quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat zijn we allemaal toch lekker preuts geworden in Nederland.
Ik heb er geen problemen mee. Het is niet alsof mensen nog nooit een borst hebben gezien, en bovendien hoef je er niet de hele tijd naar te kijken. Niets onsmakelijks aan.
Niet terecht dat het door sommigen op één hoop wordt gegooid met het verschonen van een luier in het openbaar want dat is inderdaad wel ranzig.
Je doelt nu op het onderzoek dat het op lange termijn weinig verschil maakt? Wat heeft dat te maken met de bewezen positieve effecten die het op korte termijn heeft, voor zowel moeder als kind?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja leuk hé dat vrouwen nog steeds geloven dat borstvoeding altijd beter is. Dat is getest in gezinnen met meer kinderen waarvan de 1 wel en de andere niet BV kreeg en bleek binnen het gezin totaal niet uit te maken... Het ligt dus ook aan andere factoren dan die moedermelk alleen.
nee peutertje, dat is dus niet de conclusie. dit is de conclusie:quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:17 schreef berko13 het volgende:
Ik denk dat we, tot slot om dit topic af te sluiten, het concluderen als volgt:
Het is niet omdat iets normaal is dat je het ook in het openbaar moet doen. Sex hebben of naar toilet gaan is óók normaal, maar dat doe je ook niet in het openbaar. We leven in Nederland en niet in de jungle.
En winkeliers hebben het recht om te weigeren (dat is ook onderdeel van de OP). Verder een puike samenvatting.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee peutertje, dat is dus niet de conclusie. dit is de conclusie:
borstvoeden in het openbaar wordt gewoon gedaan en zal niet meer weggaan. de moekes in de OP moeten dan ook niet zo moeilijk doen en niet zoveel aandacht trekken. in de meeste gevallen zul je het niet eens doorhebben dat een moeder haar kind aan het voeden is aangezien het bijna altijd gewoon wordt afgedekt met een doek. mocht je dan toch nog een klein stukje tiet zien dan heb je het recht door te lopen / weg te kijken. mocht je zelfs daar nog een probleem mee hebben dan moet je maar gewoon binnen blijven op je zolderkamer.
Waarom zou dat nodig zijn ?quote:Op maandag 14 september 2015 14:27 schreef kanovinnie het volgende:
Raar dat dan niet even in een pashokje kan als er toch geen hond in de winkel is.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]das het zelfde goedje alleen een paar uur later.
Nou, dan zijn we helemaal klaar! Behalve de paar moeders van sterrenkinderen natuurlijk, die van mening zijn dat mensen hun private ruimtes moeten openstellen om borstvoeding te kunnen geven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En winkeliers hebben het recht om te weigeren (dat is ook onderdeel van de OP). Verder een puike samenvatting.
Ik vind dat je een maaltijd van mij niet kan vergelijken met die van een baby.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:25 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Waarom zou dat nodig zijn ?
Eet jij in een pashokje ?
Een man die toelaat dat z'n vrouw haar borsten toont in het openbaar is ziek in zijn hood.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee peutertje, dat is dus niet de conclusie. dit is de conclusie:
borstvoeden in het openbaar wordt gewoon gedaan en zal niet meer weggaan. de moekes in de OP moeten dan ook niet zo moeilijk doen en niet zoveel aandacht trekken. in de meeste gevallen zul je het niet eens doorhebben dat een moeder haar kind aan het voeden is aangezien het bijna altijd gewoon wordt afgedekt met een doek. mocht je dan toch nog een klein stukje tiet zien dan heb je het recht door te lopen / weg te kijken. mocht je zelfs daar nog een probleem mee hebben dan moet je maar gewoon binnen blijven op je zolderkamer.
Natuurlijk hebben winkeliers dat recht. Die moeten dan vervolgens niet raar opkijken als de desbetreffende moeder haar voedingsbeha's in een andere winkel gaat halen. Misschien moeten ze helemaal niet van die dingen verkopen, komen er ook geen borstmelkmama's in je winkel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En winkeliers hebben het recht om te weigeren (dat is ook onderdeel van de OP). Verder een puike samenvatting.
Ja jongen, ga maar snel tot mekka bidden of wachten tot je teelballen indalen...quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:30 schreef berko13 het volgende:
[..]
Een man die toelaat dat z'n vrouw haar borsten toont in het openbaar is ziek in zijn hood.
Ik ben katholiek, geen moslim.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja jongen, ga maar snel tot mekka bidden of wachten tot je teelballen indalen...
Is het ook niet. Wat wel raar is is dat sommige mensen het recht menen te hebben van alles te mogen doen in niet-openbare ruimtes.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind dat je een maaltijd van mij niet kan vergelijken met die van een baby.
Zeker. Toch vind ik dat een winkelier, zeker als je daar voor je baby speciale kleding koopt, toestemming moet geven om in een kleedhokje even borstvoeding te geven. Klantvriendelijkheid is dat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:33 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Is het ook niet. Wat wel raar is is dat sommige mensen het recht menen te hebben van alles te mogen doen in niet-openbare ruimtes.
Dat verklaart ook gelijk je wereldvreemde houding... heeft de pastoor vroeger aan je gezeten ofzo?quote:
Een man die denkt dat zijn vrouw "zijn toestemming" nodig zou hebben is nog veel zieker.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:30 schreef berko13 het volgende:
Een man die toelaat dat z'n vrouw haar borsten toont in het openbaar is ziek in zijn hood.
Tsja, als die winkelier liever die producten niet verkoopt mag ie dat ook zelf weten. Misschien moet ie alleen zulke artikelen niet in zijn assortiment opnemen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker. Toch vind ik dat een winkelier, zeker als je daar voor je baby speciale kleding koopt, toestemming moet geven om in een kleedhokje even borstvoeding te geven. Klantvriendelijkheid is dat.
Neen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat verklaart ook gelijk je wereldvreemde houding... heeft de pastoor vroeger aan je gezeten ofzo?
Het gaat ook niet om de maaltijd, maar of je in het openbaar mag eten?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind dat je een maaltijd van mij niet kan vergelijken met die van een baby.
Wat ik nog raarder vind zijn al die mensen die zich zo enorm druk maken om die paar mensen die iets doen wat ze liever niet tegenkomen in de openbare ruimte.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:33 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Is het ook niet. Wat wel raar is is dat sommige mensen het recht menen te hebben van alles te mogen doen in niet-openbare ruimtes.
Dan verschillen wij van mening daarin.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:39 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Een man die denkt dat zijn vrouw "zijn toestemming" nodig zou hebben is nog veel zieker.
Dat vrouwen respect moeten hebben voor zichzelf en hun man, en hun juwelen moeten verbergen voor vreemden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:42 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Wat zou jezus zeggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |