Waar zit je ook al weer, Rogier? De VS toch? Daar hebben ze wel een soort crêpe-papier slingers in kleine rolletjes. Die kun je voor het gewenste resultaat om elkaar heen draaien en dan ophangen (niet aan te raden in de tropen in het natte seizoenquote:Op zaterdag 12 september 2015 21:22 schreef rogier21 het volgende:
Onze kleine is bijna 1 jaar, en wat ik nou niet kan vinden zijn slingers / vlaggen. Alleen maar balonnen. Is dat iets typisch Nederlands ofzo?
Gewoon.... Nederlandquote:Op zaterdag 12 september 2015 20:51 schreef Teslynd het volgende:
Goaxing, wat vonden jullie bij terugkeer van Nederland?
O, ik hoopte dat het op de internationale school wat flexibeler toeging.quote:Op zondag 13 september 2015 14:07 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Gewoon.... NederlandVeel voordelen en veel gezeur. En koud, maar met m'n nieuwe Texelse wollen dekbed gaat dat al een stuk beter
Verder is er veel te koop en veel te doen. Alleen als je af wilt wijken van de standaard stopt het ook weer snel. Mijn kinderen zijn goed in hun respectievelijke sporten, maar lopen daarbij steeds tegen muren aan.
En overal betaald parkeren.....
Je kan nog vaantjes knippen en aan een koord/band plakken/nieten. Ik heb op school geleerd slingers te maken. Lange ketting maken van strookjes papier.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:22 schreef rogier21 het volgende:
Onze kleine is bijna 1 jaar, en wat ik nou niet kan vinden zijn slingers / vlaggen. Alleen maar balonnen. Is dat iets typisch Nederlands ofzo?![]()
Ben je al zo oud Teslynd?quote:Op zondag 13 september 2015 22:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O, ik hoopte dat het op de internationale school wat flexibeler toeging.
Nederland is al een paar jaar bezig truttig te worden, lijkt toch wel een reactie op de luidruchtie islam te zijn. Eerst was er meer streng/luid christendom en nu denk ik al een paar jaar aan terug naar de benauwende jaren 50.
Lekker vooruitzicht mochten mijn vriendin en ik ooit aan trouwen en/of kinderen beginnenquote:Op maandag 14 september 2015 06:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ben je al zo oud Teslynd?
Dat truttige is iets wat mij ook niet zo aanstaat. Wij zijn indertijd om die reden ook niet in Nederland getrouwd. Ergens ook wel weer van de zotte, dat er nu zo veel mensen worden toegelaten, terwijl je eerst naar de politie/vreemdelingendienst moet als je als Nederlander met een buitenlander zou willen trouwen. Zelfs als je niet in Nederland woont...
We lopen op dit moment ook tegen iets truttigs aan bij de aanvraag van een Nederlands paspoort voor die kleine van ons. Dat recht hebben we, maar ze maken het ons niet gemakkelijk.
Ten eerste moet (een kopie van) het geboortebewijs van een apostillestempel worden voorzien, en ten tweede moeten we een kopie van onze trouwpapieren, niet ouder dan een jaar en ook weer van een apostillestempel laten voorzien. Kind in Zuid-Korea geboren, getrouwd op Guam, woonachtig in Japan. En natuurlijk leven al die overheden nog in 1800, dus alles moet met de post en met postzegels op zelf-geaddresseerde enveloppen en papier en handtekeningen, niets kan digitaal. En het kost klauwen met geld.
En waarom? Omdat we in Nederland met alle geweld tolerant willen zijn, maar tegelijkertijd doodsbenauwd zijn voor alles en iedereen die er anders uit zien.
Oh, die had ik buiten beschouwing gelaten. Dat is toch niet helemaal Nederlandquote:Op zondag 13 september 2015 22:53 schreef Teslynd het volgende:
O, ik hoopte dat het op de internationale school wat flexibeler toeging.
He zijn jullie op Guam getrouwd? Wat leukquote:Op maandag 14 september 2015 06:31 schreef Lyrebird het volgende:
We lopen op dit moment ook tegen iets truttigs aan bij de aanvraag van een Nederlands paspoort voor die kleine van ons. Dat recht hebben we, maar ze maken het ons niet gemakkelijk.
Ten eerste moet (een kopie van) het geboortebewijs van een apostillestempel worden voorzien, en ten tweede moeten we een kopie van onze trouwpapieren, niet ouder dan een jaar en ook weer van een apostillestempel laten voorzien. Kind in Zuid-Korea geboren, getrouwd op Guam, woonachtig in Japan. En natuurlijk leven al die overheden nog in 1800, dus alles moet met de post en met postzegels op zelf-geaddresseerde enveloppen en papier en handtekeningen, niets kan digitaal. En het kost klauwen met geld.
We wilden op een verlaten strand trouwen, zonder pottenkijkers, dus zijn we tussen de buien op Asan beach getrouwd. Het was wel apart. Nu is het dus knap lastig om al die papieren hier te krijgen. En ze zijn er niet zuinig met hun fees.quote:Op maandag 14 september 2015 09:35 schreef Gaoxing het volgende:
He zijn jullie op Guam getrouwd? Wat leukTumon Bay?
Goede tip, die onthouden we.quote:Wat de papieren betreft een gratis tip: de stapel die je nu nodig hebt, heb je in de toekomst ook nodig wanneer je het paspoort wilt vernieuwen. Hou de stapel maar gewoon bij de hand...
Over die formulieren, is het niet dat ze certified moeten zijn ? Door de instantie die ze heeft uitgegeven ? En die certification mag maximaal 6 maanden oud zijn ?quote:Op maandag 14 september 2015 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We wilden op een verlaten strand trouwen, zonder pottenkijkers, dus zijn we tussen de buien op Asan beach getrouwd. Het was wel apart. Nu is het dus knap lastig om al die papieren hier te krijgen. En ze zijn er niet zuinig met hun fees.
[..]
Goede tip, die onthouden we.
Dat schijnt met een zogenaamd apostillestempel te gebeuren, en gebeurt niet altijd door de instantie zelf. De geboorteacte bijvoorbeeld is indertijd door het ziekenhuis opgesteld, maar de apostillestempel kwam van Binnenlandse Zaken. En het kost handen vol geld.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Over die formulieren, is het niet dat ze certified moeten zijn ? Door de instantie die ze heeft uitgegeven ? En die certification mag maximaal 6 maanden oud zijn ?
Klopt, het is niet makkelijk, maar na alle dingen die ik heb moeten doen voor mijn visas/greencard viel het toch wel mee. Voor mij dochters paspoort moest ik het weddingcertificate opvragen bij de probate court in Savannah, Georgia (ben daar getrouwd) en het daarna opsturen naar een centraal Georgia court. Mij dochters geboortebewijs moest uit Jacksonville,fl komen (want geboren in florida), maar de instantie die apostillestempels uitgeeft zit hier lokaal, dus dat was gelukkig makkelijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat schijnt met een zogenaamd apostillestempel te gebeuren, en gebeurt niet altijd door de instantie zelf. De geboorteacte bijvoorbeeld is indertijd door het ziekenhuis opgesteld, maar de apostillestempel kwam van Binnenlandse Zaken. En het kost handen vol geld.
Dat is toch wel schattig. Ik moet zeggen dat die mensen van vital records, die ook de copieen uitgeven, enorm aardig waren. Bij de uitgifte van onze trouwpapieren misten we mijn uitreksel van het geboorteregister, omdat dat ergens tussen Nederland en Guam in de post was blijven hangen. Het hoofd van die afdeling zei toen, nou jammer dan, maar gelukkig was er een andere dame die wat romantischer was ingesteld, en ons een affidavit liet tekenen. Kregen we de papieren toch mee.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:08 schreef Gaoxing het volgende:
Die apostille was op Guam vrij grappig: "Ja maar, dat hebben we helemaal niet, waar heb je dat voor nodig?" "Nou, dan weten ze dat het geboortecertificaat echt is." "Nou ja zeg, twijfelen ze er dan aan dat ons geboortecertificaat echt is?"Toen hebben ze maar wat geschreven en er een stempel onder gezet
Mijn vader had een hele boel kinderboeken uit de tijd. Pedagogisch onverantwoord, ook met veel "-sch"s en "zoo"s, maar ik las indertijd alles wat ik te pakken kon krijgen.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:46 schreef Teslynd het volgende:
@Lyrebird: bijna. Ken de jaren 50 vooral door mijn oudere zusters en door de romannetjes die vroeger schreven over de status quo (meisjesboeken bereidden je voor op je deugdzame toekomst en je man als leider & gezinshoofd. Was toen wel een schrikbeeld, maar ik heb dat gelukkig niet meegemaakt dankzij veranderende tijden.
Mijn vader had een zus die op haar 17e, ver voor mijn geboorte, is overleden. Daarvan stonden er nog boeken bij oma, en als oudste -en leesverslaafde- kleindochter heb ik een groot deel daarvan meegenomen. Tranen met tuiten heb ik gehuild bij 'naar kostschool Els'. Morgen komen ze uit de opslag, waar ze 17 jaar hebben gebivakkeerd en ik ben erg benieuwd wat míjn dochter ervan gaat vinden.quote:Op donderdag 17 september 2015 05:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn vader had een hele boel kinderboeken uit de tijd. Pedagogisch onverantwoord, ook met veel "-sch"s en "zoo"s, maar ik las indertijd alles wat ik te pakken kon krijgen.
Ha! ik ook!quote:Op donderdag 17 september 2015 11:57 schreef Teslynd het volgende:
De dunne boekjes van WG van der Hulst kregen we met kerstmis van de kerk. Met een zakje geplet snoep erbij.
Haha...ik ga 'm zo wel leven. Ik hou wel van oude boeken.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:08 schreef Lyrebird het volgende:
Bij "Peerke en z'n kameraden" (1919), die ik tussen een stapel oude boeken op de lagere school vond, heb ik me ook stevig moeten vermannen om niet in huilen uit te barsten. Pffff, wat een zware kost was dat zeg. Toen de oude man uit moest leggen aan het kindje met polio dat een stel rotjongens het bootje hadden kapotgemaakt. Het bootje dat hij voor het kindje aan het maken was. "Opa, opa, wanneer is het bootje af?"
... hier is ie: http://www.dbnl.org/tekst/huls013peer01_01/
Waarschuwing, niet geschikt voor lezers met een ziel.
W.G. van der Hulst, de schrijver van dat boek, heeft ook "Jaap Holm" geschreven. Als je dat soort boeken hebt gelezen, dan ga je automatisch je best doen op school..
*boks*quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:44 schreef Lyrebird het volgende:
Die van Arendsoog, die heb ik allemaal gelezen. Zowel van J. Nowee als P. Nowee, als ik het goed heb. Een tijdje terug heb ik er nog een terug gelezen. Slecht man... Hetzelfde geldt voor de Kameleon. Als jongetje verslond ik die boeken, maar ik ben bang dat de juffen en meesters indertijd gelijk hadden. Pulp...
Mijn vaders geboortedorp kwam in de boeken voor, dat maakte het nog concreter. Dat was ook het dorp waar m'n pake en beppe woonden...quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:09 schreef Lyrebird het volgende:
Wij gingen wel eens in Friesland zeilen, en daardoor kon ik me wel iets voorstellen bij het leven van die jongens van de Kameleon. Niet zo lastig om het dan voor je te zien.
* flipsen checkt nicknamequote:Op zaterdag 19 september 2015 22:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
jullie vergeten "Het is een bijzonder kind Griet, en dat is het"
Zoiets wat?quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:03 schreef Teslynd het volgende:
Ja, die was ik vergeten. Was daar al heel snel op uitgekeken. Was alleen maar leuk omdat er gezegd werd dat het zo leuk was, al zou je zelf een ongenadig pak slaag krijgen als je zoiets uitvrat.
Ha Griet! Die was ik helemaal vergeten, maar zonder klopte het ritme niet helemaal.quote:Op zondag 20 september 2015 00:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
* flipsen checkt nickname
Ik niet hoor![]()
Dik Trom idd, ook leuk. In hetzelfde genre vond ik Pietje Bel het leukst. Nou ja, toen ik jong was dan. Erg beeldend beschreven, en wat is er mooier dan een geheim piratenhol te vinden?quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
jullie vergeten "Het is een bijzonder kind, en dat is het"
De Vijf! En het merkwaardige daarvan was, dat het kind een eiland bezat (eigenijk: "bezat"), dat er een ondergrondse gang naar dat eiland was (dat kon toch helemaal niet?!) en dat ze bier (gemberbier) dronken.quote:Op zondag 20 september 2015 05:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dik Trom idd, ook leuk. In hetzelfde genre vond ik Pietje Bel het leukst. Nou ja, toen ik jong was dan. Erg beeldend beschreven, en wat is er mooier dan een geheim piratenhol te vinden?
Over piraten gesproken, Biggles in de West heb ik wel tien keer gelezen.
Het is een SC, maakt niet uit.quote:Op zondag 20 september 2015 16:22 schreef flipsen het volgende:
Maaruh, we zitten opeens in [MLN] lijkt wel
Thea Beckmann? Kruistocht in spijkerbroek etc.quote:Op zondag 20 september 2015 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe heete die vrouwelijke auteur die spannende kinderboeken schreef?
Die van De Vijf heb ik ook allemaal gelezen. Leuke avonturen. Wat later ben ik begonnen aan mijn eerste Scandinavische detectiveserie, Detective Kim (met zijn vrienden Erik, Katja en Bril). die waren al weer wat ouder, en rookten een pijp. Wat trouwens best goed was, was Bram Vingerling. Die heb ik laatst ook nog eentje gelezen, en dat zat nog steeds best goed in elkaar.quote:Op zondag 20 september 2015 15:49 schreef Teslynd het volgende:
[..]
De Vijf! En het merkwaardige daarvan was, dat het kind een eiland bezat (eigenijk: "bezat"), dat er een ondergrondse gang naar dat eiland was (dat kon toch helemaal niet?!) en dat ze bier (gemberbier) dronken.
Maar hun avonturen waren spannend, die van Pietje Bel waren leuk (totdat je wakker wordt). Dik Trom was alleen maar dwars in een verouderde omgeving en met dat doorzagen over dik zijn. De dikke kinderen in mijn omgeving hadden dat avontuurlijke niet en er werd niet over doorgezaagd, hoogstens dat iemand (kon van elke leeftijd zijn) een gezellig dikkerdje was.
Nu waren de meeste jeugdboeken toch al wat "vreemd", want de hoofdpersonen in basisschoolleeftijd gingen op echt avontuur uit. Die kinderen roeiden met een picknickmand naar het eiland. Wij mochten toen amper de straat uit als het niet was om naar school te gaan of melk te halen en vuur was te gevaarlijk om als kind een lucifer aan te mogen raken. Natuurlijk gingen we wel stiekem de straat uit, maar zo'n verbod remt je flink in je mogelijkheden tot ontdekkingsactiviteiten. En mijn broer ging stiekem vuurtjes stoken.
Oud genoeg om de boekjes over De Zater van Paul Maar gelezen te hebben of voorgelezen gekregen te hebben?quote:Op zondag 20 september 2015 17:00 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik voel me heel jong door deze gesprekken.
Er was ook een serie over een jongen met bijnaam Draadje. Hij bouwde zelf radio's wat natuurlijk helemaal niet kon omdat alleen speciale vaklieden dat konden o.i.d. Later bouwde mijn broer een prismaradio, dus het kon op een of andere manier. Ik ben er nog steeds niet gewend aan het idee dat als er wat fout loopt elektrische apparaten als de broodrooster als radio kunnen fungeren.quote:Op maandag 21 september 2015 05:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die van De Vijf heb ik ook allemaal gelezen. Leuke avonturen. Wat later ben ik begonnen aan mijn eerste Scandinavische detectiveserie, Detective Kim (met zijn vrienden Erik, Katja en Bril). die waren al weer wat ouder, en rookten een pijp. Wat trouwens best goed was, was Bram Vingerling. Die heb ik laatst ook nog eentje gelezen, en dat zat nog steeds best goed in elkaar.
Mijn moeder was best streng, maar mijn vader vond alles prima, waardoor wij in bootjes zaten zonder zwemvesten, meertjes overzwommen die twee tot drie keer langer waren dan we van te voren hadden ingeschat, zodat we in het midden kramp kregen, met de stroming werden meegesleurd in zee (diezelfde dag heb ik nog het lijk van een toerist zien drijven die het niet had overleefd). Of verdwaald raakten in een Amerikaanse canyon. Toen was ik al weer wat ouder.
Mijn mooiste avontuur eindigde met een scene waarin ik mezelf terugvond in een bubbelbad met een prachtige Koreaanse in de buurt van Tokio.
Enyd Blyton, die de serie van De Vijf schreef?quote:Op zondag 20 september 2015 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe heette die vrouwelijke auteur die spannende kinderboeken schreef?
Mijn vader heeft ook nog eens radio op basis van een kristalontvanger voor ons gebouwd, zonder batterij! De spoel mochten wij wikkelen. Ik kon m'n oren niet geloven. De buurman dacht dat we gek waren.quote:Op maandag 21 september 2015 07:06 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Er was ook een serie over een jongen met bijnaam Draadje. Hij bouwde zelf radio's wat natuurlijk helemaal niet kon omdat alleen speciale vaklieden dat konden o.i.d. Later bouwde mijn broer een prismaradio, dus het kon op een of andere manier. Ik ben er nog steeds niet gewend aan het idee dat als er wat fout loopt elektrische apparaten als de broodrooster als radio kunnen fungeren.
Mijn ouders hadden ook die insteek, maar wij volgen op dit moment de Koreaanse tiger-mom aanpak, waardoor onze kleine nu al het alfabet kent. Wij neme de kleine veel meer aan de hand mee, terwijl mijn ouders ons veel vrijer lieten. Tot nu toe lijkt de Koreaanse aanpak ook wel te werken.quote:Er kleven natuurlijk wel risico's aan die vrijbuiterij. Van mij mag dat ook minder. Maar boompje klimmen met vallen, als groep gaan zwemmen, dat soort dingen is gewoon gezond. Daarom is het ook niet gezond om vierjarigen al te dwingen in het schoolse leren. Eerst het fysieke ontwikkelen, dat is de basis waarmee je het rationele moet verwerven en verwerken.
Inderdaad, hoop in elk geval dat als ik kinderen heb die ook gaan lezen, goed voor de ontwikkelingquote:Op maandag 21 september 2015 07:05 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Oud genoeg om de boekjes over De Zater van Paul Maar gelezen te hebben of voorgelezen gekregen te hebben?
Ik werd er tijdens vakantie in Zwitserland op gewezen, dus in het Duits gelezen en heel leuk gevonden. Later het eerste deel in Nederlands gelezen, met (de) Zater ipv das Sams (is denk ik der Sams, want jongetje) en dat is al gelijk een ander begin. Duits is heel anders in romans.quote:Op maandag 21 september 2015 13:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Inderdaad, hoop in elk geval dat als ik kinderen heb die ook gaan lezen, goed voor de ontwikkeling
Ik denk dat best veel daarvan ook bij het gezin ligt. Ik had ooit een jongetjes in m'n klas (waarbij ik de juf was) waarbij gewoon geen enkel boek in huis aanwezig was. Nou ja, dan kun je bevorderen tot je een ons weegt hoor.... Best veel kinderen van 'lezende ouders' gaan zelf ook graag lezen. Tegelijk heb ik ooit ook een artikel gelezen dat erover ging dat lezen een van de meest aanwezige onuitgesproken verwachtingen is (van 'lezende ouders') waar kinderen die het echt niet leuk vinden zich best rot en onbegrepen over kunnen voelen.quote:Op maandag 21 september 2015 21:46 schreef Teslynd het volgende:
Veel klasgenoten konden niet lezen. Een van de meisjes met wie ik optrok, zei tot m'n verbazing dat ze niets begreep van Le Petit Prince. De scholen waar ik op zat, deden ook helemaal niet aan leesbevordering.
Ja, het duurde lang voor ik door had waarom vooral de jongens zo stuntelig lazen. Ze zijn het boeken lezen niet gewend, was voor hun een onnatuurlijke, onbegrijpelijke taal. Het was ook een hele ontdekking dat een boel kinderen nooit vrijwillig lazen.quote:Op maandag 21 september 2015 22:00 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik denk dat best veel daarvan ook bij het gezin ligt. Ik had ooit een jongetjes in m'n klas (waarbij ik de juf was) waarbij gewoon geen enkel boek in huis aanwezig was. Nou ja, dan kun je bevorderen tot je een ons weegt hoor.... Best veel kinderen van 'lezende ouders' gaan zelf ook graag lezen. Tegelijk heb ik ooit ook een artikel gelezen dat erover ging dat lezen een van de meest aanwezige onuitgesproken verwachtingen is (van 'lezende ouders') waar kinderen die het echt niet leuk vinden zich best rot en onbegrepen over kunnen voelen.
Toevallig zei ik net tegen de lerares Engels van mijn jongste dat we bij ons in huis wel een zeker probleem met lezen hebben, maar dat dat meestal bestaat uit: "Oh sorry, ik wist niet dat het al zo laat was.... Ik was nog aan het lezen"![]()
![]()
Dit! (Schopje in dit topic omdat ik me verveel en 'mijn' land geen eigen topic heeft waar ik kan gaan spammenquote:Op maandag 21 september 2015 22:00 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Best veel kinderen van 'lezende ouders' gaan zelf ook graag lezen. Tegelijk heb ik ooit ook een artikel gelezen dat erover ging dat lezen een van de meest aanwezige onuitgesproken verwachtingen is (van 'lezende ouders') waar kinderen die het echt niet leuk vinden zich best rot en onbegrepen over kunnen voelen.
Vloeken is niet nodig, maar het is inderdaad ergelijk. De leeftijd van leesbevordering door lichte dwang is voorbij. Lezen op zich zegt ook niets over de intellect. Veel grage lezers zijn alleseters en nemen naast alle etiketten die er op de ontbijttafel zijn ook de pulphoek mee als ze fit zijn (als je moe bent, ben je eerder geneigd om domme boeken te (her)lezen).quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:21 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Dit! (Schopje in dit topic omdat ik me verveel en 'mijn' land geen eigen topic heeft waar ik kan gaan spammen). Mijn ouders zijn beide lezers, maar ik heb er nooit wat aan gevonden. Vooral voor mijn vader staat lezen gelijk aan intellectualiteit. Mijn hele jeugd heb ik continu te horen gekregen dat ik maar moest gaan lezen. Keek ik tv, dan was het 'lees toch eens een boek'. Er werden ook van die lijster-boeken gekocht om lezen te bevorderen, maar het was voor mij nooit leuk. Ik ben ook echt verpest door hun houding, want heb een gruwelijke hekel gekregen aan lezen. Ik krijg trouwens nog steeds een boek op m'n verjaardag van mijn vader, tegenwoordig begeleid door de grap 'haha, ja als je het niet leest geef je het maar terug over een jaar'. Ik ben 31 geworden godverdomme!
Als je nu lezen leuk had gevonden, had je je ook niet verveeld en had je deze topic geen schopje hoeven geven.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:21 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Dit! (Schopje in dit topic omdat ik me verveel en 'mijn' land geen eigen topic heeft waar ik kan gaan spammen). Mijn ouders zijn beide lezers, maar ik heb er nooit wat aan gevonden. Vooral voor mijn vader staat lezen gelijk aan intellectualiteit. Mijn hele jeugd heb ik continu te horen gekregen dat ik maar moest gaan lezen. Keek ik tv, dan was het 'lees toch eens een boek'. Er werden ook van die lijster-boeken gekocht om lezen te bevorderen, maar het was voor mij nooit leuk. Ik ben ook echt verpest door hun houding, want heb een gruwelijke hekel gekregen aan lezen. Ik krijg trouwens nog steeds een boek op m'n verjaardag van mijn vader, tegenwoordig begeleid door de grap 'haha, ja als je het niet leest geef je het maar terug over een jaar'. Ik ben 31 geworden godverdomme!
Nou sorry!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:16 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als je nu lezen leuk had gevonden, had je je ook niet verveeld en had je deze topic geen schopje hoeven geven.
Zie je nu wat je allemaal veroorzaakt omdat je niet wil lezen.....lol
Het is zo heerlijk stil in de metro hier. Zal morgen ook wel weer voorbij zijnquote:Op woensdag 7 oktober 2015 04:28 schreef Xtreem het volgende:
Het einde van de 'Golden Week' in China....
En daarom ga ik altijd de week voor Golden week de stad uit
Dames en heren KAA's, dit lijkt mij een KLB reactie. Oftewel een oproep om te gaan spammen.quote:
Indeed. Daarom is het zo fijn om deze week te werken!quote:
Leg eens uit.quote:Op dinsdag 22 september 2015 02:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Toen misten ze de participatie-maatschappij ook al
Een maand geledenquote:
Je hebt het hele eiland inmiddels wel gezien?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:46 schreef Barbusse het volgende:
Ik ga misschien terug naar Nederland.Alhoewel ik dat al meerdere malen gezegd heb
Het bevalt me hier nog steeds prima hoorquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je hebt het hele eiland inmiddels wel gezien?
Oh, got itquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:45 schreef Lyrebird het volgende:
Nee, mijn Costa Rica opmerking was een wat misplaatste grap, vanwege de roofmoorden op Nederlanders. Voorlopig nog Japan, maar wel rond aan het kijken.
Wat houdt je tegen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:46 schreef Barbusse het volgende:
Ik ga misschien terug naar Nederland.Alhoewel ik dat al meerdere malen gezegd heb
Ik heb sinds kort een vriendin. En ik denk niet dat ze mee wilt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:00 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh, got it. En ja, die camerabeelden zagen er wel heel heftig uit
[..]
Wat houdt je tegen?
Ow. Dat bemoeilijkt een en ander een beetje ja... Maar dan kies je er dus in principe voor om altijd op Malta te blijven?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort een vriendin. En ik denk niet dat ze mee wilt.
Neuh, ze is zelf immers ook niet malteesquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ow. Dat bemoeilijkt een en ander een beetje ja... Maar dan kies je er dus in principe voor om altijd op Malta te blijven?
Welkom terug alvastquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:35 schreef Gaoxing het volgende:
Ik herinner met alleen mensen van 'lang geleden' in Costa Rica, volgens mij niemand recent. Plannen die kant op, Lyrebird (hé, jij blauw?)?
En een gelukkig nieuwjaar, nog, KAA'ers. Wij zijn eigenlijk heel aardig ont-KAAd, denk ik. We hebben het best naar ons zin in Nederland, zij het wel met de aantekening dat ik erg blij ben dat we voor de kinderen voor een internationale school hebben gekozen.
Al dat echter wel weer voor korte tijd: terwijl we stonden uit te pakken kreeg mijn man een aanbod voor een erg leuke baan, hij is inmiddels alweer terug in de zandbak en wij volgen naar verwachting omstreeks augustus. In de hoop dat dat dan de laatste verhuizing is voor minstens een jaar of 6
Is dat nu duur zo'n internationale school?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:35 schreef Gaoxing het volgende:
Ik herinner met alleen mensen van 'lang geleden' in Costa Rica, volgens mij niemand recent. Plannen die kant op, Lyrebird (hé, jij blauw?)?
En een gelukkig nieuwjaar, nog, KAA'ers. Wij zijn eigenlijk heel aardig ont-KAAd, denk ik. We hebben het best naar ons zin in Nederland, zij het wel met de aantekening dat ik erg blij ben dat we voor de kinderen voor een internationale school hebben gekozen.
Al dat echter wel weer voor korte tijd: terwijl we stonden uit te pakken kreeg mijn man een aanbod voor een erg leuke baan, hij is inmiddels alweer terug in de zandbak en wij volgen naar verwachting omstreeks augustus. In de hoop dat dat dan de laatste verhuizing is voor minstens een jaar of 6
Reken op 6 á 7 duizend euro per kind per jaar voor de middelbare school. Dat is voor een Nederlandse staatsschool, zeg maar, en die hebben over het algemeen prima resultaten. Een school als die in Amstelveen, best wel een top school mondiaal gezien, komt op 20 á 25 duizend. Per jaar per kind, ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:55 schreef DUTCHKO het volgende:
Is dat nu duur zo'n internationale school?
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:36 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Reken op 6 á 7 duizend euro per kind per jaar voor de middelbare school. Dat is voor een Nederlandse staatsschool, zeg maar, en die hebben over het algemeen prima resultaten. Een school als die in Amstelveen, best wel een top school mondiaal gezien, komt op 20 á 25 duizend. Per jaar per kind, ja.
Nog wat beter gewend geraaktquote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:28 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
TnxHoe bevalt het jullie inmiddels?
Ik sta er altijd van te kijken als ik mijn Amerikaanse collega's hoor vertellen dat hun driejarige net toelatingsexamen heeft gedaan voor een prive kleuterschool die $24k per jaar kost. Maar dat is hier vrij normaal, als je het kunt betalen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:36 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Reken op 6 á 7 duizend euro per kind per jaar voor de middelbare school. Dat is voor een Nederlandse staatsschool, zeg maar, en die hebben over het algemeen prima resultaten. Een school als die in Amstelveen, best wel een top school mondiaal gezien, komt op 20 á 25 duizend. Per jaar per kind, ja.
Waarschijnlijk dan omdat die kinderen niet het intellect hebben/hadden voor een HAVO of hogerquote:Op zondag 10 januari 2016 04:58 schreef Lyrebird het volgende:
Dat ja. En snel ook nog.
In Nederland weliswaar, maar ik heb t met verbazing aan zitten kijken, want op de lagere en middelbare school waren het geen hoogvliegers.
Maar je hebt gelijk, er is meer in het leven.
Ik neem toch aan dat lagere school in Noorwegen gratis is? Waar betaal je voor?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:11 schreef Fogel het volgende:
Ik betaalde zo'n 2300 per maand per kind. Noorse kronen gelukkig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |