Zoals al meerdere mensen je inmiddels geprobeerd hebben je duidelijk te maken, kun je geen voorspellend model construeren als je niet weet waar je data vandaan komen. En dat weet je niet als je data worden gevormd onder invloed van talloze onbekende en oncontroleerbare factoren.quote:Op zondag 13 september 2015 21:12 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
En ik heb steeds aangegeven dat het vergroten van meet-mogelijkheden van een basisgegeven, niets toevoegt en beter, sneller, en gratis door een supercomputer kan worden gedaan.
Het programeren van de computer zou iets kunnen kosten, trek daar een miljoen voor uit, en je kunt alle factoren die moeder natuur in werkelijkheid ook zal toevoegen aan het model meenemen in je berekening , ...en waarschijnlijk werkelijk iets ontdekken.
Meerdere experts denken dat het hier niet gebeurt.quote:Op zondag 13 september 2015 21:37 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Iets totaal anders, wat niets met golven te maken heeft.
Maar ik heb in mijn studie en experimenten nooit de werkelijkheid uit het oog verloren, en ik denk dat dat hier wel gebeurt, ...op grote schaal
Ik zou dan erbij wel eens die offerte willen zien voordat er iets zinnigs over gezegd wordt. Zomaar aannemen dat die bak met water wel 26 miljoen gekost moet hebben is een beetje naief misschien.quote:Op zondag 13 september 2015 21:38 schreef Spanky78 het volgende:
Dit bedrag is niets als je kijkt wat er jaarlijks aan onderhoud van dijken wordt uitgegeven. Sowieso kun je maar beter een beetje investeren in kennis en technologie mbt water als de zeespiegel stijgt en juist het zoete water steeds schaarser wordt.
Ik kraak de wetenschappers niet af, maar deze manier van onderzoek doen.quote:Op zondag 13 september 2015 21:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook door wetenschappers die jij vervolgens weer gaat afkraken?
Als dat had gekund, hadden ze dat vast wel gedaan.quote:Op zondag 13 september 2015 21:42 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Maar als ik niet begrijp wat het vergroten van het meten van basiswaarden die je kleiner met bestaande middelen ook kunt meten opschiet, dan vraag ik me af waarom het 26 miljoen moet kosten.
Dus er mag pas geld worden uitgegeven aan wetenschappelijke vooruitgang als jij persoonlijk begrijpt waarom het nodi is? Dat lijkt me een bijzonder slechte graadmeter eerlijk gezegd.quote:Op zondag 13 september 2015 21:42 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik kraak de wetenschappers niet af, maar deze manier van onderzoek doen.
Waterbouwkundigen hebben veel toegevoegd, ga ik niks aan af doen.
Maar als ik niet begrijp wat het vergroten van het meten van basiswaarden die je kleiner met bestaande middelen ook kunt meten opschiet, dan vraag ik me af waarom het 26 miljoen moet kosten.
Ok, mbo toerisme dus.quote:Op zondag 13 september 2015 21:43 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Is niet relevant hier.
Nouja, het ding is 300 meter lang eh.. en state of the art op dit gebied. Als je weet wat een strekkende meter snelweg kost valt dit allemaal wel mee.quote:Op zondag 13 september 2015 21:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik zou dan erbij wel eens die offerte willen zien voordat er iets zinnigs over gezegd wordt. Zomaar aannemen dat die bak met water wel 26 miljoen gekost moet hebben is een beetje naief misschien.
Zeker in een land waar de ene grote fraudezaak na de andere aan het licht komt
Geen exacte wetenschappen, neem ik aan.quote:Op zondag 13 september 2015 21:43 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Is niet relevant hier.
Een relevante opleiding zou meer waarde aan jouw verhalen geven.quote:Op zondag 13 september 2015 21:43 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Is niet relevant hier.
Dus jij denkt dat als de bak 10 keer kleiner is, dan de golf ook 10 keer kleiner is? Dat is niet hoe natuurkunde werkt.quote:Op zondag 13 september 2015 21:42 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik kraak de wetenschappers niet af, maar deze manier van onderzoek doen.
Waterbouwkundigen hebben veel toegevoegd, ga ik niks aan af doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:05 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik heb geen flikker verstand van natuurkunde [..]
Dan ben ik benieuwd naar die offertequote:Op zondag 13 september 2015 21:44 schreef Spanky78 het volgende:
Nouja, het ding is 300 meter lang eh.. en state of the art op dit gebied. Als je weet wat een strekkende meter snelweg kost valt dit allemaal wel mee.
quote:Op zondag 13 september 2015 21:46 schreef Nemephis het volgende:
Wacht maar tot TS te horen krijgt wat dat apparaat van CERN gekost heeft, de Large Hadron Collider. Volgens TS hadden ze vast ook wel een Small Hadron Collidertje kunnen bouwenGewoon wat standaard PVC bochtjes aan elkaar lijmen toch? Kun je gewoon op de werkbank in de schuur doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Misschien is die wel te wobben.quote:Op zondag 13 september 2015 21:46 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar die offerte
Wat gaat een offerte jou nou vertellen? Bovendien is dat een boekwerk, maargoed.quote:Op zondag 13 september 2015 21:46 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
De data die we nu kunnen meten in de kleinere prachtige lab's, geven je exact dezelde data als in de vergroting, alleen dan vergroot met een factor x.quote:Op zondag 13 september 2015 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Zoals al meerdere mensen je inmiddels geprobeerd hebben je duidelijk te maken, kun je geen voorspellend model construeren als je niet weet waar je data vandaan komen. En dat weet je niet als je data worden gevormd onder invloed van talloze onbekende en oncontroleerbare factoren.
Volgens je link is het per kilometer. Scheelt een factortje 1000.quote:Op zondag 13 september 2015 21:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat gaat een offerte jou nou vertellen? Bovendien is dat een boekwerk, maargoed.
http://www.autoblog.nl/ar(...)n-euro-per-kilometer
Kijk, in 2011 kostte een meter snelweg gewoon 43 miljoen euro. 1 meter. Paar banen, beetje fundering, vangrail....
quote:Op zondag 13 september 2015 21:46 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
http://www.a4middendelfla(...)n-de-qalternatievenqquote:Het aanleggen van snelwegen in "open veld" - dus zonder dat geluidsschermen en andere voorzieningen noodzakelijk zijn- kost ongeveer ¤ 15 miljoen per kilometer
quote:Op zondag 13 september 2015 21:46 schreef Nemephis het volgende:
Wacht maar tot TS te horen krijgt wat dat apparaat van CERN gekost heeft, de Large Hadron Collider. Volgens TS hadden ze vast ook wel een Small Hadron Collidertje kunnen bouwenMoney well spentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Investeringen in wetenschappelijke innovatie en vooruitgang zijn de beste investeringen denkbaar.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Echt?quote:Op zondag 13 september 2015 21:48 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
De data die we nu kunnen meten in de kleinere prachtige lab's, geven je exact dezelde data als in de vergroting, alleen dan vergroot met een factor x.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |