Ja, die dingen waar je je onderbroeken aan kan hangen.quote:
Die takel is ook wel een indicatie voor zelfmoord.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zet die donor dan op een stapel bakstenen en gebruikt de assteunen voor dat ding waar je onder ligt. Dit is echt levensgevaarlijk. Zonder overdrijven, door dit soort gepruts overlijden regelmatig mensen.
GVD!quote:
dit is natuurlijk complete onzin.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die takel is ook wel een indicatie voor zelfmoord.
Dat je voor zulke dingen niet een fatsoenlijke motortakel regelt
thanks ouwe!!quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:53 schreef maickeltje het volgende:
Toen ik begon met dit topic dacht ik waarom...Waarom...zoveel geld erin steken.
Maar hoe meer ik naar beneden aan het scrollen ging Hoe mooier ik het vond en hoe beter ik het begreep.
Ik heb alle pagina's door gelezen, en wens je nog heel veel succes met dit mooie project.
Ik blijf het zeker volgen!
Wat heeft de millieu politie hiermee te maken? is mijn eigen oprit ( koophuis ) bovendien overtreed ik geen enkele regel. Denk eerder dat ik blij ben dat JIJ mijn zeur buur niet bentquote:Op vrijdag 25 september 2015 11:31 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ben blij dat je mijn buurman niet bent, milieupolitie zal hier ook wel raad mee weten denk ik.
Voor de rest leuk project.
In de ogen van een leek lijkt het misschien gepruts. ik vind dit overigens best een belediging. Ik ben niet achterlijk en heb veiligheid voorop staan, en kosten besparen op nr.2.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zet die donor dan op een stapel bakstenen en gebruikt de assteunen voor dat ding waar je onder ligt. Dit is echt levensgevaarlijk. Zonder overdrijven, door dit soort gepruts overlijden regelmatig mensen.
precies, eind goed al goed.quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:05 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Net als je constructie![]()
Maargoed, t werkte
Opnieuw schroefdraad getapt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:05 schreef Juup© het volgende:
Maar eeuhh, dat dolgedraaide "schroefgat", heb jij daar nog iets aan gedaan?
veel plezier met volgen annequote:Op vrijdag 25 september 2015 07:19 schreef Anne het volgende:
Dit project moet ik ook even volgen. Ik waan mij terug in 2003-2005, toen dit soort projecten volop voorbij kwamen! Leuk!
Och, als je geen olie of koelvloeistof morst zal het de milieupolitie niet veel schelen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:24 schreef scoober het volgende:
[..]
Wat heeft de millieu politie hiermee te maken? is mijn eigen oprit ( koophuis ) bovendien overtreed ik geen enkele regel. Denk eerder dat ik blij ben dat JIJ mijn zeur buur niet bent
quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:14 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Heeft je vriendin al een plekje gereserveerd voor jou Darwin Award ?
Als hij toch op tijd gezet moet worden kun je hem net zo goed preventief vervangen toch?quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:34 schreef scoober het volgende:
Vandaag overigens geprobeerd mijn krukas poelie te verwijderen om mijn stuurbekrachtiging te kunnen behouden.
echter heb ik hierbij mijn distributieriem een tandje of 3 laten verspringen![]()
![]()
mooi kut op onthoud dus...
nja zondag maar weer proberen de riem op tijd te krijgen.
daarna alleen nog assen, schakelstangen en kabelboom aansluiten!
heb me vandaag btw een mooie momentsleutel kado gegeven. 165 euro voor zon kreng!
ohja en er wacht mooie castrol olie 5 w 40 op de motora 71 euro de 5 ltr.
Je kan het zeuren noemen, je bent aan het sleutelen op een niet vloeistofdichte vloer en dat is simpelweg verboden. Hier staan forse boetes op, om het nog maar niet te hebben als er inderdaad wat geknoeit wordt en dit wordt ontdekt. Ik waarschuw je alleen maar hiervoor.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:24 schreef scoober het volgende:
[..]
Wat heeft de millieu politie hiermee te maken? is mijn eigen oprit ( koophuis ) bovendien overtreed ik geen enkele regel. Denk eerder dat ik blij ben dat JIJ mijn zeur buur niet bent
Gezien de reacties in dit topic ben ik niet de enige die het er allemaal nog al leip uit vind zien, met pallets en spanbandjes van de Action.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:22 schreef scoober het volgende:
[..]
dit is natuurlijk complete onzin.
de bak weegt +/- 40 kg.
denk je nou echt dat ik mijn leven op het spel ga zetten voor een motor swap?
ik ben geen hilbilly zonder verstand...
Oh my, wat een gillerquote:Op zaterdag 26 september 2015 00:25 schreef scoober het volgende:
[..]
In de ogen van een leek lijkt het misschien gepruts. ik vind dit overigens best een belediging. Ik ben niet achterlijk en heb veiligheid voorop staan, en kosten besparen op nr.2.
Dan verwijs ik ze altijd door naar de Shell..quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je kan het zeuren noemen, je bent aan het sleutelen op een niet vloeistofdichte vloer en dat is simpelweg verboden. Hier staan forse boetes op, om het nog maar niet te hebben als er inderdaad wat geknoeit wordt en dit wordt ontdekt. Ik waarschuw je alleen maar hiervoor.
En jij denkt dat ze dat argument god genoeg vinden om je maar geen bekeuring te geven? En de Shell zal heus wel een fatsoenlijk vloertje eronder hebben liggen, zo niet een forse saneringsrekening.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:32 schreef I-care het volgende:
[..]
Dan verwijs ik ze altijd door naar de Shell..![]()
Die kijken zelf ook niet op een paar druppels.
Dan zou je verschijnselen van uitdroging moeten kunnen zien.quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:25 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Als hij toch op tijd gezet moet worden kun je hem net zo goed preventief vervangen toch?
Een riem die nooit is gebruikt en er 3 jaar op zit ziet er ook nieuw uit.
De verkoper leek mij niet echt heel erg betrouwbaar namelijk.
Het is jouw hoofd toch niet waar het op zou kunnen vallen?quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gezien de reacties in dit topic ben ik niet de enige die het er allemaal nog al leip uit vind zien, met pallets en spanbandjes van de Action.
Maargoed, als jij een keer wil voelen hoe een bak van "maar" 40kg aanvoelt als hij op je schouder of je gezicht valt, be my guest.
De vergelijking met geld snap ik ook niet, met wat rondvragen kun je misschien wel een motortakel lenen zonder dat het wat kost...
dankjewel dankjewelquote:Op zaterdag 26 september 2015 10:32 schreef I-care het volgende:
Mooi topic trouwens, en succes met je auto!
Nog serieus hier op in gaan ook.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat argument god genoeg vinden om je maar geen bekeuring te geven? En de Shell zal heus wel een fatsoenlijk vloertje eronder hebben liggen, zo niet een forse saneringsrekening.
Klopt,quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:39 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ja, die schutting moet heel wat gewicht kunnen hebben wil je er 50 kg aan een arm op hangen. Hefboom he.. Gewicht over een lange arm wordt erg zwaar. Als ik dat zo zie met die bakstenen en wat je tot nu toe hebt uitgegeven had ik zelf 150 euro geinvesteerd in een nieuwe motortakel, dat is heel makkelijk. Ik heb zelf ook een bok waar ik mijn motor op kan zetten en ronddraaien. Er zitten bronzen bussen in dus klemt niet en het kost haast niets. Goed gereedschap is het halve werk, zeggen ze.. Leuk project ik ga het volgen.
Ik ben geen leek, ben 7 jaar automonteur geweest. Het is ook niet bedoeld als belediging, het IS gewoon levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:25 schreef scoober het volgende:
[..]
In de ogen van een leek lijkt het misschien gepruts. ik vind dit overigens best een belediging.
Nee, dat heb je niet, met je bakstenen. En waarom gelijk zo op je pik getrapt? Men waarschuwt je dat je dit soort dingen beter iets veiliger kan aanpakken, lijkt mij niet iets waar je beledigd over moet zijn.quote:Ik ben niet achterlijk en heb veiligheid voorop staan, en kosten besparen op nr.2.
Dankjewel. ik begrijp je comment. gelijk heb je ook. Ik moet toegeven dat ik zelf nogal impulsief ben en dingen graag meteen aanpak. Het is nu goed afgelopen, maar ik zou het een ander ook echt niet aanraden!quote:Op zondag 27 september 2015 21:13 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik vind dat je je veiligheid toch wat serieuzer moet nemen. Er zijn hier op het forum ruim ervaren leden die allemaal wijzen op de manier waarop je dingen optakelt. Mocht jij, of een vriend zijn evenwicht verliezen en tegen de auto aan vallen dan ligt ie zo omver als je hem op een paar baksteentjes hebt staan. Hier in de buurt is een jongen van 18 jaar oud overleden nadat hij zijn auto op bierkratjes had gezet en er onder was gaan liggen. Een kind verliezen is 1 van de ergste dingen die je kan overkomen, daarom zeg ik het nogmaals. Bespaar jezelf het gepruts met stenen en balken en koop een motortakel en een goeie garagekrik. Kost de hoofdprijs niet en het is mooi om te hebben. Mocht je verlegen zitten met ruimte dan ben je ze zo weer kwijt op marktplaats. Je project verloopt verder heel goed, in 2 weken een nieuwe motor als ik het zo bekijk.
Halloquote:Op maandag 28 september 2015 01:21 schreef vannelle het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar het begint echt op een puinhoop te lijken.
Die bedrading ga je hopelijk nog verbeteren?
En waarom heb je de distributie (zoals eerder door iemand aangeraden) niet vervangen toen het blok er nog uit lag?
Ik waardeer je ondernemingslust maar ik denk serieus dat je te goedkoop en te snel wil en darmee essentiële dingen zoals veiligheid, logische volgorde en zo mist.
Wel jammer....
Het zal wel goed komen allemaal maar je aanpak is aardig bedroevend zeg maar.
Morgen starten? Regel eerst die bedrading maar eens goed. Stel dat ie start dan laat je het misschien wel zo want "het is goed genoeg, het werkt."
Zou je dat zelf ook niet jammer vinden?
En wat anderen ook al zeiden, je bent echt levensgevaarlijk bezig.
Zelf heb ik wel eens klem gelegen onder een auto die van de krik af viel maar daar was gelukkig maar 1 wiel af.
En toch lag ik muurvast, had moeite met ademhalen en heb allejezus lang moeten wachten tot ik hulp kreeg.
Vanaf toen kruip ik alleen maar onder een auto als ie ECHT stabiel staat, niet zo houtjetouwtje.
Ik wil wat dat betreft niet betweterig over komen, ik wil je alleen maar vragen om daar ajb rekening mee te houden zodat we kunnen lezen hoe je zelf dit project heb afgerond ipv een verhaaltje door je erfgenamen.
is gefixt zie het vervolgquote:Op maandag 28 september 2015 07:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou trouwens zeker die stuurbekrachtiging nog wel fixen. Erg fijn om te hebben hoor!
Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:32 schreef scoober het volgende:
[..]
Hallo
dank voor je reactie.
Op een puinhoop? nja.. ik vind het wel meevallen
de distri is zo goed als nieuw, daarom niet.
Welke volgorde is volgens jou logisch dan?
Je vind mijn aanpak bedroevend... dit is een amateuristisch project van iemand die dit nooit eerder gedaan heeft, geen professioneel gereedschap heeft, maar wel ambitie heeft. wat verwacht je dan?
Wat zie jij zo op het blote oog aan die foto om het zo af te kraken? ben ik echt benieuwd naar.!
Als het werkt, werkt het inderdaad. MAAR.. dan ga ik de bekabeling netjes '' inpakken'' uiteraard.
eerst zien dat het werkt, dan pas afwerken. Zou zonde zijn om dit omgekeerd te doen.
Ik snap dat je extra voorzichtig bent geworden door je ervaring en daarom huiverig/ skeptisch bent wbt dit project.
Echter heb ik altijd een extra krik onder de auto icm autovelgen/ bakstenen of wat dan ook zodat mocht een krik bezwijken ik niet de hele auto op mijn lichaam krijg.
nogmaals thanks voor het meedenken en je kritiek ik pak het positief op.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten.
Met puinhoop bedoelde ik de voorbereidingen, de gebruikte middelen en het resultaat tot nu toe.
Bijvoorbeeld dat je net je blok ingebouwd hebt en je nu meldt dat de distributie nog wel eens lastig te vervangen kan zijn. Had dat dan gedaan toen het blok er nog uit was.
Nogmaals: Niet negatief bedoeld, ook ik sleutelde ooit zo en had ik ook niet het besef dat het gewoon levensgevaarlijk was.
Ik heb er respect voor dat je het aanpakt en ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik hoop alleen dat je het gaat lukken zonder ongelukken of dure fouten die achteraf niet nodig bleken te zijn.
Je zegt wel dat je er altijd een extra krik onder hebt voor de veiligheid maar die zie ik niet op de foto's en ook uit je reacties blijkt van niet.
De assteunen stonden immers onder de donor?
Denk ajb aan de veiligheid, voor de rest heb ik er wel vertrouwen in want je lijkt te weten wat je doet.
En eerst testen en dan pas de bekabeling netjes wegwerken?
Logisch, ik was wat dat betreft iets te snel en te fel met mijn reactie.
Je hebt volkomen gelijk!quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het was ook niet de bedoeling dat je het negatief op zou vatten.
Met puinhoop bedoelde ik de voorbereidingen, de gebruikte middelen en het resultaat tot nu toe.
Bijvoorbeeld dat je net je blok ingebouwd hebt en je nu meldt dat de distributie nog wel eens lastig te vervangen kan zijn. Had dat dan gedaan toen het blok er nog uit was.
Nogmaals: Niet negatief bedoeld, ook ik sleutelde ooit zo en had ik ook niet het besef dat het gewoon levensgevaarlijk was.
Ik heb er respect voor dat je het aanpakt en ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik hoop alleen dat je het gaat lukken zonder ongelukken of dure fouten die achteraf niet nodig bleken te zijn.
Je zegt wel dat je er altijd een extra krik onder hebt voor de veiligheid maar die zie ik niet op de foto's en ook uit je reacties blijkt van niet.
De assteunen stonden immers onder de donor?
Denk ajb aan de veiligheid, voor de rest heb ik er wel vertrouwen in want je lijkt te weten wat je doet.
En eerst testen en dan pas de bekabeling netjes wegwerken?
Logisch, ik was wat dat betreft iets te snel en te fel met mijn reactie.
Wees maar niet bang, als ik kritiek heb dan hoor je dat echt wel, of je wil of niet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 01:17 schreef scoober het volgende:
maar nogmaals ik vind het cool dat je interesse toont, en niet verlegen ligt om kritiek!!
thanks!
Jaa ellendequote:Op zondag 4 oktober 2015 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Booooh wat een werk zeg. Echt beun de beunhaasactieMaar wel leuk dat het werkt!
Lol... een mede Ossenaar? Ik had nog wel een motortakel voor je hoor :p Ben zelf ook aan de klus met Honda'squote:Op zaterdag 26 september 2015 00:29 schreef scoober het volgende:
[..]
Ik woon in omgeving oss... why?
haha ja joh? Ik woon in bergemquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:55 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Lol... een mede Ossenaar? Ik had nog wel een motortakel voor je hoor :p Ben zelf ook aan de klus met Honda's
Zelf vorige week zondag nog koppeling vervangen, gaat veel sneller met een motortakel ;-)
HAHA thanks ouwe, die aan elkaar gedraaide kabeltjes waren enkel om te testen hequote:Op maandag 5 oktober 2015 00:23 schreef Dimitri_ het volgende:
Haha geweldig! Die kabeltjes aan elkaar gedraaid allemaal. Het ziet er niet uit maar je flikt het hem wel. Vind ik mooi!
Dat is praktisch Oss. Wat ik allemaal doe?quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:12 schreef scoober het volgende:
[..]
haha ja joh? Ik woon in bergemook beetje oss dus! maar vertel! wat doe je dan met honda's? en wat rijd je? misschien kunnen we een keer samen klussen/ ouwehoeren/ pilzen!
Dat is heel wat idd! gaafquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:30 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Dat is praktisch Oss. Wat ik allemaal doe?
Hehe heb je even ? ;D
Heb een 94 Coupé gehad, met B16A2, daarna B20 erin met Turbo. Daarna nog een Hatchback gereden met een D15B vtec erin, toen Accord Type R en nu inmiddels een Civic Coupé uit 1999 met een D16Y8/D16Y7 mini me, waarvan ik volgende week de koppakking ga fixen. Daarna komt hier turbo op of ik swap lekker naar een B16/B18 :-)
Maar zo'n D-serie is wel goedkoop in onderhoud en veel makkelijker allemaal en ook genoeg potentie met Turbo... dus lastig
Dankjewel jongequote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:34 schreef Gummiebeer het volgende:
Weer met plezier bijgelezen scoober!![]()
Laatste loodjes wegen het zwaarste met de finish in zicht
Neuhh gas erop hahaquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Fijn dat de finish eraan komt! En je maakt er nog een spoedklus van ook, ik dacht dat dit maanden ging duren joh
Fijn om te lezen inclusivequote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:16 schreef Inclusive het volgende:
Ik lees met plezier je berichten, schiet mooi op!
de sckakelaar zelf ( solenoid ) is niets mis mee lijkt mij.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Werkt je drukschakelaar wel, en is er we voldoende druk. Een foutcode kan ook een mechanische onderliggende oorzaak hebben.
Nice,quote:Op woensdag 7 oktober 2015 08:31 schreef raulbouli het volgende:
Vtec Oil pressure is idd bedrading 9/10 keer, maar daarvoor hoef je niet een kabelharnasje te bestellen, kan ook draadje doortrekken....in het ergste geval is er iets met je solenoid, maargoed, dan pak je die toch gewoon van je B16 :p
Lekkage van je kleppendekselpakking of van je solenoid? Kleppendekselpakking moet je in de hoekjes behandelen met vloeibare pakking, Hondabond of Loctite 5926
Koppakking lukt wel alleen, denk ik... eerste keer.. haha. Het demonteren zal het probleem niet zijn :p
Blok swappen is geen probleem, dat is peanuts. (Alhoewel dat met 2 of 3 mensen wel 3 keer zo snel gaat) Als je hulp nodig hebt met aandrijfas... ik heb ook luchtgereedschap, goede krik enzo, dat werkt een stuk sneller en gemakkelijker
Klinkt ie ook een beetje?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:38 schreef scoober het volgende:
Joww,
alle storingen zijn verholpen, alles werkt en motor loopt netjes.
Nu alleen nog professioneel laten afstellen op de dyno en een herkeuring zien te fixen en dan gaan!!
jn heb een gechipte p28 maar die is gechipt voor een b16a2.. daar heb ik vandaag stukkie mee geplankt.. opzich aardig, maar niet optimaal natuurlijk, lees je inbox btw eensquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:30 schreef raulbouli het volgende:
Dyno hoeft toch niet persee? Heb je een gechipte ecu nu? Gewoon B18C6 mappen op zetten, klaar
Het zijn de klepjesquote:Op zondag 11 oktober 2015 20:12 schreef ThePartyPooper het volgende:
oliepijl laag? kan het tikken ook van komen
Het was ook "voorkeuren" hequote:Op zondag 11 oktober 2015 22:13 schreef Pap89 het volgende:
waarom heb je er dan 5 remlichten opzitten?
Veel van die punten zijn wel logisch dat het eerst geregeld moet zijn, voordat ze het überhaupt goed kunnen keuren natuurlijk.
Als ze het over wattage hadden waren het geen muggenzifters.quote:Op zondag 11 oktober 2015 00:22 schreef scoober het volgende:
- mijn mistlicht moet een hoger wattage lampje in ( muggen zifters )
De garage Oss.quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:13 schreef raulbouli het volgende:
Kleppenstellen is best...uhm makkelijk..duurt alleen eventjesWelke garage ben je geweest voor APK?
Sommige punten zijn idd wel erg zeikerig.....
Wat een zeikerd dan, zo was die bij mij helemaal niet! Ik ging voordat ik in Oss woonde altijd naar de Honda dealer toe, was vaak wel 4 tientjes meer, maar werd altijd goed gekeurd.quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:04 schreef scoober het volgende:
[..]
De garage Oss.
Voorheen doe het zelf garage.
Ken jij nog een goeie garage in oss?
morgen laatste klepje stellen ( als ik tijd heb ) + klep borgenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:31 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het afloopt
Jee wat een prutser.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:45 schreef Gummiebeer het volgende:
Kleppen stellen is een vak apart lijkt het wel! Ik mag binnenkort ook weer stellen met de Baleno, liever zelf doen.
Ik had ooit een R25 en liet eens de kleppen stellen bij de Renault dealert... Een monteur presteerde het om de gehele afstelling andersom te doen!![]()
![]()
Daarna zelf ff een anderhalf uur zoet geweest om alles weer te stellen zoals het echt hoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |