Hij kreeg alleen geen bal voor. Vond 'm voetballend ook niet zo dramatisch, maar die voorzetten ... man man.quote:Op zondag 13 september 2015 17:20 schreef zoekeenleven het volgende:
Al dat gezeik op Bilal, zo slecht was het nou ook weer niet hoor
Waarom niet Vejinovic en El Ahmadi omdraaien.. Vejinovic heeft aanvallend meer kwaliteiten dan El Ahmadi, die veel meer een controleur is inderdaad. Die steekpass van Karsdorp op Elia was mooi.. zien we te weinig bij Feyenoordquote:Op zondag 13 september 2015 17:12 schreef Haringkop het volgende:
De overwinning vergoed veel, maar wat een los zand. Pijnlijk vasthouden aan 4-3-3 is zo kansloos. Kuyt is geen klassieke buitenspeler en alles wat Bilal doet, doet pijn aan je ogen. Daarnaast is het middenveld helemaal niet in balans. El Ahmadi zou gewoon moet stofzuigen en controleren, maar dat is nu de middenvelder die het meest voor het doel komt...dat moet je gewoon niet willen.
Kramer is echt veel te slecht als vaste 1e spits. Kazim ook inderdaad.quote:Op zondag 13 september 2015 17:19 schreef Aloulu het volgende:
Serieus die Kazim mag nooit meer een wedstrijd in 1 spelen. Echte derderangs materiaal gewoon.
Kramer is de nummer 1 en Achahbar 2 of Kuyt. Daarnaast moet je nu gewoon met Elia op de flank spelen. Of je zet Kuyt op 10 en Bilal & Elia op de flanken. Of Elia & Kuyt op de flanken. Toornstra laten banken en als je toch met Kuyt en Elia op de flanken speelt moet je gewoon voor Tonny kiezen met Ahmadi en Vejinovic.
Dat omdraaien is inderdaad een goed plan.quote:Op zondag 13 september 2015 17:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom niet Vejinovic en El Ahmadi omdraaien.. Vejinovic heeft aanvallend meer kwaliteiten dan El Ahmadi, die veel meer een controleur is inderdaad. Die steekpass van Karsdorp op Elia was mooi.. zien we te weinig bij Feyenoord
Hij dolde zichzelf ook een paar keerquote:Op zondag 13 september 2015 17:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hij kreeg alleen geen bal voor. Vond 'm voetballend ook niet zo dramatisch, maar die voorzetten ... man man.
Karsdorp laat vaker zien een goede steekpass in huis te hebben. Het is misschien wel de beste 10 van de selectie, maar ja hij moet RB staanquote:Op zondag 13 september 2015 17:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom niet Vejinovic en El Ahmadi omdraaien.. Vejinovic heeft aanvallend meer kwaliteiten dan El Ahmadi, die veel meer een controleur is inderdaad. Die steekpass van Karsdorp op Elia was mooi.. zien we te weinig bij Feyenoord
Het is ook de beste rechtsback (en de enige..)quote:Op zondag 13 september 2015 17:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Karsdorp laat vaker zien een goede steekpass in huis te hebben. Het is misschien wel de beste 10 van de selectie, maar ja hij moet RB staan
Dat het voetbal niet sprankelend is moeten we niet alleen Gio aanrekenen. Hij wordt door Geel opgezadeld met matige spelers als Bilal, Bottekneus, vd Heijden, Kazim, Kramer, Toornstra, Immers en Kuyt. Waarbij met name Kuyt echt een probleem is, omdat hij perse basis moet en geen spits wil.quote:Op zondag 13 september 2015 17:32 schreef satecl het volgende:
We hebben echt niet zo'n slechte selectie hoor, maar Gio snapt er gewoon geen ene kut van.
Hij dolde zichzelf inderdaad een paar keer.quote:Op zondag 13 september 2015 17:30 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hij dolde zichzelf ook een paar keer
Nee, hoe die jongen prof is geworden is echt maar de vraag.
Goed gezien door Geel
Kuyt is dan ook geen spits.quote:Op zondag 13 september 2015 17:39 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat het voetbal niet sprankelend is moeten we niet alleen Gio aanrekenen. Hij wordt door Geel opgezadeld met matige spelers als Bilal, Bottekneus, vd Heijden, Kazim, Kramer, Toornstra, Immers en Kuyt. Waarbij met name Kuyt echt een probleem is, omdat hij perse basis moet en geen spits wil.
Punt is dat de kracht van Vejinovic ligt in zijn geniale steekpassjes, zoals hij er vandaag ook 2 liet zien, maar daarvoor staat hij eigenlijk veel te ver naar achteren. De afstand die hij moet overbruggen is veel te groot.quote:Op zondag 13 september 2015 17:40 schreef Typisch het volgende:
Haha, lees ik nu dat mensen Vejonovic naar voren willen schuiven?Doe effe normaal aub.
Hij wordt regelmatig overlopen op 6, niet gezien?quote:Op zondag 13 september 2015 17:40 schreef Typisch het volgende:
Haha, lees ik nu dat mensen Vejonovic naar voren willen schuiven?Doe effe normaal aub.
Juist zijn kracht ligt als het spel voor zich is, zodat hij de tijd en de ruimte heeft om die goede pass te geven. Op 10 is eerder in zijn carriere al gebleken dat hij het daar (net) niet heeft en als box to box is hij uiteraard ook niet geschikt. Dan blijft de 6 plek over en daar doet hij het gewoon prima imo.quote:Op zondag 13 september 2015 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Punt is dat de kracht van Vejinovic ligt in zijn geniale steekpassjes, zoals hij er vandaag ook 2 liet zien, maar daarvoor staat hij eigenlijk veel te ver naar achteren. De afstand die hij moet overbruggen is veel te groot.
Daarnaast kun je beter Vejinovic of Vilhena bijvoorbeeld vaak in het strafschopgebied zien opduiken dan El Ahmadi.
Als je overlopen wordt (zeker op het middenveld) ligt dat vaak niet alleen aan degene die dat overkomt.quote:Op zondag 13 september 2015 17:42 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hij wordt regelmatig overlopen op 6, niet gezien?
Ik ben het met je eens dat hij iets beter is dan Kazim, maar hij wint nauwelijks duels, zelfs geen luchtduels, en weet de makkelijkste ballen er toch niet in te krijgen. Aan de andere kans is dit natuurlijk pas zijn eerste basispot dus moet ik niet te snel conclusies trekken. Maar feit blijft dan Geel gewoon faalt als je na meer dan een jaar zoeken op hem uitkomt.quote:Op zondag 13 september 2015 17:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hij dolde zichzelf inderdaad een paar keer.
Wat mij betreft gewoon Elia basis voortaan. Het rendement van Basacikoglu is echt ondermaats.
Overigens wilde Rutten hem persé hé, laten we dat niet vergeten.
Verder vind ik Kramer echt niet zo dramatisch als hier vooral door jou wordt beweerd hoor. Hij loopt goed, staat goed, heb hem een paar keer goed zien combineren en een paar keer slecht zien combineren maar is meevoetballend sowieso beter dan Kazim Richards, en is beter voor het doel dan Kazim Richards, dat zag je ook in de 2 100% kansen die hij weliswaar mist, maar waarvan 1 ervan wel gewoon goed gekopt was (en goed gestopt werd door Lamprou). Kazim Richards krijgt die ballen niet eens op goal.
De blessure van Kramer lijkt overigens mee te vallen volgens een bericht op Rijnmond, maar wat dat precies inhoudt (en hoe lang hij er dus exact uitligt) is nog niet duidelijk.
Dat van Kramer is echt onzin. Iemand die bij ADO 17 doelpunten maakt kan er bij Feyenoord zeker 20 maken. Daarnaast zie je dat hij ook als aanspeelpunt veel beter is dan Kazim omdat hij wel met een aanname de bal onder controle heeft. Je ziet ook dat met hem in de punt hij sowieso met zijn loopacties een aantal grote kansen creeert. Komt wel goed met hem en je moet gewoon duidelijk en voor de 100% voor hem als spits kiezen. Niet dat gekut omdat je "mensen tevreden moet houden" of bullshit gelul dat je het afstemt op de tegenstander. Fuck Kazim en zeg gewoon dat hij geen basisklant meer is en Kramer je nr 1 spits. En dan Achahbar achter de hand als tweede spits. Kazim mag dan wel de uitstraling van een ster hebben maar puur voetballend gezien zou die niet eens bij een subtopper in NL basis staan in de spits.quote:Op zondag 13 september 2015 17:27 schreef H.FR het volgende:
Kramer is echt veel te slecht als vaste 1e spits. Kazim ook inderdaad.
Kuyt kan je niet meer omheen. Helaas weet je als buitenspeler dat ie niet de acties heeft voor een voorzet. Dat is wel een handicap. Zeker met een getter als Kramer die het van voorzetten moet hebben. Weet niet goed wat je dan met hem moet, wellicht op 10 proberen ofzo. Of toch op de flank, maar ook niet ideaal.quote:En het is een vloek dat Kuyt perse moet spelen. En dan zelf opeens geen spits willen staan
Nadeel van de punt naar achteren is dat als El Ahmadi en Toornstra weg zijn Vejinovic het niet kan herstellen. El Ahmadi heeft meer de kwaliteiten van breker dan Vejinovic.quote:Op zondag 13 september 2015 17:46 schreef Typisch het volgende:
[..]
Juist zijn kracht ligt als het spel voor zich is, zodat hij de tijd en de ruimte heeft om die goede pass te geven. Op 10 is eerder in zijn carriere al gebleken dat hij het daar (net) niet heeft en als box to box is hij uiteraard ook niet geschikt. Dan blijft de 6 plek over en daar doet hij het gewoon prima imo.
[..]
Als je overlopen wordt (zeker op het middenveld) ligt dat vaak niet alleen aan degene die dat overkomt.
Voor mijn gevoel lag dat meer aan Toornstra die het niet kon belopen.quote:Op zondag 13 september 2015 17:42 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hij wordt regelmatig overlopen op 6, niet gezien?
Toornstra kunnen we toevoegen aan het lijstje overbodige middelmaat, vrees ik.quote:Op zondag 13 september 2015 17:51 schreef H.FR het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel lag dat meer aan Toornstra die het niet kon belopen.
Daarom zou ik ook graag weer gewoon een 10 zien.quote:Op zondag 13 september 2015 17:50 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nadeel van de punt naar achteren is dat als El Ahmadi en Toornstra weg zijn Vejinovic het niet kan herstellen. El Ahmadi heeft meer de kwaliteiten van breker dan Vejinovic.
Kuyt was spits toen hij bij ons weg ging, dat ging toch prima. Op de buitenkant komt hij gewoon te kort. Of hij daar nou een paar jaar heeft gespeeld of niet.quote:Op zondag 13 september 2015 17:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kuyt is dan ook geen spits.
Verder vind ik Van der Heijden ook niet zo slecht hoor. Botteghin ook niet, maar wel wat prijzig voor een breedte-aankoop.
3,5mln voor 10 goede potjesquote:Op zondag 13 september 2015 17:52 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Toornstra kunnen we toevoegen aan het lijstje overbodige middelmaat, vrees ik.
Qua snelheid zijn we met Kongolo en Van Beek wel verwend de afgelopen tijd. Vlaar was bijvoorbeeld ook niet snel, maar dat kan je met andere verdedigende kwaliteiten opvangen. Die heeft Botteghin meer dan VDH denk ik.quote:Op zondag 13 september 2015 17:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Kuyt was spits toen hij bij ons weg ging, dat ging toch prima. Op de buitenkant komt hij gewoon te kort. Of hij daar nou een paar jaar heeft gespeeld of niet.
Vd heijden bracht Van Beek en Kongolo regelmatig in de problemen en was niet zuiver in de passing. Hun grootste kans kwam ook na slapen van hem. Als back up is het nog wel acceptabel, maar niet topclub waardig. En ik vind ze beiden (Botteghin en vd heijden) gewoon veel te traag.
Kuyt weigert in de spits te gaan staan dus dit kan niet.quote:Op zondag 13 september 2015 18:00 schreef Rickertman96 het volgende:
Elia-Kuyt-Bilal
Vilhena
El Ahmadi - Vejinovic
Prima middenveld/aanval
Vlaar was niet heel snel, maar wel sneller dan vd heijden en botteghin samen.quote:Op zondag 13 september 2015 18:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Qua snelheid zijn we met Kongolo en Van Beek wel verwend de afgelopen tijd. Vlaar was bijvoorbeeld ook niet snel, maar dat kan je met andere verdedigende kwaliteiten opvangen. Die heeft Botteghin meer dan VDH denk ik.
En waarom gaat Kuyt in de spits niet tekort komen? Ik zou niet weten waarom die daar opeens wel gaat voetballen, god wat was die weer slecht vandaagquote:Op zondag 13 september 2015 17:56 schreef H.FR het volgende:
Kuyt was spits toen hij bij ons weg ging, dat ging toch prima. Op de buitenkant komt hij gewoon te kort. Of hij daar nou een paar jaar heeft gespeeld of niet.
Hij had 1 of 2 goede voorzetten (wat minimaal 1 doelpunt had moeten opleveren), dat is al meer dan in de 4 wedstrijden hiervoor bij elkaar.quote:Op zondag 13 september 2015 18:17 schreef Bombvis het volgende:
[..]
En waarom gaat Kuyt in de spits niet tekort komen? Ik zou niet weten waarom die daar opeens wel gaat voetballen, god wat was die weer slecht vandaag
Daar hoeft ie alleen te scoren, druk te zetten en te kaatsen. Das vergt minder van zijn techniek dan andere plekken.quote:Op zondag 13 september 2015 18:17 schreef Bombvis het volgende:
[..]
En waarom gaat Kuyt in de spits niet tekort komen? Ik zou niet weten waarom die daar opeens wel gaat voetballen, god wat was die weer slecht vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
Ja oke, maar hij had ook weer 35 keer onnodig balverlies. Er waren er meer die niet heel goed speelden hoor (Toornstra, Bassie, King Kong) maar Kuyt was er weer één vanquote:Op zondag 13 september 2015 18:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hij had 1 of 2 goede voorzetten (wat minimaal 1 doelpunt had moeten opleveren), dat is al meer dan in de 4 wedstrijden hiervoor bij elkaar.
Ik word eigenlijk een beetje moe van het constante kaatsen in die spitspositie. Vandaag ging ook weer alles door het midden, we kunnen er al 4 jaar niet doorheen voetballen, waarom zou het nu wel kunnen? Buitenspelers maken ook alleen actie binnendoor, alleen Karsdorp haalt wel eens een achterlijn voor een voorzet. We spelen alles in een trechter en raken dan de bal weer kwijt, terwijl we volgens mij juist spelers hebben voor 'de Hollandse school' (quote:Op zondag 13 september 2015 18:23 schreef H.FR het volgende:
[..]
Daar hoeft ie alleen te scoren, druk te zetten en te kaatsen. Das vergt minder van zijn techniek dan andere plekken.
Ik word helemaal leip van dat 4-3-3. Bilal die 10 keer een voorzet wil geven, waarvan hij 11 keer tegen de tegenstander aanschiet. Daarnaast is Elia ook rechtsbenig, dus die zal.een pure spits ook niet vaak in stelling brengen. Wat mij betreft gaan we met 4 middenvelders voetballen, waardoor Kuyt meer ruimte krijgt en niet als pure buitenspeler hoeft spelen, dan heb je er wellicht nog wat aan..quote:Op zondag 13 september 2015 18:29 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Ja oke, maar hij had ook weer 35 keer onnodig balverlies. Er waren er meer die niet heel goed speelden hoor (Toornstra, Bassie, King Kong) maar Kuyt was er weer één van
[..]
Ik word eigenlijk een beetje moe van het constante kaatsen in die spitspositie. Vandaag ging ook weer alles door het midden, we kunnen er al 4 jaar niet doorheen voetballen, waarom zou het nu wel kunnen? Buitenspelers maken ook alleen actie binnendoor, alleen Karsdorp haalt wel eens een achterlijn voor een voorzet. We spelen alles in een trechter en raken dan de bal weer kwijt, terwijl we volgens mij juist spelers hebben voor 'de Hollandse school' (). Kramer spits, Bilal rechts, Elia links, iemand die niet helemaal motorisch gestoord is erachter en je kan heel simpel voetballen. Nu is het eindeloos breien om dan in het midden te tikken en te kaatsen en de bal kwijt te raken
Houdt overigens niet in dat de spelers niet naar binnen mogen trekken hoor, die actie van Elia en pass van Karsdorp was geweldig, maar zo vaak komt dat niet voor
Hier word ik inderdaad helemaal krankjorem van.quote:Op zondag 13 september 2015 18:52 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Bilal die 10 keer een voorzet wil geven, waarvan hij 11 keer tegen de tegenstander aanschiet.
Hier nog één.quote:Op zondag 13 september 2015 19:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hier word ik inderdaad helemaal krankjorem van.
Gaan we nog genoeg plezier aan beleven die Botteghin.quote:Op zondag 13 september 2015 18:46 schreef Scrummie het volgende:
Overigens, als Gio volgende week weer denkt om Botteghin op Beek z'n plek te zetten en Karsdorp op de bank te gooien ontsla ik 'm persoonlijk nog.
Karsdorp = baas, en van Beek liet vandaag weer 99% van de tijd zien waarom Blind een achterlijke tyfus mongool is om Beek niet te selecteren. Oh, en van Geel is een tyfus josti dat ie Botteghin heeft gehaald voor dat bedrag en salaris.
Vooral dat moeten we niet vergeten. Natuurlijk geflatteerd maar voorgaande jaren was het seizoen nu al voorbij.quote:Op zondag 13 september 2015 18:30 schreef Tomatenboer het volgende:
Overigens al 9 punten meer dan vorig seizoen tegen dezelfde tegenstanders.
Toch moet er weer/nog meer focus op de jeugd komen. Spelers als Kazim, Toornstra, Immers en Van der Heijden zou je zelf op moeten kunnen leiden.quote:Op zondag 13 september 2015 19:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gaan we nog genoeg plezier aan beleven die Botteghin.
Karsdorp en van Beek kunnen de sterren van de hemel spelen, het zal hoe dan ook niet ten koste gaan van Botteghin.quote:Op zondag 13 september 2015 18:46 schreef Scrummie het volgende:
Overigens, als Gio volgende week weer denkt om Botteghin op Beek z'n plek te zetten en Karsdorp op de bank te gooien ontsla ik 'm persoonlijk nog.
Karsdorp = baas, en van Beek liet vandaag weer 99% van de tijd zien waarom Blind een achterlijke tyfus mongool is om Beek niet te selecteren. Oh, en van Geel is een tyfus josti dat ie Botteghin heeft gehaald voor dat bedrag en salaris.
Niks aan toe te voegen.quote:Op zondag 13 september 2015 18:46 schreef Scrummie het volgende:
Van der Heijden is gewoon een goede aankoop. Een speler op zijn plek hebben we al opgeleid, namelijk Kongolo (en Indi daar voor) maar die moet naar de back omdat Nelom niet voldoet.quote:Op zondag 13 september 2015 19:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch moet er weer/nog meer focus op de jeugd komen. Spelers als Kazim, Toornstra, Immers en Van der Heijden zou je zelf op moeten kunnen leiden.
Hopelijk niet, want dan zijn onze betere spelers geblesseerd.quote:Op zondag 13 september 2015 19:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vandaag is typisch zo'n wedstrijd waar je je doelsaldo flink had moeten opvijzelenquote:Op zondag 13 september 2015 19:22 schreef TC03 het volgende:
Toch wel weer tekenend dat ons doelsaldo (+4) nu alweer zoveel slechter is dan van Ajax (+12) en PSV (+10).
Heb alleen tweede helft gezien, maar veel kansen in de eerste helft?quote:Op zondag 13 september 2015 19:23 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Vandaag is typisch zo'n wedstrijd waar je je doelsaldo flink had moeten opvijzelen
We hebben hem te laat gehaald.quote:Op zondag 13 september 2015 17:52 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Toornstra kunnen we toevoegen aan het lijstje overbodige middelmaat, vrees ik.
Gaf ook al die pass op Achahbar tegen PSV vorig seizoen.quote:Op zondag 13 september 2015 19:38 schreef Tortugal het volgende:
Wát een pass van Karsdorp
Barcelona waardig
Varkenoord
Helemaal eens.quote:Op zondag 13 september 2015 18:46 schreef Scrummie het volgende:
Geen Karsdoropquote:Op zondag 13 september 2015 20:09 schreef BoxeurDesRues het volgende:
http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek
Even allemaal op Elia stemmen.
Vd Heijden was weer zeer matig vanmiddag.quote:Op zondag 13 september 2015 19:22 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hopelijk niet, want dan zijn onze betere spelers geblesseerd.
Hebben ze de percentages nou weg gehaald?quote:Op zondag 13 september 2015 20:09 schreef BoxeurDesRues het volgende:
http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek
Even allemaal op Elia stemmen.
Hoe dan?quote:Op zondag 13 september 2015 19:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoog over.quote:Op zondag 13 september 2015 19:37 schreef Toiletgebruiker het volgende:
[..]
Heb alleen tweede helft gezien, maar veel kansen in de eerste helft?
Dat vond ik eigenlijk wel meevallen.quote:Op zondag 13 september 2015 20:15 schreef Gert het volgende:
[..]
Vd Heijden was weer zeer matig vanmiddag.
Maar goed, ook Van Beek had z'n dag niet.
Tja, ik kon toen ook ff zo snel niets vinden. Sorry hoor, wel één van de weinige technische dingen die hij ooit heeft gedaan....quote:Op zondag 13 september 2015 20:25 schreef Vasion het volgende:
Ik word een beetje droevig van die gif in de OP. Er zijn veel betere hoogtepunten dan dat balletje over die gast wippen.
Dan is er een trainer met lef nodig.quote:Op zondag 13 september 2015 20:31 schreef PIETR het volgende:
Karsdorp, beste speler vandaag. Zou hem graag een keer op 10 zien.
Waarom? En dan Van Beek op de back?quote:Op zondag 13 september 2015 20:31 schreef PIETR het volgende:
Karsdorp, beste speler vandaag. Zou hem graag een keer op 10 zien.
quote:Op zondag 13 september 2015 20:35 schreef Typisch het volgende:
[..]
Waarom? En dan Van Beek op de back?
En waarom is dan een trainer met lef nodig? Als je het uitprobeert en het is niks, vallen jullie hier allemaal over elkaar heen om te roepen hoe verschrikkelijk slecht het allemaal wel niet is met die trainer.quote:Op zondag 13 september 2015 20:33 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Dan is er een trainer met lef nodig.
Dan kom je hier niet tochquote:Op zondag 13 september 2015 20:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En waarom is dan een trainer met lef nodig? Als je het uitprobeert en het is niks, vallen jullie hier allemaal over elkaar heen om te roepen hoe verschrikkelijk slecht het allemaal wel niet is met die trainer.
Ik word zo verdrietig van dat negatieve gezeik hier altijd. Nooit is er iets goed
Mooie passjes gezienquote:Op zondag 13 september 2015 20:47 schreef Caland het volgende:
Deed Kuyt eigenlijk mee vandaag? Het begint wel een beetje zielig te worden nu.
