abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157183419
Mijn post was ook niet bedoelt om te zeiken. Maar ik voelde dit wel al aankomen vanaf het moment dat ik vroeg waarom je de 1.6 niet ging upgraden.

Maar dat aan de kant gezet, weet je zeker dat het de kleppen zijn? Op 3 cilinders voelt voor mij vreemd... Ik zoe dan eerder denken aan een tantje versprongen op 1 van de 2 assen waardoor je overlap hebt, te strak gespannen kleppen of de zuigerveren. Kleppen kan je wel verbranden maar meestal is dat op 1 cilinder en je motormanagement wordt al gek en begint misfires te sturen.

Jammer dat je zo ver weg woont, lijkt me een leuk project om mee te helpen... Een goede kop revisie laten doen voor een 16 klepper zo je niet moeten redden met 700 euro, 16 nieuwe kleppen inwerken, kop vlakken en nieuwe pakkingen tikt aardig aan. Als je het zelf doet met ebay spulletjes moet het wel lukken onder de 500 gok ik. En zo moeilijk is het niet en je hebt geen echt speciaal gereedschap nodig. Alleen tijd en ruimte... Hoewel ik vroeger dit ook gewoon in de winter buiten deed.

Maar eerst een zeker weten wat het probleem is voordat je de kop eraf haalt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 29 oktober 2015 @ 17:36:01 #242
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157185692
Als je een motor swap kan doen en kleppen stellen kan je ook wel een kop revisie doen.


Kop eraf halen valt erg mee hoor. Revisie kost je ook zo'n 500/700 en dan heb je nog 150 voor wat los materiaal zoals kopbouten, koppakking etc. En bij een beetje revisie bedrijf kun je je kop eerst laten testen om zeker te weten dat het probleem daar zit.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_157186421
Wat voor type is het precies? B18c*
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_157187748
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:

man man wat is dat balen zeg! die verkoper van het blok uit engeland reageert niet meer op mijn berichten, en de aankoop bescherming van paypal heft geen betrekking optechnische en draaide onderdelen..
Gewoon geld terugvragen via paypal.
pi_157188412
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:08 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Gewoon geld terugvragen via paypal.
Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?
pi_157188439
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?
Ja.

Met een beetje de waarheid verdraaien heb je je geld zo terug bij PayPal.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 22:10:07 #247
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_157193399
Jep gewoon een claim indienen. De koper wint geschillen altijd.
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_157193790
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 15:20 schreef boegschroef het volgende:
Maar eerst een zeker weten wat het probleem is voordat je de kop eraf haalt.
Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.

Je zit soms wel met wat ellende zoals rotte schroefdraad bij de uitlaat. Maar omdat het net allemaal los geweest is zul je in die hoek geen problemen krijgen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:39:28 #249
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157198190
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.

Je zit soms wel met wat ellende zoals rotte schroefdraad bij de uitlaat. Maar omdat het net allemaal los geweest is zul je in die hoek geen problemen krijgen.
de kop gaat er ook af, dan zal eerst gegeken worden hoe het hoonbeeld en de boringen eruit zien. Helaas kan je zo niet zien of de zuigers nog oke zijn. maargoed dan gaat de kop eraf en wordt deze klaar gemaakt om gebouwd te gaan worden.

-reinigen
-kleppen reinigen
-kleppen inschuren
-uitlaatklep geleiders vervangen
-uitlaatzittingen ( 3 angle frezen )
-nieuwe pakking set
-keeringen
-klepseals
-kop vlakken
-afstellen
  zondag 1 november 2015 @ 17:49:04 #250
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_157250042
Ik verbaas me er niet over. Veel respect voor het feit "dat" je hem swapt, maar de manier waarop is vragen om gezeik, half half werk en verkeerd besparen.

Als je slim bent trek je nu dat blok eruit, uit elkaar en opnieuw en fatsoenlijk opbouwen. Met alleen een koprevisie kun je wegkomen, maar gezien de staat van je blok (missende onderdelen, boutjes weg etc) weet je zelf waarschijnlijk al genoeg.

Waarom heb je trouwens de compressie niet getest VOOR het inbouwen? Zon metertje kost geen kont, en bespaard vaak al een stuk gedoe. (Ik test zelf de compressie van elke auto / motor / los blok wat ik koop).
Als een verkoper weigert dan laat ik hem staan.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:37:10 #251
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157288489
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:49 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik verbaas me er niet over. Veel respect voor het feit "dat" je hem swapt, maar de manier waarop is vragen om gezeik, half half werk en verkeerd besparen.

Als je slim bent trek je nu dat blok eruit, uit elkaar en opnieuw en fatsoenlijk opbouwen. Met alleen een koprevisie kun je wegkomen, maar gezien de staat van je blok (missende onderdelen, boutjes weg etc) weet je zelf waarschijnlijk al genoeg.

Waarom heb je trouwens de compressie niet getest VOOR het inbouwen? Zon metertje kost geen kont, en bespaard vaak al een stuk gedoe. (Ik test zelf de compressie van elke auto / motor / los blok wat ik koop).
Als een verkoper weigert dan laat ik hem staan.
Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.

Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt :)

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:

trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.

of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
pi_157288713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:

[..]

Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.

Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt :)

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:

trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.

of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
ruilkop via sneaky of consorten misschien een optie?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157289232
Een cilinderkop demonteren duurt wel even, maar er is niet veel bijzonders aan. Trek de kop er af en bekijk alles eens goed. Ik heb mijn kop laten lektesten en vlakken voor minder dan ¤200,-. Nieuwe kleppen kun je er zelf ook wel in zetten, moet je doen. Koppakking ertussen en wie weet ben je dan redelijk goedkoop klaar.

Het resultaat is een 'band' met je auto. Het is niet zomaar een kant en klaar gekocht vervoermiddel, maar iets wat jij hebt gemaakt.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  woensdag 4 november 2015 @ 17:25:17 #254
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157317431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

ruilkop via sneaky of consorten misschien een optie?
kan er geen vinden.
  woensdag 4 november 2015 @ 17:30:03 #255
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157317551
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
Een cilinderkop demonteren duurt wel even, maar er is niet veel bijzonders aan. Trek de kop er af en bekijk alles eens goed. Ik heb mijn kop laten lektesten en vlakken voor minder dan ¤200,-. Nieuwe kleppen kun je er zelf ook wel in zetten, moet je doen. Koppakking ertussen en wie weet ben je dan redelijk goedkoop klaar.

Het resultaat is een 'band' met je auto. Het is niet zomaar een kant en klaar gekocht vervoermiddel, maar iets wat jij hebt gemaakt.
Helemaal mee eens... het reviseren ansich kost niet zoveel. kan hier bij mij om de hoek vd straat.
Maar die kop eraf trekken en de koppakking en kleppen plaatsen etc etc. heb ik geen ruimte voor om dat ns rustig warm en droog te doen voor een eerste keer. Bovendien heb ik ook geen momentsleutel, en die is toch wel van belang bij het monteren van de kop. en ze zijn best prijzig +/- 100 euro.
pi_157317980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:30 schreef scoober het volgende:

[..]

Helemaal mee eens... het reviseren ansich kost niet zoveel. kan hier bij mij om de hoek vd straat.
Maar die kop eraf trekken en de koppakking en kleppen plaatsen etc etc. heb ik geen ruimte voor om dat ns rustig warm en droog te doen voor een eerste keer. Bovendien heb ik ook geen momentsleutel, en die is toch wel van belang bij het monteren van de kop. en ze zijn best prijzig +/- 100 euro.
Als je het laat doen ben je wel meer kwijt dan 100 euro..
  woensdag 4 november 2015 @ 18:31:57 #257
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157318819
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je het laat doen ben je wel meer kwijt dan 100 euro..
haha 1500 idd.. maar dan gebeurt et wel 100% goed. en kan ik hem gelijk laten afstellen :)
pi_157332382
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
Voor die meter, daar heb je 'conversie stukjes' voor. Ik heb ooit eens voor 8 euro een doosje (nieuw) gekocht met 12 verschillende stukjes. Is misschien de moeite, was een webwinkel.

Over het reviseren... tja voor mij klinkt dat juist als half werk. Met alleen de kop eraf zie je eigenlijk niets van het onderblok, lagers zuigerveren enz kan je niet bekijken. Je kan hooguit het 'hoon patroon' zien en de slijtage van de bovenste mm vegeleken met de rest. Maar dat zegt niet heel veel als het niet versleten is. Als het wel versleten is dan weet je we dat de rest waarschijnlijk ook in slechte staat is ;)

Om maar een redelijk recent voorbeeld van mezelf te geven: V8 blok, 4 jaar stil gestaan, op een bok gezet en starten. Zie link: start goed (zeker voor een 50 jaar oude V8 met alles nog orgineel erin...)
Uiteindelijk alles maar uitelkaar gehaald en zo kwamen de drijfstang lagers eruit:
links hoort zo, rechts niet echt...



Heb je in het huis niet ergens een kamertje/zolder die je als 'tijdelijke' sleutelruimte om kunt bouwen. Volgensmij vind je het leuk om te doen....

koop of maak een motorstandaard (35 euro) en hang dat blok erin. Kijk het volledig na en je bent zeker van je zaak en een stuk goedkoper uit. Het is uiteindelijk allemaal niet zo ingewikkeld...

[ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 05-11-2015 12:11:34 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 5 november 2015 @ 22:42:22 #259
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157349245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:01 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Voor die meter, daar heb je 'conversie stukjes' voor. Ik heb ooit eens voor 8 euro een doosje (nieuw) gekocht met 12 verschillende stukjes. Is misschien de moeite, was een webwinkel.

Over het reviseren... tja voor mij klinkt dat juist als half werk. Met alleen de kop eraf zie je eigenlijk niets van het onderblok, lagers zuigerveren enz kan je niet bekijken. Je kan hooguit het 'hoon patroon' zien en de slijtage van de bovenste mm vegeleken met de rest. Maar dat zegt niet heel veel als het niet versleten is. Als het wel versleten is dan weet je we dat de rest waarschijnlijk ook in slechte staat is ;)

Om maar een redelijk recent voorbeeld van mezelf te geven: V8 blok, 4 jaar stil gestaan, op een bok gezet en starten. Zie link: start goed (zeker voor een 50 jaar oude V8 met alles nog orgineel erin...)
Uiteindelijk alles maar uitelkaar gehaald en zo kwamen de drijfstang lagers eruit:
links hoort zo, rechts niet echt...

[ afbeelding ]

Heb je in het huis niet ergens een kamertje/zolder die je als 'tijdelijke' sleutelruimte om kunt bouwen. Volgensmij vind je het leuk om te doen....

koop of maak een motorstandaard (35 euro) en hang dat blok erin. Kijk het volledig na en je bent zeker van je zaak en een stuk goedkoper uit. Het is uiteindelijk allemaal niet zo ingewikkeld...
Heey thanks oor je nuttige reply (y)

So die lager ziet eruit! hoorde je die niet tikken of ratelen ofzo?
misschien wat minder hoordbaar langs het v8 gebrul van die ouwe amerikaan haha.

Maar ik heb niet zon ruimte nee, en om er een t maken zal mijn vrouw niet blij van worden hehe.

Opzich wel een gaaf idee, maar dan nog.. ik heb niet genoeg verstand van de internals om er heel veel zinnigs over te zeggen.

Ik vertrouw in deze op de kennis en kunde van reandly ( sneaky tuning ) en bijna 20 jaar ervaring met het bouwen, tunen, afstellen en reviseren van honda motoren.
pi_157351050
Je moet even door de zure appel heen bijten en dan is het nooit meer eng, daarna wil je wel graag nog een blok doen, en nog 1, ...

De eerste keer dat ik een motor open trok gaf ik mijzelf 25% slagingskans. Uiteindelijk is alles goed gekomen en viel het reuze mee.
Liefhebber van oldtimers en LPG
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')