Ja ik vind het gewoon aanstootgevend en vies. Zo'n dikke uitgerekte buik en dan zo'n uitgeplopte navel. Sorry maar ik hoef het gewoon niet te zien. Dan nog daarbij de gedachte dat zo'n ding met veel gekreun naar buiten geperst moet worden, bah. Vrouwen kiezen er vaak zelf voor om zwanger te worden en weten precies wanneer ze zwanger zijn dus dat doen ze dan maar lekker thuis.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vergeet je pilletje zo niet
Goede voorbereiding en even deze site doorlezen:quote:
En jij bent gekweekt of zo???quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja ik vind het gewoon aanstootgevend en vies. Zo'n dikke uitgerekte buik en dan zo'n uitgeplopte navel. Sorry maar ik hoef het gewoon niet te zien. Dan nog daarbij de gedachte dat zo'n ding met veel gekreun naar buiten geperst moet worden, bah. Vrouwen kiezen er vaak zelf voor om zwanger te worden en weten precies wanneer ze zwanger zijn dus dat doen ze dan maar lekker thuis.
En neem jij je tietenaversiepilletje dan in?
Ja, zo'n uitgeplopte navel met een te strak shirt. En inderdaad een kreunbevalling, moeten ze ook verbieden op tv.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja ik vind het gewoon aanstootgevend en vies. Zo'n dikke uitgerekte buik en dan zo'n uitgeplopte navel. Sorry maar ik hoef het gewoon niet te zien. Dan nog daarbij de gedachte dat zo'n ding met veel gekreun naar buiten geperst moet worden, bah. Vrouwen kiezen er vaak zelf voor om zwanger te worden en weten precies wanneer ze zwanger zijn dus dat doen ze dan maar lekker thuis.
En neem jij je tietenaversiepilletje dan in?
Een 3 jarige die nog aan je tiet hangt ? Dan zouden het OM en de kinderbescherming gelijk in actie moeten komen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goede voorbereiding en even deze site doorlezen:
https://www.aidulac.nl/bo(...)eden-in-het-openbaar.
Ik zeg hier dus ook constant, het gaat om dat provoceren, ik heb niets tegen discreet.
En zoals al eerder gepost een klein babietje is anders dan die foto van die ma met die 1,5 jarige in de supermarkt...of een jengelende 3 jarige in een restaurant.
In een restaurant heb ik daar nogal moeite mee.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een 3 jarige die nog aan je tiet hangt ? Dan zou het OM gelijk in actie moeten komen.
Eigenlijk alle mensen die te dik zijn. Gewoon binnen blijven. Serieus, ik hoef niet te zien hoe jij op straat een bak mayonaise met friet staat weg te slurpen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, zo'n uitgeplopte navel met een te strak shirt. En inderdaad een kreunbevalling, moeten ze ook verbieden op tv.
Ik kom vaak en graag in de binnenstad van Utrecht. Daar wonen een heleboel GroenLinks mutsen maar eigenlijk zie ik dit nooit.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In een restaurant heb ik daar nogal moeite mee.
Hoe vaak heb je dat gezien ? Een driejarige die borstvoeding krijgt in een restaurant ? Ik zie trouwens zelden vrouwen die in het openbaar borstvoeding geven, t zal best eens gebeuren maar ik struikel er echt niet over.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In een restaurant heb ik daar nogal moeite mee.
Dit.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:55 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je dat gezien ? Een driejarige die borstvoeding krijgt in een restaurant ? Ik zie trouwens zelden vrouwen die in het openbaar borstvoeding geven, t zal best eens gebeuren maar ik struikel er echt niet over.
Een keertje geen oogcontact hebben is niet het einde van de wereld ofzo. Volgens mij is het primaire ding bij borstvoeding nog altijd dat de honger van het kind wordt gestild. Oogcontact is puur een marketingdingetje van LLL voor de mama's natuurlijk, zo'n kind zal het worst wezen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:56 schreef Leandra het volgende:
Ik kots een beetje op het woord "discreet" in deze discussie inmiddels, in een land als de VS betekent dat tegenwoordig dat je zo'n doek over je heen legt dat je helemaal geen oogcontact meer met je kind kunt hebben, toch wel een van de primaire dingen bij borstvoeding.
Laten we vooral niet die kant op gaan met het gejank over discreet voeden, want dat doen de meeste vrouwen sowieso al.
Gelukkig! Dus als je het niet ziet is er het niet..quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kom vaak en graag in de binnenstad van Utrecht. Daar wonen een heleboel GroenLinks mutsen maar eigenlijk zie ik dit nooit.
Als ze zitten te lullen met hun vriendinnen hebben ze zo wie zo weinig contact met de baby.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:56 schreef Leandra het volgende:
Ik kots een beetje op het woord "discreet" in deze discussie inmiddels, in een land als de VS betekent dat tegenwoordig dat je zo'n doek over je heen legt dat je helemaal geen oogcontact meer met je kind kunt hebben, toch wel een van de primaire dingen bij borstvoeding.
Laten we vooral niet die kant op gaan met het gejank over discreet voeden, want dat doen de meeste vrouwen sowieso al.
In de regio waar ik woon was het beslist een uitzondering. Toen ik van mijn oudste beviel lag er maar 1 moeder in het ZH die borstvoeding gaf. Alle anderen waren flessenkinderen.quote:Op maandag 14 september 2015 23:31 schreef erodome het volgende:
[..]
In de jaren '60/70 was het echt vrij normaal, jaren '80 ook nog wel. Zelfs toen ik eind jaren '90 moeder werd was het nog redelijk normaal.
Als kind heb ik meerdere moeders zien voeden, in mijn volwassen leven ook. Op een enkele uitzondering na was wel iedereen discreet, maar het gaat hier dan ook niet over pontificaal bloot gaan zitten, maar om een vb van een vrouw die ook afzondering zocht om te voeden.
Het gros van de zogende moeders zal discreet zijn, rust opzoeken of het redelijk afdekken. Die enkele uitzondering die dat perse niet wil zit mij niet in de weg, de zogende vrouwen die wel discreet zijn al helemaal niet. Even een momentje een glimp van een tiet opvangen waaraan een baby wordt gehangen zou gewoon geen probleem moeten zijn.
Ja leuk hé dat vrouwen nog steeds geloven dat borstvoeding altijd beter is. Dat is getest in gezinnen met meer kinderen waarvan de 1 wel en de andere niet BV kreeg en bleek binnen het gezin totaal niet uit te maken... Het ligt dus ook aan andere factoren dan die moedermelk alleen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja leuk hé, die periode dat ze vrouwen wijs maakten dat flesvoeding beter was voor de baby dan de natuurlijke voeding van de moeder. Als ik het goed herinner was dat dezelfde periode dat ze Softenon gaven tegen de ochtendmisselijkheid. Of anders het fabeltje dat je tieten gaan hangen als je borstvoeding geeft, dat ging er ook in als zoete broodjes.
het grootste, meest uitgebreide en langstlopende onderzoek naar borstvoeding (en dan hebben we het over een onderzoek van enkele decennia) heeft wel uitgewezen dat borstvoeding op de korte termijn enkele positieve effecten heeft op de gezondheid van het kleine kind. op de lange(re) termijn maakt het inderdaad echter niets uit en spelen andere zaken inderdaad een veel grotere rol.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja leuk hé dat vrouwen nog steeds geloven dat borstvoeding altijd beter is. Dat is getest in gezinnen met meer kinderen waarvan de 1 wel en de andere niet BV kreeg en bleek binnen het gezin totaal niet uit te maken... Het ligt dus ook aan andere factoren dan die moedermelk alleen.
Het voeden is volgens mij ook niet echt een probleem. De agressieve manier van eisen dat men er ruimte beschikbaar voor moet stellen vind ik niet deugen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:05 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie een heleboel dingen die zich in het openbaar afspelen liever niet; jongeren die op de grond kwatten, vadsige mensen die een bak mayonaise met friet naar binnen staan te slurpen, bejaarden met scootmobielen die de weg blokkeren, groepjes Marokkanen die lopen te schreeuwen, vrouwen met lelijke korte pittige kapsels, studenten die tijdens het fietsen vooral aan het appen zijn en niet op het verkeer letten, stinkende zwervers die bedelen om hun drugsgeld, verwarde mensen die tegen alles en iedereen onzin lopen te schreeuwen, dikke meisjes met een legging die dienst doet als broek... maar goed die mensen hebben ook allemaal het recht om buiten te zijn en te doen wat ze doen...
een tiet is me werkelijk nog de minste zorg...
Mee eens. Volgens mij is er prima ruimte om in het openbaar borstvoeding te geven. Dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen is pech voor die mensen. Gelukkig hebben die het recht om door te lopen / de andere kant op te kijken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het voeden is volgens mij ook niet echt een probleem. De agressieve manier van eisen dat men er ruimte beschikbaar voor moet stellen vind ik niet deugen.
Er zijn wel meer zaken niet toegestaan in pashokjes. Dat maakt de winkelier gewoon helemaal zelf uit.
Ik ben grootgebracht in de randstad, weet niet of dat een andere regio was dus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In de regio waar ik woon was het beslist een uitzondering. Toen ik van mijn oudste beviel lag er maar 1 moeder in het ZH die borstvoeding gaf. Alle anderen waren flessenkinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |