Nee gebruik je dus wel die verhouding wat dus echt niet kan jij gaat uit van sommetjes onderbouw middelbare school. De natuurkunde is veel complexer. Maar ik reageer hier niet meer op, jij hebt echt een bord voor je kop. Jij zonder natuurkundig achtergrond gaat de theorieën ontkrachten die alle wetenschappers hiervoor gebruiken?quote:Op zondag 13 september 2015 22:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nope.
Bak 1 , 30 meter lang, 1 meter hoog.
Steen aan einde van 50 cm hoog.
Golf van 50 cm hoog.
Bak 2, 300 meter lang, 10 meter hoog.
Steen aan einde van 5 meter hoog.
Golf van 5 meter hoog.
Daar zijn we nog lang niet,... dat is nou net mijn punt dat moeder natuur na al dit meten alsnog je dag komt verzieken met haar grillen.quote:Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee. Om te beginnen gaat het om vierdimensionale waarden bij dit soort proeven.
Materiaalkunde en krachtenleer zat zeker ook niet in je opleiding?
Moeder natuur komt je dag nog veel harder verzieken met haar grillen als je niet eens de moeite neemt een dijk te bouwen, niet waar? Het helpt ook als die dijk dan blijft staan.quote:Op zondag 13 september 2015 22:18 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Daar zijn we nog lang niet,... dat is nou net mijn punt dat moeder natuur na al dit meten alsnog je dag komt verzieken met haar grillen.
Ocean - atmosferische feedbacks/modellen koppelen is weer een ander onderzoek idioot.quote:Op zondag 13 september 2015 22:18 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Daar zijn we nog lang niet,... dat is nou net mijn punt dat moeder natuur na al dit meten alsnog je dag komt verzieken met haar grillen.
Dit schaalmodel kan de werkelijkheid beter benaderen dan een teiltje bij jou of TS op het aanrecht, tevens word hiermee kennis opgedaan welke van pas komt bij de verbetering van waterbeheer en worden opdrachten voor derden uitgevoerd welke rechtstreeks geld in het laatje brengen.quote:Op zondag 13 september 2015 22:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het vooral knap dat hij zijn ietwat simplistische denkwijze op zo'n manier op papier weet te zetten dat jullie zijn allen niet verder komen dan 'trolol!'
Beantwoord de vraag nou eens gewoon zodat leken (ik bv) het kunnen snappen ipv met je vingersnin je oren roepen dat je je adem inngaat houden als ts niet ophoud met klieren?
waarom is dit enorme wildwaterpark nodig?
ik geloof wel dat het nodig is maar wat kan dit schaalmodel dat een kleiner schaalmodel niet kan?
Wat sp3c hier zegt.quote:Op zondag 13 september 2015 22:15 schreef sp3c het volgende:
ik geloof wel dat het nodig is maar wat kan dit schaalmodel dat een kleiner schaalmodel niet kan?
Als ik nu een biefstuk heb, en een biefstuk die 'twee keer zo groot' (whatever the fuck that might be) is. En die doe ik in een pan, die ook twee keer zo groot is, en twee keer zo dik, maar dan wel met twee keer zoveel boter en op twee keer zo hoog vuur. Zijn die biefstukken dan even snel gaar?quote:Op zondag 13 september 2015 22:23 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Wat sp3c hier zegt.
En dat nog totaal los van het feit, dat de resultaten van experimenten in het enorme waterpark,
in verhouding met wat moeder natuur er nog bij zal voegen in de praktijk,
op veeeeel grotere schaal dan dit,
..geen enkele meerwaarde gaat hebben als je de zee of oceaan wilt gaan bedwingen/ tegenhouden/ invloed uit op wilt oefenen.
Natuurlijk niet. Het duurt twee keer zo lang.quote:Op zondag 13 september 2015 22:24 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Als ik nu een biefstuk heb, en een biefstuk die 'twee keer zo groot' is. En die doe ik in een pan, die ook twee keer zo groot is, en twee keer zo dik, maar dan wel met twee keer zoveel boter en op twee keer zo hoog vuur. Zijn die biefstukken dan even snel gaar?
En op de Mount Everest?quote:Op zondag 13 september 2015 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het duurt twee keer zo lang.
Weet ik zo niet. Even testen op de Mont Blanc, en dan keer twee doen.quote:
Er zijn al genoeg antwoorden gegeven die je een richting konden bieden waarin je de antwoorden kon zoeken. Als je dat hebt gemist heb je overduidelijk niet op zitten letten.quote:Op zondag 13 september 2015 22:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het vooral knap dat hij zijn ietwat simplistische denkwijze op zo'n manier op papier weet te zetten dat jullie zijn allen niet verder komen dan 'trolol!'
Beantwoord de vraag nou eens gewoon zodat leken (ik bv) het kunnen snappen ipv met je vingersnin je oren roepen dat je je adem inngaat houden als ts niet ophoud met klieren?
3 x hè.quote:Op zondag 13 september 2015 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik zo niet. Even testen op de Mont Blanc, en dan keer twee doen.
Daarom lieten we die ook weg uit de discussie over wat de vergroting van de waterbak kan opleveren aan data voor het rekenmodel dat ze hopen te kunnen gaan maken, met de verkregen resultaten.quote:Op zondag 13 september 2015 22:19 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ocean - atmosferische feedbacks/modellen koppelen is weer een ander onderzoek.
Niemand rekent niemand af.quote:Op zondag 13 september 2015 22:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Een beetje triest is het echter in mijn ogen om een aantal leken af te rekenen op het feit dat ze de laatste inzichten op waterschapskunde niet hebben bijgehouden en daarom een wetenschappelijk project niet goed genoeg kunnen verdedigen voor je.
Zitten er golven in je gracht ?quote:Op zondag 13 september 2015 22:26 schreef PeteSampras het volgende:
Als ik nu een gracht om mijn huis graaf, woon ik dan op een eiland?
Jij probeert gewoon een topic vol te krijgen, of niet?quote:Op zondag 13 september 2015 22:30 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Zitten er golven in je gracht ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
Dat klopt nu ook niet echt. Het is namelijk niet zo dat als je meer mannen meet, de lengte van die mannen opeens verandert (als je de vergelijking dan toch zonodig wil maken).quote:Op zondag 13 september 2015 22:34 schreef Momo... het volgende:
Stel je wilt de gemiddelde lengte van de Nederlandse man weten(oceaan). Alleen kan dat natuurlijk niet, eerst heb je bij 500 mannen de lengte gemeten(kleinere bak), maar nu kun je bij 50000 mannen de lengte meten(grotere bak), dan is dat toch een verbetering. De standaardfout is veel kleiner in de grote bak en bij 50000 mannen.
Als je meer mannen meet zit je dichter bij de werkelijke lengte van de Nederlandse man.quote:Op zondag 13 september 2015 22:35 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Dat klopt nu ook niet echt. Het is namelijk niet zo dat als je meer mannen meet, de lengte van die mannen opeens veranderd (als je de metafoor dan toch zonodig wil maken)
Ja, maar dit is een heel ander probleem. Het is niet zo dat als je meer water in een bak gooit en daar dan een golf doorheenstuurt, dat dat dan wat zegt over hoe golven zich in het algemeen en hoe water zich in het algemeen gedraagt.quote:Op zondag 13 september 2015 22:36 schreef Momo... het volgende:
[..]
Als je meer mannen meet zit je dichter bij de werkelijke lengte van de Nederlandse man.
Dat kan wel. Je krijgt immers een nauwkeuriger berekende waarde, en die kan afwijken van de eerder berekende waarde.quote:Op zondag 13 september 2015 22:35 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Dat klopt nu ook niet echt. Het is namelijk niet zo dat als je meer mannen meet, de lengte van die mannen opeens verandert (als je de vergelijking dan toch zonodig wil maken).
Toch gaat het ook om de standaardfout te reduceren.quote:Op zondag 13 september 2015 22:37 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Ja, maar dit is een heel ander probleem.
Dan kunnen ze het dus net zo goed testen in een broodtrommeltje?quote:Op zondag 13 september 2015 22:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nope.
Bak 1 , 30 meter lang, 1 meter hoog.
Steen aan einde van 50 cm hoog.
Golf van 50 cm hoog.
Bak 2, 300 meter lang, 10 meter hoog.
Steen aan einde van 5 meter hoog.
Golf van 5 meter hoog.
Je schiet niets op met het in schaal vergroten met een factor 10, als je de resultaten hoopt te kunnen inzetten in een vergroting van factor 10.000.000.
En dat is nog steeds,... los van alle andere factoren die in de waterbaan niet te meten zijn, zoals de stroming, wind, bodembedekking, en de rest waarmee moeder natuur je dag komt verzieken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |