUCO on Wednesday 23 September at 18h to discuss how to deal with the refugee crisis reageer retweet
Ja misschien verder gaan....quote:Op donderdag 17 september 2015 15:07 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hebben ze toch al verscheidende keren gehouden?
Buiten dat is 100 miljoen meer dan een Europees land aan inwoners heeft. Dat wordt een feest met alle cultureel religieus gemotiveerde gevoeligheden.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:03 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
100 miljoen is inderdaad geen meerderheid. Totdat ze zich gaan voortplanten en het al gauw 3 of 4x zoveel wordt.
Dan pas. Daar hebben deze landen veel aan....quote:Op donderdag 17 september 2015 15:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:eucopresident twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:02:07I convene an extra #EUCO on Wednesday 23 September at 18h to discuss how to deal with the refugee crisis reageer retweet
Ook nooit begrepen waarom zoiets niet direct of een dag later kan. Wat kan er ooit belangrijker zijn in zijn agenda dan het grootste probleem wat de EU momenteel teistert?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan pas. Daar hebben deze landen veel aan....
Ook goed. Als ze maar IETS doen :pquote:Op donderdag 17 september 2015 15:09 schreef banaantjeEE het volgende:
Ze zouden beter iets ondernemen tegen Syrie... USA, Rusland, samen met Europa
De EU kan schijnbaar alleen in crisisberaad als het om geld of Rusland gaatquote:Op donderdag 17 september 2015 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan pas. Daar hebben deze landen veel aan....
Ja zo denk ik ook maar zie vast iets over het hoofd :pquote:Op donderdag 17 september 2015 15:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Ook nooit begrepen waarom zoiets niet direct of een dag later kan. Wat kan er ooit belangrijker zijn in zijn agenda dan het grootste probleem wat de EU momenteel teistert?
Jup, begrijp ik ook niet. Oké je moet telkens iedereen mobiliseren etc., maar toch.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Ook nooit begrepen waarom zoiets niet direct of een dag later kan. Wat kan er ooit belangrijker zijn in zijn agenda dan het grootste probleem wat de EU momenteel teistert?
Ja! De EU doet er ook alles aan omdat te voorkomenquote:Op donderdag 17 september 2015 15:11 schreef banaantjeEE het volgende:
Ze maken hun land kapot en nu nog eens de EU
Kleine kans dat dat gebeurtquote:Op donderdag 17 september 2015 15:12 schreef Infection het volgende:
Achterlijk dat ze die kinderen allemaal naar voren brengen. Als die ouders nooit toegelaten worden zitten die kinderen daar zonder ouders...
Benieuwd of dat ook nog zo is, als het uit de hand gaat lopenquote:Op donderdag 17 september 2015 15:11 schreef LTVDK het volgende:
Vind wel dat die Kroatische politie zich een stuk beter en menselijker opstelt dan die Riot Squad van gisteren
Het land waar de migranten vandaag komen, of de landen, mogen ook wel eens iets ondernemen... Of ministers etc. mogen gerust eens op de vingers getikt worden door USA, EU en Rusland.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja! De EU doet er ook alles aan omdat te voorkomen
Mwah, de politie kan zomaar eens de opdracht krijgen om iedereen tegen te houden en de grens af te sluiten. Vooral als het nog verder uit de hand gaat lopen.quote:
Ik ben geen doemdenker, maar dit zou nog best eens een groot keerpunt in de geschiedenis kunnen worden. Een eventuele burgeroorlog/wereldoorlog vanwege deze crisis verbaast mij helemaal niets meer.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Het word met de dag erger dit. Als je kijkt naar een jaar geleden en nu.. waar staan we volgend jaar?
Voornamelijk kinderen. die hebben hier zelf niet om gevraagd dus die kan je beter veilig opvangen achter de linie.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:15 schreef banaantjeEE het volgende:
Mja, ik zie er toch veel doorgelaten worden...
Daar gaat 'ie. Dit is echt te erg voor woordenquote:Op donderdag 17 september 2015 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Je ziet het. Die agenten weten het ook niet meer.
De VS lijkt het dwarszitten van Rusland (en daarmee het op gang houden van de burgeroorlog in Syrie) belangrijker te vinden.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:09 schreef banaantjeEE het volgende:
Ze zouden beter iets ondernemen tegen Syrie... USA, Rusland, samen met Europa
twitter:RT_com twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:00:10BREAKING: Iraqi #refugee threatens to jump off building in Berlin http://t.co/mjPYDkSRQK http://t.co/CRGdkT0UY8 reageer retweet
Niet als er geen versterking komt neequote:Op donderdag 17 september 2015 15:19 schreef NewHorizon het volgende:
Hier is geen houden meer aan inderdaad.
Heb je eindelijk Duitsland bereikt ga je dit doenquote:Op donderdag 17 september 2015 15:19 schreef Infection het volgende:
twitter:RT_com twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:00:10BREAKING: Iraqi #refugee threatens to jump off building in Berlin http://t.co/mjPYDkSRQK http://t.co/CRGdkT0UY8 reageer retweet
Geef ze es ongelijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:22 schreef Infection het volgende:
Het lijken verdomme wel mieren...
Dat doen ze nu toch?:Pquote:Op donderdag 17 september 2015 15:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Kroatië moet zijn grenzen ook gewoon helemaal sluiten
Met een paar dranghekken en 50 agenten een horde van duizenden mensen tegenhoudenquote:
Ja ze hebben geen keus. Kijk hoe weinig mensen er zijn om ze tegen te houden en dan zon laag hek..quote:Op donderdag 17 september 2015 15:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee, ze laten mensen erdoor
Dat is niet omdat de grenzen open zijn.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee, ze laten mensen erdoor
Waar komen ze dan op uit?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:25 schreef NewHorizon het volgende:
Maargoed, op naar Slovenië... als ze daar door zijn wordt het pas echt interessant.
Dan moet je helaas ook gelijk Rusland aanpakken. Daar zit ook niemand op te wachten.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Dat ze al-Assad eens zwaar aanpakken...
Ja want door hem komt dit allemaal.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Dat ze al-Assad eens zwaar aanpakken...
Nee die hebben het nu te druk met randzaken hoor, deze crisis lost zichzelf wel op natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:25 schreef Yasmin23 het volgende:
Hopelijk kijken de mensen van de EU mee
Hij kan toch wat meer initiatief tonen of hulp vragen om de oorlog in zijn land tegen te gaan? Wat is dat nu?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:26 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ja want door hem komt dit allemaal.
Oostenrijk/Italie.quote:
Alleen controlesquote:Op donderdag 17 september 2015 15:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar die had de grenzen ook gesloten toch?
Ze zouden een draai om hun oren moeten krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee die hebben het nu te druk met randzaken hoor, deze crisis lost zichzelf wel op natuurlijk.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:26:56Refugees have broken through two different points on the Serbia-Croatia border - both #Tovarnik and #Batina reageer retweet
Voor hem vluchten ook veel mensen.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:27 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hij kan toch wat meer initiatief tonen of hulp vragen om de oorlog in zijn land tegen te gaan? Wat is dat nu?
Inderdaad, gewoon vragen aan de NATO of hij mosterdgas mag gooien op ISIS-steden.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:27 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hij kan toch wat meer initiatief tonen of hulp vragen om de oorlog in zijn land tegen te gaan? Wat is dat nu?
MOet elke keer een map er bij pakken :pquote:Op donderdag 17 september 2015 15:32 schreef Houtenbeen het volgende:
De trein staat al klaar op naar Slovenië
Ja dankzij deze gigantische muur van agentenquote:Op donderdag 17 september 2015 15:32 schreef Infection het volgende:
En het is ze weer gelukt om naar west-Europa te gaan.
Alleen controlesquote:Op donderdag 17 september 2015 15:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
MOet elke keer een map er bij pakken :p
Grenzen dicht bij Slovenië?
http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/quote:Op donderdag 17 september 2015 15:33 schreef theNull het volgende:
Link? http://www.rt.com/news/315585-hungary-detains-refugees-terrorist/ Is niet live?
Kroatië wilde ze sowieso al door laten gaan, ze probeerden denk ik alleen de toestroom wat te controleren zodat het geen complete chaos zou worden.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:32 schreef Infection het volgende:
En het is ze weer gelukt om naar west-Europa te gaan.
Ze hebben zich wel een hele tijd goed gehouden.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kroatië wilde ze sowieso al door laten gaan, ze probeerden denk ik alleen de toestroom wat te controleren zodat het geen complete chaos zou worden.
Met 3 dranghekken en 6 agenten, dat wel
http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/quote:Op donderdag 17 september 2015 15:33 schreef theNull het volgende:
Hmm ik word elke keer doorgestuurd naar http://www.rt.com/news/315585-hungary-detains-refugees-terrorist/
Dat kan maar Slovenië zal ze wel doorlaten zolang ze maar niet in Slovenië blijvenquote:Op donderdag 17 september 2015 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar controles betekent ook dat ze geweigerd kunnen worden?
Ja politie heeft het heel netjes gedaan, jammer dat er een paar mensen wat ongeduldig werden en het hek omduwden, was nergens voor nodig.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze hebben zich wel een hele tijd goed gehouden.
Daarna hebben ze drie opties.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Kan iemand bevestigen of dit dezelfde groep mensen is?
quote:Op donderdag 17 september 2015 15:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja politie heeft het heel netjes gedaan, jammer dat er een paar mensen wat ongeduldig werden en het hek omduwden, was nergens voor nodig.
Waarom quote je jezelf?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Daarna hebben ze drie opties.
quote:
Ik ken de UNHCR als een heel naar clubje vol met gutmenschen die vooral het NIMBY-aanhangenquote:
Maar met stenen gooien en shit in de fik zetten mag wel, HANS WATERKANONNETJE OP STANDJE 10!quote:
UNHCRquote:
Is een betere linkquote:
Er was ooit een tijd dat het roepen 'xenofoob!' betekende dat je automatisch gelijk had. Gelukkig ligt die tijd al eventjes achter ons.quote:
Is volgens mij een herhaling van wat er zonet gebeurde?quote:
Tja, Merkel zegt dat ze vele honderduizenden makkelijk op kunnen vangen. Op naar Duitsland dus!quote:
Nee op RT http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/quote:Op donderdag 17 september 2015 15:45 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Is volgens mij een herhaling van wat er zonet gebeurde?
RT niet, het hek is geopend, waarschijnlijk was hek dicht om geen chaos te krijgen bij die treinquote:Op donderdag 17 september 2015 15:45 schreef Infection het volgende:
Sky News laat oude beelden zien.
Lijkt mij ook gewoon een andere plaats nu op RT?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
RT niet, het hek is geopend, waarschijnlijk om geen chaos te krijgen bij die trein
Is inmiddels al weer live.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:47 schreef LTVDK het volgende:
En daar gaat het beeld van RT als zogenaamde 'onafhankelijke' bron
[ afbeelding ]
Beelden zijn gewoon van AP
Ja was meer crowd control dat je ook wel ziet bij de eerste trein na een festivalquote:Op donderdag 17 september 2015 15:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
RT niet, het hek is geopend, waarschijnlijk was hek dicht om geen chaos te krijgen bij die trein
Er stonden zo'n 5000 mensen in dat gebied volgens Skyquote:Op donderdag 17 september 2015 15:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja was meer crowd control dat je ook wel ziet bij de eerste trein na een festival
Doel je op de joden?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien rare vraag maar ging het tijdens de tweede wereld oorlog ook?
Ja en andere mensen die zijn gevlucht. Want geloof dat de vluchtelingen van toen ook vaak niet werden toe gelaten..quote:
Dan is het logisch dat de politie het een beetje wil controleren ja, 5000 man die op een trein afstormen geeft een hoop meer ellende gok ik.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er stonden zo'n 5000 mensen in dat gebied volgens Sky
Sinds wanneer is RT een objectieve bron?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:47 schreef LTVDK het volgende:
En daar gaat het beeld van RT als zogenaamde 'onafhankelijke' bron
[ afbeelding ]
Beelden zijn gewoon van AP
Ik zei onafhankelijk, niet objectief.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:52 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Sinds wanneer is RT een objectieve bron?
klikquote:Op donderdag 17 september 2015 15:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien rare vraag maar ging het tijdens de tweede wereld oorlog ook?
Klopt. De Joden waren sowieso al nergens echt welkom, behalve in een handjevol landen zoals België en Nederland op voorwaarde dat ze zouden doorreizen. Toen Amerika zei jullie komen er niet in was die grens ook snel dichtgemaaktquote:Op donderdag 17 september 2015 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en andere mensen die zijn gevlucht. Want geloof dat de vluchtelingen van toen ook vaak niet werden toe gelaten..
Ik snap dat niet. Wat hebben we dan geleerd?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:54 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Klopt. De Joden waren sowieso al nergens echt welkom, behalve in een handjevol landen zoals België en Nederland op voorwaarde dat ze zouden doorreizen. Toen Amerika zei jullie komen er niet in was die grens ook snel dichtgemaakt![]()
Andere vluchtelingen overigens ook. Veel Belgen zijn naar Engeland gevlucht. Na enkele weken tolerantie wilden de meeste Engelsen ze al weer terug huiswaarts sturen. En na de oorlog waren ze niet snel genoeg buitengezet. Dus ja, onsympathiek gedrag naar vluchtelingen is echt niks van deze tijd oid.
Even kijken;quote:Op donderdag 17 september 2015 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en andere mensen die zijn gevlucht. Want geloof dat de vluchtelingen van toen ook vaak niet werden toe gelaten..
Waren ze toen op de hoogte van het verschrikkelijke risico wat ze liepen?quote:Op donderdag 17 september 2015 15:57 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Even kijken;
Nadat de Neurenberger Rassenwetten werden ingevoerd kwamen er grote aantallen Joodse vluchtelingen na Nederland toe. Dit was, net als toen, een te grote druk op het toen best liberaal beleid. Nederland had echter , net als nu, last van economische daling en opkomend antisemitisme (denk aan opkomst de NSB en het groeiend nationalisme in Europa). Daardoor besloot de regering om niet meer joden op te vangen dan dat er plek was in Westerbork. Sinds 1937 werden vluchtelingen zonder bestaansmiddelen geweigerd. Een jaar later werden Joden zonder geldig paspoort aan de grens teruggestuurd, alleen als je kon aantonen dat je gevaar liep kwam je erin. Na de kristallnacht ging de grens helemaal dicht.
Ik denk dat zelfs de meest verbeten wereldverbeteraars diep vanbinnen ook egoïstisch zijn. Laat staan de mensen die de schijn ophouden (de ruime meerderheid die het allemaal wel erg zegt te vinden maar dat eigenlijk niet echt vindt).quote:Op donderdag 17 september 2015 15:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Wat hebben we dan geleerd?
Denken dat Nederlanders daar om gaven. Zodra de Duitsers waren binnengevallen wist de politie niet hoe snel ze iedere jood die ze konden vinden aan de Duitsers moesten overhandigen.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waren ze toen op de hoogte van het verschrikkelijke risico wat ze liepen?
Nee. En doordat Nederland alles zo goed wilde bijhouden in registers waren de joden ook snel gevonden.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waren ze toen op de hoogte van het verschrikkelijke risico wat ze liepen?
Dit inderdaad. NSBquote:Op donderdag 17 september 2015 15:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Denken dat Nederlanders daar om gaven. Zodra de Duitsers waren binnengevallen wist de politie niet hoe snel ze iedere jood die ze konden vinden aan de Duitsers moesten overhandigen.
Je kan natuurlijk niet zeggen dat je mensen een net zo goed leven wenst als dat jezelf hebt maar dan wel pleiten voor gesloten grenzen. En hier bedoel ik jou niet mee natuurlijk :pquote:Op donderdag 17 september 2015 15:58 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs de meest verbeten wereldverbeteraars diep vanbinnen ook egoïstisch zijn. Laat staan de mensen die de schijn ophouden (de ruime meerderheid die het allemaal wel erg zegt te vinden maar dat eigenlijk niet echt vindt).
Aard van het beestje denk ik zo. Ik geef zelf toe dat ik liever geen horde vluchtelingen heb hier. Da's ook egoïstisch. Maar ik wens ze zeker niet dood of iets anders vreselijks. Ik wens hen een even goed leven als dat van mezelf toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |