abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:13:38 #176
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156375283
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is OR347 geworden

[ afbeelding ]

Ik snap eigenlijk niet waarom ze de ramen nu weer wél hebben meegenomen bij het schilderen.
Bij de introductie van deze livery werd de naam juist over boven de ramen gezet. Nu er dus weer overheen.
Tui.com op de motoren vindt ik er niet uitzien.
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:26:52 #177
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_156375535
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:13 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Tui.com op de motoren vindt ik er niet uitzien.
*vind
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:28:48 #178
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156375576
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:26 schreef donroyco het volgende:

[..]

*vind
Idd :')
pi_156376844
De URL van je website vermelden vind ik sowieso erg 1996. Iedereen weet je echt wel te vinden (mits je geen flysas.nl/flyslm.nl achtige urls hebt)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_156377141
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:23 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

777/787 wordt inderdaad zelfs gemixed gevlogen (geen sprake van 'overgang' dus). Zitten een paar fundamentele verschillen in de systemen, waaronder uiteraard de HUD, maar de basis is dermate gelijkwaardig dat dat geen problemen oplevert.
Ik sprak deze week een F/O die op de 737 bij een Turkse maatschapij vliegt. Die ging als de Dreamliner er was daar op over. Zal die wel promotie maken dan.

777/787 is om de genoemde redenen hier natuurlijk ook veel logischer. Maar is het verschil in de systemen tussen 737 en 777/787 groot? Zal wel meevallen toch.


Vanmiddag lekker weer paar uurtjes rond gefladderd. :Y
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:07:24 #181
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_156377695
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:26 schreef Thetallguy het volgende:
De URL van je website vermelden vind ik sowieso erg 1996. Iedereen weet je echt wel te vinden (mits je geen flysas.nl/flyslm.nl achtige urls hebt)
Tja, vaak marketingmensen die dat soort obsolete dingen willen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_156378265
Heeft de PH-BFA alweer een winglet aan de rechtervleugel zitten?
--
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 18:53:40 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156378502
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:51 schreef Thetallguy het volgende:
Nieuwe mogelijkheden om de plas over te steken in een 737. Vanaf mei gaat Norwegian Cork - Boston vliegen, en in 2017 ook Cork - New York. In eerste instantie met de 737-800 en later ook met de MAX.
Zit je ook met z'n 180'en in zo'n 737? :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156379950
quote:
Ik sprak deze week een F/O die op de 737 bij een Turkse maatschapij vliegt. Die ging als de Dreamliner er was daar op over. Zal die wel promotie maken dan.

777/787 is om de genoemde redenen hier natuurlijk ook veel logischer. Maar is het verschil in de systemen tussen 737 en 777/787 groot? Zal wel meevallen toch.
http://www.boeing.com/com(...)_2012q1_article3.pdf

Hier staat uitgelegd hoeveel dagen training nodig zijn afhankelijk van welk type toestel je overstapt.
--
pi_156384815
quote:
Idd :')
Beetje jammer inderdaad, de TUI livery is best fraai voor de rest.
--
pi_156388102
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:33 schreef OEM het volgende:

[..]

Los van die vortices: dit plaatje geeft wel mooi aan hoe de winglets de liftverdeling op de vleugel gelijkmatiger maakt (blijkbaar is dat beter) (737 zonder, blended en split scimitar):

[ afbeelding ]
Op het eerste gezicht lijkt de AUC in het bovenste plaatje juist groter te zijn dan met winglets. Kan ik ergens de integraalvergelijkingen vinden van lift met winglets vs. zonder winglets (even de discussie van 'drag' daargelaten, want die zal navenant ook toenemen)?

-edit- well I'll be damned...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lifting-line_theory

Lift neemt dus wel toe en drag neemt af. Ingenieus...nooit bij stilgestaan eigenlijk. Ik dacht dat het alleen zorgde voor minder lift-induced drag en daardoor een hogere lift-to-drag ratio. Weer wat geleerd :)

[ Bericht 10% gewijzigd door starla op 25-09-2015 23:36:27 ]
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:05:15 #187
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_156396260
PH-AOB represent.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_156396326
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:05 schreef donroyco het volgende:
PH-AOB represent.
Fijne vakantie :+.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:27:29 #189
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_156396664
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Fijne vakantie :+.
:D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 26 september 2015 @ 20:14:08 #190
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156405507
Dit zie je niet vaak:
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 26 september 2015 @ 20:18:04 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156405635
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:14 schreef FredvZ het volgende:
Dit zie je niet vaak:
[ afbeelding ]
Wat is er bijzonder dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 26 september 2015 @ 20:18:49 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156405648
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is er bijzonder dan?
Corendon dat een vliegtuig aan Arke verhuurt.
So we just called him Fred
pi_156406146
Scheelt positioningkosten (en tijd) wanneer je een kist van een Nederlandse collega kunt lenen ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_156406622
Heeft iemand enig idee of Kalitta Air N743CK inmiddels is gescrapped?


Kan weinig info vinden, behalve dan dat dit beestje 30 augustus voor het laatst is gesignaleerd (vlucht van KCVG naar KOSC). Blijkbaar is Oscoda-Wurtsmith een basis van Kalitta, maar aan de Google Maps screens te zien staan daar ook afgeschreven vliegtuigen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156410007
De geleasde jettime die voor arke vliegt staat aan de grond met schade omdat de afhandelaars er tegen aan zijn gereden. Dus om kosten te besparen snel even bij corendon geleend
  zondag 27 september 2015 @ 13:35:24 #196
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156419889
Deze 747 op DL73 moest van de week terugkeren naar Schiphol:


Uiteraard moest er ook brandstof worden gedumpt, hoe dat er uitziet? Nou, zo:

En ik zie nu dat-ie letterijk over mijn hoofd is gevlogen, toen ik zelf ook op de Noordzee zat. Niet gezien of gehoord overigens, ik zat tussen de herrie van ronkende generatoren en zoemende servers.
So we just called him Fred
pi_156422018

Hoe kregen die piloten dit voor elkaar dan? :o Driften met een A380 :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 27 september 2015 @ 15:24:21 #198
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156422187
quote:
6s.gif Op zondag 27 september 2015 15:18 schreef Blistering het volgende:

Hoe kregen die piloten dit voor elkaar dan? :o Driften met een A380 :D
Massa is traag, dus als de piloot het neuswiel te snel draait gaat de massa nog gewoon rechtdoor terwijl het wiel al gedraaid is.

Het verbaasd me eerlijk gezegd wel dat ze alsnog direct opstijgen. Ergens had ik wel verwacht dat eerst het neuswiel een inspectie zou krijgen.
So we just called him Fred
pi_156422278
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 15:24 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Massa is traag, dus als de piloot het neuswiel te snel draait gaat de massa nog gewoon rechtdoor terwijl het wiel al gedraaid is.

Het verbaasd me eerlijk gezegd wel dat ze alsnog direct opstijgen. Ergens had ik wel verwacht dat eerst het neuswiel een inspectie zou krijgen.
Het verbaast mij vooral dat ervaren jongens (wat je mag aannemen bij een A380) dit nog voor elkaar weten te krijgen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 27 september 2015 @ 15:38:12 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156422479
quote:
6s.gif Op zondag 27 september 2015 15:28 schreef Blistering het volgende:

[..]

Het verbaast mij vooral dat ervaren jongens (wat je mag aannemen bij een A380) dit nog voor elkaar weten te krijgen.
Voor elke piloot is het de eerste keer dat hij op een A380 vliegt.

En stress (bijvoorbeeld door vertraging en eventuele daaropvolgende sancties) doet rare dingen met piloten. Hoe ervaren ze ook zijn, kan dat nog altijd voor fouten zorgen. Meestal met kleine gevolgen, maar soms ook met grotere, zoals in Tenerife. Er gaat een lezing dat de KLM gezagvoerder door allerlei vertragingen zo snel weg wilde van Tenerife dat hij door stress de instructies van de verkeerstoren verkeerd interpreteerde. En die man was op dat moment een van de (zo niet de meest) ervaren piloten bij de KLM.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')