abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 september 2015 @ 21:40:41 #1
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_156061255
quote:
Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.

De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.

,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.

Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.

Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.html

Een opvallende plotwending maar het kon ook niet anders. Elke dag tienduizend asielzoekers in Munchen. Oost-Europa en Zuid-Europa stuurt alles en iedereen linea recta door naar Duitsland.

Zelfs de Duitse solidariteit kent grenzen(no pun) blijkt.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zondag 13 september 2015 @ 21:41:10 #2
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_156061268
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is toch onzin. Iedereen die binnen deze grenzen woont mag verlangen dat de regering ook zijn belangen vertegenwoordigt en dus zorgt voor voldoende werkgelegenheid zodat iedereen van welk opleidingsniveau dan ook werk kan vinden.
Dus ook mensen met 0 opleiding.
Duitsland is er moreel gezien er erg op achteruit gegaan, onrendabelen worden daar als minderwaardig gezien en behandeld. Wat dat betreft is Nederland superieur aan Duitsland.
En om dat te compenseren worden de vluchtelingen misbruikt om mooie sier te maken, tot een bepaalde grens uiteraard en dan worden die ook weer afgedankt.
pi_156061744
Ok dus nu Eu dan maar opzeggen?
pi_156061780
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:50 schreef loni55 het volgende:
Ok dus nu Eu dan maar opzeggen?
Terug naar de EEG it is!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156061916
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terug naar de EEG it is!
Dat betekent dus dat we Schengen behouden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156061978
Blijkbaar zijn ze in Duitsland niet helemaal op hun achterhoofd gevallen. Nu Nederland nog.
  zondag 13 september 2015 @ 21:54:22 #7
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_156061995
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, binnen Nederland en België.
pi_156061996
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jep, maar met meer zeggenschap over je eigen tokotje.
1947-2016
pi_156062064
Shit is going to hit the fan...
pi_156062123
Het voelt een beetje als een rampenfilm of game waarbij je krantenberichten ziet van landen die de grenzen sluiten om een vijand/ziekte buiten de deur te houden.

Maar dat zal mijn gevoel wel zijn.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_156062155
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:40 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Duitsland is er moreel gezien er erg op achteruit gegaan, onrendabelen worden daar als minderwaardig gezien en behandeld. Wat dat betreft is Nederland superieur aan Duitsland.
Dat is waar (vooral wbt. arbeidsongeschikten en gepensioneerden). Maar ik neem toch aan dat jij ook vindt dat dat dan zou moeten veranderen? Volgens mij ben je het dus best wel met me eens dat het streven moet zijn om niet alleen berekenende maar ook morele politiek te voeren.
pi_156062187
Ze worden wakker.

Ik hoorde op de radio : München : 20.000.

20.000 en het worden er alleen maar meer.

Man, wat een ellende.
pi_156062231
Iemand op Reddit is actief bezig geweest een flink aantal live reports van een Oostenrijkse krant te vertalen; zie hier

De laatste paar:

Further procedures are unclear. After Germany announced the reintroduction of border controls, the consequences for the accomodation of migrants in Austria. Chancellor Fayman said that there were no estimations for the "backlog" from Hungary. The government gave neither numbers for the necessary quarters nor estimations for the number of migrants that will enter Austria without continuing to Germany within the next days. Vice-Chancellor Mitterlehner (ÖVP) suggested increased border controls similiar to those in Germany while Faymann insisted that such measures would not be taken. The army appears to be waiting: The current activities would not be substantially chanced. The army has hundreds of quarters, that could be requested. (20:11)

Czechia will increase controls at the boarder to Austria. (18:54)

The german federal police will man all boarder checkpoints. Travellers will be required to show their travel documents. (19:23)

The main station of Munich has been closed and evacuated. An explosive detection dog has found something suspicious near the information desk, the german federal police said. "This is unrelated to the migrants" a police spokesperson said. At first, only the platform 16 to 21 were closed, but the other platforms were evacuated later. Hundreds of travelers had to leave the hall. The evacuation will stay in place for at least one hour, a police spokesperson said. (19:21)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156062272
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:56 schreef Resistor het volgende:
Het voelt een beetje als een rampenfilm of game waarbij je krantenberichten ziet van landen die de grenzen sluiten om een vijand/ziekte buiten de deur te houden.

Deels terecht.

Heb ik ook.

Dit kan niet zo blijven doorgaan. En het lijkt of sommigen het niet (willen) zien.
pi_156062278
quote:

Je bent niet de enige. Ik heb al vaak plaatjes uit de film World War Z gezien in discussies over de vluchtelingencrisis.
pi_156062392
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:57 schreef DrMabuse het volgende:
Ze worden wakker.

Man, wat een ellende.
Dat gaat gewoon door tot al die landen leeg zijn.
pi_156062542
Begint op een slechte film te lijken.. Krijg meer en meer het gevoel dat dit helemaal uit de hand gaat lopen.
pi_156062587
Ik heb wel een beetje een dubbel gevoel.

Als je in bij voorbeeld Staphorst je modern gedraagt word je met de nek aangekeken, in IS gebied snijden ze je nek door. Geen wonder dat je dan wil vluchten, kijk maar eens naar foto's uit Iran van de jaren '60 en '70, dat was ook een modern land. Maar aan de andere kant zit er ook veel vuil in die stroom mensen, en niemand durft te zeggen hoe veel.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_156062823
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat gaat gewoon door tot al die landen leeg zijn.
Dat is inderdaad waar veel mensen bang voor zijn en dan heb je nog van die droeftoeters zoals Samsom die dat nog willen faciliteren ook.
pi_156062876
quote:

pi_156062957
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Je bent niet de enige. Ik heb al vaak plaatjes uit de film World War Z gezien in discussies over de vluchtelingencrisis.
:D
pi_156063002
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar veel mensen bang voor zijn en dan heb je nog van die droeftoeters zoals Samsom die dat nog willen faciliteren ook.
Alsof 3,5% van de populatie (dan is Syrië letterlijk leeg) zo desastreus zou zijn voor Europa. :')
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 22:08:43 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156063023
Daarvan leren we dus dat de muur veul hoger moet.
  zondag 13 september 2015 @ 22:09:36 #24
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_156063091
quote:
6s.gif Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarvan leren we dus dat de muur veul hoger moet.
Ja, ja dat is het.
pi_156063151
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Alsof 3,5% van de populatie (dan is Syrië letterlijk leeg) zo desastreus zou zijn voor Europa. :')
Die 3,5% krijgt veel meer kinderen dan de autochtone Europeaan. Europa is op veel plekken behoorlijk druk, zeker in de gebieden waar ze graag heen gaan. En er is al meer genoeg islam in Europa. Grenzen dicht dus.

Die die 3,5% is een kul-argument. Als we dat ook gaan toepassen voor Somalië, Eritrea, Iran en Irak dan is Europa in no-time een kopie van Afrika.
pi_156063164
quote:

[..]

Als je ervanuit gaat dat ze allemaal keurig geassimileerd zijn op het moment van binnenkomen, dezelfde cultuur, normen en waarden aanhangen, de taal machtig zijn, hoogopgeleid zijn en een baan hebben, dan niet nee. Alhoewel je zelf natuurlijk stiekem ook wel weet dat dat niet opgaat.
pi_156063199
quote:

[..]

Er is ook zoiets als een onophoudelijke stroom Afrikanen.
pi_156063203
quote:

[..]

Alsof ze alleen uit Syrie komen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 22:11:46 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156063259
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je ervanuit gaat dat ze allemaal keurig geassimileerd zijn op het moment van binnenkomen, dezelfde cultuur, normen en waarden aanhangen, de taal machtig zijn, hoogopgeleid zijn en een baan hebben, dan niet nee. Alhoewel je zelf natuurlijk stiekem ook wel weet dat dat niet opgaat.
En misschien wel, maar waarom zou je het proefondervindelijk vast gaan stellen en je eigen nageslacht met wellicht enorme problemen opzadelen.
pi_156063266
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:57 schreef DrMabuse het volgende:
Ze worden wakker.

Man, wat een ellende.
Per dag. 20.000 per dag. Elke dag weer. Dag op dag.
pi_156063285
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:02 schreef byah het volgende:
Begint op een slechte film te lijken.. Krijg meer en meer het gevoel dat dit helemaal uit de hand gaat lopen.
Misschien kunnen we Hollywood om advies vragen.

Situatie: Er is een zombie-apocalyps gaande. Zombies hebben zojuist heel Austin, TX overspoeld. In een dramatische scene werden een paar totaal kansloze politieagenten met een handvuurwapen overrompeld en vermoord.
De zombies hebben koers gezet naar San Fransisco. De hippies daar zien het probleem niet. Los Angeles weet dat zij op de route liggen en bereiden zich voor door ook vijf politieagenten aan de stadsgrens neer te zetten. Las Vegas en New York denken dat zij de dans zullen ontspringen en dreigen de CIA en FBI van binnenuit op te blazen als die toch tot een duur federaal actieprogramma besluiten.

Wie wordt in dit verhaal de superheld en wat gaat die doen?
pi_156063302
Ik hoorde zojuist op het nieuws dat Duitsland grenscontroles gaat invoeren. Kan iemand deze draai verklaren?

Ik begrijp er niets meer van.

Eerst roept Merkel dat alle Syriërs welkom zijn. Een enorme stroom - voornamelijk economische - "vluchtelingen" komt haar kant uit en nu wil ze grenscontroles?
pi_156063321
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En misschien wel, maar waarom zou je het proefondervindelijk vast gaan stellen en je eigen nageslacht met wellicht enorme problemen opzadelen.
Tel daarbij op dat er in Afrika letterlijk honderden miljoenen mensen zitten die zodra ze lucht krijgen van deze praktijken de eerste de beste boot zullen pakken, en we weten wel hoe het dan eindigt. Maar ergens ben ik wel jaloers op mensen die niet zover kunnen doordenken, hoeveel simpeler moet de wereld wel niet zijn in hun ogen. Lijkt me geweldig.
pi_156063327
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien kunnen we Hollywood om advies vragen.

Situatie: Er is een zombie-apocalyps gaande. Zombies hebben zojuist heel Austin, TX overspoeld. In een dramatische scene werden een paar totaal kansloze politieagenten met een handvuurwapen overrompeld en vermoord.
De zombies hebben koers gezet naar San Fransisco. De hippies daar zien het probleem niet. Los Angeles weet dat zij op de route liggen en bereiden zich voor door ook vijf politieagenten aan de stadsgrens neer te zetten. Las Vegas en New York denken dat zij de dans zullen ontspringen en dreigen de CIA en FBI van binnenuit op te blazen als die toch tot een duur federaal actieprogramma besluiten.

Wie wordt in dit verhaal de superheld en wat gaat die doen?
Maak er maar een grapje van :r
pi_156063377
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tel daarbij op dat er in Afrika letterlijk honderden miljoenen mensen zitten die zodra ze lucht krijgen van deze praktijken de eerste de beste boot zullen pakken, en we weten wel hoe het dan eindigt. Maar ergens ben ik wel jaloers op mensen die niet zover kunnen doordenken, hoeveel simpeler moet de wereld wel niet zijn in hun ogen. Lijkt me geweldig.
Mij ook. Die maken zich geen zorgen totdat ze zelf om het leven komen door hongersnood of oorlog in Europa als gevolg van deze invasie.
pi_156063383
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zelfs als al die vragen met nee beantwoord kunnen worden is 3,5% niet ontwrichtend. Alhoewel je dat zelf stiekem ook wel weet.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 13 september 2015 @ 22:14:46 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156063410
Wat ik het meest bizar vind is dat er EU landen zijn die niets willen doen om te helpen. Wel de lusten maar niet de 'lasten' ...... :/
Where law ends, tyrrany begins.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 22:14:56 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156063420
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik hoorde zojuist op het nieuws dat Duitsland grenscontroles gaat invoeren. Kan iemand deze draai verklaren?

Eerst roept Merkel dat alle Syriërs welkom zijn. Een enorme stroom - voornamelijk economische - "vluchtelingen" komt haar kant uit en nu wil ze grenscontroles?
Een coupe die wél doorhad dat 15K per dag onhoudbaar is.
pi_156063449
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Chemtrails
pi_156063496
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef Gunner het volgende:
Wat ik het meest bizar vind is dat er EU landen zijn die niets willen doen om te helpen. Wel de lusten maar niet de 'lasten' ...... :/
Welke lusten precies?

Bovendien zijn er gewoon afspraken gemaakt, dat de asielzoekers asiel aanvragen in het eerste land waar ze binnenkomen.
pi_156063498
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Zelfs als al die vragen met nee beantwoord kunnen worden is 3,5% niet ontwrichtend. Alhoewel je dat zelf stiekem ook wel weet.
3,5% is WEL ontwrichtend. De geboortecijfers van niet-westerse allochtonen is gigantisch. Die 3,5% is na 80 jaar 14% geworden.
Daarnaast is 3,5% enorm veel als je je bedenkt dat in Nederland een asielzoeker 36.000 euro per jaar kost.

3,5% van de Duitse populatie is 2.800.000. Dat is meer dan een grote stad. En dat noem jij niet ontwrichtend? Voor Nederland is 3,5% 595.000. Dat is een stad groter dan de grootste stad die we momenteel hebben. En dat is niet ontwrichtend?

Mensen die niet kunnen rekenen zijn levens gevaarlijk :(
pi_156063580
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Maak er maar een grapje van :r
Een grapje op z'n tijd moet kunnen. Het leven is niet één grote uitvaartsplechtigheid hoor. Ook niet met wat vluchtelingen erbij.
pi_156063585
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

3,5% is WEL ontwrichtend. De geboortecijfers van niet-westerse allochtonen is gigantisch. Die 3,5% is na 80 jaar 14% geworden.
Daarnaast is 3,5% enorm veel als je je bedenkt dat in Nederland een asielzoeker 36.000 euro per jaar kost.

3,5% van de Duitse populatie is 2.800.000. Dat is meer dan een grote stad. En dat noem jij niet ontwrichtend? Voor Nederland is 3,5% 595.000. Dat is een stad groter dan de grootste stad die we momenteel hebben. En dat is niet ontwrichtend?

Precies, die stoken onrust waar dat niet nodig is.
Maar we gaan het zien, het is niet alsof de buitengrenzen ooit dichtgaan en asielprocedures opgedoekt worden.
Blijft een geruststellende gedachte.
pi_156063639
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Een grapje op z'n tijd moet kunnen. Het leven is niet één grote uitvaartsplechtigheid hoor. Ook niet met wat vluchtelingen erbij.
Het zijn geen vluchtelingen, maar illegalen.
pi_156063643
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het gaat helemaal mis nu. We sterven met z'n allen een langzame pijnlijke dood, en dan nemen de vluchtelingen het over.
pi_156063682
Maar waarom werden er uberhaupt mensen toegelaten? Het kost een land allemaal maar geld en het levert niks op. Het klopt dat we mensen moeten helpen, maar je moet gewoon ergens een streep trekken. Kijk wat het oplevert. Duitsland riep erg hard dat ze wel wilden helpen. Het wordt alleen maar erger.

We hadden vanaf het begin duidelijk moeten zijn.
Niet Fokken met mij.
pi_156063722
quote:
15s.gif Op zondag 13 september 2015 22:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het gaat helemaal mis nu. We sterven met z'n allen een langzame pijnlijke dood, en dan nemen de vluchtelingen het over.
Mensen die deze illegalen een plek in Europa willen geven zijn landverraders. We gaan er aan als het zo door gaat. Het wordt tijd voor harde maatregelen. Mijn hoop is gevestigd op leiders met lef in Oost-Europa.
pi_156063770
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:20 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Maar waarom werden er uberhaupt mensen toegelaten? Het kost een land allemaal maar geld en het levert niks op. Het klopt dat we mensen moeten helpen, maar je moet gewoon ergens een streep trekken. Kijk wat het oplevert. Duitsland riep erg hard dat ze wel wilden helpen. Het wordt alleen maar erger.

We hadden vanaf het begin duidelijk moeten zijn.
Precies. Geen één binnenlaten. Met het geld dat dit oplevert, kunnen we iedere vluchteling in de regio luxe opvang bieden, en wij hebben geen ellende in Europa. Win-win.
pi_156063797
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Welke lusten precies?

Bovendien zijn er gewoon afspraken gemaakt, dat de asielzoekers asiel aanvragen in het eerste land waar ze binnenkomen.
Oh nee ze hebben afspraken gemaakt, dat verhelpt alle problemen.
pi_156063854
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 22:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eh..?
pi_156063855
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Welke lusten precies?

VN Vluchtelingen Verdrag uit de jaren '50.
Japan houdt zich er aan en heeft vorig jaar 11 asielzoekers toegelaten. Dat kunnen wij ook doen.
pi_156063877
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je haalt de woorden uit mijn mond. Mensen die dit niet ontwrichtend noemen mogen ze wat mij betreft op een boot de omgekeerde weg laten bewandelen.
pi_156063929
We hadden er gewoon nooit aan moeten beginnen. Zogenoemde safe-camps was een goed idee geweest. Hebben onze mariniers en soldaten ook eens wat nuttigs te doen, hier zijn te tenslotte voor. Al dat gespuis blijft buiten onze grenzen, win-win-win situatie. Werk voor soldaten, veiligheid mensen, Europa schoon.
Niet Fokken met mij.
pi_156063942
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je haalt de woorden uit mijn mond. Mensen die dit niet ontwrichtend noemen mogen ze wat mij betreft op een boot de omgekeerde weg laten bewandelen.
Het zijn rekensommetjes op basisschool niveau. 3,5% klinkt niet veel, maar het is natuurlijk gigantisch als je de absolute getallen bekijkt.
pi_156063946
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Eh..?
We zitten zo in de shit omdat er niemand is die weet wat de afspraken zijn, laat staan dat er ook maar 1 iemand is die zich aan zoiets ordinairs als afspraken houdt. De EU niet, de lidstaten niet, de mensensmokkelaars niet, de vluchtelingen niet.
pi_156063995
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Mensen die deze illegalen een plek in Europa willen geven zijn landverraders. We gaan er aan als het zo door gaat. Het wordt tijd voor harde maatregelen. Mijn hoop is gevestigd op leiders met lef in Oost-Europa.
Mooi, dan vertrouw ik op alle fatsoenlijke leiders.
Vertrouwen op orban, dan moet je toch wel heel erg triest zijn.
pi_156064030
quote:
9s.gif Op zondag 13 september 2015 22:24 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Orban is een held, een man die voor zijn land staat. Dat is wat we nodig hebben in Europa.
pi_156064118
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het zijn rekensommetjes op basisschool niveau. 3,5% klinkt niet veel, maar het is natuurlijk gigantisch als je de absolute getallen bekijkt.
:').
pi_156064134
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We zitten zo in de shit omdat er niemand is die weet wat de afspraken zijn, laat staan dat er ook maar 1 iemand is die zich aan zoiets ordinairs als afspraken houdt. De EU niet, de lidstaten niet, de mensensmokkelaars niet, de vluchtelingen niet.
Ik beweerde nergens dat de afspraken het probleem zouden oplossen.
pi_156064171
quote:

[..]

Orbán is een idioot maar op dit punt doet hij wel wat nodig is om Schengen en "Europa" in stand te houden.

Bepaalde 'eurofielen' in Brussel denken dat je een Europa kan hebben zonder interne grenzen én zonder fortificaties aan de buitengrens. Dat is natuurlijk idioot en door daaraan vast te houden maken ze de houdbaarheid van de open binnengrenzen zelf kapot. :{
pi_156064196
quote:

[..]

De fatsoenlijke leiders die eerst een persbericht de deur uitdoen met 'Komt allen naar Duitsland voor Uw Redding' om vervolgens een paar dagen later de grenzen dicht te gooien? Hoe naïef.

Vertrouwen doe je in jezelf, de rest van de wereld mag je wantrouwen.
pi_156064199
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Orban is een held, een man die voor zijn land staat. Dat is wat we nodig hebben in Europa.
Orban is een leugenaar en een onruststoker, snap je affectie voor hem wel.
pi_156064204
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is raar, want zo ingewikkeld is het VN Vluchtelingen verdrag ook niet voor een landsadvocaat.
pi_156064279
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:27 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Orban is een leugenaar en een onruststoker, snap je affectie voor hem wel.
Onze huidige leiders zeggen:
1. Iedereen die zichzelf vluchteling noemt is welkom;
2. We zien wel of er nog wat van Europa over blijft.

Echte leiders zeggen:
1. Het belang van de Europese bevolking gaat boven alles, dus grenzen dicht.
2. Aangezien we een beschaafd continent zijn gaan we kijken of we in de regio wat voor de vluchtelingen kunnen betekenen.
pi_156064288
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Orbán is een idioot maar op dit punt doet hij wel wat nodig is om Schengen en "Europa" in stand te houden.

Bepaalde 'eurofielen' in Brussel denken dat je een Europa kan hebben zonder interne grenzen én zonder fortificaties aan de buitengrens. Dat is natuurlijk idioot en door daaraan vast te houden maken ze de houdbaarheid van de open binnengrenzen zelf kapot. :{
Volgens mij zijn er nauwelijks leiders die beweren dat buitengrenzen niet bewaakt moeten worden?
pi_156064309
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Is raar, want zo ingewikkeld is het VN Vluchtelingen verdrag ook niet voor een landsadvocaat.
Klopt, je kan je dus afvragen welke belangen men dient. Het is niet die van de vluchtelingen, en ook niet van de EU.
pi_156064357
quote:
15s.gif Op zondag 13 september 2015 22:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er nauwelijks leiders die beweren dat buitengrenzen niet bewaakt moeten worden?
Linkse partijen. Er is amper aandacht voor buitengrenzen. De verkeerde prioriteiten worden gesteld. Russen kunnen amper de EU in, terwijl Afrikanen ongestraft illegaal Europa kunnen binnen komen.
pi_156064405
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Orban is wel het laatste wat we nodig hebben op ons prachtige continent.
pi_156064410
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt, je kan je dus afvragen welke belangen men dient. Het is niet die van de vluchtelingen, en ook niet van de EU.
De belangen van je eigen land moeten altijd op nummer 1 staan. Asielzoekers uit verre landen toelaten, ook al is het bij wijze van spreken "maar" 0,1%, is niet in ons belang dus niet doen.
pi_156064479
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onze huidige leiders zeggen:
1. Iedereen die zichzelf vluchteling noemt is welkom;
2. We zien wel of er nog wat van Europa over blijft.

Echte leiders zeggen:
1. Het belang van de Europese bevolking gaat boven alles, dus grenzen dicht.
2. Aangezien we een beschaafd continent zijn gaan we kijken of we in de regio wat voor de vluchtelingen kunnen betekenen.
:') ik zal nog eens reageren op je nonsens.

1. Bron?
2. :')

Orban moet niet zo mal doen en gewoon asielaanvragen registreren. Deugt de aanvraag niet gaat men terug, simpel zat.
Het COA gaat soms zelfs zover dat men aan homo's vraagt seksuele ervaringen te beschrijven als je op grond van je geaardheid gevlucht bent, die lui komen er echt wel achter of je al dan niet vluchteling bent. Denk dat zusterorganisaties van het COA ook prima functioneren.
pi_156064494
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Orban is wel het laatste wat we nodig hebben op ons prachtige continent.
Inderdaad zeg, een leider die landsbelang voorop zet ten faveure van een haperende geldverslindende inefficiënte bureaucratisch monster als de EU. Inderdaad, totaal ongewenst.
pi_156064522
quote:
15s.gif Op zondag 13 september 2015 22:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

quote:
Met afkeuring heeft de EC gereageerd op het plan voor het bouwen van een vier meter hoog hekwerk langs de Hongaarse grens met Servië. "De Commissie moedigt de inzet van hekwerken niet aan", zei woordvoerder Natasha Bertaud in Brussel. Pas "onlangs" zouden in Europa grensfortificaties gesloopt zijn, voegde Bertaud toe, wijzend op de val van het IJzeren Gordijn in 1989. "We zouden die niet weer op moeten bouwen."

http://www.welt.de/newsti(...)Zaun-zu-Serbien.html
Zo veel naïviteit is gewoon gevaarlijk.
pi_156064540
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:32 schreef tofastTG het volgende:

[..]

:') ik zal nog eens reageren op je nonsens.

1. Bron?
2. :')

Orban moet niet zo mal doen en gewoon asielaanvragen registreren. Deugt de aanvraag niet gaat men terug, simpel zat.
1. De beelden van de laatste tijd. Geen enkele illegale indringer is opgepakt.
2. Dat lukt niet door de enorme toestroom als gevolg van Merkel haar domme gedrag (waar Nederland en Zweden ook aan meedoen).
pi_156064598
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:32 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Zo veel naïviteit is gewoon gevaarlijk.
Er moet een buitengrens komen waar het ijzeren gordijn bij verbleekt. Inclusief hekken onder stroom, anti-tank greppels en wachttorens met bevoegdheid om met scherp te schieten (na 2x negeren van een stop-bevel).
pi_156064599
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 22:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, een leider die landsbelang voorop zet ten faveure van een haperende geldverslindende inefficiënte bureaucratisch monster als de EU. Inderdaad, totaal ongewenst.
Even los van het vluchtelingenvraagstuk: de man bezit fascistische trekjes. Persvrijheid stelt ook niets meer voor onder zijn bewind.
pi_156064646
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Even los van het vluchtelingenvraagstuk: de man bezit fascistische trekjes. Persvrijheid stelt ook niets meer voor onder zijn bewind.
Orban? Ja, daar ben ik het wel mee eens. Soort Pijlkruizer. Zeg maar niet dat je Joods bent daar.
I´m back.
pi_156064651
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wij hebben een lekkere pers: Een gelijkgeschakelde publieke omroep die alleen maar positieve dingen over "vluchtelingen" laat zien. Die volledig zwijgt over het feit dat de vader van het verdronken jongetje gewoon een economische vluchteling was en zelfs bijverdiende met mensensmokkel.
pi_156064660
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Linkse partijen. Er is amper aandacht voor buitengrenzen. De verkeerde prioriteiten worden gesteld. Russen kunnen amper de EU in, terwijl Afrikanen ongestraft illegaal Europa kunnen binnen komen.
Nonsens, je hebt niet echt een idee waar je over praat he?
Russen waren vorig jaar op Syriërs na de grootste groep mbt asielaanvragen. :')
pi_156064670
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 22:35 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nonsens, je hebt niet echt een idee waar je over praat he?
Russen waren vorig jaar op Syriërs na de grootste groep mbt asielaanvragen. :')
Totale onzin.
http://nos.nl/artikel/201(...)nvragen-in-2014.html
Dat waren gewoon de gebruikelijke volkeren.
pi_156064748
Ik kan nu dom zijn, maar waar is Amerika? Die kunnen toch helpen met safe-camps opzetten in die vluchtelingen gebieden zelf. Amerika staat vaak voorop als het op het gebied van hulp aankomt maar ik hoor er nu niks van?
Niet Fokken met mij.
pi_156064794
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Totale onzin.
Ik zoek het rapport zo voor je op. ;)
pi_156064796
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wij hebben een lekkere pers: Een gelijkgeschakelde publieke omroep die alleen maar positieve dingen over "vluchtelingen" laat zien. Die volledig zwijgt over het feit dat de vader van het verdronken jongetje gewoon een economische vluchteling was en zelfs bijverdiende met mensensmokkel.
Onze media hebben de vluchtelingenproblematiek van meerdere kanten belicht. De Volkskrant is bezig met een uiterst interessante serie verhalen over de kwestie, en daarbij worden gevoeligheden niet geschuwd.

Verder kan er nooit een excuus zijn voor het inperken van de persvrijheid.
pi_156064841
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:37 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik kan nu dom zijn, maar waar is Amerika? Die kunnen toch helpen met safe-camps opzetten in die vluchtelingen gebieden zelf. Amerika staat vaak voorop als het op het gebied van hulp aankomt maar ik hoor er nu niks van?
Volgens sommige complottheorieën veroorzaakt Amerika opzettelijk deze problemen. Ik vind het lastig om te beoordelen in hoeverre dit waar is. Wel vind ik dat Amerika en de EU het onmiddellijk bij moeten leggen met Poetin en gezamenlijk IS vernietigen. Daarmee kunnen ook de safe-camps gecreëerd worden. Probleem is vooral de westerse haat jegens Poetin, die een bontgenoot zou moeten worden. We hebben dezelfde belangen.
pi_156064878
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze media hebben de vluchtelingenproblematiek van meerdere kanten belicht.
Haha ja, dat zagen we met het ware verhaal van de mensensmokkelaar die de pa bleek te zijn van het verdronken jongetje.
pi_156064911
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze media hebben de vluchtelingenproblematiek van meerdere kanten belicht. De Volkskrant is bezig met een uiterst interessante serie verhalen over de kwestie, en daarbij worden gevoeligheden niet geschuwd.

Verder kan er nooit een excuus zijn voor het inperken van de persvrijheid.
Die persvrijheid is het enige zwakke punt in Orban zijn beleid. Helaas is ook hij niet perfect. Maar liever Orban dan Rubberen Rutte.

De illegalen-problematiek is helemaal niet van meerdere kanten belicht. Alleen het feit al dat de media voortdurend het woord "vluchteling" gebruiken. Alleen omroep Powned heeft met de ontluisterende reportage van Arnold Karskens een andere geluid laten horen.
pi_156064915
quote:

[..]

De eerste groepen vluchtelingen zijn reeds gearriveerd in ons land, ik had naar aanleiding van je posts op fok wel verwacht dat er flinke aanslagen plaats hadden gevonden. Of rellen. Of een vechtpartijtje. Volgens mij gaat het best wel goed tot nu toe :)
pi_156064956
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Volgens sommige complottheorieën veroorzaakt Amerika opzettelijk deze problemen. Ik vind het lastig om te beoordelen in hoeverre dit waar is. Wel vind ik dat Amerika en de EU het onmiddellijk bij moeten leggen met Poetin en gezamenlijk IS vernietigen. Daarmee kunnen ook de safe-camps gecreëerd worden. Probleem is vooral de westerse haat jegens Poetin, die een bontgenoot zou moeten worden. We hebben dezelfde belangen.
Eens wbt. Rusland.

En wbt. Amerika - je had eerst Bush die als havik een oorlog begon en chaos creëerde, wat niet had moeten gebeuren, maar daarna kregen we Obama die met zijn 'change' de Amerikaanse soldaten te vroeg weer naar huis haalde zodat in die chaos het machtsvacuüm ontstond waarin IS kon ontstaan.
pi_156064974
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De eerste groepen vluchtelingen zijn reeds gearriveerd in ons land, ik had naar aanleiding van je posts op fok wel verwacht dat er flinke aanslagen plaats hadden gevonden. Of rellen. Of een vechtpartijtje. Volgens mij gaat het best wel goed tot nu toe :)
Die rellen komen nog wel, maak je geen zorgen. Natuurlijk gaat het niet mis met een klein groepje, het is de onophoudelijke stroom die Nederland (en Europa) onherstelbaar verandert. Bovendien zijn de rellen allang gaande in Noord-Frankrijk en in Zweden. Ook in de Nederlandse Schilderswijk heeft de overheid geen controle meer.
pi_156064999
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 22:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha ja, dat zagen we met het ware verhaal van de mensensmokkelaar die de pa bleek te zijn van het verdronken jongetje.
De kwestie is veelomvattender dan dat ene kereltje.
pi_156065049
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die rellen komen nog wel, maak je geen zorgen. Natuurlijk gaat het niet mis met een klein groepje, het is de onophoudelijke stroom die Nederland (en Europa) onherstelbaar verandert. Bovendien zijn de rellen allang gaande in Noord-Frankrijk en in Zweden. Ook in de Nederlandse Schilderswijk heeft de overheid geen controle meer.
Kun je nog wel slapen 's nachts?
pi_156065090
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

_O-

Toen de foto's van dat jongetje kwamen stond dat kereltje voor het "onmenselijke" beleid, de grenzen moesten open.. De hele pers en links vol op het orgel. Het moest ruimhartig, wij waren de schuldigen, etc...etc..

En nu de ware feiten bekend zijn, dan is ineens "de kwestie veel omvattender dan dat ene kereltje" :')

De hypocrisie van links kent echt geen grenzen.
pi_156065122
quote:

[..]

Totale onzin.
Excuses, ik refereer aan het jaar 2013. Maar ook in 2014 waren er nog heel wat asielaanvragen van Russen. Stellen dat het dicht is, is dus onzin.
pi_156065247
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kun je nog wel slapen 's nachts?
Kun jij dat nog?
Bats boem lucht dicht
pi_156065271
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

_O-

Toen de foto's van dat jongetje kwamen stond dat kereltje voor het "onmenselijke" beleid, de grenzen moesten open.. De hele pers en links vol op het orgel. Het moest ruimhartig, wij waren de schuldigen, etc...etc..

En nu de ware feiten bekend zijn, dan is ineens "de kwestie veel omvattender dan dat ene kereltje" :')

Dit jah.
Niet Fokken met mij.
pi_156065295
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:48 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Kun jij dat nog?
Elke nacht weer. Als Doornroosje.
pi_156065390
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

_O-

Wat heb ik met 'links' te schaften? Ik spreek hier alleen voor mezelf. Wat anderen hier of in media hebben geroepen, is niet mijn pakkie an.

Verder is een onjuist verhaal over dat kereltje (wat ook niet helemaal duidelijk is) geen teken dat onze pers niet meerdere kanten heeft belicht. Dat jij die stukken over het hoofd hebt gezien, is niet mijn probleem.
pi_156065481
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat heb ik met 'links' te schaften? Ik spreek hier alleen voor mezelf. Wat anderen hier of in media hebben geroepen, is niet mijn pakkie an.

Verder is een onjuist verhaal over dat kereltje (wat ook niet helemaal duidelijk is) geen teken dat onze pers niet meerdere kanten heeft belicht. Dat jij die stukken over het hoofd hebt gezien, is niet mijn probleem.
Lekker gemakkelijk. Slechts enkele media hebben bericht over de ware aard van deze gebeurtenis. De rest van de media zwijgt. Gezien de primaire reactie van de media is rectificatie op zijn plaats maar dat wordt bewust achterwege gelaten. In plaats daarvan laten ze nog maar wat naïeve Groningers zien die zo'n illegaal in huis nemen. En ze blijven het woord "vluchtelingen" maar gebruiken in plaats van "illegalen".
pi_156065504
quote:

[..]

Ook dat zagen we toen alle kranten de foto op de voorpagina afdrukten, tientallen, zo niet honderden pagina's aan de eerste versie van het verhaal spendeerden, om vervolgens welgeteld *niks* te publiceren toen bekend werd dat paps een nietsontziende mensensmokkelaar was die zijn eigen zoon de dood instuurde. Alleen de paria's hebben er iets over geschreven, de rest was gewoon stil. Een regelrechte schande.

Laten we alsjeblieft niet doen alsof Europa, en Nederland, zo`n ge-wel-di-ge onafhankelijke en objectieve pers/media hebben, want dat is het niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 22:55:24 ]
pi_156065516
quote:

[..]

Klopt zijn al weer 10 kinderen en 4 baby's verzopen vandaag bij Griekse kust, omdat Merkel zei: komt allemaal.
I´m back.
pi_156065559
Goed stuk op een van de weinige media die de zaak van alle kanten belicht: http://www.geenstijl.nl/m(...)ragen_over_de_v.html

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt zijn al weer 10 kinderen en 4 baby's verzopen vandaag bij Griekse kist, omdat Merkel zei: komt allemaal.
Klopt. Merkel is mede schuldige. Zolang ze hier nog steeds "Je bent welkom" staan te zingen, wagen mensen de levensgevaarlijke oversteek. Er moet een duidelijk signaal worden afgegeven: Jullie komen er niet in. Dan houdt het vanzelf op.
pi_156065707
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Klopt. Merkel is mede schuldige. Zolang ze hier nog steeds "Je bent welkom" staan te zingen, wagen mensen de levensgevaarlijke oversteek. Er moet een duidelijk signaal worden afgegeven: Jullie komen er niet in.
Als je hier gaat zeggen kom maar en welkom dan kruipen ze van Addis Abeba via de vluchtelingenkampen in de Libanon en Turkije tot aan Afghanistan en Pakistan soms zelfs Bangladesh in een rubberbootje, gaat allemaal via FB en whatsapp tegenwoordig, en die kapseist en dan zijn er weer zoveel Aylans het slachtoffer.... Krijgen we dan geen beelden van natuurlijk. Maar een 3 dagen gelden geboren kind kan deze gevolgtrekking maken.
I´m back.
pi_156065805
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 22:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ook dat zagen we toen alle kranten de foto op de voorpagina afdrukten, tientallen, zo niet honderden pagina's aan de eerste versie van het verhaal spendeerden, om vervolgens welgeteld *niks* te publiceren toen bekend werd dat paps een nietsontziende mensensmokkelaar was die zijn eigen zoon de dood instuurde. Alleen de paria's hebben er iets over geschreven, de rest was gewoon stil. Een regelrechte schande.

Laten we alsjeblieft niet doen alsof Europa, en Nederland, zo`n ge-wel-di-ge onafhankelijke en objectieve pers/media hebben, want dat is het niet.
De media publiceerden een foto van het kereltje, daarna reageerden politici en maatschappelijke organisaties waarna de media dat weer optekenden.

Zie niet in wat de media precies fout doen daarmee.

Overigens valt op het 'pa is mensensmokkelaar' ook nog wel wat af te dingen. Maar jij had natuurlijk liever gezien dat onze media een verhaal overnamen dat ze niet konden verifiëren. Nee, ik snap die terughoudendheid wel.

En voor alle duidelijkheid: ik vind Karskens een eikel en plaats wel vraagtekens bij zijn verhalen, maar ik vind het goed wat hij doet.
pi_156065881
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Klopt. Merkel is mede schuldige. Zolang ze hier nog steeds "Je bent welkom" staan te zingen, wagen mensen de levensgevaarlijke oversteek. Er moet een duidelijk signaal worden afgegeven: Jullie komen er niet in. Dan houdt het vanzelf op.
Alleen gaat dat signaal helaas nooit afgegeven worden..
Niet Fokken met mij.
pi_156065886
quote:

Precies datzelfde gevoel krijg ik er dus ook bij/ Ik heb het in een ander topic bijna hetzelfde omschreven.

Het is net alsof er vooraf aan een enorme wereldramp allerlei berichten voorbij komen om even kort te laten zien hoe het zover heeft kunnen komen
pi_156065887
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De media publiceerden een foto van het kereltje, daarna reageerden politici en maatschappelijke organisaties waarna de media dat weer optekenden.

Zie niet in wat de media precies fout doen daarmee.
Door de zaak heel hoog op te spelen (het ging vrijdag een week geleden de hele middag en avond over dat jongetje) maar als de feiten anders blijken te zijn dat negeren. Dat is bewust informatie onthouden die niet in het eigen idiologische straatje past.
pi_156065933
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:04 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Precies datzelfde gevoel krijg ik er dus ook bij/ Ik heb het in een ander topic bijna hetzelfde omschreven.

Het is net alsof er vooraf aan een enorme wereldramp allerlei berichten voorbij komen om even kort te laten zien hoe het zover heeft kunnen komen
De invasie die ons te wachten staat is een ramp, waardoor Europa uiteindelijk zal vervallen tot het niveau van Afrika. Na 2 wereldoorlogen hebben die Duitsers nog niets geleerd. In de jaren '30 zingen voor Hitler, in 2015 zingen voor een invasie illegalen. En nu de geest uit de fles is ineens grenscontroles invoeren.
pi_156065984
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Door de zaak heel hoog op te spelen (het ging vrijdag een week geleden de hele middag en avond over dat jongetje) maar als de feiten anders blijken te zijn dat negeren. Dat is bewust informatie onthouden die niet in het eigen idiologische straatje past.
En dat is dus onzin. Dat de vader mensensmokkelaar zou zijn, is gebaseerd op anekdotisch bewijs. Je bent wel gek als je dat als nieuwsmedium over gaat nemen zonder dat je het kunt verifiëren. Althans, je kan het doen, maar dan zou ik heel wat slagen om de arm houden.

Verder verandert het feit dat die vader een vuilak is niets aan het lot van dat kereltje.
pi_156065998
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De invasie die ons te wachten staat is een ramp, waardoor Europa uiteindelijk zal vervallen tot het niveau van Afrika. Na 2 wereldoorlogen hebben die Duitsers nog niets geleerd
Nederland heeft er ook geen reet van geleerd hoor. De EU lijkt een soort bestempeling van naiviteit!
pi_156066027
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De invasie die ons te wachten staat is een ramp, waardoor Europa uiteindelijk zal vervallen tot het niveau van Afrika. Na 2 wereldoorlogen hebben die Duitsers nog niets geleerd. In de jaren '30 zingen voor Hitler, in 2015 zingen voor een invasie illegalen. En nu de geest uit de fles is ineens grenscontroles invoeren.
Dit is wel een hele maffe Godwin.
pi_156066059
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is dus onzin. Dat de vader mensensmokkelaar zou zijn, is gebaseerd op anekdotisch bewijs. Je bent wel gek als je dat als nieuwsmedium over gaat nemen zonder dat je het kunt verifiëren. Althans, je kan het doen, maar dan zou ik heel wat slagen om de arm houden.

Verder verandert het feit dat die vader een vuilak is niets aan het lot van dat kereltje.
Wat zeker vaststaat is dat het economische vluchtelingen waren. Dat is al een uitgebreid nieuwsbericht waard, want de media bracht het als een verhaal van oorlogsvluchtelingen die door het onmenselijke (sic) beleid verdrinken.

Het verhaal dat het jongetje deel uitmaakte van een vluchtelingengezin is ook onbewezen. Dus als het de media goed uit komt dan nemen ze het niet zo nauw met het checken van feiten. Als ze dat hadden gedaan voordat ze begonnen te roeptoeteren, dan waren ze er achter gekomen dat het helemaal geen vluchtelingen waren.

Het feit dat vader een vuilak is verandert inderdaad niets aan het lot van dat kereltje. Maar daar gingen al die ronkende nieuwsberichten niet over. De nieuwsberichten schreven vooral over hoe slecht Europa is. En nu blijkt er maar één slechterik te zijn: De vader.
pi_156066060
Jezus, wat een gezeik over dat dooie kutventje nog steeds. Er gaan elke dag kinderen dood, erg genoeg, met name voor de ouders, maar deze ouders vroegen er gewoon om. Hou erover op.
pi_156066067
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als er iets anekdotisch bewijs was, dan was het wel het verhaal van de vader direct na de verdrinking van zijn zoon. Maar de media lieten zich, opgegeild door een sensationeel verhaal, zich niet weerhouden om lekker vroegtijdig met volle katernen het verhaal van a tot z als een enorme bak kots over Nederland heen te storten.
pi_156066084
quote:

[..]

Totale onzin.
Gaat het nou over alleen in NL of de hele EU? Want in Nederland;

pi_156066097
Dar hele 1 Europa zou het allemaal makkelijker maken, vooral ook bij de grenzen. Het lijkt nu dus enorm in elkaar te storten
pi_156066158
Met een beetje geluk implodeert binnenkort die hele klote-EU. En kunnen al die vervelende linkse eurocraten en dat D66-gespuis een ander baantje gaan zoeken.
pi_156066163
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gaat het nou over alleen in NL of de hele EU? Want in Nederland;

[ afbeelding ]
Het is ook een bullshit verhaal. Russen zijn hardwerkende mensen die niet illegaal naar Europa komen voor de sociale zekerheid. Waarom toch een kleine groep Russen asiel krijgt is mij een raadsel. Rusland is een veilig land. Een enkeling wordt onterecht vervolgd kan zou hier asiel kunnen krijgen.

Ook komt Oekraïne in het lijstje voor. Oekraïne is ook veilig. Slechts in kleine gebieden is het gevaarlijk, maar dat land is zo enorm groot dat je Oekraïne niet hoeft te verlaten om veilig te zijn. Het feit dat mensen vanuit dit soort landen asiel krijgen geeft al aan dat het asielbeleid zo lek is als een mandje.
pi_156066169
quote:

[..]

Terug naar de EEG it is!
Nou nee.
pi_156066186
quote:

[..]

Terug naar de EEG it is!
Zeker weten.
En de prullenbak in met Schengen. Alle grenscontroles terug voor een veilig Europa.
pi_156066203
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tja, tegenwoordig word je door eurohaters uitgemaakt voor neonazi als je níét tegen buitenlanders bent.
pi_156066229
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom maf? De eerste twee wereldoorlogen zijn door Duitsland veroorzaakt, dat lijkt mij gewoon een feit. De huidige illegalen-crisis loopt ook uit de hand door ondoordacht gedrag van de Duitsers.
pi_156066253
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waarom maf? De eerste twee wereldoorlogen zijn door Duitsland veroorzaakt, dat lijkt mij gewoon een feit. De huidige illegalen-crisis loopt ook uit de hand door ondoordacht gedrag van de Duitsers.
Jij bent echt niet goed bij je hoofd hè.
pi_156066257
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 23:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als er iets anekdotisch bewijs was, dan was het wel het verhaal van de vader direct na de verdrinking van zijn zoon. Maar de media lieten zich, opgegeild door een sensationeel verhaal, zich niet weerhouden om lekker vroegtijdig met volle katernen het verhaal van a tot z als een enorme bak kots over Nederland heen te storten.
Het kereltje was de aanleiding. Hij werd exemplarisch voor het vluchtelingendrama dat zich voltrekt op zee. En dat staat nog steeds overeind.
pi_156066266
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is ook een bullshit verhaal. Russen zijn hardwerkende mensen die niet illegaal naar Europa komen voor de sociale zekerheid. Waarom toch een kleine groep Russen asiel krijgt is mij een raadsel. Rusland is een veilig land. Een enkeling wordt onterecht vervolgd kan zou hier asiel kunnen krijgen.
Nee, dat is alleen de asielaanvraag.
Ik zal even kijken naar het aantal uitgegeven verblijfsvergunningen en met welk motief.
pi_156066295
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zeker weten.
En de prullenbak in met Schengen. Alle grenscontroles terug voor een veilig Europa.
Nee kut, ik doel op meer zelfbestuur.
1947-2016
pi_156066304
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het kereltje was de aanleiding. Hij werd exemplarisch voor het vluchtelingendrama dat zich voltrekt op zee. En dat staat nog steeds overeind.
Totaal niet. Zijn vader was economische vluchteling. Hij koos er zelf voor om de gevaarlijke zee op te gaan, terwijl hij veilig was. Niets vluchtelingendrama, gewoon een roekeloze vader.
  zondag 13 september 2015 @ 23:17:26 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156066306
Zou Juncker het al weten dat een droom aan het uiteen spatten is ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_156066328
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee kut, ik doel op meer zelfbestuur.
Uit Schengen draagt bij aan zelfbestuur. We kunnen dan zelf bepalen wie er in komt en ook mensen binnen de EU het land uit zetten zonder dat ze binnen een uur weer terug zijn.
pi_156066329
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 22:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Ho, stop de persen! Want er zijn afspraken gemaakt!" _O-
pi_156066378
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Totaal niet. Zijn vader was economische vluchteling. Hij koos er zelf voor om de gevaarlijke zee op te gaan, terwijl hij veilig was. Niets vluchtelingendrama, gewoon een roekeloze vader.
Maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk vluchtelingen-kinderen verdrinken op zee.
pi_156066402
Allemaal wel leuk dit, maar nu kun je er donder op zeggen dat de stroom andere wegen gaat zoeken en wellicht straks en masse onze grens overkomen.

Beter volgen we Duitsland, Oostenrijk, Tjechië en Slowakije en schermen we onze grens ook af..... en snel een beetje.
pi_156066406
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk vluchtelingen-kinderen verdrinken op zee.
Zeker. Maar dat heeft niets te maken met het zwaar opgeblazen voorval van het welbekende verdronken jongetje. Bovendien is de term "vluchtelingen-kinderen" misleidend, omdat het geen vluchtelingen zijn. In Afrika is genoeg veilig gebied. En vanuit Turkije naar Griekenland varen heeft ook niets met vluchten te maken.
pi_156066425
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou en? Welke randdebiel gaat er dan ook in een rubberboot de volle zee op? Verdient wat mij betreft gewoon een Darwin-award.
pi_156066462
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
Allemaal wel leuk dit, maar nu kun je er donder op zeggen dat de stroom andere wegen gaat zoeken en wellicht straks en masse onze grens overkomen.

Beter volgen we Duitsland, Oostenrijk, Tjechië en Slowakije en schermen we onze grens ook af..... en snel een beetje.
Neehoor, Mark Rutte en Diederik Samsom hebben stemvee nodig. En dat gaat er komen ook.
pi_156066479
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alleen als je de ware achtergrond van paps niet kent. Degenen die dat wel weten zien de hypocrisie van de media en de bevestiging van de onbetrouwbaarheid daarvan.
pi_156066536
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 23:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alleen als je de ware achtergrond van paps niet kent. Degenen die dat wel weten zien de hypocrisie van de media en de bevestiging van de onbetrouwbaarheid daarvan.
De achtergrond van paps verandert echter niks aan het drama dat zich wekelijks voltrekt op zee.
pi_156066537
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 23:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En zelfs als je twijfelt aan dat het mensensmokkelaars-verhaal, dan is het nog steeds duidelijk dat het gezin economische vluchtelingen waren. Ook dat had de media moeten melden na al die ophef.
pi_156066576
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De achtergrond van paps verandert echter niks aan het drama dat zich wekelijks voltrekt op zee.
Drama? Die mensen doen het toch zelf.
pi_156066582
Er is een apart topic over dat aangespoelde jochie. Het is maar dat jullie het even weten ;)

NWS / Verdronken jongetje geeft vluchteling een nieuw gezicht #13

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 23:28:44 ]
pi_156066591
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel aan de aanleiding daarvoor. Paps deed het uit winstbejag.
pi_156066623
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wel aan de aanleiding daarvoor. Paps deed het uit winstbejag.
Dat maakt paps een kankerhond, maar dat verandert dus niets aan....je snapt waar ik heen wil.
pi_156066628
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Zeker. Maar dat heeft niets te maken met het zwaar opgeblazen voorval van het welbekende verdronken jongetje. Bovendien is de term "vluchtelingen-kinderen" misleidend, omdat het geen vluchtelingen zijn. In Afrika is genoeg veilig gebied. En vanuit Turkije naar Griekenland varen heeft ook niets met vluchten te maken.
En het frappante is dat de politiek het fotootje in eerste instantie allemaal aanhaalden om vooral voor meer vluchtelingen te pleiten. maar toen er aan het licht kwam wat de ware toedracht was, en dat het dus gewoon een smerige gelukszoeker was die bereid was z'n gezin aan enorme risico's bloot te stellen voor een gratis gebitje in Zweden en daarna naar Canada? Toen bleven ze ineens er stil!

Of heb ik die reacties van ze net gemist?
pi_156066640
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat maakt paps een kankerhond, maar dat verandert dus niets aan....je snapt waar ik heen wil.
Je blijft de schuld maar bij Europa leggen terwijl de schuld bij vader ligt. Een individueel geval dat niets te maken heeft met dobber-illegalen in het algemeen. Maar ik stel voor dat we dit onderwerp verder bespreken in NWS / Verdronken jongetje geeft vluchteling een nieuw gezicht #13
pi_156066656
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je blijft de schuld maar bij Europa leggen terwijl de schuld bij vader ligt. Een individueel geval dat niets te maken heeft met dobber-illegalen in het algemeen.
Nee, ik leg de schuld niet bij Europa. Ik constateer slechts dat er sprake is van een drama.
pi_156066670
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik leg de schuld niet bij Europa. Ik constateer slechts dat er sprake is van een drama.
Wat voor drama? Voor de nabestaanden van het gezin is het een enorm drama, zeker weten, maar meer ook niet.
pi_156066700
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat voor drama? Voor de nabestaanden van het gezin is het een enorm drama, zeker weten, maar meer ook niet.
Duizenden die verdrinken op zee beschouw ik als een drama.
pi_156066707
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Je blijft de schuld maar bij Europa leggen terwijl de schuld bij vader ligt.
Nee joh, meneer Kurdi heeft uitgelegd dat het de schuld van Canada was!!
pi_156066716
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die hebben niets te maken met dat jongetje. Staat los van elkaar. Als ik in een dronken bui met de auto tegen een paal rij en gewond raak, dan staat dat toch ook niet voor alle verkeersslachtoffers?
  zondag 13 september 2015 @ 23:34:21 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156066722
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja is het ook maar ze nemen zelf die (onverantwoorde) risico's.
pi_156066745
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die hebben niets te maken met dat jongetje.
Ik ga mezelf niet herhalen.
pi_156066792
quote:
Je blijft de schuld maar bij Europa
Maar het ligt in wezen wel bij Europa en andere "kommaarlekkerhierheenemjekrijgtweleenpardonalsjemaarlanggenoegrekt" landen. Want die zijn natuurlijk als een hoop stront voor strontvliegen. Massaal komen ze naar die gekke landen die je zelfs als je illegaal bent nog willen blijven verzorgen!

Je kunt het maar op 1 manier oplossen, en dat is in veilig gebied in de regio opvangen, en nooit hier binnen laten. Want dan krijg je voornamelijk gelukszoekers!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')