Tja, het was natuurlijk wat pijnlijk dat de Feyenoorders met tientallen procentpunt voorsprong wonnenquote:Op zondag 13 september 2015 20:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hebben ze de percentages nou weg gehaald?. Om te kunnen sjoemelen natuurlijk.
Van Kuyt? Die aankwamen in de voeten van een medespeler? Zeker weten?quote:
twitter:FR1908Nieuws twitterde op zondag 13-09-2015 om 20:31:51Feyenoord heeft een recordomzet van ruim 60 miljoen euro geboekt. Vooral dankzij Europees voetbal en merchandising. (FC Rijnmond) reageer retweet
En denk maar niet dat je er vanaf komt.quote:Op zondag 13 september 2015 20:47 schreef Caland het volgende:
Deed Kuyt eigenlijk mee vandaag? Het begint wel een beetje zielig te worden nu.
Ja.quote:Op zondag 13 september 2015 20:53 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Van Kuyt? Die aankwamen in de voeten van een medespeler? Zeker weten?
Ik kan me niet voorstellen dat Kuyt in de spits matiger is dan de troep die er nu rondloopt (Achahbar niet meegerekend want die mag als dank voor zijn bewezen diensten wekelijks op de tribune plaatsnemen).quote:Op zondag 13 september 2015 20:53 schreef Cara het volgende:
[..]
En denk maar niet dat je er vanaf komt.
Die gaat natuurlijk niet banken, wil zelf niet in de spits en achter de spitsen heb je Toornstra + Immers staan. Mooi man.
Koevermansquote:Op zondag 13 september 2015 20:53 schreef Caland het volgende:
twitter:FR1908Nieuws twitterde op zondag 13-09-2015 om 20:31:51Feyenoord heeft een recordomzet van ruim 60 miljoen euro geboekt. Vooral dankzij Europees voetbal en merchandising. (FC Rijnmond) reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Hij had toch 2 goede voorzetten geloof ik? 1 ervan leverde die goede kopkans voor Kramer op.quote:Op zondag 13 september 2015 20:53 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Van Kuyt? Die aankwamen in de voeten van een medespeler? Zeker weten?
Die voorzet die die kopkans van Kramer opleverde werd gigantisch van richting verandert door een verdediger, anders had die over de grond gerold. Bassie had o.a. die pass op El Ahmadi begin 2e helft, vlak voor die reusachtige kans van Kramer die elke blinde hond nog gemaakt hadquote:Op zondag 13 september 2015 20:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hij had toch 2 goede voorzetten geloof ik? 1 ervan leverde die goede kopkans voor Kramer op.
Das ook al meer dan Basicikoglu liet zien vandaag.
Als dat de norm isquote:Op zondag 13 september 2015 20:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hij had toch 2 goede voorzetten geloof ik? 1 ervan leverde die goede kopkans voor Kramer op.
Als wat de norm is?quote:
Beter dan bilal spelen.quote:Op zondag 13 september 2015 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als wat de norm is?
Ik zeg overigens niet dat hij goed speelde. Maar zo slecht als velen hier doen voorkomen vond ik hem vandaag niet. Voorgaande wedstrijden wel.
De omzet is toch exclusief transferopbrengsten? In dat geval is het wel goed jaquote:Op zondag 13 september 2015 20:56 schreef Bombvis het volgende:
[..]
KoevermansAltijd in die man geloofd
![]()
Ik kan mij niet voorstellen dat dit de nettowinst isquote:Op zondag 13 september 2015 21:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De omzet is toch exclusief transferopbrengsten? In dat geval is het wel goed ja
Is het ook niet.. de bedrijfslasten moeten er afgetrokken worden en dan heb je het netto-resultaat. Daar komt vervolgens het resultaat vergoedingssommen bij en na aftrek van belastingen heb je de nettowinstquote:Op zondag 13 september 2015 21:44 schreef eight het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat dit de nettowinst is
Maar waarom gaf je er dan meteen het predikaat goed aan? Als we dadelijk onder de streep slechts een paar miljoen aan overhouden is het ruk.quote:Op zondag 13 september 2015 21:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is het ook niet.. de bedrijfslasten moeten er afgetrokken worden en dan heb je het netto-resultaat. Daar komt vervolgens het resultaat vergoedingssommen bij en na aftrek van belastingen heb je de nettowinst
Nog lasten en baten aftrekken bij op tellen na het NETTO resultaat? Kan da?quote:Op zondag 13 september 2015 21:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is het ook niet.. de bedrijfslasten moeten er afgetrokken worden en dan heb je het netto-resultaat. Daar komt vervolgens het resultaat vergoedingssommen bij en na aftrek van belastingen heb je de nettowinst
Omdat de begroting 49 miljoen was.. als je dan 60 miljoen omzet haalt dan weet je al dat je een goed resultaat gaat halen. Overigens was al bekend dat de winst over het vorige boekjaar ongeveer 15 miljoen wordtquote:Op zondag 13 september 2015 21:55 schreef eight het volgende:
[..]
Maar waarom gaf je er dan meteen het predikaat goed aan? Als we dadelijk onder de streep slechts een paar miljoen aan overhouden is het ruk.
Uh deze zin snap ik nietquote:Op zondag 13 september 2015 21:57 schreef Vasion het volgende:
[..]
Nog lasten en baten aftrekken bij op tellen na het NETTO resultaat? Kan da?
Ok, nicequote:Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Omdat de begroting 49 miljoen was.. als je dan 60 miljoen omzet haalt dan weet je al dat je een goed resultaat gaat halen. Overigens was al bekend dat de winst over het vorige boekjaar ongeveer 15 miljoen wordt
Dat weet je niet, want als de kosten net zo hard meestijgen met de omzet...quote:Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Omdat de begroting 49 miljoen was.. als je dan 60 miljoen omzet haalt dan weet je al dat je een goed resultaat gaat halen. Overigens was al bekend dat de winst over het vorige boekjaar ongeveer 15 miljoen wordt
Lood om oud ijzer.quote:Op zondag 13 september 2015 22:06 schreef Henrys het volgende:
Toornstra is nog slechter dan Immers, Immers rent tenminste nog ruimtes dicht en verdedigd beter.
De meeste kosten zaten al in de begroting, je hebt dan alleen extra kosten zoals winstpremies voor de spelers, kosten voor organiseren Europese thuiswedstrijden etc. Ben geen boekhouder maar sinds Feyenoord in de financiële shit zat lees ik altijd het jaarverslag door en als de omzet hoger is dan de begroting draaien we altijd winstquote:Op zondag 13 september 2015 22:05 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat weet je niet, want als de kosten net zo hard meestijgen met de omzet...
Nee, dat kan die niet vertellen, want dan maakt die de tegenstander wijzer. Gioquote:Op zondag 13 september 2015 21:53 schreef Vasion het volgende:
Ik kon het interview van Gio bekijken op Fox.
Fred was nog wel eerlijker dan Gio. Wat een stom zinnig gelul kraamt hij uit zeg.
''We weten ook dat het beter moet.'' .. Ja vertel dan wat er beter moet. En waarom het na zoveel speelronde nog zo magertjes is
De kans is groot inderdaad, maar het is echt geen zekerheid en dus niet per definitie zo.quote:Op zondag 13 september 2015 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De meeste kosten zaten al in de begroting, je hebt dan alleen extra kosten zoals winstpremies voor de spelers, kosten voor organiseren Europese thuiswedstrijden etc. Ben geen boekhouder maar sinds Feyenoord in de financiële shit zat lees ik altijd het jaarverslag door en als de omzet hoger is dan de begroting draaien we altijd winst
De omzet is voornamelijk hoger dankzij Europees voetbal en merchandising, hogere tv-rechten.. dat zijn zaken die ook kosten met zich meebrengen, maar die zijn natuurlijk nooit hoger dan de euro's die in het laatje komen.quote:Op zondag 13 september 2015 22:12 schreef H.FR het volgende:
[..]
De kans is groot inderdaad, maar het is echt geen zekerheid en dus niet per definitie zo.
Ziyech wilde ook helemaal niet.quote:Op zondag 13 september 2015 22:45 schreef TC03 het volgende:
Ongelofelijk dat we Ziyech niet gehaald hebben eigenlijk.Alleen maar omdat Immers heilig was.
Van alle markten thuis.quote:Op zondag 13 september 2015 21:36 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Kuyt controleert tegenwoordig ook al of de brancard in orde is.
Spelers die plekken eisen moet je niet willen, doe even normaal. Je speelt waar je het beste bent voor het elftal, ook als dat niet op jouw positie is. Zo ongelofelijk vind ik het dus nietquote:Op zondag 13 september 2015 22:45 schreef TC03 het volgende:
Ongelofelijk dat we Ziyech niet gehaald hebben eigenlijk.Alleen maar omdat Immers heilig was.
Nou, Gio trekt zich ook weinig aan van waar spelers het beste zijn voor het elftal. Kan wel wat hulp gebruiken daarin....quote:Op zondag 13 september 2015 23:13 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Spelers die plekken eisen moet je niet willen, doe even normaal. Je speelt waar je het beste bent voor het elftal, ook als dat niet op jouw positie is. Zo ongelofelijk vind ik het dus niet
Zoals? Leg eens uit welke spelers op een andere plek moeten staan?quote:Op zondag 13 september 2015 23:22 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nou, Gio trekt zich ook weinig aan van waar spelers het beste zijn voor het elftal. Kan wel wat hulp gebruiken daarin....
Kuyt tribunequote:Op zondag 13 september 2015 23:23 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Zoals? Leg eens uit welke spelers op een andere plek moeten staan?
Dat zijn ze dan ook niet.quote:Op zondag 13 september 2015 23:35 schreef Roland010 het volgende:
Hoe kan Feyenoord in godsnaam PSV aan het inhalen zijn qua begroting? Zij verkopen Depay en Wijnaldum voor 50 miljoen, halen 20 miljoen binnen met CL-voetbal. Feyenoord verkoopt voor nog geen 20 miljoen en haalde niet eens Europa League.
Klopt, alleen vallen transferopbrengsten niet in de omzet. Ajax had vorig jaar een begroting van 65 miljoen geloof ik, maar een omzet van rond de 100 miljoen. Voornamelijk door de CL-inkomsten. Feyenoord had Europees voetbal ook niet begroot dus is het allemaal extra omzet. De huidige begroting van Feyenoord kan alleen worden opgekrikt door meer opbrengsten te halen uit sponsorgelden, merchandising, binnenlandse tv-rechten, kaartverkoop.. dat schiet niet erg op. Het verschil tussen PSV en Feyenoord zit hem vooral in de inkomsten die PSV heeft uit exploitatie van hun stadion.. rond de 13 miljoen. Wanneer wij een nieuw stadion krijgen gaan we PSV dus voorbij.quote:Op zondag 13 september 2015 23:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zijn ze dan ook niet.
De omzet is incidenteel een keer hoger. Maar bij PSV zal die ook - door de hoge transferopbrengsten - hoger zijn.
Maar daar stijgt de begroting niet structureel van. Tenzij je jaarlijks zo zou presteren, maar dat is bij ons duidelijk niet het geval.
Heeft die Gustafsson al minuten gemaakt dit seizoen in de Eredivisie?quote:Op maandag 14 september 2015 00:08 schreef Henrys het volgende:
Achahbar of Gustafsson maar op de plek van Immers/Toornstra.
Als ik Achahbar was zou ik zo enorm kwaad zijn. Elke wedstrijd goed spelen, prachtige goals tegen psv maken en een nieuw contract krijgen en vervolgens niet eens bij de wedstrijdselectie zitten.
Nee.. hij wordt rustig gebracht zoals Gio deze week zei.quote:Op maandag 14 september 2015 00:09 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Heeft die Gustafsson al minuten gemaakt dit seizoen in de Eredivisie?
Het hoort natuurlijk wel bij de omzet (quote:Op zondag 13 september 2015 23:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt, alleen vallen transferopbrengsten niet in de omzet. Ajax had vorig jaar een begroting van 65 miljoen geloof ik, maar een omzet van rond de 100 miljoen. Voornamelijk door de CL-inkomsten. Feyenoord had Europees voetbal ook niet begroot dus is het allemaal extra omzet. De huidige begroting van Feyenoord kan alleen worden opgekrikt door meer opbrengsten te halen uit sponsorgelden, merchandising, binnenlandse tv-rechten, kaartverkoop.. dat schiet niet erg op. Het verschil tussen PSV en Feyenoord zit hem vooral in de inkomsten die PSV heeft uit exploitatie van hun stadion.. rond de 13 miljoen. Wanneer wij een nieuw stadion krijgen gaan we PSV dus voorbij.
Hij had 2 goede voorzetten. Whooptiedoo.quote:Op zondag 13 september 2015 20:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Elia in de spits lolquote:Op maandag 14 september 2015 08:15 schreef Happel het volgende:
Hij had 2 goede voorzetten. Whooptiedoo.
[..]
Zowel Kuijt als Bilal hebben niks te zoeken in de basis. Ga gewoon 4-4-2 spelen met Elia en Kramer voorin. Man man man, wat een waardeloze pot weer gisteren. Het moet echt snel beter.
Ik vind hem sober en nuttig spelen. Of je zo'n rechtsbuiten moet willen is een tweede, maar slecht vind ik hem niet.quote:Op maandag 14 september 2015 02:44 schreef satecl het volgende:
Kuyt heeft dit seizoen nog geen enkele beslissende pass of voorzet gegeven, en nog geen veldgoal gemaakt. Elk andere speler had allang eruit worden gehaald. Zelfs de cijfers van Bilal zijn vele malen beter. Echt te sneu voor woorden, die Dirk. Maar dat kan je al vanaf moment 1 zien in de voorbereiding.
Daarom, in of achter de spits. Slechter dan kneusje Kramer is hij sowieso niet.quote:Op maandag 14 september 2015 08:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vind hem sober en nuttig spelen. Of je zo'n rechtsbuiten moet willen is een tweede, maar slecht vind ik hem niet.
Kan best rond een balvaste scorende spits, denk ik.quote:
Gewoon een heel ander type. Kramer moet je gewoon voorzetten geven, dan werkt 'ie ze er wel in. Dan heb je dus weinig aan een Kuyt op rechts, die heeft veel mer aan een voetballende spits denk ik. Elia en Bilal op de flanken, Kramer in de spits en Kuyt erachter (of Kuyt zelf in de spits) zou inderdaad de beste optie zijn. Zul je wel een goed blok erachter op het middenveld moeten hebben, anders word je overlopen tegen betere tegenstanders.quote:Op maandag 14 september 2015 08:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarom, in of achter de spits. Slechter dan kneusje Kramer is hij sowieso niet.
Dan zou Vejinovic er dus uit moeten . Die stelt mij met name positioneel wel heel erg teleur. Was al bekend dat het geen Clasie is, maar dit is wel heel erg.quote:Op maandag 14 september 2015 08:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gewoon een heel ander type. Kramer moet je gewoon voorzetten geven, dan werkt 'ie ze er wel in. Dan heb je dus weinig aan een Kuyt op rechts, die heeft veel mer aan een voetballende spits denk ik. Elia en Bilal op de flanken, Kramer in de spits en Kuyt erachter (of Kuyt zelf in de spits) zou inderdaad de beste optie zijn. Zul je wel een goed blok erachter op het middenveld moeten hebben, anders word je overlopen tegen betere tegenstanders.
Dat heeft hij gisteren wel laten zien inderdaad.quote:Op maandag 14 september 2015 08:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gewoon een heel ander type. Kramer moet je gewoon voorzetten geven, dan werkt 'ie ze er wel in. Dan heb je dus weinig aan een Kuyt op rechts, die heeft veel mer aan een voetballende spits denk ik. Elia en Bilal op de flanken, Kramer in de spits en Kuyt erachter (of Kuyt zelf in de spits) zou inderdaad de beste optie zijn. Zul je wel een goed blok erachter op het middenveld moeten hebben, anders word je overlopen tegen betere tegenstanders.
quote:De inbreng van Dirk Kuyt bij Feyenoord is groot. Dat vertelde trainer Giovanni van Bronckhorst vóór de gewonnen wedstrijd tegen Willem II toen hem gevraagd werd naar de reserverol van Eljero Elia. Het aandeel van Kuyt komt voorlopig echter nog niet in de statistieken naar voren.
Behoudens zijn drie benutte strafschoppen heeft de aanvoerder na vijf wedstrijden nog niet één keer op doel geschoten, meldt het Algemeen Dagblad op basis van data van Opta/Infostrada. Ook opvallend: van alle aanvallers in de eredivisie is Kuyt de minst nauwkeurige passer.
Meeste mislukte passes:
Kuyt (Feyenoord) 64
Santos (NEC) 62
Haller (FC Utrecht) 55
De Jong (PSV) 46
Larsson (Heerencveen) 46
quote:''Ik ben niet naar Feyenoord gekomen om op de bank te zitten'', waren de woorden van Eljero Elia gisteren. De matchwinner in het duel met Willem II (1-0) lijkt na zijn prima invalbeurt in De Kuip af te stevenen op een basisplaats tegen Roda JC.
Coach Giovanni van Bronckhorst wil echter niet prijsgeven of Elia komend weekend in Kerkrade vanaf de aftrap zal beginnen. ''Het is mooi om iemand als Elia te kunnen brengen. Hij is zo gretig en iemand met de kwaliteiten om het verschil te kunnen maken. Vervolgens doet hij dat ook nog eens'', stelt de trainer in De Telegraaf.
Gio vervolgt: ''Voor elke wedstrijd weeg je af met welke basiself je denkt de wedstrijd te kunnen winnen. Tot dusver verdiende Bilal mijn vertrouwen en maakte hij dat bijna altijd waar. Als iemand zich laat gelden als Elia nu, met zo’n drive, dan is het duidelijk dat hij voor concurrentie zorgt. In de loop van de week zullen we zien wat het beste strijdplan is om Roda JC te verslaan.''
quote:Michiel Kramer heeft goede hoop dat hij er aankomende zondag tegen Roda JC gewoon kan staan. De spits van Feyenoord verliet gisteren de wedstrijd tegen Willem II per brancard, maar gaf na afloop al toe dat hij zich liet wegdragen zodat Colin Kazim-Richards zich kon klaarmaken.
''Maar eerlijk gezegd denk ik dat het behoorlijk zal meevallen'', vertelt Kramer in het Algemeen Dagblad. ''Ik speel altijd met tape om mijn enkels. Dat scheelt waarschijnlijk een stuk. Als de zwelling maandag meevalt, verwacht ik eerlijk gezegd dat ik er weer bij kan zijn tegen Roda JC.''
De boomlange aanvaller maakte gisteren zijn basisdebuut voor Feyenoord, maar Kramer bleek ongelukkig in de afronding. ''Die rebound van de bal tegen de paal, dat had een doelpunt moeten zijn. Het was allemaal 'net niet'. Maar deze selectie zit vol met goede spelers. Dan kun je een wedstrijd altijd beslissen.''
Een prima kans gehad, die hielp hij om zeep. Voorlopig niet veel slechter dan Kazim Kazim.quote:Op maandag 14 september 2015 09:16 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat heeft hij gisteren wel laten zien inderdaad.
Dat is kiezen tussen 2 kwaden.quote:Op maandag 14 september 2015 09:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een prima kans gehad, die hielp hij om zeep. Voorlopig niet veel slechter dan Kazim Kazim.
Ik heb hem ook nog niet afgeschreven hoor.quote:Op maandag 14 september 2015 09:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach lul tot niet. Geef Kramer eerst eens een reeks wedstrijden de kans zich te bewijzen.
Alle spitsen een vrije rol.quote:Op maandag 14 september 2015 08:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Goed mogelijk als je hem in een vrije rol neerzet.
AD kopt `Elia is los`. Dat lijkt me wel heel voorbarig na 30 aardige minuten.quote:De Nederlandse pers schrijft graag over Feyenoord. Daags na de overwinning op Willem II (1-0) zet FR12.nl in de rubriek het Ochtendjournaal op een rijtje wat onderwerp van gesprek is in de landelijke ochtendkranten.
''Niet langer gekooid'', kopt De Telegraaf vandaag over de beslissende en bevrijdende treffer van Eljero Elia. De krant verwacht de linkerspits dan ook in de basis tegen Roda JC en weet dat de Feyenoord-supporters dat ook maar al te graag zien. ''Niet voor niets ergerden de 47.000 Feyenoord-aanhangers zich verschrikkelijk aan Bilal Basacikoglu, klonk er luid applaus bij zijn wissel'', aldus het medium, dat het talent omschrijft als tomeloos fanatiek, maar weinig effectief in zijn acties.
De Telegraaf concludeert verder dat het middenveld van Feyenoord niet in balans is. ''Karim El Ahmadi dook te pas en te onpas op bij de spitsen en liet verschrikkelijk veel ruimte vallen'', luidt de analyse. Het Algemeen Dagblad heeft maandagmorgen dezelfde strekking. ''Basisplaats Elia kan niet uitblijven'', klinkt het, al wordt direct gesteld dat ''in het veldspel nog geen enkele lijn te ontdekken is.'' Complimenten zijn er ook voor Rick Karsdorp die volgens het AD zijn beste wedstrijd in Feyenoord één afwerkte.
Het regionale Brabants Dagblad schrijft dat Feyenoord geprofiteerd heeft van de improductiviteit van Willem II. ''Eén keer scoren is genoeg tegen Willem II'', schrijft de redactie. De krant somt de kansen op, complimenteert Kenneth Vermeer in een tussenzin, en concludeert dat één bevlieging van Elia genoeg was. Speler Robbie Haemhouts had op meer gehoopt. ''Een aantal jongens van Feyenoord zat er helemaal doorheen. Ze klaagden over kramp. Echt zonde dat we daar niet van hebben kunnen profiteren. Zuur.''
Mulder is beterquote:Op maandag 14 september 2015 10:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vermeer was trouwens wel het belangrijkst. Pakte gewoon de punten voor ons.
Sterker nog, ik vond Kazim gisteren beter dan Kramer. Die laatste blonk vooral uit in over zijn eigen voeten struikelen.quote:Op maandag 14 september 2015 09:43 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik heb hem ook nog niet afgeschreven hoor.
Maar ik verwacht niet dat hij het veel beter gaat doen dan Kazim.
Constant matig inderdaad.quote:
Mulder was weer echt ouderwets aan het klungelen dit weekend. Vermeer is ook geen topper, maar echt wel beter.quote:
Sober en nuttig? Wanneer dan precies? Ik vind hem veel onnodig balverlies lijden en helemaal niks toevoegen, net zo nuttig als Immersquote:Op maandag 14 september 2015 08:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vind hem sober en nuttig spelen. Of je zo'n rechtsbuiten moet willen is een tweede, maar slecht vind ik hem niet.
Achter de spits? En dan? Zijn geweldige steekpass laten zien? Zijn ongelooflijke voetbalintelligentie inzetten om anderen beter te laten spelen? Zijn verwoestende afstandsschoten?quote:Op maandag 14 september 2015 10:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Kuyt moet gewoon achter de spits en doelgerichter gaan spelen. In zijn huidige rol voegt hij niks toe.
Gewoon een keer op de bank houden.quote:Op maandag 14 september 2015 10:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Achter de spits? En dan? Zijn geweldige steekpass laten zien? Zijn ongelooflijke voetbalintelligentie inzetten om anderen beter te laten spelen? Zijn verwoestende afstandsschoten?
Kuyt is geen 10 en al helemaal geen middenvelder.
Precies. Heel jammer enzo, en een clubheld en blahblah. Maar het beste elftal moet spelen en daar hoort Kuyt gewoon niet in.quote:Op maandag 14 september 2015 10:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Gewoon een keer op de bank houden.
Het is wel over met hem ja, ik had er toch wel wat van verwacht moet ik eerlijk zeggen, ik vond hem altijd een intelligente speler die zijn beperkingen goed kende maar wat hij nu doet is gewoon blind op de verkeerde plek draven en geen fatsoenlijke pass komt van z'n voeten.quote:Op maandag 14 september 2015 10:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Precies. Heel jammer enzo, en een clubheld en blahblah. Maar het beste elftal moet spelen en daar hoort Kuyt gewoon niet in.
Zo jammer, want eigenlijk zag iedereen dit al een half jaar aankomen.
Intelligente speler? Dat herinner ik me niet. Hooguit in die zin dat hij weet wat er op een bepaalde positie verwacht wordt en op die manier eigenlijk overal kon spelen. Maar vooral omdat hij alles compenseerde met conditie en hard werken.quote:Op maandag 14 september 2015 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is wel over met hem ja, ik had er toch wel wat van verwacht moet ik eerlijk zeggen, ik vond hem altijd een intelligente speler die zijn beperkingen goed kende maar wat hij nu doet is gewoon blind op de verkeerde plek draven en geen fatsoenlijke pass komt van z'n voeten.
Meeverdedigen, combinaties aangaan en ik heb hem ook wel wat slimme pasjes zien geven gisteren.quote:Op maandag 14 september 2015 10:30 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Sober en nuttig? Wanneer dan precies? Ik vind hem veel onnodig balverlies lijden en helemaal niks toevoegen, net zo nuttig als Immers
Hij heeft meer passjes terug gegeven dan vooruit. Draaft zichzelf constant vast, komt te laat en staat chronisch op de verkeerde plek. Loopt overal waar hij niet moet zijn en heeft geen kans gekregen of gecreëerd. Gewoon lachwekkend als het niet zo triest was voor zo'n grote speler uit het verleden.quote:Op maandag 14 september 2015 11:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Meeverdedigen, combinaties aangaan en ik heb hem ook wel wat slimme pasjes zien geven gisteren.
Natuurlijk is hij niet bepaald de beste man van het veld, maar hij staat 1) op de verkeerde positie en 2) het hele elftal draait niet.
Waarom dan?quote:Op maandag 14 september 2015 11:09 schreef Scrummie het volgende:
Bij mij zou Kuyt ook altijd spelen. Ondanks dat ie matig speelt.
Hij doet ook genoeg fout, dat is zeker waar. Hij is gewoon een spits, zeker in dit systeem. Gebruik hem zo dan ook.quote:Op maandag 14 september 2015 11:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij heeft meer passjes terug gegeven dan vooruit. Draaft zichzelf constant vast, komt te laat en staat chronisch op de verkeerde plek. Loopt overal waar hij niet moet zijn en heeft geen kans gekregen of gecreëerd. Gewoon lachwekkend als het niet zo triest was voor zo'n grote speler uit het verleden.
Juist van een speler met zijn status verwacht je dat hij het elftal beter laat voetballen en niets is minder waar. Hij is een belasting voor de overige 10. Er zit beter op de bank.
Dat is al jaren Feyenoord eigen, toch? De enigste periode dat ze dat niet deden was toen ze geen geld hadden.quote:Op maandag 14 september 2015 11:16 schreef Slobeend het volgende:
Kuyt is blind gehaald op naam en status. Er is totaal niet nagedacht over een plan. Zo kansloos.
Ervaring, en ik vind 'm niet zo slecht als menigeen hier doet voorkomen.quote:
Hij moet gewoon spits ze hadden Kazim niet moeten verlengen of Kramer niet moeten halen.quote:Op maandag 14 september 2015 11:16 schreef Slobeend het volgende:
Kuyt is blind gehaald op naam en status. Er is totaal niet nagedacht over een plan. Zo kansloos.
Tegen beter weten in dus, omdat je hem en de club denkt te beschadigen als je hem er af haalt?quote:Op maandag 14 september 2015 11:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ervaring, en ik vind 'm niet zo slecht als menigeen hier doet voorkomen.
Al snap ik de kritiek ook wel hoor, daar niet van. Maar als je 'm niet op stelt had je 'm niet moeten halen. Hij is gehaald, daar was ik al niet al te enthousiast over, maar als ie er dan is moet ie ook gewoon spelen met z'n ervaring. Hoe je het ook wend of keert; hij is nou eenmaal de leider geworden, en dat wist je van te voren ook. Als je 'm er nu af haalt kan je net zo goed z'n contract ontbinden en het hoofdstuk Kuyt weer dicht doen.
Dat, en ik denk dat ie best wat toevoegt met z'n ervaring. Utrecht thuis was niet gewonnen zonder Kuyt bijvoorbeeld, denk ik.quote:Op maandag 14 september 2015 11:22 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tegen beter weten in dus, omdat je hem en de club denkt te beschadigen als je hem er af haalt?
''enigste''quote:Op maandag 14 september 2015 11:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat is al jaren Feyenoord eigen, toch? De enigste periode dat ze dat niet deden was toen ze geen geld hadden.
Het is net Immers.quote:Op maandag 14 september 2015 11:44 schreef Typisch het volgende:
Wel geinig eigenlijk, al sinds dat Kuyt weg is gegaan bij Feyenoord staat hij overal ter discussie behalve bij zijn trainers.
Had inderdaad duidelijk als spits gehaald moeten worden, dat had ik ook verwacht trouwens. Maar iemand in het Maasgebouw had bedacht dat Kramer nog moest komen.quote:Op maandag 14 september 2015 11:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hij moet gewoon spits ze hadden Kazim niet moeten verlengen of Kramer niet moeten halen.
Beide ben ik niet zo weg van maar als derde spits achter Kuyt en Achabar had je er toch een nodig.
Nu moet Kuyt op rechts terwijl het een spits is en verlaat Achabar via de achterdeur de kuip.
Balans zal het toverwoord wel zijn. Al komt dat er bij Feyenoord nog niet echt uit.quote:Op maandag 14 september 2015 11:44 schreef Typisch het volgende:
Wel geinig eigenlijk, al sinds dat Kuyt weg is gegaan bij Feyenoord staat hij overal ter discussie behalve bij zijn trainers.
Allemaal door eigen falend beleid. Was er niemand die Van Geel kon wijsmaken dat dit niet handig was?quote:Op maandag 14 september 2015 11:43 schreef Caland het volgende:
Kuyt gaat er nooit uit en in de spits moest Van Geel zo nodig totaalmongolen als Kazim en Kramer halen. Blijft de '10' over maar vraag me af of hij dat wel zo kan invullen dat je middenveld niet uit elkaar valt.
Ergo: we blijven het hele seizoen tegen het geploeter van Kuyt en de onkunde van Kramer/Kazim aankijken.
Kuyt was altijd prima van waarde in het Nederlands elftal hoor.quote:Op maandag 14 september 2015 11:48 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat een schande is. Bij Kenia kan hij prima mee.
Van zo'n Kramer is bekend dat Van Geel het absoluut niet zag zitten in hem. Zelfs binnen Feyenoord werd en wordt die mening breed gedragen. Een raadsel waarom hij dan alsnog gehaald is, op aandringen van de VVF, Gio?quote:Op maandag 14 september 2015 11:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Allemaal door eigen falend beleid. Was er niemand die Van Geel kon wijsmaken dat dit niet handig was?
Ik had het over Immers bij Kenia.quote:Op maandag 14 september 2015 12:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Kuyt was altijd prima van waarde in het Nederlands elftal hoor.
Het is geen prutser daarom kon hij zich toen hij nog jonger was ook prima redden in een andere rol als spits maar nu is dat gewoon klaar en moet hij gewoon spits spelen.
Die analyse over El Ahmadi klopt ook wel aardig, wat een blind paard is dat zonder Clasie naast zich..quote:Op maandag 14 september 2015 09:47 schreef H.FR het volgende:
[..]
AD kopt `Elia is los`. Dat lijkt me wel heel voorbarig na 30 aardige minuten.
Dat zouden er eens meer moeten doen!quote:Tweetal verlaat Raad van Commissarissen De Kuip
De voorzitter van de raad van commissarissen van Stadion Feijenoord N.V., René van Ierschot, legt zijn functie neer evenals Wim van Sluis, lid van de raad van commissarissen.
De voorzitter van de raad van commissarissen van Stadion Feijenoord N.V., René van Ierschot, heeft besloten met ingang van 1 oktober 2015 zijn functie neer te leggen en de raad van commissarissen te verlaten. Hij heeft dit besluit genomen omdat hij 25 jaar lid is geweest van de raad van commissarissen.
René van Ierschot: 'Ik heb lang en intens getracht constructief bij te dragen aan De Kuip en aan Feyenoord. Voor een raad van commissarissen zijn periodiek nieuw bloed en verse inzichten nodig. Die vernieuwing hebben wij lang voor ons uitgeschoven. Ik had graag afscheid genomen op een moment dat een nieuw stadion was gerealiseerd, maar nu moeten anderen die klus overnemen.'
Ook Wim van Sluis heeft besloten zijn functie als lid van de raad van commissarissen neer te leggen. Hij is tot 1 mei 2014 voorzitter geweest van de groep verkenners die aanbevelingen heeft gedaan voor een vernieuwd Stadion Feijenoord. Hij is tot de conclusie gekomen dat het beter is om zijn lidmaatschap van de raad van commissarissen niet langer voort te zetten.
Wim van Sluis: 'Na anderhalf jaar zeer intensief met het dossier (ver)nieuwbouw van De Kuip bezig te zijn geweest, moet ik concluderen dat de uitwerking van de voorstellen van de verkenners niet tot succes heeft geleid. Ik neem daarvoor de verantwoordelijkheid en heb besloten om in het belang van de Club en het Stadion ruimte te maken zodat anderen de klus wel kunnen klaren.'
De raad van commissarissen betreurt het vertrek van deze twee prominente leden, maar heeft begrip voor hun overwegingen en respecteert hun beslissingen. De raad dankt de beide heren voor hun grote inzet en het vele dat zij voor Feyenoord hebben betekend.
Na het vertrek van de heren Van Ierschot en Van Sluis bestaat de raad van commissarissen uit 5 leden. Hiermee is er op basis van de statuten geen acute noodzaak om hen te vervangen.
De raad van commissarissen heeft besloten uit zijn midden Cees de Bruin te benoemen tot voorzitter van de raad van commissarissen. De raad is verheugd dat de heer De Bruin deze benoeming heeft aanvaard.
http://www.catenaccio.nl/(...)an-de-transfermarkt/quote:Is Feyenoord de grote verliezer van de transfermarkt?
BY PHILIP SCHREURS – 14/09/2015
In de zomer van 2007 stak Feyenoord zich diep in de schulden door voor veertien miljoen euro enkele ervaren krachten te kopen. Feyenoord eindigde – ondanks de forse investeringen – op een ronduit teleurstellende zesde plek en moest in de daaropvolgende seizoenen keihard saneren en een beroep doen op de jeugd. Deze jaargang heeft Martin van Geel het roer weer omgegooid. De jeugd, die Feyenoord afgelopen jaren terugbracht naar de top, heeft plaatsgemaakt voor ervaring. Dankzij enkele aankopen is het geloof in de Coolsingel onder Feyenoord-fans weer opgeleefd. Is het transferbeleid van Feyenoord werkelijk zo goed als de supporters denken?
Goalimpact
Het mathematische model Goalimpact, ontwikkeld door natuurkundige Jörg Seidel, kan ons helpen bij het beoordelen van de transfers van Feyenoord. Goalimpact is vooral een fascinerend experiment; Seidel heeft een indrukwekkende database van zo’n 400.000 wedstrijden opgebouwd en is in staat om een enorm aantal spelers te beoordelen, iets waar geen enkele andere voetbalstatisticus tot dusver in is geslaagd. Het is een poging om de invloed van een speler op het doelsaldo van een team te meten. Dat gebeurt door het doelverschil van een bepaald team wanneer een speler op het veld staat te vergelijken met het doelsaldo wanneer de speler niet op het veld staat. Daarnaast wordt de kwaliteit van de tegenstander (mindere tegenstander, minder punten) en de sterkte van het eigen team (sterker team, minder punten) meegenomen. De gemiddelde speler heeft een GI van ongeveer 100 (een uitgebreide uitleg over het algoritme achter Goalimpact is hier te vinden).
De grote vraag blijft wel in hoeverre de kwaliteiten van een speler in een algoritme te vangen zijn. Goalimpact vertelt ons namelijk slechts wat het niveau van een speler is, niet waarom dat hoog of laag is. Oftewel: Goalimpact focust zich niet op het proces (waarom is een speler goed?), maar op het resultaat (wat is het effect van deze speler op de uitslag?). Zo’n algoritme brengt onlosmakelijk vertekeningen met zich mee. Zo hebben jonge spelers vaak een kleinere dataset waardoor hun GI minder betrouwbaar is en zijn prestaties uit het verleden (bijvoorbeeld voor een ernstige blessure) nog van invloed op de huidige Goalimpact van een speler. De Goalimpact-score van een speler kan soms sterk afwijken van het beeld dat mensen hebben van die voetballer. Neem Luciano Narsingh bijvoorbeeld, die is op basis van Goalimpact de nummer vier van de Eredivisie. Dat kan komen door de hiervoor genoemde redenen, maar Goalimpact kan ook compleet nieuwe inzichten bieden.
Door de Goalimpact van de Eredivisieteams voor en na de transferperiode te vergelijken, kunnen we te weten komen welke teams zich volgens het model goed versterkt hebben – en welke juist niet. En wat blijkt: volgens Goalimpact is Feyenoord een van de grote verliezers van deze transferwindow. Een vaststelling die rechtstreeks indruist tegen het breed gedragen optimisme over Feyenoords titelkansen. Slechts vier clubs, waaronder PEC Zwolle en FC Twente, noodlijdende clubs die deze transferperiode moesten verkopen om het hoofd financieel boven water te houden, zijn volgens Goalimpact namelijk slechter uit de transferzomer gekomen dan Feyenoord (daling van Goalimpact van 2,5%). Dit is vooral te wijten aan het vertrek van Jordy Clasie (Goalimpact 147,1) en in iets mindere mate Luke Wilkshire (136,4). Daarvoor zijn middelmatige spelers als Jan-Arie van der Heijden (100,8), Simon Gustafson (89,9) en Michiel Kramer (105,0) teruggekomen.
En dat terwijl Feyenoord voor het eerst sinds jaren weer flink geïnvesteerd heeft. Voor het viertal Gustafson, Kramer, Botteghin en Vejinovic is een kleine tien miljoen euro uitgetrokken en Kuyt en Elia (132,9 en 112,5) zijn weliswaar transfervrij aangetrokken, maar hebben allebei een meer dan verdienstelijk contract getekend. De laatste keer dat Feyenoord zoveel uitgaf aan transfers was in het rampjaar 2007, toen er veertien miljoen euro werd besteed aan enkele ervaren krachten. Bijna elke aankoop bleek later een miskoop.
Voor Martin van Geel is daarmee het jaar van de waarheid aangebroken. Hij heeft voor het eerst sinds zijn aanstelling de kans gekregen om zijn selectie gericht te versterken. De technisch directeur heeft daarbij een aantal opmerkelijke keuzes gemaakt: zo heeft hij twee centrale verdedigers gehaald en geen backs gekocht, hoewel er met Van Beek-Kongolo een zeer talentvol centrum aanwezig is en de rechts- en linksbackpositie dun bezet zijn. Het is sowieso merkwaardig dat Feyenoord geen linksback aangetrokken heeft, aangezien de Rotterdamse club aan het begin van de transferperiode heel dichtbij de komst van Mitchell Dijks was – een echt Plan B was er blijkbaar niet. Daarnaast heeft Van Geel in korte tijd vier spelers die als spits kunnen spelen (Achahbar, Kuyt, Kazim-Richards en Kramer) vastgelegd. De komende maanden moet nog gaan blijken of dat de juiste keuzes zijn – de voortekenen op basis van Goalimpact zijn in ieder geval slecht.
Opleidingscompetitie
Goalimpact stelt ons ook in staat om het niveau van de Eredivisie als geheel te beoordelen ten opzichte van vorig seizoen. Goalimpact lijkt te bevestigen dat de Eredivisie in de zomer aan kwaliteit heeft ingeleverd, zoals vaak gesuggereerd in de media. Op enkele clubs met een (lichte) stijging na, heeft elke club ten opzichte van vorig seizoen ingeleverd. Dat is vrij logisch gezien het feit dat de Eredivisie een typische opleidingscompetitie is; jonge spelers worden ingekocht bij kleinere clubs, opgeleid en vervolgens na een aantal seizoen doorverkocht, als ze beter zijn. Als vervangers voor de goede verkochte spelers worden nog niet ontwikkelde talenten gehaald die vanzelfsprekend nog een wat lagere GI hebben.
Volgens GI heeft AZ de beste zaken gedaan tijdens de transferzomer. De club heeft op het eerste oog zijn beste spelers verkocht en daar beduidend mindere spelers voor teruggehaald, maar GI beschouwt Nemanja Gudelj (112,2), Aron Jóhannsson (107,6) en Steven Berghuis (109,5) als gemiddelde spelers, terwijl aanwinsten Alireza Jahanbakhsh (118,6), Rajko Brezancic (115,2) en Ben Rienstra (113,8) ver boven het gemiddelde zitten.
SC Cambuur en FC Twente zijn er het slechtst van afgekomen afgelopen transferwindow. Twente moest zijn halve selectie verkopen om een acuut faillissement te voorkomen, SC Cambuur verkocht GI-toppers Etiënne Reijnen en Wout Droste. Voor PEC Zwolle geldt in mindere mate hetzelfde, maar die hebben de schade met Lars Veldwijk en Dirk Marcellis aardig weten te beperken. En PEC Zwolle heeft Wout Brama. Brama is volgens het GI-algoritme de op één na beste speler van de Eredivisie – en dat terwijl PEC Zwolle hem pas op de laatste dag van de transferperiode vastlegde (bij Brama speelt het wel mee dat hij lang geblesseerd is geweest, en nu mogelijk minder goed is dan voorheen. Zijn huidige GI komt waarschijnlijk dus niet overeen met zijn werkelijke niveau). De beste speler volgens Goalimpact? Dat is Luuk de Jong, spits en aanvoerder van PSV.
Ajax kampioen, Cambuur degradeert
Seidel probeert Goalimpact ook in te zetten om de ranglijst van competities mee te voorspellen. De voorspelling hierboven is gebaseerd op het huidige puntenaantal van een bepaald team, de Goalimpact van alle spelers samen en de te verwachten GI gedurende het seizoen. Goalimpact is in staat om de ontwikkeling van spelers te voorspellen dankzij de enorme database van Seidel.
Het model ziet Ajax momenteel als de voornaamste titelkandidaat is (kans op titel van liefst 51,6%), terwijl het stuntelende SC Cambuur een heel zwaar seizoen tegemoet gaat. Cambuur heeft volgens het model 46,3% kans om direct te degraderen. Verder is het opvallend dat het model denkt dat AZ (ondanks de goede zaken deze zomer) en FC Twente op respectievelijk plek twaalf en zestien gaan eindigen. In het linkerrijtje zijn PEC, Heracles Almelo en NEC op vier, vijf en zeven opvallende namen.
En Feyenoord? Goalimpact denkt dat De Trots van Zuid derde of – als het meezit – tweede wordt. Dat is gelukkig keurig binnen de doelstellingen van Martin van Geel.
Kuyt schijnt commercieel nogal een succes te zijn voor Feyenoord dus helemaal nutteloos is hij niet.quote:Op maandag 14 september 2015 11:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Allemaal door eigen falend beleid. Was er niemand die Van Geel kon wijsmaken dat dit niet handig was?
Maar je wilt toch niet serieus 4-4-2 met Kramer spelen? Het enige waar die Kramer voor kan gebruiken is in een Inzaghi rol, die mag alleen de bal krijgen in de 16 meter. Met Kramer moet je haast wel met buitenspelers voetballen.quote:Op maandag 14 september 2015 08:15 schreef Happel het volgende:
[..]
Zowel Kuijt als Bilal hebben niks te zoeken in de basis. Ga gewoon 4-4-2 spelen met Elia en Kramer voorin. Man man man, wat een waardeloze pot weer gisteren. Het moet echt snel beter.
quote:Giovanni van Bronckhorst koos zondagmiddag voor Michiel Kramer en niet voor Colin Kazim-Richards. De Turk zag zijn concurrent uiteindelijk uitvallen, maar de schade blijkt mee te vallen.
"Gelukkig maar", stelt Kazim in Metro. "Natúúrlijk hoop ik dat het meevalt. Ik word er een beetje moe van dat de media ons tegen elkaar opzetten. Michiel en ik kunnen het uitstekend vinden. We zitten letterlijk naast elkaar in de kleedkamer. Kijk, dit is het kenmerk van een goed team: concurrentie op elke plek. Ik snap dat, ik ben een professional."
Kazim snapte het besluit van Van Bronckhorst niet. "Ik hoef de beslissing van de trainer niet te begrijpen. Ik moet het accepteren. That's it", aldus Kazim. ''Precies een jaar geleden speelden we zeker niet groots tegen Willem II. Dat herinner ik me nog goed. We verloren dan ook. Nu was het ook niet best, maar we winnen wel. Daaraan zie je dat er veel is veranderd in het jaar dat ik nu bij deze club zit."
Het AD zit er wat mij betreft weer eens naast. Vond El Ahmadi gisteren een prima partij spelen maar de overige middenvelders weten totaal niet waar en hoe ze moeten lopen. Vooral Vejinovic valt mij daarin tegen, neemt teveel risico op momenten dat dat helemaal niet kan en is in duels maar een mietje.quote:Op maandag 14 september 2015 12:49 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Die analyse over El Ahmadi klopt ook wel aardig, wat een blind paard is dat zonder Clasie naast zich..
Vilhena > Vejinovicquote:Op maandag 14 september 2015 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Het AD zit er wat mij betreft weer eens naast. Vond El Ahmadi gisteren een prima partij spelen maar de overige middenvelders weten totaal niet waar en hoe ze moeten lopen. Vooral Vejinovic valt mij daarin tegen, neemt teveel risico op momenten dat dat helemaal niet kan en is in duels maar een mietje.
Dat zou inderdaad ook mijn middenveld zijn. Gaat niet gebeuren.quote:
Wilkshirequote:Op maandag 14 september 2015 12:51 schreef Happel het volgende:
[..]
http://www.catenaccio.nl/(...)an-de-transfermarkt/
Nee, dat was niet serieus. Gaf een optie. Hij lijkt mij ook niet geschikt voor die rol. Wellicht dat Kuijt - Elia wel beter zal werken.quote:Op maandag 14 september 2015 12:56 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Maar je wilt toch niet serieus 4-4-2 met Kramer spelen? Het enige waar die Kramer voor kan gebruiken is in een Inzaghi rol, die mag alleen de bal krijgen in de 16 meter. Met Kramer moet je haast wel met buitenspelers voetballen.
Met er voor Elia-Achahbar-Kuyt, zeker tegen clubs als Willem II waar je toch voornamelijk de bal op hun helft zal hebben. Maar goed, zal wel bij hopen blijven.quote:Op maandag 14 september 2015 13:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook mijn middenveld zijn. Gaat niet gebeuren.
quote:De weer in het centrum van de verdediging teruggekeerde Sven van Beek veroverde zeventien keer de bal deze wedstrijd, een record voor een veldspeler dit eredivisieseizoen.
Was dan ook absoluut de man van de wedstrijd. Gozer moet echt zo snel mogelijk langer vastgelegd wordenquote:
Beste transfer is het vertrek van Rutten en zijn achterlijke 'het seizoen is altijd 2 maanden te lang' trainingsmethodes.quote:Op maandag 14 september 2015 13:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wilkshire. Verder is de vergelijking met 2007 goedkoop en niet aan de orde, en zijn we er zogenaamd gigantisch op achteruit gegaan maar zullen we waarschijnlijk wel hoger eindigen dan vorig seizoen. En dat terwijl de ploegen die boven ons eindigden er minder hard op achteruit zijn gegaan.
En: de beste 11 spelers =/ de beste ploeg.
Tsja, je hebt er een beginnende, lerende trainer voor teruggehaald, dus daar verlies je in theorie ook punten op. In de praktijk valt dat vooralsnog mee. Onbegrijpelijke keuzes maakt hij wel, in tegenstelling tot Rutten (op Immers na).quote:Op maandag 14 september 2015 13:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Beste transfer is het vertrek van Rutten en zijn achterlijke 'het seizoen is altijd 2 maanden te lang' trainingsmethodes.
In de winterstop lekker tot 2020quote:Op maandag 14 september 2015 13:40 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Was dan ook absoluut de man van de wedstrijd. Gozer moet echt zo snel mogelijk langer vastgelegd worden
Rutten geen onbegrijpelijke keuzes?quote:Op maandag 14 september 2015 13:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja, je hebt er een beginnende, lerende trainer voor teruggehaald, dus daar verlies je in theorie ook punten op. In de praktijk valt dat vooralsnog mee. Onbegrijpelijke keuzes maakt hij wel, in tegenstelling tot Rutten (op Immers na).
Aardig spelertje, maar bij lange na geen Clasie.quote:Op maandag 14 september 2015 13:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vind Vejinovic echt wel goed hoor, ben wel gecharmeerd van hem.
Toornstra viel wel erg tegen zondag.
Het was ongeveer 2x 10 minuten aardig. Verder kut.quote:Op maandag 14 september 2015 13:51 schreef IkBenNietFries het volgende:
Wedstrijd gister niet kunnen zien, hoe was het spel? Hoe was Elia?
Heel veel alternatieven waren er gewoon niet in die tijd.quote:Op maandag 14 september 2015 13:51 schreef H.FR het volgende:
[..]
Rutten geen onbegrijpelijke keuzes?
In de laatste wedstrijden vorig seizoen stelde Gio Achahbar op en stelde vast dat hij beter functioneerde dan Kazim. Vanaf de voorbereiding staat Kazim weer boven hem in de pikorde, leg dat maar uit...quote:Op maandag 14 september 2015 13:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heel veel alternatieven waren er gewoon niet in die tijd.
Ja, hij stelde Achahbar niet op, maar dat doet geen enkele trainer.
GVB heeft zat alternatieven maar zet Kuyt op rechts, laat Elia niet starten en blijft (tot afgelopen weekend) starten met Immers en Kazim Kazim. O en hij plaatst KAE in een aanvallende rol.
En waar is Vilhena?
Rutten had bijzondere wissels, bleef Te Vrede meenemen en hielp Vilhena en Boeet naar de klote. En hij stelde net zo goed Immers op.quote:Op maandag 14 september 2015 13:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heel veel alternatieven waren er gewoon niet in die tijd.
Ja, hij stelde Achahbar niet op, maar dat doet geen enkele trainer.
GVB heeft zat alternatieven maar zet Kuyt op rechts, laat Elia niet starten en blijft (tot afgelopen weekend) starten met Immers en Kazim Kazim. O en hij plaatst KAE in een aanvallende rol.
En waar is Vilhena?
Dat is het enige inderdaad, dat ik écht niet snap.quote:Op maandag 14 september 2015 13:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
In de laatste wedstrijden vorig seizoen stelde Gio Achahbar op en stelde vast dat hij beter functioneerde dan Kazim. Vanaf de voorbereiding staat Kazim weer boven hem in de pikorde, leg dat maar uit...
Tel dat er maar bij op ja.quote:Op maandag 14 september 2015 13:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
In de laatste wedstrijden vorig seizoen stelde Gio Achahbar op en stelde vast dat hij beter functioneerde dan Kazim. Vanaf de voorbereiding staat Kazim weer boven hem in de pikorde, leg dat maar uit...
El Ahmadi stond wmb veel te ver naar voren. Toornstra wordt terecht bekritiseerd maar heeft zeker voor rust regelmatig de omschakeling bij W2 onschadelijk gemaakt. Dat moet El Ahmadi doen, die is daar ook veel beter in.quote:Op maandag 14 september 2015 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Het AD zit er wat mij betreft weer eens naast. Vond El Ahmadi gisteren een prima partij spelen maar de overige middenvelders weten totaal niet waar en hoe ze moeten lopen. Vooral Vejinovic valt mij daarin tegen, neemt teveel risico op momenten dat dat helemaal niet kan en is in duels maar een mietje.
Ik vond dat wel geinig, Vejinovic gaf in de voorbereiding een paar goede diepe ballen en gelijk gingen we er op vooruit tov Clasie. Dan heb je er echt helemaal niks van begrepen.quote:Op maandag 14 september 2015 13:51 schreef H.FR het volgende:
[..]
Aardig spelertje, maar bij lange na geen Clasie.
Je zou El Ahmadi en Vejinovic om kunnen draaien, maar het is wmb wel apart dat het middenveld nu nog zo zoekende is.quote:Op maandag 14 september 2015 14:02 schreef Haringkop het volgende:
[..]
El Ahmadi stond wmb veel te ver naar voren. Toornstra wordt terecht bekritiseerd maar heeft zeker voor rust regelmatig de omschakeling bij W2 onschadelijk gemaakt. Dat moet El Ahmadi doen, die is daar ook veel beter in.
Veijnovic ben ik nog niet over uit. Het is inderdaad een mietje..
Klopt, Toornstra had een paar keer cruciale onderscheppingen. Aanvallend kwam er alleen niets uit. El Ahmadi verneukte wel vier kansenquote:Op maandag 14 september 2015 14:02 schreef Haringkop het volgende:
[..]
El Ahmadi stond wmb veel te ver naar voren. Toornstra wordt terecht bekritiseerd maar heeft zeker voor rust regelmatig de omschakeling bij W2 onschadelijk gemaakt. Dat moet El Ahmadi doen, die is daar ook veel beter in.
Veijnovic ben ik nog niet over uit. Het is inderdaad een mietje..
Frank de Boer en Cocu hadden ieder een half seizoen nodig voor ze doorhadden welke 11 op welke manier op het veld moesten staan. Die tijd moet je Gio ook gewoon gunnen.quote:Op maandag 14 september 2015 13:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja, je hebt er een beginnende, lerende trainer voor teruggehaald, dus daar verlies je in theorie ook punten op. In de praktijk valt dat vooralsnog mee. Onbegrijpelijke keuzes maakt hij wel, in tegenstelling tot Rutten (op Immers na).
Bel de kranten, stop de persen, we zijn het met elkaar eens!quote:Op maandag 14 september 2015 14:13 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Frank de Boer en Cocu hadden ieder een half seizoen nodig voor ze doorhadden welke 11 op welke manier op het veld moesten staan. Die tijd moet je Gio ook gewoon gunnen.
Rutten maakte misschien begrijpelijke keuzes, maar faalde wel heel hard, keer op keer, in de laatste maanden. En hij pakte nooit punten in de belangrijke wedstrijden. Overal waar hij gewerkt heeft en dat is geen toeval.
Met het materiaal en het geluk van vorig jaar had je gewoon 3e (en eigenlijk 2e) moeten worden, gelet op de bagger die Ajax liet zien.
quote:Op maandag 14 september 2015 14:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Bel de kranten, stop de persen, we zijn het met elkaar eens!
twitter:kramerinho twitterde op maandag 14-09-2015 om 14:11:27Blessure minder erg dan verwacht. Hoop er zondag bij te zijn. Thanks voor alle berichten! Positief en negatief. Hoort erbij. Proef de liefde reageer retweet
Hij noemt zichzelf op Twitter toch niet echt 'Kramerinho' hè?quote:Op maandag 14 september 2015 14:27 schreef Pascalus het volgende:
twitter:kramerinho twitterde op maandag 14-09-2015 om 14:11:27Blessure minder erg dan verwacht. Hoop er zondag bij te zijn. Thanks voor alle berichten! Positief en negatief. Hoort erbij. Proef de liefde reageer retweet
Een man met zelfspot het moet verboden worden.quote:Op maandag 14 september 2015 14:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij noemt zichzelf op Twitter toch niet echt 'Kramerinho' hè?
Kwa voetbal wel, want ik hoopte op Achahbar op de bank minstens.quote:
Je noemt jezelf op Fok! toch niet echt 'BadderHaring' hè?quote:Op maandag 14 september 2015 14:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee. Ik noem mezelf nooit. Bovendien is FOK! anoniem. Anders had ik me hier wel Ted v/d Pavert genoemd, zoals ik echt heet.quote:Op maandag 14 september 2015 14:36 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Je noemt jezelf op Fok! toch niet echt 'BadderHaring' hè?
Dan nog, wat maakt het uit hoe hij zich op Twitter noemt?quote:Op maandag 14 september 2015 14:37 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee. Ik noem mezelf nooit. Bovendien is FOK! anoniem. Anders had ik me hier wel Ted v/d Pavert genoemd, zoals ik echt heet.
Beetje studentikoos voor iemand die van de VMBO afgeschopt is.quote:Op maandag 14 september 2015 14:39 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Dan nog, wat maakt het uit hoe hij zich op Twitter noemt?
Oké man.quote:Op maandag 14 september 2015 14:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Beetje studentikoos voor iemand die van de VMBO afgeschopt is.
Kramerinhoquote:Op maandag 14 september 2015 14:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Van Geel is aan het wachten op de vormdip (die niet gaat komen) van Van Beek, zodat hij een lage contractaanbieding kan doen door te wijzen op zijn status van jonge speler en de ervaring die hij nog niet heeft. Sven tekent niet bij en Geel's miljoenenaankoop kan opgesteld worden, waardoor Van Beek ontevreden wordt en uiteindelijk voor een jodenfooi met 1-jarig contract verkocht moet worden.quote:Op maandag 14 september 2015 13:40 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Was dan ook absoluut de man van de wedstrijd. Gozer moet echt zo snel mogelijk langer vastgelegd worden
Goftedomme dit kan nog echt gebeuren ookquote:Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef Sejt het volgende:
[..]
Van Geel is aan het wachten op de vormdip (die niet gaat komen) van Van Beek, zodat hij een lage contractaanbieding kan doen door te wijzen op zijn status van jonge speler en de ervaring die hij nog niet heeft. Sven tekent niet bij en Geel's miljoenenaankoop kan opgesteld worden, waardoor Van Beek ontevreden wordt en uiteindelijk voor een jodenfooi met 1-jarig contract verkocht moet worden.
Bakkes Sejtquote:Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef Sejt het volgende:
[..]
Van Geel is aan het wachten op de vormdip (die niet gaat komen) van Van Beek, zodat hij een lage contractaanbieding kan doen door te wijzen op zijn status van jonge speler en de ervaring die hij nog niet heeft. Sven tekent niet bij en Geel's miljoenenaankoop kan opgesteld worden, waardoor Van Beek ontevreden wordt en uiteindelijk voor een jodenfooi met 1-jarig contract verkocht moet worden.
Brr kijg er de kriebels van omdat het nog aannemelijk is ook.quote:Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef Sejt het volgende:
[..]
Martin?quote:Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef Sejt het volgende:
[..]
Man, hou die BNW-rotzooi lekker daar. Martin van Geel is geen NWO met een driedubbele agenda.quote:Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef Sejt het volgende:
[..]
quote:De Europese bekertoernooien beginnen deze week zonder Feyenoord. De technisch directeur van Feyenoord, Martin van Geel, kan er mee leven. Soms win je, soms verlies je de play-offs. Het probleem van het ontbreken in Europa ligt natuurlijk dieper dan één mislukte deelname aan de play-offs.
"Feyenoord is een grote club, kent een prachtige historie en heeft een geweldig Legioen, maar financieel leggen wij het momenteel af tegen de onderkant van het Championship. Dan hebben we het over de tweede divisie in Engeland. Dat is de realiteit waarmee we te maken hebben", aldus Van Geel in de nieuwe ELF Voetbal Magazine.
De beste spelers vertrekken uit Nederland, zelfs naar de tweede divisie uit de grote voetballanden. "Op zoek naar vervanging zijn we tegenwoordig niet eens meer aan het vissen in een vijver met Europees gezien de B-spelers, maar moeten we ons noodgedwongen al richten op categorieën lager", schets Van Geel de huidige verhoudingen.
Heeft hij een oplossing? Bij de UEFA vragen om verscherping van Financial Fair Play? "Daar ben ik sceptisch over. Hoe hoog was de boete die Paris Saint-Germain en Manchester City laatst kregen? 65 miljoen euro? Die tikken ze dan lachend af", verzucht Van Geel. "Ik zie meer in het invoeren van een maximumaantal selectiespelers. Stel een club als Chelsea mag nog een selectie van 25 spelers hebben, dan komen de categorie B-spelers weer op de markt, of worden ze in de eerste plaats al niet zomaar weggekocht bij hun clubs."
Vooral Groningen ja, die zijn dit echt niet gewend.quote:Op maandag 14 september 2015 16:22 schreef KingRadler het volgende:
F. kan dit jaar goed eindigen omdat ze geen dubbele competitie draaien.
De kans dat Ajax/PSV/Groningen komend weekeinde geen punten scoren is groot.
Nee daar trek je ook wel ff een vergelijkingquote:Op maandag 14 september 2015 13:51 schreef H.FR het volgende:
[..]
Aardig spelertje, maar bij lange na geen Clasie.
Het is Groningen tegen AZ, dus één van die twee zal toch echt punten moeten pakken.quote:Op maandag 14 september 2015 16:22 schreef KingRadler het volgende:
F. kan dit jaar goed eindigen omdat ze geen dubbele competitie draaien.
De kans dat Ajax/PSV/Groningen komend weekeinde geen punten scoren is groot.
Hij is toch de vervanger? Dan is dat toch een logische vergelijking?quote:Op maandag 14 september 2015 16:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee daar trek je ook wel ff een vergelijking
Die heb ik allemaal nog nooit zien spelen.quote:Op maandag 14 september 2015 17:30 schreef Henrys het volgende:
Opstelling Jong Feyenoord: Hahn; Nieuwkoop, Van der Meer, Verdonk, Nelom; Schuurman, Vilhena, Gustafson; Achahbar, Hermann,Elia.
Doet niet veel onder voor het 1e
Verdonk heeft al eens met het eerste meegedaan vorig jaar. Kleine verdediger.quote:Op maandag 14 september 2015 17:32 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Die heb ik allemaal nog nooit zien spelen.
Oh ja klopt. Helemaal vergeten.quote:Op maandag 14 september 2015 17:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Verdonk heeft al eens met het eerste meegedaan vorig jaar. Kleine verdediger.
Als de vervanger een speler is die geboren is uit incest met de lengte van Onlogisch en de motoriek van Immers is het best goed nieuws als je Te Vrede op kunt stellen.quote:Op maandag 14 september 2015 17:38 schreef DonRaja het volgende:
Godver ik moest lachen om de volgende kop in VI:
Goed nieuws uit Friese ziekenboeg: spitsen op de weg terug
En toen stond er deze foto bij:
[ afbeelding ]
Ik welk fucking universum is het goed nieuws als Te Vrede terug komt?
Liep gisteren nog een hele tijd warm. Net als Nelom, Vilhena en Immers. Alleen Hahn bleef op de bank zittenquote:Op maandag 14 september 2015 17:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Verdonk heeft al eens met het eerste meegedaan vorig jaar. Kleine verdediger.
Je hebt spelers die niet kunnen voetballen, maar Te Vrede is de anti-voetballer.quote:Op maandag 14 september 2015 17:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
Als de vervanger een speler is die geboren is uit incest met de lengte van Onlogisch en de motoriek van Immers is het best goed nieuws als je Te Vrede op kunt stellen.
Prima spits voor Heerenveen, minimaal 15 goals als ie veel speeltijd krijgtquote:Op maandag 14 september 2015 17:43 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je hebt spelers die niet kunnen voetballen, maar Te Vrede is de anti-voetballer.
Te Vrede wordt in een wedstrijd maar in 4 mogelijke situaties genoemd:quote:Op maandag 14 september 2015 17:51 schreef VXXLL het volgende:
[..]
Prima spits voor Heerenveen, minimaal 15 goals als ie veel speeltijd krijgt
Dan moet Bilal er wel uit, 9 voorzetten slechts 1 die aankwam.quote:Op maandag 14 september 2015 18:00 schreef Slobeend het volgende:
Te Vrede kan er echt he-le-maal niks van. Die gaat niet meer dan 10 goals scoren. Kramer is wel wat beter hoor.
en kuyt geeft helemaal geen voorzettenquote:Op maandag 14 september 2015 18:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan moet Bilal er wel uit, 9 voorzetten slechts 1 die aankwam.
Inderdaad trekt ook constant naar binnen. Daarom kun je beter met een Achahbar beginnen want zonder fatsoenlijke voorzetten heb je in de kleine ruimte precies niets aan Kramer.quote:Op maandag 14 september 2015 18:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
en kuyt geeft helemaal geen voorzetten
-hij scoortquote:Op maandag 14 september 2015 17:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Te Vrede wordt in een wedstrijd maar in 4 mogelijke situaties genoemd:
- hij valt in
- hij wordt gewisseld
- hij mist een kans
- hij heeft balverlies
quote:'Feyenoord sprak al met Rem Koolhaas over toekomst Kuip'
Feyenoord heeft recent een eerste gesprek met architectenbureau O.M.A. van Rem Koolhaas gevoerd. Dat zegt René van Ierschot, scheidend president-commissaris van de Kuip. ,,Zij hebben interesse in dit gebied, maar zijn zeker niet de enige,'' voegt hij eraan toe.
Er is nog geen sprake van welke vorm van onderhandelen dan ook
René van Ierschot
Volgens Van Ierschot was het een 'kennismakingsgesprek' tussen het bureau en Gerard Hoetmer, de president-commissaris van de club Feyenoord. ,,Net zo'n ontmoeting als ik ooit met Erwin Eekelaar van Red de Kuip had. Maar er is nog geen sprake van welke vorm van onderhandelen dan ook.''
De naam van architect Rem Koolhaas zingt al een poosje rond in het turbulente Kuip-dossier. Hij zou - samen met ontwerp -en ingenieursbureau Arup - een nieuw stadion in dit gebied willen neerzetten. Besluiten hierover worden op korte termijn nog niet verwacht. ,,Daarvoor moet er eerst iets meer duidelijkheid komen van de gemeente Rotterdam.''
Opstappen
Van Ierschot maakte maandag bekend na bijna 25 jaar lidmaatschap van de RvC van Stadion Feijenoord op te stappen. Hij vindt het tijd voor nieuw bloed in het bestuur van de Kuip. ,,Ik overwoog al in maart, toen de onderhandelingen met BAM klapten, te vertrekken, maar er is toen vanuit de sportclub een dringend beroep op me gedaan om te blijven zitten.''
Hij wil niet als 'stoelplakker' de boeken in gaan. ,,Ik doe het voor het cluppie. Maar na 25 jaar is het een keer welletjes. Voor een commissaris is dat een krankzinnig lange periode.''
De laatste maanden is er samen met de gemeente Rotterdam en de club hard gewerkt aan de toekomst van dit deel van Zuid, zegt hij. ,,Maar er is nog geen concreet stadionplan. De locatie ligt nog open, net als de vraag of er een nieuwbouwstadion moet komen of een verbouwing van de Kuip.''
Verantwoordelijkheid
In zijn kielzog treedt ook Kuip-commissaris Wim van Sluis terug. ,,Na anderhalf jaar zeer intensief met het dossier (ver)nieuwbouw van de Kuip bezig te zijn geweest, moet ik concluderen dat de uitwerking van de voorstellen van de verkenners niet tot succes heeft geleid. Ik neem daarvoor de verantwoordelijkheid en heb besloten om in het belang van de club en het stadion ruimte te maken zodat anderen de klus wel kunnen klaren.''
De raad van commissarissen van de Kuip heeft besloten uit zijn midden Cees de Bruin te benoemen tot nieuwe voorzitter.
Hij deed het als enige. Tot hij zelfvertrouwen begon te krijgen.quote:Op maandag 14 september 2015 18:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Mikey, die hadden wij ook gemaakt. Geblinddoekt en hinkend op 1 been.
Nee. Hij faalde keer op keer. Net als de komende tijd bij Heerenveen.quote:Op maandag 14 september 2015 18:37 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hij deed het als enige. Tot hij zelfvertrouwen begon te krijgen.
Dat dacht ik inderdaad ook op dat moment jaquote:Op maandag 14 september 2015 18:14 schreef Divje het volgende:
Immers had minstens 3 van El Ahmadi's kansen gemaakt op de meest horkerige manier.
De goals moeten van hem en Kazim komenquote:Op maandag 14 september 2015 18:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee. Hij faalde keer op keer. Net als de komende tijd bij Heerenveen.
Neequote:Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Mag ie dan spelen voor Fey1 bij een schorsing?
Volgens mij niet.quote:Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Nee, geschorst tegen Roda JC. Hoe dom.quote:Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
quote:
quote:
Wat een mongoolquote:Op maandag 14 september 2015 19:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, geschorst tegen Roda JC. Hoe dom.
Hoe vaak moet deze gozer het nog laten zien voordat hij eindelijk eens bij de selectie zit.quote:Op maandag 14 september 2015 19:17 schreef Thunder0x het volgende:
Jong Feyenoord komt met tien man op voorsprong. Achahbar schiet de bal op prachtige wijze van afstand in de kruising: 1-0.
quote:Feyenoord kan zondagmiddag waarschijnlijk geen beroep doen op Eljero Elia. De gevierde man in de wedstrijd tegen Willem II ontving maandagavond een directe rode kaart in de Beloftencompetitie en een dergelijke schorsing wordt ook meegenomen naar de Eredivisie.
De linkerspits kreeg de kaart vermoedelijk voor opmerkingen op de arbitrage, want er ging geen overtreding aan vooraf. De Rotterdammers moeten hopen dat de prent geseponeerd wordt, maar de kans daarop lijkt klein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |