abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2015 @ 07:55:49 #211
92279 N.icka
Windforce 11
pi_156098936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 07:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In een restaurant heb ik daar nogal moeite mee.
Hoe vaak heb je dat gezien ? Een driejarige die borstvoeding krijgt in een restaurant ? Ik zie trouwens zelden vrouwen die in het openbaar borstvoeding geven, t zal best eens gebeuren maar ik struikel er echt niet over.
  dinsdag 15 september 2015 @ 07:56:42 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156098950
Ik kots een beetje op het woord "discreet" in deze discussie inmiddels, in een land als de VS betekent dat tegenwoordig dat je zo'n doek over je heen legt dat je helemaal geen oogcontact meer met je kind kunt hebben, toch wel een van de primaire dingen bij borstvoeding.

Laten we vooral niet die kant op gaan met het gejank over discreet voeden, want dat doen de meeste vrouwen sowieso al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_156098952
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 07:55 schreef N.icka het volgende:

[..]

Hoe vaak heb je dat gezien ? Een driejarige die borstvoeding krijgt in een restaurant ? Ik zie trouwens zelden vrouwen die in het openbaar borstvoeding geven, t zal best eens gebeuren maar ik struikel er echt niet over.
Dit.
pi_156098978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 07:56 schreef Leandra het volgende:
Ik kots een beetje op het woord "discreet" in deze discussie inmiddels, in een land als de VS betekent dat tegenwoordig dat je zo'n doek over je heen legt dat je helemaal geen oogcontact meer met je kind kunt hebben, toch wel een van de primaire dingen bij borstvoeding.

Laten we vooral niet die kant op gaan met het gejank over discreet voeden, want dat doen de meeste vrouwen sowieso al.
Een keertje geen oogcontact hebben is niet het einde van de wereld ofzo. Volgens mij is het primaire ding bij borstvoeding nog altijd dat de honger van het kind wordt gestild. Oogcontact is puur een marketingdingetje van LLL voor de mama's natuurlijk, zo'n kind zal het worst wezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2015 08:00:15 ]
pi_156098985
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 07:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik kom vaak en graag in de binnenstad van Utrecht. Daar wonen een heleboel GroenLinks mutsen maar eigenlijk zie ik dit nooit.
Gelukkig! Dus als je het niet ziet is er het niet..
pi_156098994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 07:56 schreef Leandra het volgende:

Als ze zitten te lullen met hun vriendinnen hebben ze zo wie zo weinig contact met de baby.
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:24:12 #217
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_156100257
Mijn vrouw heeft eigenlijk nooit problemen gehad met borstvoeding in het openbaar. Gewoon een doek meenemen om de boel een beetje te kunnen bedekken. Af en toe een scheve blik.
Vanaf 4 maanden kun je met vaste voeding beginnen, zo was ons kind vanaf 6 maanden gewent om bijvoorbeeld een fruitje (zo'n pakje vloeibaar fruit) tussendoor te krijgen. Als je dan de stad in wilt geef je je kind thuis nog borstvoeding en kun je een fruitje meenemen als het wat langer duurt en je kind honger krijgt.
Een kind van 3 aan je borst leggen is toch geen porum.

Opmerking dat mensen hun kind maar overal mee naar toe willen slepen slaan trouwens nergens op. De eerste maanden van de baby is die toch echt afhankelijk van de moeder. En om nu maanden maar thuis te blijven zitten omdat je je kind niet kunt voeden in het openbaar is van de gekke.
Zoals gezegd als de baby wat ouder is kun je het vaak prima afstemmen met de voedingen.
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:52:19 #218
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156100853
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 23:31 schreef erodome het volgende:

[..]

In de jaren '60/70 was het echt vrij normaal, jaren '80 ook nog wel. Zelfs toen ik eind jaren '90 moeder werd was het nog redelijk normaal.

Als kind heb ik meerdere moeders zien voeden, in mijn volwassen leven ook. Op een enkele uitzondering na was wel iedereen discreet, maar het gaat hier dan ook niet over pontificaal bloot gaan zitten, maar om een vb van een vrouw die ook afzondering zocht om te voeden.
Het gros van de zogende moeders zal discreet zijn, rust opzoeken of het redelijk afdekken. Die enkele uitzondering die dat perse niet wil zit mij niet in de weg, de zogende vrouwen die wel discreet zijn al helemaal niet. Even een momentje een glimp van een tiet opvangen waaraan een baby wordt gehangen zou gewoon geen probleem moeten zijn.
In de regio waar ik woon was het beslist een uitzondering. Toen ik van mijn oudste beviel lag er maar 1 moeder in het ZH die borstvoeding gaf. Alle anderen waren flessenkinderen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:55:29 #219
78780 deedeetee
pi_156100909
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja leuk hé, die periode dat ze vrouwen wijs maakten dat flesvoeding beter was voor de baby dan de natuurlijke voeding van de moeder. Als ik het goed herinner was dat dezelfde periode dat ze Softenon gaven tegen de ochtendmisselijkheid. Of anders het fabeltje dat je tieten gaan hangen als je borstvoeding geeft, dat ging er ook in als zoete broodjes.
Ja leuk hé dat vrouwen nog steeds geloven dat borstvoeding altijd beter is. Dat is getest in gezinnen met meer kinderen waarvan de 1 wel en de andere niet BV kreeg en bleek binnen het gezin totaal niet uit te maken... Het ligt dus ook aan andere factoren dan die moedermelk alleen. :P
pi_156100985
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja leuk hé dat vrouwen nog steeds geloven dat borstvoeding altijd beter is. Dat is getest in gezinnen met meer kinderen waarvan de 1 wel en de andere niet BV kreeg en bleek binnen het gezin totaal niet uit te maken... Het ligt dus ook aan andere factoren dan die moedermelk alleen. :P
het grootste, meest uitgebreide en langstlopende onderzoek naar borstvoeding (en dan hebben we het over een onderzoek van enkele decennia) heeft wel uitgewezen dat borstvoeding op de korte termijn enkele positieve effecten heeft op de gezondheid van het kleine kind. op de lange(re) termijn maakt het inderdaad echter niets uit en spelen andere zaken inderdaad een veel grotere rol.
pi_156101064
Ik zie een heleboel dingen die zich in het openbaar afspelen liever niet; jongeren die op de grond kwatten, vadsige mensen die een bak mayonaise met friet naar binnen staan te slurpen, bejaarden met scootmobielen die de weg blokkeren, groepjes Marokkanen die lopen te schreeuwen, vrouwen met lelijke korte pittige kapsels, studenten die tijdens het fietsen vooral aan het appen zijn en niet op het verkeer letten, stinkende zwervers die bedelen om hun drugsgeld, verwarde mensen die tegen alles en iedereen onzin lopen te schreeuwen, dikke meisjes met een legging die dienst doet als broek... maar goed die mensen hebben ook allemaal het recht om buiten te zijn en te doen wat ze doen...

een tiet is me werkelijk nog de minste zorg...
  dinsdag 15 september 2015 @ 10:10:44 #222
78780 deedeetee
pi_156101160
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:05 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie een heleboel dingen die zich in het openbaar afspelen liever niet; jongeren die op de grond kwatten, vadsige mensen die een bak mayonaise met friet naar binnen staan te slurpen, bejaarden met scootmobielen die de weg blokkeren, groepjes Marokkanen die lopen te schreeuwen, vrouwen met lelijke korte pittige kapsels, studenten die tijdens het fietsen vooral aan het appen zijn en niet op het verkeer letten, stinkende zwervers die bedelen om hun drugsgeld, verwarde mensen die tegen alles en iedereen onzin lopen te schreeuwen, dikke meisjes met een legging die dienst doet als broek... maar goed die mensen hebben ook allemaal het recht om buiten te zijn en te doen wat ze doen...

een tiet is me werkelijk nog de minste zorg...
Het voeden is volgens mij ook niet echt een probleem. De agressieve manier van eisen dat men er ruimte beschikbaar voor moet stellen vind ik niet deugen.
Er zijn wel meer zaken niet toegestaan in pashokjes. Dat maakt de winkelier gewoon helemaal zelf uit.
pi_156101227
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het voeden is volgens mij ook niet echt een probleem. De agressieve manier van eisen dat men er ruimte beschikbaar voor moet stellen vind ik niet deugen.
Er zijn wel meer zaken niet toegestaan in pashokjes. Dat maakt de winkelier gewoon helemaal zelf uit.
Mee eens. Volgens mij is er prima ruimte om in het openbaar borstvoeding te geven. Dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen is pech voor die mensen. Gelukkig hebben die het recht om door te lopen / de andere kant op te kijken.

Verder gewoon doen!
pi_156103891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

In de regio waar ik woon was het beslist een uitzondering. Toen ik van mijn oudste beviel lag er maar 1 moeder in het ZH die borstvoeding gaf. Alle anderen waren flessenkinderen.
Ik ben grootgebracht in de randstad, weet niet of dat een andere regio was dus.
Heb beide gezien, als kind en als volwassene. Heb vooral gezien dat er niet zo raar over gedaan werd.
Ging dan niet om vrouwen die pontificaal met een ontbloot bovenlijf ergens gingen zitten, maar wel waar een baby aangelegd werd en waarbij je als je je best deed een glimp van de borst op kon vangen.

Ik zie daar echt het probleem niet in. Vind het juist zelfs wel schattig. Kan me wel herinneren van vroeger dat baby's vrij vlot van de borst af gingen, dat is tegenwoordig vaak wat later (wat ik een goede ontwikkeling vind), alhoewel ik daarmee ook weer niet doel op met 3 jaar nog aan de tiet ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156104179
Wat zijn we allemaal toch lekker preuts geworden in Nederland. _O-

Ik heb er geen problemen mee. Het is niet alsof mensen nog nooit een borst hebben gezien, en bovendien hoef je er niet de hele tijd naar te kijken. Niets onsmakelijks aan.

Niet terecht dat het door sommigen op één hoop wordt gegooid met het verschonen van een luier in het openbaar want dat is inderdaad wel ranzig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156104265
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat zijn we allemaal toch lekker preuts geworden in Nederland. _O-

Ik heb er geen problemen mee. Het is niet alsof mensen nog nooit een borst hebben gezien, en bovendien hoef je er niet de hele tijd naar te kijken. Niets onsmakelijks aan.

Niet terecht dat het door sommigen op één hoop wordt gegooid met het verschonen van een luier in het openbaar want dat is inderdaad wel ranzig.
:? das het zelfde goedje alleen een paar uur later.
pi_156104511
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je doelt nu op het onderzoek dat het op lange termijn weinig verschil maakt? Wat heeft dat te maken met de bewezen positieve effecten die het op korte termijn heeft, voor zowel moeder als kind?
pleased to meet you
pi_156105620
Ik denk dat we, tot slot om dit topic af te sluiten, het concluderen als volgt:

Het is niet omdat iets normaal is dat je het ook in het openbaar moet doen. Sex hebben of naar toilet gaan is óók normaal, maar dat doe je ook niet in het openbaar. We leven in Nederland en niet in de jungle.
pi_156105730
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:17 schreef berko13 het volgende:
Ik denk dat we, tot slot om dit topic af te sluiten, het concluderen als volgt:

Het is niet omdat iets normaal is dat je het ook in het openbaar moet doen. Sex hebben of naar toilet gaan is óók normaal, maar dat doe je ook niet in het openbaar. We leven in Nederland en niet in de jungle.
nee peutertje, dat is dus niet de conclusie. dit is de conclusie:

borstvoeden in het openbaar wordt gewoon gedaan en zal niet meer weggaan. de moekes in de OP moeten dan ook niet zo moeilijk doen en niet zoveel aandacht trekken. in de meeste gevallen zul je het niet eens doorhebben dat een moeder haar kind aan het voeden is aangezien het bijna altijd gewoon wordt afgedekt met een doek. mocht je dan toch nog een klein stukje tiet zien dan heb je het recht door te lopen / weg te kijken. mocht je zelfs daar nog een probleem mee hebben dan moet je maar gewoon binnen blijven op je zolderkamer.
pi_156105771
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

borstvoeden in het openbaar wordt gewoon gedaan en zal niet meer weggaan. de moekes in de OP moeten dan ook niet zo moeilijk doen en niet zoveel aandacht trekken. in de meeste gevallen zul je het niet eens doorhebben dat een moeder haar kind aan het voeden is aangezien het bijna altijd gewoon wordt afgedekt met een doek. mocht je dan toch nog een klein stukje tiet zien dan heb je het recht door te lopen / weg te kijken. mocht je zelfs daar nog een probleem mee hebben dan moet je maar gewoon binnen blijven op je zolderkamer.
En winkeliers hebben het recht om te weigeren (dat is ook onderdeel van de OP). Verder een puike samenvatting.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156105862
quote:
13s.gif Op maandag 14 september 2015 14:27 schreef kanovinnie het volgende:
Raar dat dan niet even in een pashokje kan als er toch geen hond in de winkel is.
Waarom zou dat nodig zijn ?

Eet jij in een pashokje ?
bivd kijkt met u mee.
pi_156105900
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:? das het zelfde goedje alleen een paar uur later.
_O-
bivd kijkt met u mee.
pi_156105956
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En winkeliers hebben het recht om te weigeren (dat is ook onderdeel van de OP). Verder een puike samenvatting.
Nou, dan zijn we helemaal klaar! Behalve de paar moeders van sterrenkinderen natuurlijk, die van mening zijn dat mensen hun private ruimtes moeten openstellen om borstvoeding te kunnen geven.
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:30:11 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156105975
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:25 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Waarom zou dat nodig zijn ?

Eet jij in een pashokje ?
Ik vind dat je een maaltijd van mij niet kan vergelijken met die van een baby.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_156105980
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een man die toelaat dat z'n vrouw haar borsten toont in het openbaar is ziek in zijn hood.
pi_156105987
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben winkeliers dat recht. Die moeten dan vervolgens niet raar opkijken als de desbetreffende moeder haar voedingsbeha's in een andere winkel gaat halen. Misschien moeten ze helemaal niet van die dingen verkopen, komen er ook geen borstmelkmama's in je winkel.
pi_156106000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:30 schreef berko13 het volgende:

[..]

Een man die toelaat dat z'n vrouw haar borsten toont in het openbaar is ziek in zijn hood.
Ja jongen, ga maar snel tot mekka bidden of wachten tot je teelballen indalen...
pi_156106008
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja jongen, ga maar snel tot mekka bidden of wachten tot je teelballen indalen...
Ik ben katholiek, geen moslim.
pi_156106045
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik vind dat je een maaltijd van mij niet kan vergelijken met die van een baby.
Is het ook niet. Wat wel raar is is dat sommige mensen het recht menen te hebben van alles te mogen doen in niet-openbare ruimtes.
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:34:43 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156106084
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:33 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Is het ook niet. Wat wel raar is is dat sommige mensen het recht menen te hebben van alles te mogen doen in niet-openbare ruimtes.
Zeker. Toch vind ik dat een winkelier, zeker als je daar voor je baby speciale kleding koopt, toestemming moet geven om in een kleedhokje even borstvoeding te geven. Klantvriendelijkheid is dat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')