Ja, maar het is zinloos die te plaatsen.quote:Op maandag 14 september 2015 01:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje bij misschien ?
Goed punt, we zijn hier ook niet om elkaar te overtuigen, het is zinloos om dat te willen.quote:Op maandag 14 september 2015 23:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, maar het is zinloos die te plaatsen.
Jij hebt namelijk voor jezelf al genoeg linkjes waar staat dat er helemaal niks is gevonden. Overtuigen ga ik je toch niet.
Dat is inderdaad het vervelende van dit soort dingen, iedereen roept van alles en nog wat, en je ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.quote:Heb trouwens 3 dagen geleden nog een lange docu gezien van 'truthers'. Sommige dingen sloegen nergens op, maar ze kwamen ook met dingen waar ik nieuwsgierig van werd (bijv. de microspheres als bewijs voor thermite).
Na even verder zoeken op internet vond ik echter ook voor al die punten weer goed onderbouwde verklaringen.
Denk je dat die gevonden brokstukken daarbij passen?quote:Op zondag 13 september 2015 23:53 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik houd sterk rekening met de mogelijkheid dat het een vergelijkbare "Global-Hawk" als deze zou kunnen zijn geweest.
[ afbeelding ]
De paar waarvan je de schaal ongeveer in kan schatten zeker.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Denk je dat die gevonden brokstukken daarbij passen?
http://undicisettembre.bl(...)ottami-daereo-e.html
Ik snap je niet?quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:02 schreef Pajanus het volgende:
Ik denk dat dit mensen zijn die dit niet op jun geweten willen en daarom hierin geloven.
Haha. Prachtig dit. Een goede comedy werkt nog minder op mn lachspieren.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:52 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Veel logische argumenten, leuk om te zien.
De expert die vertelde dat de beelden niet nep kunnen zijn,...
...blijkt een bedrijf te hebben, waarin hij reclame maakt voor precies die optie...
Wees specifiek als je wil, da's handig in de dicussie.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Haha. Prachtig dit. Een goede comedy werkt nog minder op mn lachspieren.
Dat een econoom mij smalend vertelt dat dankzij Newtons wetten een vliegtuig niet in een toren kan vliegen, bijvoorbeeld. Of dat er 3425374 onderdelen in een vliegtuig zitten en er geen te zien zijn. Of dat er fotos van een neergestort vliegtuig in beeld komen en die vergeleken worden met een vliegtuig in een toren.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:22 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Wees specifiek als je wil, da's handig in de dicussie.
Wat is er zot, en waarom vind je dat?
Ik vind dat hij een goed argument heeft.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat een econoom mij smalend vertelt dat dankzij Newtons wetten een vliegtuig niet in een toren kan vliegen, bijvoorbeeld. Of dat er 3425374 onderdelen in een vliegtuig zitten en er geen te zien zijn. Of dat er fotos van een neergestort vliegtuig in beeld komen en die vergeleken worden met een vliegtuig in een toren.
En toen waren er vijf minuten voorbij en vond ik dat ik genoeg tijd aan dit kleutergebrabbel had besteed.
Ok, dan is het opgelost. Mijn fout.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:15 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik vind dat hij een goed argument heeft.
Newton's wetten stellen dat bij een botsing tussen twee voorwerpen, beide een gelijke kracht op elkaar uitoefenen.
Of je nou een vliegtuig tegen een toren, of een toren tegen een vliegtuig knalt, ..
Het is niet normaal dat het vliegtuig niet (deels) in brokken uit elkaar spat op het moment van de inslag.
En vliegtuigen hebben de vervelende gewoonte om bij flinke klappen in stukken uiteen te vallen.
Zeker als aluminium vliegtuigen tegen stalen torens vliegen.
Het is best wel ondenkbaar dat een vliegtuig vrijwel intact een stalen frame binnenvliegt, en niet minstens vleugels of staartdelen afgeremd worden en op de grond vallen.
Kinderachtig, jammer.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ok, dan is het opgelost. Mijn fout.
Tsja, probeer me eens met een argument te overtuigen, misschien dat ik dan serieus kan antwoorden..quote:Op donderdag 17 september 2015 18:47 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Kinderachtig, jammer.
Newton's wetten stellen dat bij een botsing tussen twee voorwerpen, beide een gelijke kracht op elkaar uitoefenen.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tsja, probeer me eens met een argument te overtuigen, misschien dat ik dan serieus kan antwoorden..
Ik vind het prima denkbaar dat een vliegtuig een toren in kan boren. En nu?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:10 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Newton's wetten stellen dat bij een botsing tussen twee voorwerpen, beide een gelijke kracht op elkaar uitoefenen.
Of je nou een vliegtuig tegen een toren, of een toren tegen een vliegtuig knalt, ..
Het is niet normaal dat het vliegtuig niet (deels) in brokken uit elkaar spat op het moment van de inslag.
En vliegtuigen hebben de vervelende gewoonte om bij flinke klappen in stukken uiteen te vallen.
Zeker als aluminium vliegtuigen tegen stalen torens vliegen.
Het is best wel ondenkbaar dat een vliegtuig vrijwel intact een stalen frame binnenvliegt, en niet minstens vleugels of staartdelen afgeremd worden en op de grond vallen.
Dat mag, echt je goed recht.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind het prima denkbaar dat een vliegtuig een toren in kan boren. En nu?
Ik snap niet hoe jij denkt dat dit argumenten zijn in plaats van subjectieve stellingen?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:33 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Dat mag, echt je goed recht.
Maar vliegtuigen hebben in de laatste 50 jaar laten zien dat ze zich toch anders gedragen.
Vliegtuigen zijn grote cola-blikjes, volgepropt met stoelen en loszittende kleppen eraan.
Zoals ik je met de vogel-tegen-neus foto hierboven probeer te laten zien.
Als je hebt gezien wat een vogel met een vliegtuigneus doet, zoals hierboven, kunnen we dan als uitgangspunt nemen dat een stalen gebouw nog steviger is dan een vogel?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:40 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij denkt dat dit argumenten zijn in plaats van subjectieve stellingen?
Laten we het voor de grap eens uitrekenen:quote:Op donderdag 17 september 2015 19:10 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Newton's wetten stellen dat bij een botsing tussen twee voorwerpen, beide een gelijke kracht op elkaar uitoefenen.
Of je nou een vliegtuig tegen een toren, of een toren tegen een vliegtuig knalt, ..
Het is niet normaal dat het vliegtuig niet (deels) in brokken uit elkaar spat op het moment van de inslag.
En vliegtuigen hebben de vervelende gewoonte om bij flinke klappen in stukken uiteen te vallen.
Zeker als aluminium vliegtuigen tegen stalen torens vliegen.
Het is best wel ondenkbaar dat een vliegtuig vrijwel intact een stalen frame binnenvliegt, en niet minstens vleugels of staartdelen afgeremd worden en op de grond vallen.
quote:Op zondag 9 november 2014 15:11 schreef Terecht het volgende:
[..]
Newton, biiiiaaaatch. Bij de inslag van de vliegtuigen draait het om 2 dingen: de impuls die het vliegtuig kan overbrengen op de gevelkolommen, en de druk die op de gevelkolommen komt te staan door de impact van het vliegtuig. Als beide grootheden groter zijn dan wat de gevelkolommen kunnen hebben, vliegt het vliegtuig het WTC in.
Voor de impuls geldt:
I=m*dv=rho*A*L*v
Waarin m de massa van het vliegtuig is, v de snelheid van het vliegtuig, rho de dichtheid van het vliegtuigmateriaal, A het contactoppervlak van het vliegtuig met de gevelkolom en L de 'diepte' van het vliegtuig. Aangezien een vliegtuig een nogal varierend profiel heeft, is het het eenvoudigste om deze berekening te maken met een onderdeel van een vliegtuig die je kunt beschouwen als een object met homogene eigenschappen. De turbine bijv, of de brandstof.
De druk p volgt uit de impulsvergelijking:
F=I/dt=(rho*A*L*v)/dt=(rho*A*L*v)/(L/v)=rho*A*v^2
p=F/A=rho*A*v^2/A=rho*v^2
De volgende gegevens zijn nodig om dit sommetje op te lossen:
- de snelheid van het vliegtuig
- de dichtheid, diepte en de hoogte van het betreffende vliegtuigonderdeel
- de breedte van een gevelkolom
- de maximaal toelaatbare druk en maximaal toelaatbare impuls van een gevelkolom.
Aan jou de schone taak om die gegevens op te zoeken, dan wil ik het sommetje wel voor je oplossen.
Je laat nog wat factoren weg, zoals de bevestigingen waarmee de verschillende vliegtuigonderdelen aan elkaar zijn verbonden, en de die van de stalen buitenconstructie van de torens.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:13 schreef Terecht het volgende:
[..]
Laten we het voor de grap eens uitrekenen:
[..]
Die factoren zijn irrelevant voor deze som en dat staat ook beschreven als je de som begrijpt. En ik ga ervan uit dat je het begrijpt als je over Newton's wetten begint.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:35 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Je laat nog wat factoren weg, zoals de bevestigingen waarmee de verschillende vliegtuigonderdelen aan elkaar zijn verbonden, en de die van de stalen buitenconstructie van de torens.
Dan is het simpeler om het Pentagon-verhaal uit te rekenen,
Daar zijn gegevens van de bomvrije gevel van beschikbaar, en van de Boeing ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |