abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:35:40 #101
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156367313
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:54 schreef scoober het volgende:

[..]

wasrek de kofer?
Ja, die dingen waar je je onderbroeken aan kan hangen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:37:27 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156367355
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zet die donor dan op een stapel bakstenen en gebruikt de assteunen voor dat ding waar je onder ligt. Dit is echt levensgevaarlijk. Zonder overdrijven, door dit soort gepruts overlijden regelmatig mensen.
Die takel is ook wel een indicatie voor zelfmoord.
Dat je voor zulke dingen niet een fatsoenlijke motortakel regelt |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156368280
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 01:21 schreef scoober het volgende:
NIeuw costructie!
GVD!
Ik weet niet of je nog van plan was je genen te verspreiden, maar Darwin ligt op de loer hoor.
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:53:54 #104
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_156368712
Toen ik begon met dit topic dacht ik waarom...Waarom...zoveel geld erin steken.

Maar hoe meer ik naar beneden aan het scrollen ging Hoe mooier ik het vond en hoe beter ik het begreep.
Ik heb alle pagina's door gelezen, en wens je nog heel veel succes met dit mooie project.

Ik blijf het zeker volgen!
pi_156369101
Waar in Brabant woon je ergens?
Nee.
pi_156369365
Ben blij dat je mijn buurman niet bent, milieupolitie zal hier ook wel raad mee weten denk ik.

Voor de rest leuk project.
  zaterdag 26 september 2015 @ 00:22:35 #107
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156390245
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die takel is ook wel een indicatie voor zelfmoord.
Dat je voor zulke dingen niet een fatsoenlijke motortakel regelt |:(
dit is natuurlijk complete onzin.

de bak weegt +/- 40 kg.

denk je nou echt dat ik mijn leven op het spel ga zetten voor een motor swap?
ik ben geen hilbilly zonder verstand...

slechts iemand die met primitieve middelen een doel wil bereiken zonder overaL maar klakkeloos voor te betalen.
  zaterdag 26 september 2015 @ 00:23:02 #108
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156390264
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:53 schreef maickeltje het volgende:
Toen ik begon met dit topic dacht ik waarom...Waarom...zoveel geld erin steken.

Maar hoe meer ik naar beneden aan het scrollen ging Hoe mooier ik het vond en hoe beter ik het begreep.
Ik heb alle pagina's door gelezen, en wens je nog heel veel succes met dit mooie project.

Ik blijf het zeker volgen!
thanks ouwe!!
  zaterdag 26 september 2015 @ 00:24:03 #109
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156390298
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:31 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ben blij dat je mijn buurman niet bent, milieupolitie zal hier ook wel raad mee weten denk ik.

Voor de rest leuk project.
Wat heeft de millieu politie hiermee te maken? is mijn eigen oprit ( koophuis ) bovendien overtreed ik geen enkele regel. Denk eerder dat ik blij ben dat JIJ mijn zeur buur niet bent :)
  zaterdag 26 september 2015 @ 00:25:36 #110
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156390341
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zet die donor dan op een stapel bakstenen en gebruikt de assteunen voor dat ding waar je onder ligt. Dit is echt levensgevaarlijk. Zonder overdrijven, door dit soort gepruts overlijden regelmatig mensen.
In de ogen van een leek lijkt het misschien gepruts. ik vind dit overigens best een belediging. Ik ben niet achterlijk en heb veiligheid voorop staan, en kosten besparen op nr.2.
  zaterdag 26 september 2015 @ 00:26:31 #111
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156390362
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:05 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Net als je constructie :D

Maargoed, t werkte
precies, eind goed al goed.
  zaterdag 26 september 2015 @ 00:27:17 #112
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156390382
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:05 schreef Juup© het volgende:
Maar eeuhh, dat dolgedraaide "schroefgat", heb jij daar nog iets aan gedaan?
Opnieuw schroefdraad getapt.
  zaterdag 26 september 2015 @ 00:29:23 #113
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156390429
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:14 schreef Dimitri_ het volgende:
Waar in Brabant woon je ergens?
Ik woon in omgeving oss... why? :)
  zaterdag 26 september 2015 @ 00:34:40 #114
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156390562
Vandaag overigens geprobeerd mijn krukas poelie te verwijderen om mijn stuurbekrachtiging te kunnen behouden.

echter heb ik hierbij mijn distributieriem een tandje of 3 laten verspringen |:( |:(

mooi kut op onthoud dus...

nja zondag maar weer proberen de riem op tijd te krijgen.

daarna alleen nog assen, schakelstangen en kabelboom aansluiten!

heb me vandaag btw een mooie momentsleutel kado gegeven. 165 euro voor zon kreng!

ohja en er wacht mooie castrol olie 5 w 40 op de motor :) a 71 euro de 5 ltr.
  zaterdag 26 september 2015 @ 00:38:16 #115
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156390668
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:19 schreef Anne het volgende:
Dit project moet ik ook even volgen :D. Ik waan mij terug in 2003-2005, toen dit soort projecten volop voorbij kwamen! Leuk!
veel plezier met volgen anne :)
pi_156391581
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:24 schreef scoober het volgende:

[..]

Wat heeft de millieu politie hiermee te maken? is mijn eigen oprit ( koophuis ) bovendien overtreed ik geen enkele regel. Denk eerder dat ik blij ben dat JIJ mijn zeur buur niet bent :)
Och, als je geen olie of koelvloeistof morst zal het de milieupolitie niet veel schelen.

Heeft je vriendin al een plekje gereserveerd voor jou Darwin Award ? :X
pi_156393516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:27 schreef scoober het volgende:

[..]

Opnieuw schroefdraad getapt.
Mooi ^O^
pi_156393522
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 01:14 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Heeft je vriendin al een plekje gereserveerd voor jou Darwin Award ? :X
:')
pi_156393737
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:34 schreef scoober het volgende:
Vandaag overigens geprobeerd mijn krukas poelie te verwijderen om mijn stuurbekrachtiging te kunnen behouden.

echter heb ik hierbij mijn distributieriem een tandje of 3 laten verspringen |:( |:(

mooi kut op onthoud dus...

nja zondag maar weer proberen de riem op tijd te krijgen.

daarna alleen nog assen, schakelstangen en kabelboom aansluiten!

heb me vandaag btw een mooie momentsleutel kado gegeven. 165 euro voor zon kreng!

ohja en er wacht mooie castrol olie 5 w 40 op de motor :) a 71 euro de 5 ltr.
Als hij toch op tijd gezet moet worden kun je hem net zo goed preventief vervangen toch?

Een riem die nooit is gebruikt en er 3 jaar op zit ziet er ook nieuw uit.
De verkoper leek mij niet echt heel erg betrouwbaar namelijk.
pi_156394294
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:24 schreef scoober het volgende:

[..]

Wat heeft de millieu politie hiermee te maken? is mijn eigen oprit ( koophuis ) bovendien overtreed ik geen enkele regel. Denk eerder dat ik blij ben dat JIJ mijn zeur buur niet bent :)
Je kan het zeuren noemen, je bent aan het sleutelen op een niet vloeistofdichte vloer en dat is simpelweg verboden. Hier staan forse boetes op, om het nog maar niet te hebben als er inderdaad wat geknoeit wordt en dit wordt ontdekt. Ik waarschuw je alleen maar hiervoor.
  zaterdag 26 september 2015 @ 10:05:12 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156394568
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:22 schreef scoober het volgende:

[..]

dit is natuurlijk complete onzin.

de bak weegt +/- 40 kg.

denk je nou echt dat ik mijn leven op het spel ga zetten voor een motor swap?
ik ben geen hilbilly zonder verstand...
Gezien de reacties in dit topic ben ik niet de enige die het er allemaal nog al leip uit vind zien, met pallets en spanbandjes van de Action.
Maargoed, als jij een keer wil voelen hoe een bak van "maar" 40kg aanvoelt als hij op je schouder of je gezicht valt, be my guest.

De vergelijking met geld snap ik ook niet, met wat rondvragen kun je misschien wel een motortakel lenen zonder dat het wat kost...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 26 september 2015 @ 10:06:40 #122
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156394579
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:25 schreef scoober het volgende:

[..]

In de ogen van een leek lijkt het misschien gepruts. ik vind dit overigens best een belediging. Ik ben niet achterlijk en heb veiligheid voorop staan, en kosten besparen op nr.2.
Oh my, wat een giller _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156394898
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Je kan het zeuren noemen, je bent aan het sleutelen op een niet vloeistofdichte vloer en dat is simpelweg verboden. Hier staan forse boetes op, om het nog maar niet te hebben als er inderdaad wat geknoeit wordt en dit wordt ontdekt. Ik waarschuw je alleen maar hiervoor.
Dan verwijs ik ze altijd door naar de Shell.. :W

Die kijken zelf ook niet op een paar druppels.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156394906
Mooi topic trouwens, en succes met je auto!
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156395753
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:32 schreef I-care het volgende:

[..]

Dan verwijs ik ze altijd door naar de Shell.. :W

Die kijken zelf ook niet op een paar druppels.
En jij denkt dat ze dat argument god genoeg vinden om je maar geen bekeuring te geven? En de Shell zal heus wel een fatsoenlijk vloertje eronder hebben liggen, zo niet een forse saneringsrekening.
pi_156395901
Ja, die schutting moet heel wat gewicht kunnen hebben wil je er 50 kg aan een arm op hangen. Hefboom he.. Gewicht over een lange arm wordt erg zwaar. Als ik dat zo zie met die bakstenen en wat je tot nu toe hebt uitgegeven had ik zelf 150 euro geinvesteerd in een nieuwe motortakel, dat is heel makkelijk. Ik heb zelf ook een bok waar ik mijn motor op kan zetten en ronddraaien. Er zitten bronzen bussen in dus klemt niet en het kost haast niets. Goed gereedschap is het halve werk, zeggen ze.. Leuk project ik ga het volgen.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  zondag 27 september 2015 @ 00:19:08 #127
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156412708
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 08:25 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Als hij toch op tijd gezet moet worden kun je hem net zo goed preventief vervangen toch?

Een riem die nooit is gebruikt en er 3 jaar op zit ziet er ook nieuw uit.
De verkoper leek mij niet echt heel erg betrouwbaar namelijk.
Dan zou je verschijnselen van uitdroging moeten kunnen zien.
  zondag 27 september 2015 @ 00:21:02 #128
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156412746
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Gezien de reacties in dit topic ben ik niet de enige die het er allemaal nog al leip uit vind zien, met pallets en spanbandjes van de Action.
Maargoed, als jij een keer wil voelen hoe een bak van "maar" 40kg aanvoelt als hij op je schouder of je gezicht valt, be my guest.

De vergelijking met geld snap ik ook niet, met wat rondvragen kun je misschien wel een motortakel lenen zonder dat het wat kost...
Het is jouw hoofd toch niet waar het op zou kunnen vallen?
Any way het is goed gegaan zoals ik al had verwacht en heb inmiddels geen takel meer nodig.
  zondag 27 september 2015 @ 00:21:53 #129
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156412761
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:32 schreef I-care het volgende:
Mooi topic trouwens, en succes met je auto!
dankjewel dankjewel
  zondag 27 september 2015 @ 00:24:05 #130
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156412792
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

En jij denkt dat ze dat argument god genoeg vinden om je maar geen bekeuring te geven? En de Shell zal heus wel een fatsoenlijk vloertje eronder hebben liggen, zo niet een forse saneringsrekening.
Nog serieus hier op in gaan ook. 8)7
  zondag 27 september 2015 @ 00:26:01 #131
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156412826
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:39 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ja, die schutting moet heel wat gewicht kunnen hebben wil je er 50 kg aan een arm op hangen. Hefboom he.. Gewicht over een lange arm wordt erg zwaar. Als ik dat zo zie met die bakstenen en wat je tot nu toe hebt uitgegeven had ik zelf 150 euro geinvesteerd in een nieuwe motortakel, dat is heel makkelijk. Ik heb zelf ook een bok waar ik mijn motor op kan zetten en ronddraaien. Er zitten bronzen bussen in dus klemt niet en het kost haast niets. Goed gereedschap is het halve werk, zeggen ze.. Leuk project ik ga het volgen.
Klopt,
daarom had ik ook een stok onder de arm gezet :)
  zondag 27 september 2015 @ 00:43:38 #132
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156413053
Vandaag maar weer eens verder gesleuteld.

De laatste eindjes aan elkaar knopen dus :)

Begonnen met de voorbereiding om morgen de distri op tijd te kunnen zetten.
Beetje ruimte gemaakt dus.

Daarna:

Laatste motorsteun in de tectyl en installeren maar.



Nieuw setje siliconen koelwater slangen :)
Ziet er niet alleen leuk uit, is ook beter bestand tegen de hitte en uitdroging.



Twijfel twijfel wel of geen stuurbekrachtiging?

Wel: comfortabeler rijden uiteraard.

Niet: Krukaspoelie moet los, nieuwe poelie erop met een extra geleider, 1 of 2 pk minder haha

deze laat ik nog ff in het midden dus.



Hierna de koppelings cilinder ingevet en aangesloten...
Verrek! helemaal geen koppelings druk. het pedaal blijft gewoon ingedrukt pffff....

Dalijk zit mijn druklager niet goed, en kan heeel die pleuris bak er weer af, suicide takel weer tot leven wekken etc etc... HELL NO!

Er kwam allemaal remvloeistof uit de cilinder bij herhaaldelijk indrukken van het koppelingspedaal..

Nja ff de koppelings vloeistof bijgevuld, cilinder nagekeken... geprobeerd in de bak te kijken om te zien of de druk lager wel op zijn plek zit..

Kan jij hier wijs uit?



Nee ik ook niet, zie geen ene moer. OP het gevoel leek alles toch wel goed te zitten..

Dus ik herhaaldelijk de cilinder handmatig indrukken, vloeistof bijvullen, koppeling indrukken etc etc.

Ik hoorde belletjes uit het vatje komen... goed teken, en de druk werd langzaam opgebouwd.

Uiteindelijk greep de koppeling mooi aan en stond lekker op druk :)

Daarna radiateur geplaatst :)

morgen de riem op tijd zetten, en kijken hoever ik met de kabelboom kom!!

wellicht morgen al proberen te starten :) :) :) >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door scoober op 27-09-2015 00:54:37 ]
pi_156416607
Nice man! Gaat wel snel allemaal zo.
Fingers crossed dat de elektronica meewerkt straks.
Nee.
pi_156417087
Jij bent echt beestig. Zo creatief, handig en volhardend. Echt superleuk. Volg je topic met veel plezier. Je enthousiasme is echt leuk.

Besef alleen wel dat de mensen die kritiek leveren dit enkel voor jouw veiligheid doen. Ik vind het zelf ook gewaagd, maar schijnbaar ben je je bewust van de risico's. Veel succes en ik ben erg benieuwd naar de voortgang :)
pi_156424060
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:25 schreef scoober het volgende:

[..]

In de ogen van een leek lijkt het misschien gepruts. ik vind dit overigens best een belediging.
Ik ben geen leek, ben 7 jaar automonteur geweest. Het is ook niet bedoeld als belediging, het IS gewoon levensgevaarlijk.
quote:
Ik ben niet achterlijk en heb veiligheid voorop staan, en kosten besparen op nr.2.
Nee, dat heb je niet, met je bakstenen. En waarom gelijk zo op je pik getrapt? Men waarschuwt je dat je dit soort dingen beter iets veiliger kan aanpakken, lijkt mij niet iets waar je beledigd over moet zijn.
pi_156433226
Ik vind dat je je veiligheid toch wat serieuzer moet nemen. Er zijn hier op het forum ruim ervaren leden die allemaal wijzen op de manier waarop je dingen optakelt. Mocht jij, of een vriend zijn evenwicht verliezen en tegen de auto aan vallen dan ligt ie zo omver als je hem op een paar baksteentjes hebt staan. Hier in de buurt is een jongen van 18 jaar oud overleden nadat hij zijn auto op bierkratjes had gezet en er onder was gaan liggen. Een kind verliezen is 1 van de ergste dingen die je kan overkomen, daarom zeg ik het nogmaals. Bespaar jezelf het gepruts met stenen en balken en koop een motortakel en een goeie garagekrik. Kost de hoofdprijs niet en het is mooi om te hebben. Mocht je verlegen zitten met ruimte dan ben je ze zo weer kwijt op marktplaats. Je project verloopt verder heel goed, in 2 weken een nieuwe motor als ik het zo bekijk.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  zondag 27 september 2015 @ 23:14:37 #137
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156439057
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:13 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik vind dat je je veiligheid toch wat serieuzer moet nemen. Er zijn hier op het forum ruim ervaren leden die allemaal wijzen op de manier waarop je dingen optakelt. Mocht jij, of een vriend zijn evenwicht verliezen en tegen de auto aan vallen dan ligt ie zo omver als je hem op een paar baksteentjes hebt staan. Hier in de buurt is een jongen van 18 jaar oud overleden nadat hij zijn auto op bierkratjes had gezet en er onder was gaan liggen. Een kind verliezen is 1 van de ergste dingen die je kan overkomen, daarom zeg ik het nogmaals. Bespaar jezelf het gepruts met stenen en balken en koop een motortakel en een goeie garagekrik. Kost de hoofdprijs niet en het is mooi om te hebben. Mocht je verlegen zitten met ruimte dan ben je ze zo weer kwijt op marktplaats. Je project verloopt verder heel goed, in 2 weken een nieuwe motor als ik het zo bekijk.
Dankjewel. ik begrijp je comment. gelijk heb je ook. Ik moet toegeven dat ik zelf nogal impulsief ben en dingen graag meteen aanpak. Het is nu goed afgelopen, maar ik zou het een ander ook echt niet aanraden!
  zondag 27 september 2015 @ 23:35:46 #138
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156439476
Vandaag maar weer eens bezig geweest. Ik zou eigenlijk met mijn maatje om 12u beginnen met het op tijd zetten van de distributie riem.

dus ondertussen maar ff wat puntjes op de i gezet.

Het lijkt allemaal heel simpel, en natuurlijk ziet het er op de foto meestal goed uit.
Maar geloof me, ik heb genoeg tegenslagen te verwerken gehad. Vandaag weer zal je wel merken.

Terwijl ik aan het wachten was op een maatje voor hulp.. maar begonnen met de schakelstangen te monteren. Ik had 3 setjes liggen. ff kijken welke het netst is en die eronder zetten. echter wilde ik mijn shortshifter ook monteren.. hele hoop gepiel en na een uur bleek diehele kut shifter niet te passen op mijn nieuwe stang... pff. dan maar een andere schakelstang ''oppoetsen'' shortshifter erop en aansluiten maar..

Tegelijkertijd ook maar het spruitstuk op de rest vd uitlaat aangesloten.



Opzich was dat een relatief makkelijk karwijtje, maar die borgpen van de schakelstang? pohh heb gvd 10 keer op mn vinger gemept met een hamer totdat hij goed en wel erin zat.. bahbah.

KIJK! de schakelpook komt al een beetje op zijn plaats :)



MIjn maatje kwam niet meer.. had gisteren een feestje gehad.. nja dan maar alleen verder.

Ondertussen kreeg ik kopers uit het noorden van het land voor mijn donor blokkie de b16a2.
2 mensen, ik denk turken met echt liefde voor de sport. Ze reden altijd wedstrijden met opels, en wilde nu overstappen op honda's VTEC. Hele leuke lui, en leuk gekletst over auto's. Hij gaat die b16a turboen, en er zo'n 6 a 700 pk uit halen.

Hij was dan ook wel serieus met '' racing'' en tuning bezig.

Hier gaat mn donor blokkie :)



Daarna weer verder om de kabelboom aan te sluiten.
Ik ben niet bepaald een electriecien, maar met gezond verstand kom je een heel eind.
Ik had deze boom gekocht voor de nodige centen en hij zou helemaal op maat gemaakt zijn....

NIE DUS... je wordt zo nu en dan eens voor de gek gehouden helaas.

De aansluiting vd ontsteking paste niet... obd1 vs obd 2.

Nu heb ik wel een conversie kitje gevonden en gekcoht maarja dat is allemaal weer extra vertraging en extra kosten...

Zo ziet die ellende eruit om aan te sluiten... talloze stekkers en sensoren...



MOrgen dan maar op nieuw een poging de distributie riem op tijd te zetten.
Er van uit gaande dat dit lukt... rest me alleen die kabelboom nog. helaas moet ik daar dus nog 1 en wss 2 dagen op wachten.

Anyway morgen ook de aandrijfassen erin en dan zijn we bijna klaar!!

de eerste poging tot starten zal ik gaan filmen :)

Ohja na het starten ga ik het blok nog even spoelen met diesel voor de zekerheid, daarna stukje rijden, afstappen en nieuwe castrol olie erin met nieuwe filters!

thanks weer voor het volgen!!

[ Bericht 0% gewijzigd door scoober op 27-09-2015 23:42:12 ]
pi_156441000
Sorry dat ik het zeg maar het begint echt op een puinhoop te lijken.
Die bedrading ga je hopelijk nog verbeteren?
En waarom heb je de distributie (zoals eerder door iemand aangeraden) niet vervangen toen het blok er nog uit lag?

Ik waardeer je ondernemingslust maar ik denk serieus dat je te goedkoop en te snel wil en darmee essentiële dingen zoals veiligheid, logische volgorde en zo mist.
Wel jammer....

Het zal wel goed komen allemaal maar je aanpak is aardig bedroevend zeg maar.
Morgen starten? Regel eerst die bedrading maar eens goed. Stel dat ie start dan laat je het misschien wel zo want "het is goed genoeg, het werkt."
Zou je dat zelf ook niet jammer vinden?

En wat anderen ook al zeiden, je bent echt levensgevaarlijk bezig.
Zelf heb ik wel eens klem gelegen onder een auto die van de krik af viel maar daar was gelukkig maar 1 wiel af.
En toch lag ik muurvast, had moeite met ademhalen en heb allejezus lang moeten wachten tot ik hulp kreeg.
Vanaf toen kruip ik alleen maar onder een auto als ie ECHT stabiel staat, niet zo houtjetouwtje.

Ik wil wat dat betreft niet betweterig over komen, ik wil je alleen maar vragen om daar ajb rekening mee te houden zodat we kunnen lezen hoe je zelf dit project heb afgerond ipv een verhaaltje door je erfgenamen.
pi_156442348
Ik zou trouwens zeker die stuurbekrachtiging nog wel fixen. Erg fijn om te hebben hoor!
Schip ahoy!
  dinsdag 29 september 2015 @ 00:32:23 #141
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156464694
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 01:21 schreef vannelle het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar het begint echt op een puinhoop te lijken.
Die bedrading ga je hopelijk nog verbeteren?
En waarom heb je de distributie (zoals eerder door iemand aangeraden) niet vervangen toen het blok er nog uit lag?

Ik waardeer je ondernemingslust maar ik denk serieus dat je te goedkoop en te snel wil en darmee essentiële dingen zoals veiligheid, logische volgorde en zo mist.
Wel jammer....

Het zal wel goed komen allemaal maar je aanpak is aardig bedroevend zeg maar.
Morgen starten? Regel eerst die bedrading maar eens goed. Stel dat ie start dan laat je het misschien wel zo want "het is goed genoeg, het werkt."
Zou je dat zelf ook niet jammer vinden?

En wat anderen ook al zeiden, je bent echt levensgevaarlijk bezig.
Zelf heb ik wel eens klem gelegen onder een auto die van de krik af viel maar daar was gelukkig maar 1 wiel af.
En toch lag ik muurvast, had moeite met ademhalen en heb allejezus lang moeten wachten tot ik hulp kreeg.
Vanaf toen kruip ik alleen maar onder een auto als ie ECHT stabiel staat, niet zo houtjetouwtje.

Ik wil wat dat betreft niet betweterig over komen, ik wil je alleen maar vragen om daar ajb rekening mee te houden zodat we kunnen lezen hoe je zelf dit project heb afgerond ipv een verhaaltje door je erfgenamen.
Hallo :)

dank voor je reactie.

Op een puinhoop? nja.. ik vind het wel meevallen :)

de distri is zo goed als nieuw, daarom niet.

Welke volgorde is volgens jou logisch dan?

Je vind mijn aanpak bedroevend... dit is een amateuristisch project van iemand die dit nooit eerder gedaan heeft, geen professioneel gereedschap heeft, maar wel ambitie heeft. wat verwacht je dan?

Wat zie jij zo op het blote oog aan die foto om het zo af te kraken? ben ik echt benieuwd naar.!

Als het werkt, werkt het inderdaad. MAAR.. dan ga ik de bekabeling netjes '' inpakken'' uiteraard.
eerst zien dat het werkt, dan pas afwerken. Zou zonde zijn om dit omgekeerd te doen.

Ik snap dat je extra voorzichtig bent geworden door je ervaring en daarom huiverig/ skeptisch bent wbt dit project.

Echter heb ik altijd een extra krik onder de auto icm autovelgen/ bakstenen of wat dan ook zodat mocht een krik bezwijken ik niet de hele auto op mijn lichaam krijg.

nogmaals thanks voor het meedenken en je kritiek ik pak het positief op.
  dinsdag 29 september 2015 @ 00:34:25 #142
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156464735
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 07:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou trouwens zeker die stuurbekrachtiging nog wel fixen. Erg fijn om te hebben hoor!
is gefixt zie het vervolg :)
pi_156465099
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 00:32 schreef scoober het volgende:

[..]

Hallo :)

dank voor je reactie.

Op een puinhoop? nja.. ik vind het wel meevallen :)

de distri is zo goed als nieuw, daarom niet.

Welke volgorde is volgens jou logisch dan?

Je vind mijn aanpak bedroevend... dit is een amateuristisch project van iemand die dit nooit eerder gedaan heeft, geen professioneel gereedschap heeft, maar wel ambitie heeft. wat verwacht je dan?

Wat zie jij zo op het blote oog aan die foto om het zo af te kraken? ben ik echt benieuwd naar.!

Als het werkt, werkt het inderdaad. MAAR.. dan ga ik de bekabeling netjes '' inpakken'' uiteraard.
eerst zien dat het werkt, dan pas afwerken. Zou zonde zijn om dit omgekeerd te doen.

Ik snap dat je extra voorzichtig bent geworden door je ervaring en daarom huiverig/ skeptisch bent wbt dit project.

Echter heb ik altijd een extra krik onder de auto icm autovelgen/ bakstenen of wat dan ook zodat mocht een krik bezwijken ik niet de hele auto op mijn lichaam krijg.

nogmaals thanks voor het meedenken en je kritiek ik pak het positief op.
Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten. ;)
Met puinhoop bedoelde ik de voorbereidingen, de gebruikte middelen en het resultaat tot nu toe.
Bijvoorbeeld dat je net je blok ingebouwd hebt en je nu meldt dat de distributie nog wel eens lastig te vervangen kan zijn. Had dat dan gedaan toen het blok er nog uit was.
Nogmaals: Niet negatief bedoeld, ook ik sleutelde ooit zo en had ik ook niet het besef dat het gewoon levensgevaarlijk was.
Ik heb er respect voor dat je het aanpakt en ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik hoop alleen dat je het gaat lukken zonder ongelukken of dure fouten die achteraf niet nodig bleken te zijn.
Je zegt wel dat je er altijd een extra krik onder hebt voor de veiligheid maar die zie ik niet op de foto's en ook uit je reacties blijkt van niet.
De assteunen stonden immers onder de donor?
Denk ajb aan de veiligheid, voor de rest heb ik er wel vertrouwen in want je lijkt te weten wat je doet.

En eerst testen en dan pas de bekabeling netjes wegwerken?
Logisch, ik was wat dat betreft iets te snel en te fel met mijn reactie.
  dinsdag 29 september 2015 @ 01:03:06 #144
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156465100
Vandaag dan maar weer even gewerkt aan de civic met hulp van een kameraad van me!

Het was vandaag tijd om de distributie terug op tijd te zetten.

Door het verspringen van 3 tandjes had de motor gelukkig geen schade opgelopen.

OKe de krukaspoelie moest los. doordat we eerst op advies van een zogenaamde kenner rechts om hadden gedraaid zat dat kreng echt mega mega vast!!

Het moest dus gewoon linksom.

eerst maar eens ruimte maken.. distri kap eraf dus.






Oke de distributiriem staat netjes op tijd!!

NU de dynamo aansluiten op de krukas.

Ik had 3 riemen liggen ... passen alle drie niet zeg pffff...

dan maar ff op en neer naar de autoboer en voor de zekerheid maar 2 riempjes gekocht.



OK nu de poelie er toch af ligt om de distri op tijd te zetten, maar gelijk een andere poelie erop zodat de stuurbekrachtiging behouden kan blijven.



Zo nu alles vast zit... de stuurbekrachtigings leidingen een plaatsje gegeven te hebben... de kabelboom.

Best even zoeken welke stekker bij welke sensor hoort... uiteindelijk een heel eind gekomen en heel de kabelboom aangesloten.

alleen past de stekker van de ontsteking niet... obd2 ---> obd 1.

dus maar een verloop stekker besteld.

jammer want had de auto eigenlijk vandaag willen starten!!

anyway alle sensoren zijn aangesloten, hier en daar een stukje gesoldeerd.

Nu is het dus wachten op het verloop stukje en dan kunnen we gaan starten.

Heb nog even olie erin gedaan... koelslangen vast gezet met klemmen.

nu wachten op de stekker.

dan is het proberen te starten.

Ik zag wel dat lambda nr 2 wat kapotte kabels heeft. nu zit deze na de katalysator dus of deze ook echt nodig is? ff uitvogelen nog.

Morgen hoop ik de verloopstekker binnen te krijgen maar zal wel woensdag zijn. en dan is mijn vakantie voorbij....

Naja... als deze stekker binnen is kan ik gaan starten.. loopt hij goed? dan aandrijfassen erin, olie en filters vernieuwen en dan is het gaan met dioe banaan!!
  dinsdag 29 september 2015 @ 01:14:57 #145
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156465180
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten. ;)
Met puinhoop bedoelde ik de voorbereidingen, de gebruikte middelen en het resultaat tot nu toe.
Bijvoorbeeld dat je net je blok ingebouwd hebt en je nu meldt dat de distributie nog wel eens lastig te vervangen kan zijn. Had dat dan gedaan toen het blok er nog uit was.
Nogmaals: Niet negatief bedoeld, ook ik sleutelde ooit zo en had ik ook niet het besef dat het gewoon levensgevaarlijk was.
Ik heb er respect voor dat je het aanpakt en ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik hoop alleen dat je het gaat lukken zonder ongelukken of dure fouten die achteraf niet nodig bleken te zijn.
Je zegt wel dat je er altijd een extra krik onder hebt voor de veiligheid maar die zie ik niet op de foto's en ook uit je reacties blijkt van niet.
De assteunen stonden immers onder de donor?
Denk ajb aan de veiligheid, voor de rest heb ik er wel vertrouwen in want je lijkt te weten wat je doet.

En eerst testen en dan pas de bekabeling netjes wegwerken?
Logisch, ik was wat dat betreft iets te snel en te fel met mijn reactie.
  dinsdag 29 september 2015 @ 01:17:14 #146
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156465197
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten. ;)
Met puinhoop bedoelde ik de voorbereidingen, de gebruikte middelen en het resultaat tot nu toe.
Bijvoorbeeld dat je net je blok ingebouwd hebt en je nu meldt dat de distributie nog wel eens lastig te vervangen kan zijn. Had dat dan gedaan toen het blok er nog uit was.
Nogmaals: Niet negatief bedoeld, ook ik sleutelde ooit zo en had ik ook niet het besef dat het gewoon levensgevaarlijk was.
Ik heb er respect voor dat je het aanpakt en ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik hoop alleen dat je het gaat lukken zonder ongelukken of dure fouten die achteraf niet nodig bleken te zijn.
Je zegt wel dat je er altijd een extra krik onder hebt voor de veiligheid maar die zie ik niet op de foto's en ook uit je reacties blijkt van niet.
De assteunen stonden immers onder de donor?
Denk ajb aan de veiligheid, voor de rest heb ik er wel vertrouwen in want je lijkt te weten wat je doet.

En eerst testen en dan pas de bekabeling netjes wegwerken?
Logisch, ik was wat dat betreft iets te snel en te fel met mijn reactie.
Je hebt volkomen gelijk!
Tot nu toe gaat het goed, in het vervolg mocht ik dit in de toekomst ooit weer gaan doen zou ik het ook iets anders/ professioneler / veiliger aanpakken. helaas heb ik de middelen nu niet.

maar nogmaals ik vind het cool dat je interesse toont, en niet verlegen ligt om kritiek!!

thanks!
pi_156465304
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 01:17 schreef scoober het volgende:

maar nogmaals ik vind het cool dat je interesse toont, en niet verlegen ligt om kritiek!!

thanks!
Wees maar niet bang, als ik kritiek heb dan hoor je dat echt wel, of je wil of niet. ;)
Interesse heb ik zeker!
Man, je wil niet weten hoeveel ik vroeger aan dingen heb veranderd, gesleuteld en dan ook vaak dingen waarvan andere mensen zeiden dat het niet kon.
Nou, dat krikt de motivatie wel omhoog en ga je JUIST verder.

Ik hoop echt dat je dit goed af kunt ronden, zou ik gaaf vinden!
  Forum Admin dinsdag 29 september 2015 @ 09:25:42 #148
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_156467214
Het blok zit erin. En ja het was allemaal niet echt veilig en de TS zal het in het vervolg niet meer doen dan is die discussie vanaf nu niet meer nodig :)

Respect voor je creativiteit en je beunt ondanks de tegenslagen aardig door, scoober! Bij mij zou een dergelijk project weken duren. Leuk om de foto's te zien en ik hoop dat het ding zonder problemen gaat starten, ben benieuwd!
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:24:31 #149
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156575154
Even een update zonder fotos vanaf mijn telefoon.

De gehele motor ligt erin zoals jullie weten.

De aandrijfassen hebben nieuwe kineten hoezen en vet gekregen en zitten in de bak.

Kabelboom is aangesloten.

Hier en daar een puntje gesoldeert.

De computer is aangesloten.
Olie gevuld
Water gevuld

Alles werkt. Binnen in de auto.

Nu wacht ik alleen nog op een conversie stekker om van obd2b naar obd1 ontsteking te kunnen en dan is het starten geblazen.

Ik had deze allang besteld maar uiteindelijk bleek deze niet leverbaar pff...

Nu 2e hands een gevonde . Die vent zou hem al opgestuurd hebben maar nog steeds niks ontvangen.

Dusja alleen nog ff wachten op dat rot stekkertje!!!
  zondag 4 oktober 2015 @ 04:30:12 #150
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_156586685
Hopen dat did snel komt dan :Y
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:26:26 #151
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156609757
weinig updates en weinig viewers de laatste dagen... begrijpelijk.

Ik was aan het wachten op een verloop kabel om een obd2b kabelboom te laten werken op een obd1 ontsteking.

Nouja die kutjanus die het verloop stuk zogenaamd vorige week woensdag verzonden zou hebben was er gisteren nog steeds niet dusja.. zoek het maar uit, ik ga wel weer op de beunhazen manier verder!!

ok.. electra, ben ik niet echt in thuis, maar voor alles geld m.i. boeren verstand kom je heel ver mee!

Omdat ik dus geen verloop stekker had moest ik maar uitzoeken welk kabeltje bij welk kabeltje hoorde. Oftewel welke sensor bij welk kabeltje... wat een takke karwij, en dan druk ik me bescheiden uit!!



Ik heb gewoon de originele kabel met mn koppige kop doorgeknipt om zo zelf het zooitje bij elkaar te zoeken,

Na het profesorisch verbinden van alle kut kabels... tijd om te starten!!

met het hart in mn keel... want owee als de ECU door brand ofzo!

Starten.... de motor draaid rond.. draaid rond.. en bleef maar rond draaiden zonder aan te slaan.
Ik dacht eerst aan geen vonk... getest ja een vonk... oke geen benzine? getest.. ja benzine.

WTF dan??

kabeltjes checken en opnieuw proberen.. ik had idd 2 kabeltjes om gedraaid.



opnieuw het contact om... en... VROEM!!

De motor liep. hij liep alleen stationair op een toertje of 4000..

niet goed dus... na met het gas gespeeld te hebben liep hij op en neer van 200 naar 4000 en weer terug.

Ik dacht eerst aan lucht in het koelsysteem...

gecheckt, was in orde.. toen zag ik een vacuem slangetje verkeerd zitten.. deze afgedopt en de motor liep enigzins rustig, maar nog steeds 2500 rpm stationair.

Niet goed dus... Ik denk in noodloop. het begon donker te worden... ik heb foto's gemaakt en ben eens gaan puzzelen in de woonkamer...

Heb alles losgestrokken stekkers mee naar binnen genomen en ben aan de hand van wat handleidingen de boel eens goed na gaan kijken en gaan labelen,... alles moet gewoon perfect aansluiten en passen..



Oke na een uurtje of 2 was ik er uit... ( hoop ik )

Dus morgen weer een poging om de motor zonder storing te laten draaien!!

dan is het een kwestie van de chip professioneel af te laten stelllen en.... gaan met die banaan!!

Ik ben best trots op mezelf... werk in de zorg, absoluut geen monteur, maar wel liefde en passie ervoor. zo zie je maar weer. met een beetje passie, en boeren verstand kom je toch een heel eind!!

[ Bericht 16% gewijzigd door scoober op 04-10-2015 23:41:58 ]
pi_156609923
Booooh wat een werk zeg. Echt beun de beunhaasactie :D Maar wel leuk dat het werkt!
Schip ahoy!
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:38:15 #153
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156610083
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Booooh wat een werk zeg. Echt beun de beunhaasactie :D Maar wel leuk dat het werkt!
Jaa ellende :) haha maar heeel leerzaam!!
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:41:33 #154
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156610162
Kutjanus!? :(
Lachen joh.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:43:14 #155
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156610206
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:41 schreef Pajanus het volgende:
Kutjanus!? :(
Whatsup? :)
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:44:05 #156
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156610224
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:43 schreef scoober het volgende:

[..]

Whatsup? :)
Pajanus/kutjanus?
Lachen joh.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:46:31 #157
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156610268
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:44 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Pajanus/kutjanus?
bro's
pi_156611061
Haha geweldig! Die kabeltjes aan elkaar gedraaid allemaal. Het ziet er niet uit maar je flikt het hem wel. Vind ik mooi!
Nee.
pi_156617941
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:29 schreef scoober het volgende:

[..]

Ik woon in omgeving oss... why? :)
Lol... een mede Ossenaar? Ik had nog wel een motortakel voor je hoor :p Ben zelf ook aan de klus met Honda's :)

Zelf vorige week zondag nog koppeling vervangen, gaat veel sneller met een motortakel ;-)
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:12:41 #160
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156631109
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:55 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Lol... een mede Ossenaar? Ik had nog wel een motortakel voor je hoor :p Ben zelf ook aan de klus met Honda's :)

Zelf vorige week zondag nog koppeling vervangen, gaat veel sneller met een motortakel ;-)
haha ja joh? Ik woon in bergem :) ook beetje oss dus! maar vertel! wat doe je dan met honda's? en wat rijd je? misschien kunnen we een keer samen klussen/ ouwehoeren/ pilzen!
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:36:01 #161
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156631787
Nou dat viel ff tegen vandaag.

Ik dacht oke aandrijfasjes zitten in een uurtje erin.
Maaar.. die fusee kogels... HELL NO!

Ik heb heel wat ervaring met deze kogels, en meestal komen ze met wat mokerslagen wel los.
Deze dus niet!

Oke een fuseekogel trekker gekocht... past dit kreng niet pfff
Zelf het aparaatje bij geslepen zodat ik extra ruimte had om de fuseekogel heen.

Na heel wat slijp pogingen succes!

Als je dan toch bezig bent, de fuseekogels los hebt, waarom dan niet meteen nieuwe kogels erin?

Zo gezegd zogedaan...

Kogeltjes besteld. met volle moed 35 minuten rijden met 35 euro op zak.
Schijnt zon ding GVD 54 euro te kosten per stuk!!

onderweg wat leuks tegen gekomen!



Ja je denkt toch zeker niet dat ik op en neer ga om extra geld te halen? Ik koop gvd elke week wel wat bij... ***zan.

Na heel wat ge emmer kon er een tientje vanaf... 44 euro dus.

Nja had ik nog steeds niet.

Toen heb ik zelf gebeld met het filiaal waar ik woon en zij zeiden neem maar mee, en reken het hier maar af als je geld hebt... goed geregeld dus.

OKe weer thuis aan gekomen de nieuwe kogels erin. aandrijfassen vast en klaar is kees.

oude kogel:


Maaarja.. dan de electronica / kabel ellende van gisteren.
Zoals je hebt kunnen zien had ik alles netjes gelabeld etc...

klopt dat hele kutschema niet waar ik naar heb gelabeld!! PFFFF man man man.

Ondertussen mijn chaotische werkplaats even op de foto gezet haha



OKe dat is dat..

Alle electronica op nieuw aangesloten...

Motor looopt, welliswaar ietwat hoog stationair en dus niet zoals het hoort.

Maar voor het eerst heb ik kunnen rijden in de auto.

Dus koppeling, vliegwiel heel de meuk is goed bevestigd.

De motor klonk mega geil!!! :9~

Hij had er al direct zin in ondanks de storingen...

Storingen uitgelezen...

storing 1: vtec pressure switch
storing 2: water temp sensor.

Oke oke...

WBT storing 1: ik denk dat ik dat kan oplossen door 2 kabels van het conversie harnass door te lussen.

WBT storing 2: ik denk dat de watersensor gewoon stuk is. Morgen reinigen en opnieuw proberen, bij geen resultaat een nieuwe sensor kopen...

Deze kabels moeten dus doorgelust worden... snap jij het? haha



GOD ik ben er bijna! en wat zijn die laatste loodjes irritant! ik wil rijden!

thanks weer volgers!!
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:53:38 #162
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156632205
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2015 00:23 schreef Dimitri_ het volgende:
Haha geweldig! Die kabeltjes aan elkaar gedraaid allemaal. Het ziet er niet uit maar je flikt het hem wel. Vind ik mooi!
HAHA thanks ouwe, die aan elkaar gedraaide kabeltjes waren enkel om te testen he ;)
pi_156635600
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:12 schreef scoober het volgende:

[..]

haha ja joh? Ik woon in bergem :) ook beetje oss dus! maar vertel! wat doe je dan met honda's? en wat rijd je? misschien kunnen we een keer samen klussen/ ouwehoeren/ pilzen!
Dat is praktisch Oss. Wat ik allemaal doe?

Hehe heb je even ? ;D

Heb een 94 Coupé gehad, met B16A2, daarna B20 erin met Turbo. Daarna nog een Hatchback gereden met een D15B vtec erin, toen Accord Type R en nu inmiddels een Civic Coupé uit 1999 met een D16Y8/D16Y7 mini me, waarvan ik volgende week de koppakking ga fixen. Daarna komt hier turbo op of ik swap lekker naar een B16/B18 :-)

Maar zo'n D-serie is wel goedkoop in onderhoud en veel makkelijker allemaal en ook genoeg potentie met Turbo... dus lastig :D
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_156638015
Weer met plezier bijgelezen scoober! :)
Laatste loodjes wegen het zwaarste met de finish in zicht
pi_156638264
Fijn dat de finish eraan komt! En je maakt er nog een spoedklus van ook, ik dacht dat dit maanden ging duren joh :D
Schip ahoy!
pi_156639103
Ik lees met plezier je berichten, schiet mooi op!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:46:00 #167
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156654534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:30 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Dat is praktisch Oss. Wat ik allemaal doe?

Hehe heb je even ? ;D

Heb een 94 Coupé gehad, met B16A2, daarna B20 erin met Turbo. Daarna nog een Hatchback gereden met een D15B vtec erin, toen Accord Type R en nu inmiddels een Civic Coupé uit 1999 met een D16Y8/D16Y7 mini me, waarvan ik volgende week de koppakking ga fixen. Daarna komt hier turbo op of ik swap lekker naar een B16/B18 :-)

Maar zo'n D-serie is wel goedkoop in onderhoud en veel makkelijker allemaal en ook genoeg potentie met Turbo... dus lastig :D
Dat is heel wat idd! gaaf :) Maar turbo of non turbo is nogal een wereld van verschil ... wat wil je nou? turbo D of n.a B ;).

Als je nog hulp nodig hebt met je pakking... geen probleem
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:46:46 #168
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156654577
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:34 schreef Gummiebeer het volgende:
Weer met plezier bijgelezen scoober! :)
Laatste loodjes wegen het zwaarste met de finish in zicht
Dankjewel jonge :) Fijn dat je het met plezier leest :)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:47:20 #169
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156654614
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Fijn dat de finish eraan komt! En je maakt er nog een spoedklus van ook, ik dacht dat dit maanden ging duren joh :D
Neuhh gas erop haha ;)

maar de laatste loodjes zijn irritant!!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:47:56 #170
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156654639
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:16 schreef Inclusive het volgende:
Ik lees met plezier je berichten, schiet mooi op!
Fijn om te lezen inclusive :) leuk!!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:05:34 #171
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156655431
Vandaag aan de storingen gewerkt.

OKe:

een nieuwe water temperatuur sensor gekocht en geinstalleerd.. die storing is verholpen.

Storing 2 is echter een pittige: heel wat kabels door gelust en gedaan.. bood geen soelaas.

Dus maar weeer een nieuw onderdeeel ( harnas ) besteld. MIjn portomonnee is onderhand leeg!!

Verder wat krimp kousjes om de losse kabeltjes heen gedaan en afgewerkt met polyester isolatie tape.

Lucht filter aangesloten en alles een beetje netjes gemaakt zodat ik nergens losse/ open kabels heb.



Daarna een stukje gereden.. de reden dat de motor stationair +/- 2000 tpm liep was omdat ik een vacuum slang op de inlaat niet had aangesloten.

Daarna liep de motor netjes stationair rond de 700 tpm

OMdat de motor nu loopt op de oude ECU, afgesteld op een b16a2 loopt hij niet helemaal lekker bovenin. Te weinig brandstof e.d.

Ook merkte ik dat een aandrijfasje lichtjes tikte... mooi kut.. die krengen zijn duur, maarja dat is opzich niet het ergste. Komt tzt wel een nieuwe voor in de plaats.

Ook zag ik lichte olie lekkage.. dit lijkt van de kleppendeksel pakking af te komen. Als dat klopt heb ik dit in een half uurtje wel gefixt.

Dussss nu is het even wachten op het nieuwe harnas in de hoop dat daarmee foutcode 21 VTEC pressure switch is verholpen. Daarna zo snel mogelijk naar een professionele afsteller... ( DUUUUR )

En dan de ALLER ALLER laatste loodjes. ( lees ) goede olie erin, nieuw olie filter, Aandrijfasje vervangen en de kleppendekselpakking.

groeteeee
pi_156655631
Werkt je drukschakelaar wel, en is er we voldoende druk. Een foutcode kan ook een mechanische onderliggende oorzaak hebben.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:14:48 #173
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156655846
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Werkt je drukschakelaar wel, en is er we voldoende druk. Een foutcode kan ook een mechanische onderliggende oorzaak hebben.
de sckakelaar zelf ( solenoid ) is niets mis mee lijkt mij.
en de olie is op peil.. dus de druk ligt het niet aan.

Ik verdenk echt iets in het electronisch circuit.
pi_156660776
Vtec Oil pressure is idd bedrading 9/10 keer, maar daarvoor hoef je niet een kabelharnasje te bestellen, kan ook draadje doortrekken....in het ergste geval is er iets met je solenoid, maargoed, dan pak je die toch gewoon van je B16 :p

Lekkage van je kleppendekselpakking of van je solenoid? Kleppendekselpakking moet je in de hoekjes behandelen met vloeibare pakking, Hondabond of Loctite 5926

Koppakking lukt wel alleen, denk ik... eerste keer.. haha. Het demonteren zal het probleem niet zijn :p

Blok swappen is geen probleem, dat is peanuts. (Alhoewel dat met 2 of 3 mensen wel 3 keer zo snel gaat) Als je hulp nodig hebt met aandrijfas... ik heb ook luchtgereedschap, goede krik enzo, dat werkt een stuk sneller en gemakkelijker :D
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:19:09 #175
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156672801
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 08:31 schreef raulbouli het volgende:
Vtec Oil pressure is idd bedrading 9/10 keer, maar daarvoor hoef je niet een kabelharnasje te bestellen, kan ook draadje doortrekken....in het ergste geval is er iets met je solenoid, maargoed, dan pak je die toch gewoon van je B16 :p

Lekkage van je kleppendekselpakking of van je solenoid? Kleppendekselpakking moet je in de hoekjes behandelen met vloeibare pakking, Hondabond of Loctite 5926

Koppakking lukt wel alleen, denk ik... eerste keer.. haha. Het demonteren zal het probleem niet zijn :p

Blok swappen is geen probleem, dat is peanuts. (Alhoewel dat met 2 of 3 mensen wel 3 keer zo snel gaat) Als je hulp nodig hebt met aandrijfas... ik heb ook luchtgereedschap, goede krik enzo, dat werkt een stuk sneller en gemakkelijker :D
Nice,

Draadje doortrekken had ik al gedaan, geen resultaat.
Maaruh beter dat je lucht gereedschap hebt, dat heb ik echt gemist!!

Ik denk lekkage vd kleppendekselpakking, zal idd ns wat vloeibare meuk erop doen :)
Allemaal zo lang geleden dat ik dat heb gedaan, ben tips n tricks n beetje kwijt.
pi_156686898
Lucht gereedschap is makkelijk met hele lange bouten, waar je anders 45 min aan staat te ratelen bij wijze van :p
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 11:38:35 #177
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156707876
Joww,

alle storingen zijn verholpen, alles werkt en motor loopt netjes.

Nu alleen nog professioneel laten afstellen op de dyno en een herkeuring zien te fixen en dan gaan!!
pi_156707963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:38 schreef scoober het volgende:
Joww,

alle storingen zijn verholpen, alles werkt en motor loopt netjes.

Nu alleen nog professioneel laten afstellen op de dyno en een herkeuring zien te fixen en dan gaan!!
Klinkt ie ook een beetje?
Nee.
pi_156710662
Dyno hoeft toch niet persee? Heb je een gechipte ecu nu? Gewoon B18C6 mappen op zetten, klaar :)
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:11:31 #180
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156748868
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:44 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Klinkt ie ook een beetje?
Haha hij klinkt lekker hard, en krachtig
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:12:47 #181
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156748903
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 14:30 schreef raulbouli het volgende:
Dyno hoeft toch niet persee? Heb je een gechipte ecu nu? Gewoon B18C6 mappen op zetten, klaar :)
jn heb een gechipte p28 maar die is gechipt voor een b16a2.. daar heb ik vandaag stukkie mee geplankt.. opzich aardig, maar niet optimaal natuurlijk, lees je inbox btw eens ;)

ik ga idd niet naar de dyno maar een street tune laten doen door sneaky tuning
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:22:48 #182
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156749174
hallo jongens!

vandaag weer enkele tegenvallers te verwerken gekregen.. :(:(

Ik ben naar de garage geweest om mijn auto te laten voorkeuren.. opzich een heel spectakel, de auto ligt zo laag dat hij de brug niet op kon.. icm met het uilaat geluid heel wat klanten die kwamen kijken en een praatje maken.. sommige betweters geloofden niet dat een 1.8 n.a 4 cilindertje er dik 200+ pk uit perst haha.

anyway.. best wat dingetjes die voor de apk nodig zijn, maar geen grote zaken gelukkig.

-stadslichten regelen.. ( mijn aftermarket lampen hebben er helemaal geen... ) dus stock lampen fixen ofzo...

- mijn mistlicht moet een hoger wattage lampje in ( muggen zifters )
- ik heb 5 remlichten origineel ( mochten er maar 3 zijn?? wanne klets!
- co uitstoot te hoog... ik was er ook zonder kat .. ( nog tips? ) injector reiniger in de tank ofzo
- koplamp rechts stellen
- koplamp links geen beeld.. ( wat houd dit in? )
- accu vast zetten
- lambda 2 ( ongebruikt ) weghalen?? ( wat een klets volgens mij )
- uitlaat ophanging raakt bijna de draagarm.... moet ik ff iets omhoog zien te krijgen
- stuurhuis hoes gescheurd
- splitpen fusee kogel plaatsen
- borgmoer stuurkogel plaatsen.

opzich allemaal kleine ( kut ) dingetjes, maar wel te doen dus.

maar het ergste vind ik een tik in mijn motor.......... |:(

Ik verdenk zelf dat de kleppen gewoon eens heel goed gesteld moeten worden.
HIerbij een filmpje ...


Zou leuk zijn als de kenners wat advies kunnen geven rondom wat bovengenoemde zaken.

Zelf heb ik nog nooit een klep gesteld, weet wel hoe het moet denk ik, maar laat het toch liever doen... ( iemand? ) omgeving oss.

groeten jongens, fijn weekend nog!
pi_156765902
oliepijl laag? kan het tikken ook van komen
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_156770280
waarom heb je er dan 5 remlichten opzitten?

Veel van die punten zijn wel logisch dat het eerst geregeld moet zijn, voordat ze het überhaupt goed kunnen keuren natuurlijk.
  zondag 11 oktober 2015 @ 22:20:50 #185
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156770554
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:12 schreef ThePartyPooper het volgende:
oliepijl laag? kan het tikken ook van komen
Het zijn de klepjes
  zondag 11 oktober 2015 @ 22:30:06 #186
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156770949
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 22:13 schreef Pap89 het volgende:
waarom heb je er dan 5 remlichten opzitten?

Veel van die punten zijn wel logisch dat het eerst geregeld moet zijn, voordat ze het überhaupt goed kunnen keuren natuurlijk.
Het was ook "voorkeuren" he ;)

Vandaag iig catalysator geplaatst.
Splitpen en borgring en accu vast gezet.

Gelijk maar nieuwe stuurkogels en spoorstangen besteld.
pi_156771642
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:22 schreef scoober het volgende:

- mijn mistlicht moet een hoger wattage lampje in ( muggen zifters )

Als ze het over wattage hadden waren het geen muggenzifters.
pi_156780479
Kleppenstellen is best...uhm makkelijk..duurt alleen eventjes :D Welke garage ben je geweest voor APK?

Sommige punten zijn idd wel erg zeikerig.....
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 12 oktober 2015 @ 15:04:40 #189
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_156781586
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:13 schreef raulbouli het volgende:
Kleppenstellen is best...uhm makkelijk..duurt alleen eventjes :D Welke garage ben je geweest voor APK?

Sommige punten zijn idd wel erg zeikerig.....
De garage Oss.
Voorheen doe het zelf garage.

Ken jij nog een goeie garage in oss?
pi_156781636
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:04 schreef scoober het volgende:

[..]

De garage Oss.
Voorheen doe het zelf garage.

Ken jij nog een goeie garage in oss?
Wat een zeikerd dan, zo was die bij mij helemaal niet! Ik ging voordat ik in Oss woonde altijd naar de Honda dealer toe, was vaak wel 4 tientjes meer, maar werd altijd goed gekeurd.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_156791731
Als je hem altijd gekeurd wilt hebben dan zijn er genoeg adresjes... Alberto Stegeman heeft het zelfs eens onderzocht.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  donderdag 22 oktober 2015 @ 00:30:14 #192
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157008487
Het is even stil geweest maar er zijn wel wat updates.
Ik heb het een beetje druk gehad met werk, en het weer heeft ook niet echt mee gezeten natuurlijk.

De aller laatste loodjes zijn aan de beurt geweest.

De motor liep zoals jullie weten, echter liep hij bijzonder arm wat resulteerde in te hete olie.
Dit komt omdat het 1800 beest liep op het maaltijd schema van zijn kleinere 1600 broertje.

Via via een 1800 map gekocht voor in de ecu. Met o.a. launch control, shiftlight, foutcode lezen via gaspedaal, vtec ietwat vervroegd naar +/- 5k rpm. dus hij krijgt weer voldoende brandstof!

Anyway.. de mercedes, bmw audi en sommige porsche killer moest apk waardig worden... dus e.e.a maar weer aangepast.

OM te beginnen heb ik alle spoorstangen en kogels vernieuwd..

OUde spoortsang vertoonde wat lekkage aan het rubber



Nieuwe spoorstang en stuurkogel gereed voor installatie:



De vorige eigenaar had de verlichting kwa bedrading achter echt verneukt!

na wat geouwehoer, wat gesoldeer, wat krimpkousen deed alles het weer volgende de neerlandsche apk normen,



Daarna het aller laatste loodje ( dacht ik ) de motor tikte nogal... nogal luid!! godver zo hard dat ik dacht dat ik met het test rijden op de b16 ecu de kleppen had verbrand... door het te arme mengsel... Ik balen, piekeren en letterlijk slapeloze uren...

naja vandaag maar de kleppen gesteld met behulp van een maatje.. ik zag dat de kleppen big time speling hadden... slechte zaak. Ook zat de nokken as brug maar half vast... wat een koekert die vorige sleutelaar.

Enfin, kleppen aan het stellen.. zie ik GVD DAT ER EEN KLEPSTEL MOER SIMPELWEG MIST!

wtf.. wat als deze in het onderblok trecht is gekomen? man man man... ellende.

een snelle zoektoch gedaan, zonder resulaat. Een niewe moer erop was ondanks mijn 100.000 tellende moer arsenaal ook geen succes. het moet n.l een moer zijn met zeer fijne draad..
Tja als eckte eckte beun knal je er gewoon een m8 op met ruwer draad. maarja dat zou zonde zijn want je hebt kans dat je alles gewoon verpest.

dus na uren lang zoeken naar een super simpel kut m8 moertje van 2,1 cent... besloten de rest vd kleppen te stellen en het maar even te laten zoals het is.

Dit is dus het plaatje van het ontbrekende moertje... -_- ( mooi he? die VTEC nok )



Hij kan in de kop zitten, maar na de zoektoch met een magneet geen resultaat.
Hij kan via een olie kanaal (past dit) in het onderblok terecht zijn gekomen.
Hopelijk ligt ie dan in de carter te ''rusten'' en kan ie daar verder weinig kwaad.
Of hij zit vast aan mijn magnetische olieplug

Of hij is door de vorige eigenaar gewoon vergeten terug te zetten, dit lijk met trouwens wel heeel erg sterk.

Anyway. na het stellen van de klepjes was de heeeele tik weg! hij liep als een naaimachien!! ( op steroide ) dat dan weer wel ;)

maar na enkele minuten begon het klepje zonder borgmoer toch stiekem te tikken...

naja iig geen verbrande of verbogen klep gelukkig!

zodra ik vrij ben maar een borgmoertje met zeer fijne draad vinden en dan is het los!!!!!!!!

gaan met dat monstertje :D

[ Bericht 0% gewijzigd door scoober op 22-10-2015 00:39:24 ]
pi_157012557
leuk project ! Denk dat je deze show ook wel kan waarderen :)

http://www.discovery.com/tv-shows/cuban-chrome/
pi_157014474
Ik ben benieuwd hoe het afloopt :)
  donderdag 22 oktober 2015 @ 23:01:02 #195
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157031804
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 12:31 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het afloopt :)
morgen laatste klepje stellen ( als ik tijd heb ) + klep borgen

dan vh weekend ff olie en filter vervangen en hopelijk zit daar een moer aan de olieplug haha.

dan begin vlgnde week keuren en professioneel tunen/ afstellen :)
pi_157043203
Kleppen stellen is een vak apart lijkt het wel! Ik mag binnenkort ook weer stellen met de Baleno, liever zelf doen.
Ik had ooit een R25 en liet eens de kleppen stellen bij de Renault dealert... Een monteur presteerde het om de gehele afstelling andersom te doen! :o :'(
Daarna zelf ff een anderhalf uur zoet geweest om alles weer te stellen zoals het echt hoort.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:29:07 #197
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157048434
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:45 schreef Gummiebeer het volgende:
Kleppen stellen is een vak apart lijkt het wel! Ik mag binnenkort ook weer stellen met de Baleno, liever zelf doen.
Ik had ooit een R25 en liet eens de kleppen stellen bij de Renault dealert... Een monteur presteerde het om de gehele afstelling andersom te doen! :o :'(
Daarna zelf ff een anderhalf uur zoet geweest om alles weer te stellen zoals het echt hoort.
Jee wat een prutser.

ik heb het nu ook zelf gedaan, stelt geen zak voor.
pi_157157198
Heb je nou al APK op dat hok ? :D
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:59:21 #199
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157164376
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:28 schreef raulbouli het volgende:
Heb je nou al APK op dat hok ? :D
yes verse apk zit erop :)
  woensdag 28 oktober 2015 @ 19:05:24 #200
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157164616
nou alles voor elkaar jongens, nieuwe apk erop etc etc.
gisteren een afspraak gehad met sneaky tuning ( de koning onder de Honda tuners )
Onderweg daarnaartoe ( 120km ) leuk testritje kunnen maken.

wat me opviel was dat hij bij 4000 tpm n beetje power miste en heel klein beetje schokte.
naja met afstellen zou dat wel verholpen zijn.

kom ik aan bij sneaky tuning, zit hij daar een beetje te knutselen aan zijn 1300 pk skyline gtr :9~

JA, hey kerel ik hoor het al... je mist compressie op minstens 1 cylinder..

ik: ;( das een slecht voorteken.

Hij stelt niets af wat niet in orde is ( logisch )

Dus ter plekke een lektest uitgevoerd. 3 van de 4 cylinders lekken gigantisch veel! ( lucht langs de kleppen.) dat betekend dus een dure kop revisie, en dan maar hopen dat het onderblok wel in orde is...

man man wat is dat balen zeg! die verkoper van het blok uit engeland reageert niet meer op mijn berichten, en de aankoop bescherming van paypal heft geen betrekking optechnische en draaide onderdelen.. :'(

kortom ik ben genaaid.

Nu heb ik wat offertes opgevraagd voor een koprevisie.

Dit project krijgt dus nog een vervolg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')