abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156057020
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 19:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Eens, vooral 2 en 3 wat mij betreft. Punt 1 vind ik niet, want er is al eerder afgesproken dat die mensen in het eerste land van aankomst moeten blijven... Richt daar maar gigantische vluchtelingenkampen op, ver van de bewoonde wereld. Laat die mensen in ieder geval niet in een asielprocedure gaan.
Elk mens heeft het recht om een asielprocedure in te gaan.

De Hongaarse oplossing is om de mensen naar officiële grensovergangen te sturen en daar centra op te richten waar je een aanvraag kan doen. En die centra zijn dan zo ingericht dat je er zonder toegekende status alleen uit kan aan de kant waar je ook binnenkwam, de EU/Schengen weer uit dus. Ik vind dat een prima idee. De rest van de EU zou Hongarije er niet om moeten bekritiseren maar juist moeten voorstellen om dit model naar alle buitengrenzen uit te breiden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 19:57:06 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  zondag 13 september 2015 @ 20:15:33 #128
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_156057705
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:54 schreef Igen het volgende:

[..]

De Hongaarse oplossing is om de mensen naar officiële grensovergangen te sturen en daar centra op te richten waar je een aanvraag kan doen. En die centra zijn dan zo ingericht dat je er zonder toegekende status alleen uit kan aan de kant waar je ook binnenkwam, de EU/Schengen weer uit dus. Ik vind dat een prima idee. De rest van de EU zou Hongarije er niet om moeten bekritiseren maar juist moeten voorstellen om dit model naar alle buitengrenzen uit te breiden.
Mee eens en natuurlijk mag iedereen asiel aanvragen, maar deze procedures moeten wel snel afgehandeld worden en er moeten geen bezwaarpocedures zijn zodat ze jaren,ang gerekt kunnen worden. Gewoon snel afhandelen.mensen zonder paspoort, of waar de herkomst niet duidelijk is zet je sowieso het land uit. Ik haal al de chinezen nog maar eens voor de geest die onder het generaal pardon met valse namen ten onrechte een verblijfsvergunning kregen, of de gevallen waarbij procedures zolang duren dat er inmiddels kinderen zijn die al jaren in Nederland verblijven en dus geen thuisland hebben. 1 maand moet eenvoudig kunnen als je heldere regels hebt en de kampen aan de grenzen van europa maakt.
pi_156057862
quote:
Dat was het al, kijk alleen hoe een relatief simpel probleem als de Griekse schulden in de loop der jaren volledig uit de hand is gelopen.

Dit is natuurlijk waarheid als een koe:

quote:
Dat mag ik doen, omdat geen van de voorstellen ergens op slaan. Ze lossen het probleem niet op.
  zondag 13 september 2015 @ 20:25:26 #130
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156058085
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:54 schreef Igen het volgende:
Dat klopt niet. Een Nederlander heeft geen recht om in Nederland asiel aan te vragen.

In eerste instantie zou je misschien denken dat dit onzinnig is, maar ik ken genoeg Nederlanders die zo arm zijn dat ze ook graag wel een gratis huis inclusief Miele, gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs etc. zouden willen hebben.
  zondag 13 september 2015 @ 20:26:45 #131
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156058146
quote:
Schengen ook.

Zelfs Duitsland voert weer grenscontroles in.

In Nederland is ondertussen ook iedereen vóór grenscontroles, behalve A. Pechtold en een handvol D'66-ers.
pi_156058262
Ze moeten wel wat doen anders neemt rechts het hier straks compleet over. De rek is eruit en mensen pikken het niet meer.
  zondag 13 september 2015 @ 20:30:32 #133
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156058279
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:47 schreef Igen het volgende:
Ik denk dat er drie dingen nodig zijn:
1. Een solidaire verdeling van de asielzoekers die al binnen zijn over heel Europa
2. Goede bewaking van de EU-buitengrenzen
3. Vrede in Libië, zodat de EU niet direct aan conflictgebieden grenst en het dus geen verboden non-refoulement is om mensen aan de buitengrens terug te sturen.
Ad 1. Europa, dus inclusief Rusland, Kalmukkië, Georgië, Azerbeidzjan, etc.?

Ad 2. Van harte mee eens.

Ad 3. Onmogelijk, tenzij je Kadaffi weer terugplaatst.
  zondag 13 september 2015 @ 20:32:34 #134
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156058354
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 17:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goed om te zien dat je doorkrijgt hoe incapabel de EU is. Nu de rest van de naieve domme schapen nog. Je weet wel, die lui die staan te zingen bij de AZC's.
Die zingmutsen krijg je nooit om, tenzij je de gehele hersenschors zou transplanteren.
pi_156058365
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ad 1. Europa, dus inclusief Rusland, Kalmukkië, Georgië, Azerbeidzjan, etc.?

Ad 2. Van harte mee eens.

Ad 3. Onmogelijk, tenzij je Kadaffi weer terugplaatst.
Ad 1. De EU. Of desnoods de Schengen-landen.

Ad 3. Dit is cruciaal. Zolang het in Libië onveilig blijft is het in strijd met al het internationale recht om vluchtelingenbootjes zonder procedure terug te duwen. Zolang het in Libië onveilig blijft, betekent het sluiten van de grenzen bij Griekenland en in Oost-Europa alleen maar dat je vluchtelingen/gelukszoekers in de handen van louche mensensmokkelaars met gammele bootjes op de Middellandse Zee duwt.

Hóé, dat weet ik ook niet. Maar wat mij betreft desnoods met een TV-spelprogramma "The Next Khadaffi". Stabiliteit en vrede moet op één staan. De rest - Arabische Lente, democratie, Rusland dwarszitten etc.- moet maar ff wachten.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 20:37:53 ]
  zondag 13 september 2015 @ 20:34:14 #136
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156058408
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:00 schreef Kanjer het volgende:
He??? Wat lees ik nu????

Duitsland gaat de grenzen dichtgooien en weer grenscontroles uitvoeren!

En en en.... volgens verstokt links hier op fok was dat ab-so-luut onmogelijk, kon niet, kan niet, ging nooit gebeuren, onmogelijk, een ieder die dit opperde was gek, een bruinhemd, een PVVer, rascistisch en noem maar op.

Het zou voor een meer dan behoorlijke groep policors alhier op fok beter zijn zich in een hoekje te gaan zitten schamen hun betweterij klopt van geen kant.
Terechte constatering.

Volgens de links-roze betweters kón je de grenscontroles gewoon niet weer invoeren.

Twee dagen later: Duitsland dóét het gewoon.
  zondag 13 september 2015 @ 20:40:40 #137
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156058648
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, maar het punt is: Dat gebeurt niet. Je weet gewoon dat ze mogen blijven. Je weet gewoon dat er over 5 jaar weer 24.000 "schrijnende" gevallen zijn, waar heel links-christelijk Nederland en de voltallige media actie voor gaan voeren. Ik zie het hele circus alweer voorbij komen in DWDD. Ze gaan nooit meer terug.
Er is een eenvoudige truc, die inmiddels iedereen kent. Ook al ben je oorlogscrimineel of voormalig IS-beul, je hoeft slechts zes dingen te doen om voor eeuwig een verblijfsvergunning te krijgen in Nederland.

1. Kies een willekeurige vrouw uit, bij voorkeur, maar niet noodzakelijkerwijs, eentje die wil meewerken.

2. Injecteer daar op de gebruikelijke wijze wat van je sperma in.

3. Wacht 9 maanden.

4. Vraag de verblijfsvergunning aan voor het kind, dat uiteraard zielig is, er niets aan kan doen, verwesterd is, etcetera, etcetera.

5. Vraag de verblijfsvergunning aan voor jezelf, in het kader van gezinshereniging.

6. Verstoot de moeder van het kind (en het kind zelf), door drie maal "ga weg" te roepen of sms'en.

Klaar is Ahmed.
pi_156058727
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Terechte constatering.

Volgens de links-roze betweters kón je de grenscontroles gewoon niet weer invoeren.

Twee dagen later: Duitsland dóét het gewoon.
Natuurlijk kán het wel.

Maar het is gewoon belachelijk. Ik ben opgegroeid net na de val van de muur, in de geest dat Europa nu eindelijk één geheel was geworden waarbinnen je overal naartoe kan reizen en dat dat iets fantastisch is. Het is te idioot voor woorden dat die verworvenheid nu te grabbel wordt gegooid omdat men niet bereid is het vluchtelingenprobleem op te lossen maar het alleen bij een ander land over de schutting wil gooien.
pi_156058772
Afwachten hoe het vanaf 15 september a.s. verloopt, als de nieuwe Hongaarse wet ingaat als het hek gereed is en er grenscontroles zijn ingevoerd. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat Servië vluchtelingen terugneemt die ze eerst ongestoord door hebben laten lopen naar Hongarije.
http://tpo.nl/2015/09/13/hongaars-leger-patrouilleert-met-honden-en-automatische-wapens-langs-grens/
Leipe shit ouwe
  zondag 13 september 2015 @ 20:55:14 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156059213
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk kán het wel.

Maar het is gewoon belachelijk. Ik ben opgegroeid net na de val van de muur, in de geest dat Europa nu eindelijk één geheel was geworden waarbinnen je overal naartoe kan reizen en dat dat iets fantastisch is. Het is te idioot voor woorden dat die verworvenheid nu te grabbel wordt gegooid omdat men niet bereid is het vluchtelingenprobleem op te lossen maar het alleen bij een ander land over de schutting wil gooien.
Er zat werkelijkwaar niemand te wachten op open grenzen/ 1 Europa... Ook niet net na het vallen van de muur.
pi_156059529
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zat werkelijkwaar niemand te wachten op open grenzen/ 1 Europa... Ook niet net na het vallen van de muur.
Daar geloof ik niks van. Je mag het graag met een bron onderbouwen maar anders ga ik er maar vanuit dat je als een soort Captain Hindsight gewoon aanneemt dat jouw ideeën van nu per definitie ook de ideeën van anderen van toen zijn geweest.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 21:03:37 ]
  zondag 13 september 2015 @ 21:04:32 #142
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_156059649
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist. Wij hebben net zo weinig met een Fransman, als met een Rus. Samenwerking oke, de EU en Navo, nee! (Rijmt nog mooi ook) de EU moet terug naar de EEG en niet verder gaan. De Navo moet opgeheven worden, omdat we hierdoor het verlengstuk zijn van de Amerikaanse machtspolitiek. Laat elk land zijn eigen problemen oplossen.
pi_156059757
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:47 schreef Igen het volgende:
Ik denk dat er drie dingen nodig zijn:
1. Een solidaire verdeling van de asielzoekers die al binnen zijn over heel Europa
2. Goede bewaking van de EU-buitengrenzen
3. Vrede in Libië, zodat de EU niet direct aan conflictgebieden grenst en het dus geen verboden non-refoulement is om mensen aan de buitengrens terug te sturen.
Er was 40 jaar vrede in Libie, maar de lidstaten wilden daar graag een einde aan maken. Nu maken IS en andere strijdgroepen daar de dienst uit, dus dat gaat niet lukken. Het idee dat het Westen landen kan leegroven terwijl door ze richting een stabiele vreedzame democratie te bombarderen is nou juist de oorzaak van deze vluchtelingencrisis. Dus bespaar me nog meer van die arrogante overmoed.

Je kunt de buitengrenzen wel bewaken, maar wat als een grensbewaker een boot met vluchtelingen tegenkomt? Bewaken op zich doet niks, je moet beslissen wat je met de aangetroffen vluchtelingen doet.

Europese solidariteit bestaat nauwelijks. Ja, de EU is erg solidair met banken en speculanten, en met werkgevers die graag nog meer goedkoop arbeidsaanbod zien. Daarom probeert de EU deze crisis aan te grijpen om ook de controle over het immigratiebeleid inzake niet EU-ingezetenen uit de handen van de democratiën te slaan. Maar menig lidstaat ziet de bui al hangen als dat gebeurt, en heeft gewoon geen zin om naar de kiezer te gaan met de mededeling dat die maar blij moet zijn met al die islamitische jongemannen die eerst aan de geldkraan hangen om vervolgens de arbeidsmarkt nog verder een werkgeversparadijs te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156059817
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er was 40 jaar vrede in Libie, maar de lidstaten wilden daar graag een einde aan maken. Nu maken IS en andere strijdgroepen daar de dienst uit, dus dat gaat niet lukken. Het idee dat het Westen landen kan leegroven terwijl door ze richting een stabiele vreedzame democratie te bombarderen is nou juist de oorzaak van deze vluchtelingencrisis. Dus bespaar me nog meer van die arrogante overmoed.
Is het nou al "arrogante overmoed" om puur te stellen dat er in Libië vrede moet komen?

Nou, dan is elke verdere discussie natuurlijk overbodig. Idioot. :')
pi_156059833
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk kán het wel.

Maar het is gewoon belachelijk.
Nee, dat is het niet. Sterker nog, NL moet en gaat het ook gewoon doen.
  zondag 13 september 2015 @ 21:10:38 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156059844
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van. Je mag het graag met een bron onderbouwen maar anders ga ik er maar vanuit dat je als een soort Captain Hindsight gewoon aanneemt dat jouw ideeën van nu per definitie ook de ideeën van anderen van toen zijn geweest.
Ik zal eens zoeken, maar in mijn omgeving (zelf opgegroeid in de jaren 70 begin 80) zat werkelijk waar niemand te wachten op die open grenzen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 21:11:57 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156059893
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Is het nou al "arrogante overmoed" om puur te stellen dat er in Libië vrede moet komen?

Ik denk dat hij met arrogante overmoed meer de houding bedoelt waarbij het westen denkt te weten wat goed is voor andere regionen.
pi_156060005
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat hij met arrogante overmoed meer de houding bedoelt waarbij het westen denkt te weten wat goed is voor andere regionen.
Dat heeft het probleem veroorzaakt ja. Maar zelfs als je vindt dat dat probleem moet worden opgelost door helemaal niks te doen en af te wachten tot er een nieuwe Khadaffi opstaat, dan nog doet dat er niks aan af dat het voor onze eigen belangen cruciaal is dat er daar vrede komt.
pi_156060170
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is arrogante overmoed om te denken dat je op afzienbare termijn vrede in Libië kunt maken. Anders doe je Syrie en Irak er meteen ook even bij. Ik zie het ook graag gebeuren, maar als de oplossing van de vluchtelingencrisis daarvan moet komen dan komt er dus geen oplossing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156060254
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is arrogante overmoed om te denken dat je op afzienbare termijn vrede in Libië kunt maken. Anders doe je Syrie en Irak er meteen ook even bij. Ik zie het ook graag gebeuren, maar als de oplossing van de vluchtelingencrisis daarvan moet komen dan komt er dus geen oplossing.
Dan komt er dus geen oplossing.

En moeten we ons dus nu alvast erop instellen dat die Syriërs etc. waarschijnlijk langdurig hier als vluchteling blijven en dat de situatie zal ontstaan dat hun kinderen hier opgroeien en geworteld raken en dat we ze ook als er uiteindelijk eindelijk vrede is daarom niet meer kunnen terugsturen. Dat kun je dan nu al zien aankomen en je zal dan dus nu al moeten nadenken over hoe je dat zo goed mogelijk in goede banen kan leiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')