abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156157794
quote:
Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.

De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.

,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.

Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.

Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.html

Livestream

Game on! ^O^ .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 september 2015 @ 22:51:09 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156157806
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat het mensen zijn. Net als rellende voetbalhooligans enzo. Daar kun je vanalles van vinden maar het blijven mensen die je menselijk moet behandelen.
Bij een beetje voetbalwedstrijd word je ook als vee de trein in gedreven. Met honden en wapenstok
  woensdag 16 september 2015 @ 22:51:32 #3
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156157820
quote:
5s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de aanwas in Kos en Lesbos nadat Fort Europa opeens dichter zit dan jaren? Daar hoor je nu niets meer van.
Griekenland en de landen daaraan zijn inmiddels ingewijd in het Kalifaat.
pi_156157835
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb vandaag de beelden gezien van stenen gooiende illegalen die toegang tot de EU eisen. Hongaarse politiemensen die met gevaar voor eigen leven onze grenzen bewaken. De menigte die daar toegang staat de eisen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dan denkt aan ongedierte. Ieders mooiers kan ik er niet van maken. Tuig van het ergste soort.

Echte vluchtelingen zijn dankbaar voor elke mogelijke veilige plek, maar dit tuig eist gewoon toegang tot een verzorgingsstaat van hun keuze. Dat heeft niets meer met humaan te maken.
Losers zijn dankbaar voor elke broodkruimel. Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze meer uit hun leven willen halen. Dat ze op z'n minst dezelfde kansen willen die ze ook hadden gehad als hun huis en land niet helemaal in puin was geschoten.

Dat wil niet zeggen dat je iedereen z'n zin moet/kan geven en dat er geen tuig tussen zit. Maar een beetje begrip tonen en een beetje voorzichtig zijn met generaliseren mag wel.
pi_156157845
Er word hier gedaan alsof mensenrechten universeel en altijd geldig zijn...

Relschoppers hoef je niet met "respect" te behandelen. Dit tuig moet regelrecht terug naar eigen land en niet anders.
pi_156157877
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Losers zijn dankbaar voor elke broodkruimel. Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze meer uit hun leven willen halen. Dat ze op z'n minst dezelfde kansen willen die ze ook hadden gehad als hun huis en land niet helemaal in puin was geschoten.

Dat wil niet zeggen dat je iedereen z'n zin moet/kan geven en dat er geen tuig tussen zit. Maar een beetje begrip tonen en een beetje voorzichtig zijn met generaliseren mag wel.
Het is heel simpel: Ongeacht wat deze mensen willen, ze bevinden zich illegaal in de EU. En moeten dus wegwezen. Hoe moeilijk is het?
pi_156157894
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is heel simpel: Ongeacht wat deze mensen willen, ze bevinden zich illegaal in de EU. En moeten dus wegwezen. Hoe moeilijk is het?
Dit dus.
pi_156157944
Nou, dat wordt nog wat als Afrika hier lucht van krijgt.
Komen die hier ook allemaal een beter leven en dezelfde kansen halen.
w/
pi_156157974
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nou ja, die mensen in Servië bevinden zich momenteel níét in de EU, maar zijn wel door de EU omringd, waar ze volgens jou niet in mogen. Dus wat nu? Waar moeten ze heen? Hoe kunnen ze terug naar "de regio"?
pi_156158008
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, die mensen in Servië bevinden zich momenteel níét in de EU, maar zijn wel door de EU omringd, waar ze volgens jou niet in mogen. Dus wat nu? Waar moeten ze heen? Hoe kunnen ze terug naar "de regio"?
Dat is niet ons probleem. Die mensen hebben zichzelf in de nesten gewerkt. Waarom moeten wij, een land dat 1000 kilometer verderop ligt, dat oplossen?
pi_156158011
quote:

[..]

Waar het omgaat is: ze moeten niet naar hier komen.

Landen in de EU moeten weer soeverein/baas over eigen immigratiebeleid worden.
pi_156158022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is niet ons probleem. Die mensen hebben zichzelf in de nesten gewerkt. Waarom moeten wij, een land dat 1000 kilometer verderop ligt, dat oplossen?
Het is op dit moment wel ons probleem.
pi_156158041
quote:

[..]

Is dat tegenwoordig ook al ons probleem, naast de hongersnood in Afrika en de aardbevingen overal ter wereld?
pi_156158054
Turkije zelf zegt dat de beste oplossing het creëren van Save Havens is bij hun grens.
Zij willen dat samen met de EU regelen, maar dan wel financiele ondersteuning.
pi_156158114
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat dus. Op basis van alleen wat beelden en weinig context, en neem maar gerust aan dat je alleen de smeuigste beelden te zien krijgt, wordt een hele groep weggezet als ongedierte en kanker. En asielzoekers die nu tussen Servie en Hongarije zitten vergelijken met hooligans die bewust op stap gaan met als enige doel rotzooi trappen vind ik nogal raar.
pi_156158164
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is niet ons probleem. Die mensen hebben zichzelf in de nesten gewerkt.
Oorlogsvluchtelingen ook? Hebben die zichzelf in de nesten gewerkt?
pi_156158202
quote:

[..]

"Wij", dat is de EU en niet alleen Nederland, en met alle EU-lidstaten als geheel is het probleem niet 1000 kilometer verderop maar letterlijk direct voor de deur.

En het is alleszins menselijk om ook mensen die zichzelf in de nesten hebben gewerkt een of andere uitweg te bieden.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 23:04:47 ]
pi_156158306
Ik weet niet of je wel eens bij een landsgrens buiten Schengen bent geweest, maar normaal gesproken zit het niemandsland tussen de grensposten van beide aangrenzende landen níét vol met mensen die zichzelf in de nesten hebben gewerkt en geen van beide landen in mogen en dus vast zitten. Blijkbaar wordt er dan normaal gesproken wel degelijk iets geregeld.
pi_156158367
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat is totale onzin. Op deze manier kunnen we overal wel verantwoordelijk voor gehouden worden.
Alsof wij het welzijn van de hele wereld kunnen redeen. Eerst maar eens voor onszelf zorgen.
  woensdag 16 september 2015 @ 23:09:12 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156158372
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die rellende menigte? Die heeft nergens recht op.
De echte vluchtelingen die in kampen in de regio zitten, die moeten we menselijk behandelen.
Hoe je het ook ziet of bedenkt, onze grondwet Artikel II-18 geeft iedereen het recht om zich te melden voor asiel.
Nood breekt altijd wet, zowel wanneer je voor als tegen bent. Nu mensen zo gaan tegenhouden, getuigd van pure incompetentie en daar mag je best boos om worden.
In het "westen" gaan we bij onmacht cq. onrecht ook "rellen" zoals verkeersopstoppelingen veroorzaken. Pas wanneer je het systeem "aanvalt", krijg je (je) aandacht.

Nogmaals, ik keur het beleid hier volledig af en vind dat iemand die hier te gast is zich aan mijn vooraf bepaalde en afgesproken regels moet houden. Je moet alleen niet halverwege, de (in)formele regels veranderen, het is geen op=op winkel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_156158382
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Oorlogsvluchtelingen ook? Hebben die zichzelf in de nesten gewerkt?
Oorlogsvluchtelingen? Welke buurlanden van Servië of Hongarije zijn in oorlog?
pi_156158394
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is totale onzin. Op deze manier kunnen we overal wel verantwoordelijk voor gehouden worden.
Alsof wij het welzijn van de hele wereld kunnen redeen. Eerst maar eens voor onszelf zorgen.
Je hebt gezien dat ze er zijn toch?

Ze zwaaide zelfs nog even naar de camera :W
  Redactie Frontpage woensdag 16 september 2015 @ 23:10:06 #23
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156158396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Volgens mij lukt dat ons best wel aardig. Al sinds 1945 is er geen oorlog meer in West-Europa geweest :)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_156158422
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:07 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet of je wel eens bij een landsgrens buiten Schengen bent geweest, maar normaal gesproken zit het niemandsland tussen de grensposten van beide aangrenzende landen níét vol met mensen die zichzelf in de nesten hebben gewerkt en geen van beide landen in mogen en dus vast zitten. Blijkbaar wordt er dan normaal gesproken wel degelijk iets geregeld.
Van mij mogen die mensen een vrije aftocht terug naar de regio. Als ze dat willen houdt niemand ze tegen.
Het in de nesten werken moet niet beloond worden met een ticket naar West-Europa.
pi_156158469
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hoe je het ook ziet of bedenkt, onze grondwet Artikel II-18 geeft iedereen het recht om zich te melden voor asiel.
Nood breekt altijd wet, zowel wanneer je voor als tegen bent. Nu mensen zo gaan tegenhouden, getuigd van pure incompetentie en daar mag je best boos om worden.
In het "westen" gaan we bij onmacht cq. onrecht ook "rellen" zoals verkeersopstoppelingen veroorzaken. Pas wanneer je het systeem "aanvalt", krijg je (je) aandacht.

Dat mag ook. Maar op basis van verdragen kan de asielaanvraag direct worden afgewezen als blijkt dat de aanvrager al in een ander veilig land is geweest. Naar Duitsland zijn dat: Turkije, Griekenland, Macedonië (of Bulgarije), Servië, Hongarije en Oostenrijk.

Volgens sommigen hier ben ik heel onmenselijk, maar het enige wat ik bepleit is het hanteren van de internationale verdragen.
pi_156158533
quote:
De Lügenpresse heeft een mooi plaatje voor morgen.
pi_156158716
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Van mij mogen die mensen een vrije aftocht terug naar de regio. Als ze dat willen houdt niemand ze tegen.
Het in de nesten werken moet niet beloond worden met een ticket naar West-Europa.
Kijk, zo komen we ergens.
Moet allemaal natuurlijk wel geregeld worden.

En het voorkomt ook niet dat toch mensen vanuit Libië met een bootje de oversteek wagen. Dan is het geen optie om de aanvraag te weigeren en de mensen terug te sturen, want Libië is geen veilig land. Voor mensen die uit/via Libië komen, is Europa "de regio".

Dus voor een deel kruipt het bloed waar het niet gaan kan en zorgt het afsluiten van een makkelijke weg ervoor dat de mensen dan maar voor een moeilijke, gevaarlijke weg met criminele mensensmokkelaars kiezen. Daar moet je ook voor oppassen.

Uiteindelijk moet er gewoon voor worden gezorgd dat er direct aan de EU-buitengrens alleen maar veilige landen liggen. Dat is de enige manier om het vluchtelingenprobleem echt aan te pakken, denk ik.
pi_156158736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nogmaals, ik keur het beleid hier volledig af en vind dat iemand die hier te gast is zich aan mijn vooraf bepaalde en afgesproken regels moet houden. Je moet alleen niet halverwege, de (in)formele regels veranderen, het is geen op=op winkel.
Volgens mij begrijp je het probleem niet helemaal.

Ze kunnen gewoon asiel aanvragen in Hongarije.
Dat WILLEN ze alleen zelf niet, want dan kunnen ze niet meer een land uitkiezen waar ze heenwillen.
pi_156158921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Kijk, zo komen we ergens.
Moet allemaal natuurlijk wel geregeld worden.

En het voorkomt ook niet dat toch mensen vanuit Libië met een bootje de oversteek wagen. Dan is het geen optie om de aanvraag te weigeren en de mensen terug te sturen, want Libië is geen veilig land. Voor mensen die uit/via Libië komen, is Europa "de regio".

Dus voor een deel kruipt het bloed waar het niet gaan kan en zorgt het afsluiten van een makkelijke weg ervoor dat de mensen dan maar voor een moeilijke, gevaarlijke weg met criminele mensensmokkelaars kiezen. Daar moet je ook voor oppassen.

Uiteindelijk moet er gewoon voor worden gezorgd dat er direct aan de EU-buitengrens alleen maar veilige landen liggen. Dat is de enige manier om het vluchtelingenprobleem echt aan te pakken, denk ik.
Zijn we het bijna helemaal eens.

Ik vind Libië niet de regio van Europa, op grond van ligging. Libië ligt in Afrika, dus dat is de regio voor Libië. Die zee overteken naar het kleine Europa is niet echt voor de hand liggend, terwijl Libië op een gigantische landmassa ligt. Ik zou het een goed idee vinden als expliciet in het VN Vluchtelingenverdrag wordt opgenomen dat Afrika vluchtelingen op het eigen continent opvangt. Dat kan want Afrika is gigantisch groot en het voorkomt gevaarlijke taferelen op zee.

Op zich zou het niet eens een groot probleem zijn als er een onveilig land aan de grens van de EU ligt. Vluchtelingen worden dan opgevangen in het land dat aan die grens ligt, want dat is dan de regio en dat is conform het VN Vluchtelingenverdrag. Om illegaliteit in de rest van de EU te voorkomen moet dat land dan wel (tijdelijk) grenscontroles aan de binnengrenzen hebben, maar dat is gewoon te organiseren.
pi_156158937
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat WILLEN ze alleen zelf niet, want dan kunnen ze niet meer een land uitkiezen waar ze heenwillen.
Als ze dat toch doen, dan kan Hongarije gewoon weigeren op grond van het feit dat ze in tenminste 3 veilige landen zijn geweest voordat ze Hongarije bereikten.
pi_156158993
quote:

[..]

Inderdaad, 700 vluchtelingen per dag kun je wel een probleem noemen.

http://www.nu.nl/binnenland/4127507/per-dag-ongeveer-700-vluchtelingen-nederland.html
Leipe shit ouwe
pi_156159001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als ze dat toch doen, dan kan Hongarije gewoon weigeren op grond van het feit dat ze in tenminste 3 veilige landen zijn geweest voordat ze Hongarije bereikten.
Hongarije heeft de meeste van gisteren afgewezen, maar sommigen zijn daartegen in bezwaar gegaan (dat kan dus ook gewoon).
Een aantal is toegewezen.
pi_156159036
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hongarije heeft de meeste van gisteren afgewezen, maar sommigen zijn daartegen in bezwaar gegaan (dat kan dus ook gewoon).
Een aantal is toegewezen.
Ik ben wel benieuwd op grond waarvan aanvragen zijn toegewezen, omdat ze op basis van het principe asiel in eerste veilige land allemaal afgewezen kunnen worden. Enige uitzondering zou een mensenrechtenactivist uit Oekraïne kunnen zijn, maar die meldt zich niet aan de Servische grens.
pi_156159105
Orban is op dit moment de beschermer van Europa. Niet te geloven dat zo'n enge half-dictator nodig is voor een beetje common sense en grensbeveiliging in de EU.
  woensdag 16 september 2015 @ 23:38:41 #36
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156159223
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat mag ook. Maar op basis van verdragen kan de asielaanvraag direct worden afgewezen als blijkt dat de aanvrager al in een ander veilig land is geweest. Naar Duitsland zijn dat: Turkije, Griekenland, Macedonië (of Bulgarije), Servië, Hongarije en Oostenrijk.

Volgens sommigen hier ben ik heel onmenselijk, maar het enige wat ik bepleit is het hanteren van de internationale verdragen.
Ik vind je niet onmenselijk, alleen imho onjuist om de "geluks/zoeker" de schuld te geven.
Die mensen zijn zowat persoonlijk uitgenodigd en komen uit een regio waar ze andere uitgangspunten hebben. Ik generaliseer: "Een beetje (veel) nee, is gewoon ja".

Wanneer je uitgaat van handhaven "internationale" verdragen zouden we ook geen probleem hebben. Helaas meenden (veel) politieke leiders dat het anders is en zadelen nu hun paarden op om er nog mee weg te kunnen komen.
Ik vind het belangrijk is om proberen in beeld te houden wie/waar voor verantwoordelijk is.

Goed om de stream(s) te zien maar realiseer je ook dat dit in beeld wordt gebracht door de propaganda machines (hier RT) die vanuit hun betrokkenheid garen spint bij deze Europese verdeeldheid. Het beeld wat je verder ziet, is zeker niet het beeld wat het werkelijk voorstelt.
pi_156159297
Leipe shit ouwe
pi_156159324
Wel mooi. Ik herinner me Teeven nog die aan de bel trok omdat de instroom steeg tot 1200 per week. Iedereen in grote paniek.

Nu zitten we bijna aan 5,000 per week. De sluizen staan wagenwijd open en het water blijft stromen. De verdrinking is nabij.
pi_156159570
quote:
Het waterkanon gaat ook naar bed?
pi_156159601
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het waterkanon gaat ook naar bed?
Denk dat er even water gevuld moest worden :+
Leipe shit ouwe
  woensdag 16 september 2015 @ 23:53:59 #41
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156159646
Tsjechisch busje ... ? (stream)
pi_156159685
De Tsjechen bemoeien zich er ook al mee. Dit gaat uit de hand lopen...

Leipe shit ouwe
  donderdag 17 september 2015 @ 00:01:08 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156159834
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:21 schreef Physsic het volgende:
[..]

Ik begrijp het probleem goed genoeg en net als jij is het voor mij duidelijk waarom ze liever in NL/DE dan HU willen zijn. Dat kan je ze nauwelijks kwalijk nemen en hoeven we niet om heen te draaien.

Het probleem is dat een stelletje beleidsidioten al heel lang om de hete brei draaien en zogenaamd politiek correct willen zijn. Ik vind het triest dat opnieuw mensen zoekend naar een betere toekomst, de directe gevolgen ondervinden van zwalkend EU beleid.

Het probleem is en vooral de uitdaging wordt, om eensgezind - EU breed - duidelijk te maken aan dat zelf doorreizen ook geen enkele zin heeft en dat gedurende de asiel-aanvraag, alsnog een ander land of locatie kan worden aangewezen waar de "asielzoeker" kan verblijven.
pi_156160099
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:34 schreef Nintex het volgende:
Orban is op dit moment de beschermer van Europa. Niet te geloven dat zo'n enge half-dictator nodig is voor een beetje common sense en grensbeveiliging in de EU.
Omdat niemand gezichtsverlies wilt lijden. West-Europese hoge functionarissen zijn gebrand op hun carriere en ze moeten dondersgoed oppassen met wat ze zeggen (door o.a. de media). Je moet maar iets verkeerd doen of zeggen en je toekomstige baantje kun je wel op je buik schrijven. Dus dit leidt tot slappe droplulletjes die niks durven.

Die Oost-Europese leiders hebben gewoon schijt, misschien omdat ze geen positie in Brussel ambieren (bijv.)
Why stay small, if you can grow big..
pi_156161352
De Hongaren hebben op woensdag 29 relschoppers gearresteerd, waaronder één terrorist. Was vanmiddag niets van te zien op de livestreams van RT.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/714146/1/1/50/chaos-bij-grensovergang-hongarije.html
Leipe shit ouwe
pi_156161364
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 02:08 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
De Hongaren hebben een aantal relschoppers gearresteerd, waaronder één terrorist. Was vanmiddag niets van te zien op de livestreams van RT.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/714146/1/1/50/chaos-bij-grensovergang-hongarije.html
Hongarije is wel iets groter dan de beeldhoek van die livestream camera he.
pi_156161401
En de APC's gaan weer terug
'

en een terugblik

[ Bericht 16% gewijzigd door Houtenbeen op 17-09-2015 02:24:18 ]
  donderdag 17 september 2015 @ 02:35:39 #48
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_156161457
Even over de noodopvang die nu aan de orde is.

Ik heb jaren als 'intaker' op een Tijdelijke Noodvoorziening Vreemdelingen (TNV, zoals nu in Heumensoord Nijmegen waarbij 3000 personen opgevangen gaan worden en wordt opgebouwd) gewerkt van half jaren negentig tot begin 2002. 'Wij' destijds in dienst van het Ministerie van Justitie Vreemdelingenzaken, boden in opdracht van het kabinet een verblijfplaats aan voor vreemdelingen/vluchtelingen die zich hadden aangemeld voor een asielverzoek of vergunning tot verblijf in NL.

Vanwege de grote toestroom van vluchtelingen die door de (burger) oorlog in voormalig Joegoslavië, West Afrika en vooral Armenië en Azerbeidzjan gevlucht waren, en de ontstane wachttijd bij de immigratiedienst (IND), had de regering besloten om een tijdelijke opvang op te zetten. De TNV, de wachtkamer van de aanmeldcentra.

Dit zodat de vreemdelingen, na passering van de Nederlandse grens, niet op het station of in uw portiek moesten overnachten maar verwarmd maar wel in een sobere veilige omgeving aanspraak konden maken op de eerste levensbehoeften.

'Heumensoord' of een TNV/ COL is de wachtkamer van de IND, dit is zeker niet te vergelijken met een AZC waar de bewoners al in de procedure zitten voor een vergunning tot verblijf. Men slaapt op een TNV met 10 man op een kamer en er staat een tv in de recreatiezaal waar je met 300 man tegelijk naar kijkt.

Het is een sobere opvang met een sobere maaltijd en een wegwerpzeepje en tandenborstel die je aangeboden krijgt. Of je kiest voor de straat of voor een stapelbed met voeding en warmte om te overleven.

De internationale wet schrijft voor dat iedere vreemdeling asiel aan kan vragen in een land waar dan ook, of deze persoon nou echt vluchteling of 'gelukszoeker' is en het iets beter in NL wilt hebben dat maakt in eerste zin niet uit. De TNV vangt iedereen op, vluchteling of deze crimineel of oorlogsmisdadiger is of niet. De IND kijkt na de wachttijd ( lees; zodra ze tijd hebben) alles grondig na en controleert of je de waarheid spreekt, en dat gaat tot in detail met tolken en personen die de regio tot in detail kennen. Er worden vragen gesteld over het kleinste dorpje in een bepaald land. (hoe heet de bakker in die en die straat, wie is het stamhoofd in die omgeving, waar staat het 'stadhuis' in die stad, taaltesten en botscans om de leeftijd te controleren).

Als er enige twijfel is wordt je de toegang tot NL ontzegd en uitgezet naar het ' Schengenland' waar je je voor het eerst hebt bevonden of uitgezet naar het land van herkomst. Dit uitzetten is allemaal wel leuk en aardig beschreven in de internationale wetten maar schijnt niet correct uitgevoerd te kunnen worden door tegenwerking van de desbetreffende landen (we kennen die persoon niet of willen we niet kennen) plus het uitstel van de uitzetting i.v.m. de nog steeds heersende onveiligheid in het land van herkomst. (zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen)

De Dienst Terugkeer en Vertrek doet er alles aan om een geen 'rechtmatigverblijver' te verwijderen uit ons land. Maar het is dweilen met de kraan open zoals nu. Dan kan je niet anders dan deze mensen opvangen gezien je ze niet 1,2,3, terug kunt sturen. Op straat, in het portiek of op het station rondhangen is het laatste wat je wilt.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_156161730
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:30 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Inderdaad, 700 vluchtelingen per dag kun je wel een probleem noemen.

http://www.nu.nl/binnenland/4127507/per-dag-ongeveer-700-vluchtelingen-nederland.html
Dat zijn er natuurlijk meer en zullen er wel 1400 zijn maar als ze dat zeggen ontploft het land.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 17 september 2015 @ 07:19:51 #50
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_156161903
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 06:07 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat zijn er natuurlijk meer en zullen er wel 1400 zijn maar als ze dat zeggen ontploft het land.
Dan nog zullen ze systematisch weigeren om er iets aan te doen, dus maak je niet druk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_156161943
quote:
Het probleem van Nederland is dat we alles als ons probleem zien. De echte problemen van Nederland lijken ondergeschikt aan de probleem van andere landen. Nederland moet zich eens gaan bemoeien met z'n eigen problemen!!
pi_156162009
quote:

[..]

Nee het is niet mijn probleem schuif dit probleem niet af op de samenleving van Nederland
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 september 2015 @ 07:57:58 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156162173
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 02:35 schreef Oom_Agent het volgende:

Als er enige twijfel is wordt je de toegang tot NL ontzegd en uitgezet naar het ' Schengenland' waar je je voor het eerst hebt bevonden of uitgezet naar het land van herkomst. Dit uitzetten is allemaal wel leuk en aardig beschreven in de internationale wetten maar schijnt niet correct uitgevoerd te kunnen worden door tegenwerking van de desbetreffende landen (we kennen die persoon niet of willen we niet kennen) plus het uitstel van de uitzetting i.v.m. de nog steeds heersende onveiligheid in het land van herkomst. (zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen)

De Dienst Terugkeer en Vertrek doet er alles aan om een geen 'rechtmatigverblijver' te verwijderen uit ons land. Maar het is dweilen met de kraan open zoals nu. Dan kan je niet anders dan deze mensen opvangen gezien je ze niet 1,2,3, terug kunt sturen. Op straat, in het portiek of op het station rondhangen is het laatste wat je wilt.
Als ik ooit een perfecte reden heb gezien om die mensen het land niet in te laten, is het deze.
pi_156162255
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 07:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als ik ooit een perfecte reden heb gezien om die mensen het land niet in te laten, is het deze.
Dat kan alleen voor 100% als je echte vluchtelingen ook niet meer toelaat.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 september 2015 @ 08:40:53 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156162586
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 08:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat kan alleen voor 100% als je echte vluchtelingen ook niet meer toelaat.
Wanneer Dublin niet correct wordt nageleefd waardoor je effectief met elke vreemdeling blijft zitten die ooit je grens overgekomen is, is dat wat mij betreft dan maar de consequentie. De vluchtelingenstroom van de laatste decennia is onhoudbaar. En het gaat steeds sneller.
pi_156162699
Het is kiezen tussen realiteitszin en onmogelijk idealisme.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156163123
Denk ook aan het feit dat vele landen afhankelijk zijn van vrij verkeer op basis van import/export... Grenscontroles bemoeilijken dit en zijn sowieso nefast.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_156163135
Trouwens, vraagt Google nu echt om te doneren en verdubbelen zij dit bedrag? Of is dit een soort scam?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_156163608
Het probleem is dat we in Nederland nu een grote massa hebben die D66 en SP stemt. En iedereen weet wat die partijen willen: zo veel mogelijk vluchtelingen toelaten totdat de boel echt helemaal vastloopt. Ik denk dat dat het criteria is en niet: 'hoeveel zullen we er maximaal toelaten.' Deze partijen hebben verder geen visie dan: toelaten totdat het water ons aan de lippen staat en dan zetten we nog een tandje bij. En dan gaan we eerst praten en overleggen - emmer allang overgestroomd - en dan gaan we voorzichtig maatregelen nemen.
pi_156163705
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:21 schreef banaantjeEE het volgende:
Trouwens, vraagt Google nu echt om te doneren en verdubbelen zij dit bedrag? Of is dit een soort scam?
Eh waarom zou Google je scammen?
pi_156163769
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:54 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Eh waarom zou Google je scammen?
Geen idee, vind het vreemd dat dit er zo plots opstaat.
pi_156163772
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 08:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het is kiezen tussen realiteitszin en onmogelijk idealisme.
Dom idealisme is als gif voor de geest. Nuchter rationalisme is als medicijn voor het gezonde verstand.
pi_156163793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:58 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Geen idee, vind het vreemd dat dit er zo plots opstaat.
Hadden ze het er eerst half op moeten zetten? Het staat op de hoofdpagina van Google, dat is echt geen scam.
pi_156163874
Hoe zou het nou zitten met asielzoekers die een woning willen? Krijgen zij meteen een huis, een urgentieverklaring of moeten ze net als Nederlanders zich eerst inschrijven bij een woningstichting?
pi_156164423
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:04 schreef Mylene het volgende:
Hoe zou het nou zitten met asielzoekers die een woning willen? Krijgen zij meteen een huis, een urgentieverklaring of moeten ze net als Nederlanders zich eerst inschrijven bij een woningstichting?
De vraag stellen is hem beantwoorden. De overheid redeneert dat Nederlandse jongeren wel een paar jaar langer bij hun ouders kunnen wonen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156164689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:04 schreef Mylene het volgende:
Ze krijgen alles in de schoot geworpen. Ze hoeven niet zelf te zoeken en één alleenstaande mannelijke asielzoeker= 1 huis.

Ik ben benieuwd hoelang de wachtlijst ondertussen is geworden. In Januari moesten ze 8 maanden wachten op een woning. Nu 2 jaar?
pi_156164709
Hungary detains 29 asylum seekers including ‘identified terrorist’ in border clash

http://www.rt.com/news/315585-hungary-detains-refugees-terrorist/
pi_156165177
AFP twitterde op donderdag 17-09-2015 om 10:10:09 #BREAKING Bulgaria to deploy up to 1,000 troops at Turkish border: official reageer retweet
Say what?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 september 2015 @ 11:15:24 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156165249
Dus je vlucht voor oorlog en geweld....

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)achting-in-azc.dhtml
pi_156165438
quote:
15s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:15 schreef Swetsenegger het volgende:

Voldemort Torenstra neemt ze zo in huis.

Vieze racist ben je.
pi_156165545
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:48 schreef Loekie1 het volgende:
Het probleem is dat we in Nederland nu een grote massa hebben die D66 en SP stemt. En iedereen weet wat die partijen willen: zo veel mogelijk vluchtelingen toelaten totdat de boel echt helemaal vastloopt. Ik denk dat dat het criteria is en niet: 'hoeveel zullen we er maximaal toelaten.' Deze partijen hebben verder geen visie dan: toelaten totdat het water ons aan de lippen staat en dan zetten we nog een tandje bij. En dan gaan we eerst praten en overleggen - emmer allang overgestroomd - en dan gaan we voorzichtig maatregelen nemen.
Dit is het probleem inderdaad, nu je het zegt _O_ Zonder SP en D66 had dit nooit plaatsgevonden. Of zonder kiezers van deze partijen. Ze hebben nu maar liefst samen 25 zetels in de tweede kamer :D
pi_156165601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit is het probleem inderdaad, nu je het zegt _O_ Zonder SP en D66 had dit nooit plaatsgevonden. Of zonder kiezers van deze partijen. Ze hebben nu maar liefst samen 25 zetels in de tweede kamer :D
Zijlstra is zielsgelukkig met dat soort kiezers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156165772
quote:
15s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:15 schreef Swetsenegger het volgende:

Wat verwacht je? Naast dat er uiteraard fatsoenlijke mensen tussen zitten, importeer je voornamelijk barbaren
pi_156165820
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:48 schreef Loekie1 het volgende:
Zelfs 49% van de D66'ers wil weer grenscontroles. De partijen leven in een alternatieve realiteit.
pi_156165836
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat verwacht je? Naast dat er uiteraard fatsoenlijke mensen tussen zitten, importeer je voornamelijk barbaren
Die mensen zijn opgevoed in een totaal andere wereld.
Die slaan echt niet opeens om zodra ze hier zijn..
pi_156165849
Mooi, veel migranten trekken niet weg bij de Hongaarse grens omdat ze dezelfde situatie verwachten bij Slovenie. Over een paar dagen zal dus wel doordringen dat Duitsland het niet gaat worden.

Ook hebben de migranten bij de Hongaarse grens een nieuwe bestorming aangekondigd.

-------------------------------------

Een grote groep migranten is niet van plan andere oorden op te zoeken. 'Wij blijven hier,' zegt Alaa uit Mosul. 'Onze vrienden zijn aan de andere kant gearresteerd door de Hongaarse politie.'

'Wij geven niet op. Morgen gaan we ze weer bestormen, we kunnen die varkens wel hebben,' zegt hij nadat hij Arabische verwensingen richting de agenten schreeuwt. 'Na (de Syrische president) Assad zijn we een nieuwe dictator tegengekomen, die fascist van een Orban,' zegt een ander.

Dus, binnenkort kunnen we schietende Hongaren aanschouwen.
Niet Fokken met mij.
pi_156165875
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het ergste is dat ze niet-moslims niet als gelijken zien.
pi_156165891
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Mooi, veel migranten trekken niet weg bij de Hongaarse grens omdat ze dezelfde situatie verwachten bij Slovenie. Over een paar dagen zal dus wel doordringen dat Duitsland het niet gaat worden.

Ook hebben de migranten bij de Hongaarse grens een nieuwe bestorming aangekondigd.

Een grote groep migranten is niet van plan andere oorden op te zoeken. 'Wij blijven hier,' zegt Alaa uit Mosul. 'Onze vrienden zijn aan de andere kant gearresteerd door de Hongaarse politie.'

'Wij geven niet op. Morgen gaan we ze weer bestormen, we kunnen die varkens wel hebben,' zegt hij nadat hij Arabische verwensingen richting de agenten schreeuwt. 'Na (de Syrische president) Assad zijn we een nieuwe dictator tegengekomen, die fascist van een Orban,' zegt een ander.

Flink met de lange lat erover.
pi_156165894
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die gaan hier aan de vrouwen zitten, zoals Wilders zei. Testosteronbommen die de meisjes en vrouwen van Nederland in gevaar brengen.
Niet Fokken met mij.
pi_156165903
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Praat jij wel eens met moslims?
pi_156166023
Ik kwam gisteren op internet een bericht tegen over dat Syrië al sinds 1800 steeds vluchtelingen opvangt uit verschillende landen en dat het belachelijk is dat het andersom niet gebeurt.

Nou, en dat opvangen van al die verschillende mensen heeft lekker goed uitgepakt voor Syrië. _O-
  donderdag 17 september 2015 @ 11:52:01 #82
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156166076
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

Maar toch gezellig Europa in willen :')
pi_156166101
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Praat jij wel eens met moslims?
Ik wekelijks, vanwaar de vraag?
pi_156166112
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze wonen graag tussen de varkens, blijkbaar.
pi_156166146
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dus, binnenkort kunnen we schietende Hongaren verwachten.

Insha'Allah
pi_156166232
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:52 schreef Klassiekliberaal het volgende:

[..]

Ik wekelijks, vanwaar de vraag?
In mijn ervaring zijn het gewoon normale mensen, zoals jij en ik. Word door hen niet onheus bejegend en heb ook niet idee dat zij mij minder vinden.
pi_156166278
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is toch wel de oorzaak waarom wij geen maatregelen nemen zoals Duitsland.
pi_156166308
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In mijn ervaring zijn het gewoon normale mensen, zoals jij en ik. Word door hen niet onheus bejegend en heb ook niet idee dat zij mij minder vinden.
De meeste moslims en moslima,s waarmee ik spreek zijn erg sympathiek. Het punt is alleen wel dat ze andere moslims echt als broeders zien en ze het dus lastig vinden om groeperen als Al Nusra te veroordelen.

Het veroordelen van IS gaat nog net, maar daar doen ze dan gewoon takfir op.
  donderdag 17 september 2015 @ 12:05:51 #89
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156166505
quote:

Als de migranten weer een gerichte aanval gaan uitvoeren op de grens inclusief het gooien van stenen en andere voorwerpen hebben de Hongaren wat dat betreft mijn zegen.
  donderdag 17 september 2015 @ 12:09:47 #90
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156166596
Behoorlijk warm daar trouwens aan de Servisch-Hongaarse grens vandaag; zonnig en boven de 30 graden. Wat offtopic zou je zeggen, maar kan van invloed zijn op gedrag v/d migrantenmassa daar.
pi_156166632
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:05 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Als de migranten weer een gerichte aanval gaan uitvoeren op de grens inclusief het gooien van stenen en andere voorwerpen hebben de Hongaren wat dat betreft mijn zegen.
Dat hebben ze van mij al bij de vrouwenverkrachters, meteen maar een nekschot. Opgeruimd staat netjes.
Racist
pi_156166754
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:05 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Mijne ook. Ik vraag me echter wel af dat áls dat gebeurd (en ik denk dat dat niet meer heel lang op zich laat wachten), hoe de rest van Europa daar op gaat reageren.

Hongarije staat in het volste recht om dat te doen, maar ik denk dat Brussel op zn achterste poten staat mocht Hongarije overgaan tot dat soort acties.

En wat dan verdere consequenties gaan zijn zou ik niet weten, maar het is compleet en volslagen idioot dat de EU weigert haar grenzen te bewaken }:| :(

Tevens wil ik nog even alle politici bedanken die ons de EU ingesleept hebben, tegen de wil van de meerderheid van de bevolking in :r

Dat maakt het nu allemaal veel lastiger om een oplossing te vinden voor ons eigen land.

}:| :( :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156166784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is toch absurd dat moslims vluchten naar christelijke landen?
De religies zijn geen gelijken van elkaar, dus kan je de mensen en hun opvattingen toch moeilijk als gelijk beschouwen?
pi_156166811
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)egen-Trezeguet.dhtml

ah, neen?
pi_156166930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is toch wel de oorzaak waarom wij geen maatregelen nemen zoals Duitsland.
Ehhhh dat komt door de mensen die op die 2 partijen hebben gestemd, die samen slechts 16,7% van de tweede kamer vormen en die niet regeren?
pi_156166991
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ehhhh dat komt door de mensen die op die 2 partijen hebben gestemd, die samen slechts 16,7% van de tweede kamer vormen en die niet regeren?
Tel daar pvda en GL bij op die er hetzelfde over denken.
pi_156167039
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Tel daar pvda en GL bij op die er hetzelfde over denken.
Ohja, dan is het inderdaad de schuld van SP en D66 kiezers.
pi_156167101
quote:
Dus vanwege dat artikel moet ik mijn eigen ervaringen met moslims negeren en concluderen dat het allemaal lijers zijn?
pi_156167240
quote:
Europese landen voeren grenscontroles verder op

Asielzoekers worden tegengehouden op de Servisch-Hongaarse grens ANP
Verschillende landen in Europa hebben vandaag de controle bij hun grenzen verder opgevoerd. Zo heeft Duitsland aangekondigd meer te gaan controleren bij de grens met Tsjechië. De politie wil zo mensenhandelaren stoppen.

De Tsjechische premier Sobotka noemt de extra controles een tijdelijke reactie op een "eindeloze" vluchtelingencrisis.

Bulgaarse militairen

Bulgarije stuurt extra militairen naar de grens met Turkije, om een grote toestroom van vluchtelingen te voorkomen. Veel buurlanden hebben daar de afgelopen tijd mee te maken, en de minister van Defensie vreest dat vluchtelingen in de toekomst via Bulgarije gaan reizen. "Daarom staan we alvast klaar."

Het gaat nu nog om tientallen militairen, maar dat kunnen er duizend worden, mocht dat nodig zijn. Bulgarije is lid van de Europese Unie, maar niet van het Schengengebied, waar normaal gesproken geen grenscontroles gehouden worden.

Nu Hongarije de grens met Servië heeft afgesloten, trekken steeds meer migranten naar de grens met Kroatië. De afgelopen dagen zijn meer dan 5000 migranten die grens gepasseerd. Ze proberen via andere routes naar West-Europa te komen.
Op twitter wordt op dit moment ook gemeld dat Slovenië zijn grenzen zou hebben gesloten en dit bij de EU heeft gemeld. Maar kan dat nog niet bevestigd vinden?
pi_156167247
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus vanwege dat artikel moet ik mijn eigen ervaringen met moslims negeren en concluderen dat het allemaal lijers zijn?
Neen, zei ik dat dan?
Ik geef je gewoon een voorbeeld. Het was niet direct op jou bedoeld, maar ik dacht dat dat duidelijk was?
pi_156167257
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand elkaar van het gelijk gaat overtuigen. En dat is maar goed. Anders heb je of een knuffelvolk dat over zich heen laat lopen, of een volk dat massaal 1 ras haat. Deze discussie wordt sowieso interessant om terug te lezen als het moment mag komen dat dit acher de rug is.
  donderdag 17 september 2015 @ 14:07:02 #102
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_156169614
weet iemand wat er nu te zien is op de live feed? Grenspolitie Servië en vluchtelingen?
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_156169766
volkskrant twitterde op donderdag 17-09-2015 om 14:10:51 Live - Oproerpolitie bij Kroatische grensplaats Tovarnik http://t.co/VsLCfjk4ZB http://t.co/f6kKiYp9cD reageer retweet
pi_156169834
Kroatië begint spijt te krijgen en het zijn er pas 6000.
Indien Slovenië de grens ook dichtgooit zitten ze vast..

quote:
Zagreb (AFP) - Croatia said Thursday more than 6,000 migrants had entered the country from Serbia in little more than 24 hours, and more than 20,000 were expected over the next two weeks.

But it also warned it had only a limited ability to cope if the flow, triggered by Hungary's decision to close its border with Serbia, became "tens of thousands."

"We expect a peak within the next two weeks... (of) over 20,000 migrants," Health Minister Sinisa Varga said, quoted by the state-run HINA news agency.

The interior ministry said Thursday 6,200 migrants had arrived in the Balkan country from Serbia in a little more than 24 hours.

The refugees, eager to reach northern Europe, are now crossing into Croatia after Hungary blocked them at its frontier with Serbia.

The migrants, who started to enter Croatia early on Wednesday, were being registered with police in Tovarnik, near the border with Serbia.

.. View gallery
Migrants wait for a train a the station in the city …
Migrants wait for a train a the station in the city of Tovarnik, close to the Croatian-Serbian borde …

From there they were transported by buses and train to reception centres and other facilities, of which there are currently five, including one in the capital Zagreb.

Croatia said earlier it would allow free passage to refugees, with Prime Minister Zoran Milanovic strongly criticising Hungary’s border controls.

But on Thursday, Milanovic warned that his small country of 4.2 million inhabitants had limited capacity for accepting and registering thousands of migrants.

"We will be very constructive and cooperative (regarding migrants) but emphasise that there are limits to our capacities," Milanovic told a cabinet session.

His foreign minister, Vesna Pusic, also warned that Zagreb could not cope if the number increased dramatically.

"We are ready to (provide) asylum to a few thousand people and we can handle that, but we are not ready for tens of thousands," Pusic told state-run HRT television.

Croatia has some 6,000 border police deployed.

Its border with Serbia lies in flat terrain that is relatively easy to traverse.

Bozo Galic, head of the eastern county where Tovarnik is located, described the situation there as a "humanitarian disaster," state-run HINA news agency reported.

He urged the government to swiftly make a plan to resolve the humanitarian crisis and set up a crisis headquarters at the train station in Tovarnik where between 4,000 and 5,000 migrants tried to board trains to Zagreb earlier on Thursday.

Since the start of the crisis the Croatian authorities have urged solidarity with migrants, recalling its own role in accommodating hundreds of thousands of refugees and displaced people during the 1990s Balkans wars.

A crisis meeting of the country's top security body, the National Security Council, will be held on Friday.
http://news.yahoo.com/cha(...)rants-042020216.html
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_156169906

A map circulating among Syrians in Turkey marking out a migration route through Croatia and Slovenia

pi_156170155
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:07 schreef Pistol_Pete het volgende:
weet iemand wat er nu te zien is op de live feed? Grenspolitie Servië en vluchtelingen?
Nee, dit lijkt me de Kroatische politie aan het embleem op de baretten te zien
  donderdag 17 september 2015 @ 14:38:17 #107
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_156170268
Ik heb altijd m'n bedenkingen wanneer ik een 'vluchteling' zie bellen met z'n iPhone met een sigaretje in z'n handen..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_156170424
volkskrant twitterde op donderdag 17-09-2015 om 14:44:44 Live - Kroatië: 'We kunnen niet nog meer vluchtelingen ontvangen' http://t.co/zRkhmxGeWI http://t.co/qMkaEoFpej reageer retweet
pi_156170485
Zojuist ook weer ingeschakeld op de stream. Wat is nu precies de situatie? Worden de migranten tegengehouden bij de Kroatische grens? En zo ja, is/gaat de grens dicht?
pi_156170491
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:48 schreef Infection het volgende:
Zojuist ook weer ingeschakeld op de stream. Wat is nu precies de situatie? Worden de migranten tegengehouden bij de Kroatische grens?
Ja
pi_156170526
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:45 schreef Houtenbeen het volgende:
volkskrant twitterde op donderdag 17-09-2015 om 14:44:44 Live - Kroatië: 'We kunnen niet nog meer vluchtelingen ontvangen' http://t.co/zRkhmxGeWI http://t.co/qMkaEoFpej reageer retweet
pi_156170547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:48 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ja
De grens gaat dus dicht?
pi_156170631
Not again....
pi_156170637
Wat is er gebeurd met de groep op de snelweg?
pi_156170654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat is er gebeurd met de groep op de snelweg?
Ik dacht te lezen dat die met bussen worden verplaatst naar de Kroatische grens, maar kan het ook fout hebben. Het lijkt er in ieder geval op dat de Kroatische grens nu hetzelfde lot ondergaat.
pi_156170662
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:55 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik dacht te lezen dat die met bussen worden verplaatst naar de Kroatische grens, maar kan het ook fout hebben. Het lijkt er in ieder geval op dat de Kroatische grens nu hetzelfde lot ondergaat.
En die kinderen vlak voordat hek. :'(
pi_156170677
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:50 schreef Infection het volgende:

[..]

De grens gaat dus dicht?
Lijkt me wel, maar ik volg het maar half. De stream staat op de achtergrond, terwijl ik aan een verslag werk voor school
pi_156170685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En migranten die hun kinderen over het hek zetten en aan de politie geven, dat is nog het ergst. Wat ben je dan voor een ouder :r
pi_156170697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze hebben een aantal gezinnen doorgelaten, maar je bent als ouders toch stom om daar te gaan staan.
pi_156170706
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:57 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ze hebben een aantal gezinnen doorgelaten, maar je bent als ouders toch stom om daar te gaan staan.
Ja als drie groep gaat duwen maken die kinderen geen schijn van kans...
pi_156170727
NahlahAyed twitterde op donderdag 17-09-2015 om 14:53:51 More busses taking people to Croatia Horgos is emptying out #CBC #refugeecrisis http://t.co/ul8NBKQy5O reageer retweet
Dus iedereen van de Hongaars-Servische grens komt hierheen
pi_156170733
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja als drie groep gaat duwen maken die kinderen geen schijn van kans...
Ook nog zoiets ja. Als ik de media moet geloven zitten er veel hoogopgeleiden tussen de migranten. Blijkbaar niet als je nog niet eens kunt bedenken dat een kind verpletterd kan worden als het vooraan staat...
pi_156170750
Maar dit loopt ook weer uit op rellen, dat kun je alweer zien aankomen
pi_156170752
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:58 schreef Infection het volgende:

[..]

Ook nog zoiets ja. Als ik de media moet geloven zitten er veel hoogopgeleiden tussen de migranten. Blijkbaar niet als je nog niet eens kunt bedenken dat een kind verpletterd kan worden als het vooraan staat...
Dat is een hele andere discussie :p

Maar worden af en toe mensen door gelaten zie ik.
pi_156170758
'Moslims in de meerderheid'

quote:
De Hongaarse premier Viktor Orbán voorspelt dat het aantal vluchtelingen dat naar Europa trekt gemakkelijk zal uitkomen op honderd miljoen. Dat zegt hij in een interview met Die Presse.

Volgens de premier is de Europese identiteit in gevaar door de massale toestroom van migranten naar Europa. 'Moslims zijn straks in de meerderheid. Een simpele kwestie van demografie en wiskunde.'
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:01:11 #126
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156170783
quote:
Sinds wanneer is 100 miljoen op een kleine 800 miljoen een meerderheid?
_____
pi_156170784
quote:
:D

Voor moslims in de meerderheid zijn, zijn we nog wel ff een tijdje verder.
pi_156170793
Dit gaat ook een drama worden....
pi_156170804
Moeder die door mocht mist nog een kind...
pi_156170810
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:38 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb altijd m'n bedenkingen wanneer ik een 'vluchteling' zie bellen met z'n iPhone met een sigaretje in z'n handen..
Ja dit dus. Ook verontrustend is het feit dat er enorm veel asielaanvragen zijn op basis van enkel een man. Dus geen vluchtende families...
pi_156170814
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Na een generatie of 3.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:02:31 #132
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156170815
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Dit gaat ook een drama worden....
Heel die sfeer is al grimmiger dan gisteren, en veel minder politie. Gaat waarschijnlijk over een uurtje weer mis ja :X
_____
pi_156170823
Is de EU ofzo ergens mee bezig nu om dit op te lossen?
pi_156170838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:D

Voor moslims in de meerderheid zijn, zijn we nog wel ff een tijdje verder.
100 miljoen is inderdaad geen meerderheid. Totdat ze zich gaan voortplanten en het al gauw 3 of 4x zoveel wordt.
pi_156170845
Servië is wel genaaid nu, ze komen Hongarije niet in en Kroatië laat ze maar gedeeltelijk door
pi_156170848
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Is dat een retorische vraag?
pi_156170859
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dat een retorische vraag?
Serieus. Wat zijn we aan het doen :P
pi_156170860
quote:
Die Orban overdrijft ook graag hoor :D
pi_156170867
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:02 schreef Yasmin23 het volgende:
De EU en oplossen? Die dag moet ik nog mee gaan maken.
pi_156170874
Of zouden ze ook de stream bekijken?
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:05:15 #141
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156170881
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:03 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

100 miljoen is inderdaad geen meerderheid. Totdat ze zich gaan voortplanten en het al gauw 3 of 4x zoveel wordt.
Vraag me alleen af waar je die 100 miljoen vandaan wilt halen, dan is praktisch heel het Midden-Oosten leeg als je dat doet :P
_____
pi_156170883
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Niks.
pi_156170890
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

1. opvangplaatsen zoeken (landen die kunnen)
2. oorlog voorbereiden op Syrië, winnen, alles terug veilig en ze kunnen verder
pi_156170893
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niks.
:|W :|W :|W :|W
pi_156170896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Heel die sfeer is al grimmiger dan gisteren, en veel minder politie. Gaat waarschijnlijk over een uurtje weer mis ja :X
Ik zou wel wat meer politie oproepen als ik Kroatië was, tenminste als je de grens dicht wil houden
pi_156170897
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Of zouden ze ook de stream bekijken?
Geef eens link.
pi_156170911
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Vraag me alleen af waar je die 100 miljoen vandaan wilt halen, dan is praktisch heel het Midden-Oosten leeg als je dat doet :P
Als het in dit tempo een aantal jaar doorgaat, zal dat niet zo heel moeilijk worden volgensmij.
pi_156170921
Dit gaan ze nooit houden.........
pi_156170941
Serieus, ben het al beu om hiernaar te kijken :')
pi_156170942
Waarom houden ze geen crisisberaad ofzo? Snap dit echt niet.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:07:53 #152
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156170952
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:06 schreef Infection het volgende:

[..]

Als het in dit tempo een aantal jaar doorgaat, zal dat niet zo heel moeilijk worden volgensmij.
Heeft Syrië straks de bevolkingsdichtheid van Patagonië :P
_____
pi_156170954
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Hebben ze toch al verscheidende keren gehouden?
pi_156170957
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:07 schreef Yasmin23 het volgende:
eucopresident twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:02:07 I convene an extra #EUCO on Wednesday 23 September at 18h to discuss how to deal with the refugee crisis reageer retweet
pi_156170961
Edit: Laat maar, hiervoor al gepost.
pi_156170964
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:07 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Hebben ze toch al verscheidende keren gehouden?
Ja misschien verder gaan....
pi_156170967
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:03 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

Buiten dat is 100 miljoen meer dan een Europees land aan inwoners heeft. Dat wordt een feest met alle cultureel religieus gemotiveerde gevoeligheden. :')
pi_156170976
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:08 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

eucopresident twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:02:07 I convene an extra #EUCO on Wednesday 23 September at 18h to discuss how to deal with the refugee crisis reageer retweet
Dan pas. Daar hebben deze landen veel aan....
pi_156170985
Ze zouden beter iets ondernemen tegen Syrie... USA, Rusland, samen met Europa :{w
pi_156171002
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ook nooit begrepen waarom zoiets niet direct of een dag later kan. Wat kan er ooit belangrijker zijn in zijn agenda dan het grootste probleem wat de EU momenteel teistert?
pi_156171003
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:09 schreef banaantjeEE het volgende:
Ze zouden beter iets ondernemen tegen Syrie... USA, Rusland, samen met Europa :{w
Ook goed. Als ze maar IETS doen :p
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:09:38 #162
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171006
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De EU kan schijnbaar alleen in crisisberaad als het om geld of Rusland gaat :')
_____
pi_156171011
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Ook nooit begrepen waarom zoiets niet direct of een dag later kan. Wat kan er ooit belangrijker zijn in zijn agenda dan het grootste probleem wat de EU momenteel teistert?
Ja zo denk ik ook maar zie vast iets over het hoofd :p
pi_156171026
Er wordt een man onwel?
pi_156171029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Jup, begrijp ik ook niet. Oké je moet telkens iedereen mobiliseren etc., maar toch.
pi_156171033
Voel echt mee met die kinderen.
pi_156171047
Ze maken hun land kapot en nu nog eens de EU :'(
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:11:47 #168
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171053
Vind wel dat die Kroatische politie zich een stuk beter en menselijker opstelt dan die Riot Squad van gisteren :Y
_____
pi_156171064
Achterlijk dat ze die kinderen allemaal naar voren brengen. Als die ouders nooit toegelaten worden zitten die kinderen daar zonder ouders...
pi_156171071
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:11 schreef banaantjeEE het volgende:
Ze maken hun land kapot en nu nog eens de EU :'(
Ja! De EU doet er ook alles aan omdat te voorkomen :Y
pi_156171077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:12 schreef Infection het volgende:
Achterlijk dat ze die kinderen allemaal naar voren brengen. Als die ouders nooit toegelaten worden zitten die kinderen daar zonder ouders...
Kleine kans dat dat gebeurt :P
pi_156171080
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:11 schreef LTVDK het volgende:
Vind wel dat die Kroatische politie zich een stuk beter en menselijker opstelt dan die Riot Squad van gisteren :Y
Benieuwd of dat ook nog zo is, als het uit de hand gaat lopen
pi_156171103
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja! De EU doet er ook alles aan omdat te voorkomen :Y
Het land waar de migranten vandaag komen, of de landen, mogen ook wel eens iets ondernemen... Of ministers etc. mogen gerust eens op de vingers getikt worden door USA, EU en Rusland.
pi_156171109
OMFG :X
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:13:46 #175
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171110
Weer een vrouw die wordt afgevoerd :{
_____
pi_156171113
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kleine kans dat dat gebeurt :P
Mwah, de politie kan zomaar eens de opdracht krijgen om iedereen tegen te houden en de grens af te sluiten. Vooral als het nog verder uit de hand gaat lopen.
pi_156171118
Mensen worden bij bosjes onwel. Niet zo gek ook, met die zon en verdrukking.
  Forum Admin donderdag 17 september 2015 @ 15:14:22 #178
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156171131
Het word met de dag erger dit. Als je kijkt naar een jaar geleden en nu.. waar staan we volgend jaar? :X
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156171140
Wat een drama dit.
pi_156171148
Ze moeten de mensen die ze doorlaten ook niet daar laten staan en laten zeuren, maar zorgen dat ze doorlopen.
pi_156171160
Mja, ik zie er toch veel doorgelaten worden...
  donderdag 17 september 2015 @ 15:15:32 #182
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_156171165
wat een ellende zeg :(
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_156171166
Zou me niets verbazen als die agenten het straks opgeven.
pi_156171171
quote:
13s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Het word met de dag erger dit. Als je kijkt naar een jaar geleden en nu.. waar staan we volgend jaar? :X
Ik ben geen doemdenker, maar dit zou nog best eens een groot keerpunt in de geschiedenis kunnen worden. Een eventuele burgeroorlog/wereldoorlog vanwege deze crisis verbaast mij helemaal niets meer.
pi_156171195
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:15 schreef banaantjeEE het volgende:
Mja, ik zie er toch veel doorgelaten worden...
Voornamelijk kinderen. die hebben hier zelf niet om gevraagd dus die kan je beter veilig opvangen achter de linie.
pi_156171228
Je ziet het. Die agenten weten het ook niet meer.
pi_156171235
Nu loopt het echt uit de hand
  Forum Admin donderdag 17 september 2015 @ 15:18:24 #188
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156171238
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Je ziet het. Die agenten weten het ook niet meer.
Daar gaat 'ie. Dit is echt te erg voor woorden _O-

Daaaag Europa!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156171240
En maar blijven duwen. Zal me niets verbazen als daar nog doden gaan vallen vandaag...
pi_156171243
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:09 schreef banaantjeEE het volgende:
De VS lijkt het dwarszitten van Rusland (en daarmee het op gang houden van de burgeroorlog in Syrie) belangrijker te vinden. :{
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:19:00 #191
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171254
Doorbraak bij het hek nu ...
_____
pi_156171256
Maar kijk die eens geven.... ongelofelijk
pi_156171257
RT_com twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:00:10 BREAKING: Iraqi #refugee threatens to jump off building in Berlin http://t.co/mjPYDkSRQK http://t.co/CRGdkT0UY8 reageer retweet
pi_156171268
Ja, zo komt mijn verslag voor school nooit af :P
pi_156171270
Hier is geen houden meer aan inderdaad.
pi_156171282
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:19 schreef NewHorizon het volgende:
Hier is geen houden meer aan inderdaad.
Niet als er geen versterking komt nee
pi_156171292
Daar gaan ze....
pi_156171295
En ze hebben weer gewonnen
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:20:51 #199
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171306
Tot zover de beheersbare situatie ...
_____
pi_156171308
En het hek is van dam
pi_156171309
Hoop niet voor ze dat er kinderen verpletterd zijn nu...
  donderdag 17 september 2015 @ 15:21:07 #202
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156171317
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:19 schreef Infection het volgende:
RT_com twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:00:10 BREAKING: Iraqi #refugee threatens to jump off building in Berlin http://t.co/mjPYDkSRQK http://t.co/CRGdkT0UY8 reageer retweet
Heb je eindelijk Duitsland bereikt ga je dit doen :')
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_156171325
Dit was ook niet zo moeilijk....
pi_156171336
Zwaar onderbemand toch...
pi_156171345
Het lijken verdomme wel mieren... :')
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:22:34 #207
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171353
Ze zetten het hek weer terug, heeft nog lekker veel nut nu :')
_____
pi_156171362
Tijd voor een echt hek.
pi_156171365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:22 schreef Infection het volgende:
Het lijken verdomme wel mieren... :')
Geef ze es ongelijk.
pi_156171371
Kroatië moet zijn grenzen ook gewoon helemaal sluiten
pi_156171376
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Kroatië moet zijn grenzen ook gewoon helemaal sluiten
Dat doen ze nu toch?:P
pi_156171382
Tenminste poging tot :p
pi_156171384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat doen ze nu toch?:P
Nee, ze laten mensen erdoor
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:24:24 #214
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171391
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Tenminste poging tot :p
Met een paar dranghekken en 50 agenten een horde van duizenden mensen tegenhouden :P
_____
pi_156171392
quote:

[..]

Ja ze hebben geen keus. Kijk hoe weinig mensen er zijn om ze tegen te houden en dan zon laag hek..
pi_156171396
quote:

[..]

Dat is niet omdat de grenzen open zijn.
pi_156171416
Dat ze al-Assad eens zwaar aanpakken...
pi_156171424
Hopelijk kijken de mensen van de EU mee :P
pi_156171429
Maargoed, op naar Slovenië... als ze daar door zijn wordt het pas echt interessant.
pi_156171435
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:25 schreef NewHorizon het volgende:
Maargoed, op naar Slovenië... als ze daar door zijn wordt het pas echt interessant.
Waar komen ze dan op uit?
pi_156171442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Dan moet je helaas ook gelijk Rusland aanpakken. Daar zit ook niemand op te wachten.
  donderdag 17 september 2015 @ 15:26:24 #222
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156171443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Ja want door hem komt dit allemaal.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_156171444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oostenrijk
pi_156171445
Want met zo'n uitspraken werk je alles en iedereen tegen:

Assad: 'Zijn jullie bezorgd om de vluchtelingen? Stop dan met terroristen te steunen'
pi_156171451
quote:

[..]

Schengen
pi_156171452
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:26 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Oostenrijk
Maar die had de grenzen ook gesloten toch?
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:27:06 #227
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171454
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:25 schreef Yasmin23 het volgende:
Hopelijk kijken de mensen van de EU mee :P
Nee die hebben het nu te druk met randzaken hoor, deze crisis lost zichzelf wel op natuurlijk.
_____
pi_156171458
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:26 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Ja want door hem komt dit allemaal.
Hij kan toch wat meer initiatief tonen of hulp vragen om de oorlog in zijn land tegen te gaan? Wat is dat nu?
  donderdag 17 september 2015 @ 15:27:33 #229
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156171466
quote:

[..]

Oostenrijk/Italie.
pi_156171468
quote:

[..]

Maar die had de grenzen ook gesloten toch?
Alleen controles
pi_156171470
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:27 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee die hebben het nu te druk met randzaken hoor, deze crisis lost zichzelf wel op natuurlijk.
Ze zouden een draai om hun oren moeten krijgen.
pi_156171477
SkyNewsBreak twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:26:56 Refugees have broken through two different points on the Serbia-Croatia border - both #Tovarnik and #Batina reageer retweet
pi_156171481
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:27 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Hij kan toch wat meer initiatief tonen of hulp vragen om de oorlog in zijn land tegen te gaan? Wat is dat nu?
Voor hem vluchten ook veel mensen.
  donderdag 17 september 2015 @ 15:28:14 #234
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156171484
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:27 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon vragen aan de NATO of hij mosterdgas mag gooien op ISIS-steden.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:31:12 #235
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171549
Camerman was weer op de billen van een chick aan het inzoomen _O-
_____
pi_156171569
Hey staat die trein voor die groep mensen daar?
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:32:05 #237
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171570
Oh, opeens een trein :?
_____
pi_156171575
De trein staat al klaar op naar Slovenië :W
  donderdag 17 september 2015 @ 15:32:32 #239
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156171580
Hebben ze wel ingechecked?
pi_156171581
En het is ze weer gelukt om naar west-Europa te gaan.
pi_156171586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:32 schreef Houtenbeen het volgende:
De trein staat al klaar op naar Slovenië :W
MOet elke keer een map er bij pakken :p

Grenzen dicht bij Slovenië?
pi_156171594
quote:
15s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:32 schreef Infection het volgende:
Ja dankzij deze gigantische muur van agenten 8-)
pi_156171597
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

MOet elke keer een map er bij pakken :p

Grenzen dicht bij Slovenië?
Alleen controles
  donderdag 17 september 2015 @ 15:33:21 #245
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156171598
quote:
Zijn al die christenen uit het m-o voor niks hier heen gevlucht :o
Say what?
  donderdag 17 september 2015 @ 15:33:29 #246
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156171604
pi_156171609
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:33 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Alleen controles
Maar controles betekent ook dat ze geweigerd kunnen worden?
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:34:19 #249
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171626
quote:
15s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:32 schreef Infection het volgende:
Kroatië wilde ze sowieso al door laten gaan, ze probeerden denk ik alleen de toestroom wat te controleren zodat het geen complete chaos zou worden.

Met 3 dranghekken en 6 agenten, dat wel :')
_____
pi_156171642
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Kroatië wilde ze sowieso al door laten gaan, ze probeerden denk ik alleen de toestroom wat te controleren zodat het geen complete chaos zou worden.

Met 3 dranghekken en 6 agenten, dat wel :')
Ze hebben zich wel een hele tijd goed gehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:35:08 #251
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar controles betekent ook dat ze geweigerd kunnen worden?
Dat kan maar Slovenië zal ze wel doorlaten zolang ze maar niet in Slovenië blijven
pi_156171653
Kan iemand bevestigen of dit dezelfde groep mensen is?
pi_156171660
Yep hij doet het, firefox probleempje.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:35:49 #255
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171664
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze hebben zich wel een hele tijd goed gehouden.
Ja politie heeft het heel netjes gedaan, jammer dat er een paar mensen wat ongeduldig werden en het hek omduwden, was nergens voor nodig.
_____
pi_156171677
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Kan iemand bevestigen of dit dezelfde groep mensen is?
Daarna hebben ze drie opties.
pi_156171684
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:35 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja politie heeft het heel netjes gedaan, jammer dat er een paar mensen wat ongeduldig werden en het hek omduwden, was nergens voor nodig.
_O-
pi_156171711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Daarna hebben ze drie opties.
Waarom quote je jezelf?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156171723
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom quote je jezelf?
Oh dat was niet de bedoeling :p
pi_156171727
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom quote je jezelf?
:')
pi_156171735
Trein vertrekt bijna....
pi_156171778
CBCAlerts twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:38:37 #UNHCR accuses #Hungary of illegally assaulting refugees with water cannons, tear gas. Decries 'blatantly xenophobic,' 'anti-Muslim' acts. reageer retweet
  donderdag 17 september 2015 @ 15:41:38 #264
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156171803
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:40 schreef Houtenbeen het volgende:
CBCAlerts twitterde op donderdag 17-09-2015 om 15:38:37 #UNHCR accuses #Hungary of illegally assaulting refugees with water cannons, tear gas. Decries 'blatantly xenophobic,' 'anti-Muslim' acts. reageer retweet
Ik ken de UNHCR als een heel naar clubje vol met gutmenschen die vooral het NIMBY-aanhangen
pi_156171808
quote:
Maar met stenen gooien en shit in de fik zetten mag wel, HANS WATERKANONNETJE OP STANDJE 10!
pi_156171809
quote:
UNHCR :') Opdoeken die nazi's.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:42:05 #267
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171813
Zo, die vertrekt snel :D
_____
pi_156171824
quote:
Is een betere link ^O^
pi_156171833
Dag trein :W :')
pi_156171869
quote:
Er was ooit een tijd dat het roepen 'xenofoob!' betekende dat je automatisch gelijk had. Gelukkig ligt die tijd al eventjes achter ons.
  donderdag 17 september 2015 @ 15:44:06 #271
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156171873
Ik zap net in maar welke beestenbende is er hier nou weer aan de gang:

http://news.sky.com/watch-live
pi_156171875
Oh Sky News *O*
Geeft toe dat het geen vluchtelingen zijn, maar economische migranten
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:44:46 #273
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171884
Hek is nu maar gewoon open gezet :P
_____
pi_156171897
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:44 schreef LTVDK het volgende:
Is volgens mij een herhaling van wat er zonet gebeurde?
pi_156171899
Sky News laat oude beelden zien van wat we eerder op RT zagen. Of is dit weer een nieuwe groep?
pi_156171910
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:44 schreef LTVDK het volgende:
Tja, Merkel zegt dat ze vele honderduizenden makkelijk op kunnen vangen. Op naar Duitsland dus!
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:45:50 #277
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171913
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:45 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Is volgens mij een herhaling van wat er zonet gebeurde?
Nee op RT http://www.rt.com/on-air/hungarian-border-police-refugees/
_____
pi_156171923
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:45 schreef Infection het volgende:
Sky News laat oude beelden zien.
RT niet, het hek is geopend, waarschijnlijk was hek dicht om geen chaos te krijgen bij die trein
pi_156171935
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:46 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

RT niet, het hek is geopend, waarschijnlijk om geen chaos te krijgen bij die trein
Lijkt mij ook gewoon een andere plaats nu op RT?
pi_156171939
Ze hadden geen keus...
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:47:07 #281
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171948
En daar gaat het beeld van RT als zogenaamde 'onafhankelijke' bron _O-

Beelden zijn gewoon van AP :')
_____
pi_156171969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:47 schreef LTVDK het volgende:

[ afbeelding ]

Is inmiddels al weer live.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:48:05 #283
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156171975
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:46 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

RT niet, het hek is geopend, waarschijnlijk was hek dicht om geen chaos te krijgen bij die trein
Ja was meer crowd control dat je ook wel ziet bij de eerste trein na een festival :P
_____
pi_156172004
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:48 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja was meer crowd control dat je ook wel ziet bij de eerste trein na een festival :P
Er stonden zo'n 5000 mensen in dat gebied volgens Sky
pi_156172015
Misschien rare vraag maar ging het tijdens de tweede wereld oorlog ook?
  donderdag 17 september 2015 @ 15:50:37 #286
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156172044
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Doel je op de joden?
pi_156172069
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:50 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Doel je op de joden?
Ja en andere mensen die zijn gevlucht. Want geloof dat de vluchtelingen van toen ook vaak niet werden toe gelaten..
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:51:34 #288
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156172071
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:49 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Er stonden zo'n 5000 mensen in dat gebied volgens Sky
Dan is het logisch dat de politie het een beetje wil controleren ja, 5000 man die op een trein afstormen geeft een hoop meer ellende gok ik.
_____
  donderdag 17 september 2015 @ 15:52:30 #289
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156172097
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:47 schreef LTVDK het volgende:

[ afbeelding ]

Sinds wanneer is RT een objectieve bron?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 15:52:56 #290
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156172108
quote:
4s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:52 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Sinds wanneer is RT een objectieve bron?
Ik zei onafhankelijk, niet objectief.
_____
pi_156172120
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:49 schreef Yasmin23 het volgende:
klik
  donderdag 17 september 2015 @ 15:54:22 #292
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156172148
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja en andere mensen die zijn gevlucht. Want geloof dat de vluchtelingen van toen ook vaak niet werden toe gelaten..
Klopt. De Joden waren sowieso al nergens echt welkom, behalve in een handjevol landen zoals België en Nederland op voorwaarde dat ze zouden doorreizen. Toen Amerika zei jullie komen er niet in was die grens ook snel dichtgemaakt :')

Andere vluchtelingen overigens ook. Veel Belgen zijn naar Engeland gevlucht. Na enkele weken tolerantie wilden de meeste Engelsen ze al weer terug huiswaarts sturen. En na de oorlog waren ze niet snel genoeg buitengezet. Dus ja, onsympathiek gedrag naar vluchtelingen is echt niks van deze tijd oid.
- Charlton Heston
pi_156172186
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:53 schreef karton2 het volgende:

[..]

klik
Thnx :)
pi_156172202
quote:
9s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:54 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Klopt. De Joden waren sowieso al nergens echt welkom, behalve in een handjevol landen zoals België en Nederland op voorwaarde dat ze zouden doorreizen. Toen Amerika zei jullie komen er niet in was die grens ook snel dichtgemaakt :')

Andere vluchtelingen overigens ook. Veel Belgen zijn naar Engeland gevlucht. Na enkele weken tolerantie wilden de meeste Engelsen ze al weer terug huiswaarts sturen. En na de oorlog waren ze niet snel genoeg buitengezet. Dus ja, onsympathiek gedrag naar vluchtelingen is echt niks van deze tijd oid.
Ik snap dat niet. Wat hebben we dan geleerd?
  donderdag 17 september 2015 @ 15:57:00 #295
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156172210
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Even kijken;
Nadat de Neurenberger Rassenwetten werden ingevoerd kwamen er grote aantallen Joodse vluchtelingen na Nederland toe. Dit was, net als toen, een te grote druk op het toen best liberaal beleid. Nederland had echter , net als nu, last van economische daling en opkomend antisemitisme (denk aan opkomst de NSB en het groeiend nationalisme in Europa). Daardoor besloot de regering om niet meer joden op te vangen dan dat er plek was in Westerbork. Sinds 1937 werden vluchtelingen zonder bestaansmiddelen geweigerd. Een jaar later werden Joden zonder geldig paspoort aan de grens teruggestuurd, alleen als je kon aantonen dat je gevaar liep kwam je erin. Na de kristallnacht ging de grens helemaal dicht.
pi_156172233
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:57 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Even kijken;
Nadat de Neurenberger Rassenwetten werden ingevoerd kwamen er grote aantallen Joodse vluchtelingen na Nederland toe. Dit was, net als toen, een te grote druk op het toen best liberaal beleid. Nederland had echter , net als nu, last van economische daling en opkomend antisemitisme (denk aan opkomst de NSB en het groeiend nationalisme in Europa). Daardoor besloot de regering om niet meer joden op te vangen dan dat er plek was in Westerbork. Sinds 1937 werden vluchtelingen zonder bestaansmiddelen geweigerd. Een jaar later werden Joden zonder geldig paspoort aan de grens teruggestuurd, alleen als je kon aantonen dat je gevaar liep kwam je erin. Na de kristallnacht ging de grens helemaal dicht.
Waren ze toen op de hoogte van het verschrikkelijke risico wat ze liepen?
  donderdag 17 september 2015 @ 15:58:55 #297
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156172250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik snap dat niet. Wat hebben we dan geleerd?
Ik denk dat zelfs de meest verbeten wereldverbeteraars diep vanbinnen ook egoïstisch zijn. Laat staan de mensen die de schijn ophouden (de ruime meerderheid die het allemaal wel erg zegt te vinden maar dat eigenlijk niet echt vindt).

Aard van het beestje denk ik zo. Ik geef zelf toe dat ik liever geen horde vluchtelingen heb hier. Da's ook egoïstisch. Maar ik wens ze zeker niet dood of iets anders vreselijks. Ik wens hen een even goed leven als dat van mezelf toe.
- Charlton Heston
  donderdag 17 september 2015 @ 15:59:44 #298
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_156172275
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denken dat Nederlanders daar om gaven. Zodra de Duitsers waren binnengevallen wist de politie niet hoe snel ze iedere jood die ze konden vinden aan de Duitsers moesten overhandigen. :')
  donderdag 17 september 2015 @ 16:01:14 #299
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156172309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. En doordat Nederland alles zo goed wilde bijhouden in registers waren de joden ook snel gevonden.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:01:26 #300
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156172312
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:59 schreef Nobu het volgende:

[..]

Denken dat Nederlanders daar om gaven. Zodra de Duitsers waren binnengevallen wist de politie niet hoe snel ze iedere jood die ze konden vinden aan de Duitsers moesten overhandigen. :')
Dit inderdaad. NSB :r
- Charlton Heston
pi_156172318
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:58 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs de meest verbeten wereldverbeteraars diep vanbinnen ook egoïstisch zijn. Laat staan de mensen die de schijn ophouden (de ruime meerderheid die het allemaal wel erg zegt te vinden maar dat eigenlijk niet echt vindt).

Aard van het beestje denk ik zo. Ik geef zelf toe dat ik liever geen horde vluchtelingen heb hier. Da's ook egoïstisch. Maar ik wens ze zeker niet dood of iets anders vreselijks. Ik wens hen een even goed leven als dat van mezelf toe.
Je kan natuurlijk niet zeggen dat je mensen een net zo goed leven wenst als dat jezelf hebt maar dan wel pleiten voor gesloten grenzen. En hier bedoel ik jou niet mee natuurlijk :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')