abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156114570
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:54 schreef Triggershot het volgende:
Oh btw, users als Aton en de TS blijven me quoten, maar ik zie de reacties niet omdat zij op mijn lijst van geblokkeerde users staan, dus het heeft echt geen zin voor jullie om op mij te reageren, ik zie jullie reacties niet.
Ehm wat doe je dan in een topic van TS?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_156115199
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:54 schreef Triggershot het volgende:
Oh btw, users als Aton en de TS blijven me quoten, maar ik zie de reacties niet omdat zij op mijn lijst van geblokkeerde users staan, dus het heeft echt geen zin voor jullie om op mij te reageren, ik zie jullie reacties niet.
Huh?
Whaaaha! Je bent zo grappig! :D
pi_156115661
Ik vind dat triggershot zichzelf buitenspel zet nu eigenlijk. Triggie, jij bent af!!
pi_156115755
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:25 schreef Triggershot het volgende:
dat is namelijk niet voor interpretatie of discussie vatbaar,
En nu gaat hij ook nog toegeven dat sommige dingen niet te interpreteren zijn?
pi_156117245
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:01 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik vind dat triggershot zichzelf buitenspel zet nu eigenlijk. Triggie, jij bent af!!
Vooral niet overmoedig worden ...
pi_156118820
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:39 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Vooral niet overmoedig worden ...
Dat kun je het best aan triggershot overlaten hoor. Als hij er geen gestalte aan kan geven rest enkel het negeren wat hij doet. Hij maakt de PVV ook uit voor racistische partij, maar vraag je om onderbouwing, dan negeert hij het.
pi_156121116
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, er staat wat er staat. Als dit slechts de mening zou zijn van louter ondergetekende persoon, dan kan ik de bovenstaande reactie begrijpen. Maar deze discussie wordt door hoog opgeleide arabisten al jaren in het Westen gevoerd. Dit gegeven kun je toch niet simpelweg wegwuiven? Dan doe je de waarheid geen recht.
Maar jouw interpretatie staat niet, laten we daar maar eerst mee beginnen. Ik acht jouw woorden dan verder ook inderdaad niets meer dan jouw mening/interpretatie, hoewel je misschien je opvattingen voor een groot gedeelde overeenkomt met dat van een arabist zoals Hans Jansen, moet je er dan ook bij nemen dat 14 jaar geleden Hans Jansen juist de man was die met Pim Fortuyn aan het discussiėren was over de radicale elementen en gevaar van de Islam en hem juist tegensprak, 10 jaar later zat hij te getuigen in een rechtzaak ertegen en nog eens 2 jaar later was hij lid van een partij die nog radicaler was dan Pim Fortuyn, tegenover een Jansen staat vervolgens bijvoorbeeld twee andere arabisten zoals Leemhuis en Luyendijk zie weer met een ander beeld en interpretatie komen. Een bekend voorbeeld is bijvoorbeeld
quote:
Bovendien liegen de praktijkvoorbeelden niet. Het kan me geen donder schelen hoe mijn islamitische buurman zijn Koranverzen interpreteert. Na vijf decennia import van islam in Nederland hebben er nog steeds geen hervormingen binnen de islam plaatsgevonden, hervormingen die meer aansluiten op onze Westerse normen en waarden.
Denk aan een volledig gelijkheidsbeginsel tussen mannen en vrouwen. Het recht te kleden zoals je wilt. Het recht te huwen met wie je wilt. Het recht om ieder geloof te kunnen aanhangen. (denk aan de positie van ex-moslims) Het recht kritiek te mogen geven op de beginselen van jouw geloof, inclusief bepaalde Koranverzen. Rechten die staan verankert in onze Grondwet maar waar voor de islam klaarblijkelijk een uitzondering geldt. Zijn we nu allemaal zo doof en blind?
Nou wil ik je niet perse uitmaken voor doof en blind, maar je de gegeven voorbeelden zijn op z'n minst dubieus en bedenkelijk, om er even chronologisch op te reageren: In de praktijkvoorbeelden, met name de IS video's en fatwa's wordt zelden de Koran gereciteerd als rechtvaardiging voor een brute daad, 9/10 is het vooral citeren wat een geleerde hier of een hadith daar heeft gezegd.

Verder weet ik niet of je wel eens buiten komt, maar als je naar moslima's kijkt kleden de meesten zich westers en niet in traditionele moslimkledij, laat staan dat maar een zeer marginale groep zich houdt aan de kledingvoorschriften zoals ze zijn vermeld in de Koran en de hadith, als je dan toch een keer buiten bent, doe dat dan op een vrijdag en let op hoeveel islamitische jongeren niet naar de moskee gaan, maar hangen in winkelcentra en op straat, dat zijn twee sterke voorbeelden en vormen van secularisatie onder de moslimjongeren in Nederland, iets wat je niet zo breed zult zien bij de jongeren in vaderland, dus weet niet precies wat jij onder hervormingen begrijpt, maar dit zijn in ieder geval twee voorbeelden voor je om eens over na te denken.

Een volledige gelijkheidsbeginsel heb je nergens de geslachten, niet in de Islam of welk ander geloof dan ook, niet in de sport en ook niet in Nederland, feministische activisten rukken letterlijk en figuurlijk nog steeds de kleren van het lijf, verdienen mannen nog altijd meer dan vrouwen in Nederland, zelfs op cultureel onder genoeg Nederlanders leeft het idee dat als een man vele seksuele minnaars heeft het een kunst is en wanneer een vrouw dit doet het ze uitgemaakt wordt voor slet, helaas hebben vrouwen op vele niveaus te maken met discriminatie en dubbele maatstaven, maar inhoudelijkheidsgericht heb je dus een volledige gelijkheidsbeginsel nergens.

Betekent het dat minder verdienen en uithuwelijken vergelijkbare problemen zijn? Nee, natuurlijk niet, maar je vergist je dan ook over de Islamitische wetgeving en uithuwelijking, uithuwelijking komt uit een patriarchaal cultuur, de Koran zelf rept met geen woord over uithuwelijk en Mohammed verklaart iedere vorm van (uit)huwelijken ongeldig als het tegen de zin van het meisje is. Blijft het desalniettemin een groot probleem onder moslims, waar vrouwen zelfs moeten vrezen voor hun leven? Ja hoor, absoluut, genoeg voorbeelden daarvan, alleen ga er gemakshalve er niet aan voorbij dat het ook een groot probleem is onder Iraakse christenen die naar Nederland zijn geėmigreerd of Hindoestanen in Nederland waar verzetten tegen uithuwelijking ook leidt tot fysieke vervolging tot de dood er op volgt. Geloof me, christenen en Hindoes delen niet de religie met de moslims, noch de Koranverzen, allemaal delen ze een patriarchaal cultuur waar de positie van de vader en de individuele vrijheden van het kind volgens de grondwet botsen met elkaar.

Wat betreft afvalligheid, heb je voorbeelden zoals een Ehsan Jami die wordt in elkaar wordt geslagen door een groep moslims omdat hij van zijn geloof zou zijn afgestapt, anderzijds heb je een Peyman Jafari, die niet alleen een afvallige is, maar ook nog eens in een moskee praat over zijn afvalligheid zonder dat hij wordt aangevallen. Niets rechtvaardigt geweld tegen de ander, maar voor een groot deel bepaalt niet wat je doet, maar hoe je het doet. Als je als Feyenoord supporter je mengt tussen de Ajacieden heb je meestal een groot probleem wanneer er een Ajax wedstrijd is, doe je exact hetzelfde wanneer het Nederlandse elftal speelt zijn de resultaten vaker dan niet anders.

quote:
Toegegeven, er zijn pogingen tot hervormingen gedaan, maar die zijn allemaal op niets uitgelopen. Integendeel, de meer conservatievere stromingen (inclusief hun buitenlandse invloeden) komen juist op binnen Europa. Complete stadwijken in zowel het binnen- als buitenland is geļslamiseerd. Dat heeft niet louter met een specifieke etniciteit te maken. Maar ze delen allemaal wel dezelfde islamitische achtergrond, ongeacht we spreken over de Marokkanen-populatie binnen Nederland en Belgiė of over de Pakistaanse-populatie in de buitensteden van Barcelona.
Dat is vooral een sociologisch verschijnsel, in Antwerpen en Amsterdam heb je typische joodse wijken waar men elkaar opzoekt en als zodanig wordt benoemd, in New York heb je de spreekwoordelijke en letterlijke 'Chinatown' en vele ghetto's van negers en latino's, men zoekt elkaar graag op in een gemeenschappelijke omgeving, zij het etnisch, religieus of cultureel geaffilieerd, maakt verder bar weinig uit.

quote:
Feit blijft overeind staan dat vanuit diezelfde gezinnen derde en vierde generaties hier geboren en getogen moslims in toenemende mate radicaliseren. Op jihad gaan of daarmee sympathiseren. We zien nu een patroon ontvouwen waar men al in de late jaren van de vorige eeuw voor heeft gewaarschuwd.
Begrijp wel dat wat jij benoemd als 'feit' niet door mijn persoon gedeeld wordt, ik zie een groot verschil tussen hoe de Marokkaanse mama en de Marokkaanse dochter erbij lopen, daar waar de Marokkaanse vader niet uit de moskee te slaan is, moet er voor de Marokkaanse zoon de politie worden ingeschakeld om ze van de straat te krijgen. Daar waar de Turkse vader vooral in de moskee is om thee te drinken en over de politiek te praten, komt de zoon vooral voor het kijken van de zoveelste Turkse wedstrijd te zien waar je een decoder voor nodig hebt waar men thuis niet over beschikt.

Wat jij ziet als een toenemende mate van radicaliseren zie ik als een marginaal segment dat er altijd al is geweest alleen nu voor de gemiddelde Nederlander wat zichtbaarder en visueler wordt door de media en verschijningen zoals IS.
pi_156121280
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:33 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ehm wat doe je dan in een topic van TS?
Overduidelijk niet voor figuren zoals TS en Aton, de blokkades zijn ingesteld voor iedere post die ze maken, niet alleen in dit topic. Zo krijg ik een directe overzicht van de posts waar ik wel heil in zie.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:50 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Huh?

Een ingebouwde mogelijkheid voor wanneer je een abo hebt.
pi_156134383
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar jouw interpretatie staat niet, laten we daar maar eerst mee beginnen. Ik acht jouw woorden dan verder ook inderdaad niets meer dan jouw mening/interpretatie, hoewel je misschien je opvattingen voor een groot gedeelde overeenkomt met dat van een arabist zoals Hans Jansen, moet je er dan ook bij nemen dat 14 jaar geleden Hans Jansen juist de man was die met Pim Fortuyn aan het discussiėren was over de radicale elementen en gevaar van de Islam en hem juist tegensprak, 10 jaar later zat hij te getuigen in een rechtzaak ertegen en nog eens 2 jaar later was hij lid van een partij die nog radicaler was dan Pim Fortuyn, tegenover een Jansen staat vervolgens bijvoorbeeld twee andere arabisten zoals Leemhuis en Luyendijk zie weer met een ander beeld en interpretatie komen. Een bekend voorbeeld is bijvoorbeeld
[..]

.Verder weet ik niet of je wel eens buiten komt, maar als je naar moslima's kijkt kleden de meesten zich westers en niet in traditionele moslimkledij, laat staan dat maar een zeer marginale groep zich houdt aan de kledingvoorschriften zoals ze zijn vermeld in de Koran en de hadith, als je dan toch een keer buiten bent, doe dat dan op een vrijdag en let op hoeveel islamitische jongeren niet naar de moskee gaan, maar hangen in winkelcentra en op straat, dat zijn twee sterke voorbeelden en vormen van secularisatie onder de moslimjongeren in Nederland, iets wat je niet zo breed zult zien bij de jongeren in vaderland, dus weet niet precies wat jij onder hervormingen begrijpt, maar dit zijn in ieder geval twee voorbeelden voor je om eens over na te denken.

Wat jij ziet als een toenemende mate van radicaliseren zie ik als een marginaal segment dat er altijd al is geweest alleen nu voor de gemiddelde Nederlander wat zichtbaarder en visueler wordt door de media en verschijningen zoals IS.
Ik ken het bewuste filmpje van Leemhuis en daar worden de gewelddadige citaten niet direct tegengesproken. Leemhuis benadrukt datgene wat wij juist bekritiseren binnen de islam. Zolang je geen problemen veroorzaakt of je onderwerpt aan de islam zijn we vrienden, want anders...... Dit is de toonzetting van de Koran. Verzen die elkaar voortdurend tegenspreken. Je kunt nu eenmaal geen vredestichter spelen met het zwaard in de hand en roepen dat je een vredelievende religie bent.

Ik weet nog dat na 09/11 veel moslima's die voorheen zonder hoofddoek rondliepen zich ineens begonnen te bedekken. De islamkritiek begon in onze samenleving op te zwellen en ook voor de gewone burger werd het ware gezicht van deze ideologie zichtbaarder. Dit was een reactie hierop.

Kort daarna werd Nederland getroffen door de verschrikkelijke moord op Theo van Gogh die op straat werd afgeslacht door een moslimradicaal. Van Gogh die zich openlijk uitsprak tegen de islam, maar tegelijkertijd gewoon werkte met moslims binnen zijn films. Een politicus als Wilders moest sindsdien 24 uur per dag beveiliging krijgen. De Hofstadgroep was toen nog een fenomeen. Nu gaan tienduizenden hier opgroeiende moslimjongeren vanuit het Westen op jihad of sympathiseren hiermee. Vandaag stond in de Telegraaf dat een vijftienjarige tiener uit Sittard is opgepakt voor het voorbereiden van serieuze aanslagen. De tiener afkomstig uit Somaliė zit nu in afzondering. Twee kinderen uit Rotterdam vonden bij thuiskomt een briefje van hun moeder waarop stond dat zij met hun halfbroer vertrokken was naar het Kalifaat. Hun tante zou verder voor hun zorgen. Dit is allesbehalve een marginaal segment te noemen maar juist een groeiend probleem waarvan we het einde nog niet eens weten in te schatten.
pi_156137524
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ken het bewuste filmpje van Leemhuis en daar worden de gewelddadige citaten niet direct tegengesproken. Leemhuis benadrukt datgene wat wij juist bekritiseren binnen de islam. Zolang je geen problemen veroorzaakt of je onderwerpt aan de islam zijn we vrienden, want anders...... Dit is de toonzetting van de Koran. Verzen die elkaar voortdurend tegenspreken. Je kunt nu eenmaal geen vredestichter spelen met het zwaard in de hand en roepen dat je een vredelievende religie bent.
Ehm, in het bewuste filmpje benadrukt Leemhuis juist dat als je maar halve verzen geciteerd, foutieve vertalingen worden toegepast, woorden weglaat en uit de context van oorlog weglaat dat je of de Koran niet hebt gelezen of er niets van hebt begrepen, met alle respect, maar dat zijn praktische voorbeelden waar jij je herhaaldelijk aan 'schuldig' hebt gemaakt in je eerdere reacties. Haal je al deze zaken er wel bij, dan krijg je een totale andere toonzetting van de Koran dan wanneer je ze weglaat, het weglaten ervan acht ik dan ook een bewuste keuze van de moslimextremist, criticus of Islamofoob om z'n eigen ongefundeerde mening te onderbouwen.

quote:
Ik weet nog dat na 09/11 veel moslima's die voorheen zonder hoofddoek rondliepen zich ineens begonnen te bedekken. De islamkritiek begon in onze samenleving op te zwellen en ook voor de gewone burger werd het ware gezicht van deze ideologie zichtbaarder. Dit was een reactie hierop.

Kort daarna werd Nederland getroffen door de verschrikkelijke moord op Theo van Gogh die op straat werd afgeslacht door een moslimradicaal. Van Gogh die zich openlijk uitsprak tegen de islam, maar tegelijkertijd gewoon werkte met moslims binnen zijn films. Een politicus als Wilders moest sindsdien 24 uur per dag beveiliging krijgen. De Hofstadgroep was toen nog een fenomeen. Nu gaan tienduizenden hier opgroeiende moslimjongeren vanuit het Westen op jihad of sympathiseren hiermee. Vandaag stond in de Telegraaf dat een vijftienjarige tiener uit Sittard is opgepakt voor het voorbereiden van serieuze aanslagen. De tiener afkomstig uit Somaliė zit nu in afzondering. Twee kinderen uit Rotterdam vonden bij thuiskomt een briefje van hun moeder waarop stond dat zij met hun halfbroer vertrokken was naar het Kalifaat. Hun tante zou verder voor hun zorgen. Dit is allesbehalve een marginaal segment te noemen maar juist een groeiend probleem waarvan we het einde nog niet eens weten in te schatten.

Precies wat ik al dacht, aanvallen zoals 9/11 en Van Gogh hebben het voor groepen zoals jij ( nofi ) zichtbaar gemaakt, door mogelijk de aandacht in de massamedia of het besluit zelf er naar op zoek te gaan, maar in de jaren '90, ruim voor Van Gogh en 9/11 had je al tientallen voorbeelden van moslims uit het Westen die op Jihad gingen in Bosniė, Kosovo, Tsjetsjeniė en Kasjmir. Ware het niet dat Salman Rushdie extreem goed beveiligd werd was zijn persoon niet minder overkomen dan Theo Van Gogh, met zichtbaarder maken, beter in kaart brengen, is wat anders dan in toenemende mate zich verspreiden.

Een incident hier dat een meisje is gedwongen een hoofddoek te dragen, een moord daar, een hoeveel Jihadi's elders doet echt weinig afbreuk aan de statistieken over de hele moslimgemeenschap in Nederland en het westen dat er sprake is van een toenemende secularisering als we het met name over enkele gevallen hebben vs duizenden mensen en dat is een beetje het kromme er aan, secularisatie onder moslims is evident, de gevaren en marginale groepen onder de Jihadisten is evident, maar vrijwel ieder rapport hierover maakt een onderscheid tussen de moslimgemeenschap en Jihadisten, al verdubbelen de hoeveelheid Jihadisten in Nederland zich na een dag, ze blijven een marginaal fenomeen, een percentage waarmee je op geen enkel manier een moslimgemeenschap van een +/- miljoen kunt identificeren.
pi_156137851
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ehm, in het bewuste filmpje benadrukt Leemhuis juist dat als je maar halve verzen geciteerd, foutieve vertalingen worden toegepast, woorden weglaat en uit de context van oorlog weglaat dat je of de Koran niet hebt gelezen of er niets van hebt begrepen, met alle respect, maar dat zijn praktische voorbeelden waar jij je herhaaldelijk aan 'schuldig' hebt gemaakt in je eerdere reacties. Haal je al deze zaken er wel bij, dan krijg je een totale andere toonzetting van de Koran dan wanneer je ze weglaat, het weglaten ervan acht ik dan ook een bewuste keuze van de moslimextremist, criticus of Islamofoob om z'n eigen ongefundeerde mening te onderbouwen.

[..]

Precies wat ik al dacht, aanvallen zoals 9/11 en Van Gogh hebben het voor groepen zoals jij ( nofi ) zichtbaar gemaakt, door mogelijk de aandacht in de massamedia of het besluit zelf er naar op zoek te gaan, maar in de jaren '90, ruim voor Van Gogh en 9/11 had je al tientallen voorbeelden van moslims uit het Westen die op Jihad gingen in Bosniė, Kosovo, Tsjetsjeniė en Kasjmir. Ware het niet dat Salman Rushdie extreem goed beveiligd werd was zijn persoon niet minder overkomen dan Theo Van Gogh, met zichtbaarder maken, beter in kaart brengen, is wat anders dan in toenemende mate zich verspreiden.

Een incident hier dat een meisje is gedwongen een hoofddoek te dragen, een moord daar, een hoeveel Jihadi's elders doet echt weinig afbreuk aan de statistieken over de hele moslimgemeenschap in Nederland en het westen dat er sprake is van een toenemende secularisering als we het met name over enkele gevallen hebben vs duizenden mensen en dat is een beetje het kromme er aan, secularisatie onder moslims is evident, de gevaren en marginale groepen onder de Jihadisten is evident, maar vrijwel ieder rapport hierover maakt een onderscheid tussen de moslimgemeenschap en Jihadisten, al verdubbelen de hoeveelheid Jihadisten in Nederland zich na een dag, ze blijven een marginaal fenomeen, een percentage waarmee je op geen enkel manier een moslimgemeenschap van een +/- miljoen kunt identificeren.
Laten we wel reėel blijven. Als ik vanuit een eigen geloof iemand benader en hem zeg dat die niets hoeft te vrezen tenzij hij zich houdt aan mijn voorwaarden, dan is dat gewoon een verkapte bedreiging. Die worden binnen die Soera's continue gegeven. Leemhuis doet feitelijk precies het omgekeerde wat Wilders deed in Fitna, namelijk de goede regels eruit pikken en de rest weg bagatelliseren. Wilders en andere arabisten benaderende juist de gewelddadige regels en passages. Helaas wordt de discussie zo gevoerd.

Wat ik veel belangrijker vind is dat moslims wereldwijd hierna handelen en in geweld een religieuze rechtvaardiging zien. Tuurlijk, van de moslim die de jihad als een spirituele strijd ziet zal ik minder last ervaren. Maar miljoenen moslims wereldwijd zien de jihad als een strijd tegen de ongelovigen. Zeker wanneer politieke en economische omstandigheden moslims ervan overtuigen dat ze met de vijand van de islam te maken hebben. In tegenstelling tot jezelf zie ik daar wel een groei in.
pi_156137907
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:10 schreef Elzies het volgende:
Maar miljoenen moslims wereldwijd zien de jihad als een strijd tegen de ongelovigen.
En die groep lijkt eerder groter en groter te worden dan dat de algemene visie milder lijkt te worden
pi_156138298
quote:

[..]

Laten we wel reėel blijven. Als ik vanuit een eigen geloof iemand benader en hem zeg dat die niets hoeft te vrezen tenzij hij zich houdt aan mijn voorwaarden, dan is dat gewoon een verkapte bedreiging. Die worden binnen die Soera's continue gegeven.
Que? 9 van de 10 keer, als het al niet 10 van de 10 x is, wordt de moslim in de Koran juist geopperd om een reactionaire houding aan te nemen, dus als je door de 'ongelovige' wordt aangevallen, vervolgd vanwege je geloof, wordt verdreven van je huis etc. Dat is heel wat anders dan of je onderwerpt je aan mijn voorwaarden of je kop gaat er af.
quote:
Leemhuis doet feitelijk precies het omgekeerde wat Wilders deed in Fitna, namelijk de goede regels eruit pikken en de rest weg bagatelliseren. Wilders en andere arabisten benaderende juist de gewelddadige regels en passages. Helaas wordt de discussie zo gevoerd.
Wat je hier zegt is feitelijk niet waar, in het betreffende filmpje behandelt Leemhuis uitsluitend en alleen de verzen die zijn geopperd in Fitna, het is niet alsof hij met een andere vers als reactie komt waarin hij zegt, "kijk dit is dan weer een vredesvers", daar kan je misschien een moslim van betichten die aan cherry-picking doet of een relativerende Arabist, maar dat is het geval van het filmpje zeker niet van toepassing. De grap is dat het helemaal niet uitmaakt of je de vertaling van Hans Jansen of van Leemhuis zou pakken, in beide gevallen zou je namelijk complete stukken moeten weglaten om een vers zo te citeren. Het is niet alsof wanneer je de variant van Jansen pakt 'terreur' ineens niet meer een modern begrip is, of dat er niet voorafgaand oorlog in is benoemd, dat op z'n beurt is weggelaten. Een ander probleem is dat we niet eens weten door wie de verzen in Fitnah zijn vertaald, daar doet Wilders tot op de dag van vandaag nogal geheimzinnig over, mogelijk terecht om diegene te beschermen, naast of diegene wel gekwalificeerd was om dat te doen, of simpelweg iets heeft neergezet wat Wilders kon gebruiken, het komt in ieder geval niet van de Koranvertaling waar Jansen aan heeft gewerkt of is uitgebracht door Leemhuis, dat kan ik je nu al zeggen.

quote:
Wat ik veel belangrijker vind is dat moslims wereldwijd hierna handelen en in geweld een religieuze rechtvaardiging zien. Tuurlijk, van de moslim die de jihad als een spirituele strijd ziet zal ik minder last ervaren. Maar miljoenen moslims wereldwijd zien de jihad als een strijd tegen de ongelovigen. Zeker wanneer politieke en economische omstandigheden moslims ervan overtuigen dat ze met de vijand van de islam te maken hebben. In tegenstelling tot jezelf zie ik daar wel een groei in.
Geen idee hoe je aan miljoenen komt (vermoed vast weer een of ander peiling wat zogenaamd moet spreken voor de moslimgemeenschap), maar als je de Taliban, Al-Qaeda, Boko Haram, Abu Sayyaf, IS en Nusra e.d. optelt, komt je dan al überhaupt aan de miljoen? Los er van dat de genoemde groepen meer bezig zijn elkaar af te slachten dan zich te richten op niet-moslims elders.

Klopt, zoals ik al zei, ik zie er geen groei in, ik zie het alleen maar meer naar de oppervlak komen, Jihadistische sentimenten zijn er al eeuwen, Saddam, Assad en Mubarak hebben hier decennialang tegen gestreden, terwijl het in Afghanistan door de VS decennialang is gesteund.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 12:33:42 ]
pi_156139337
quote:
Laten we wel reėel blijven. Als ik vanuit een eigen geloof iemand benader en hem zeg dat die niets hoeft te vrezen tenzij hij zich houdt aan mijn voorwaarden, dan is dat gewoon een verkapte bedreiging. Die worden binnen die Soera's continue gegeven. Leemhuis doet feitelijk precies het omgekeerde wat Wilders deed in Fitna, namelijk de goede regels eruit pikken en de rest weg bagatelliseren. Wilders en andere arabisten benaderende juist de gewelddadige regels en passages. Helaas wordt de discussie zo gevoerd.
Ik geloof er inderdaad geen snars van. Triggershot doet z'n best als apologeet, maar aan de vruchten herkent men de boom.

Ik heb de koran ook gelezen en ik kom in alle eerlijkheid ook echt op niets anders dan haat en dreiging. Triggershot heeft wat mij betreft een roze bril op vwb de islam, waardoor hij zich niet kan (wil) verplaatsen in ons perspectief.

Peilingen van het Pew Research Center laten duidelijk zien hoe de moslimgemeenschap werkelijk in elkaar zit. Het is heus niet zo zwart-wit als Wilders etc. het beschrijven, maar islam is géén religie van vrede. Echt niet.
pi_156139590
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:18 schreef Terra-jin het volgende:

[..]

Ik geloof er inderdaad geen snars van. Triggershot doet z'n best als apologeet, maar aan de vruchten herkent men de boom.

Ik heb de koran ook gelezen en ik kom in alle eerlijkheid ook echt op niets anders dan haat en dreiging. Triggershot heeft wat mij betreft een roze bril op vwb de islam, waardoor hij zich niet kan (wil) verplaatsen in ons perspectief.
Wat is dit nou weer voor domme reactie, niemand vraagt je iets te geloven. Ik ben geen missionaris, We wisselen uit van gedachten over hoe we naar dingen kijken en daarmee basta. Niemand hoeft de ander voor zich te winnen, het kan mij werkelijk waar weinig boeien of je inhoudelijk je opvattingen over moslims en de Islam bijstelt, iedereen heeft recht op z'n eigen mening en overtuiging.

Verder heb je absoluut gelijk hoor, ik als persoon ben totaal niet kwetsbaar voor aanslagen, kogels en messen op mijn keel, derhalve maak ik mij dan ook totaal niet ongerust over waar de idiote (religieuze) extremist allemaal toe in staat is en wat de reėle gevolgen daar van kunnen zijn, dus waarom zou ik mij willen/kunnen/moeten verplaatsen in de persoon die er bezorgd over is en er een gevaar in ziet, toch?

Verder weet ik absoluut dat iedere FOK!ker een lul heeft van 30 cm, allemaal de Koran hebben gelezen en Islamkenner zijn, dat de meesten vervolgens met halfgare geknipte en geplakte incomplete verzen komen nemen we dan ook allemaal voor lief omdat een penis van 30cm toch wel veel mannelijkheid compenseert.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 13:42:06 ]
pi_156139598
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:18 schreef Terra-jin het volgende:
Het is heus niet zo zwart-wit als Wilders etc. het beschrijven, maar islam is géén religie van vrede.
Vrede is een erg relatief begrip.
quote:
Vrede wordt in positieve termen gedefinieerd als een heilzame toestand van rust en harmonie, of in negatieve toestand als afwezigheid van stoornis of strijd
Vanuit Islam hoor je veelvuldig dat de Koran enkel vrede wil. Men neemt het veel te vaak zonder meer aan en stopt met denken.

Veel mensen gaan er van uit dat alle woorden absoluten zijn. Maar vrede is niet per definitie een goede oplossing voor ieder. Men denkt vaak, "vrede is vrede, dus het is goed, we hebben het over hetzelfde". De Islam kan terecht verkondigen dat het vrede nastreeft. men neemt het vaak zonder meer aan.

Vrede betekent niks meer dan geen strijd en/of harmonie. Maar je moet je wel verdiepen in hoe men die vrede wil realiseren en wat die vrede inhoudt. Want het een zeer specifieke vorm van vrede!! Niet de vrede die men dacht dat het was.
pi_156140398
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Que? 9 van de 10 keer, als het al niet 10 van de 10 x is, wordt de moslim in de Koran juist geopperd om een reactionaire houding aan te nemen, dus als je door de 'ongelovige' wordt aangevallen, vervolgd vanwege je geloof, wordt verdreven van je huis etc. Dat is heel wat anders dan of je onderwerpt je aan mijn voorwaarden of je kop gaat er af.

[..]
De grap is dat het helemaal niet uitmaakt of je de vertaling van Hans Jansen of van Leemhuis zou pakken, in beide gevallen zou je namelijk complete stukken moeten weglaten om een vers zo te citeren. .

[..]

Geen idee hoe je aan miljoenen komt (vermoed vast weer een of ander peiling wat zogenaamd moet spreken voor de moslimgemeenschap), maar als je de Taliban, Al-Qaeda, Boko Haram, Abu Sayyaf, IS en Nusra e.d. optelt, komt je dan al überhaupt aan de miljoen? Los er van dat de genoemde groepen meer bezig zijn elkaar af te slachten dan zich te richten op niet-moslims elders.

.
Ik blijf vinden dat er Koranverzen zijn die genoeg achterdeurtjes bieden om religieus geweld te rechtvaardigen, al dan niet aangejaagd door andere externe bronnen. Daarover zullen we toch van mening blijven verschillen. Dat vind ik de rode draad binnen de Koran. Veel vredelievende teksten, maar waar onder voorbehoud wel voorwaarden aan kleven. Dan is het juist goed zo'n vers beter te ontleden om te kijken wat er nu werkelijk staat.

Het kost niet zo veel moeite om een vijandsbeeld te creėren. Ik refereerde al eerder aan het wetsvoorstel om Halal-slachten in Nederland te verbieden. Als de wet doorgang had gevonden dan zou het ongetwijfeld zijn gebruikt om een vijandsbeeld te creėren jegens de islam. Ik denk dat veel moslimradicalen diep in hun harten juist blij zijn met iemand als Wilders. Want zijn uitspraken en voorstellen biedt juist voer voor zo'n vijandsbeeld jegens de islam.

Gedragsregels en kledijvoorschriften zie je wereldwijd terugkomen binnen de paraplu van de islam. Maar ook voor niet-moslims, indien je op vakantie bent in een streng gereformeerd moslimland. Iran vind ik daarom een goed voorbeeld te noemen waartoe zo'n islamitische revolutie kan leiden. Feitelijk een volk wat geknecht wordt door religieuze wetten en regels en waar een religieus staatsapparaat aan te pas moet komen om nieuwere generaties in het gareel te houden. Dan is er toch wel degelijk sprake van een doctrine.

Er zijn ruim een miljard moslims op de wereld. Dan past zo'n aantal van een miljoen daar uitstekend bij. Ik denk dat het aantal zelfs veel hoger ligt. Ik reken niet alleen terroristische organisaties hieronder maar ook strenge moslimregimes als Iran, Saoedi-Arabiė en Indonesiė. Daar wordt een strenge vorm van islam gehanteerd die mijnsinziens haaks staan op onze Westerse democratische normen en waarden.
pi_156141301
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:59 schreef Elzies het volgende:
Ik blijf vinden dat er Koranverzen zijn die genoeg achterdeurtjes bieden om religieus geweld te rechtvaardigen, al dan niet aangejaagd door andere externe bronnen. Daarover zullen we toch van mening blijven verschillen. Dat vind ik de rode draad binnen de Koran. Veel vredelievende teksten, maar waar onder voorbehoud wel voorwaarden aan kleven. Dan is het juist goed zo'n vers beter te ontleden om te kijken wat er nu werkelijk staat.
Daarin verschillen we niet van mening he, de Koran is geen flowerpower hippieboek, de Koran heeft passages over hoe je je in oorlog moet gedragen, een zekere vorm van krijgswetten, alleen dan van 'goddelijk' aard, wat het vatbaar maakt voor veel gelovigen, moslims in dit geval, zo ook voor het (mis)gebruiken er van. Als we consistent willen zijn moeten we kritisch kijken naar de zogenaamde 'oorlogs' en 'vredes' verzen en ze ontleden om te kijken wat er nou echt staat, dit niet doen bij de krijgswetten, maar wel in de vredelievende passages vind ik wel wat opmerkelijk, mocht dat zodanig worden toegepast.

quote:
Het kost niet zo veel moeite om een vijandsbeeld te creėren. Ik refereerde al eerder aan het wetsvoorstel om Halal-slachten in Nederland te verbieden. Als de wet doorgang had gevonden dan zou het ongetwijfeld zijn gebruikt om een vijandsbeeld te creėren jegens de islam. Ik denk dat veel moslimradicalen diep in hun harten juist blij zijn met iemand als Wilders. Want zijn uitspraken en voorstellen biedt juist voer voor zo'n vijandsbeeld jegens de islam.
Natuurlijk, de bekende 'crusader' uitspraken van Bush worden na 15 jaar nog steeds gebruikt, net zoals bombardementen van Amerika en Israel, het steunen van dictators in de regio zijn allemaal materie om een vijandsbeeld te creeren, terwijl de extremisten compleet voorbij gaan aan de opvang van asielzoekers ( net name moslim ), de massademonstraties tegen de oorlog in Irak e.d.

Anderzijds is hetzelfde van toepassing als je het mij vraagt, niet de welwillende, geļntegreerde, belastingbetalende en ondernemende moslim wordt als referentie genomen onder de noemer van 'de Islam', maar de behaarde koppenafhakkende jihadist, dat maakt de ander net zo schuldig aan het creėren van een vijandsbeeld als je het mij vraagt.

Niet dat ik de moslimradicalen een tip wil geven :') , maar het halalslachten zou een slecht voorbeeld zijn om die vijandsbeeld te voeden, een beter voorbeeld zou de kopvoddentaks zijn, waarin Wilders heel nadrukkelijk het had over de hoofddoeken en niet de keppeltjes van joden of sluiers van een non.
quote:
Gedragsregels en kledijvoorschriften zie je wereldwijd terugkomen binnen de paraplu van de islam. Maar ook voor niet-moslims, indien je op vakantie bent in een streng gereformeerd moslimland. Iran vind ik daarom een goed voorbeeld te noemen waartoe zo'n islamitische revolutie kan leiden. Feitelijk een volk wat geknecht wordt door religieuze wetten en regels en waar een religieus staatsapparaat aan te pas moet komen om nieuwere generaties in het gareel te houden. Dan is er toch wel degelijk sprake van een doctrine.
Gebrek aan doctrine is het punt niet, (thans, niet wat mij betreft), het punt is wat noem je en zet je weg als DE doctrine van DE islam. De kledingvoorschriften van de Taliban in buurland Afghanistan kan je namelijk op geen enkele manier vergelijken met dat van Iran, in Iran lopen meiden erbij als halfgesluierde pornosterren, dat kan je echt niet vergelijken met de norm van Afghanistan bijvoorbeeld.

quote:
Er zijn ruim een miljard moslims op de wereld. Dan past zo'n aantal van een miljoen daar uitstekend bij. Ik denk dat het aantal zelfs veel hoger ligt. Ik reken niet alleen terroristische organisaties hieronder maar ook strenge moslimregimes als Iran, Saoedi-Arabiė en Indonesiė. Daar wordt een strenge vorm van islam gehanteerd die mijnsinziens haaks staan op onze Westerse democratische normen en waarden.
Ik wil je niet bang maken oid, maar de moslimbevolking wordt inmiddels geschat op 1,6 miljard. Indonesiė kan je echt niet noemen in het lijstje van Iran en Saudi Arabiė, zit een wereld van verschil tussen de twee aan ene kant en Indonesiė aan de andere kant. Zelfs tussen Iran en Saudi Arabiė zitten er behoorlijk wat verschillen, geen een deelt de ander z'n ideologie om te beginnen.

Saudi Arabiė is Wahabitisch, daar waar Iran Sjiitisch is en Indonesiė Islamistisch en in geen enkel land komt wat zij verstaan onder kledingvoorschriften overeen met de voorschriften van de ander land.

Laat staan dat je al deze landen allemaal op kunt tellen als een verenigd blok met een ideologie, of als bondgenoot tegen Het Westen, de ongelovigen or what have you. De nr 1 bondgenoot van SA is nog altijd de VS, dat van Iran is nog altijd Rusland, ze hadden niet meer in strijdende kampen kunnen zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 14:36:55 ]
pi_156141952
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:28 schreef Triggershot het volgende:
Wat is dit nou weer voor domme reactie, niemand vraagt je iets te geloven. Ik ben geen missionaris, We wisselen uit van gedachten over hoe we naar dingen kijken en daarmee basta. Niemand hoeft de ander voor zich te winnen, het kan mij werkelijk waar weinig boeien of je inhoudelijk je opvattingen over moslims en de Islam bijstelt, iedereen heeft recht op z'n eigen mening en overtuiging.
Check.

quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:28 schreef Triggershot het volgende:
Verder weet ik absoluut dat iedere FOK!ker een lul heeft van 30 cm, allemaal de Koran hebben gelezen en Islamkenner zijn
Het eerste en laatste zijn dan wel niet van toepassing op mij, maar ik heb de koran wel gelezen. En ik heb dat echt onbevooroordeeld gedaan. Ik deel je visie op de islam niet en ik herken jouw interpretatie van de koran niet. Ook heeft het er alle schijn van dat de moslimgemeenschap jouw interpretatie niet deelt. Ik zou willen dat je helemaal gelijk hebt, want je interpreteert de koran op een 'goeie' manier, maar ik maak me ernstig zorgen om de realiteit in deze kwestie.
pi_156142344
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef Terra-jin het volgende:
maar ik heb de koran wel gelezen. En ik heb dat echt onbevooroordeeld gedaan. Ik deel je visie op de islam niet en ik herken jouw interpretatie van de koran niet. Ook heeft het er alle schijn van dat de moslimgemeenschap jouw interpretatie niet deelt. Ik zou willen dat je helemaal gelijk hebt, want je interpreteert de koran op een 'goeie' manier, maar ik maak me ernstig zorgen om de realiteit in deze kwestie.
De grap is dat je uitspraken doet over de moslimgemeenschap in contrast tot mijn opvattingen, terwijl mijn omgeving is gevuld en omringd met de moslimgemeenschap, dus je zult ongetwijfeld begrijpen hoe ironisch je claim overkomt. Zeker gezien het feit dat een groot deel van de moslimwereld een problematisch hoog percentage van analfabetisme heeft en maar volgt wat de lokale imam ze bijbrengt.

Verder zijn enige kanttekeningen bij het lezen van de Koran natuurlijk wel van toepassing, de Koran lezen is wat anders dan de Koran bestuderen. Dat gaat in beide gevallen op, in beide gevallen, de mensen die roepen dat de Koran exclusief oproept tot geweld en verderf en anderzijds exclusief tot pais en vree, hebben beiden de Koran niet begrepen, al hebben ze het 10 maal gelezen.

Zowel Hudaibiyah als Badr waren namelijk volgens de Koran 'goddelijk ordained'

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 15:08:30 ]
pi_156143035
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:05 schreef Triggershot het volgende:
De grap is dat je uitspraken doet over de moslimgemeenschap in contrast tot mijn opvattingen, terwijl mijn omgeving is gevuld en omringd met de moslimgemeenschap, dus je zult ongetwijfeld begrijpen hoe ironisch je claim overkomt. Zeker gezien het feit dat een groot deel van de moslimwereld een problematisch hoog percentage van analfabetisme heeft en maar volgt wat de lokale imam ze bijbrengt.

Mja, toch hecht ik een hogere waarde aan een onafhankelijk onderzoeksbureau dan aan jouw mening. Het kan misschien zo zijn dat jij in een gemeenschap leeft die er vooruitstrevende, met Westerse waarden compatibele interpretaties op na houdt, waar ik blij mee ben, maar dat zegt mij niet genoeg over de moslimgemeenschap als geheel.

quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:05 schreef Triggershot het volgende:
Verder zijn enige kanttekeningen bij het lezen van de Koran natuurlijk wel van toepassing, de Koran lezen is wat anders dan de Koran bestuderen. Dat gaat in beide gevallen op, in beide gevallen, de mensen die roepen dat de Koran exclusief oproept tot geweld en verderf en anderzijds exclusief tot pais en vree, hebben beiden de Koran niet begrepen, al hebben ze het 10 maal gelezen.
Agreed: om erachter te komen wat de koran werkelijk zegt moet je het boek bestuderen, maar je bent je er van bewust dat het gros van de mensen dat niet doet (ook van de moslimgemeenschap).

Bovendien ben ik dan wel geen arabist / islamkenner, maar ik heb wel meer gedaan dan de koran vluchtig doornemen. Ik zie nog altijd meer negatieve aspecten dan positieve.

Ten derde: als de positieve aard van de koran pas zichtbaar wordt nadat je het innig bestudeerd hebt, is dat niet bepaald een strategisch verantwoorde zet van een opperwezen voor zijn enige / laatste communicatie met de mensheid.
pi_156143472
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:31 schreef Terra-jin het volgende:

[..]

Mja, toch hecht ik een hogere waarde aan een onafhankelijk onderzoeksbureau dan aan jouw mening. Het kan misschien zo zijn dat jij in een gemeenschap leeft die er vooruitstrevende, met Westerse waarden compatibele interpretaties op na houdt, waar ik blij mee ben, maar dat zegt mij niet genoeg over de moslimgemeenschap als geheel.

Je hoeft mijn mening niet als waarheid aan te nemen boven je eigen / externe bevindingen, dat vraag ik je ook niet, maar als je uitspraken doet over 'mijn' interpretatie en hoe dat verschilt met de moslimgemeenschap, praat je voor je beurt, gezien moslims onderling al eeuwen bloederig strijden voor/namens 'de moslimgemeenschap', voor de 'juiste' interpretatie.

"X % van de moslims wil graag de Sharia" betekent namelijk feitelijk helemaal niets als er geen eenduidige definitie van de Sharia is gegeven. Laat staan dat het inhoudelijke uitspraken kan doen over de dominante interpretatie van de gemeenschap. Je kunt alleen al in Nederland niet eens spreken over de moslimgemeenschap, laat staan in de 150+ landen daarbuiten.

quote:
Agreed: om erachter te komen wat de koran werkelijk zegt moet je het boek bestuderen, maar je bent je er van bewust dat het gros van de mensen dat niet doet (ook van de moslimgemeenschap).

Bovendien ben ik dan wel geen arabist / islamkenner, maar ik heb wel meer gedaan dan de koran vluchtig doornemen. Ik zie nog altijd meer negatieve aspecten dan positieve.
En dat is meteen een van de grootste problemen in de moslimwereld, gebrek aan een centraal autoriteit of academische criteria, niet alleen onder moslims, maar ook in het Westen een groot probleem, jarenlang is er op televisie uitgezonden wat de Islam is in de bewoordingen van een architect zoals Bin Laden, een arts zoals Zawahiri en uit de bergen naar de beschaving gekropen Imams zonder enig besef van het land en tijdperk waarin ze leven.

In Nederland stappen we af op gekwalificeerde mensen, naar een rechter als we een geschil hebben, naar de arts als we een kwaal hebben, maar bijzonder ironisch genoeg vervallen de criteria voor zowel moslim als niet-moslim als het gaat om religie en godsdienst als er moet ingevuld worden wat de Koran of de Islam betekent.

Bijzonder onwenselijk vind ik het wanneer een intelligent persoon bepaalde absolutistische interpretaties van idioten letterlijk overneemt en daarop zijn mening baseert.

quote:
Ten derde: als de positieve aard van de koran pas zichtbaar wordt nadat je het innig bestudeerd hebt, is dat niet bepaald een strategisch verantwoorde zet van een opperwezen voor zijn enige / laatste communicatie met de mensheid.
Dat is een theologische, metafysische discussie waar ik niet op in ga, over hoe en wat een bepaalde god het beter had kunnen doen, ik hou de discussie graag was meer seculier als je het niet erg vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 15:50:06 ]
pi_156143814
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind dat nogal een mop. TS bevindt zich tussen een grote verzameling anti-religieuzen, en de enige waarvan hij bijval krijgt blijkt de enige gelovige in dit topic te zijn.
pi_156147323
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:47 schreef Triggershot het volgende:
"X % van de moslims wil graag de Sharia" betekent namelijk feitelijk helemaal niets als er geen eenduidige definitie van de Sharia is gegeven. Laat staan dat het inhoudelijke uitspraken kan doen over de dominante interpretatie van de gemeenschap. Je kunt alleen al in Nederland niet eens spreken over de moslimgemeenschap, laat staan in de 150+ landen daarbuiten.
Mja... het feit dat er meningsverschillen zijn betekent niet dat men geen uitspraken kan doen over opvattingen binnen de moslimgemeenschap. Als een onafhankelijk onderzoek aantoont dat het meerendeel van moslims vindt dat homoseksualiteit bestraft moet worden (ff als voorbeeld), vind ik dat zorgelijk.
pi_156148388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:08 schreef Terra-jin het volgende:

[..]

Mja... het feit dat er meningsverschillen zijn betekent niet dat men geen uitspraken kan doen over opvattingen binnen de moslimgemeenschap. Als een onafhankelijk onderzoek aantoont dat het meerendeel van moslims vindt dat homoseksualiteit bestraft moet worden (ff als voorbeeld), vind ik dat zorgelijk.
Maar je zult zelf ook ongetwijfeld erkennen verwacht ik, dat er nogal een inhoudelijk verschil is tussen de opvatting/interpretatie van de gemeenschap en opvattingen binnen de gemeenschap. Daar waar de eerste nogal een absolutistische stelling is, biedt de tweede zoveel meer ruimte voor nuances en diversiteit.

Ook bij een onafhankelijk onderzoek kan je alsnog kritische kanttekeningen plaatsen over de duidelijkheid en representativiteit van het onderzoek, vaak is het niet dat een onderzoek problematisch is, maar de manier waarop de data wordt gelezen, bij gebrek aan een goede data analyse kan je nog steeds op foutieve conclusies uitkomen.

Stel nou dat er een onafhankelijk onderzoek vast stelt dat 80% van de moslimwereld Soennitisch is, ruim in de meerderheid dus, waarin je aanvullende informatie krijgt dat Iran overwegend islamitisch is, als je hieruit zou concluderen dat Iran een Soennitisch land is / moet zijn omdat de meesten zich toch moslim noemen, dan zegt het vrij weinig over het onderzoek, maar kunnen foutieve conclusies wel teruggevoerd worden naar datzelfde onafhankelijke onderzoek als de data niet goed geanalyseerd wordt.

Nou wil ik niet zeggen dat homoseksualiteit geen issue is in de moslimwereld, ongetwijfeld heb jij, ik en de meesten van ons hier wel de beelden gezien hoe ze in Iran worden opgehangen, door IS door van hoge gebouwen worden geduwd e.d., maar laten we ook niet doen alsof er in de meest stabiele moslimlanden van het Midden Oosten zoals een Turkije, Egypte, Marokko, Algerije, Tunesiė, Libanon, Azerbaijan etc moslims zich dag en nacht bezighouden met homoseksualiteit en er een heksenjacht gaande is om ze te bestraffen. Naast religie is namelijk ook cultuur een belangrijke factor bij het tot stand komen tot het veroordelen van iets, het idee dat praten over seks een taboe is komt in alle lagen van de samenleving voor, daar waar de moslim zijn opvattingen terugvoert op religieuze invloeden zie je bijvoorbeeld heel vaak bij seculiere Arabieren homofobie ontstaan door seksuele onzekerheid, machogedrag, culturele opvattingen etc. Zelfde afkeur, andere invalshoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 18:49:18 ]
pi_156163023
Een religie dat eist en commandeert, oftewel alle levensvoorwaarden stelt, kan per definitie geen vrede brengen.
pi_156164346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:15 schreef Cockwhale het volgende:
Een religie dat eist en commandeert, oftewel alle levensvoorwaarden stelt, kan per definitie geen vrede brengen.
O zeker wel hoor. Vrede is niks anders dan dat er geen oorlog meer is. Als iedereen zich onderwerpt aan die religie is er vrede. Maar is dat de vrede waar men gelukkig mee is? Maar vrede is niet de stelling, de stelling is dat sommige ideologieen niet verenigbaar zijn met onze democratie, of welke democratie dan ook.
pi_156170473
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:28 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

O zeker wel hoor. Vrede is niks anders dan dat er geen oorlog meer is. Als iedereen zich onderwerpt aan die religie is er vrede. Maar is dat de vrede waar men gelukkig mee is? Maar vrede is niet de stelling, de stelling is dat sommige ideologieen niet verenigbaar zijn met onze democratie, of welke democratie dan ook.
Wat lul je nou? Vrede is niet 'dat er geen oorlog meer is'. Vrede is een situatie van tevredenheid zonder enig conflict. Religie is per definitie conflict.
pi_156170870
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:47 schreef Cockwhale het volgende:
Vrede is een situatie van tevredenheid zonder enig conflict
Wie zegt dat?
pi_156170932
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:47 schreef Cockwhale het volgende:
Wat lul je nou? Vrede is niet 'dat er geen oorlog meer is'. Vrede is een situatie van tevredenheid zonder enig conflict. Religie is per definitie conflict.
Maar wat als je een religie aanhangt die zegt dat de wil van die god de wil van de mens overstijgt, en dat de mens alleen tevreden is als je die religie aanneemt. Als iedereen die religie aanhangt is er vrede. Het is maar net welke moraliteit je toepast
pi_156174140
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:06 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar wat als je een religie aanhangt die zegt dat de wil van die god de wil van de mens overstijgt, en dat de mens alleen tevreden is als je die religie aanneemt. Als iedereen die religie aanhangt is er vrede. Het is maar net welke moraliteit je toepast
Dat geldt onverkort ook voor christendom.
pi_156179287
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:15 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Dat geldt onverkort ook voor christendom.
ja voornamelijk wel
pi_156180104
De islam is vrij aardig verenigbaar met Nederland en dat blijkt uit het feit dat het met een miljoen moslims in Nederland nog altijd prima gaat. Geen noemenswaardige problemen, in ieder geval.
pi_156190140
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:26 schreef Jigzoz het volgende:
De islam is vrij aardig verenigbaar met Nederland en dat blijkt uit het feit dat het met een miljoen moslims in Nederland nog altijd prima gaat. Geen noemenswaardige problemen, in ieder geval.
Nog even geduld.
pi_156190142
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 05:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Nog even geduld.
Oké.
pi_156190368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:26 schreef Jigzoz het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 05:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Nog even geduld.
Straks gaan ze protesteren tegen de Gaypride parade, net zoals ze in Duitsland het Oktoberfeest afgeschaft willen hebben :D
pi_156190373
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 07:15 schreef Hexx. het volgende:

[..]

[..]

Straks gaan ze protesteren tegen de Gaypride parade, net zoals ze in Duitsland het Oktoberfeest afgeschaft willen hebben :D
Dat laatste was een hoax, begreep ik.

En zo niet, dan lachen wij ze uit en noemen ze achterlijk, intolerant en bekrompen. Zo gaat dat.
pi_156190378
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 07:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat laatste was een hoax, begreep ik.

En zo niet, dan lachen wij ze uit en noemen ze achterlijk, intolerant en bekrompen. Zo gaat dat.
En dan gaan ze ons vermoorden :P
pi_156190402
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 07:18 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Zo'n vaart zal het wel niet lopen hoor.
pi_156190458
quote:
Selectief gekwetst zijn lijkt nog wel eens te werken in Nederland. Dus waarom zou het niet kunnen?

Maar wat mij betreft mag die gaypride best weg uit de binnenstad. Waarom niet meer op een plek waar men er niet onnodig mee geconfronteerd wordt? Waarom moet het zo openbaar?

Het is mij te overdreven, en menig homosexueel is er ook niet blij mee omdat het een heel negatief imago geeft
pi_156190465
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 07:22 schreef ATON het volgende:
Zo'n vaart zal het wel niet lopen hoor.
Volgens mij zei Theo van Gogh dat ook altijd
pi_156190608
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 07:35 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Volgens mij zei Theo van Gogh dat ook altijd
:D
pi_156190983
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 07:18 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Mwoah, denk het niet.
pi_156191009
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 07:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Selectief gekwetst zijn lijkt nog wel eens te werken in Nederland. Dus waarom zou het niet kunnen?
Goh. Wanneer dan?
quote:
Maar wat mij betreft mag die gaypride best weg uit de binnenstad. Waarom niet meer op een plek waar men er niet onnodig mee geconfronteerd wordt? Waarom moet het zo openbaar?
Vrijheid enerzijds en tolerantie anderzijds. Nederlandse cultuur dus. Veel mensen vinden die belangrijk. PVV'ers trouwens niet, maar dat heeft andere oorzaken.
quote:
Het is mij te overdreven, en menig homosexueel is er ook niet blij mee omdat het een heel negatief imago geeft
Die mensen snappen dan weinig van het concept 'feestje'.
  vrijdag 18 september 2015 @ 08:50:31 #295
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156191130
quote:

[..]

[..]

Oh jeetje, protesteren... duidelijk een gevaar voor de democratische rechtstaat inderdaad.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156191764
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 07:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Het is overdreven en in het zicht omdat er gezocht wordt naar balans. Soms moet het ene uiterste beantwoord worden met het andere uiterste om tussen de twee (gemiddelde, balans) te eindigen. Het is niet alleen een parade door en voor homo's, maar om homoseksualiteit in het zicht te brengen. Door het te verstoppen zal de maatschappij zich alleen maar verder distantiėren van homoseksualiteit.
pi_156191882
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:25 schreef Cockwhale het volgende:
Het is overdreven en in het zicht omdat er gezocht wordt naar balans. Soms moet het ene uiterste beantwoord worden met het andere uiterste om tussen de twee
o ja, zeker dat kan il me prima indenken. Maar op een gegeven moment kan het ook gaan tegenwerken. Ik denk dat men in Nederland allang niet meer opkijkt van homo in het openbaar natuurlijk. Maar nu word het TE. Dan gaat het averechts werken.

quote:
Het is niet alleen een parade door en voor homo's, maar om homoseksualiteit in het zicht te brengen.
Jawel, maar op deze manier geeft men wel een beeld van homosexualiteit + door sex geobsedeerd.
quote:
Door het te verstoppen zal de maatschappij zich alleen maar verder distantiėren van homoseksualiteit.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat het dan veel makkelijker gewoon gaat worden. Nu legt men de nadruk te veel op sex en overdreven nichten.
pi_156191951
Te? Volgens mij is het alleen 'te' voor de homohaters en eventueel angstige homo's.
pi_156191958
Ik ben geen homo en toch door seks geobsedeerd. O jee, wat nu!
pi_156191994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:33 schreef Cockwhale het volgende:
Te? Volgens mij is het alleen 'te' voor de homohaters en eventueel angstige homo's.
True.

Vreemd genoeg zijn het veelal de zelfbenoemde voorvechters van de vrijheid die dat soort vrijheden willen inperken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')