O zeker wel hoor. Vrede is niks anders dan dat er geen oorlog meer is. Als iedereen zich onderwerpt aan die religie is er vrede. Maar is dat de vrede waar men gelukkig mee is? Maar vrede is niet de stelling, de stelling is dat sommige ideologieen niet verenigbaar zijn met onze democratie, of welke democratie dan ook.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:15 schreef Cockwhale het volgende:
Een religie dat eist en commandeert, oftewel alle levensvoorwaarden stelt, kan per definitie geen vrede brengen.
Wat lul je nou? Vrede is niet 'dat er geen oorlog meer is'. Vrede is een situatie van tevredenheid zonder enig conflict. Religie is per definitie conflict.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:28 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
O zeker wel hoor. Vrede is niks anders dan dat er geen oorlog meer is. Als iedereen zich onderwerpt aan die religie is er vrede. Maar is dat de vrede waar men gelukkig mee is? Maar vrede is niet de stelling, de stelling is dat sommige ideologieen niet verenigbaar zijn met onze democratie, of welke democratie dan ook.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 17 september 2015 14:47 schreef Cockwhale het volgende:
Vrede is een situatie van tevredenheid zonder enig conflict
Maar wat als je een religie aanhangt die zegt dat de wil van die god de wil van de mens overstijgt, en dat de mens alleen tevreden is als je die religie aanneemt. Als iedereen die religie aanhangt is er vrede. Het is maar net welke moraliteit je toepastquote:Op donderdag 17 september 2015 14:47 schreef Cockwhale het volgende:
Wat lul je nou? Vrede is niet 'dat er geen oorlog meer is'. Vrede is een situatie van tevredenheid zonder enig conflict. Religie is per definitie conflict.
Dat geldt onverkort ook voor christendom.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar wat als je een religie aanhangt die zegt dat de wil van die god de wil van de mens overstijgt, en dat de mens alleen tevreden is als je die religie aanneemt. Als iedereen die religie aanhangt is er vrede. Het is maar net welke moraliteit je toepast
ja voornamelijk welquote:Op donderdag 17 september 2015 17:15 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Dat geldt onverkort ook voor christendom.
Nog even geduld.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:26 schreef Jigzoz het volgende:
De islam is vrij aardig verenigbaar met Nederland en dat blijkt uit het feit dat het met een miljoen moslims in Nederland nog altijd prima gaat. Geen noemenswaardige problemen, in ieder geval.
quote:Op donderdag 17 september 2015 20:26 schreef Jigzoz het volgende:
De islam is vrij aardig verenigbaar met Nederland en dat blijkt uit het feit dat het met een miljoen moslims in Nederland nog altijd prima gaat. Geen noemenswaardige problemen, in ieder geval.
Straks gaan ze protesteren tegen de Gaypride parade, net zoals ze in Duitsland het Oktoberfeest afgeschaft willen hebbenquote:
Dat laatste was een hoax, begreep ik.quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:15 schreef Hexx. het volgende:
[..]
[..]
Straks gaan ze protesteren tegen de Gaypride parade, net zoals ze in Duitsland het Oktoberfeest afgeschaft willen hebben
En dan gaan ze ons vermoordenquote:Op vrijdag 18 september 2015 07:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat laatste was een hoax, begreep ik.
En zo niet, dan lachen wij ze uit en noemen ze achterlijk, intolerant en bekrompen. Zo gaat dat.
Selectief gekwetst zijn lijkt nog wel eens te werken in Nederland. Dus waarom zou het niet kunnen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:15 schreef Hexx. het volgende:
Straks gaan ze protesteren tegen de Gaypride parade, net zoals ze in Duitsland het Oktoberfeest afgeschaft willen hebben
Volgens mij zei Theo van Gogh dat ook altijdquote:Op vrijdag 18 september 2015 07:22 schreef ATON het volgende:
Zo'n vaart zal het wel niet lopen hoor.
quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:35 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Volgens mij zei Theo van Gogh dat ook altijd
Goh. Wanneer dan?quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:34 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Selectief gekwetst zijn lijkt nog wel eens te werken in Nederland. Dus waarom zou het niet kunnen?
Vrijheid enerzijds en tolerantie anderzijds. Nederlandse cultuur dus. Veel mensen vinden die belangrijk. PVV'ers trouwens niet, maar dat heeft andere oorzaken.quote:Maar wat mij betreft mag die gaypride best weg uit de binnenstad. Waarom niet meer op een plek waar men er niet onnodig mee geconfronteerd wordt? Waarom moet het zo openbaar?
Die mensen snappen dan weinig van het concept 'feestje'.quote:Het is mij te overdreven, en menig homosexueel is er ook niet blij mee omdat het een heel negatief imago geeft
Oh jeetje, protesteren... duidelijk een gevaar voor de democratische rechtstaat inderdaad.quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:15 schreef Hexx. het volgende:
[..]
[..]
Het is overdreven en in het zicht omdat er gezocht wordt naar balans. Soms moet het ene uiterste beantwoord worden met het andere uiterste om tussen de twee (gemiddelde, balans) te eindigen. Het is niet alleen een parade door en voor homo's, maar om homoseksualiteit in het zicht te brengen. Door het te verstoppen zal de maatschappij zich alleen maar verder distantiėren van homoseksualiteit.quote:Op vrijdag 18 september 2015 07:34 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Selectief gekwetst zijn lijkt nog wel eens te werken in Nederland. Dus waarom zou het niet kunnen?
Maar wat mij betreft mag die gaypride best weg uit de binnenstad. Waarom niet meer op een plek waar men er niet onnodig mee geconfronteerd wordt? Waarom moet het zo openbaar?
Het is mij te overdreven, en menig homosexueel is er ook niet blij mee omdat het een heel negatief imago geeft
o ja, zeker dat kan il me prima indenken. Maar op een gegeven moment kan het ook gaan tegenwerken. Ik denk dat men in Nederland allang niet meer opkijkt van homo in het openbaar natuurlijk. Maar nu word het TE. Dan gaat het averechts werken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:25 schreef Cockwhale het volgende:
Het is overdreven en in het zicht omdat er gezocht wordt naar balans. Soms moet het ene uiterste beantwoord worden met het andere uiterste om tussen de twee
Jawel, maar op deze manier geeft men wel een beeld van homosexualiteit + door sex geobsedeerd.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:25 schreef Cockwhale het volgende:
Het is niet alleen een parade door en voor homo's, maar om homoseksualiteit in het zicht te brengen.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat het dan veel makkelijker gewoon gaat worden. Nu legt men de nadruk te veel op sex en overdreven nichten.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:25 schreef Cockwhale het volgende:
Door het te verstoppen zal de maatschappij zich alleen maar verder distantiėren van homoseksualiteit.
True.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:33 schreef Cockwhale het volgende:
Te? Volgens mij is het alleen 'te' voor de homohaters en eventueel angstige homo's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |