abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156095817
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 01:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Heb je daar een linkje bij misschien ?
Ja, maar het is zinloos die te plaatsen.
Jij hebt namelijk voor jezelf al genoeg linkjes waar staat dat er helemaal niks is gevonden. Overtuigen ga ik je toch niet.

Heb trouwens 3 dagen geleden nog een lange docu gezien van 'truthers'. Sommige dingen sloegen nergens op, maar ze kwamen ook met dingen waar ik nieuwsgierig van werd (bijv. de microspheres als bewijs voor thermite).
Na even verder zoeken op internet vond ik echter ook voor al die punten weer goed onderbouwde verklaringen.
pi_156101920
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 23:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, maar het is zinloos die te plaatsen.
Jij hebt namelijk voor jezelf al genoeg linkjes waar staat dat er helemaal niks is gevonden. Overtuigen ga ik je toch niet.

Goed punt, we zijn hier ook niet om elkaar te overtuigen, het is zinloos om dat te willen.

Wat dan wel weer nuttig kan zijn, is om de herkomst van "elkaars" linkjes te gaan bekijken, om zo voor jezelf een beeld kunnen krijgen van wie er nou eigenlijk wat roept.

quote:
Heb trouwens 3 dagen geleden nog een lange docu gezien van 'truthers'. Sommige dingen sloegen nergens op, maar ze kwamen ook met dingen waar ik nieuwsgierig van werd (bijv. de microspheres als bewijs voor thermite).
Na even verder zoeken op internet vond ik echter ook voor al die punten weer goed onderbouwde verklaringen.
Dat is inderdaad het vervelende van dit soort dingen, iedereen roept van alles en nog wat, en je ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.

Het is ook precies de reden dat ik de verklaringen van Architecten en Ingenieurs een stuk serieuzer neem dan die van mensen zonder die opleidingen, en ik vind het prettig om voor mezelf te kunnen verifieeren dat iemand is wie hij zegt te zijn.

De initiatiefnemers uit de OP, maar ook vergelijkbare mensen zoals "Piloten voor 9/11 waarheid" geven me net dat beetje extra info, vanuit hun eigen ervaring, en goed onderbouwd met controleerbare feiten.
bivd kijkt met u mee.
pi_156103135
En voor zover je het zou willen zien,

Ik heb zelf altijd meer waarde gehecht aan mensen die persoonlijk hun verhaal vertellen en hun naam en reputatie durven te koppelen aan wat ze beweren, dan aan mensen die "ergens" "iets" schrijven.

Dit was de oorspronkelijke fim die mij overtuigde dat er iets helemaal mis was, en reden dat ik verder ging kijken.

bivd kijkt met u mee.
pi_156103348
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:53 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Ik houd sterk rekening met de mogelijkheid dat het een vergelijkbare "Global-Hawk" als deze zou kunnen zijn geweest.

[ afbeelding ]
Denk je dat die gevonden brokstukken daarbij passen?
http://undicisettembre.bl(...)ottami-daereo-e.html
pi_156105163
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Denk je dat die gevonden brokstukken daarbij passen?
http://undicisettembre.bl(...)ottami-daereo-e.html
De paar waarvan je de schaal ongeveer in kan schatten zeker.


gecombineerd met het de mysterieuze delen die bedekt moesten worden maar nauwelijk iets leken te wegen,



en zeker met de handgeschreven serialnumbers op stickers die AA niet gebruikt, en ook niet zijn toegestaan door bijvoorbeeld de FAA.

bivd kijkt met u mee.
  dinsdag 15 september 2015 @ 17:52:52 #256
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156113278
Mijn respect voor de Amerikaanse overheid is wel verhonderdvoudigd door dit topic. _O_ _O_
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:02:46 #257
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_156113627
Ik denk dat dit mensen zijn die dit niet op jun geweten willen en daarom hierin geloven.
Lachen joh.
pi_156122958
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:02 schreef Pajanus het volgende:
Ik denk dat dit mensen zijn die dit niet op jun geweten willen en daarom hierin geloven.
Ik snap je niet?
bivd kijkt met u mee.
pi_156172103
Veel logische argumenten, leuk om te zien.



De expert die vertelde dat de beelden niet nep kunnen zijn,...

...blijkt een bedrijf te hebben, waarin hij reclame maakt voor precies die optie...


bivd kijkt met u mee.
pi_156174124
Een nieuw treinstation op ground zero. De naam van het gebouw is Oculus en dit het Latijnse woord voor oog. In het midden van het oog bevindt zich een ongeveer honderd meter lang zogenaamd skylight. Een beweegbare opening in het dak van het gebouw.

Normaal gesproken zal dit skylight gesloten blijven, behalve ieder jaar op 11 september.

Dat is de enige dag in het jaar dat het oog geopend zal zijn en dan ook nog alleen voor een bepaalde periode. Het zal open zijn gedurende een periode van 102 minuten want dat is de tijd dat de totale aanval op de torens volgens het officiële verhaal duurde.

Op 9/11 wordt het alziende oog voor een periode van 102 minuten geopend en zoals de architect Calatrava onlangs zei: “In alle weersomstandigheden zal het publiek een subtiele gewaarwording beleven van de kwetsbaarheid van de mens, terwijl zij een band hebben met een hogere orde”.
  donderdag 17 september 2015 @ 17:19:46 #261
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156174265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:52 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Veel logische argumenten, leuk om te zien.



De expert die vertelde dat de beelden niet nep kunnen zijn,...

...blijkt een bedrijf te hebben, waarin hij reclame maakt voor precies die optie...


Haha. Prachtig dit. Een goede comedy werkt nog minder op mn lachspieren.
pi_156174340
quote:
17s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:19 schreef pfaf het volgende:

[..]

Haha. Prachtig dit. Een goede comedy werkt nog minder op mn lachspieren.
Wees specifiek als je wil, da's handig in de dicussie.
Wat is er zot, en waarom vind je dat?
bivd kijkt met u mee.
  donderdag 17 september 2015 @ 18:08:44 #263
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156175217
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:22 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Wees specifiek als je wil, da's handig in de dicussie.
Wat is er zot, en waarom vind je dat?
Dat een econoom mij smalend vertelt dat dankzij Newtons wetten een vliegtuig niet in een toren kan vliegen, bijvoorbeeld. Of dat er 3425374 onderdelen in een vliegtuig zitten en er geen te zien zijn. Of dat er fotos van een neergestort vliegtuig in beeld komen en die vergeleken worden met een vliegtuig in een toren.
En toen waren er vijf minuten voorbij en vond ik dat ik genoeg tijd aan dit kleutergebrabbel had besteed.
pi_156175356
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat een econoom mij smalend vertelt dat dankzij Newtons wetten een vliegtuig niet in een toren kan vliegen, bijvoorbeeld. Of dat er 3425374 onderdelen in een vliegtuig zitten en er geen te zien zijn. Of dat er fotos van een neergestort vliegtuig in beeld komen en die vergeleken worden met een vliegtuig in een toren.
En toen waren er vijf minuten voorbij en vond ik dat ik genoeg tijd aan dit kleutergebrabbel had besteed.
Ik vind dat hij een goed argument heeft.

Newton's wetten stellen dat bij een botsing tussen twee voorwerpen, beide een gelijke kracht op elkaar uitoefenen.

Of je nou een vliegtuig tegen een toren, of een toren tegen een vliegtuig knalt, ..
Het is niet normaal dat het vliegtuig niet (deels) in brokken uit elkaar spat op het moment van de inslag.

En vliegtuigen hebben de vervelende gewoonte om bij flinke klappen in stukken uiteen te vallen.

Zeker als aluminium vliegtuigen tegen stalen torens vliegen.

Het is best wel ondenkbaar dat een vliegtuig vrijwel intact een stalen frame binnenvliegt, en niet minstens vleugels of staartdelen afgeremd worden en op de grond vallen.

Een vogel die frontaal tegen de neus van een vliegtuig vliegt laat een flinke deuk in de neus achter.

bivd kijkt met u mee.
  donderdag 17 september 2015 @ 18:28:12 #265
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156175651
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:15 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Ik vind dat hij een goed argument heeft.

Newton's wetten stellen dat bij een botsing tussen twee voorwerpen, beide een gelijke kracht op elkaar uitoefenen.

Of je nou een vliegtuig tegen een toren, of een toren tegen een vliegtuig knalt, ..
Het is niet normaal dat het vliegtuig niet (deels) in brokken uit elkaar spat op het moment van de inslag.

En vliegtuigen hebben de vervelende gewoonte om bij flinke klappen in stukken uiteen te vallen.

Zeker als aluminium vliegtuigen tegen stalen torens vliegen.

Het is best wel ondenkbaar dat een vliegtuig vrijwel intact een stalen frame binnenvliegt, en niet minstens vleugels of staartdelen afgeremd worden en op de grond vallen.

Ok, dan is het opgelost. Mijn fout.
pi_156176317
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ok, dan is het opgelost. Mijn fout.
Kinderachtig, jammer.
bivd kijkt met u mee.
  donderdag 17 september 2015 @ 19:08:21 #267
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156177021
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:47 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Kinderachtig, jammer.
Tsja, probeer me eens met een argument te overtuigen, misschien dat ik dan serieus kan antwoorden..
pi_156177125
quote:
15s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Tsja, probeer me eens met een argument te overtuigen, misschien dat ik dan serieus kan antwoorden..
Newton's wetten stellen dat bij een botsing tussen twee voorwerpen, beide een gelijke kracht op elkaar uitoefenen.

Of je nou een vliegtuig tegen een toren, of een toren tegen een vliegtuig knalt, ..
Het is niet normaal dat het vliegtuig niet (deels) in brokken uit elkaar spat op het moment van de inslag.

En vliegtuigen hebben de vervelende gewoonte om bij flinke klappen in stukken uiteen te vallen.

Zeker als aluminium vliegtuigen tegen stalen torens vliegen.

Het is best wel ondenkbaar dat een vliegtuig vrijwel intact een stalen frame binnenvliegt, en niet minstens vleugels of staartdelen afgeremd worden en op de grond vallen.
bivd kijkt met u mee.
  donderdag 17 september 2015 @ 19:21:04 #269
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156177516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:10 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Newton's wetten stellen dat bij een botsing tussen twee voorwerpen, beide een gelijke kracht op elkaar uitoefenen.

Of je nou een vliegtuig tegen een toren, of een toren tegen een vliegtuig knalt, ..
Het is niet normaal dat het vliegtuig niet (deels) in brokken uit elkaar spat op het moment van de inslag.

En vliegtuigen hebben de vervelende gewoonte om bij flinke klappen in stukken uiteen te vallen.

Zeker als aluminium vliegtuigen tegen stalen torens vliegen.

Het is best wel ondenkbaar dat een vliegtuig vrijwel intact een stalen frame binnenvliegt, en niet minstens vleugels of staartdelen afgeremd worden en op de grond vallen.
Ik vind het prima denkbaar dat een vliegtuig een toren in kan boren. En nu?
pi_156178067
quote:
5s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik vind het prima denkbaar dat een vliegtuig een toren in kan boren. En nu?
Dat mag, echt je goed recht.

Maar vliegtuigen hebben in de laatste 50 jaar laten zien dat ze zich toch anders gedragen.
Vliegtuigen zijn grote cola-blikjes, volgepropt met stoelen en loszittende kleppen eraan.

Zoals ik je met de vogel-tegen-neus foto hierboven probeer te laten zien.
bivd kijkt met u mee.
  donderdag 17 september 2015 @ 19:40:59 #271
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156178376
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:33 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Dat mag, echt je goed recht.

Maar vliegtuigen hebben in de laatste 50 jaar laten zien dat ze zich toch anders gedragen.
Vliegtuigen zijn grote cola-blikjes, volgepropt met stoelen en loszittende kleppen eraan.

Zoals ik je met de vogel-tegen-neus foto hierboven probeer te laten zien.
Ik snap niet hoe jij denkt dat dit argumenten zijn in plaats van subjectieve stellingen?
pi_156178981
quote:
5s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:40 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe jij denkt dat dit argumenten zijn in plaats van subjectieve stellingen?
Als je hebt gezien wat een vogel met een vliegtuigneus doet, zoals hierboven, kunnen we dan als uitgangspunt nemen dat een stalen gebouw nog steviger is dan een vogel?

...en dus meer weerstand gaat bieden tegen het vliegtuig?

Heb je wel eens gezien hoe een vliegtuig in elkaar wordt gezet, en hoe een stalen wolkenkrabber in elkaar is gezet?

Documentaires bijvoorbeeld?
bivd kijkt met u mee.
pi_156179538
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:10 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Newton's wetten stellen dat bij een botsing tussen twee voorwerpen, beide een gelijke kracht op elkaar uitoefenen.

Of je nou een vliegtuig tegen een toren, of een toren tegen een vliegtuig knalt, ..
Het is niet normaal dat het vliegtuig niet (deels) in brokken uit elkaar spat op het moment van de inslag.

En vliegtuigen hebben de vervelende gewoonte om bij flinke klappen in stukken uiteen te vallen.

Zeker als aluminium vliegtuigen tegen stalen torens vliegen.

Het is best wel ondenkbaar dat een vliegtuig vrijwel intact een stalen frame binnenvliegt, en niet minstens vleugels of staartdelen afgeremd worden en op de grond vallen.
Laten we het voor de grap eens uitrekenen:
quote:
4s.gif Op zondag 9 november 2014 15:11 schreef Terecht het volgende:

[..]

Newton, biiiiaaaatch. Bij de inslag van de vliegtuigen draait het om 2 dingen: de impuls die het vliegtuig kan overbrengen op de gevelkolommen, en de druk die op de gevelkolommen komt te staan door de impact van het vliegtuig. Als beide grootheden groter zijn dan wat de gevelkolommen kunnen hebben, vliegt het vliegtuig het WTC in.

Voor de impuls geldt:

I=m*dv=rho*A*L*v

Waarin m de massa van het vliegtuig is, v de snelheid van het vliegtuig, rho de dichtheid van het vliegtuigmateriaal, A het contactoppervlak van het vliegtuig met de gevelkolom en L de 'diepte' van het vliegtuig. Aangezien een vliegtuig een nogal varierend profiel heeft, is het het eenvoudigste om deze berekening te maken met een onderdeel van een vliegtuig die je kunt beschouwen als een object met homogene eigenschappen. De turbine bijv, of de brandstof.

De druk p volgt uit de impulsvergelijking:

F=I/dt=(rho*A*L*v)/dt=(rho*A*L*v)/(L/v)=rho*A*v^2

p=F/A=rho*A*v^2/A=rho*v^2

De volgende gegevens zijn nodig om dit sommetje op te lossen:
- de snelheid van het vliegtuig
- de dichtheid, diepte en de hoogte van het betreffende vliegtuigonderdeel
- de breedte van een gevelkolom
- de maximaal toelaatbare druk en maximaal toelaatbare impuls van een gevelkolom.

Aan jou de schone taak om die gegevens op te zoeken, dan wil ik het sommetje wel voor je oplossen.
pi_156180531
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:13 schreef Terecht het volgende:

[..]

Laten we het voor de grap eens uitrekenen:

[..]

Je laat nog wat factoren weg, zoals de bevestigingen waarmee de verschillende vliegtuigonderdelen aan elkaar zijn verbonden, en de die van de stalen buitenconstructie van de torens.

Dan is het simpeler om het Pentagon-verhaal uit te rekenen,

Daar zijn gegevens van de bomvrije gevel van beschikbaar, en van de Boeing ook.
bivd kijkt met u mee.
pi_156180684
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:35 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Je laat nog wat factoren weg, zoals de bevestigingen waarmee de verschillende vliegtuigonderdelen aan elkaar zijn verbonden, en de die van de stalen buitenconstructie van de torens.

Dan is het simpeler om het Pentagon-verhaal uit te rekenen,

Daar zijn gegevens van de bomvrije gevel van beschikbaar, en van de Boeing ook.
Die factoren zijn irrelevant voor deze som en dat staat ook beschreven als je de som begrijpt. En ik ga ervan uit dat je het begrijpt als je over Newton's wetten begint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')