quote:Op woensdag 16 september 2015 01:56 schreef -pinguinito- het volgende:
Toevallig deze discussie gehad vandaag!
Ik denk dat wij vrouwen, dus kan niet namens mannen spreken, bang zijn al snel te worden gezien als slet. En dat mannen geen behoefte hebben aan een afgelikte boterham.
Om eerlijk te zijn heb ik natuurlijk het liefst seks binnen een relatie. Maarja... Om nu een relatie te nemen voor de seks ..... Haha. Ligt erook aan met welke frequentie je het doet denk ik ... Alsin... In jaar tijd 10 verschillende mannen is best veel....
Alle vrouwen kunnen zoveel seks hebben als ze willen, en ook elke vrouw ja.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:08 schreef ludovico het volgende:
Hmm, mensen die veel seks hebben verwacht ik eigenlijk wel bovengemiddeld sociaal en ondernemend.
Want aan veel seksuele ervaringen hebben ligt altijd een probleem ten grondslag?quote:Op woensdag 16 september 2015 07:20 schreef dopfles1 het volgende:
Alle vrouwen kunnen zoveel seks hebben als ze willen, en ook elke vrouw ja.
Dus dat zegt niets over het bovengemiddeld sociaal en ondernemend zijn maar meer dat je een slechte jeugd hebt gehad en dit probeert weg te neuken. Of natuurlijk een ander probleem.
Maar moet je veel bedpartners hebben gehad om veel seks te hebben?quote:Op woensdag 16 september 2015 01:08 schreef ludovico het volgende:
Hmm, mensen die veel seks hebben verwacht ik eigenlijk wel bovengemiddeld sociaal en ondernemend.
Het aantal sekspartners kan een teken zijn dat je als man goed in de markt ligt. Dat is voor sommige vrouwen erg belangrijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:07 schreef K44S het volgende:
Ik heb er meer een hekel aan dat dames mij vreemd op kijken hoe WEINIG bedpartners ik heb gehad.
Omgedraaide wereld dus.
Welcome back in the '50squote:Op woensdag 16 september 2015 10:21 schreef TserrofEnoch het volgende:
Een vrouw die veel partners gehad heeft laag ik links liggen. Ze stond dan zeker niet vooraan bij het uitdelen van normen en waarden. En fouten in het verleden tellen gewoon mee. (Het is voor de meeste vrouwen ook erg makkelijk om veel seks te hebben, dus dat is niet bepaald een verdienste)
Zelf ben ik niet zo hypocriet want ik vind het zelf ook belangrijk om niet al te wild te doen. Ik hanteer zelf dus ook geen losse seksuele moraal en heb hierdoor veel seks links laten liggen met onbegrip van vrienden als gevolg.
Gelukkig voor mij was mijn vriendin nog maagd, ze heeft dus zeker geen losse seksuele moraal. Als dit anders was geweest dan had ik waarschijnlijk geen enkele moeite genomen om haar tot mijn vriendin te maken.
Gelukkig maar ja. Jaren '70 en '80 waren verschrikkelijk met betrekking tot normen en waarden, drugs en vrije liefde.quote:
Ik zie het ook als compliment... maar alsnog krijg er wel jeuk van.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het aantal sekspartners kan een teken zijn dat je als man goed in de markt ligt. Dat is voor sommige vrouwen erg belangrijk.
Ja, zeggen dat die vrouwen geen normen en waarden hebben is echt een 'voorkeur'. Voorkeuren prima, maar praat dan niet zo denigrerend.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Trieste opmerking, iedereen heeft recht op zijn eigen voorkeuren.
Ho, ho, ho. Dat zeg ik niet. Ik vind promiscuïteit niet getuigen van goede normen en waarden, dan maakt het niet uit of het vrouwen of mannen betreft.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:50 schreef Raves het volgende:
[..]
Ja, zeggen dat die vrouwen geen normen en waarden hebben is echt een 'voorkeur'. Voorkeuren prima, maar praat dan niet zo denigrerend.
Dat is niet wat hij zegt. Hij zegt dat vrouwen met een lossere seksuele moraal dan hebben er andere normen en waarden op nahouden dan dat hij dat doet.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:50 schreef Raves het volgende:
[..]
Ja, zeggen dat die vrouwen geen normen en waarden hebben is echt een 'voorkeur'. Voorkeuren prima, maar praat dan niet zo denigrerend.
Omdat het confronterend is met je zelfbeeld. En het vertelt hoe iemand in zijn leven staat en leeft, zoals het überhaupt aanhangen van een religie of het hebben van een politieke voorkeur.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:05 schreef Kandijfijn het volgende:
Nu vraag ik mij af waarom dit zo relevant is? Een vrijgezel die geniet van het vrijgezelle leven en dus redelijk wat bedpartners verzameld hoeft toch geen slechte partner te zijn? Daarnaast lijkt het mij ook erg weinig te zeggen over de achterliggende persoon behalve dat hij/zij van seks houdt. Iets wat mij dan juist weer een goed punt lijkt te zijn.
Ooow, ok. Dan is het in ieder geval geen seksistisch vooroordeel, en alleen nog maar een vooroordeel.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:53 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ho, ho, ho. Dat zeg ik niet. Ik vind promiscuïteit niet getuigen van goede normen en waarden, dan maakt het niet uit of het vrouwen of mannen betreft.
Dat en bij mensen met een groot aantal bedpartners is het risico op geslachtsziekten groter. Ook kunnen mensen met een groot aantal bedpartners zich minder goed hechten/binden aan een persoon.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:55 schreef probeer het volgende:
gebrek aan zelfvertrouwen, onzekerheid over de ander als monogame partner alsmede over het eigen presteren in bed, taboe op seks.
Zoiets denk ik.
Zelf geen last van.
Hoezo is dat een vooroordeel in jouw boek?quote:Op woensdag 16 september 2015 10:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Ooow, ok. Dan is het in ieder geval geen seksistisch vooroordeel, en alleen nog maar een vooroordeel.
Herkenbare klacht. Is het zo vreemd dat je als man niet overal bovenop duikt?quote:Op woensdag 16 september 2015 09:07 schreef K44S het volgende:
Ik heb er meer een hekel aan dat dames mij vreemd op kijken hoe WEINIG bedpartners ik heb gehad.
Omgedraaide wereld dus.
Los van het feit dat ik het niet met je eens ben en geen problemen heb met mensen die wat meer bedpartners gehad hebben, wil ik je even een complimentje geven. Waarschijnlijk krijg je straks half FOK over je heen omdat ze van alles vinden van wat jij vindt, vandaar.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:05 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Hoezo is dat een vooroordeel in jouw boek?![]()
Dat mensen stelen slecht vinden is dat ook een vooroordeel volgens jou?
Heeft gewoon met normen en waarden van een persoon te maken.
Volgens sommigen is iets goed en juist wenselijk en volgens anderen is het slecht en onwenselijk.
Ja, want er wordt verondersteld dat je dat als man graag wilt. Je kunt je afvragen of dat ook zo is. Dan moet je wel eerlijk zijn tegen jezelf. Wil je het echt niet, of praat je jezelf dat aan omdat je weinig tot geen kansen hebt? In het laatste geval zou dat een slecht teken zijn, een waarschuwing voor het andere geslacht dat je ongewild bent.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef yats het volgende:
[..]
Herkenbare klacht. Is het zo vreemd dat je als man niet overal bovenop duikt?
Ja ok, goed punt, is inderdaad niet zozeer een vooroordeel. mybad (kusje).quote:Op woensdag 16 september 2015 11:05 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Hoezo is dat een vooroordeel in jouw boek?![]()
Dat mensen stelen slecht vinden is dat ook een vooroordeel volgens jou?
Heeft gewoon met normen en waarden van een persoon te maken.
Volgens sommigen is iets goed en juist wenselijk en volgens anderen is het slecht en onwenselijk.
Of hij heeft gewoon andere normen en waarden dan jij...quote:Op woensdag 16 september 2015 10:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Ooow, ok. Dan is het in ieder geval geen seksistisch vooroordeel, en alleen nog maar een vooroordeel.
Normen en waarden zijn geen magische woorden die bevooroordeling automatisch uitsluiten.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:54 schreef Westerling het volgende:
[..]
Of hij heeft gewoon andere normen en waarden dan jij...
Klopt. Alleen in dit geval is er simpelweg geen sprake van een vooroordeel. Zoals degene waar ik op reageerde hierboven ook al in zag.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Normen en waarden zijn geen magische woorden die bevooroordeling automatisch uitsluiten.
Net als cultuur en geloof dat niet is.
quote:Op woensdag 16 september 2015 11:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja ok, goed punt, is inderdaad niet zozeer een vooroordeel. mybad (kusje).
Vind het alleen nog steeds wel ehh .. veroordelend. Iemand afrekenen (slechte normen en waarden) op één bepaald aspect van zijn/haar leven. Wat als ghandi 20+ vrouwen geneukt heeft?
En dan vind ik iets als 'diefstal prima vinden' wel meer over iemand zeggen dan het aantal bedpartners.
Wat een panisch gedoe. Er wordt gezegd dat iemand andere normen en waarden heeft en dat je daarom geen relatie met diegene wilt.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:01 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik krijg een beetje jeuk van die normen en waarden discussie en niet op een goede manier.
Wat is er mis met behoefte hebben aan seks? Dus als iemand zijn hele leven netjes volgens de regels leeft, nooit door rood licht loopt, netjes zijn belasting betaald en iedereen respectvol behandeld, MAAR! regelmatig seks heeft met wisselende partners is hij/zij direct iemand zonder normen en waarden?
Ik ga nu maar coke snuiven op het toilet en een asielzoeker schoppen. Ik heb toch geen normen en waarden.
Nee, dit is niet veroordelend.quote:Een vrouw die veel partners gehad heeft laag ik links liggen. Ze stond dan zeker niet vooraan bij het uitdelen van normen en waarden. En fouten in het verleden tellen gewoon mee. (Het is voor de meeste vrouwen ook erg makkelijk om veel seks te hebben, dus dat is niet bepaald een verdienste)
Zeggen dat iemand iets fouts doet omdat diegene andere normen en waarden heeft is wel zeker een vooroordeel.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:02 schreef Westerling het volgende:
[..]
Klopt. Alleen in dit geval is er simpelweg geen sprake van een vooroordeel. Zoals degene waar ik op reageerde hierboven ook al in zag.
Wat een onzin. ISIS doet niets fout als ze mensen onthoofden, ze hebben gewoon andere normen en waarden en doen dus dingen anders in plaats van fout. Dit extreme relativisme maakt het taalgebruik totaal onduidelijk. Als iemand volgens mijn normen en waarden iets fout doet, dan zeg ik dat ik vind dat diegene het fout doet en niet dat ie het anders doet.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zeggen dat iemand iets fouts doet omdat diegene andere normen en waarden heeft is wel zeker een vooroordeel.
Het is namelijk niet fout, gewoon anders. dat hij geen meisje wil die veel bedpartners heeft gehad is zijn goed recht, daar oordeel ik niet over.
Nee, het zou een vooroordeel zijn. Als je meer dingen eraan gaat koppelen, dan dat ze doet; of de verkeerde dingen als oorzaak aanwijst. Bijvoorbeeld, ze heeft veel bedpartners, dus ze offert baby's, ze is vroeger mishandelt, ze heeft een blanke of zwarte huidskleur.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zeggen dat iemand iets fouts doet omdat diegene andere normen en waarden heeft is wel zeker een vooroordeel.
Het is namelijk niet fout, gewoon anders. dat hij geen meisje wil die veel bedpartners heeft gehad is zijn goed recht, daar oordeel ik niet over.
Je vergelijkt het afslachten van mensen met meerdere bedpartners hebben? Vond het steel argument al krom, maar deze slaat alles.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:22 schreef Westerling het volgende:
[..]
Wat een onzin. ISIS doet niets fout als ze mensen onthoofden, ze hebben gewoon andere normen en waarden en doen dus dingen anders in plaats van fout. Dit extreme relativisme maakt het taalgebruik totaal onduidelijk. Als iemand volgens mijn normen en waarden iets fout doet, dan zeg ik dat ik vind dat diegene het fout doet en niet dat ie het anders doet.
Nog los van het feit dat een vooroordeel een mening is die niet op feiten is gebaseerd, en gezien dit nergens aan getoetst (behalve aan je normen en waarden dus) kan worden kan daar heel geen sprake van zijn.
Tja, als je dat soort zaken hiermee gaat vergelijken zoek je het wel erg ver denk je niet?quote:Op woensdag 16 september 2015 12:22 schreef Westerling het volgende:
[..]
Wat een onzin. ISIS doet niets fout als ze mensen onthoofden, ze hebben gewoon andere normen en waarden en doen dus dingen anders in plaats van fout. Dit extreme relativisme maakt het taalgebruik totaal onduidelijk. Als iemand volgens mijn normen en waarden iets fout doet, dan zeg ik dat ik vind dat diegene het fout doet en niet dat ie het anders doet.
Nog los van het feit dat een vooroordeel een mening is die niet op feiten is gebaseerd, en gezien dit nergens aan getoetst (behalve aan je normen en waarden dus) kan worden kan daar heel geen sprake van zijn.
''Ze heeft veel sekspartner gehad'' gekoppeld aan ''ze heeft in het verleden foute dingen gedaan''quote:Op woensdag 16 september 2015 12:22 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, het zou een vooroordeel zijn. Als je meer dingen eraan gaat koppelen, dan dat ze doet; of de verkeerde dingen als oorzaak aanwijst. Bijvoorbeeld, ze heeft veel bedpartners, dus ze offert baby's, ze is vroeger mishandelt, ze heeft een blanke of zwarte huidskleur.
Nee, ik leg ermee uit waarom dat taalgebruik totaal onzinnig is. Ik toon aan dat je op basis van normen en waarden best kunt zeggen dat je iets fout vindt. Dat doen we in geval van ISIS namelijk ook gewoon continu.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Je vergelijkt het afslachten van mensen met meerdere bedpartners hebben? Vond het steel argument al krom, maar deze slaat alles.
Leg eens uit, welke normen en waarden gaat het dan om, wat is er dan slecht aan meerdere bedpartners hebben? Wat is er dan fout aan?
Ik maak een vergelijking om aan te tonen dat dat relativistische taalgebruik waarin niemand iets fout mag vinden, heel erg onhandig is. Vergezocht of niet, het werkt. Ik had ook voor eerwraak of meisjesbesnijdenis kunnen gaan, dat is waar. Volgens de relativistische inslag ook niet fout maar 'anders'.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, als je dat soort zaken hiermee gaat vergelijken zoek je het wel erg ver denk je niet?
Dat is wat hij verstaat onder 'foute dingen'.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
''Ze heeft veel sekspartner gehad'' gekoppeld aan ''ze heeft in het verleden foute dingen gedaan''
Misschien ga ik er nu wel te ver op in gezien het eigenlijk helemaal niet de discussie is, maar er zit een groot verschil tussen iets fout vinden en zeggen dat iets fout is.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:40 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik maak een vergelijking om aan te tonen dat dat relativistische taalgebruik waarin niemand iets fout mag vinden, heel erg onhandig is. Vergezocht of niet, het werkt. Ik had ook voor eerwraak of meisjesbesnijdenis kunnen gaan, dat is waar. Volgens de relativistische inslag ook niet fout maar 'anders'.
Zonder te weten waarom iemand dat slechte normen en waarden vindt, waarom iemand het fout vindt kan je helemaal niet stellen of het vooroordelen zijn of niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:32 schreef Westerling het volgende:
[..]
Nee, ik leg ermee uit waarom dat taalgebruik totaal onzinnig is. Ik toon aan dat je op basis van normen en waarden best kunt zeggen dat je iets fout vindt. Dat doen we in geval van ISIS namelijk ook gewoon continu.
Nogmaals, er is gewoon feitelijk geen sprake van vooroordelen.
Ik heb verder geen behoefte om zijn standpunten te verdedigen, vond alleen dat hij op onterechte gronden werd aangevallen.
Dat is waar, in het geval dat hij er allerlei dingen aan koppelt zoals bijvoorbeeld SOA's en ontrouw, zou er sprake van een vooroordeel kunnen zijn (het kan ook een feitelijk correcte koppeling zijn).quote:Op woensdag 16 september 2015 12:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Zonder te weten waarom iemand dat slechte normen en waarden vindt, waarom iemand het fout vindt kan je helemaal niet stellen of het vooroordelen zijn of niet.
9 vd 10 keer wel ja.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want aan veel seksuele ervaringen hebben ligt altijd een probleem ten grondslag?
Is dat ook bij mannen zo?quote:
Die laatste zin is enigszins in tegenstrijd met:quote:Op woensdag 16 september 2015 12:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Misschien ga ik er nu wel te ver op in gezien het eigenlijk helemaal niet de discussie is, maar er zit een groot verschil tussen iets fout vinden en zeggen dat iets fout is.
Ik vind heel veel dingen fout, zoals vreemdgaan, maar er zijn ook legio mensen die er geen fout in zien, dus het mijn mening, geen algemene waarheid.
Maar nogmaals, ik wilde in eerste instantie gewoon aangeven dat normen en waarden geen excuus hoeft te zijn om maar te zeggen wat je wil en dat een ander daar dan weer geen mening over mag hebben.
Maar voor de rest zijn we het redelijk eens hoor, ik vond alleen het taalgebruik hier niet helder en consequent.quote:Het is namelijk niet fout, gewoon anders
Had je door dat haast iedereen jouw bericht negeerde maar wel in ging op een ander bericht die eigenlijk veel milder was?quote:
Dat zit er bij mij ook wel een beetje in ja.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:15 schreef pietjepuk38 het volgende:
Een vd redenen dat ik een lager aanral bedpartners prefereer is omdat ik het gevoel heb vergeleken te worden met allen die voor mij kwamen.
edit2, Snap eindelijk wat je bedoelt. Het interesseert mij eerlijk gezegd totaal niet wat anderen van mijn mening denken. Ik zoek niet steeds bevestiging omdat ik onzeker ben, zoals jij.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Had je door dat haast iedereen jouw bericht negeerde maar wel in ging op een ander bericht die eigenlijk veel milder was?
Dat komt omdat iedereen ondertussen wel weet dat je een troll bent en dus niet meer de moeite nemen om op jouw spuwsel in te gaan.
Iemand kan best enkele serieuze relaties hebben gehad en in de interbellums enorm genoten hebben van het beschikbare aanbodquote:Op woensdag 16 september 2015 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voor mij heeft het er meer mee te maken dat ik zelf meer ben van de vaste relaties en dat eigenlijk ook zoek in een partner. Liever iemand die 2/3 serieuze relaties heeft gehad en daarin gewoon ervaring heeft opgedaan, dan iemand die wat losser leeft. Met beide leefstijlen is absoluut niks mis, maar ik denk dat iedereen toch wel een partner zoekt die goed bij hem of haar past en een beetje dezelfde voorkeuren heeft. Ik kan seks best zien als lust en dus ook los zien van een relatie, maar het betekent gewoon veel meer in een relatie (voor mij althans). Je gaat je meer hechten e.d...zo ervaar ik dat tenminste. En de seks is ook meteen veel beter, omdat je elkaars lichaam veel beter kent.
Daarnaast vind ik het gewoon geen fijn idee dat mijn partner het bed heeft gedeeld met heel veel mensen. Ik vind het fijn om nieuwe dingen samen te ontdekken. Het wordt voor mij persoonlijk wat lastig als ik weet dat mijn partner eigenlijk alles al tig maal heeft gedaan en er eigenlijk geen toevoegde waarde meer inziet. Dat is voor iedereen persoonlijk.
Dus helemaal in combinatie met mijn eerste punt...tja, ik vind het gewoon fijner
In welke mate zijn ze qua sekspartners neit te vergelijken dan? Wat is de reden dat dat verschilt? En hoeveel?quote:Op woensdag 16 september 2015 13:47 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Dus dat kan je niet vergelijken.
Waarom dat nou weer?quote:Op woensdag 16 september 2015 13:38 schreef Westerling het volgende:
Overigens nog nooit meegemaakt dat een vrouw op wat voor manier dan ook een probleem maakte van mijn aantal voorgaande bedpartners, behalve toen de teller nog op nul stond...
Algemeen bekend dat vrouwen die een slechte jeugd hebben gehad of wanneer haar liefde het heeft uitgemaakt dit vaak proberen "weg te neuken".quote:Op woensdag 16 september 2015 13:50 schreef Koettie het volgende:
[..]
In welke mate zijn ze qua sekspartners neit te vergelijken dan? Wat is de reden dat dat verschilt? En hoeveel?
Ik zoek geen bevestiging hoor, zeker niet van jou en onzeker ben ik ook niet in dit opzicht.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:43 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
edit2, Snap eindelijk wat je bedoelt. Het interesseert mij eerlijk gezegd totaal niet wat anderen van mijn mening denken. Ik zoek niet steeds bevestiging omdat ik onzeker ben, zoals jij.
Een sleutel die meerdere sloten kan openen is een goede sleutel. Een slot dat door meerdere sleutels geopend kan worden is een slecht slot.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:50 schreef Koettie het volgende:
[..]
In welke mate zijn ze qua sekspartners neit te vergelijken dan? Wat is de reden dat dat verschilt? En hoeveel?
Ik heb in dit topic maar 1 post gelezen van jou (jou reactie op mij) dus mijn reactie sloeg daar niet op.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zoek geen bevestiging hoor, zeker niet van jou en onzeker ben ik ook niet in dit opzicht.
quote:Op woensdag 16 september 2015 14:06 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Een sleutel die meerdere sloten kan openen is een goede sleutel. Een slot dat door meerdere sleutels geopend kan worden is een slecht slot.
![]()
1990 wil zijn analogie terug.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:06 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Een sleutel dat meerdere sloten kan openen is een goede sleutel. een slot dat door meerdere sleutels geopend kan worden is een slecht slot.
Geen idee, het werd ook niet expliciet gezegd, maar ik weet zeker dat het daardoor kwam.quote:
Hoeveel bedpartners heb jij gehad snakelady?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
1990 wil zijn analogie terug.![]()
Maar dan kan ik ook zeggen.
Een potlood die veel gebruikt wordt slijt meer en meer af tot er niks meer over is terwijl een puntenslijper 1000den potloden scherp kan maken zonder te slijten.
Slaat dus net zo goed nergens op.
Misschien zie je het allemaal niet meer zo helder door je minachting voor vrouwen.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:07 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic maar 1 post gelezen van jou (jou reactie op mij) dus mijn reactie sloeg daar niet op.
Ik heb het over je onzekerheid die van je PoHi afstraalt.
Ik heb niets tegen vrouwen.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Misschien zie je het allemaal niet meer zo helder door je minachting voor vrouwen.
Niet dat het ook maar enigszins van toegevoegde waarde heeft maar omdat ik weet dat jij nu denkt dat ik er heel veel heb gehad, maar letterlijk een handvol.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:09 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Hoeveel bedpartners heb jij gehad snakelady?
Sletquote:Op woensdag 16 september 2015 14:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet dat het ook maar enigszins van toegevoegde waarde heeft maar omdat ik weet dat jij nu denkt dat ik er heel veel heb gehad, maar letterlijk een handvol.
Goh...jij had de aanname dat ik door mij PoHi onzeker ben, laat ik nu dezelfde aanname over jou hebben door jouw PoHiquote:Op woensdag 16 september 2015 14:11 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen vrouwen.
Waarom denk je dat ik iets tegen vrouwen heb?
Ongetwijfeld te danken aan onzekerheid. Net als al die mensen die zich druk maken over aantal partners.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Misschien zie je het allemaal niet meer zo helder door je minachting voor vrouwen.
quote:Op woensdag 16 september 2015 14:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een potlood die veel gebruikt wordt slijt meer en meer af tot er niks meer over is terwijl een puntenslijper 1000den potloden scherp kan maken zonder te slijten.
Maak je lekker druk schat.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:11 schreef Drieklank het volgende:
Het zou mij in ieder geval niet interesseren.
Normen en waarden zijn verzinsels om de samenleving op orde te houden, dierlijke instincten te onderdrukken en worden te pas en te onpas gebruikt zoals het uitkomt in het voordeel van de actor.
Een meisje kan een enkele bedpartner gehad hebben waarmee ze het vaker heeft gedaan op meer mogelijke manieren dan je ooit met haar zult beleven of een meisje kan tien bedpartners hebben gehad waar ze een keer vijf minuten onder heeft gelegen. Wat niet weet, wat niet deert en ik voel het verschil toch niet.
Ja verschrikkelijk, de soa's druipen er vanaf.quote:
De theorie hierachter is vaak dat mannen zonder moeite zeer veel nageslacht kunnen produceren de investering is slechts vijf minuten seks en tadaa mogelijk een nakomeling. Vrouwen investeren bij succesvolle bevruchting direct 9 maand extra voeding lichamelijk ongemak en jaren zorg er na. In andere tijden een realistische kans het te bekopen met hun eigen leven.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:50 schreef Koettie het volgende:
[..]
Behalve dat heel FOK! het met mij eens is dat 99% van de topics die jij opent alleen ten doel hebben om bevestiging te ontvangen.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:12 schreef snakelady het volgende:
Goh...jij had de aanname dat ik door mij PoHi onzeker ben, laat ik nu dezelfde aanname over jou hebben door jouw PoHi
quote:Op woensdag 16 september 2015 14:12 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
Maak je lekker druk schat.
Oh sorry, ik wist niet heel Fok! een geheime meeting met bijbehorende poll heeft gehouden , mijn excusses, my bad.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:13 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Behalve dat heel FOK! het met mij eens is dat 99% van de topics die jij opent alleen ten doel hebben om bevestiging te ontvangen.
Staat ook gewoon in 99% van je topics hoor. Zo geheim is het niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Oh sorry, ik wist niet heel Fok! een geheime meeting met bijbehorende poll heeft gehouden , mijn excusses, my bad.
Wat een even achterlijke theorie is als dat veel bedpartners iemand een slet maakt.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
De theorie hierachter is vaak dat mannen zonder moeite zeer veel nageslacht kunnen produceren de investering is slechts vijf minuten seks en tadaa mogelijk een nakomeling. Vrouwen investeren bij succesvolle bevruchting direct 9 maand extra voeding lichamelijk ongemak en jaren zorg er na. In andere tijden een realistische kans het te bekopen met hun eigen leven.
Vanuit deze gedachtegang is het logisch dat vrouwen kieskeuriger zijn wanneer ze seks willen. Combineer dit met duizend jaar een door mannen gedomineerde cultuur waarin machtsopvolging via legitieme zonen liep en je krijgt ongein als het maagd het huwelijk in in de cultuur en dat vreemdgaan van vrouwen veel erger is.
Probleem daarvan is dat je er dan vanuit gaat dat we slechts een product zijn van de natuur en achterliggende cultuur. Wat tot op een bepaalde hoogte wel stand zou houden maar de meeste argumenten zijn totaal niet meer relevant door een andere huidige cultuur en voorbehoedsmiddelen en worden dus gereduceerd tot een "gevoel"
Wederom 99%...jij zou voor het CBS moeten gaan werken, echt iets voor jou.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:16 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Staat ook gewoon in 99% van je topics hoor. Zo geheim is het niet.
Dat vreemdgaan van vrouwen veel erger is lijkt me puur nature. Immers een man die vreemdgaat schaadt zijn vrouw evolutionair op geen enkele manier. Andersom loopt een man het risico in andermans nageslacht te investeren.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:13 schreef Kandijfijn het volgende:
Combineer dit met duizend jaar een door mannen gedomineerde cultuur waarin machtsopvolging via legitieme zonen liep en je krijgt ongein als het maagd het huwelijk in in de cultuur en dat vreemdgaan van vrouwen veel erger is.
Maak je maar niet zorgen over mijn werk.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wederom 99%...jij zou voor het CBS moeten gaan werken, echt iets voor jou.
Huh wat? Wat mankeert er aan die theorie? Gewoon een sluitende redenering als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat een even achterlijke theorie is als dat veel bedpartners iemand een slet maakt.
Wilde precies dit zeggen ja.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jaquote:Op woensdag 16 september 2015 14:19 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Maak je maar niet zorgen over mijn werk.
Heb jij al werk?
Jou partnersquote:Op woensdag 16 september 2015 14:21 schreef Koettie het volgende:
[..]
Wilde precies dit zeggen ja.
Dat hele voortplanting gedoe is ook niet meer relevant anno 2015. De pil is voor iedereen binnen handbereik. Ik vind het gewoon zo scheef. Ik ben het er best mee eens dat mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn, andere hormonen en al dat gedoe. Maar dat het zoveel verschil maakt bij zoiets normaals en lekkers als seks.. Heel apart.Blijf me er echt over verbazen.
Maar goed, maak me er verder niet heel druk om. Mijn partners en vrienden hebben dezelfde denkwijze, soort zoekt soort.
Ik zeg ook niet dat ik hem onderschrijf dit is slechts een samenvatting van de argumenten die veelal rond gaan.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat een even achterlijke theorie is als dat veel bedpartners iemand een slet maakt.
Inderdaad, het is veelal gewoon uit onzekerheid, onzeker dat ze niet zo goed zijn als hun voorgangers.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:21 schreef Koettie het volgende:
[..]
Wilde precies dit zeggen ja.
Dat hele voortplanting gedoe is ook niet meer relevant anno 2015. De pil is voor iedereen binnen handbereik. Ik vind het gewoon zo scheef. Ik ben het er best mee eens dat mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn, andere hormonen en al dat gedoe. Maar dat het zoveel verschil maakt bij zoiets normaals en lekkers als seks.. Heel apart.Blijf me er echt over verbazen.
Maar goed, maak me er verder niet heel druk om. Mijn partners en vrienden hebben dezelfde denkwijze, soort zoekt soort.
Neequote:
Sekspartnersquote:Op woensdag 16 september 2015 14:24 schreef Koettie het volgende:
[..]
Moet ik dat nog voor je specificeren? Mijn exen/sekspartners.
Wat is dan het verschil, wat maakt dat het bij vrouwen komt door bv een slechte jeugd en is het niet kwalijk bij de man?quote:Op woensdag 16 september 2015 13:47 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Dus dat kan je niet vergelijken.
Lekker taalneukerig. De mensen waarmee ik seks gehad heb dan.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:26 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Sekspartners____________________________________________
Noem het dan godverdomme ook fuckbuddy![]()
Wat heeft dat uberhaupt met partner te maken
Daar heb ik ook geen moeite mee, als je zelf liever iemand date met weinig of juist veel partners is dat jouw goed recht.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
Nou, ik snap het eventuele afkeuren wel tot op zekere hoogte, al zou ik het zelf niet doen.
Ik zou zelf bv geen maagd willen, ben 35 en ik zou daar wel degelijk vooroordelen bij hebben.
Zo kan ik ook begrijpen dat iemand geen relatie aan durft met iemand die 75 man/vrouw heeft afgewerkt. Daar kun je nl ook allerlei vooroordelen aan ophangen.
Gezien ik m'n vooroordelen heb, verwacht ik niet dat anderen er geen hebben.
Ik heb nooit gezegd dat het niet kwalijk is bij een man.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil, wat maakt dat het bij vrouwen komt door bv een slechte jeugd en is het niet kwalijk bij de man?
Praat je dan nu vanuit zelfreflectie?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:27 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het niet kwalijk is bij een man.
Daar gaat het toch ook niet om? Ik vraag me ook af waarom ze niet gelijk zijn. Een vrouw die met 20 mensen naar bed is geweest is niet hetzelfde als een man die dat heeft gedaan? Waarom eigenlijk niet?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:27 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het niet kwalijk is bij een man.
Omdat ik het niet aantrekkelijk vind? En het kan me totaal niet boeien hoeveel bedpartners mijn vrienden hebben. Ik ben niet homo.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daar gaat het toch ook niet om? Ik vraag me ook af waarom ze niet gelijk zijn. Een vrouw die met 20 mensen naar bed is geweest is niet hetzelfde als een man die dat heeft gedaan? Waarom eigenlijk niet?
dat klopt.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar heb ik ook geen moeite mee, als je zelf liever iemand date met weinig of juist veel partners is dat jou goed recht.
Ik vind alleen het idee van ''mannen die veel seks hebben zijn stoer, vrouwen die veel seks hebben een hoer'' wel zo achterhaalt en kortzichtig.
En vooral als het van een man komt die zelf wel heeft rondgeneukt en dan alleen een bijna maagd wil, zo lekker hypocriet.
Hoezo?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Praat je dan nu vanuit zelfreflectie?
Oeh nee, he bah, homo's....quote:Op woensdag 16 september 2015 14:30 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Omdat ik het niet aantrekkelijk vind? En het kan me totaal niet boeien hoeveel bedpartners mijn vrienden hebben. Ik ben niet homo.
Vanuit evolutionair standpunt gezien wellicht maar zoals ik al zei dat zou impliceren dat wij slechts een product zijn van onze biologische voorgeschiedenis. In de tijd van geboortecontrole is dit niet meer een relevant argument. Het vreemdgaan is voor mannen en vrouwen even kwalijk althans als je met elkaar de niet per se uitgesproken afspraak met elkaar hebt monogaam te zijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:19 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat vreemdgaan van vrouwen veel erger is lijkt me puur nature. Immers een man die vreemdgaat schaadt zijn vrouw evolutionair op geen enkele manier. Andersom loopt een man het risico in andermans nageslacht te investeren.
Dat jij het niet aantrekkelijk vindt is geen antwoord op de vraag. Ik vroeg waarom het anders is als een vrouw met 20 mensen heeft geneukt dan wanneer een man met 20 mensen heeft geneukt. Jouw seksuele voorkeur heeft daar niets mee te maken.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:30 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Omdat ik het niet aantrekkelijk vind? En het kan me totaal niet boeien hoeveel bedpartners mijn vrienden hebben. Ik ben niet homo.
Gewoon, je lijkt nogal verstand te hebben van de beweegredenen van iemand die veel diverse partners heeft gehad, dus misschien persoonlijke ervaring?quote:
Het interesseert mij totaal niet. Dus ik kan je daar geen antwoord op geven.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:33 schreef Mystikvm het volgende:
het niet aantrekkelijk vindt is geen antwoord op de vraag. Ik vroeg waarom het anders is als een vrouw met 20 mensen heeft geneukt dan wanneer een man met 20 mensen heeft geneukt. Jouw seksuele voorkeur heeft daar niets mee te maken.
Wat vind jij van mannen die 20+ sekspartners hebben gehad?quote:
Nee,ik heb in mijn leven nog maar met 1 vrouw seks gehad, en ik hoop dat ik dit zo kan houden.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gewoon, je lijkt nogal verstand te hebben van de beweegredenen van iemand die veel diverse partners heeft gehad, dus misschien persoonlijke ervaring?
Vrij weinig, waarschijnlijk gestudeerd, niet vroeg gaan settelen, lang gewacht tot vaste relatie.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:34 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Het interesseert mij totaal niet. Dus ik kan je daar geen antwoord op geven.
[..]
Wat vind jij van mannen die 20+ sekspartners hebben gehad?
Ah oke, dus dat andere wel meerdere sekspartners hebben gehad moet dan wel komen door onderliggende nare zaken.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:35 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Nee,ik heb in mijn leven nog maar met 1 vrouw seks gehad, en ik hoop dat ik dit zo kan houden.
Dus vrouwen vinden het niet erg dat mannen veel sekspartners hebben gehad.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vrij weinig, waarschijnlijk gestudeerd, niet vroeg gaan settelen, lang gewacht tot vaste relatie.
Dat was het wel zo'n beetje.
Dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:36 schreef snakelady het volgende:
h oke, dus dat andere wel meerdere sekspartners hebben gehad moet dan wel komen door onderliggende nare zaken.
Ik kan niet voor alle andere vrouwen spreken, maar voor mij zou het geen probleem zijn, zeker niet in mijn leeftijdscategorie.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:37 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Dus vrouwen vinden het niet erg dat mannen veel sekspartners hebben gehad.
En over vrouwen met veel sekspartners zijn de meningen verdeelt.
Nah, ik heb ook net zo makkelijk seks of vriendschap met vrouwen die veel seks gehad hebben.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:37 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Dus vrouwen vinden het niet erg dat mannen veel sekspartners hebben gehad.
En over vrouwen met veel sekspartners zijn de meningen verdeelt.
Evolutionair gezien:quote:Op woensdag 16 september 2015 14:23 schreef Mystikvm het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is of die evolutionaire drang van mannen om met vrouwen het bed te delen die nog enigszins exclusief zijn nog echt iets uitmaakt in een maatschappij waar seks allang niet meer draait om voortplanting.
De meeste mannen hoeven echt geen kind van al hun bedpartners. Waarom zou het aantal bedpartners van de vrouw dan meewegen in hun besluit om met ze te neuken?
Jij benoemd 20+ al als veel, iedere week een ander is wel een heel stuk meer dan.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:37 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Er op los neuken meestal wel. En dan heb ik het over elke week een ander.
jij bent ook geen man. Dus jij valt onder de eerste categorie, waarom zou het jou uitmaken of je met een man of vrouw een relatie hebt?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:39 schreef Koettie het volgende:
[..]
Nah, ik heb ook net zo makkelijk seks of vriendschap met vrouwen die veel seks gehad hebben.
Precies, 20 + op 20 +/- jarige leeftijd heb ik het dan over.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij benoemd 20+ al als veel, iedere week een ander is wel een heel stuk meer dan.
20 op een leeftijd van bv 30 is niks, zeker niet als je voorheen nooit een vaste relatie hebt gehad.
Dat zijn er ongeveer 2 per jaar.
Helder. Dat verklaart dan waarom het mij zo weinig kan schelen.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:40 schreef Westerling het volgende:
[..]
Evolutionair gezien:
Ten eerste zal het een man zelden beinvloeden bij het al dan niet neuken van een vrouw, dat kost hem immers praktisch niets (paar calorieen lichaamsbeweging).
Voor een relatie (die evolutionair gezien als doel hebben, kinderen groot te brengen), ligt dat anders. Daar loopt de man het risico jaren te investeren in andermans nageslacht.
En je ziet dat het gedrag van de man in die zin daar nog wat van wegheeft. En dat komt omdat dat besluit gewoon niet rationeel genomen wordt. Net zoals grote tieten en andere vruchtbaarheidskenmerken weinig meerwaarde hebben in een wereld met flesvoeding en dergelijke, toch nog worden gewaardeerd.
Ja, dat bedoelde ik precies. Dat op dit punt cultuur en natuur juist met elkaar in tegenspraak zijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vanuit evolutionair standpunt gezien wellicht maar zoals ik al zei dat zou impliceren dat wij slechts een product zijn van onze biologische voorgeschiedenis. In de tijd van geboortecontrole is dit niet meer een relevant argument. Het vreemdgaan is voor mannen en vrouwen even kwalijk althans als je met elkaar de niet per se uitgesproken afspraak met elkaar hebt monogaam te zijn.
Een vader laten opdraaien voor zijn niet biologische kind zonder zijn medeweten is nog steeds verkeerd maar staat redelijk los van het vraagstuk vreemdgaan.
Thanks. Ik heb nu tweeënhalf jaar met mijn vriend, we wonen samen. Daarvoor had ik een relatie van 4 jaar. Ik denk dat jij gewoon houdt van snel oordelen zonder eerst eens dingen te vragen.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:44 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
jij bent ook geen man. Dus jij valt onder de eerste categorie, waarom zou het jou uitmaken of je met een man of vrouw een relatie hebt?
Tevens ben jij sws niet toe aan een relatie. Dus ik denk dat daar ook een verschil zit.
quote:Op woensdag 16 september 2015 14:46 schreef Koettie het volgende:
[..]
Thanks. Ik heb nu tweeënhalf jaar met mijn vriend, we wonen samen. Daarvoor had ik een relatie van 4 jaar. Ik denk dat jij gewoon houdt van snel oordelen zonder eerst eens dingen te vragen.
Een open relatie dan?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:46 schreef Koettie het volgende:
[..]
Thanks. Ik heb nu tweeënhalf jaar met mijn vriend, we wonen samen. Daarvoor had ik een relatie van 4 jaar. Ik denk dat jij gewoon houdt van snel oordelen zonder eerst eens dingen te vragen.
Waarom zou jou het uitmaken hoeveel bedpartners je vriend heeft gehad als je in een open relatie zit?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:47 schreef Koettie het volgende:
Die van 4 jaar niet, relatie daarvoor ook niet. Huidige wel.
Mij maakt het ook niets uit, ook niet bij vrouwen. Maar ik ken ook vele mannen die het niet veel of niet uitmaakt. Waar zit dat verschil dan in?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:44 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
jij bent ook geen man. Dus jij valt onder de eerste categorie, waarom zou het jou uitmaken of je met een man of vrouw een relatie hebt?
Tevens ben jij sws niet toe aan een relatie. Dus ik denk dat daar ook een verschil zit.
Een drukke vakantie op salou.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:45 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Precies, 20 + op 20 +/- jarige leeftijd heb ik het dan over.
quote:Op woensdag 16 september 2015 14:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Mij maakt het ook niets uit, ook niet bij vrouwen. Maar ik ken ook vele mannen die het niet veel of niet uitmaakt. Waar zit dat verschil dan in?
quote:Op woensdag 16 september 2015 14:49 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Waarom zou jou het uitmaken hoeveel bedpartners je vriend heeft gehad als je in een open relatie zit?
Hoe dat zo?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Helder. Dat verklaart dan waarom het mij zo weinig kan schelen.
Dat zou ook betekenen dat mannen met een sterke kinderwens veel meer waarde hechten aan de relatieve maagdelijkheid van hun partner.
Moet altijd wel lachen om die sulletjes die hun vriendin vrijwillig door een ander laten neuken.quote:
Dat is niet waar. Iemand die graag neukt hoeft toch niet per se kinderen te willen?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:49 schreef Westerling het volgende:
[..]
Hoe dat zo?
Ik denk dat evolutionair gezien de kinderwens van een man gewoon exact gelijk staat aan zijn libido. De relatie tussen hoeveelheid seks en (kans op) kinderen is immers gewoon proportioneel in een wereld zonder voorbehoedsmiddelen.
Wees eerlijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een drukke vakantie op salou.
Nee, ik heb daar echt gewoon geen mening over, ligt geheel aan de persoon, kom ik iemand tegen die ik heel leuk vind, we klikken op alle fronten dan kan het mij niet boeien of die persoon nu 1 of 50 partners heeft gehad.
Gaat het over vriendschap dan heb ik er al helemaal geen mening over, dat boeit mij gewoon niet, ik weet van geen een van mijn vriendinnen/vrienden hoeveel bedpartners ze hebben gehad, dat is een non-issue.
En niet om die ''sulletjes'' die hun vriend andere laat neuken?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:50 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Moet altijd wel lachen om die sulletjes die hun vriendin vrijwillig door een ander laten neuken.
Ze zijn beiden wel lachwekkend.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
En niet om die ''sulletjes'' die hun vriend andere laat neuken?
Ik vroeg vooral waar het verschil bij mannen dan in zit. Waarom is dit grofweg genomen 50/50? Waarom heeft de ene man al problemen bij een handjevol partners en de ander geen probleem met 20+ partners?quote:
Neequote:Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
En niet om die ''sulletjes'' die hun vriend andere laat neuken?
Evolutionair gezien hequote:Op woensdag 16 september 2015 14:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Iemand die graag neukt hoeft toch niet per se kinderen te willen?
Dat zeg ik, boeit me niet. Ook niet toen ik gesloten relaties had.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:49 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Waarom zou jou het uitmaken hoeveel bedpartners je vriend heeft gehad als je in een open relatie zit?
quote:Op woensdag 16 september 2015 14:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vroeg vooral waar het verschil bij mannen dan in zit. Waarom is dit grofweg genomen 50/50? Waarom heeft de ene man al problemen bij een handjevol partners en de ander geen probleem met 20+ partners?
Dit dus. En dan moet je natuurlijk wel een serieuze relatie willen.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:51 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Wees eerlijk.
Heb je liever een man die 35 is en alleen maar lange relaties of iemand met veel bed partners en niets serieus? Waarom zou hij nu wel een serieuze relatie willen?
Ik ben eerlijk, jij weet niet hoeveel partners mijn man heeft gehad voor mij, om eerlijk te zijn weet ik het ook niet exact, ik geloof ongeveer gelijk aan mij, maar ik weet het niet zeker.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:51 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Wees eerlijk.
Heb je liever een man die 35 is en alleen maar lange relaties of iemand met veel bed partners en niets serieus? Waarom zou hij nu wel een serieuze relatie willen?
Ja, maar dat was dus precies mijn vraag. In hoeverre spelen die evolutionaire redenen nu nog echt een rol?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:53 schreef Westerling het volgende:
[..]
Evolutionair gezien he. Evolutionair gezien wil iedereen kinderen, dat is het hoofddoel van het leven. En de reden dat seks zo lekker is.
Hoe weet je dat je dezelfde relatie zou hebben gehad?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk, jij weet niet hoeveel partners mijn man heeft gehad voor mij, om eerlijk te zijn weet ik het ook niet exact, ik geloof ongeveer gelijk aan mij, maar ik weet het niet zeker.
Stel voor hij had er veel meer gehad dan hadden wij nu nog steeds dezelfde relatie gehad.
En er zijn er genoeg die eerst de beest willen uithangen eer ze gaan settelen.
Slechts onbewust.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, maar dat was dus precies mijn vraag. In hoeverre spelen die evolutionaire redenen nu nog echt een rol?
Tja, dat is een groot vraagstuk. Nature/nurture enzo. Ik denk zelf dat het nog een vrij grote rol speelt. Juist rondom liefde, relaties en seks gaat zoveel op gevoel, en gevoel is niet rationeel maar hardcoded oerinstinct.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, maar dat was dus precies mijn vraag. In hoeverre spelen die evolutionaire redenen nu nog echt een rol?
Ik snap nog steeds niet wat er lachwekkend is aan seks.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ze zijn beiden wel lachwekkend.
Dit zegt werkelijk niets over dat verschil.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:53 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
[..]
Dit dus. En dan moet je natuurlijk wel een serieuze relatie willen.
Omdat we altijd bevooroordeeld zijn over mensen die niet aan ons eigen normenkader voldoen. Die lach je uit, want die vind je raar.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:00 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat er lachwekkend is aan seks.
Spelen die echt wel een rol? Of proberen we gewoon verklaringen te geven voor zeer divers gedrag en komen we in de knoop als we die allemaal naast elkaar leggen?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Gaat meer om hoe ze zichzelf serieus nemen. Niet om de seks.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:00 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat er lachwekkend is aan seks.
Dat denk ik dus ook. Zoveel mensen die volkomen tegen hun evolutionaire drang in handelen. Mensen die wel volgens de evolutionaire norm handelen kun je net zo goed sociaal wenselijk gedrag toeschrijven.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Spelen die echt wel een rol? Of proberen we gewoon verklaringen te geven voor zeer divers gedrag en komen we in de knoop als we die allemaal naast elkaar leggen?
Met ze bedoel je mij? Serieus nemen hoe? Het is lastig discussiëren/begrijpen als je steeds met Oneliners komt. Ik probeer het oprecht te begrijpen en vind het interessant maar zo schiet dat niet op.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:02 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Gaat meer om hoe ze zichzelf serieus nemen. Niet om de seks.
Oh, maar dat ontken ik ook niet. Ik ben zelf alleen iemand die niet gauw met iemand naar bed zou gaan als ik niet zeker weet of er een toekomst inzit. Daarom zoek ik dat toch ook wel een beetje in een eventuele partner om eerder genoemde redenen. Voor iedereen anders gelukkig, want alle levensstijlen zijn prima op dat vlakquote:Op woensdag 16 september 2015 13:43 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Iemand kan best enkele serieuze relaties hebben gehad en in de interbellums enorm genoten hebben van het beschikbare aanbod.
Dit kan ik dan wel weer goed begrijpen. Je zoekt gewoon iemand met wie je zoveel mogelijk op 1 lijn ligt.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh, maar dat ontken ik ook niet. Ik ben zelf alleen iemand die niet gauw met iemand naar bed zou gaan als ik niet zeker weet of er een toekomst inzit. Daarom zoek ik dat toch ook wel een beetje in een eventuele partner om eerder genoemde redenen. Voor iedereen anders gelukkig, want alle levensstijlen zijn prima op dat vlak
Natuurlijk spelen die een rol. Denk jij dat er in deze niets hardcoded in t instinct van de mens zit?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Spelen die echt wel een rol? Of proberen we gewoon verklaringen te geven voor zeer divers gedrag en komen we in de knoop als we die allemaal naast elkaar leggen?
In de kwestie waar we het hier over hebben, heb ik echter het idee dat t eerder sociaal wenselijk is tegen de evolutionaire norm (die ik net beschreef) te handelen. Volgens mij is die visie/dat gedrag controversieler dan omgekeerd.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Zoveel mensen die volkomen tegen hun evolutionaire drang in handelen. Mensen die wel volgens de evolutionaire norm handelen kun je net zo goed sociaal wenselijk gedrag toeschrijven.
Wat is het verschil dan?quote:
Waarom zou het anders zijn geweest?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:55 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat je dezelfde relatie zou hebben gehad?
Ik ben dus weer anders daarin, in al mijn vaste relatie heb ik al heel snel seks gehad met die personen, gek genoeg zijn ze wel allemaal op een vaste relatie uitgelopen, terwijl dat in eerste instantie niet perse de bedoeling is geweest.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh, maar dat ontken ik ook niet. Ik ben zelf alleen iemand die niet gauw met iemand naar bed zou gaan als ik niet zeker weet of er een toekomst inzit. Daarom zoek ik dat toch ook wel een beetje in een eventuele partner om eerder genoemde redenen. Voor iedereen anders gelukkig, want alle levensstijlen zijn prima op dat vlak
Als het hardcoded is, waarom is er dan zoveel diversiteit? Waarom is er dan zoveel verschil per cultuur en per persoon door de geschiedenis heen?quote:Op woensdag 16 september 2015 15:19 schreef Westerling het volgende:
[..]
Natuurlijk spelen die een rol. Denk jij dat er in deze niets hardcoded in t instinct van de mens zit?
Het is letterlijk en figuurlijk holenmensdenken.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:21 schreef Westerling het volgende:
[..]
Huh wat? Wat mankeert er aan die theorie? Gewoon een sluitende redenering als je het mij vraagt.
En ook dat is helemaal begrijpelijk en primaquote:Op woensdag 16 september 2015 15:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben dus weer anders daarin, in al mijn vaste relatie heb ik al heel snel seks gehad met die personen, gek genoeg zijn ze wel allemaal op een vaste relatie uitgelopen, terwijl dat in eerste instantie niet perse de bedoeling is geweest.
Ik ben dus meer het type van, we zien wel hoe het loopt.
Inderdaad, zoveel mensen zoveel wensen, boeiend, zolang je er zelf gelukkig van wordt is het prima.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ook dat is helemaal begrijpelijk en prima
Soort bonobo samenleving waarin alles en iedereen seks met elkaar heeftquote:Op woensdag 16 september 2015 15:43 schreef snakelady het volgende:
Ik denk dat mensen nog te veel vast hangen aan het ''natuur'' gedeelte, mensen zijn veelzijdige wezens die snel te beïnvloeden zijn en zich ook snel aanpassen.
Wat vroeger natuurlijk was hoeft nu niet meer natuurlijk te zijn omdat de omstandigheden zijn veranderd.
Er zijn ook wetenschappers die hebben aangetoond dat het heel lang geleden heel natuurlijk was voor vrouwen om seks te hebben met meerdere mannen uit hun groep om er zo zeker van te zijn dat alle mannen alle kinderen zouden beschermen, er was immers altijd een kans dat het jouw kind zou zijn.
Maar zou deze info invloed moeten hebben op je leven? Ik hoop toch van niet.
Inderdaad.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Soort bonobo samenleving waarin alles en iedereen seks met elkaar heeft
Dat, en meer diversiteit, en sterker nageslacht.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:43 schreef snakelady het volgende:
Er zijn ook wetenschappers die hebben aangetoond dat het heel lang geleden heel natuurlijk was voor vrouwen om seks te hebben met meerdere mannen uit hun groep om er zo zeker van te zijn dat alle mannen alle kinderen zouden beschermen, er was immers altijd een kans dat het jouw kind zou zijn.
Dan moet je wel naar Denemarken verhuizen.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zullen we een bonobogemeenschap beginnen?
Nou ja, alles wijst erop dat er ook koppel vorming was, maar nog erg lang zouden er vruchtbaarheid feesten zijn waarbij er 'vrije' seks was. In het pre christelijke tijdperk hier(om en nabij) waren er bv de kinderen van Wodan, kinderen die verwekt waren tijdens die vruchtbaarheids feesten. De mei viering heeft ook nog lang gediend als moment om 'vrije' seks te hebben. Zelfs vandaag de dag bestaat er nog de uitdrukking hooray it's the first of may, outdoor lovemaking starts today.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Soort bonobo samenleving waarin alles en iedereen seks met elkaar heeft
Ook dat nog inderdaad.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat, en meer diversiteit, en sterker nageslacht.
Mijn vader heeft daar al een huisjequote:Op woensdag 16 september 2015 16:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan moet je wel naar Denemarken verhuizen.
Hahaha, het heeft zo moeten zijn!quote:Op woensdag 16 september 2015 16:04 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mijn vader heeft daar al een huisje, prachtig land
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
quote:Op woensdag 16 september 2015 16:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hahaha, het heeft zo moeten zijn!20 ten Noorden van Holstebro vlakbij het Fjord zoveel wind dat zelfs de bomen niet recht meer groeienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah, dat is zo'n 140km van mij vandaan, ik woon vlakbij Kolding.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
20 ten Noorden van Holstebro vlakbij het Fjord zoveel wind dat zelfs de bomen niet recht meer groeien![]()
Geweldig argument. Holenmensdenken. Ik beschrijf inderdaad de situatie in die tijd, en wat implicaties voor het instinct van de mens. Dat vond jij niet kloppen, maar een argument is ver te zoeken.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is letterlijk en figuurlijk holenmensdenken.
Bovendien spreekt het niet eens van de moord en doodslag die een vrouw en haar kinderen moesten vrezen in die tijd.
Het is kortzichtig en zeer outdated denken.
Hardcoded zegt niet dat het bij iedereen hetzelfde moet zijn, alleen dat het na geboorte niet meer te beinvloeden is. Dus dat zegt op zich niets.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Als het hardcoded is, waarom is er dan zoveel diversiteit? Waarom is er dan zoveel verschil per cultuur en per persoon door de geschiedenis heen?
Hoe verklaar je die andere manieren van denken, die andere sociale opbouw op dit gebied en conflicteren die verschillende verklaringen niet met elkaar?
Dank je. Als je de vanzelfsprekendheid van mijn stelling niet kan inzien en extra argumenten nodig hebt, dan zullen ook die argumenten niet helpen bij je begrip van de situatie. Het illustreert het holenmensdenken des te meer.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:21 schreef Westerling het volgende:
[..]
Geweldig argument. Holenmensdenken. Ik beschrijf inderdaad de situatie in die tijd, en wat implicaties voor het instinct van de mens. Dat vond jij niet kloppen, maar een argument is ver te zoeken.
Dat speelde een grote rol in het sociale milieu toen. Bij jaloezie zal je nu niet zo snel met een knuppel de hersenen ingeslagen worden.quote:Wat heeft moord en doodslag er precies mee te maken?
Heb jij wetenschap nodig om te bepalen of je nog in een grot leeft?quote:Outdated? Heeft de wetenschap dit gefalsificieerd ofzo?
Mijn begrip van de situatie is prima. Dat van jou lijkt iets cruciaals te missen. Even voor de duidelijkheid, voor het geval het je ontgaan is:quote:Op woensdag 16 september 2015 17:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Dank je. Als je de vanzelfsprekendheid van mijn stelling niet kan inzien en extra argumenten nodig hebt, dan zullen ook die argumenten niet helpen bij je begrip van de situatie. Het illustreert het holenmensdenken des te meer.
Ja, en hoe speelt dat een rol? Zou je wellicht inhoudelijk willen worden?quote:[..]
Dat speelde een grote rol in het sociale milieu toen. Bij jaloezie zal je nu niet zo snel met een knuppel de hersenen ingeslagen worden.
Nee, jij zegt dat mijn denkbeeld over de oorsprong van menselijk gedrag outdated is. Dat suggereert dat de discussie reeds gevoerd en beslecht is door anderen. Daarbij dacht ik aan de wetenschap. Ik begin nu toch echt benieuwd te worden wat jouw superieure ideeen over dit onderwerp zijn.quote:[..]
Heb jij wetenschap nodig om te bepalen of je nog in een grot leeft?
Want je hebt geen zelfrespect wanneer je kiest voor voor veel seks? En zelfbeheersing? Ik heb een uitstekende zelfbeheersing alleen ik kies er voor dat niet hier toe te passen.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:59 schreef Klassiekliberaal het volgende:
Ik vind het erg belangrijk dat mijn partner een bescheiden seksleven heeft. Simpelweg omdat dit in mijn ogen duidt op zelfbeheersing en zelfrespect.
Dan heb je geen zelfrespect in mijn optiek.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Want je hebt geen zelfrespect wanneer je kiest voor voor veel seks? En zelfbeheersing? Ik heb een uitstekende zelfbeheersing alleen ik kies er voor dat niet hier toe te passen.
Waar is dat op gebaseerd? Jezelf iets prettigs ontzeggen maakt je een beter mens? Elke dag uitsluitend benodigd voedsel i.p.v lekker eten geeft je ook zelfrespect?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:43 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Dan heb je geen zelfrespect in mijn optiek.
Nee, lekker/goed kunnen eten kan duiden op succes/ "rijkdom".quote:Op woensdag 16 september 2015 18:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waar is dat op gebaseerd? Jezelf iets prettigs ontzeggen maakt je een beter mens? Elke dag uitsluitend benodigd voedsel i.p.v lekker eten geeft je ook zelfrespect?
Mag mij mag alles maar ik ben benieuwd naar je onderliggende motivatie. Als je ook nog kan vertellen waarom je het vindt.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:53 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Nee, lekker/goed kunnen eten kan duiden op succes/ "rijkdom".
Maar ik vind het gewoon positief als iemand bescheiden is omgegaan met zijn seksleven, dat mag toch?
Ik heb je de onderliggende motivatie al duidelijk gemaakt. Persoonlijk van ben ik van mening dat een bescheiden seksleven duidt op zelfbeheersing en zelfrespect. Maar het is niet alsof dit voor mij een hoge prioriteit heeft. Als ik stapelgek op iemand ben, dan zal ik diegene naar alle waarschijnlijkheid niet aan de kant schuiven als ik erachter kom dat ze in een bepaalde periode seksueel gezien erg vrij was.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:54 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mag mij mag alles maar ik ben benieuwd naar je onderliggende motivatie. Als je ook nog kan vertellen waarom je het vindt.
"Het is gewoon zo'n slap antwoord"
Maar hoe trek je de logische conclusie dat iemand geen zelfbeheersing heeft? Dat gaat tegen elke logica in.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:57 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Ik heb je de onderliggende motivatie al duidelijk gemaakt. Persoonlijk van ben ik van mening dat een bescheiden seksleven duidt op zelfbeheersing en zelfrespect. Maar het is niet alsof dit voor mij een hoge prioriteit heeft. Als ik stapelgek op iemand ben, dan zal ik diegene naar alle waarschijnlijkheid niet aan de kant schuiven als ik erachter kom dat ze in een bepaalde periode seksueel gezien erg vrij was.
Ik heb een ideaalplaatje, maar vind het echt niet erg als het daar wat van kan afwijken hoor.
Duid in mijn ogen op =/= is per definitie zo.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Maar hoe trek je de logische conclusie dat iemand geen zelfbeheersing heeft? Dat gaat tegen elke logica in.
Wanneer ik zeg ik wil X niet doen en doe X toch dan heb ik geen zelfbeheersing. Maar wanneer ik X leuk vind en ik X doe zegt dat niks nadaa over mijn zelfbeheersing.
Dus hoe trek je deze logische conclusie? Dat kan niet tenzij je je onderbuik laat meespreken.
Dan ontken je gewoon logica of je begrijpt het nietquote:Op woensdag 16 september 2015 19:15 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Duid in mijn ogen op =/= is per definitie zo.
Nee, ik laat je slechts zien dat het taaltechnisch niet hetzelfde is.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dan ontken je gewoon logica of je begrijpt het niet
Lekker duidelijk nergens op ingaan okquote:Op woensdag 16 september 2015 19:17 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Nee, ik laat je slechts zien dat het taaltechnisch niet hetzelfde is.
Ik weet gewoon niet wat je wil horen. Het is niet mijn bedoeling op zaken opzettelijk te negeren, heb volgens mij antwoord gegeven op al je vragen.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Lekker duidelijk nergens op ingaan ok
Als X van te voren weet dat je het hele alfabet hebt gedaan, zou ze kunnen denken dat jequote:Op woensdag 16 september 2015 19:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Maar hoe trek je de logische conclusie dat iemand geen zelfbeheersing heeft? Dat gaat tegen elke logica in.
Wanneer ik zeg ik wil X niet doen en doe X toch dan heb ik geen zelfbeheersing. Maar wanneer ik X leuk vind en ik X doe zegt dat niks nadaa over mijn zelfbeheersing.
Dus hoe trek je deze logische conclusie? Dat kan niet tenzij je je onderbuik laat meespreken.
Maar dat is toch krom? Ik zit in een vaste relatie, daarvoor ook vaste relatie gehad. Eigenlijk ben ik sinds mijn 17de maar 3 maanden vrijgezel geweest.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:53 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Nee, lekker/goed kunnen eten kan duiden op succes/ "rijkdom".
Maar ik vind het gewoon positief als iemand bescheiden is omgegaan met zijn seksleven, dat mag toch?
Correct, al zou ik het woord "slet" niet in mijn mond nemen in dit geval .quote:Op woensdag 16 september 2015 22:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat is toch krom? Ik zit in een vaste relatie, daarvoor ook vasten relatie gehad. Eigenlijk ben ik sinds mijn 17de maar 3 maanden vrijgezel geweest.Ik ben nu 34 overigens.
Maar ik heb gemiddeld laten we zeggen al die tijd 4x in de week seks gehad, dat betekend dus dat ik ongeveer grof geschat 3500 keer seks heb gehad in mijn leven.
Er zijn ook meiden die nog niet toe zijn aan een vaste relatie, die concentreren zich op studie, werk, zichzelf...wat dan ook.
Dus stel voor zo'n meisje is 25, ze is vanaf haar 17de seksueel actief en heeft 2 one night stands per jaar dus 2x seks in het jaar (ik zou gillend gek worden) , dan heeft ze dus 16 verschillende partners gehad.
Ik ben met mijn 3500 keer seks geen slet omdat het verdeeld is over 5 partners, maar dat meisje dat maar 16 keer seks heeft gehad in haar leven is een slet, heeft geen normen en waarden, heeft geen eigenwaarde en zelfrespect?
Zie je zelf niet in hoe krom dat is?
Maar waarom? Ik begrijp die logica dus echt niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:07 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Correct, al zou ik het woord "slet" niet in mijn mond nemen in dit geval .
Jij hebt relaties gehad, kwam liefde bij kijken (althans, dat neem ik aan?)quote:Op woensdag 16 september 2015 22:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar waarom? Ik begrijp die logica dus echt niet.
Ah oke, maar besef je ook dat niet iedereen daar zo over denkt? Dat vele seks en liefde gewoon gescheiden kunnen zien?quote:Op woensdag 16 september 2015 22:12 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Jij hebt relaties gehad, kwam liefde bij kijken (althans, dat neem ik aan?)
Zaken als one-nightstand, fuckbuddy,s heeft niets met liefde te maken. Ik ben van mening dat seks onlosmakend verbonden moet zijn met liefde.
Ok.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:41 schreef Westerling het volgende:
[..]
Mijn begrip van de situatie is prima. Dat van jou lijkt iets cruciaals te missen. Even voor de duidelijkheid, voor het geval het je ontgaan is:
Ik beschouw hier slechts de situatie zoals ie destijds was en wat dan evolutionair logisch gedrag was. Ik zeg geenszins dat dat de huidige situatie is. Dat is interessant, want dat kan nog steeds invloed op hebben het gedrag van mensen, ondanks dat het evolutionaire nut reeds lang verdwenen is door veranderde (maatschappelijke) omstandigheden.
[..]
Ja, en hoe speelt dat een rol? Zou je wellicht inhoudelijk willen worden?
[..]
Nee, jij zegt dat mijn denkbeeld over de oorsprong van menselijk gedrag outdated is. Dat suggereert dat de discussie reeds gevoerd en beslecht is door anderen. Daarbij dacht ik aan de wetenschap. Ik begin nu toch echt benieuwd te worden wat jouw superieure ideeen over dit onderwerp zijn.
1: Uiteraard, waarom zou dat niet beseffen?quote:Op woensdag 16 september 2015 22:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ah oke, maar besef je ook dat niet iedereen daar zo over denkt? Dat vele seks en liefde gewoon gescheiden kunnen zien?
Dus dan heeft het nog steeds niks met zelfrespect, eigenwaarde en zelfbeheersing te maken.
Als blijkt dat mijn vriendin meer dan 5 sexpartners heeft gehad kan ze vertrekkenquote:Op woensdag 16 september 2015 22:17 schreef eenzame_kat het volgende:
Vraagje, wat is voor jullie veel en wat is weinig?
Ik zou het zelf echt niet chill vinden om een jongen te treffen die superveel bedpartners heeft gehad. Hoe oppervlakkig het ook klinkt, ik hou daar gewoon niet van. Het voelt niet goed. Als iemand een normaal aantal heeft gehad, gelinkt aan bv een relatie, oké. Daarnaast ontdek je denk ik sowieso je nieuwe vriend of vriendin altijd wel, maagd of niet.
Had het er laatst nog met een vriendin over, grappig. Vind het echt niet normaal dat het in onze jaren blijkbaar normaal is om zomaar met iedereen het bed te delen. Sex is geminimaliseerd naar een ding wat je zomaar of gewoon wel even doet. Als iemand zo'n beeld erbij heeft, en dat heeft iemand met veel bedpartners vaak, dan haak ik al af, want zo ben ik zelf totaal niet. Ik zie het echt als iets 'speciaals', je deelt je lichaam niet met iedereen, en als mijn toekomstige partner dat dan niet doet, dan haak ik af.
Geldt misschien voor de 6+ vrouwen. Maar dan nog, als je slecht reageert dan moet al een stuk minder je.quote:Op woensdag 16 september 2015 07:20 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Alle vrouwen kunnen zoveel seks hebben als ze willen, en ook elke vrouw ja.
Dus dat zegt niets over het bovengemiddeld sociaal en ondernemend zijn maar meer dat je een slechte jeugd hebt gehad en dit probeert weg te neuken. Of natuurlijk een ander probleem.
Gevoelsmatig voor veel mensen wel zo, verklaart door de evolutiebiologie. Bedoel... Als het geen verklaring had genoten vanuit de genen, dan had de man waarschijnlijk net zo hard een slet geweest als de vrouw. Of zie jij misschien een verklaring vanuit de nurture kant?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:17 schreef Gray het volgende:
Daarom hebben de meeste vrijgezellen ook gewoon fuckbuddy's meestal gestart vanuit een one-night stand.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat is toch krom? Ik zit in een vaste relatie, daarvoor ook vaste relatie gehad. Eigenlijk ben ik sinds mijn 17de maar 3 maanden vrijgezel geweest.Ik ben nu 34 overigens.
Maar ik heb gemiddeld laten we zeggen al die tijd 4x in de week seks gehad, dat betekend dus dat ik ongeveer grof geschat 3500 keer seks heb gehad in mijn leven.
Er zijn ook meiden die nog niet toe zijn aan een vaste relatie, die concentreren zich op studie, werk, zichzelf...wat dan ook.
Dus stel voor zo'n meisje is 25, ze is vanaf haar 17de seksueel actief en heeft 2 one night stands per jaar dus 2x seks in het jaar (ik zou gillend gek worden) , dan heeft ze dus 16 verschillende partners gehad.
Ik ben met mijn 3500 keer seks geen slet omdat het verdeeld is over 5 partners, maar dat meisje dat maar 16 keer seks heeft gehad in haar leven is een slet, heeft geen normen en waarden, heeft geen eigenwaarde en zelfrespect?
Zie je zelf niet in hoe krom dat is?
Ook als ze op alle vijf stapelverliefd was ?quote:Op woensdag 16 september 2015 22:49 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Als blijkt dat mijn vriendin meer dan 5 sexpartners heeft gehad kan ze vertrekken
Bij mij heeft dat er niets mee te maken. Seksuele vrijheid staat immers behoorlijk los van betrouwbaarheid.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:43 schreef ludovico het volgende:
Ik denk dat de man gewoon bang is dat de vrouw niet betrouwbaar is en de vrouw denkt dat de man er geen kut van bakt als die weinig bedpartners heeft gehad.
Maaaaarrr ze is wel makkelijker te regelen, immers, ze heeft vaker haar benen open gehad voor andere mannen.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:43 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Bij mij heeft dat er niets mee te maken. Seksuele vrijheid staat immers behoorlijk los van betrouwbaarheid.
Dat lijkt mij een ongefundeerde bewering.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maaaaarrr ze is wel makkelijker te regelen, immers, ze heeft vaker haar benen open gehad voor andere mannen.
Who knows, just saying some thoughts. Ik beoordeel ook niemand specifiek met zulke vooroordelen.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:47 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een ongefundeerde bewering.
Ik probeer dat ook zo min mogelijk te doen. Gevoelsmatig heb ik gewoon liever niet iemand die veel verschillende bedpartners heeft gehad, maar ik zal niet beweren dat iemand die seksueel erg vrij is niet betrouwbaar kan zijn.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Who knows, just saying some thoughts. Ik beoordeel ook niemand specifiek met zulke vooroordelen.
Als een dame wekelijks iemand neukt zal ik mezelf wel iets minder speciaal vinden dan wanneer ze 1x per jaar een nieuwe jongen het bed in neemt. Terughoudend het bed in praten is toch meer een prestatie dan makkelijk het bed in jagen. En makkelijk tjah.. Ach, we snappen de redenatie.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:49 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Ik probeer dat ook zo min mogelijk te doen. Gevoelsmatig heb ik gewoon liever niet iemand die veel verschillende bedpartners heeft gehad, maar ik zal niet beweren dat iemand die seksueel erg vrij is niet betrouwbaar kan zijn.
Het is allemaal niet zo zwart/wit.
Ben jij een man?quote:Op donderdag 17 september 2015 00:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als een dame wekelijks iemand neukt zal ik mezelf wel iets minder speciaal vinden dan wanneer ze 1x per jaar een nieuwe jongen het bed in neemt. Terughoudend het bed in praten is toch meer een prestatie dan makkelijk het bed in jagen. En makkelijk tjah.. Ach, we snappen de redenatie.
Doe mij maar lekker veel vrouwen die lief en knuffelig zijn en mij alle hoeken van de kamer willen laten zien.
Je zou het bijna zeggen met zo een schrijfstijl.quote:
Ah, homo.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zou het bijna zeggen met zo een schrijfstijl.
Faggquote:
dat geldt dan toch ook voor vrouwenquote:Op donderdag 17 september 2015 00:53 schreef ludovico het volgende:
Als een dame wekelijks iemand neukt zal ik mezelf wel iets minder speciaal vinden
Goed zaad, tjah, vrouwen die een partner zoeken die ook een beetje op het kind kan letten moeten niks met dat type nee. Vrouwen die vreemdgaan misschien wel.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:08 schreef FANN het volgende:
[..]
dat geldt dan toch ook voor vrouwenik zou ook niet zo'n type moeten ...
Ik heb niet eens kinderen, nooit gewild ook, maar daarom hoef ik nog niet zo'n ventquote:Op donderdag 17 september 2015 01:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goed zaad, tjah, vrouwen die een partner zoeken die ook een beetje op het kind kan letten moeten niks met dat type nee. Vrouwen die vreemdgaan misschien wel.
Tjah tjah, ik doe ook maar woogie woogie, wat zou er evolutionair een handige keuze zijn voor de mens zonder moraal.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik heb niet eens kinderen, nooit gewild ook, maar daarom hoef ik nog niet zo'n vent
geen kinderen nemen...quote:Op donderdag 17 september 2015 01:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah tjah, ik doe ook maar woogie woogie, wat zou er evolutionair een handige keuze zijn voor de mens zonder moraal.
Heb jij geen moraal? Volgens mij ben jij super tof.quote:
Geen moraal, omdat ik geen kinderen heb?quote:Op donderdag 17 september 2015 01:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb jij geen moraal? Volgens mij ben jij super tof.
Ik snap het niet meer.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:29 schreef FANN het volgende:
[..]
Geen moraal, omdat ik geen kinderen heb?![]()
Nah... nee, dat is niet de reden dat ik geen kinderen heb
Daarom ook stiekem doen.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:34 schreef FANN het volgende:
Je weet niet eens zeker wie Papa is dan
Als vriendin/vrouw gewoon met de schaar aan het werk gaan als die slaapt.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Als Papa ieder week een ander neukt wordt het wel een zooitje toch?
Of Mamma...
ah... dan heb je geen moraal, dat bedoel ik!quote:Op donderdag 17 september 2015 01:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarom ook stiekem doen.
En als de ander erachter komt de ander dumpen. De slet.
quote:Op donderdag 17 september 2015 01:36 schreef FANN het volgende:
[..]
ah... dan heb je geen moraal, dat bedoel ik!
en wat moet Papa doen als Mama geen moraal heeft?quote:Op donderdag 17 september 2015 01:36 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Als vriendin/vrouw gewoon met de schaar aan het werk gaan als die slaapt.
Goh, zou kut zijn, ligt aan de leeftijd van et kind.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:37 schreef FANN het volgende:
[..]
en wat moet Papa doen als Mama geen moraal heeft?
Jawel.quote:
Ook, hij moet alleen wat dingen opzij schuiven.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:37 schreef FANN het volgende:
[..]
en wat moet Papa doen als Mama geen moraal heeft?
Maareh vantlaatsteuur, wat ben je laat wakker?quote:
Wat praat jij toch veel onzin.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goed zaad, tjah, vrouwen die een partner zoeken die ook een beetje op het kind kan letten moeten niks met dat type nee. Vrouwen die vreemdgaan misschien wel.
quote:Op donderdag 17 september 2015 01:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maareh vantlaatsteuur, wat ben je laat wakker?
Holenmensdenken noemt hij dit, geeft ie niks omquote:Op donderdag 17 september 2015 00:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gevoelsmatig voor veel mensen wel zo, verklaart door de evolutiebiologie. Bedoel... Als het geen verklaring had genoten vanuit de genen, dan had de man waarschijnlijk net zo hard een slet geweest als de vrouw. Of zie jij misschien een verklaring vanuit de nurture kant?
quote:
Dat klopt. Maar vrouwen die opgroeien in een harde/geweldadige omgeving vallen doorgaans ook niet op softe mannen.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:42 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Ik beredeneer zonder blad voor de mond wat evolutionair gezien handig zou zijn.
Onderzoek wijst keer op keer uit dat vrouwen tijdens de vruchtbare periode op minder zorgzame mannen vallen (die wss wat meer zaad spreiden kort door de bocht) en buiten die zorgzame man prefereren.
Gaat nergens over iig.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:41 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat ze dronken is.
Ik denk het ook.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:46 schreef ludovico het volgende:
Volgens de pick up artists zijn vrouwen met een partner makkelijker te regelen voor een ons dan vrouwen zonder partner.
Hij.quote:Op donderdag 17 september 2015 01:41 schreef Klassiekliberaal het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat ze dronken is.
lolwut?quote:Op donderdag 17 september 2015 00:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geldt misschien voor de 6+ vrouwen. Maar dan nog, als je slecht reageert dan moet al een stuk minder je.
Met ze bedoel je mij? Serieus nemen hoe? Het is lastig discussiëren/begrijpen als je steeds met Oneliners komt. Ik probeer het oprecht te begrijpen en vind het interessant maar zo schiet dat niet op.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:02 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Gaat meer om hoe ze zichzelf serieus nemen. Niet om de seks.
Is het wel verklaart door evolutiebiologie, of is het vooral fijn dat te denken voor die ene kant?quote:Op donderdag 17 september 2015 00:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gevoelsmatig voor veel mensen wel zo, verklaart door de evolutiebiologie. Bedoel... Als het geen verklaring had genoten vanuit de genen, dan had de man waarschijnlijk net zo hard een slet geweest als de vrouw. Of zie jij misschien een verklaring vanuit de nurture kant?
Tekenend voor de decadente maatschappij die wij nu zijn.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:22 schreef harinky het volgende:
Ik denk dat we met z'n alleen een sexuele revolutie aan het doormaken zijn. Onlangs hoorde ik van een vriendin die als psycholoog op middelbare scholen werkt hoe de gemiddelde scholier denkt over sex en sex onder invloed. Bijna 68% van de jongens is ontmaagd op zijn 16e. Bij de meisjes is dat 38%. In 1990 lag dat nog op 38% bij de jongens en 5% bij de meisjes. Alcohol en drugs hebben een enorme invloed op de mate van sexuele expressie bij meisjes en jongens. Oppassen dus!!!
Leuk moraliserend en toepasselijk deuntje:
Het is moeilijk discussieren met mensen met zwak verstand en gebrekkig begrijpend lezen. Daar verdoe ik m'n tijd niet mee.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:16 schreef Westerling het volgende:
[..]
Oh nu is t wel ok. Hoop gezever van jou kant en daarna is exact hetzelfde wel ok. Groetjes.
quote:Op donderdag 17 september 2015 00:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 september 2015 11:05 schreef erodome het volgende:
Is het wel verklaart door evolutiebiologie, of is het vooral fijn dat te denken voor die ene kant?
Precies waarom ik mijn eerste post maakte in dit topic, als ondersteuning van hetgeen ik quotte.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:05 schreef erodome het volgende:
En ook nu zie je dat als je mensen vrij laat om te kiezen dat er verschillende keuze's worden gemaakt, dat maakt dat je dit niet zomaar even onder biologie kan gooien.
Dat, of de hele maatschappij is in verval, waaronder opvoeding van kinderen en ouderlijk toezicht.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:22 schreef harinky het volgende:
Ik denk dat we met z'n alleen een sexuele revolutie aan het doormaken zijn. Onlangs hoorde ik van een vriendin die als psycholoog op middelbare scholen werkt hoe de gemiddelde scholier denkt over sex en sex onder invloed. Bijna 68% van de jongens is ontmaagd op zijn 16e. Bij de meisjes is dat 38%. In 1990 lag dat nog op 38% bij de jongens en 5% bij de meisjes. Alcohol en drugs hebben een enorme invloed op de mate van sexuele expressie bij meisjes en jongens. Oppassen dus!!!
Jouw seksuele moraal is ook wel heel vrij te noemen he...quote:Op donderdag 17 september 2015 11:05 schreef erodome het volgende:
Dit is maar 1 vb uit het verleden, er zijn er vele. En ook nu zie je dat als je mensen vrij laat om te kiezen dat er verschillende keuze's worden gemaakt, dat maakt dat je dit niet zomaar even onder biologie kan gooien.
Ehm, meisjes worden al eeuwen eerder ontmaagd dan jongens geloof ik? Ik vind je cijfers dus erg raar. Lijkt me niet betrouwbaar.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:22 schreef harinky het volgende:
En dankzij voorbehoedsmiddelen kan je seks hebben met 10 verschillende mannen en toch met goede zekerheid weten wie de vader is, degene met wie je geen voorbehoedsmiddel hebt gebruikt.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jouw seksuele moraal is ook wel heel vrij te noemen he...
De investering in nageslacht is hoger voor de vrouw. Daarom zou zij dus wat meer moeten investeren in onderzoek of het mannetje wel zo leuk is. Daarnaast, bij seksuele ontrouw is het kind nog van de vrouw. Bij de man dus niet, dat lijkt mij ook even iets erger.
Dat was exact de reden dat ik t ook wel mooi vond geweest.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is moeilijk discussieren met mensen met zwak verstand en gebrekkig begrijpend lezen. Daar verdoe ik m'n tijd niet mee.
Zeker, wil ook niet zeggen dat het rationeel nu nog van toepassing is. Maar uitsluiten dat genetica van miljoenen jaren evolutie niet een beetje effect hebben op ons nu.... Sowieso is de link tussen seks en nageslacht ehm, niet weg te denken.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dankzij voorbehoedsmiddelen kan je seks hebben met 10 verschillende mannen en toch met goede zekerheid weten wie de vader is, degene met wie je geen voorbehoedsmiddel hebt gebruikt.
Je las al direct m'n eerste post verkeerd en over de argumenten heen. Vervolgens startte je zelf met op de man spelen. Tel daarbij op een stel lelijke schrijffouten en ik wist al snel waar ik aan toe was.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:46 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat was exact de reden dat ik t ook wel mooi vond geweest.
Je hebt precies nul argumenten ingebracht en nu pak'm beet 3 keer op de man gespeeld. Bedroevend.
Waar heb ik het daar over mijn seksuele moraal? Ik laat zien dat het allemaal niet zo zwart/wit is in de geschiedenis van de mens. Dat het juist heel erg divers is en dat je het daarom geen biologie kan noemen, want als het werkelijk biologie was dan was er niet zoveel diversiteit. Beter gezegd, die evolutiebiologie is dat het flexibel is.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jouw seksuele moraal is ook wel heel vrij te noemen he...
De investering in nageslacht is hoger voor de vrouw. Daarom zou zij dus wat meer moeten investeren in onderzoek of het mannetje wel zo leuk is. Daarnaast, bij seksuele ontrouw is het kind nog van de vrouw. Bij de man dus niet, dat lijkt mij ook even iets erger.
Maar zoals eerder al aangegeven is er meer bewijs te vinden dat mensen helemaal niet monogaam waren dan dat mensen wel monogaam waren.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zeker, wil ook niet zeggen dat het rationeel nu nog van toepassing is. Maar uitsluiten dat genetica van miljoenen jaren evolutie niet een beetje effect hebben op ons nu.... Sowieso is de link tussen seks en nageslacht ehm, niet weg te denken.
Leefden die groepen in gezinnen of in groepen? Als ik een vrouw heb en een kind dan zou ik toch wel zeker willen zijn dat dat mijn kind is. En dat geldt voor iedere man.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:50 schreef erodome het volgende:
Dat dit niet ging om wie de vader was, maar dat er kinderen waren die dan ook met een verbinding geheel als eigen gezien werden.
Welke genetica???? Je blijft het zeggen, maar waar is de werkelijke onderbouwing?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zeker, wil ook niet zeggen dat het rationeel nu nog van toepassing is. Maar uitsluiten dat genetica van miljoenen jaren evolutie niet een beetje effect hebben op ons nu.... Sowieso is de link tussen seks en nageslacht ehm, niet weg te denken.
Dat is nu toch niet van toepassing? Als iedereen met iedereen neukt en mannen geen directe zorg dragen voor de kinderen dan lijkt het mij ook geen probleem om te weten of een kind van jou is.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:50 schreef snakelady het volgende:
egeven is er meer bewijs te vinden dat mensen helemaal niet monogaam waren dan dat mensen wel monogaam waren.
De investering in nageslacht is hoger voor de vrouw. Daarom zou zij dus wat meer moeten investeren in onderzoek of het mannetje wel zo leuk is. Daarnaast, bij seksuele ontrouw is het kind nog van de vrouw. Bij de man dus niet, dat lijkt mij ook even iets erger.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke genetica???? Je blijft het zeggen, maar waar is de werkelijke onderbouwing?
In die "miljoenen" jaren is het grootste deel van de tijd er altijd een fiks deel geweest die niet deed aan lichamelijke trouw. Zie je daar grote verschillen in per cultuur en tijdvlak.
Maar dat staat toch los van elkaar?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is nu toch niet van toepassing? Als iedereen met iedereen neukt en mannen geen directe zorg dragen voor de kinderen dan lijkt het mij ook geen probleem om te weten of een kind van jou is.
Als je dat kind 20 jaar gaat opvoeden dan wel.
In gezinnen. Er waren hele wetten en alles omheen, verschillende vormen van trouwen waarbij maar bij een paar er ook het delen van het lichaam hoorde. Andere bedpartners waren doodnormaal. Zo was er een grappige regel waarom je als vrouw mag scheiden van je man. Als je man het huwelijksbed alleen voor homoseksuele seks gebruikte mocht je scheiden, maar deed hij dat buiten het huwelijksbed dan niet.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Leefden die groepen in gezinnen of in groepen? Als ik een vrouw heb en een kind dan zou ik toch wel zeker willen zijn dat dat mijn kind is. En dat geldt voor iedere man.
Evolutietechnisch, lijkt mij dat nog steeds de functie van seks.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat staat toch los van elkaar?
Seks heeft meer doeleinden dan alleen zwanger worden, het zorgt voor verbintenis (er komen stoffen vrij in je hersenen tijdens seks die daar voor zorgen), het is goed voor je gezondheid, het werkt goed tegen stress enz.
Aannemen dat de enige functie van seks kinderen krijgen is is nogal achterhaalt.
Mannen droegen toen ook zorg voor de kinderen. Ga ik weer even terug naar die kelten, als er een scheiding kwam werden de kinderen eerlijk verdeeld over beiden. Mits beide gezond waren e.d. dan.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is nu toch niet van toepassing? Als iedereen met iedereen neukt en mannen geen directe zorg dragen voor de kinderen dan lijkt het mij ook geen probleem om te weten of een kind van jou is.
Als je dat kind 20 jaar gaat opvoeden dan wel.
Of het cultureel bepaald is of niet. De argumenten zijn evolutietechnisch goed te verdedigen omdat een man in deze cultuur anders veel investeert in een kind dat niet van hem is.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:56 schreef erodome het volgende:
In dit tijdvlak, met deze culturen geld wel dat vrijwel elke man wel wil weten of zijn kind wel zijn kind is, of zelf de keuze wil maken andersmans kind als het eigen aan te nemen. Maar dat heeft werkelijk niets met genetica te maken of evolutiebiologie, dat is gewoon cultureel bepaald.
Dan blijkt wel dat jij vrij weinig van evolutie af weet.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Evolutietechnisch, lijkt mij dat nog steeds de functie van seks.
Niet de enige functie, de andere functie's spelen misschien nog wel zwaarder mee omdat daar een hele directe koppeling in zit.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Evolutietechnisch, lijkt mij dat nog steeds de functie van seks.
Tis slechts een zienswijze, ik stel nergens dat seks geen andere functionaliteiten kan hebben.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan blijkt wel dat jij vrij weinig van evolutie af weet.
Gezien hoe meer verbonden een samenleving is hoe meer zorg er is voor elkaar en hoe minder strijd er is onderling.
Kijk bv naar bonobo's, die hebben ook gewoon seks voor de lol, eigenlijk heel veel dieren doen dat, zelfs koeien onder elkaar.
Is goed vent. Totaal onleesbaar inderdaad die teksten van mij. Voor idioten. Verder nog nooit commentaar gekregen op mijn schrijfstijl.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Je las al direct m'n eerste post verkeerd en over de argumenten heen. Vervolgens startte je zelf met op de man spelen. Tel daarbij op een stel lelijke schrijffouten en ik wist al snel waar ik aan toe was.
Geen beginnen aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |