abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 september 2015 @ 21:39:45 #151
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_156061215
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:12 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

En ik heb steeds aangegeven dat het vergroten van meet-mogelijkheden van een basisgegeven, niets toevoegt en beter, sneller, en gratis door een supercomputer kan worden gedaan.

Het programeren van de computer zou iets kunnen kosten, trek daar een miljoen voor uit, en je kunt alle factoren die moeder natuur in werkelijkheid ook zal toevoegen aan het model meenemen in je berekening , ...en waarschijnlijk werkelijk iets ontdekken.
Zoals al meerdere mensen je inmiddels geprobeerd hebben je duidelijk te maken, kun je geen voorspellend model construeren als je niet weet waar je data vandaan komen. En dat weet je niet als je data worden gevormd onder invloed van talloze onbekende en oncontroleerbare factoren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_156061234
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:37 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Iets totaal anders, wat niets met golven te maken heeft.

Maar ik heb in mijn studie en experimenten nooit de werkelijkheid uit het oog verloren, en ik denk dat dat hier wel gebeurt, ...op grote schaal ;)
Meerdere experts denken dat het hier niet gebeurt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156061282
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:38 schreef Spanky78 het volgende:
Dit bedrag is niets als je kijkt wat er jaarlijks aan onderhoud van dijken wordt uitgegeven. Sowieso kun je maar beter een beetje investeren in kennis en technologie mbt water als de zeespiegel stijgt en juist het zoete water steeds schaarser wordt.
Ik zou dan erbij wel eens die offerte willen zien voordat er iets zinnigs over gezegd wordt. Zomaar aannemen dat die bak met water wel 26 miljoen gekost moet hebben is een beetje naief misschien.

Zeker in een land waar de ene grote fraudezaak na de andere aan het licht komt
pi_156061298
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ook door wetenschappers die jij vervolgens weer gaat afkraken?
Ik kraak de wetenschappers niet af, maar deze manier van onderzoek doen.
Waterbouwkundigen hebben veel toegevoegd, ga ik niks aan af doen.

Maar als ik niet begrijp wat het vergroten van het meten van basiswaarden die je kleiner met bestaande middelen ook kunt meten opschiet, dan vraag ik me af waarom het 26 miljoen moet kosten.
bivd kijkt met u mee.
pi_156061339
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:42 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Maar als ik niet begrijp wat het vergroten van het meten van basiswaarden die je kleiner met bestaande middelen ook kunt meten opschiet, dan vraag ik me af waarom het 26 miljoen moet kosten.
Als dat had gekund, hadden ze dat vast wel gedaan.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 13 september 2015 @ 21:43:28 #156
pi_156061383
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:42 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Dus er mag pas geld worden uitgegeven aan wetenschappelijke vooruitgang als jij persoonlijk begrijpt waarom het nodi is? Dat lijkt me een bijzonder slechte graadmeter eerlijk gezegd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_156061385
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:38 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat heb je gestudeerd?
Is niet relevant hier.
bivd kijkt met u mee.
  zondag 13 september 2015 @ 21:43:54 #158
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_156061412
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:43 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Is niet relevant hier.
Ok, mbo toerisme dus.
2000 light years from home
pi_156061453
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik zou dan erbij wel eens die offerte willen zien voordat er iets zinnigs over gezegd wordt. Zomaar aannemen dat die bak met water wel 26 miljoen gekost moet hebben is een beetje naief misschien.

Zeker in een land waar de ene grote fraudezaak na de andere aan het licht komt
Nouja, het ding is 300 meter lang eh.. en state of the art op dit gebied. Als je weet wat een strekkende meter snelweg kost valt dit allemaal wel mee.
Whatever...
  zondag 13 september 2015 @ 21:45:10 #160
pi_156061474
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:43 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Is niet relevant hier.
Geen exacte wetenschappen, neem ik aan.
pi_156061478
quote:

[..]

Is niet relevant hier.
Een relevante opleiding zou meer waarde aan jouw verhalen geven.
Maar ik begrijp uit je reactie dat je geen relevante opleiding hebt gedaan en er dus geen donder van snapt.
  zondag 13 september 2015 @ 21:46:07 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_156061512
quote:

[..]

Dus jij denkt dat als de bak 10 keer kleiner is, dan de golf ook 10 keer kleiner is? Dat is niet hoe natuurkunde werkt.
pi_156061527
Wacht maar tot TS te horen krijgt wat dat apparaat van CERN gekost heeft, de Large Hadron Collider. Volgens TS hadden ze vast ook wel een Small Hadron Collidertje kunnen bouwen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 13 september 2015 @ 21:46:31 #164
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156061537
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:44 schreef Spanky78 het volgende:
Nouja, het ding is 300 meter lang eh.. en state of the art op dit gebied. Als je weet wat een strekkende meter snelweg kost valt dit allemaal wel mee.
Dan ben ik benieuwd naar die offerte
pi_156061585
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 21:46 schreef Nemephis het volgende:
Wacht maar tot TS te horen krijgt wat dat apparaat van CERN gekost heeft, de Large Hadron Collider. Volgens TS hadden ze vast ook wel een Small Hadron Collidertje kunnen bouwen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon wat standaard PVC bochtjes aan elkaar lijmen toch? Kun je gewoon op de werkbank in de schuur doen.
  zondag 13 september 2015 @ 21:47:54 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_156061610
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:46 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Misschien is die wel te wobben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_156061624
quote:

[..]

Wat gaat een offerte jou nou vertellen? Bovendien is dat een boekwerk, maargoed.

http://www.autoblog.nl/ar(...)n-euro-per-kilometer

Kijk, in 2011 kostte een meter snelweg gewoon 43 miljoen euro. 1 meter. Paar banen, beetje fundering, vangrail....
Whatever...
  zondag 13 september 2015 @ 21:48:32 #169
pi_156061645
26 miljoen voor een stukje innovatieve moderne technologie is ook helemaal niet zo veel. Let wel, dit project is uniek en onovertroffen. Alleen de specifieke technologie zal al aardig wat kosten, evenals de technische architectuur. En dat betaalt zich probleemloos terug in huur en verwonnen expertise.
pi_156061649
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Zoals al meerdere mensen je inmiddels geprobeerd hebben je duidelijk te maken, kun je geen voorspellend model construeren als je niet weet waar je data vandaan komen. En dat weet je niet als je data worden gevormd onder invloed van talloze onbekende en oncontroleerbare factoren.
De data die we nu kunnen meten in de kleinere prachtige lab's, geven je exact dezelde data als in de vergroting, alleen dan vergroot met een factor x.

Er wordt namelijk niets toegevoegd, of weggelaten, we stellen basiswaarden vast.

Basiswaarden, op basis waarvan we later een voorspellend model willen construeren, zijn we het zover nog eens ?
bivd kijkt met u mee.
  zondag 13 september 2015 @ 21:49:06 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_156061680
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat gaat een offerte jou nou vertellen? Bovendien is dat een boekwerk, maargoed.

http://www.autoblog.nl/ar(...)n-euro-per-kilometer

Kijk, in 2011 kostte een meter snelweg gewoon 43 miljoen euro. 1 meter. Paar banen, beetje fundering, vangrail....
Volgens je link is het per kilometer. Scheelt een factortje 1000.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_156061693
quote:

[..]

quote:
Het aanleggen van snelwegen in "open veld" - dus zonder dat geluidsschermen en andere voorzieningen noodzakelijk zijn- kost ongeveer ¤ 15 miljoen per kilometer
http://www.a4middendelfla(...)n-de-qalternatievenq
pi_156061709
quote:

[..]

ik niet begrijp

"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  zondag 13 september 2015 @ 21:49:55 #174
pi_156061732
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 21:46 schreef Nemephis het volgende:

SPOILER
Money well spent _O_

Investeringen in wetenschappelijke innovatie en vooruitgang zijn de beste investeringen denkbaar.
  zondag 13 september 2015 @ 21:50:02 #175
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156061741
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:48 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

De data die we nu kunnen meten in de kleinere prachtige lab's, geven je exact dezelde data als in de vergroting, alleen dan vergroot met een factor x.

Echt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')