abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 september 2015 @ 21:40:41 #1
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_156061255
quote:
Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.

De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.

,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.

Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.

Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.html

Een opvallende plotwending maar het kon ook niet anders. Elke dag tienduizend asielzoekers in Munchen. Oost-Europa en Zuid-Europa stuurt alles en iedereen linea recta door naar Duitsland.

Zelfs de Duitse solidariteit kent grenzen(no pun) blijkt.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zondag 13 september 2015 @ 21:41:10 #2
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_156061268
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is toch onzin. Iedereen die binnen deze grenzen woont mag verlangen dat de regering ook zijn belangen vertegenwoordigt en dus zorgt voor voldoende werkgelegenheid zodat iedereen van welk opleidingsniveau dan ook werk kan vinden.
Dus ook mensen met 0 opleiding.
Duitsland is er moreel gezien er erg op achteruit gegaan, onrendabelen worden daar als minderwaardig gezien en behandeld. Wat dat betreft is Nederland superieur aan Duitsland.
En om dat te compenseren worden de vluchtelingen misbruikt om mooie sier te maken, tot een bepaalde grens uiteraard en dan worden die ook weer afgedankt.
pi_156061744
Ok dus nu Eu dan maar opzeggen?
pi_156061780
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:50 schreef loni55 het volgende:
Ok dus nu Eu dan maar opzeggen?
Terug naar de EEG it is!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156061916
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terug naar de EEG it is!
Dat betekent dus dat we Schengen behouden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156061978
Blijkbaar zijn ze in Duitsland niet helemaal op hun achterhoofd gevallen. Nu Nederland nog.
  zondag 13 september 2015 @ 21:54:22 #7
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_156061995
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, binnen Nederland en België.
pi_156061996
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jep, maar met meer zeggenschap over je eigen tokotje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156062064
Shit is going to hit the fan...
pi_156062123
Het voelt een beetje als een rampenfilm of game waarbij je krantenberichten ziet van landen die de grenzen sluiten om een vijand/ziekte buiten de deur te houden.

Maar dat zal mijn gevoel wel zijn.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_156062155
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:40 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Duitsland is er moreel gezien er erg op achteruit gegaan, onrendabelen worden daar als minderwaardig gezien en behandeld. Wat dat betreft is Nederland superieur aan Duitsland.
Dat is waar (vooral wbt. arbeidsongeschikten en gepensioneerden). Maar ik neem toch aan dat jij ook vindt dat dat dan zou moeten veranderen? Volgens mij ben je het dus best wel met me eens dat het streven moet zijn om niet alleen berekenende maar ook morele politiek te voeren.
pi_156062187
Ze worden wakker.

Ik hoorde op de radio : München : 20.000.

20.000 en het worden er alleen maar meer.

Man, wat een ellende.
pi_156062231
Iemand op Reddit is actief bezig geweest een flink aantal live reports van een Oostenrijkse krant te vertalen; zie hier

De laatste paar:

Further procedures are unclear. After Germany announced the reintroduction of border controls, the consequences for the accomodation of migrants in Austria. Chancellor Fayman said that there were no estimations for the "backlog" from Hungary. The government gave neither numbers for the necessary quarters nor estimations for the number of migrants that will enter Austria without continuing to Germany within the next days. Vice-Chancellor Mitterlehner (ÖVP) suggested increased border controls similiar to those in Germany while Faymann insisted that such measures would not be taken. The army appears to be waiting: The current activities would not be substantially chanced. The army has hundreds of quarters, that could be requested. (20:11)

Czechia will increase controls at the boarder to Austria. (18:54)

The german federal police will man all boarder checkpoints. Travellers will be required to show their travel documents. (19:23)

The main station of Munich has been closed and evacuated. An explosive detection dog has found something suspicious near the information desk, the german federal police said. "This is unrelated to the migrants" a police spokesperson said. At first, only the platform 16 to 21 were closed, but the other platforms were evacuated later. Hundreds of travelers had to leave the hall. The evacuation will stay in place for at least one hour, a police spokesperson said. (19:21)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156062272
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:56 schreef Resistor het volgende:
Het voelt een beetje als een rampenfilm of game waarbij je krantenberichten ziet van landen die de grenzen sluiten om een vijand/ziekte buiten de deur te houden.

Deels terecht.

Heb ik ook.

Dit kan niet zo blijven doorgaan. En het lijkt of sommigen het niet (willen) zien.
pi_156062278
quote:

Je bent niet de enige. Ik heb al vaak plaatjes uit de film World War Z gezien in discussies over de vluchtelingencrisis.
pi_156062392
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:57 schreef DrMabuse het volgende:
Ze worden wakker.

Man, wat een ellende.
Dat gaat gewoon door tot al die landen leeg zijn.
pi_156062542
Begint op een slechte film te lijken.. Krijg meer en meer het gevoel dat dit helemaal uit de hand gaat lopen.
pi_156062587
Ik heb wel een beetje een dubbel gevoel.

Als je in bij voorbeeld Staphorst je modern gedraagt word je met de nek aangekeken, in IS gebied snijden ze je nek door. Geen wonder dat je dan wil vluchten, kijk maar eens naar foto's uit Iran van de jaren '60 en '70, dat was ook een modern land. Maar aan de andere kant zit er ook veel vuil in die stroom mensen, en niemand durft te zeggen hoe veel.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_156062823
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat gaat gewoon door tot al die landen leeg zijn.
Dat is inderdaad waar veel mensen bang voor zijn en dan heb je nog van die droeftoeters zoals Samsom die dat nog willen faciliteren ook.
pi_156062876
quote:

pi_156062957
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Je bent niet de enige. Ik heb al vaak plaatjes uit de film World War Z gezien in discussies over de vluchtelingencrisis.
:D
pi_156063002
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar veel mensen bang voor zijn en dan heb je nog van die droeftoeters zoals Samsom die dat nog willen faciliteren ook.
Alsof 3,5% van de populatie (dan is Syrië letterlijk leeg) zo desastreus zou zijn voor Europa. :')
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 22:08:43 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156063023
Daarvan leren we dus dat de muur veul hoger moet.
  zondag 13 september 2015 @ 22:09:36 #24
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_156063091
quote:
6s.gif Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarvan leren we dus dat de muur veul hoger moet.
Ja, ja dat is het.
pi_156063151
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Alsof 3,5% van de populatie (dan is Syrië letterlijk leeg) zo desastreus zou zijn voor Europa. :')
Die 3,5% krijgt veel meer kinderen dan de autochtone Europeaan. Europa is op veel plekken behoorlijk druk, zeker in de gebieden waar ze graag heen gaan. En er is al meer genoeg islam in Europa. Grenzen dicht dus.

Die die 3,5% is een kul-argument. Als we dat ook gaan toepassen voor Somalië, Eritrea, Iran en Irak dan is Europa in no-time een kopie van Afrika.
pi_156063164
quote:

[..]

Als je ervanuit gaat dat ze allemaal keurig geassimileerd zijn op het moment van binnenkomen, dezelfde cultuur, normen en waarden aanhangen, de taal machtig zijn, hoogopgeleid zijn en een baan hebben, dan niet nee. Alhoewel je zelf natuurlijk stiekem ook wel weet dat dat niet opgaat.
pi_156063199
quote:

[..]

Er is ook zoiets als een onophoudelijke stroom Afrikanen.
pi_156063203
quote:

[..]

Alsof ze alleen uit Syrie komen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 22:11:46 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156063259
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je ervanuit gaat dat ze allemaal keurig geassimileerd zijn op het moment van binnenkomen, dezelfde cultuur, normen en waarden aanhangen, de taal machtig zijn, hoogopgeleid zijn en een baan hebben, dan niet nee. Alhoewel je zelf natuurlijk stiekem ook wel weet dat dat niet opgaat.
En misschien wel, maar waarom zou je het proefondervindelijk vast gaan stellen en je eigen nageslacht met wellicht enorme problemen opzadelen.
pi_156063266
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:57 schreef DrMabuse het volgende:
Ze worden wakker.

Man, wat een ellende.
Per dag. 20.000 per dag. Elke dag weer. Dag op dag.
pi_156063285
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:02 schreef byah het volgende:
Begint op een slechte film te lijken.. Krijg meer en meer het gevoel dat dit helemaal uit de hand gaat lopen.
Misschien kunnen we Hollywood om advies vragen.

Situatie: Er is een zombie-apocalyps gaande. Zombies hebben zojuist heel Austin, TX overspoeld. In een dramatische scene werden een paar totaal kansloze politieagenten met een handvuurwapen overrompeld en vermoord.
De zombies hebben koers gezet naar San Fransisco. De hippies daar zien het probleem niet. Los Angeles weet dat zij op de route liggen en bereiden zich voor door ook vijf politieagenten aan de stadsgrens neer te zetten. Las Vegas en New York denken dat zij de dans zullen ontspringen en dreigen de CIA en FBI van binnenuit op te blazen als die toch tot een duur federaal actieprogramma besluiten.

Wie wordt in dit verhaal de superheld en wat gaat die doen?
pi_156063302
Ik hoorde zojuist op het nieuws dat Duitsland grenscontroles gaat invoeren. Kan iemand deze draai verklaren?

Ik begrijp er niets meer van.

Eerst roept Merkel dat alle Syriërs welkom zijn. Een enorme stroom - voornamelijk economische - "vluchtelingen" komt haar kant uit en nu wil ze grenscontroles?
pi_156063321
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En misschien wel, maar waarom zou je het proefondervindelijk vast gaan stellen en je eigen nageslacht met wellicht enorme problemen opzadelen.
Tel daarbij op dat er in Afrika letterlijk honderden miljoenen mensen zitten die zodra ze lucht krijgen van deze praktijken de eerste de beste boot zullen pakken, en we weten wel hoe het dan eindigt. Maar ergens ben ik wel jaloers op mensen die niet zover kunnen doordenken, hoeveel simpeler moet de wereld wel niet zijn in hun ogen. Lijkt me geweldig.
pi_156063327
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien kunnen we Hollywood om advies vragen.

Situatie: Er is een zombie-apocalyps gaande. Zombies hebben zojuist heel Austin, TX overspoeld. In een dramatische scene werden een paar totaal kansloze politieagenten met een handvuurwapen overrompeld en vermoord.
De zombies hebben koers gezet naar San Fransisco. De hippies daar zien het probleem niet. Los Angeles weet dat zij op de route liggen en bereiden zich voor door ook vijf politieagenten aan de stadsgrens neer te zetten. Las Vegas en New York denken dat zij de dans zullen ontspringen en dreigen de CIA en FBI van binnenuit op te blazen als die toch tot een duur federaal actieprogramma besluiten.

Wie wordt in dit verhaal de superheld en wat gaat die doen?
Maak er maar een grapje van :r
pi_156063377
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tel daarbij op dat er in Afrika letterlijk honderden miljoenen mensen zitten die zodra ze lucht krijgen van deze praktijken de eerste de beste boot zullen pakken, en we weten wel hoe het dan eindigt. Maar ergens ben ik wel jaloers op mensen die niet zover kunnen doordenken, hoeveel simpeler moet de wereld wel niet zijn in hun ogen. Lijkt me geweldig.
Mij ook. Die maken zich geen zorgen totdat ze zelf om het leven komen door hongersnood of oorlog in Europa als gevolg van deze invasie.
pi_156063383
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zelfs als al die vragen met nee beantwoord kunnen worden is 3,5% niet ontwrichtend. Alhoewel je dat zelf stiekem ook wel weet.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 13 september 2015 @ 22:14:46 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156063410
Wat ik het meest bizar vind is dat er EU landen zijn die niets willen doen om te helpen. Wel de lusten maar niet de 'lasten' ...... :/
Where law ends, tyrrany begins.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 22:14:56 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156063420
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik hoorde zojuist op het nieuws dat Duitsland grenscontroles gaat invoeren. Kan iemand deze draai verklaren?

Eerst roept Merkel dat alle Syriërs welkom zijn. Een enorme stroom - voornamelijk economische - "vluchtelingen" komt haar kant uit en nu wil ze grenscontroles?
Een coupe die wél doorhad dat 15K per dag onhoudbaar is.
pi_156063449
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Chemtrails
pi_156063496
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef Gunner het volgende:
Wat ik het meest bizar vind is dat er EU landen zijn die niets willen doen om te helpen. Wel de lusten maar niet de 'lasten' ...... :/
Welke lusten precies?

Bovendien zijn er gewoon afspraken gemaakt, dat de asielzoekers asiel aanvragen in het eerste land waar ze binnenkomen.
pi_156063498
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Zelfs als al die vragen met nee beantwoord kunnen worden is 3,5% niet ontwrichtend. Alhoewel je dat zelf stiekem ook wel weet.
3,5% is WEL ontwrichtend. De geboortecijfers van niet-westerse allochtonen is gigantisch. Die 3,5% is na 80 jaar 14% geworden.
Daarnaast is 3,5% enorm veel als je je bedenkt dat in Nederland een asielzoeker 36.000 euro per jaar kost.

3,5% van de Duitse populatie is 2.800.000. Dat is meer dan een grote stad. En dat noem jij niet ontwrichtend? Voor Nederland is 3,5% 595.000. Dat is een stad groter dan de grootste stad die we momenteel hebben. En dat is niet ontwrichtend?

Mensen die niet kunnen rekenen zijn levens gevaarlijk :(
pi_156063580
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Maak er maar een grapje van :r
Een grapje op z'n tijd moet kunnen. Het leven is niet één grote uitvaartsplechtigheid hoor. Ook niet met wat vluchtelingen erbij.
pi_156063585
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

3,5% is WEL ontwrichtend. De geboortecijfers van niet-westerse allochtonen is gigantisch. Die 3,5% is na 80 jaar 14% geworden.
Daarnaast is 3,5% enorm veel als je je bedenkt dat in Nederland een asielzoeker 36.000 euro per jaar kost.

3,5% van de Duitse populatie is 2.800.000. Dat is meer dan een grote stad. En dat noem jij niet ontwrichtend? Voor Nederland is 3,5% 595.000. Dat is een stad groter dan de grootste stad die we momenteel hebben. En dat is niet ontwrichtend?

Mensen die niet kunnen rekenen zijn levens gevaarlijk :(
Precies, die stoken onrust waar dat niet nodig is.
Maar we gaan het zien, het is niet alsof de buitengrenzen ooit dichtgaan en asielprocedures opgedoekt worden.
Blijft een geruststellende gedachte.
pi_156063639
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Een grapje op z'n tijd moet kunnen. Het leven is niet één grote uitvaartsplechtigheid hoor. Ook niet met wat vluchtelingen erbij.
Het zijn geen vluchtelingen, maar illegalen.
pi_156063643
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het gaat helemaal mis nu. We sterven met z'n allen een langzame pijnlijke dood, en dan nemen de vluchtelingen het over.
pi_156063682
Maar waarom werden er uberhaupt mensen toegelaten? Het kost een land allemaal maar geld en het levert niks op. Het klopt dat we mensen moeten helpen, maar je moet gewoon ergens een streep trekken. Kijk wat het oplevert. Duitsland riep erg hard dat ze wel wilden helpen. Het wordt alleen maar erger.

We hadden vanaf het begin duidelijk moeten zijn.
Niet Fokken met mij.
pi_156063722
quote:
15s.gif Op zondag 13 september 2015 22:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het gaat helemaal mis nu. We sterven met z'n allen een langzame pijnlijke dood, en dan nemen de vluchtelingen het over.
Mensen die deze illegalen een plek in Europa willen geven zijn landverraders. We gaan er aan als het zo door gaat. Het wordt tijd voor harde maatregelen. Mijn hoop is gevestigd op leiders met lef in Oost-Europa.
pi_156063770
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:20 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Maar waarom werden er uberhaupt mensen toegelaten? Het kost een land allemaal maar geld en het levert niks op. Het klopt dat we mensen moeten helpen, maar je moet gewoon ergens een streep trekken. Kijk wat het oplevert. Duitsland riep erg hard dat ze wel wilden helpen. Het wordt alleen maar erger.

We hadden vanaf het begin duidelijk moeten zijn.
Precies. Geen één binnenlaten. Met het geld dat dit oplevert, kunnen we iedere vluchteling in de regio luxe opvang bieden, en wij hebben geen ellende in Europa. Win-win.
pi_156063797
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Welke lusten precies?

Bovendien zijn er gewoon afspraken gemaakt, dat de asielzoekers asiel aanvragen in het eerste land waar ze binnenkomen.
Oh nee ze hebben afspraken gemaakt, dat verhelpt alle problemen.
pi_156063854
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 22:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh nee ze hebben afspraken gemaakt, dat verhelpt alle problemen.
Eh..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')